abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200107252
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ben sowieso benieuwd wat er gebeurd als die vaccins op een gegeven moment toch niet genoeg blijken te zijn; of dat de werking na een paar maanden toch te versneld wegtrekt. Gaan we dan weer massaal naar maatregelen grijpen?
Wat is "niet genoeg"? Als het virus als een verkoudheid die weinig slachtoffers maakt aanwezig blijft lijken extra maatregelen me niet nodig. Krijgen we weer een zorgoverspoelende golf, tja, dan wel.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_200107455
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is hier ook wel een serieus punt van aandacht wat mij betreft.
Zijn er hier dan ook mensen die dat denken en doen? Nog niemand over gehoord.
pi_200107510
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ben sowieso benieuwd wat er gebeurd als die vaccins op een gegeven moment toch niet genoeg blijken te zijn; of dat de werking na een paar maanden toch te versneld wegtrekt. Gaan we dan weer massaal naar maatregelen grijpen?
Ja.
pi_200107543
Waarom zouden de vaccins niet goed werken? Je ziet nu toch al dat ze dat doen.
pi_200107565
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom zouden de vaccins niet goed werken? Je ziet nu toch al dat ze dat doen.
Als er varianten komen die de vaccins omzeilen.. maar ik heb geen idee in hoeverre dat een serieuze waarheid kan worden op korte termijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200107581
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Zijn er hier dan ook mensen die dat denken en doen? Nog niemand over gehoord.
Moet het iets nuanceren: ik hoor heel veel mensen zeggen "ja heb corona gehad, dus haal maar 1x Pfizer.."
Ik weet niet hoeverre zich dat verhoudt tot 2x Pfizer halen qua bescherming overigens, iemand?
pi_200107625
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Moet het iets nuanceren: ik hoor heel veel mensen zeggen "ja heb corona gehad, dus haal maar 1x Pfizer.."
Ik weet niet hoeverre zich dat verhoudt tot 2x Pfizer halen qua bescherming overigens, iemand?
Tot dusverre is het advies dat 1x corona plus 1x vaccinatie effectief gelijk is aan 2x vaccinatie, volgens mij
pi_200107639
De kinderartsen zijn om: vaccineer de tieners

bron: https://www.volkskrant.nl(...)de-tieners~b5209991/
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  maandag 28 juni 2021 @ 13:47:34 #110
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200107690
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Als er varianten komen die de vaccins omzeilen.. maar ik heb geen idee in hoeverre dat een serieuze waarheid kan worden op korte termijn.
Blijft lastig in te schatten, er kan ook op de vismarkt in Jayapura ineens een nieuw virus opduiken, beginnen we weer overnieuw. En aangezien er eigenlijk elke 5 jaar wel een nieuw virus lijkt op te duiken kan die kans een stuk aannemelijker zijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200107694
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tot dusverre is het advies dat 1x corona plus 1x vaccinatie effectief gelijk is aan 2x vaccinatie, volgens mij
Precies. Het is ook niet dat die mensen zeggen ik hoef er maar 1, het is de GGD/RIVM die dat zegt en adviseert.
pi_200107696
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:43 schreef diedrick het volgende:

Lijkt me een verstandig besluit. Vraag me wel af in hoeverre ouders overstag willen gaan om hun kinderen te laten vaccineren.
pi_200107743
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:47 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Precies. Het is ook niet dat die mensen zeggen ik hoef er maar 1, het is de GGD/RIVM die dat zegt en adviseert.
Moet je natuurlijk wel positief getest zijn, laat ik dat voorbehoud even maken, en niet vanuit "Oh, ik zal het wel gehad hebben" redeneren
  maandag 28 juni 2021 @ 13:51:04 #114
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200107756
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Lijkt me een verstandig besluit. Vraag me wel af in hoeverre ouders overstag willen gaan om hun kinderen te laten vaccineren.
En in hoeverre kinderen zelf willen natuurlijk. Goed informeren wordt hier wel de sleutel als je het netjes wil doen, maar het zal wel weer een indirecte verplichting worden (als je het niet doet dan testen voor school, feestjes whatever).
  maandag 28 juni 2021 @ 13:51:38 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200107767
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

50/50 gok ik
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200107834
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

50/50 gok ik
50% zou best een goede score zijn, denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 14:05:35 ]
pi_200107895
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

Blijft lastig in te schatten, er kan ook op de vismarkt in Jayapura ineens een nieuw virus opduiken, beginnen we weer overnieuw. En aangezien er eigenlijk elke 5 jaar wel een nieuw virus lijkt op te duiken kan die kans een stuk aannemelijker zijn.
Sinds 2000 SARS, MERS, de Mexicaanse griep en Cojona. Die eerste 2 bleken 'containable', de laatste 2 niet maar met de Mexicaanse griep hadden we de mazzel dat het qua mortaliteit een 'gewone' griep bleek na de eerste horrorverhalen.

Met Cojona hadden we wat minder geluk maar eigenlijk is dat ook nog maar een oefenvirusje. Mits er medische zorg voldoende beschikbaar is is de mortaliteit namelijk vrij laag.

De kans dat we ergens in de komende 5-10 jaar weer met een zorgelijk virus te maken krijgen lijkt me in ieder geval groot gezien de resultaten uit het recente verleden. Of dat dat een containable virus, een meevallend virus of leveltje Cojona of erger is, dat lijkt puur op toeval te berusten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 28 juni 2021 @ 14:12:20 #118
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200108029
@Lenny_Leonard

Zijn ze bij het LCPS vannacht allemaal wezen stappen, omdat er nog geen ziekenhuiscijfers bekend zijn?

_O-
pi_200108093
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:12 schreef Oliver23 het volgende:
@:Lenny_Leonard

Zijn ze bij het LCPS vannacht allemaal wezen stappen, omdat er nog geen ziekenhuiscijfers bekend zijn?

_O-
Gun die mensen ook eens een uitstapje, joh :P
pi_200108102
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:43 schreef diedrick het volgende:

quote:
De vaccinatie van tieners is ook in het belang van henzelf, betogen nu de kinderartsen. ‘Ook voor tieners is het niet goed als de maatschappij straks in de herfst weer in een halve lockdown belandt’, zegt Illy. ‘Of als er weer discussie komt over de vraag of de scholen gesloten moeten worden. Dat willen we echt niet meer.’

De kinderartsen zien nog een ander argument, zegt hij. ‘We willen niet dat de tieners tussen de 12 en 18 jaar straks tweederangsburgers worden. Ga maar na: als je onder de 12 bent, ben je in principe gevrijwaard van testen voor evenementen of het buitenland. Als je 18 jaar of ouder bent, kun je je laten vaccineren. Terwijl de groep tussen 12 en 18 zich nu voor elk evenement of voor elke reis naar het buitenland moet laten testen. Dat zijn grote belemmeringen.’
Dit zijn slechts maatschappelijke overwegingen en wederom geen natuurwetten. De kinderartsen mogen zich imo bij hun vakgebied houden en als ze adviseren om het wel te doen omdat er te verwaarlozen gezondheidsrisico's voor jongeren zouden zijn; prima. Maar adviseren het te doen omdat ze geen discussie willen over het sluiten van scholen, of omdat het zo handig is als ze naar het buitenland willen... dat zijn hun beroepssectoren niet eens.
  maandag 28 juni 2021 @ 14:19:04 #121
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200108146
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

[..]

Dit zijn slechts maatschappelijke overwegingen en wederom geen natuurwetten. De kinderartsen mogen zich imo bij hun vakgebied houden en als ze adviseren om het wel te doen omdat er te verwaarlozen gezondheidsrisico's voor jongeren zouden zijn; prima. Maar adviseren het te doen omdat ze geen discussie willen over het sluiten van scholen, of omdat het zo handig is als ze naar het buitenland willen... dat zijn hun beroepssectoren niet eens.
Misschien is het eens tijd voor een discussie over het feit of er wel een discussie mág komen om de scholen te sluiten, ipv te discussieren over een scholensluiting zelf.
I'll give you something to do
pi_200108190
Misschien zie ik iets over het hoofd? Maar tegen de tijd dat de scholen straks na de zomer weer open gaan heeft elke docent/medewerker, maar ook ouder de kans gehad om zich 2x te laten vaccineren. Jongeren hebben niet tot nauwelijks last van corona. Waarom dan toch ze laten vaccineren?
pi_200108198
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:25 schreef SilverEyes het volgende:
Misschien zie ik iets over het hoofd? Maar tegen de tijd dat de scholen straks na de zomer weer open gaan heeft elke docent/medewerker, maar ook ouder de kans gehad om zich 2x te laten vaccineren. Jongeren hebben niet tot nauwelijks last van corona. Waarom dan toch ze laten vaccineren?
Zoals ik het eigenlijk overal lees, om de R te drukken. Oftewel, niet voor henzelf, maar voor een ander.

Maargoed, dit is dus weer een groep die voor de ethische afweging uitgaat. Waarom wachten ze niet gewoon op wat de gezondheidsraad te zeggen heeft? Als de gezondheidsraad straks zegt: "Joh, het risico is onacceptabel groot voor die jongeren" ben je klaar, want er is al door bijna iedereen aan de bevolking aangegeven dat er dan echt weer maatregelen komen.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 14:28:34 ]
pi_200108205
quote:
Kinderen met 0 risico laten inenten is crimineel
pi_200108209
Vraag me af hoeveel jongeren eigenlijk al immuun zijn.
Go hard or go home
pi_200108226
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:20 schreef galantis het volgende:

[..]

Misschien is het eens tijd voor een discussie over het feit of er wel een discussie mág komen om de scholen te sluiten, ipv te discussieren over een scholensluiting zelf.
Dat sowieso, maar men (in dit geval de kinderartsen) moet er dan eerst eens vanaf om de komst van maatregelen als niet te vermijden feiten te presenteren. "Als de besmettingen stijgen, moeten er maatregelen komen en gaan de scholen weer dicht. Om te voorkomen dat de scholen weer dicht gaan moet je dus ook kinderen vaccineren" is een redenatie waarbij je er helemaal aan voorbij gaat dat een algehele scholensluiting gewoon een keuze is. Je zou ook kunnen beargumenteren dat educatie zo belangrijk is dat je scholen eigenlijk nooit mag sluiten, en zeker niet in een situatie waarin de crisissituatie (druk op de zorg) al voorbij is.
  maandag 28 juni 2021 @ 14:28:49 #128
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200108231
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:27 schreef Noek het volgende:
Vraag me af hoeveel jongeren eigenlijk al immuun zijn.
Verplicht testen op anti-lichamen is ook kwalijk ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200108258
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:27 schreef zoost het volgende:

[..]

Kinderen met 0 risico laten inenten is crimineel
Crimineel nog wel. :')
pi_200108266
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:28 schreef zalkc het volgende:

[..]

Verplicht testen op anti-lichamen is ook kwalijk ;)
Hoeft van mij ook niet, hoor
Maar met de spotjes ed die ik nu hoor over vaccineren vraag ik me af hoe noodzakelijk het eigenlijk is want die doelgroep is volgens mij al flink getroffen. Niet dat ze er veel erg in hadden maar ik ken belachelijk veel jongeren die positief zijn geweest.
Dan zit je misschien nog met onvoldoende antistoffen, geen idee. Zoveel zit ik er gewoon niet op.
Go hard or go home
pi_200108301
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Crimineel nog wel. :')
Een medische ingreep zonder medische noodzaak is wat mij betreft crimineel. Dat zou jij ook vinden als een arts jouw lever verwijdert zonder medische noodzaak.
pi_200108306
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar men (in dit geval de kinderartsen) moet er dan eerst eens vanaf om de komst van maatregelen als niet te vermijden feiten te presenteren. "Als de besmettingen stijgen, moeten er maatregelen komen en gaan de scholen weer dicht. Om te voorkomen dat de scholen weer dicht gaan moet je dus ook kinderen vaccineren" is een redenatie waarbij je er helemaal aan voorbij gaat dat een algehele scholensluiting gewoon een keuze is. Je zou ook kunnen beargumenteren dat educatie zo belangrijk is dat je scholen eigenlijk nooit mag sluiten, en zeker niet in een situatie waarin de crisissituatie (druk op de zorg) al voorbij is.
Zeker. Een eventuele besmettingsgolf zal voornamelijk op papier bestaan. Steek die maatregelen maar waar de zon niet schijnt :W
I'll give you something to do
pi_200108311
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:25 schreef SilverEyes het volgende:
Je ziet in het artikel van De Volkskrant al heel duidelijk dat de focus van de argumentatie verlegd is van zorgdruk naar contextloze besmettingen.
  maandag 28 juni 2021 @ 14:43:46 #134
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200108419
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Het schip van logisch redeneren is in maart 2020 al vertrokken.
  maandag 28 juni 2021 @ 14:43:49 #135
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_200108421
Doelpalen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_200108434
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:34 schreef zoost het volgende:

[..]

Een medische ingreep zonder medische noodzaak is wat mij betreft crimineel. Dat zou jij ook vinden als een arts jouw lever verwijdert zonder medische noodzaak.
Vaccineren vergelijken met het verwijderen van een lever _O-
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_200108519
IC stijging? HORECA DICHT!!!
  maandag 28 juni 2021 @ 14:50:49 #138
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200108546
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Allemaal de schuld van die feestende kutjongeren afgelopen weekend. En van Hugo en zijn niet werkende app natuurlijk.
  maandag 28 juni 2021 @ 14:51:02 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200108551
quote:

[..]

[..]

Wat een debiele argumenten dit man :{
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200108564
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Allemaal de schuld van die feestende kutjongeren afgelopen weekend. En van Hugo en zijn niet werkende app natuurlijk.
Heb heerlijk gefeest dit weekend. Erg mooi. (En bovendien mag dat gewoon).
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_200108573
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:47 schreef zoost het volgende:

[..]

Nee dommie, het gaat om het doen van een medische ingreep zonder medische noodzaak.
Die vlieger zou alleen opgaan als je zo'n ingreep zou verplichten en daar is sowieso geen sprake van.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 28 juni 2021 @ 14:53:12 #142
445514 DonDruiper
pi_200108582
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Gommers en Kuipers incoming.

De ALLESVERNIETIGENDE DELTA VARIANT!1
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_200108587
quote:

[..]

[..]

Absurd hoe makkelijk er medisch advies wordt gegeven op puur sociale, niet-medische argumenten.

Je kunt natuurlijk alles afdwingen op die manier. Alle peuters in de speelzalen een mondkapje op, of wil je soms dat ze deze winter weer dichtgaan?
pi_200108588
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Die vlieger zou alleen opgaan als je zo'n ingreep zou verplichten en daar is sowieso geen sprake van.
Van echt vrije keuze is ook niet echt sprake meer, vind je ook niet?
pi_200108597
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:53 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Gommers en Kuipers incoming.

De ALLESVERNIETIGENDE DELTA VARIANT!1
pi_200108599
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:53 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Absurd hoe makkelijk er medisch advies wordt gegeven op puur sociale, niet-medische argumenten.

Je kunt natuurlijk alles afdwingen op die manier. Alle peuters in de speelzalen een mondkapje op, of wil je soms dat ze deze winter weer dichtgaan?
En die bui zie je natuurlijk ook al hangen. Na 12-17 wordt 't 6-12 vaccineren en andere leeftijden, telkens weer met andere argumenten in die richting.
  maandag 28 juni 2021 @ 14:55:26 #147
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200108603
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je hoeft je lever niet te laten verwijderen

Wel een leverbiopt nodig bij elk bezoek aan buitenland, evenement of kroeg :)
pi_200108609
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoezo nou weer niet dan :')

Overigens kun je gerust beargumenteren dat de algemene volksgezondheid belangrijk genoeg is om te tellen als medische noodzaak voor het individu, maar da's hier niet eens nodig, want er is geen verplichting.
  maandag 28 juni 2021 @ 14:56:15 #149
445514 DonDruiper
pi_200108612
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:'(
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 28 juni 2021 @ 14:56:19 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200108613
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:53 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Precies, het zou een medisch advies moeten zijn
Dat is het nu gewoon niet

World's gone mad
  maandag 28 juni 2021 @ 14:56:26 #151
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200108617
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Want vrije keuze betekend ook vrij van gevolgen?

Wat houd vrije keuze volgens jou in dan?
pi_200108642
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Overigens kun je gerust beargumenteren dat de algemene volksgezondheid belangrijk genoeg is om te tellen als medische noodzaak voor het individu, maar da's hier niet eens nodig, want er is geen verplichting.
Opzich kun je die smileys ook achterwege laten in een normale discussie.

De druk die op die jongeren ligt om een beslissing te nemen (omdat ze anders hun ouders benadelen e.d.) maakt het geen vrije keuze, er zit druk achter.
pi_200108652
Present.
pi_200108659
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Opzich kun je die smileys ook achterwege laten in een normale discussie.

De druk die op die jongeren ligt om een beslissing te nemen (omdat ze anders hun ouders benadelen e.d.) maakt het geen vrije keuze, er zit druk achter.
Omdat ze anders hun ouders benadelen? Hoe moet ik dat voor me zien dan?
  maandag 28 juni 2021 @ 15:00:12 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200108661
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Er zitten beperkingen aan het leven als je er niet voor kiest. Dat is dan toch geen vrije keuze?
pi_200108678
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Er zitten beperkingen aan het leven als je er niet voor kiest. Dat is dan toch geen vrije keuze?
Niet voor die leeftijdscategorie en bovendien staat het je vrij om met testen toch toegang te krijgen.
pi_200108681
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:00 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Omdat de beslissing van een 13-jarige om zich wel of niet te laten vaccineren ertoe leidt dat de ouders een veel duurdere vakantie hebben, moeilijker uit eten kunnen met het gezin etc. Als volwassene draag je de gevolgen van je eigen keuze, als kind heb je ook de maken met beperkingen voor je ouders. Oftewel (afhankelijk van de ouders), die ouders kunnen druk op de kinderen gaan zetten zich te laten vaccineren.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 15:05:47 ]
pi_200108685
Vorige week:

- 559 nieuw gemelde positieve testen
- 12 nieuwe ziekenhuisopnames
- 5 nieuwe IC-opnames
- 1 nieuwe overlijdens

Ik zet in op 450 - en ja dat is fantastisch!
  maandag 28 juni 2021 @ 15:02:44 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200108686
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:01 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je mag hier ook geen ONZ-achtige troep plaatsen en toch vergelijken mensen hier net nemen van een vaccin met het verwijderen of bemonsteren van een lever :')
Dat heet chargeren om het punt explicieter duidelijk te maken

Ik geloof niet dat iemand hier oprecht dacht dat het ok is om een lever te laten verwijderen of dat daadwerkelijk gelijkwaardig stelde aan een coronavaccinatie
  maandag 28 juni 2021 @ 15:03:18 #160
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200108693
quote:

[..]

Niet voor die leeftijdscategorie en bovendien staat het je vrij om met testen toch toegang te krijgen.
Je noemt hier dus een beperking voor die leeftijdsgroep.
pi_200108698
quote:

[..]

Je mag hier ook geen ONZ-achtige troep plaatsen en toch vergelijken mensen hier net nemen van een vaccin met het verwijderen of bemonsteren van een lever :')
Toch heeft de regering dit bijzonder knap gedaan. Zonder een daadwerkelijke plicht in te voeren hebben ze het voor elkaar gekregen dat de discussie inmiddels zo gepolariseerd is dat je voor vaccineren bent of een wappie bent. Er zit niets meer tussen.
pi_200108707
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Vorige week:

- 559 nieuw gemelde positieve testen
- 12 nieuwe ziekenhuisopnames
- 5 nieuwe IC-opnames
- 1 nieuwe overlijdens

Ik zet in op 450 - en ja dat is fantastisch!
Maar het is geen 300 hè, dus het RKI vindt het niet goed genoeg ;)
  maandag 28 juni 2021 @ 15:04:45 #163
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200108713
Het had beter geweest als iedereen gewoon moest testen, ongeacht je vaccin status, totdat we daar helemaal vanaf kunnen. Nu laat je mensen vaccineren met een verkeerde beweegreden. Dat is waar men op doelt als het gaat over hoe 'vrijwillig' de keuze is. Je zou toch een zuivere medische persoonlijke keuze moeten zijn en niet of je dan lekker makkelijk naar Lowlands kan.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 28 juni 2021 @ 15:05:10 #164
445514 DonDruiper
pi_200108720
Heeft iemand Erno'tje nog gespot vandaag?

Zal wel slecht bereik hebben in z'n bunker.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 28 juni 2021 @ 15:05:54 #165
445514 DonDruiper
pi_200108730
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:04 schreef GemMagic het volgende:
Het had beter geweest als iedereen gewoon moest testen, ongeacht je vaccin status, totdat we daar helemaal vanaf kunnen. Nu laat je mensen vaccineren met een verkeerde beweegreden. Dat is waar men op doelt als het graag over hoe 'vrijwillig' de keuze is. Je zou toch een zuivere medische persoonlijke keuze moeten zijn en niet of je dan lekker makkelijk naar Lowlands kan.
Win-win toch?

Ik ben beschermd plus ik mag naar lowlands zonder poespas.

Ik snap écht niet waarom je je niet wilt laten vaccineren.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 28 juni 2021 @ 15:06:00 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200108732
quote:

[..]

Vrij naar Italië reizen, binnen de EU dus, kan niet zonder beperkingen hoorde ik.
Naar school zonder test of mondmasker is maar de vraag geloof ik

Meh
pi_200108735
Kunnen de users die geen mod zijn ophouden met pretenderen dat ze wel mods zijn aub? Dank
pi_200108759
quote:
Het had beter geweest als iedereen gewoon moest testen, ongeacht je vaccin status, totdat we daar helemaal vanaf kunnen. Nu laat je mensen vaccineren met een verkeerde beweegreden. Dat is waar men op doelt als het graag over hoe 'vrijwillig' de keuze is. Je zou toch een zuivere medische persoonlijke keuze moeten zijn en niet of je dan lekker makkelijk naar Lowlands kan.
Ach joh, straks is toch één van drie dingen het geval:

1) Is het zo'n beetje uitgedoofd en kan dit weer afgeschaft worden.
2) Is er één of andere variant waarmee de ziekenhuizen weer vollopen met gevaccineerden en ongevaccineerden, dus mogen beide groepen weer testen en kan de boel weer op slot.
3) Zijn er nog wel wat ziekenhuisopnames onder ongevaccineerden, maar besluiten we ineens dat we toch ZeroCovid willen, dus zijn de gevaccineerden en ongevaccineerden alsnog beiden de sjaak, zie 2.
pi_200108769
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:08 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ach joh, straks is toch één van drie dingen het geval:

1) Is het zo'n beetje uitgedoofd en kan dit weer afgeschaft worden.
2) Is er één of andere variant waarmee de ziekenhuizen weer vollopen met gevaccineerden en ongevaccineerden, dus mogen beide groepen weer testen en kan de boel weer op slot.
3) Zijn er nog wel wat ziekenhuisopnames onder ongevaccineerden, maar besluiten we ineens dat we toch ZeroCovid willen, dus zijn de gevaccineerden en ongevaccineerden alsnog beiden de sjaak, zie 2.
3 zie ik in Nederland niet gebeuren.
pi_200108777
quote:
Het had beter geweest als iedereen gewoon moest testen, ongeacht je vaccin status, totdat we daar helemaal vanaf kunnen. Nu laat je mensen vaccineren met een verkeerde beweegreden. Dat is waar men op doelt als het gaat over hoe 'vrijwillig' de keuze is. Je zou toch een zuivere medische persoonlijke keuze moeten zijn en niet of je dan lekker makkelijk naar Lowlands kan.
Het was van mijlenver aan te zien komen dat vaccinatie gekoppeld zou gaan worden aan toegang tot een bepaald iets. Ik snap dat sommige mensen daar moeite mee hebben, maar het is/was echt onvermijdelijk denk ik. Ik hoop - van harte en dat meen ik - dat bedrijven zelf niet nóg verdere eisen gaan stellen. Zoals: enkel vliegen als je gevaccineerd bent. Dan gaan we namelijk wel naar een verdeelde maatschappij.
pi_200108791
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je kunt ook prima kritiek leveren zonder je te bedienen van drogredenaties. De beroepen op extremen en de valse vergelijkingen vliegen je om de oren hier. Daar wordt de discussie (die op zich belangrijk is) echt niet beter van.
Vind je het zelf niet een beetje flauw anderen ervan te beschuldigen de discussie te verpesten terwijl je je constant bedient van termen als wappies, smileys als :') als je het ergens niet mee eens bent e.d.?

Respectvol discussiëren doe je met alle partijen, daar ben jij dus ook onderdeel van.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:10:28 #172
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200108801
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Het was van mijlenver aan te zien komen dat vaccinatie gekoppeld zou gaan worden aan toegang tot een bepaald iets.
Dat klopt, maar dat maakt nog niet dat het een goed idee is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 28 juni 2021 @ 15:10:34 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200108806
quote:
Dan ga je er vanuit dat het sowieso zinnig is om iedereen te testen :D

Vind dat ook al zo mooi, dat zoveel en mensen dat inmiddels normaal vinden.
Gezondheidstests als je voor 99,8% kans of weet ik wat het percentage is, gezond bent.en ergens heen wilt
Anders kom je niet binnen

:D
pi_200108808
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Toch heeft de regering dit bijzonder knap gedaan. Zonder een daadwerkelijke plicht in te voeren hebben ze het voor elkaar gekregen dat de discussie inmiddels zo gepolariseerd is dat je voor vaccineren bent of een wappie bent. Er zit niets meer tussen.
Ik kan me ook geen enkele goede reden indenken om niet te vaccineren. Dat heeft niks met de regering te maken, maar alles met hoe infectieziekten en mutatie nou eenmaal werken. En met hoe verrekte goed de medische wetenschap inmiddels is natuurlijk.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:11:34 #175
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200108820
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:05 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Win-win toch?

Ik ben beschermd plus ik mag naar lowlands zonder poespas.

Ik snap écht niet waarom je je niet wilt laten vaccineren.
Ja het komt de maatschappij als geheel aardig uit dat je mensen op deze manier richting een vaccinatie nudged, maar dat vind ik zelf niet juist. Ik zie ook geen reden om je niet te laten vaccineren op dit moment, maar ik zou wel graag zien dat iedereen voor zichzelf de keuze zuiver kan maken en niet alleen om meer gemakt te hebben om naar feestjes te kunnen.

Aan de andere kant zie ik geen kwaad in het vaccin, dan zou je ook geen kwaad moeten zien het aan indirect aansporen tot het nemen er van, zeker gezien het effect beter wordt naar mate de vaccinatiegraad stijgt. Maar een écht vrije keuze vind ik het niet zodra je er voor kiest er directe voordelen aan te verbinden.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:11:44 #176
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200108825
quote:

[..]

[..]

^O^ Goede post. Toppunt van omgekeerd redeneren wat hier gebeurt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200108835
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vind je het zelf niet een beetje flauw anderen ervan te beschuldigen de discussie te verpesten terwijl je je constant bedient van termen als wappies, smileys als :') als je het ergens niet mee eens bent e.d.?

Respectvol discussiëren doe je met alle partijen, daar ben jij dus ook onderdeel van.
Zeker, heb je absoluut een punt, maar ik heb hier al vaker in uitgebreide, onderbouwde posts uitgelegd hoe ik de boel zie en dat wordt dan meestal ook afgedaan als "je luistert teveel naar Hugo". Het houdt dan een keer op he.

Tevens wijs ik op drogredenaties. En ingaan op drogredenaties is per definitie zinloos. Ik vind het vooral jammer dat er hiet geen fatsoenlijke discussie is.
pi_200108836
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het was van mijlenver aan te zien komen dat vaccinatie gekoppeld zou gaan worden aan toegang tot een bepaald iets. Ik snap dat sommige mensen daar moeite mee hebben, maar het is/was echt onvermijdelijk denk ik. Ik hoop - van harte en dat meen ik - dat bedrijven zelf niet nóg verdere eisen gaan stellen. Zoals: enkel vliegen als je gevaccineerd bent. Dan gaan we namelijk wel naar een verdeelde maatschappij.
We zitten al in die verdeelde maatschappij. Je hebt inmiddels de keuze of je je laat vaccineren of 'de gevolgen van je vrije keuze draagt'.

Je hebt de mensen die extra maatregelen willen (houden) en degenen die tegen alle maatregelen zijn. In de discussies is er geen midden meer. Als zelfs onze premier gaat strooien met termen als wappies is de polarisatie compleet, dan heb je gewoon al een tweedeling in de maatschappij.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:12:53 #179
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200108842
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:10 schreef Molo het volgende:
Dan ga je er vanuit dat het sowieso zinnig is om iedereen te testen :D

Vind dat ook al zo mooi, dat zoveel en mensen dat inmiddels normaal vinden.
Gezondheidstests als je voor 99,8% kans of weet ik wat het percentage is, gezond bent.en ergens heen wilt
Anders kom je niet binnen
Mja, dat is een ander verhaal, ik ga maar even in mee in het narratief dat testen nodig is om de eerste festivals door te kunnen laten gaan.
pi_200108844
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat maakt nog niet dat het een goed idee is.
Mee eens hoor.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:14:39 #181
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200108864
quote:
14s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:03 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Je noemt hier dus een beperking voor die leeftijdsgroep.
De beperking is als je het niet mag doen, dit is een voorwaarde om het te kunnen doen. Dat is geen beperking maar een kwalificatie.
pi_200108866
quote:
Mensen vaccineren zich. Wat maakt de reden nu uit?
pi_200108867
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

We zitten al in die verdeelde maatschappij. Je hebt inmiddels de keuze of je je laat vaccineren of 'de gevolgen van je vrije keuze draagt'.

Je hebt de mensen die extra maatregelen willen (houden) en degenen die tegen alle maatregelen zijn. In de discussies is er geen midden meer. Als zelfs onze premier gaat strooien met termen als wappies is de polarisatie compleet, dan heb je gewoon al een tweedeling in de maatschappij.
Mwa.. ergens heb je een punt, maar ik denk dat het voor mij persoonlijk pas echt tastbaar wordt als je dus in de praktijk dingen gaat zien of meemaken die die verdeeldheid aantonen. Ik merk daar zelf niet zoveel van, vooralsnog.
pi_200108873
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:10 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik kan me ook geen enkele goede reden indenken om niet te vaccineren. Dat heeft niks met de regering te maken, maar alles met hoe infectieziekten en mutatie nou eenmaal werken. En met hoe verrekte goed de medische wetenschap inmiddels is natuurlijk.
Maar dat jij die reden niet kunt bedenken betekent niet dat die er niet is. Mijn vrouw heeft gisteren haar eerste prik gehad en heeft weken zitten stressen of ze het wel of niet moest doen omdat ze zwanger is. Haar vrije keuze om wel of geen vaccinatie te halen tijdens de zwangerschap is er niet meer, want dan doet ze niet meer mee. Want ja, ze moet wel de gevolgen van haar vrije keuze dragen.

quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:12 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zeker, heb je absoluut een punt, maar ik heb hier al vaker in uitgebreide, onderbouwde posts uitgelegd hoe ik de boel zie en dat wordt dan meestal ook afgedaan als "je luistert teveel naar Hugo". Het houdt dan een keer op he.

Tevens wijs ik op drogredenaties. En ingaan op drogredenaties is per definitie zinloos. Ik vind het vooral jammer dat er hiet geen fatsoenlijke discussie is.
Jij en ik hadden een normale discussie. Jouw reactie op een post van mij was "Waarom dat dan weer niet :')". Heel eerlijk, ik had op dat moment al niet veel zin meer om te reageren want de toon was al gezet.

Drogredenaties komen hier inderdaad jammer genoeg regelmatig voorbij, van alle kanten.

Serieuze note, van 't weekend goed gegaan met de terrasopeningen? Niet te veel gedoe gehad dat je dicht moest en weer open kon enzo?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 15:18:18 ]
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 15:15:34 #185
5428 crew  miss_sly
pi_200108874
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

En tegen vaccineren of een schaap.

Er wordt aan beide zijden gepolariseerd, dat is niet voorbehouden aan wappie-roepers.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200108884
- 557 nieuw gemelde positieve testen
- 8 nieuwe ziekenhuisopnames
- 4 nieuwe IC-opnames
- 0 nieuwe overlijdens
pi_200108885
twitter
pi_200108887
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En tegen vaccineren of een schaap.

Er wordt aan beide zijden gepolariseerd, dat is niet voorbehouden aan wappie-roepers.
Dank je voor die aanvulling :)
  maandag 28 juni 2021 @ 15:16:57 #189
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200108897
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
- 557 nieuw gemelde positieve testen
- 8 nieuwe ziekenhuisopnames
- 4 nieuwe IC-opnames
- 0 nieuwe overlijdens
Oei, einde van de daling -O-
pi_200108898
Slechts 2 besmettingen minder dan vorige week - denk dat we nu langzaam een beetje op punt gaan komen dat we niet veel verder meer gaan dalen qua besmettingen.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:18:04 #191
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200108906
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:14 schreef zalkc het volgende:

[..]

De beperking is als je het niet mag doen, dit is een voorwaarde om het te kunnen doen. Dat is geen beperking maar een kwalificatie.
Ik was het met je eens geweest als het altijd zo geweest was, dat is het niet het geval. Nu wordt je als jongere verplicht om door een hoepel te springen voor iets waar je sowieso eigenlijk al geen last van had. Dus wordt je als jongere beperkt om iets te doen wat je eigenlijk zonder risico gewoon altijd al had kunnen doen.
pi_200108908
twitter

twitter
pi_200108912
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar dat jij die reden niet kunt bedenken betekent niet dat die er niet is. Mijn vrouw heeft gisteren haar eerste prik gehad en heeft weken zitten stressen of ze het wel of niet moest doen omdat ze zwanger is. Haar vrije keuze om wel of geen vaccinatie te halen tijdens de zwangerschap is er niet meer, want dan doet ze niet meer mee. Want ja, ze moet wel de gevolgen van haar vrije keuze dragen.
[..]

Jij en ik hadden een normale discussie. Jouw reactie op een post van mij was "Waarom dat dan weer niet :')". Heel eerlijk, ik had op dat moment al niet veel zin meer om te reageren want de toon was al gezet. Drogredenaties komen hier regelmatig voorbij, van alle kanten.
Wat mij betreft onderstreept je voorbeeld vooral het belang om te vaccineren voor mensen die dat kunnen. Er zijn meer mensen die niet kunnen vaccineren om uiteenlopende redenen en zwangerschap is er daar één van. Ik zou, als ik zelf om medische reden niet gevaccineerd kan worden, juist zoveel mogelijk aandringen bij mensen om zich te laten vaccineren. Hoe hoger immers de vaccinatiegraad, hoe beter ongevaccineerden beschermd zijn. Daarom vind ik het zo asociaal dat sommige mensen zich niet laten vaccineren want "ik ben toch gezond". Dat is zo individualistisch.

Mijn vriendin overigens was ook gezond, jonger dan ik, en heeft er gewoon 4 maanden volledig uit gelegen.
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 15:19:21 #194
5428 crew  miss_sly
pi_200108918
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:00 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik besprak dit toevallig vanmiddag met mjin man.
Wij hebben, nog vage, plannen volgend jaar naar de VS te gaan. Onze dochter is dan 13.
Wij zijn beiden gevaccineerd.

Wat doen we als er voor haar aanvullende eisen komen? Kunnen we de beslissing hierover zonder enige druk bij onze dochter later? Zelfs als wij het bij haar neer leggen en besluiten eventueel niet te gaan als ze niet wil vaccineren én niet wil testen, ligt er toch een behoorlijke druk op het kind. Want deze reis is ook één van haar wensen. En ze weet dat wij dat ook heel graag willen. Dus als ze niet wil testen en niet wil vaccineren en we dan dus niet naar de VS kunnen, zou ze ons benadelen.

En dan zijn er ook nog genoeg ouders die denk ik niet eens overleggen met hun kroost, maar ze simpelweg opdragen te testen of te vaccineren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 28 juni 2021 @ 15:19:23 #195
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_200108919
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Slechts 2 besmettingen minder dan vorige week - denk dat we nu langzaam een beetje op punt gaan komen dat we niet veel verder meer gaan dalen qua besmettingen.
quote:
Komen we nooit uit bij het zo gewenste aantal van 300 voor Erno... uh oh, mag hij niet naar Duitsland naar zijn geliefde Nordrein Westfalen...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_200108924
Mischien ten overvloede maar het is nog steeds niet de bedoeling om met termen als wappie te gooien. Als iemand provoceert of jou uitscheldt zet dan gewoon een TR

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 15:20:30 ]
pi_200108928
quote:
Niet zo gek ook nu alles open is en mensen ook weer volop naar het buitenland reizen. Belangrijkste is dat de ziekenhuizen leeg blijven en daar zal het vaccineren toch echt een rol in moeten gaan spelen. Besmettingen naar 0 krijgen is een illusie.
pi_200108929
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:16 schreef zalkc het volgende:

[..]

Oei, einde van de daling -O-
Nog minder doden op een dag? Zombie-apocalyps?
Tap tap tap
pi_200108933
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:18 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Wat mij betreft onderstreept je voorbeeld vooral het belang om te vaccineren voor mensen die dat kunnen. Er zijn meer mensen die niet kunnen vaccineren om uiteenlopende redenen en zwangerschap is er daar één van. Ik zou, als ik zelf om medische reden niet gevaccineerd kan worden, juist zoveel mogelijk aandringen bij mensen om zich te laten vaccineren. Hoe hoger immers de vaccinatiegraad, hoe beter ongevaccineerden beschermd zijn. Daarom vind ik het zo asociaal dat sommige mensen zich niet laten vaccineren want "ik ben toch gezond". Dat is zo individualistisch.

Mijn vriendin overigens was ook gezond, jonger dan ik, en heeft er gewoon 4 maanden volledig uit gelegen.
En dat is naar mijn mening waar de overheid tekort geschoten is. Ze hebben niet voldoende uitgelegd waarom het zo belangrijk is maar er vooral op gehamerd dat mensen daarna zelf weer dingen konden. Gevolg is dat mensen het zien als een soort toegangsbewijs.

Mijn vrouw kreeg op een gegeven moment opmerkingen van collega's omdat ze niet zeker wist of ze zich wilde laten vaccineren omdat ze zwanger is. Dat het asociaal was dat ze er überhaupt over nadacht enzo.
pi_200108940
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:20 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Niet zo gek ook nu alles open is en mensen ook weer volop naar het buitenland reizen. Belangrijkste is dat de ziekenhuizen leeg blijven en daar zal het vaccineren toch echt een rol in moeten gaan spelen. Besmettingen naar 0 krijgen is een illusie.
Vaccineren speelt daar al geruime tijd een mooie rol in natuurlijk en steeds beter :)
  maandag 28 juni 2021 @ 15:21:47 #201
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200108943
Weekcijfers: Besmettingen
Daling: 27,9%
pi_200108945
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik besprak dit toevallig vanmiddag met mjin man.
Wij hebben, nog vage, plannen volgend jaar naar de VS te gaan. Onze dochter is dan 13.
Wij zijn beiden gevaccineerd.

Wat doen we als er voor haar aanvullende eisen komen? Kunnen we de beslissing hierover zonder enige druk bij onze dochter later? Zelfs als wij het bij haar neer leggen en besluiten eventueel niet te gaan als ze niet wil vaccineren én niet wil testen, ligt er toch een behoorlijke druk op het kind. Want deze reis is ook één van haar wensen. En ze weet dat wij dat ook heel graag willen. Dus als ze niet wil testen en niet wil vaccineren en we dan dus niet naar de VS kunnen, zou ze ons benadelen.

En dan zijn er ook nog genoeg ouders die denk ik niet eens overleggen met hun kroost, maar ze simpelweg opdragen te testen of te vaccineren.
Ik heb van een paar users als de zorgen voorbij zien komen met betrekking tot reizen naar het buitenland, maar ik vind dat eigenlijk losstaan van de discussie over de (zachte) druk die Nederland legt op mensen om zich te laten vaccineren.

Of een andere Staat een vaccinatieplicht instelt is redelijk buiten de macht van de Nederlandse regering. In Europa wellicht nog enigszins (overigens was de Nederlandse lijn voor wat betreft de green passes soepeler dan wat er uiteindelijk Europees is besloten. Nederland wilde onder andere geen reden voor een green pass in de QR code en die is er toch gekomen) maar daar buiten zeker niet. Ik denk echt dat dat een andere discussie is.

Ik snap je zorgen hoor maar het enige wat de Nederlandse Staat hier kan doen is de mogelijkheid bieden aan kinderen om zich te laten vaccineren. De VS zal immers echt geen uitzondering maken voor landen die het verbieden kinderen te vaccineren.

Ik mag de VS ook niet in trouwens. Op vakantie in Iran geweest en nu ben ik dus een terrorist. Ofzo. Dat land heeft echt belachelijke inreisbeperkingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')