Die wordt as we speak, en de komende weken/maanden, veelvuldig mee terug genomen uit vakantieoorden van over de hele wereld en kan als de scholen weer beginnen en we met z'n allen weer meer bijelkaar komen gaan toeslaan.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:49 schreef galantis het volgende:
[..]
Die wordt stevig geremd door vaccinaties dus gaat niet vrij rond. Anders was hier allang de pleuris uitgebroken.
Aan beide kanten van het spectrum. Niet alleen Willem Engel.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:48 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Types als Willem Engel bedoel je. Treurig ja.
Ik zeg helemaal niets over de vraag of dit al dan niet een reden is om kinderen wel of niet te vaccineren. Ik nuanceer 'het gros komt in het ziekenhuis' op basis van de data die gegeven wordt, omdat dat nou juist niet is wat deze data zegt. In een vrij kleine sample moet het gros van de mensen die medische hulp zoekt naar het ziekenhuis.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt, maar dat vind ik niet. In die leeftijdsgroep heeft het virus in bijna alle gevallen een milde uitwerking, milder dan ziekenhuisopname (uitgaande van 12-17 zonder comorbiditeiten).
In dit geval heb je dus in de ruwe rapportage ~1/15.000 12-17 jarige mannen die myocarditis krijgen (bij vrouwen minder). Totaal zijn er zo'n 600.000 mannen in die leeftijdsgroep, dan heb je het (voor het gemak) over 40 patiënten met myocarditis. Laten we zeggen dat 2/3e daarvan een ziekenhuisopname nodig heeft, zo'n 27.
Ook al is die ziekenhuisopname maar een dag, die ziekenhuisopname is heftiger dan wat zij krijgen aan bijwerkingen van corona zelf.
Ik zeg overigens niet dat die groep niet gevaccineerd moet worden (als ze het zelf willen). Ik zeg dat dit goed gewogen moet worden en de voor- en nadelen tegen elkaar afgezet worden. Dat moet op een feitelijke basis gebeuren en niet door het geroeptoeter van de Jonge, van Dissel en Wallinga die vinden dat ze gevaccineerd moeten worden omdat we anders de R niet kunnen drukken.
De Delta variant is al lang en breed in NL. En of hij gaat toeslaan hangt volledig af van hoe goed (of hoe slecht) vaccins de transmissie ervan remmen. Of er een paar vakantiegangers wat meer of minder meenemen is irrelevant voor de R na de vakantie.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Die wordt as we speak, en de komende weken/maanden, veelvuldig mee terug genomen uit vakantieoorden van over de hele wereld en kan als de scholen weer beginnen en we met z'n allen weer meer bijelkaar komen gaan toeslaan.
Hoe kan vaccinatiegraad nog niet hoog genoeg zijn in UK? Zoveel weigeraars? Jullie/ze zijn als eerste begonnenquote:Op maandag 28 juni 2021 11:43 schreef RipCity het volgende:
Wees blij dat jullie in Nl wonen. Voel alweer op m’n klompen aan hoe dit gaat de 19’e in Engeland. Bojo gaat alles weer uitstellen maar dan krijgen we wel a great british fall of een extra vrije dag als compensatie…
'Possibility' restrictions could be extended beyond 19 July, says SAGE scientist
The "ferociously infectious" Delta variant could see Freedom Day pushed back again, a member of the scientific group advising the government has told Sky News.
Professor Peter Openshaw said it would be a "mistake" to bring the date forward from 19 July as vaccination rates are not yet high enough.
"It's so important that we get the vaccination rate as high as we can before any easement of restrictions," he told Kay Burley.
He said it was a "possibility" the lifting of restrictions could be pushed back again.
Asked whether we could see Freedom Day delayed by a month, Professor Openshaw did not want to give a date and said we should simply "keep an eye on the data".
However, he did say 19 July was a "reasonable date" and we may have vaccinations high enough by then.
Ik heb em donderdag gemaakt en had 6 dagen daarvoor de 2de vaccinatie gehad. Maar kan wrs dus sneller.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:18 schreef alexmarvel het volgende:
Hoe lang duurt het voordat je via de corona check app een qr code kan maken als je gevaccineerd bent?
Ik had 's middags een prik en kon hem op dezelfde dag in de loop van de avond al aanmaken.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:18 schreef alexmarvel het volgende:
Hoe lang duurt het voordat je via de corona check app een qr code kan maken als je gevaccineerd bent?
Ze hebben daar heel lang alleen de eerste prik gezet. Dat was leuk tegen het wilde type maar niet voldoende tegen het delta type. Als ik zo kijk naar hun grafiek zijn ze dat wel aan het bijtrekken trouwens. Overigens zijn we in Nederland nog lang niet zo ver als de Britten momenteel zijn dus wat daar gebeurt kan hier ook nog.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hoe kan vaccinatiegraad nog niet hoog genoeg zijn in UK? Zoveel weigeraars? Jullie/ze zijn als eerste begonnen
We moeten 3 maanden wachten tussen 1ste en 2de prik en geen janssen. En die delta variant kan blijkbaar toeslaan als je maar 1 prik hebt gehad. Ze hebben nu gelukkig de 2de prik naar voren gehaald naar 8 weken dus hopelijk gaan ze nu sneller.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hoe kan vaccinatiegraad nog niet hoog genoeg zijn in UK? Zoveel weigeraars? Jullie/ze zijn als eerste begonnen
quote:Op maandag 28 juni 2021 12:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ze hebben daar heel lang alleen de eerste prik gezet. Dat was leuk tegen het wilde type maar niet voldoende tegen het delta type. Als ik zo kijk naar hun grafiek zijn ze dat wel aan het bijtrekken trouwens. Overigens zijn we in Nederland nog lang niet zo ver als de Britten momenteel zijn dus wat daar gebeurt kan hier ook nog.
UK: 65% geprikt, 50% volledig
NL: 54% geprikt, 31% volledig
Ah juist. Valt tikje tegen dan. Zo zie je maar weer dat je pas achteraf kan beoordelen wat beste beleid wasquote:Op maandag 28 juni 2021 12:06 schreef RipCity het volgende:
[..]
We moeten 3 maanden wachten tussen 1ste en 2de prik en geen janssen. En die delta variant kan blijkbaar toeslaan als je maar 1 prik hebt gehad. Ze hebben nu gelukkig de 2de prik naar voren gehaald naar 8 weken dus hopelijk gaan ze nu sneller.
Daarnaast veel weigeraars maar alleen in de grote steden (london/m'chester/liverpool) waar net die groepen (kuch india) wonen die het allemaal snel verspreiden.
Ik meen dat de afvlakking die in de VS en het VK te zien was na een bepaalde vaccinatiegraad nog niet terug te zien was in de Nederlandse cijfers, maar dat kan inderdaad nog komen. Vooralsnog lijken heel veel mensen zich maar wat graag te laten vaccineren, al was het maar vanwege vakanties of evenementen en dergelijke.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ze hebben daar heel lang alleen de eerste prik gezet. Dat was leuk tegen het wilde type maar niet voldoende tegen het delta type. Als ik zo kijk naar hun grafiek zijn ze dat wel aan het bijtrekken trouwens. Overigens zijn we in Nederland nog lang niet zo ver als de Britten momenteel zijn dus wat daar gebeurt kan hier ook nog.
UK: 65% geprikt, 50% volledig
NL: 54% geprikt, 31% volledig
Dat is natuurlijk ook nog steeds zo met ziekten als mazelen en polio. Daarvoor geldt ook een meldplicht.quote:
Dat bepalen we zelf wel, flapdrol.quote:
Hij heeft het dan ook over de pandemie als geheel.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat bepalen we zelf wel, flapdrol.
Een vaccin is er juist zodat we niet meer aan dat andere gedoe hoeven te doen.
Maar goed, kan me deze taal wel voorstellen als de bereidheid in je thuisland er zo voor staat:
https://www.dovepress.com(...)ulltext-article-JMDH
Ik sprak gisteren wat Engelsen en die zeiden dat heel veel mensen geen tweede prik halen. Denken dat één al wel genoeg is.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat is hier ook wel een serieus punt van aandacht wat mij betreft.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik sprak gisteren wat Engelsen en die zeiden dat heel veel mensen geen tweede prik halen. Denken dat één al wel genoeg is.
De app zal nog wel een update krijgen dan krijgen die criminele eenmalige prikkers mooi een rood scherm.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik sprak gisteren wat Engelsen en die zeiden dat heel veel mensen geen tweede prik halen. Denken dat één al wel genoeg is.
Ik heb echt nog van werkelijk niemand zoiets gehoord. Het is ook een heel vreemde gedraging.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is hier ook wel een serieus punt van aandacht wat mij betreft.
Ik heb geen idee of dat hier ook een probleem is; maar misschien komt dat nog als blijkt dat bijv veel 30'ers en 40'ers geen tweede prik komen halenquote:Op maandag 28 juni 2021 12:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat is hier ook wel een serieus punt van aandacht wat mij betreft.
quote:Op maandag 28 juni 2021 12:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Engelsen zijn dan ook echt mokerdomquote:Op maandag 28 juni 2021 12:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zie vaccins als de enige toekomstigbestendige oplossing en de rest als slechts tijdelijke lapmiddeltjes. Ik snap dat die in een bepaalde fase nodig zijn maar om de vaccins een 'aanvulling' te noemen doet ze wat mij betreft zwaar tekort.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij heeft het dan ook over de pandemie als geheel.
Net 10% in Rusland is gevaccineerd om eens wat te noemen.
Het was volgens hun ook geen bewust weigeren, maar serieus domheidquote:Op maandag 28 juni 2021 13:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Engelsen zijn dan ook echt mokerdom
Ik ben sowieso benieuwd wat er gebeurd als die vaccins op een gegeven moment toch niet genoeg blijken te zijn; of dat de werking na een paar maanden toch te versneld wegtrekt. Gaan we dan weer massaal naar maatregelen grijpen?quote:Op maandag 28 juni 2021 13:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik zie vaccins als de enige toekomstigbestendige oplossing en de rest als slechts tijdelijke lapmiddeltjes. Ik snap dat die in een bepaalde fase nodig zijn maar om de vaccins een 'aanvulling' te noemen doet ze wat mij betreft zwaar tekort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |