abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juni 2021 @ 13:12:42 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200107177
Ik zie dat de Telegraaf alweer aan het fearmongen is geslagen.
pi_200107252
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ben sowieso benieuwd wat er gebeurd als die vaccins op een gegeven moment toch niet genoeg blijken te zijn; of dat de werking na een paar maanden toch te versneld wegtrekt. Gaan we dan weer massaal naar maatregelen grijpen?
Wat is "niet genoeg"? Als het virus als een verkoudheid die weinig slachtoffers maakt aanwezig blijft lijken extra maatregelen me niet nodig. Krijgen we weer een zorgoverspoelende golf, tja, dan wel.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_200107455
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is hier ook wel een serieus punt van aandacht wat mij betreft.
Zijn er hier dan ook mensen die dat denken en doen? Nog niemand over gehoord.
pi_200107510
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ben sowieso benieuwd wat er gebeurd als die vaccins op een gegeven moment toch niet genoeg blijken te zijn; of dat de werking na een paar maanden toch te versneld wegtrekt. Gaan we dan weer massaal naar maatregelen grijpen?
Ja.
pi_200107543
Waarom zouden de vaccins niet goed werken? Je ziet nu toch al dat ze dat doen.
pi_200107565
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom zouden de vaccins niet goed werken? Je ziet nu toch al dat ze dat doen.
Als er varianten komen die de vaccins omzeilen.. maar ik heb geen idee in hoeverre dat een serieuze waarheid kan worden op korte termijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200107581
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Zijn er hier dan ook mensen die dat denken en doen? Nog niemand over gehoord.
Moet het iets nuanceren: ik hoor heel veel mensen zeggen "ja heb corona gehad, dus haal maar 1x Pfizer.."
Ik weet niet hoeverre zich dat verhoudt tot 2x Pfizer halen qua bescherming overigens, iemand?
pi_200107625
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Moet het iets nuanceren: ik hoor heel veel mensen zeggen "ja heb corona gehad, dus haal maar 1x Pfizer.."
Ik weet niet hoeverre zich dat verhoudt tot 2x Pfizer halen qua bescherming overigens, iemand?
Tot dusverre is het advies dat 1x corona plus 1x vaccinatie effectief gelijk is aan 2x vaccinatie, volgens mij
pi_200107639
De kinderartsen zijn om: vaccineer de tieners

bron: https://www.volkskrant.nl(...)de-tieners~b5209991/
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  maandag 28 juni 2021 @ 13:47:34 #110
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200107690
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Als er varianten komen die de vaccins omzeilen.. maar ik heb geen idee in hoeverre dat een serieuze waarheid kan worden op korte termijn.
Blijft lastig in te schatten, er kan ook op de vismarkt in Jayapura ineens een nieuw virus opduiken, beginnen we weer overnieuw. En aangezien er eigenlijk elke 5 jaar wel een nieuw virus lijkt op te duiken kan die kans een stuk aannemelijker zijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200107694
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tot dusverre is het advies dat 1x corona plus 1x vaccinatie effectief gelijk is aan 2x vaccinatie, volgens mij
Precies. Het is ook niet dat die mensen zeggen ik hoef er maar 1, het is de GGD/RIVM die dat zegt en adviseert.
pi_200107696
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:43 schreef diedrick het volgende:

Lijkt me een verstandig besluit. Vraag me wel af in hoeverre ouders overstag willen gaan om hun kinderen te laten vaccineren.
pi_200107743
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:47 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Precies. Het is ook niet dat die mensen zeggen ik hoef er maar 1, het is de GGD/RIVM die dat zegt en adviseert.
Moet je natuurlijk wel positief getest zijn, laat ik dat voorbehoud even maken, en niet vanuit "Oh, ik zal het wel gehad hebben" redeneren
  maandag 28 juni 2021 @ 13:51:04 #114
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200107756
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Lijkt me een verstandig besluit. Vraag me wel af in hoeverre ouders overstag willen gaan om hun kinderen te laten vaccineren.
En in hoeverre kinderen zelf willen natuurlijk. Goed informeren wordt hier wel de sleutel als je het netjes wil doen, maar het zal wel weer een indirecte verplichting worden (als je het niet doet dan testen voor school, feestjes whatever).
  maandag 28 juni 2021 @ 13:51:38 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200107767
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

50/50 gok ik
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200107834
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

50/50 gok ik
50% zou best een goede score zijn, denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 14:05:35 ]
pi_200107895
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

Blijft lastig in te schatten, er kan ook op de vismarkt in Jayapura ineens een nieuw virus opduiken, beginnen we weer overnieuw. En aangezien er eigenlijk elke 5 jaar wel een nieuw virus lijkt op te duiken kan die kans een stuk aannemelijker zijn.
Sinds 2000 SARS, MERS, de Mexicaanse griep en Cojona. Die eerste 2 bleken 'containable', de laatste 2 niet maar met de Mexicaanse griep hadden we de mazzel dat het qua mortaliteit een 'gewone' griep bleek na de eerste horrorverhalen.

Met Cojona hadden we wat minder geluk maar eigenlijk is dat ook nog maar een oefenvirusje. Mits er medische zorg voldoende beschikbaar is is de mortaliteit namelijk vrij laag.

De kans dat we ergens in de komende 5-10 jaar weer met een zorgelijk virus te maken krijgen lijkt me in ieder geval groot gezien de resultaten uit het recente verleden. Of dat dat een containable virus, een meevallend virus of leveltje Cojona of erger is, dat lijkt puur op toeval te berusten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 28 juni 2021 @ 14:12:20 #118
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200108029
@Lenny_Leonard

Zijn ze bij het LCPS vannacht allemaal wezen stappen, omdat er nog geen ziekenhuiscijfers bekend zijn?

_O-
pi_200108093
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:12 schreef Oliver23 het volgende:
@:Lenny_Leonard

Zijn ze bij het LCPS vannacht allemaal wezen stappen, omdat er nog geen ziekenhuiscijfers bekend zijn?

_O-
Gun die mensen ook eens een uitstapje, joh :P
pi_200108102
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:43 schreef diedrick het volgende:

quote:
De vaccinatie van tieners is ook in het belang van henzelf, betogen nu de kinderartsen. ‘Ook voor tieners is het niet goed als de maatschappij straks in de herfst weer in een halve lockdown belandt’, zegt Illy. ‘Of als er weer discussie komt over de vraag of de scholen gesloten moeten worden. Dat willen we echt niet meer.’

De kinderartsen zien nog een ander argument, zegt hij. ‘We willen niet dat de tieners tussen de 12 en 18 jaar straks tweederangsburgers worden. Ga maar na: als je onder de 12 bent, ben je in principe gevrijwaard van testen voor evenementen of het buitenland. Als je 18 jaar of ouder bent, kun je je laten vaccineren. Terwijl de groep tussen 12 en 18 zich nu voor elk evenement of voor elke reis naar het buitenland moet laten testen. Dat zijn grote belemmeringen.’
Dit zijn slechts maatschappelijke overwegingen en wederom geen natuurwetten. De kinderartsen mogen zich imo bij hun vakgebied houden en als ze adviseren om het wel te doen omdat er te verwaarlozen gezondheidsrisico's voor jongeren zouden zijn; prima. Maar adviseren het te doen omdat ze geen discussie willen over het sluiten van scholen, of omdat het zo handig is als ze naar het buitenland willen... dat zijn hun beroepssectoren niet eens.
  maandag 28 juni 2021 @ 14:19:04 #121
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200108146
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

[..]

Dit zijn slechts maatschappelijke overwegingen en wederom geen natuurwetten. De kinderartsen mogen zich imo bij hun vakgebied houden en als ze adviseren om het wel te doen omdat er te verwaarlozen gezondheidsrisico's voor jongeren zouden zijn; prima. Maar adviseren het te doen omdat ze geen discussie willen over het sluiten van scholen, of omdat het zo handig is als ze naar het buitenland willen... dat zijn hun beroepssectoren niet eens.
Misschien is het eens tijd voor een discussie over het feit of er wel een discussie mág komen om de scholen te sluiten, ipv te discussieren over een scholensluiting zelf.
I'll give you something to do
pi_200108190
Misschien zie ik iets over het hoofd? Maar tegen de tijd dat de scholen straks na de zomer weer open gaan heeft elke docent/medewerker, maar ook ouder de kans gehad om zich 2x te laten vaccineren. Jongeren hebben niet tot nauwelijks last van corona. Waarom dan toch ze laten vaccineren?
pi_200108198
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:25 schreef SilverEyes het volgende:
Misschien zie ik iets over het hoofd? Maar tegen de tijd dat de scholen straks na de zomer weer open gaan heeft elke docent/medewerker, maar ook ouder de kans gehad om zich 2x te laten vaccineren. Jongeren hebben niet tot nauwelijks last van corona. Waarom dan toch ze laten vaccineren?
Zoals ik het eigenlijk overal lees, om de R te drukken. Oftewel, niet voor henzelf, maar voor een ander.

Maargoed, dit is dus weer een groep die voor de ethische afweging uitgaat. Waarom wachten ze niet gewoon op wat de gezondheidsraad te zeggen heeft? Als de gezondheidsraad straks zegt: "Joh, het risico is onacceptabel groot voor die jongeren" ben je klaar, want er is al door bijna iedereen aan de bevolking aangegeven dat er dan echt weer maatregelen komen.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 14:28:34 ]
pi_200108205
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Kinderen met 0 risico laten inenten is crimineel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')