SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Elke viroloog en expert en ook zelfs bedrijven als pfizer zelf zeggen dat. Je kan ook logistiek niet telkens iedereen vaccineren.quote:Op vrijdag 16 april 2021 09:56 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat zou wel de meest logische aanpak zijn, maar er zijn naar mijn mening net wat te veel onlogische dingen gebeurd de laatste tijd.
I know. Vind ik ook raar.quote:Op vrijdag 16 april 2021 10:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja sorry maar het geld is op nu VWS een miljard heeft overgemaakt aan een vage stichting.
bovenop die miljard van de staat, waar gaat het geld heen van die kaartjes verkoop?quote:Op vrijdag 16 april 2021 10:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
I know. Vind ik ook raar.
Maar schijnbaar is alles koek en ei, want wederom krijgt de staat bij de rechter geen ongelijk.
Zoals bij alles. En is er toch een rechter die er anders over denkt, dan is het een paar uur later gecorrigeerd.
Al ga je tegen basale burgerrechten in, geef je miljoenen aan een of andere vage stichting, maak je de ene rare beslissing naar de andere...
Smells fishy. Komt nog wel eens uit tijdens de PE maar voor nu heb je er geen fuk aan.
Volgens mij was er voor het debat ook gevraagd om de complete boekhouding van die club, waaarom vraag niemand daar over door?quote:Op vrijdag 16 april 2021 10:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
I know. Vind ik ook raar.
Maar schijnbaar is alles koek en ei, want wederom krijgt de staat bij de rechter geen ongelijk.
Zoals bij alles. En is er toch een rechter die er anders over denkt, dan is het een paar uur later gecorrigeerd.
Al ga je tegen basale burgerrechten in, geef je miljoenen aan een of andere vage stichting, maak je de ene rare beslissing naar de andere...
Smells fishy. Komt nog wel eens uit tijdens de PE maar voor nu heb je er geen fuk aan.
Weet jij het?quote:Op vrijdag 16 april 2021 10:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
bovenop die miljard van de staat, waar gaat het geld heen van die kaartjes verkoop?
Omdat iedereen in slaap wordt geluld door de spells van hugo en mark.quote:Op vrijdag 16 april 2021 10:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij was er voor het debat ook gevraagd om de complete boekhouding van die club, waaarom vraag niemand daar over door?
Naar de bedrijven waar de kaartjes voor verkocht zijn. Dus dierenparken, pretparken, musea, weet ik veel wie er allemaal aan die testevents meedoet.quote:Op vrijdag 16 april 2021 10:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
bovenop die miljard van de staat, waar gaat het geld heen van die kaartjes verkoop?
kan ook zijn dat die stichting de kaarten massaal inkoopt tegen kwantum korting en dan verkoop aan bezoekers, anders zouden die bedrijven veel verdienen aan die kaartjes.quote:Op vrijdag 16 april 2021 10:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Naar de bedrijven waar de kaartjes voor verkocht zijn. Dus dierenparken, pretparken, musea, weet ik veel wie er allemaal aan die testevents meedoet.
Niets nieuws toch?quote:
Uhh.. oke. Lekker boeiend hoe mensen zich aan maatregelen houden die binnen een paar maanden worden opgeheven.quote:
Dat kan ook. Maar ik denk niet dat dat zo is, aangezien je de kaartjes gewoon ook bij het event in kwestie moet kopen. Daar zouden er vast ook niet zoveel aan meewerken.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kan ook zijn dat die stichting de kaarten massaal inkoopt tegen kwantum korting en dan verkoop aan bezoekers, anders zouden die bedrijven veel verdienen aan die kaartjes.
Wilde vast ook hagelslag en aardappelen meenemen in zijn koffer.quote:
Handdoek legger gespotquote:Op vrijdag 16 april 2021 11:17 schreef Gunner het volgende:
ha het is weer tokkies op vakantie belachelijk maken tijd. toch een dagje gemist hier.
nooit nodig geweest.quote:
Ik was een keer in Griekenland, en ik denk wat ruik ik nou, waren ze naast me rode kool aan het koken, latere maak ik kennis met ze, hadden ze echt een complete hutkoffer met eten meegenomen, allemaal van die hakpotjes en Nederlandse sauzenquote:Op vrijdag 16 april 2021 11:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wilde vast ook hagelslag en aardappelen meenemen in zijn koffer.
Dus ze onderzoeken niks wat niet al onderzocht is? Mis dan de toegevoegde waarde wel compleet.quote:
Ik ben ook de eerste die ergens een frikandel probeert te scoren hoor.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:20 schreef Gunner het volgende:
[..]
nooit nodig geweest.
Ik schaam me er niet voor dat ik 'dat soort' vakanties boek maar als ik hier moet geloven zou ik dat wel moeten doen.
Oh ik boek dat soort vakanties niet maar het is toch ook niet iets om je voor te schamen? Gewoon tot rust komen kan ook prima zijn, even weg uit je eigen omgeving.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:20 schreef Gunner het volgende:
[..]
nooit nodig geweest.
Ik schaam me er niet voor dat ik 'dat soort' vakanties boek maar als ik hier moet geloven zou ik dat wel moeten doen.
Nee hoorquote:Op vrijdag 16 april 2021 11:20 schreef Gunner het volgende:
[..]
nooit nodig geweest.
Er zijn heel veel mensen die dat doen. Zeker als ze bijvoorbeeld met de caravan of vouwwagen op vakantie gaan. Het is vaak een mengeling van niet houden van onbekend eten en denken dat het van thuis meenemen vast goedkoper is (wat waarschijnlijk ook zo is).quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik was een keer in Griekenland, en ik denk wat ruik ik nou, waren ze naast me rode kool aan het koken, latere maak ik kennis met ze, hadden ze echt een complete hutkoffer met eten meegenomen, allemaal van die hakpotjes en Nederlandse sauzen
Ieder z'n ding absoluut! En als je met de caravan gaat is dit niet nieuw voor me dat ik dat hoor maar op een vliegvakantie? nee dat vind ik ook wel ver gaanquote:Op vrijdag 16 april 2021 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen die dat doen. Zeker als ze bijvoorbeeld met de caravan of vouwwagen op vakantie gaan. Het is vaak een mengeling van niet houden van onbekend eten en denken dat het van thuis meenemen vast goedkoper is (wat waarschijnlijk ook zo is).
Ieder zijn ding.
Wij deden dat wel met de caravan, maar op een vliegvakantie?quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen die dat doen. Zeker als ze bijvoorbeeld met de caravan of vouwwagen op vakantie gaan. Het is vaak een mengeling van niet houden van onbekend eten en denken dat het van thuis meenemen vast goedkoper is (wat waarschijnlijk ook zo is).
Ieder zijn ding.
Ik vind het soms best lekker, hoor. Het hoeft niet altijd alleen maar on the move en avontuurlijk te zijn, wat mij betreft. Al jaren niet meer gedaan, overigens, want sinds ons kind naar school gaat, moeten we in de schoolvakanties en zijn die resorts sowieso niet te betalen en belachelijk druk. Dan hoeft het van mij niet meerquote:Op vrijdag 16 april 2021 11:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Oh ik boek dat soort vakanties niet maar het is toch ook niet iets om je voor te schamen? Gewoon tot rust komen kan ook prima zijn, even weg uit je eigen omgeving.
Eerlijk is eerlijk: ik ben ook ooit in Rhodos op vakantie geweest en het water bij het hotelletje was inderdaad sterfenskoud.quote:
quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ieder z'n ding absoluut! En als je met de caravan gaat is dit niet nieuw voor me dat ik dat hoor maar op een vliegvakantie? nee dat vind ik ook wel ver gaan
Wij doen het nooit, omdat voor ons onderdeel van de vakantie juist is om lekkere dingen van daar (waar dat ook is) te scoren en te eten. Of lekker in restaurants te eten.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wij deden dat wel met de caravan, maar op een vliegvakantie?
Ik ga mijn dochter niet in een apart hotel stoppen zodat wij zonder last van andere kinderen op vakantie kunnenquote:Op vrijdag 16 april 2021 11:29 schreef raptorix het volgende:
Ik ga bewust altijd naar wat duurdere lokaties om kinderen en jongeren te ontlopen
Je zou inderdaad bijna verwachten dat ze voor die paar maanden een heel zwembad gaan verwarmenquote:Op vrijdag 16 april 2021 11:32 schreef skrn het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk: ik ben ook ooit in Rhodos op vakantie geweest en het water bij het hotelletje was inderdaad sterfenskoud.Snap daar niks van. Waarschijnlijk pleuren ze water in een bak, en hopen dat de zon de rest doet. Maar ja, in april he, wel vroeg in het jaar.
In Amerika zijn zomerkampen daarom zo populair, kunnen de ouders rustig op vakantiequote:Op vrijdag 16 april 2021 11:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ga mijn dochter niet in een apart hotel stoppen zodat wij zonder last van andere kinderen op vakantie kunnen
Ik zal aan je denken als ik aan het zwembad lig te ontspannen met m'n gin-tonicquote:Op vrijdag 16 april 2021 11:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik doe toch liever stedentrips, zo'n resort kan me echt gestolen worden. Lekker uren in de rij om die ene attractie van de hoofdstad van Europees land X binnen te komen!
Ach ja goedkoop is anders en ik werk ook nog eens in het onderwis,, maar we hebben het geaccepteerd. Ben vooral benieuwd hoe de prijzen post-corona liggen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:28 schreef miss_sly het volgende:
moeten we in de schoolvakanties en zijn die resorts sowieso niet te betalen en belachelijk druk.
Fotootjes maken bij die scheve toren enzulksquote:Op vrijdag 16 april 2021 11:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik doe toch liever stedentrips, zo'n resort kan me echt gestolen worden. Lekker uren in de rij om die ene attractie van de hoofdstad van Europees land X binnen te komen!
Ik heb daar het geduld niet voorquote:Op vrijdag 16 april 2021 11:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het soms best lekker, hoor. Het hoeft niet altijd alleen maar on the move en avontuurlijk te zijn, wat mij betreft. Al jaren niet meer gedaan, overigens, want sinds ons kind naar school gaat, moeten we in de schoolvakanties en zijn die resorts sowieso niet te betalen en belachelijk druk. Dan hoeft het van mij niet meer
Lekker in de Stube op Gran Canaria, Duitse bieren hakken met Curry wurst!quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik zal aan je denken als ik aan het zwembad lig te ontspannen met m'n gin-tonic
Zeker in deze tijd met corona geloof ik dat kinderen ook toe zijn aan vakantie. Echte vakantie, vriendjes maken op de camping, plezier maken, zwemmen, zonder gedoe allemaal. Ik hoop echt dat het in de zomer weer een beetje kan, al is het in eigen land.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Amerika zijn zomerkampen daarom zo populair, kunnen de ouders rustig op vakantie
Die gok waag ik wel. Vantevoren even op twitter/facebook kijken waar eventuele controles staan en gaan met die banaan.quote:Op vrijdag 16 april 2021 10:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Overtreding daarvan kost 95 euro.
Ik denk dat er toch een heleboel mensen zullen zijn die zich er voor dat bedrag niet aan zullen gaan houden.
Kan al campings zijn gewoon open, mijn ouders staan er alquote:Op vrijdag 16 april 2021 11:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker in deze tijd met corona geloof ik dat kinderen ook toe zijn aan vakantie. Echte vakantie, vriendjes maken op de camping, plezier maken, zwemmen, zonder gedoe allemaal. Ik hoop echt dat het in de zomer weer een beetje kan, al is het in eigen land.
Juiste resorts zijn op zich wel aardige uitvalbasissen voor een leuke vakantie met af en toe een paar dagen helemaal geen flikker doen behalve bovenstaande inderdaad.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:38 schreef Questular het volgende:
ResortsLekker eten, drinken, een zwembad en priv strand. Hele dag geen klote uitvoeren
Twitter is toch sowieso toxic as fuck?quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:37 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb daar het geduld niet voor
Wij zijn twee jaar terug wel naar Tenerife geweest, naar een appartementencomplex met halfpension, maar dan gaan we toch ook vrijwel iedere dag wel op pad. Was wel een topvakantie hoor, ook veel aan het zwembad gelegen![]()
Erg veel zure reacties trouwens onder dat Twitterbericht. Volgens mij zijn ze gewoon stiekem jaloers op Piet en zouden ze zelf ook wel met hun benen in een Grieks zwembad bungelen
quote:Premier Rutte zegt dat de coronamaatregelen mogelijk pas in de tweede week van mei versoepeld kunnen worden. "We gaan echt geen onverantwoorde dingen doen." Aanstaand weekend is er weer een Catshuis-overleg en als de cijfers dan geen dalende trend laten zien, wordt de datum van 28 april weer geschrapt.
Volgens hem staan de tot nu toe genoemde data - eerst 21 april en vervolgens 28 april - steeds "in potlood" in de agenda en kunnen ze ook zo weer worden weggehaald.
"We bekijken het van week tot week en daarbij is de situatie in de ziekenhuizen bepalend", zei Rutte vanmorgen. "Als 28 april niet kan, wordt het 3 of 6 mei. En anders is de eerstvolgende datum 13 mei."
Terrassen open
Dinsdag presenteerden de premier en minister De Jonge een uitgebreid openingsplan. Daarin staat dat, als de situatie het toelaat, er op 28 april een einde komt aan de avondklok en dat de terrassen op die datum onder voorwaarden weer open kunnen. Ook zou er dan een verruiming komen van de openstelling van de detailhandel.
Volgens Rutte lopen er op dit moment 160.000 mensen rond die het virus kunnen overdragen. "Dat zijn evenveel besmettelijken als tijdens de eerste golf. Echt heel veel dus." Daarnaast liggen er zo'n 800 mensen met corona op intensive care. terwijl er tussen de 1100 en 1200 ic-bedden zijn. "Ik wil ervoor zorgen dat als u of ik een auto-ongeluk of een hartaanval krijgen, wat ik niet hoop, wij ook een ic-plek kunnen krijgen."
Rutte denkt dat de cijfers aanstaand weekend niet opeens heel erg gedaald zullen zijn, "maar je wilt kijken of de nieuwe instroom aan het dalen is". Of dat het geval zal zijn, durft hij niet te zeggen. "Dat is als het voorspellen van het weer", dat ga ik niet doen."
Het is geen schoolvakantie, hequote:Op vrijdag 16 april 2021 11:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kan al campings zijn gewoon open, mijn ouders staan er al
Ja wij hebben geen kinderen, dus daar sta ik nooit zo bij stil, voordeel is ook dat ik nooit mijn vakanties hoef te plannen omdat ik eigenlijk altijd wel vrij kan nemen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is geen schoolvakantie, he
Wij gaan overigens niet dit jaar, denk ik. Ook niet in NL. We wonen bij zee en hebben een heerlijk huis. Waarom zou ik elders voor veel geld in een huisje of caravan gaan zitten? Ik wacht wel tot we weer echt op vakantie kunnen zonder testen en gedoe, als we gevaccineerd zijn.
Ja hoor, onze nationale allesverbieder slaat weer toe. Die zit echt muurvast in zijn tunnelvisie.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:40 schreef nattermann het volgende:
Rutte somber: mogelijk pas half mei versoepelingen
Gaan we weer
[..]
Truequote:
Wij hebben nog een beetje hoop op Kroati of Itali voor de zomer. Maar echt ook nog maar een btje hoopquote:Op vrijdag 16 april 2021 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij gaan overigens niet dit jaar, denk ik. Ook niet in NL. We wonen bij zee en hebben een heerlijk huis. Waarom zou ik elders voor veel geld in een huisje of caravan gaan zitten? Ik wacht wel tot we weer echt op vakantie kunnen zonder testen en gedoe, als we gevaccineerd zijn.
Wat is er eigenlijk met al die andere IC-bedden in NL dan gebeurd als het er nu 1100-1200 zijn?quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:40 schreef nattermann het volgende:
Gaan we weer
[..]
Ga maar lekker op vakantie, huur ik jullie huis wel voor een weekjequote:Op vrijdag 16 april 2021 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan ook rug recht houden en geen fieldlabs tot die tijd.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:40 schreef nattermann het volgende:
Gaan we weer
[..]
Zie geen reden waarom niet.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan ook rug recht houden en geen fieldlabs tot die tijd.
Had ik ook ooit. Als er iets is wat ik wl jammer vind van het hebben van een kind, is het dat je alleen nog maar op vakantie kunt als alle mensen met kinderen op vakantie gaan.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja wij hebben geen kinderen, dus daar sta ik nooit zo bij stil, voordeel is ook dat ik nooit mijn vakanties hoef te plannen omdat ik eigenlijk altijd wel vrij kan nemen.
Wij wilden vorig jaar in de herfstvakantie naar Frankrijk, maar helaas ging die wegens Covid en te weinig aanmeldingen toch ook weer dicht.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:44 schreef Arizona het volgende:
[..]
True
[..]
Wij hebben nog een beetje hoop op Kroati of Itali voor de zomer. Maar echt ook nog maar een btje hoop. En we hebben het dus ook gehad om anders in de herfstvakantie weer naar Tenerife te gaan
Hahaha, klinkt niet slecht.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Ga maar lekker op vakantie, huur ik jullie huis wel voor een weekje
Omdat het OMT het als risico bestempelt heeft.quote:
Avondklok eraf per oktober...quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:44 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
anders 1 juni, anders 1 juli, anders 1 augustus, enz....
Nog even volhouden
*Zoekt camping voor vakantie*quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:29 schreef raptorix het volgende:
Ik ga bewust altijd naar wat duurdere lokaties om kinderen en jongeren te ontlopen
Lekker man.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik zal aan je denken als ik aan het zwembad lig te ontspannen met m'n gin-tonic
Ik blijf het herhalen: geen illusies vr juni!quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:40 schreef nattermann het volgende:
Gaan we weer
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
In Engeland, ten zuiden van Londen, heb je gigantische caravanparken met klein gedeelte vrij parkeren. Echter, die zijn ingedeeld in familiedeel en deel zonder kinderen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:35 schreef raptorix het volgende:
In Amerika zijn zomerkampen daarom zo populair, kunnen de ouders rustig op vakantie
quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik blijf het herhalen: geen illusies vr juni!Ik reken er ook niet op. Al langere tijd is de insteek het uit te zingen tot juni.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je instroom wordt vanzelf lager als je maar doorprikt.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:51 schreef Cynicio het volgende:
Kortom we moeten vandaag en morgen een lagere instroom zien anders gaat het feest niet door.
3 mei stap 1
Wat heeft 'ie nu weer niet beloofd wat je toch als belofte zag?quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:52 schreef popje het volgende:
ECHT, FUCK RUTTE MET AL ZIJN LOZE BELOFTES!
En?quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Omdat het OMT het als risico bestempelt heeft.
oprutte!1!!1quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:52 schreef popje het volgende:
ECHT, FUCK RUTTE MET AL ZIJN LOZE BELOFTES!
Je kan ook combineren, Rhodos-stad is best aardig, wel heel toeristisch, maar toch heel aardig, en anders Malta, Veletta is ook echt heel leuk.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lekker man.
Nee, ik vind het gewoon heerlijk om zo'n stad door te banjeren en ineens op een plek te komen die er fantastisch uit ziet. Zo'n fantastisch monument is ook leuk hoor, maar het door de kleine straatjes lopen is veel mooier. Van die zuid-Spaanse steden met allerlei kleine straatjes zijn voor mij echt het droombeeld van een vakantie.
En dan natuurlijk me wel lekker volvreten aan veel te goedkope restaurants in zo'n stadje. Parijs of Rome doen we niet aan.
Lekker om 10.00 in de lange rijen staan richting de ingang van het Vaticaanquote:Op vrijdag 16 april 2021 11:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Daar hadden ze 5 jaar geleden het begrip tijdslot al uitgevondenquote:Op vrijdag 16 april 2021 11:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Lekker om 10.00 in de lange rijen staan richting de ingang van het Vaticaan![]()
Bij een graadje of 28
Iets versoepelen is altijd een risico, dus met die OMT redenatie zitten we tot de zomer nog op slot. Het zou zo fijn zijn als ze ook eens zouden nadenken over wat er wel kan (buitenlucht dingetjes bv), kweek je meteen meer draagvlak voor de binnen maatregelen. Het is niet alsof elke maatregel echt wat toevoegt of dat een versoepeling gelijk staat aan nog drukkere ziekenhuizen. Maar dat hebben we hier al zo vaak geopperd.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Omdat het OMT het als risico bestempelt heeft.
Datums noemen was sowieso fout, dat had het FOK!OMT al voorspeld, de routekaart was niet na 1 week maar na 2 dagen alweer waardeloos.
Malta staat zeker op de planning. Maar ik wil niet te gebonden zijn aan dat ik per s in de avond op dat resort terug moet zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:56 schreef skrn het volgende:
[..]
Je kan ook combineren, Rhodos-stad is best aardig, wel heel toeristisch, maar toch heel aardig, en anders Malta, Veletta is ook echt heel leuk.
Oh, ik heb zat Mediterraanse vakanties gepakt, probleem is in Europa dat je anders echt een stuk verder moet voor goed weer, ja, naar Egypte misschien, of anders Kaapverdische eilanden, maar feitelijk is de Middellandse Zee goed betaalbaar met meestal goed weer.
Alleen .. ja, je komt soms types in het vliegtuig tegen die bij het opstijgen al meteen aan het bier zitten, ja, bij Transavia is dat voorhanden. Als je betaalt.
Omdat wij met name de ouderen in de verzorgings en verpleeghuizen prioriteit hebben gegeven, daar vielen ronduit de meeste doden.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:57 schreef pullup het volgende:
Ik vind het verbazend dat bij ons het sterfte cijfer echt al een tijd goed aan de lage kant lijkt te zitten in vergelijking met de ons omringende landen.
14 bij ons en 300 in Duitsland of Frankrijk gisteren bijvoorbeeld en dat is geen uitzondering.
Heeft iemand daar een reden voor? Of is het gewoon de manier van tellen of zo?
Daarom op tijd je nest uit. Wij waren met 10 minuten binnen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Lekker om 10.00 in de lange rijen staan richting de ingang van het Vaticaan![]()
Bij een graadje of 28
Die field-trips leiden wel af, ik zou zeggen missie geslaagd voor Hugo de Jonge en Mark Rutte.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik opende de reeks en dacht voor een seconde dat ik in TRV beland was
Niks mis met resort vakanties inderdaad. Hebben dat een keertje gedaan, maar waren na een halve dag al wel klaar met het vermaak in het resort, dus de rest van de vakantie er zelf op uit gegaan. Wij zijn ook meer van de stedentrips. Of een kleine stad in de natuur en vanaf daar lekker wandelen of wat rondrijden.
[..]
Iets versoepelen is altijd een risico, dus met die OMT redenatie zitten we tot de zomer nog op slot. Het zou zo fijn zijn als ze ook eens zouden nadenken over wat er wel kan (buitenlucht dingetjes bv), kweek je meteen meer draagvlak voor de binnen maatregelen. Het is niet alsof elke maatregel echt wat toevoegt of dat een versoepeling gelijk staat aan nog drukkere ziekenhuizen. Maar dat hebben we hier al zo vaak geopperd.
In andere landen wordt bijna iedereen op de ic opgenomen. Bij ons wordt bekeken of het zin heeft. Dut geeft een vertraging in het buitenland op het aantal doden.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:57 schreef pullup het volgende:
Ik vind het verbazend dat bij ons het sterfte cijfer echt al een tijd goed aan de lage kant lijkt te zitten in vergelijking met de ons omringende landen.
14 bij ons en 300 in Duitsland of Frankrijk gisteren bijvoorbeeld en dat is geen uitzondering.
Heeft iemand daar een reden voor? Of is het gewoon de manier van tellen of zo?
Ok thnx, dan was de strategie bij ons toch niet helemaal bagger blijkbaarquote:Op vrijdag 16 april 2021 11:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat wij met name de ouderen in de verzorgings en verpleeghuizen prioriteit hebben gegeven, daar vielen ronduit de meeste doden.
Nou ja, het is wat je bagger noemt, IC's of doden.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:59 schreef pullup het volgende:
[..]
Ok thnx, dan was de strategie bij ons toch niet helemaal bagger blijkbaar
Dit vind jij alleen maar leuk, want ik heb weer iets van hoop geinterpreteerd uit zijn woorden en ja, dat had ik natuurlijk nooit mogen doen als hij dalende ziekenhuiscijfers noemt als eis en dat al drie dagen op rij het geval is... en dat gisteren nog in de Tweede Kamer stond te verdedigen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat heeft 'ie nu weer niet beloofd wat je toch als belofte zag?
True, ik zelf vind het wel een goede strategie om te sturen op het aantal mensen dat overlijdquote:Op vrijdag 16 april 2021 12:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja, het is wat je bagger noemt, IC's of doden.
Ja eens hoor. Maar ik ben wel van de algemene mening dat we in de tijd waar we nu zitten ver weg moeten proberen te blijven van een testmaatschappij, fieldlabs, etc, dat is allemaal een paar maanden te laat. Doe je dit nu, met de gedragingen van de overheid op dit moment, ben ik bang dat je de hele zomer/jaar aan dit circus vast zit.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik opende de reeks en dacht voor een seconde dat ik in TRV beland was
Niks mis met resort vakanties inderdaad. Hebben dat een keertje gedaan, maar waren na een halve dag al wel klaar met het vermaak in het resort, dus de rest van de vakantie er zelf op uit gegaan. Wij zijn ook meer van de stedentrips. Of een kleine stad in de natuur en vanaf daar lekker wandelen of wat rondrijden.
[..]
Iets versoepelen is altijd een risico, dus met die OMT redenatie zitten we tot de zomer nog op slot. Het zou zo fijn zijn als ze ook eens zouden nadenken over wat er wel kan (buitenlucht dingetjes bv), kweek je meteen meer draagvlak voor de binnen maatregelen. Het is niet alsof elke maatregel echt wat toevoegt of dat een versoepeling gelijk staat aan nog drukkere ziekenhuizen. Maar dat hebben we hier al zo vaak geopperd.
Ware het niet dat er indirect mensen overlijden omdat de IC's nu vol liggen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:01 schreef pullup het volgende:
[..]
True, ik zelf vind het wel een goede strategie om te sturen op het aantal mensen dat overlijd
Eens.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja eens hoor. Maar ik ben wel van de algemene mening dat we in de tijd waar we nu zitten ver weg moeten proberen te blijven van een testmaatschappij, fieldlabs, etc, dat is allemaal een paar maanden te laat. Doe je dit nu, met de gedragingen van de overheid op dit moment, ben ik bang dat je de hele zomer/jaar aan dit circus vast zit.
We weten dat het rond mei echt moet gaan dalen in de ziekenhuizen en besmettingen, als je maar mensen iets te doen geeft en vooral nu doorgaat met vaccineren, zonder enige pauze nog.
Besmettingen in de buitenlucht hadden we allang wat mee kunnen doen, maar nu lijkt het erop dat we elk ding in de buitenlucht als een extreem risico zien. En dat is wat mij betreft een gedeeltelijk gevolg van tunnelvisie, daar moeten we echt vanaf.
Neem iets meer risico. Maar het lijkt nu vooral op vooral geen risico.
Ik niet, want dood gaan gebeurd toch.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:01 schreef pullup het volgende:
[..]
True, ik zelf vind het wel een goede strategie om te sturen op het aantal mensen dat overlijd
Dat heb je inderdaad verkeerd genterpreteerd, want dat is gewoon niet gezegd.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:01 schreef popje het volgende:
[..]
Dit vind jij alleen maar leuk, want ik heb weer iets van hoop geinterpreteerd uit zijn woorden en ja, dat had ik natuurlijk nooit mogen doen als hij dalende ziekenhuiscijfers noemt als eis en dat al drie dagen op rij het geval is... en dat gisteren nog in de Tweede Kamer stond te verdedigen.
Nou he. Tsjemig.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:06 schreef popje het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)ntje-maakt~bb77026e/
Ook weer zo'n interview wat altijd op de vrijdag of zondag voor een persco verschijnt... long covid in de spotlights!
Een panacee tegen elke kwaalquote:Op vrijdag 16 april 2021 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik niet, want dood gaan gebeurd toch.
Is er een persconferentie volgende week?quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:06 schreef popje het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)ntje-maakt~bb77026e/
Ook weer zo'n interview wat altijd op de vrijdag of zondag voor een persco verschijnt... long covid in de spotlights!
Ze slikken alles lukraak op wat het omt ze voorkauwt en in hun bek spuugt. Niks maatschappelijke belangen, omt omt omt omt en omt. De maatschappij? Die kan de tyfus genieten.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:40 schreef nattermann het volgende:
Gaan we weer
[..]
Ach, je kunt voor 8 uur eruit zijn en alsnog pas rond 10 uur daar zijn (het is ook niet alsof ik om de hoek een hotel had; lekker met het ov).quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daarom op tijd je nest uit. Wij waren met 10 minuten binnen.
Dood gaat iedereen en op de ic komen niet. Dan is het toch een nobrainer wat je wilt voorkomen?quote:
Dat dacht ik ook. Totdat ik mij realiseerde dat hij dat bij routekaart 1 tot en met 28 ook al heeft gedaan.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:55 schreef raptorix het volgende:
Rutte moet gewoon eens een getal noemen, anders blijf je discussies krijgen
Als jij nou gewoon stopt met reageren op mij, stop ik met reageren op jou, OK?quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat heb je inderdaad verkeerd genterpreteerd, want dat is gewoon niet gezegd.
Half mei gaat ook niet lukkenquote:Op vrijdag 16 april 2021 11:40 schreef nattermann het volgende:
Gaan we weer
[..]
Die 160k besmette personen zuigen ze lekker uit hun duim. Sinds 23 maart is het R getal al onder de 1, maar stijgt het aantal besmette personenquote:Op vrijdag 16 april 2021 11:40 schreef nattermann het volgende:
Gaan we weer
[..]
Als je geen weerwoord wil moet je lekker in de ik-krijg-nog-1000-euro-van-Oprutte Feesboek-groep blijven en niet op een forum posten.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:10 schreef popje het volgende:
[..]
Als jij nou gewoon stopt met reageren op mij, stop ik met reageren op jou, OK?
ctrl+c,quote:
Iedere keer een worst voor houden van 'over 2 weken' en toch niet doen.quote:
Zo ontzettend jammer dat Rutte geen functie elders heeft gekregen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedere keer een worst voor houden van 'over 2 weken' en toch niet doen.
Even hoop geven om iedereen rustig te houden, want als je in januari/februari 'los gaan kan pas in Juni' had gezegd, was rutte met pek en veren de noordzee in geschoven geweest.
Iedereen en alles moet gebroken worden lijkt wel. Gijzelnemer jaap gesterkt door cipiers mark, ferd en hugo.
Waarom?quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:18 schreef cherrycoke het volgende:
Droog raar hoestje, spieren voelt als spaghetti, toch maar testen dan?
Laffe honden bij ons in de politiek inderdaad.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zo ontzettend jammer dat Rutte geen functie elders heeft gekregen.
Ja en lachen dat ze doen in het Catshuis op zondagmiddag! Borreltje erbij, hapje, voetbal op de tv. Even zorgen dat de Olympirs eerder gevaccineerd zijn zodat ze in augustus ook lekker naar de Spelen kunnen kijken vanuit de luie stoel.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedere keer een worst voor houden van 'over 2 weken' en toch niet doen.
Even hoop geven om iedereen rustig te houden, want als je in januari/februari 'los gaan kan pas in Juni' had gezegd, was rutte met pek en veren de noordzee in geschoven geweest.
Iedereen en alles moet gebroken worden lijkt wel. Gijzelnemer jaap gesterkt door cipiers mark, ferd en hugo.
Zal me niks verbazen. Want op de vrijdag er voor is eigenlijk al bekend wat ze gaan besluiten.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja en lachen dat ze doen in het Catshuis op zondagmiddag! Borreltje erbij, hapje, voetbal op de tv. Even zorgen dat de Olympirs eerder gevaccineerd zijn zodat ze in augustus ook lekker naar de Spelen kunnen kijken vanuit.
De laffe hondenquote:Op vrijdag 16 april 2021 12:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen. Want op de vrijdag er voor is eigenlijk al bekend wat ze gaan besluiten.
Als niemand zich laat testen is er niemand positief. Dus kunnen de maatregelen worden opgehevenquote:
Weer flink gummen in de agenda @Lenny_Leonard @fetX @Zipportalquote:Op vrijdag 16 april 2021 11:40 schreef nattermann het volgende:
Gaan we weer
[..]
Ik zie maar weinig haat. Ik zie wat mensen die een andere voorkeur hebben. Alle soort vakanties zijn prima.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:21 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik snap echt al die haat op resorts hier niet? [ afbeelding ]Lekker man al die Russische vrouwen aan de Turkse badplaats.
Welk verschil dan?quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:24 schreef popje het volgende:
"We bekijken het van week tot week en daarbij is de situatie in de ziekenhuizen bepalend",
Bron: Nos.nl
En dan praten ze alleen maar weer over besmettingscijfers? Ik zie toch nog steeds echt een verschil tussen besmettingscijfers en ziekenhuiscijfers...
Avondklokje overschrijden.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:25 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Weer flink gummen in de agenda @:lenny_leonard @:fetx @:zipportal
Zwitserland het nieuwe gidslandquote:Op vrijdag 16 april 2021 12:24 schreef Red_85 het volgende:
Even ter vergelijk: maandag gaan de terrassen weer open in Zwitserland.
Maar wij hebben hugo. en mark. en jaap.
En we hebben volle ziekenhuizen, dat hebbn ze daar kennelijk niet (meer).quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:24 schreef Red_85 het volgende:
Even ter vergelijk: maandag gaan de terrassen weer open in Zwitserland.
Maar wij hebben hugo. en mark. en jaap.
Ik neem aan dat je niet in Napels een hotel boekt.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ach, je kunt voor 8 uur eruit zijn en alsnog pas rond 10 uur daar zijn (het is ook niet alsof ik om de hoek een hotel had; lekker met het ov).
De besmettingscijfers zijn vele malen hoger.quote:
Ja, dus?quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En we hebben volle ziekenhuizen, dat hebbn ze daar kennelijk niet (meer).
Als de ziekenhuiscijfers dalen, dan zou dat leidend moeten zijn. En niet een dag stijging in besmettingscijfers door een storing bij het RIVM.quote:
Ik hou me helemaal nergens meer aan maat.quote:
De ziekenhuiscijfers zijn ook leidend. Er is concreet gezegd dat de instroom moet dalen, als teken dat we over de piek heen zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:29 schreef popje het volgende:
[..]
Als de ziekenhuiscijfers dalen, dan zou dat leidend moeten zijn. En niet een dag stijging in besmettingscijfers door een storing bij het RIVM.
Vorig jaar versoepelenden we bij hetzelfde aantal mensen in de ziekenhuizen... en nog steeds; buiten kan er echt wel meer! Ik snap die angst voor buitenactiviteiten niet.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En we hebben volle ziekenhuizen, dat hebbn ze daar kennelijk niet (meer).
Dat is geen juiste voorstelling van zaken. Maar daarover met jou in 'gesprek' gaan in onbegonnen werk.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, dus?
We hebben hier ook een maatschappij die op klappen staat. Ook belangrijk. Maar die kan de klere krijgen begrijp ik.
Ja serieus, de maatschappij en de mentale staat van mensen is iets dat het OMT nooit mee zal nemen in hun advies, dus ja als Markie en Hugo alleen naar het OMT luisteren, zitten we nog tot in augustus in lockdown...quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, dus?
We hebben hier ook een maatschappij die op klappen staat. Ook belangrijk. Maar die kan de klere krijgen begrijp ik.
Nou ja dat werkte ook niet toch.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:55 schreef raptorix het volgende:
Rutte moet gewoon eens een getal noemen, anders blijf je discussies krijgen
e versoepeling van de coronamaatregelen wordt wellicht uitgesteld, mogelijk zelfs naar half mei, heeft demissionair premier Rutte gezegd. Alles hangt af van het al of niet dalen van de besmettingscijfers. "We gaan echt geen onverantwoorde dingen doen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:29 schreef Cynicio het volgende:
[..]
De ziekenhuiscijfers zijn ook leidend. Er is concreet gezegd dat de instroom moet dalen, als teken dat we over de piek heen zijn.
Hoe zie je dat verschil als je naar de cijfers kijkt?quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:29 schreef popje het volgende:
[..]
Als de ziekenhuiscijfers dalen, dan zou dat leidend moeten zijn. En niet een dag stijging in besmettingscijfers door een storing bij het RIVM.
Nou technisch gezien zegt Rutte dat dus niet maar doet de betreffende redacteur dat.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:31 schreef popje het volgende:
[..]
e versoepeling van de coronamaatregelen wordt wellicht uitgesteld, mogelijk zelfs naar half mei, heeft demissionair premier Rutte gezegd. Alles hangt af van het al of niet dalen van de besmettingscijfers. "We gaan echt geen onverantwoorde dingen doen.
En dit zegt Rutte. Alles hangt af van de besmettingscijfers. Niet hetzelfde toch als de ziekenhuiscijfers?
Een killer virus dat hel en verdoemenis zaait sterft snel uit en daar hoor je dus weinig over.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:32 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb nog steeds geen antwoord kunnen vinden. Kan iemand mij uitleggen waarom de gewone griep, een onschuldig verkoudheidsvirusje of een buikgriepvirus, na die honderden of duizenden jaren evolutie, nog nooit gemuteerd zijn in een killer virus dat hel en verdoemenis zaait? En kan iemand mij uitleggen waarom we dit bij COVID binnen de kortste keren wl denken? Er zijn overigens al duizenden mutaties.
Die hele mutatiepaniek is echt zwaar en zwaar overtrokken zeg. Het is puur een irrationele angst of macroniveau. Er is echt wel wat gaande op psychologisch niveau in de hoofden van mensen, inclusief beleidsmakers en experts.
Ja maar verplaatsingen.... het slaat ook nergens meer op, net buiten les gegeven, 4 groepjes van 4 die je dan alle 4 verschillende oefeningen moet laten doen. Want, laat je ze dezelfde oefeningen doen dan is het een groepsles. Ja dag, schiet mij maar lek.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:29 schreef popje het volgende:
[..]
Vorig jaar versoepelenden we bij hetzelfde aantal mensen in de ziekenhuizen... en nog steeds; buiten kan er echt wel meer! Ik snap die angst voor buitenactiviteiten niet.
Klopt, dat is gewoon gestuntel van de schrijver van de liveblog van nos.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou technisch gezien zegt Rutte dat dus niet maar doet de betreffende redacteur dat.
quote:Pfizer gaat Nederland versneld veel extra vaccins leveren
Nederland heeft op korte termijn een flinke meevaller met de leveringen van het Pfizer-vaccin. De farmaceut laat aan de NOS weten vanaf eind april wekelijks tussen de 144.000 en 230.000 vaccins versneld te gaan leveren.
Deze aantallen komen bovenop de half miljoen vaccins per week die al op de planning stonden. De versnelling betekent dat er bijvoorbeeld in de week van 26 april bijna 700.000 dosis van het vaccin worden geleverd in plaats van 500.000.
In de week van 31 mei en daarna gaat het om wekelijks 1 miljoen dosis in plaats van 800.000. Van het vaccin zijn twee dosis nodig voor de beste bescherming tegen het coronavirus.
En die zal de woorden van Rutte als quote hebben gebruikt dus het zijn wel degelijk de woorden van Rutte. Of wil je nu zeggen dat die redacteur dit uit zijn grote duim heeft verzonnen?quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou technisch gezien zegt Rutte dat dus niet maar doet de betreffende redacteur dat.
Wat zijn het toch goden daar. Zeker na dat gezeik met AZ en Janssen haalt Pfizer ons eigenhandig uit de crisis.quote:
Dit is het hele artikel. Geen woord over besmettingscijfers:quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:36 schreef popje het volgende:
[..]
En die zal de woorden van Rutte als quote hebben gebruikt dus het zijn wel degelijk de woorden van Rutte. Of wil je nu zeggen dat die redacteur dit uit zijn grote duim heeft verzonnen?
Nee, ik denk dat de redacteur gewoon 'besmettingscijfers' gebruikt waar hij 'drukte in de ziekenhuizen' had moeten gebruiken.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:36 schreef popje het volgende:
[..]
En die zal de woorden van Rutte als quote hebben gebruikt dus het zijn wel degelijk de woorden van Rutte. Of wil je nu zeggen dat die redacteur dit uit zijn grote duim heeft verzonnen?
Nee. Dat klopt. Net als dat discussiren over maatschappelijke belangen onbegonnen werk is bij de witte jassen. Al een jaar zitten we met dit gekloot van lockdowns en gemagniet. Een jaar de tijd om vanalles te bedenken om de maatschappelijke schade minimaal te laten zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is geen juiste voorstelling van zaken. Maar daarover met jou in 'gesprek' gaan in onbegonnen werk.
Dus laat de stroom schelden en bashen maar weer even los, dan is dat ook weer klaar.
Denk dat dat een beetje een semantische discussie is.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:31 schreef popje het volgende:
[..]
e versoepeling van de coronamaatregelen wordt wellicht uitgesteld, mogelijk zelfs naar half mei, heeft demissionair premier Rutte gezegd. Alles hangt af van het al of niet dalen van de besmettingscijfers. "We gaan echt geen onverantwoorde dingen doen.
En dit zegt Rutte. Alles hangt af van de besmettingscijfers. Niet hetzelfde toch als de ziekenhuiscijfers?
quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:34 schreef josja het volgende:
[..]
Ja maar verplaatsingen.... het slaat ook nergens meer op, net buiten les gegeven, 4 groepjes van 4 die je dan alle 4 verschillende oefeningen moet laten doen. Want, laat je ze dezelfde oefeningen doen dan is het een groepsles. Ja dag, schiet mij maar lek.
Je zou denken dat de kosten van die vaccins sowieso maar wisselgeld zijn vergeleken met de kosten van de lockdown, dus waarom er zo over de prijs is gesteggeld is echt een raadsel.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Pfizergoden. Daar mag Hugo best een paar extra centen voor aftikken.
Goed zo. Beetje blijven lachen man in plaats van alleen maar ranten.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Heb je hem weer hoor.
Vind m wel leuk trouwens.
Heel goed nieuws. Nu nog zorgen dat ze max 1 week in opslag liggen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:40 schreef deedeetee het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ersneld-leveren.html
Weer meevaller: Pfizer gaat wekelijks minstens 144.000 vaccins versneld leveren
Valt me dan weer tegen dat ie wordt weggehaald.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Goed zo. Beetje blijven lachen man in plaats van alleen maar ranten.
Dat is het artikel van gisteren, vandaag is een nieuwe gepost op nos.nl.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:37 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dit is het hele artikel. Geen woord over besmettingscijfers:
https://nos.nl/artikel/23(...)-versoepelingen.html
De GGD heeft gezegd klaar te zijn voor meer dan 1 miljoen prikken per week, dat mogen ze dus nu waar gaan maken.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heel goed nieuws. Nu nog zorgen dat ze max 1 week in opslag liggen.
Hij had meteen de week van 3 mei moeten zeggen, als hij al een datum wil noemen. Het is natuurlijk idioot om te verwachten dat in zo'n korte tijd de ziekenhuiscijfers dramatisch dalen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Denk dat dat een beetje een semantische discussie is.
Maar dinsdag nog roepen over 28 april en dat communiceren, en 3 dagen later praten over half mei.
Echt
Met name dat ja. Leer communiceren, communiceer geen data als je weet dat je ze drie dagen later mogelijk met twee a drie weken gaat verlengen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Denk dat dat een beetje een semantische discussie is.
Maar dinsdag nog roepen over 28 april en dat communiceren, en 3 dagen later praten over half mei.
Echt
Ja, als je die zo laag zet dat je pas ergens in Augustus iets kunt heeft dat geen zin.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja dat werkte ook niet toch.
De zogenaamde "data indicatoren" werden ook genegeerd.
quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Valt me dan weer tegen dat ie wordt weggehaald.
Trouwens ranten? Gewoon pure waarheid.
quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is geen juiste voorstelling van zaken. Maar daarover met jou in 'gesprek' gaan in onbegonnen werk.
Dus laat de stroom schelden en bashen maar weer even los, dan is dat ook weer klaar.
Ja.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:42 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Hij had meteen de week van 3 mei moeten zeggen, als hij al een datum wil noemen. Het is natuurlijk idioot om te verwachten dat in zo'n korte tijd de ziekenhuiscijfers dramatisch dalen.
Neuj. Dit is die van gister https://nos.nl/artikel/23(...)llerminst-zeker.htmlquote:Op vrijdag 16 april 2021 12:42 schreef popje het volgende:
[..]
Dat is het artikel van gisteren, vandaag is een nieuwe gepost op nos.nl.
Datums die je toch niet gaan halen ook.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, als je die zo laag zet dat je pas ergens in Augustus iets kunt heeft dat geen zin.
Ja en dan hoor je weer: De besmettingen lopen op, dus straks ook de ziekenhuizen!quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:44 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Neuj. Dit is die van gister https://nos.nl/artikel/23(...)llerminst-zeker.html
Ik zou je niet te druk maken. Ziekenhuiscijfers zijn leidend.
Nee ik ga doen wat ik altijd doe als ik me weer op laat naaien door valse hoop; een stukje hardlopen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:44 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Neuj. Dit is die van gister https://nos.nl/artikel/23(...)llerminst-zeker.html
Ik zou je niet te druk maken. Ziekenhuiscijfers zijn leidend.
Dat komt omdat wij het gewoon niet eens zijn. mss sly heeft een aparte kijk op de zaken en verdedigd hier het overheidsbeleid blind.quote:
Je zal ondertussen een aardige conditie hebben.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:45 schreef popje het volgende:
[..]
Nee ik ga doen wat ik altijd doe als ik me weer op laat naaien door valse hoop; een stukje hardlopen.
Dat heb ik direct in December al geroepen, je moest naaar 67 ziekenhuis opnames per dag, dat is zeg maar wat we midden Augustus hadden.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en dan hoor je weer: De besmettingen lopen op, dus straks ook de ziekenhuizen!
Dat zou wel een teken zijn dat we nog niet over de piek zijn, dus daar is wat voor te zeggen. Laten we in ieder geval concluderen dat het deze week niet gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en dan hoor je weer: De besmettingen lopen op, dus straks ook de ziekenhuizen!
Als iemand een aparte kijk op de zaken heeft, ben jij het wel, vriend.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat komt omdat wij het gewoon niet eens zijn. mss sly heeft een aparte kijk op de zaken en verdedigd hier het overheidsbeleid blind.
Jij komt alleen met korte antwoorden zonder werkelijke inhoud waar meerdere mensen inmiddels het hunne over denken.
Dus met wie valt er niet te discussiren?
Nee hoor, dat verdedigt ze niet blind. Dat je dat denkt onderschrijft trouwens haar kritiek op jouw manier van discussiren perfect.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat komt omdat wij het gewoon niet eens zijn. mss sly heeft een aparte kijk op de zaken en verdedigd hier het overheidsbeleid blind.
Jij komt alleen met korte antwoorden zonder werkelijke inhoud waar meerdere mensen inmiddels het hunne over denken.
Dus met wie valt er niet te discussiren?
Weet je wat er de komende dagen gaat gebeuren? Blauwe lijn knalt omlaag:quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:47 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dat zou wel een teken zijn dat we nog niet over de piek zijn, dus daar is wat voor te zeggen. Laten we in ieder geval concluderen dat het deze week niet gaat gebeuren.
Voor context, de instroom van de afgelopen dagen:
15-4 Kliniek + 232 IC +39
14-4 Kliniek + 228 IC + 46
13-4 Kliniek + 261 IC + 45
12-4 Kliniek + 226 IC + 45
Ziet er nog niet hoopvol uit.
Het zou een hoop schelen als er daadwerkelijk beleid zou worden gevoerd om het aantal besmettingen (en dus ziekenhuisopnames) naar beneden te brengen, in plaats van af te wachten en te hopen dat het vanzelf weer beter gaat.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:47 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dat zou wel een teken zijn dat we nog niet over de piek zijn, dus daar is wat voor te zeggen. Laten we in ieder geval concluderen dat het deze week niet gaat gebeuren.
Voor context, de instroom van de afgelopen dagen:
15-4 Kliniek + 232 IC +39
14-4 Kliniek + 228 IC + 46
13-4 Kliniek + 261 IC + 45
12-4 Kliniek + 226 IC + 45
Ziet er nog niet hoopvol uit.
En hoe stel je dat voor?quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou een hoop schelen als er daadwerkelijk beleid zou worden gevoerd om het aantal besmettingen (en dus ziekenhuisopnames) naar beneden te brengen, in plaats van af te wachten en te hopen dat het vanzelf weer beter gaat.
Besmettingen zijn compleet irrelevant, focus moet op vaccineren zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou een hoop schelen als er daadwerkelijk beleid zou worden gevoerd om het aantal besmettingen (en dus ziekenhuisopnames) naar beneden te brengen, in plaats van af te wachten en te hopen dat het vanzelf weer beter gaat.
Ik denk dat dat nogal subjectief isquote:Op vrijdag 16 april 2021 12:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als iemand een aparte kijk op de zaken heeft, ben jij het wel, vriend.
Scholen dicht, harder inzetten op thuiswerken, quarantineplicht lijken me de meest voor de hand liggende maatregelen.quote:
Ik hoop het. Meer kan ik er niet over zeggen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Weet je wat er de komende dagen gaat gebeuren? Blauwe lijn knalt omlaag:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Scholen dicht, harder inzetten op thuiswerken, quarantineplicht lijken me de meest voor de hand liggende maatregelen.
Vorige week was vrijdag, zateredag en zondag hoog, als dat redelijk blijft, of zelfs beter, dan gaat het hard.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:51 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik hoop het. Meer kan ik er niet over zeggen.
Ik ga ze maar een kerstkaart sturen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:40 schreef deedeetee het volgende:
Weer meevaller: Pfizer gaat wekelijks minstens 144.000 vaccins versneld leveren
dus je loopt veel de laatste tijd?quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:45 schreef popje het volgende:
[..]
Nee ik ga doen wat ik altijd doe als ik me weer op laat naaien door valse hoop; een stukje hardlopen.
Hoe heb ik een aparte kijk op zaken dan?quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als iemand een aparte kijk op de zaken heeft, ben jij het wel, vriend.
Eens met deze post. Alleen wil ik ook wel weer eens naar de dierentuin, zwembad, pretpark, etc. met mijn dochter.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik hou me helemaal nergens meer aan maat.
Kan sinds een maandje weer gewoon voetballen, sportschool heeft een tent buiten neergezet, avondklokje nooit aan gehouden en bij mooi weer straks lekker met bier het park in.
MEN VATTE ZE NIE @:lenny_leonard
verzwaren gaat niet meer dus de enige oplossing is vaccineren in een rapper tempoquote:Op vrijdag 16 april 2021 12:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Scholen dicht, harder inzetten op thuiswerken, quarantineplicht lijken me de meest voor de hand liggende maatregelen.
Laat ik het zo zeggen, als ik kijk naar de reacties en de duimpjes die er op jullie posts komen en op de mijne dan denk ik dat ik dichter bij de waarheid zit.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor, dat verdedigt ze niet blind. Dat je dat denkt onderschrijft trouwens haar kritiek op jouw manier van discussiren perfect.
Ik heb daar inmiddels toch wel stiekeme hoop op dat het moet gaan lukkenquote:Op vrijdag 16 april 2021 12:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De GGD heeft gezegd klaar te zijn voor meer dan 1 miljoen prikken per week, dat mogen ze dus nu waar gaan maken.
Duimpje!quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, als ik kijk naar de reacties en de duimpjes die er op jullie posts komen en op de mijne dan denk ik dat ik dichter bij de waarheid zit.
quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is geen enkel probleem, die mensen zitten uit hun neus te eten omdat er maar weinig vaccins doorkomen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb daar inmiddels toch wel stiekeme hoop op dat het moet gaan lukken
Verzwaren kan altijd, vooral als het weer beter wordt en de zomer er aan komt. Dat is noodzakelijk zelfs.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
verzwaren gaat niet meer dus de enige oplossing is vaccineren in een rapper tempo
Ik ook wel, maar er zal vast nog wel weer zo'n debacle komen met registratie of wat dan ook, waar Hugo dan weer geen idee van heeftquote:Op vrijdag 16 april 2021 12:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb daar inmiddels toch wel stiekeme hoop op dat het moet gaan lukken
Je denkt dat iemand dat niet is?quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat ik de valse beloftes en eindeloosheid van de lockdowns zat ben?
Wat vooral apart is, is dat je denkt dat je de waarheid in pacht hebt en niet wil luisteren naar wat anderen te zeggen hebben.quote:En er van overtuigd ben dat er veel en veel meer kan dan het halsstarrige gemagniet van het omt?
Is dat zo apart?
Phjala Speakeasy...quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:58 schreef Mr.Sandman het volgende:
Tallinn is ook een aanrader voor een stedentrip.
Ik ga ervan uit dat het vaccineren sowieso zo snel als mogelijk wordt gedaan.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
verzwaren gaat niet meer dus de enige oplossing is vaccineren in een rapper tempo
quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
51 nieuwe opnames op IC. Totale bezetting: 792.
242 nieuwe klinische opnames. Totale bezetting: 1698
#TOOHIGH!!!!!11
@:raptorix
daar ga ik vooralsnog niet vanuit en dat blijkt ook uit de cijfers, het kan/moet snellerquote:Op vrijdag 16 april 2021 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat het vaccineren sowieso zo snel als mogelijk wordt gedaan.
Kicken op de likes van een internetforum is wel beyond sneu hoorquote:Op vrijdag 16 april 2021 12:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, als ik kijk naar de reacties en de duimpjes die er op jullie posts komen en op de mijne dan denk ik dat ik dichter bij de waarheid zit.
Goede manier van discussie voerenquote:Op vrijdag 16 april 2021 12:57 schreef Red_85 het volgende:
Je bent echt totaal de weg kwijt als dat werkelijk je mening is inderdaad.
quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zitten op schema en doen er nu bijna een miljoen per week, toch? Er is genoeg op het vaccinatieprogramma aan te merken, maar ik heb niet het idee dat ze hun best niet doen om de voorraad zo snel mogelijk kwijt te raken.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar ga ik vooralsnog niet vanuit en dat blijkt ook uit de cijfers, het kan/moet sneller
Het gaat nu eindelijk goed, dat idee heb ik ook.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zitten op schema en doen er nu bijna een miljoen per week, toch? Er is genoeg op het vaccinatieprogramma aan te merken, maar ik heb niet het idee dat ze hun best niet doen om de voorraad zo snel mogelijk kwijt te raken.
je best doen doen is wel het minste, dat vind ik zo'n dooddoenerquote:Op vrijdag 16 april 2021 13:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zitten op schema en doen er nu bijna een miljoen per week, toch? Er is genoeg op het vaccinatieprogramma aan te merken, maar ik heb niet het idee dat ze hun best niet doen om de voorraad zo snel mogelijk kwijt te raken.
Geplande prikken deze weekquote:Op vrijdag 16 april 2021 13:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee maar serieus, mensen mogen zich nu ook zonder uitnodiging aanmelden, de telefoon staat roodgloeiend, er worden honderden duizenden afspraken per dag ingepland. Bovendien prikken de huisartsen driftig mee. Wat zou je nu kunnen doen om het nog verder te versnellen?quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
je best doen doen is wel het minste, dat vind ik zo'n dooddoener
Pff idd zeg. Laat die maar lekker wegblijven hier.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:06 schreef RipCity het volgende:
Die Braziliaanse covid is stukken erger.. Lijkt me geen pretje 't te krijgen:
https://www.theguardian.c(...)s-are-dying-of-covid
Alles is erger in Braziliquote:Op vrijdag 16 april 2021 13:06 schreef RipCity het volgende:
Die Braziliaanse covid is stukken erger.. Lijkt me geen pretje 't te krijgen:
https://www.theguardian.c(...)s-are-dying-of-covid
Hij gaat hier sowieso al rond: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/variantenquote:Op vrijdag 16 april 2021 13:09 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Pff idd zeg. Laat die maar lekker wegblijven hier.
En het is er lekker warm met carnaval!quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Alles is erger in Brazilimaar coke kost geen drol...
Wie wilde er op dit moment nog strengere maatregelen hebben, Tijn?quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je denkt dat iemand dat niet is?
[..]
Wat vooral apart is, is dat je denkt dat je de waarheid in pacht hebt en niet wil luisteren naar wat anderen te zeggen hebben.
Rij 4 dagen per week van-/naar werk tijdens de avondklok en ben nog nooit gecontroleerd.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Valt me trouwens op als ik doordeweeks na de avondklok naar huis rijdt, dat het steeds drukker is op de weg. Ook op de snelweg en provinciale wegen.
Zouden al die mensen een werkverklaring hebben, of zouden ze er steeds meer schijt aan hebben? Gezien het elke week toeneemt, zelfs toen het van 21.00 naar 22.00 ging denk ik eigenlijk het laatste. Groot gelijk hebben ze.
Overigens ook nog nooit gecontroleerd in al die tijd. Denk dat dat meer gebeurt als je te voet of fiets door een centrum van een stad gaat.
Zou je makkelijker kunnen ademen zonder tussenschotje?quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Alles is erger in Brazilimaar coke kost geen drol...
ik heb het er altijd naar m'n zin maar wacht toch tot 22 om er weer heen te gaanquote:Op vrijdag 16 april 2021 13:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En het is er lekker warm met carnaval!
Over een aparte kijk op de zaak hebben: ik vind "leven met het virus" terwijl het al voor duizenden doden heeft gezorgd en de ziekenhuizen uitpuilen een beetje apart.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie wilde er op dit moment nog strengere maatregelen hebben, Tijn?
Dat volharden in gemagniet en hardere maatregelen, daar wil ik niet meer naar luisteren inderdaad. Zeker in combinatie dat alle kansen op 'leren leven met het virus' lukraak in de wind zijn gegooid.
Kijk even naar de voorraad die wordt aangehouden.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vrijwel de hele voorraad is al gealloceerd, he. Het is niet dat het maar op de plank ligt zonder dat het een bestemming heeft. Als je afspraken inplant, is het ook wel leuk als je daadwerkelijk iets voor die mensen apart houdt.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk even naar de voorraad die wordt aangehouden.
Zegt genoeg.
quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Over een aparte kijk op de zaak hebben: ik vind "leven met het virus" terwijl het al voor duizenden doden heeft gezorgd en de ziekenhuizen uitpuilen een beetje apart.
Maar goed, daarom is het ook een discussieforum, he. Als iedereen er hetzelfde over dacht, viel er niet zoveel te bespreken.
Likes gegeven, schijnt belangrijk te zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vrijwel de hele voorraad is al gealloceerd, he. Het is niet dat het maar op de plank ligt zonder dat het een bestemming heeft. Als je afspraken inplant, is het ook wel leuk als je daadwerkelijk iets voor die mensen apart houdt.
Aiiii, trendbreuk in nieuwe opnames IC helaas..quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
#TOOHIGH!!!!!11
Kheb de like gelikedquote:Op vrijdag 16 april 2021 13:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
Likes gegeven, schijnt belangrijk te zijn.
goh, ze maken al 2 dagen tempo dus alles is goed, we doen ons best, nog even volhouden etc.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee maar serieus, mensen mogen zich nu ook zonder uitnodiging aanmelden, de telefoon staat roodgloeiend, er worden honderden duizenden afspraken per dag ingepland. Bovendien prikken de huisartsen driftig mee. Wat zou je nu kunnen doen om het nog verder te versnellen?
Dat ligt aan de rekenmethode.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zitten op schema en doen er nu bijna een miljoen per week, toch?
De start was een aanfluiting en de voorbereiding dramatisch, dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik heb wel het idee dat het nu eindelijk niet zo slecht gaat qua vaccineren.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
goh, ze maken al 2 dagen tempo dus alles is goed, we doen ons best, nog even volhouden etc.
De cijfers zijn vandaag een uur vroeger?quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
#TOOHIGH!!!!!11
ik hoop met je mee dat het lek boven isquote:Op vrijdag 16 april 2021 13:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
De start was een aanfluiting en de voorbereiding dramatisch, dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik heb wel het idee dat het nu eindelijk niet zo slecht gaat qua vaccineren.
Tssssssssssssquote:Op vrijdag 16 april 2021 13:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
#TOOHIGH!!!!!11
Ik krijg ze meestal rond 12:00.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:21 schreef Cynicio het volgende:
[..]
De cijfers zijn vandaag een uur vroeger?
Jammer, begon er net een beetje aan te wennen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
https://www.welingelichte(...)andemie-voorbij.html
RIVM: 1 augustus is de coronapandemie voorbij
En is dat van Nice of LCPS?quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik krijg ze meestal rond 12:00.
De voorraad is niet nodig. Die kan je zo snel mogelijk wegprikken na ontvangst.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vrijwel de hele voorraad is al gealloceerd, he. Het is niet dat het maar op de plank ligt zonder dat het een bestemming heeft. Als je afspraken inplant, is het ook wel leuk als je daadwerkelijk iets voor die mensen apart houdt.
rivm zit er wel vaker naast. 300% mag.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Jammer, ik had gehoopt op een uitweg.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik krijg ze meestal rond 12:00.
Volgens mij houden ze al minder voorraad aan dan ze eerst deden, hoor.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De voorraad is niet nodig. Die kan je zo snel mogelijk wegprikken na ontvangst.
Je hebt je leveringsbevestigingen en je weet wie betrouwbaar is en wie niet. Aan de hand van Pfizer's bevestigde aantallen kan je al afspraken maken voor de toekomst en hoef je geen voorraad aan te houden.
'Zorgvuldigheid' kost hier alleen langere lockdown tijd en meer maatschappelijke schade.
Ah, ik merk wel dat die de laatste tijd behoorlijk verschillen met die van Nice van 16:15, ik hou eigenlijk het liefst NICE aan voor de trendquote:
quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De voorraad is niet nodig. Die kan je zo snel mogelijk wegprikken na ontvangst.
Je hebt je leveringsbevestigingen en je weet wie betrouwbaar is en wie niet. Aan de hand van Pfizer's bevestigde aantallen kan je al afspraken maken voor de toekomst en hoef je geen voorraad aan te houden.
'Zorgvuldigheid' kost hier alleen langere lockdown tijd en meer maatschappelijke schade.
Goed grafiekje hoor dit.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit gaat dan ook steeds beter (maar kan nog een stuk beter inderdaad). Je moet nu rap toe naar maximaal een aantal dagen dat de vaccins in Oss op een pallet liggen.
Komt van je favoriete cijferman Yorickquote:
Cijferguy by day...pizzadude by night Yorick?quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Komt van je favoriete cijferman Yorick
Welk jaar?quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
KROEGEN OPEN!quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Uit dat artikel hierboven:
"In alle beschikbare scenario's is dat rond 1 augustus het geval. Als de beperkende maatregelen (te) snel worden afgebouwd zal het sneller zijn, en anders kan het misschien al eerder zijn."
Dus we moeten de beperkende maatregelen zo snel mogelijk afbouwen begrijp ik!
Die zin lijkt me inderdaad niet te kloppen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:36 schreef bloodymary1 het volgende:
"In alle beschikbare scenario's is dat rond 1 augustus het geval. Als de beperkende maatregelen (te) snel worden afgebouwd zal het sneller zijn, en anders kan het misschien al eerder zijn."
Als je het sneller wilt wel, als je her eerder wilt juist weer niet.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het niet bepaald humor; als ik humor wil zet ik wel een leuke comedy serie op. Of ik kijk naar leuke kattenfilmpjes die gekke dingen doenquote:Op vrijdag 16 april 2021 13:42 schreef Newby6781 het volgende:
Dus pas half mei versoepelingen. En dan weer half juni.
Wat een humor
https://nos.nl/l/2376936
Viel mij ook op ja 😅 mooie fout wel.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Behalve als die weer weggegeven worden aan zorgmedewerkers bij het wegvallen van Janssen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:42 schreef Scrummie het volgende:
De nieuwe Pfizer meevaller al besproken? Goed nieuws in elk geval.
Nee, ook dan is het goed nieuws.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Behalve als die weer weggegeven worden aan zorgmedewerkers bij het wegvallen van Janssen.
Dat zijn er 30k toch? Nog altijd behoorlijk veel extra leveringen waarmee je weer een hele club kwetsbaren kunt inenten.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Behalve als die weer weggegeven worden aan zorgmedewerkers bij het wegvallen van Janssen.
Dat lijkt me niet haalbaar met alle controles.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Je moet nu rap toe naar maximaal een aantal dagen dat de vaccins in Oss op een pallet liggen.
Nee hoor, als Jansen wegvalt is dat slecht nieuws op zichzelf. Dat neemt niks weg aan het geval dat dit gewoon goed nieuws is.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hugo maakt het makkelijk om kritiek te hebben, maar uiteindelijk is zorgvuldigheid natuurlijk wel degelijk belangrijk. Je wil niet overhaast zomaar wat naar binnen jassen bij de bevolking, dus een beetje checks & balances hier en daar in het proces zijn best een weekje "vertraging" waard.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet haalbaar met alle controles.
Waarom zou het dan geen goed nieuws meer zijn?quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die 4 mogen dezelfde oefeningen doen, als ze maar op 1,5 meter blijven.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:34 schreef josja het volgende:
[..]
Ja maar verplaatsingen.... het slaat ook nergens meer op, net buiten les gegeven, 4 groepjes van 4 die je dan alle 4 verschillende oefeningen moet laten doen. Want, laat je ze dezelfde oefeningen doen dan is het een groepsles. Ja dag, schiet mij maar lek.
En graag nog miljoen of 10-15 erbij.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Pfizergoden. Daar mag Hugo best een paar extra centen voor aftikken.
Dit vat het wel aardig samen, ja.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hugo maakt het makkelijk om kritiek te hebben, maar uiteindelijk is zorgvuldigheid natuurlijk wel degelijk belangrijk. Je wil niet overhaast zomaar wat naar binnen jassen bij de bevolking, dus een beetje checks & balances hier en daar in het proces zijn best een weekje "vertraging" waard.
Omdat dat geen winst oplevert om de lockdown te beeindigen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarom zou het dan geen goed nieuws meer zijn?
Zo onredelijk is dat toch ook niet?quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit vat het wel aardig samen, ja.
Iedereen wil ondertussen z graag uit deze ellende dat de redelijkheid inmiddels behoorlijk ver te zoeken is.
Dat is wel het idee, volgens mij.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:51 schreef Questular het volgende:
Is de brazilaanse variant makkelijk tot stand gekomen omdat dat land heeft gedaan alsof corona niet bestond en zo het virus lekker veel ruimte heeft gegeven?
Nee de avondklok moet weg, per direct, omgaande, nu. Het heeft lang genoeg geduurd.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Eens met deze post. Alleen wil ik ook wel weer eens naar de dierentuin, zwembad, pretpark, etc. met mijn dochter.
En de competitie moet hervat worden (incl kantine).
Voor de rest mogen ze die avondklok houden en ook maximaal aantal bezoekers thuis. Uitstekende maatregelen voor mensen die het iets boeit.
Maakt mij weinig uit. Hou me er toch niet aan.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee de avondklok moet weg, per direct, omgaande, nu. Het heeft lang genoeg geduurd.
Het wordt natuurlijk ook niet echt makkelijk gemaakt. Een GGD regio die prikken die over zijn opmaken aan mensen in risicogroepen die teruggefloten wordt en pas na kritiek weer van gezegd wordt: Nee hoor, mag gewoon, heb je verkeerd begrepen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit vat het wel aardig samen, ja.
Iedereen wil ondertussen z graag uit deze ellende dat de redelijkheid inmiddels behoorlijk ver te zoeken is.
Beter schiet Yorick rap op met het bezorgen van mijn lunch.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Door met J&J en Pfizer dan maar en rap!
Ik las hier gister een Twitter draadje over en ik zou het zeer onverstandig vinden de diverse onderzoeken niet af te wachten. Het ligt echt niet zo simpel als we hier vaak denken.quote:
AIVD ingelicht.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maakt mij weinig uit. Hou me er toch niet aan.
Met zijn Honten naam!quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Beter schiet Yorick rap op met het bezorgen van mijn lunch.
Als wijst er op dat Pfizer aan het opschalen is.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee hoor, als Jansen wegvalt is dat slecht nieuws op zichzelf. Dat neemt niks weg aan het geval dat dit gewoon goed nieuws is.
Wel deels, want het gaat om zorgmedewerkers en hun clinten, waar een groot deel tot de risicogroep behoort.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat dat geen winst oplevert om de lockdown te beeindigen.
Begrijpelijk hoor, maar dat is allemaal nog geen reden om maar te zeggen opschieten met die vaccins en gooi alle zorgvuldigheid maar overboord.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het wordt natuurlijk ook niet echt makkelijk gemaakt. Een GGD regio die prikken die over zijn opmaken aan mensen in risicogroepen die teruggefloten wordt en pas na kritiek weer van gezegd wordt: Nee hoor, mag gewoon, heb je verkeerd begrepen.
Communicatief is Hugo geen ster. Hij doet vooral veel halve beloftes en komt daar later op terug met: "Jamaar dit heb ik niet beloofd hoor!"
Ik ben ondertussen zo ver dat ik denk dat 't bij de Jonge onhandigheid is, maar bij Rutte onwil.
Dat denk ik ook, hoor. Bij Hugo is het dommigheid. Bij Rutte zeker niet. Maar waarom-ie het wel op deze manier wil aanpakken, weet ik ook niet. Luiigheid? Zuinigheid? Gebrek aan leiderschapskwaliteiten? Echt geen idee.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het wordt natuurlijk ook niet echt makkelijk gemaakt. Een GGD regio die prikken die over zijn opmaken aan mensen in risicogroepen die teruggefloten wordt en pas na kritiek weer van gezegd wordt: Nee hoor, mag gewoon, heb je verkeerd begrepen.
Communicatief is Hugo geen ster. Hij doet vooral veel halve beloftes en komt daar later op terug met: "Jamaar dit heb ik niet beloofd hoor!"
Ik ben ondertussen zo ver dat ik denk dat 't bij de Jonge onhandigheid is, maar bij Rutte onwil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |