Als niemand zich laat testen is er niemand positief. Dus kunnen de maatregelen worden opgehevenquote:
Weer flink gummen in de agenda @Lenny_Leonard @fetX @Zipportalquote:Op vrijdag 16 april 2021 11:40 schreef nattermann het volgende:
Rutte somber: mogelijk pas half mei versoepelingen
Gaan we weer
[..]
Ik zie maar weinig haat. Ik zie wat mensen die een andere voorkeur hebben. Alle soort vakanties zijn prima.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:21 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik snap echt al die haat op resorts hier niet? [ afbeelding ]Lekker man al die Russische vrouwen aan de Turkse badplaats.
Welk verschil dan?quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:24 schreef popje het volgende:
"We bekijken het van week tot week en daarbij is de situatie in de ziekenhuizen bepalend",
Bron: Nos.nl
En dan praten ze alleen maar weer over besmettingscijfers? Ik zie toch nog steeds echt een verschil tussen besmettingscijfers en ziekenhuiscijfers...
Avondklokje overschrijden.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:25 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Weer flink gummen in de agenda @:lenny_leonard @:fetx @:zipportal
Zwitserland het nieuwe gidslandquote:Op vrijdag 16 april 2021 12:24 schreef Red_85 het volgende:
Even ter vergelijk: maandag gaan de terrassen weer open in Zwitserland.
Maar wij hebben hugo. en mark. en jaap.
En we hebben volle ziekenhuizen, dat hebbn ze daar kennelijk niet (meer).quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:24 schreef Red_85 het volgende:
Even ter vergelijk: maandag gaan de terrassen weer open in Zwitserland.
Maar wij hebben hugo. en mark. en jaap.
Ik neem aan dat je niet in Napels een hotel boekt.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ach, je kunt voor 8 uur eruit zijn en alsnog pas rond 10 uur daar zijn (het is ook niet alsof ik om de hoek een hotel had; lekker met het ov).
De besmettingscijfers zijn vele malen hoger.quote:
Ja, dus?quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En we hebben volle ziekenhuizen, dat hebbn ze daar kennelijk niet (meer).
Als de ziekenhuiscijfers dalen, dan zou dat leidend moeten zijn. En niet een dag stijging in besmettingscijfers door een storing bij het RIVM.quote:
Ik hou me helemaal nergens meer aan maat.quote:
De ziekenhuiscijfers zijn ook leidend. Er is concreet gezegd dat de instroom moet dalen, als teken dat we over de piek heen zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:29 schreef popje het volgende:
[..]
Als de ziekenhuiscijfers dalen, dan zou dat leidend moeten zijn. En niet een dag stijging in besmettingscijfers door een storing bij het RIVM.
Vorig jaar versoepelenden we bij hetzelfde aantal mensen in de ziekenhuizen... en nog steeds; buiten kan er echt wel meer! Ik snap die angst voor buitenactiviteiten niet.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En we hebben volle ziekenhuizen, dat hebbn ze daar kennelijk niet (meer).
Dat is geen juiste voorstelling van zaken. Maar daarover met jou in 'gesprek' gaan in onbegonnen werk.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, dus?
We hebben hier ook een maatschappij die op klappen staat. Ook belangrijk. Maar die kan de klere krijgen begrijp ik.
Ja serieus, de maatschappij en de mentale staat van mensen is iets dat het OMT nooit mee zal nemen in hun advies, dus ja als Markie en Hugo alleen naar het OMT luisteren, zitten we nog tot in augustus in lockdown...quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, dus?
We hebben hier ook een maatschappij die op klappen staat. Ook belangrijk. Maar die kan de klere krijgen begrijp ik.
Nou ja dat werkte ook niet toch.quote:Op vrijdag 16 april 2021 11:55 schreef raptorix het volgende:
Rutte moet gewoon eens een getal noemen, anders blijf je discussies krijgen
e versoepeling van de coronamaatregelen wordt wellicht uitgesteld, mogelijk zelfs naar half mei, heeft demissionair premier Rutte gezegd. Alles hangt af van het al of niet dalen van de besmettingscijfers. "We gaan echt geen onverantwoorde dingen doen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:29 schreef Cynicio het volgende:
[..]
De ziekenhuiscijfers zijn ook leidend. Er is concreet gezegd dat de instroom moet dalen, als teken dat we over de piek heen zijn.
Hoe zie je dat verschil als je naar de cijfers kijkt?quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:29 schreef popje het volgende:
[..]
Als de ziekenhuiscijfers dalen, dan zou dat leidend moeten zijn. En niet een dag stijging in besmettingscijfers door een storing bij het RIVM.
Nou technisch gezien zegt Rutte dat dus niet maar doet de betreffende redacteur dat.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:31 schreef popje het volgende:
[..]
e versoepeling van de coronamaatregelen wordt wellicht uitgesteld, mogelijk zelfs naar half mei, heeft demissionair premier Rutte gezegd. Alles hangt af van het al of niet dalen van de besmettingscijfers. "We gaan echt geen onverantwoorde dingen doen.
En dit zegt Rutte. Alles hangt af van de besmettingscijfers. Niet hetzelfde toch als de ziekenhuiscijfers?
Een killer virus dat hel en verdoemenis zaait sterft snel uit en daar hoor je dus weinig over.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:32 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb nog steeds geen antwoord kunnen vinden. Kan iemand mij uitleggen waarom de gewone griep, een onschuldig verkoudheidsvirusje of een buikgriepvirus, na die honderden of duizenden jaren evolutie, nog nooit gemuteerd zijn in een killer virus dat hel en verdoemenis zaait? En kan iemand mij uitleggen waarom we dit bij COVID binnen de kortste keren wél denken? Er zijn overigens al duizenden mutaties.
Die hele mutatiepaniek is echt zwaar en zwaar overtrokken zeg. Het is puur een irrationele angst of macroniveau. Er is echt wel wat gaande op psychologisch niveau in de hoofden van mensen, inclusief beleidsmakers en experts.
Ja maar verplaatsingen.... het slaat ook nergens meer op, net buiten les gegeven, 4 groepjes van 4 die je dan alle 4 verschillende oefeningen moet laten doen. Want, laat je ze dezelfde oefeningen doen dan is het een groepsles. Ja dag, schiet mij maar lek.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:29 schreef popje het volgende:
[..]
Vorig jaar versoepelenden we bij hetzelfde aantal mensen in de ziekenhuizen... en nog steeds; buiten kan er echt wel meer! Ik snap die angst voor buitenactiviteiten niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |