quote:Debat over historische misser: dit staat de hoofdrolspelers te wachten.
Ex-verkenners Ollongren en Jorritsma gaan woensdag in debat met de Tweede Kamer - en hebben dan een ongekende dubbelrol.
De abrupt onderbroken verkenning leidt tot een nooit eerder vertoonde politieke situatie. Naar verwachting volgt woensdag een uniek debat met de opgestapte verkenners, die zich moeten verantwoorden voor omstreden informatie die per ongeluk uitlekte via een foto.
Annemarie Jorritsma (VVD) en Kajsa Ollongren (D66) zullen in de grote vergaderzaal letterlijk tegenover de andere spelers in de verkenning staan.
Vlak voor het debat zijn namelijk ook demissionair premier en VVD-leider Mark Rutte, vijf ministers en drie staatssecretarissen zelf beëdigd als Tweede Kamerlid.
Net als Rutte zijn twee ministers ook partijleider: Sigrid Kaag (D66) en Wopke Hoekstra (CDA). Net als de veertien andere gekozen lijsttrekkers zaten ze afgelopen week allemaal bij de verkenners aan tafel voor een eerste gesprek.
Deze tijdelijke dubbelrol van demissionair ministers is gebruikelijk en duurt tot een nieuw kabinet is gevormd. Deze bewindspersonen stemmen mee als Tweede Kamerlid en tegelijk moeten zij tegenover diezelfde Kamer hun beleid verdedigen. Normaliter behandelen beide Kamers in deze demissionaire periode dan ook geen politiek gevoelige zaken.
Rel over het noemen van Pieter Omtzigt
Door de geklapte verkenning is dat ditmaal volstrekt anders. Oud-verkenners Jorritsma en Ollongren zitten in het kabinetsvak en zullen op verzoek van de Kamer opheldering geven over hun uitgelekte aantekeningen.
Vooral de opmerking achter de naam van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt - functie elders - leidde tot grote verontwaardiging. Niet duidelijk is wie dit punt heeft ingebracht en waarom. Zowel Rutte, Kaag als Hoekstra ontkent.
Het punt over Omtzigt is pijnlijk, omdat hij momenteel overspannen thuiszit en volgens geruchten spanningen zou hebben met de partijtop van het CDA.
Ook vanuit het kabinet zouden eerder al pogingen zijn gedaan om de kritische Omtzigt "te temperen", meldde NRC-columnist Tom Jan Meeus eerder dit jaar. CDA-ministers Hugo de Jonge en Wopke Hoekstra, die tevens partijleider is, zouden hebben meegedaan aan die gesprekken volgens NRC.
De oude verkenners en hun opvolgers hebben al aangegeven dat het sowieso onjuist was om individuele Kamerleden in een verkenning te betrekken.
De hoofdrolspelers in de mislukte formatieverkenning kruisen komende week hoogstpersoonlijk de degens in de Tweede Kamer. Onder anderen Mark Rutte (VVD), Sigrid Kaag (D66), Wopke Hoekstra (CDA), Lilianne Ploumen (PvdA) en Jesse Klaver (GroenLinks) voeren zelf het woord namens hun partij in het door Geert Wilders (PVV) aangevraagde debat.
Nieuwe verkenners willen eerst het vertrouwen herstellen
Door het echec loopt de vorming van een nieuwe coalitie zeker anderhalve week vertraging op.
De nieuwe verkenners Tamara van Ark (VVD) en Wouter Koolmees (D66) gaan pas ná het debat weer met alle lijsttrekkers om tafel. Ze willen een hele nieuwe start maken, onder meer om het vertrouwen te herstellen.
Eens, persoonlijk vond ik Ploumen wat traag en taai.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:12 schreef the-eye het volgende:
Nooit verwacht dat ik dit zou zeggen maar ik vond Syl en Azarkan het goed doen in het debat.
Azarkan is altijd heel goed in het debatquote:Op vrijdag 2 april 2021 11:12 schreef the-eye het volgende:
Nooit verwacht dat ik dit zou zeggen maar ik vond Syl en Azarkan het goed doen in het debat.
Het was net een stel hyena's, allemaal.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:12 schreef the-eye het volgende:
Is dat zo?quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:17 schreef Mondkapje het volgende:
Zoek de notulist, als die zegt: 'ik heb dat ongelukkig opgeschreven' dan ben je er uit, zaak opgelost, iedereen kan verder.
Nee, dat zal in mijn ogen vast de waarheid kunnen zijn, maar dat is allang niet meer het probleem. Het probleem is dat Rutte en het duo Ollingren/Jorritsma, onwaarheden hebben verkondigd en dat ook nog geprobeerd hebben te verhullen. Verder allemaal met het slappe excuus dat de herinneringen fout waren of gebrekkig.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:17 schreef Mondkapje het volgende:
Zoek de notulist, als die zegt: 'ik heb dat ongelukkig opgeschreven' dan ben je er uit, zaak opgelost, iedereen kan verder.
Ze hebben gewoon een 'vervelent mannetje' willen elimineren.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:26 schreef FYazz het volgende:
[..]
Is dat zo?
Volgens mij speelt er inmiddels wel meer dan alleen het zinnetje "functie elders".
Als jij 17 gesprekken op een dag hebt, weet je ook niet meer precies wat er gezegd is. Daarvoor heb je opschrijvers. Die zijn er niet voor niets en die kun je ook ter verantwoording roepen. Is eerder gebeurd in de TK.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:28 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nee, dat zal in mijn ogen vast de waarheid kunnen zijn, maar dat is allang niet meer het probleem. Het probleem is dat Rutte en het duo Ollingren/Jorritsma, onwaarheden hebben verkondigd en dat ook nog geprobeerd hebben te verhullen. Verder allemaal met het slappe excuus dat de herinneringen fout waren of gebrekkig.
Het heeft er inmiddels schijn van dat deze selectieve dementie meer mensen treft dan alleen demissionair MP Rutte.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:30 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Als jij 17 gesprekken op een dag hebt, weet je ook niet meer precies wat er gezegd is. Daarvoor heb je opschrijvers. Die zijn er niet voor niets en die kun je ook ter verantwoording roepen. Is eerder gebeurd in de TK.
Het is vreemd dat selectieve dementie zo vaak optreedt bij mensen in hoge posities. Daar zouden ze eens serieus onderzoek naar moeten doen. Want als dit verschijnsel zo doorzet wordt het een gevaar voor de stabiliteit van onze democratie.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:32 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Het heeft er inmiddels schijn van dat deze selectieve dementie meer mensen treft dan alleen demissionair MP Rutte.
Dat zou je wel erg graag willen natuurlijk, maar zo werkt het (gelukkig) niet.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:17 schreef Mondkapje het volgende:
Azarkan eens. Sylvana liet alleen zo'n beetje elke interruptie merken dat ze er écht niets van snapte. Dat gaat echt hilarisch worden de komende 4 jaar (ervan uitgaande dat we geen nieuwe verkiezingen krijgen met een wat andere uitslag voor Bij1).quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:12 schreef the-eye het volgende:
Racist!quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Azarkan eens. Sylvana liet alleen zo'n beetje elke interruptie merken dat ze er écht niets van snapte. Dat gaat echt hilarisch worden de komende 4 jaar (ervan uitgaande dat we geen nieuwe verkiezingen krijgen met een wat andere uitslag voor Bij1).
Mark wil voor zijn verjaardag het spelletje Memory.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:26 schreef FYazz het volgende:
[..]
Is dat zo?
Volgens mij speelt er inmiddels wel meer dan alleen het zinnetje "functie elders".
Waarom ben je zo racistisch?quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Azarkan eens. Sylvana liet alleen zo'n beetje elke interruptie merken dat ze er écht niets van snapte. Dat gaat echt hilarisch worden de komende 4 jaar (ervan uitgaande dat we geen nieuwe verkiezingen krijgen met een wat andere uitslag voor Bij1).
Sylvana deed het niet slecht. Gewoon heel redelijk zelfs. Ik vond van der Plas ook een aanwinst. Gewoon duidelijk en onverbloemd in taal van de mensen in de provincie.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee joh, een stel toneelspelers. Het is één grote poppenkast met hun gespeelde verontwaardiging.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:18 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het was net een stel hyena's, allemaal.
Ik kom uit de provincie en heb me zo achterlijk erg gestoord aan die van der Plas, die was net zo dom als Sylvana. Begreep er niets van, tijd verspillende onzin.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:43 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Sylvana deed het niet slecht. Gewoon heel redelijk zelfs. Ik vond van der Plas ook een aanwinst. Gewoon duidelijk en onverbloemd in taal van de mensen in de provincie.
De andere 'racist' comment zat boordevol cynisme dus die kreeg een like. Deze comment niet volgens mij.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:42 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Waarom ben je zo racistisch?
Dit. Terwijl er zoveel andere manieren zijn om hier uit te komen. Het begint met de media die in feite, heel ongepast, een foto van persoonlijke papieren neemt. De media die al twee jaren bezig is om Rutte te vloeren.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
het land zit midden in een grote crisis maar laten we vooral een weekje lekker achterbaks bekvechten en smerige ruzies uitvechten in de kamer. Tuurlijk joh, alle tijd voor.
Lol, wat vervelend dat zo ervaren hebt jho. Ik vond het heerlijk verfrissend tussen al het Haagse geblaat. En dat beide dames nog hun weg moeten vinden en veel te leren hebben spreekt voor zich.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik kom uit de provincie en heb me zo achterlijk erg gestoord aan die van der Plas, die was net zo dom als Sylvana. Begreep er niets van, tijd verspillende onzin.
Minachting van mensen uit de provincie als je stelt dat zij de 'taal van de mensen in de provincie' zou spreken.
Dat is hun taak flapdrolquote:Op vrijdag 2 april 2021 11:52 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zou het niet netjes vinden als de pers een foto zou maken van notulen die ik net had gemaakt.
Hou het maar op ongelofelijk dom, topics lang komt er al van zulk soort onzin voorbij.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ben je nou serieus of ben je echt zo'n verschrikkelijk slechte trol?
precies. Ik kan mij niet voorstellen dat Omtzigt zomaar een andere functie zou krijgen. Die man heeft zoveel voorkeursstemmen gekregen daar kan niemand omheen. Hoe dan ook gaat niemand over de functie van Omtzigt, zeker een verkenner niet.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:49 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dit. Terwijl er zoveel andere manieren zijn om hier uit te komen. Het begint met de media die in feite, heel ongepast, een foto van persoonlijke papieren neemt. De media die al twee jaren bezig is om Rutte te vloeren.
Ik zie geen verschil met het onthullen van de leugen van Zijlstra, met zijn datsja.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:54 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Daar kun je over van mening verschillen.
Misschien moeten ze het hem maar vragen over wat er precies is besproken. Hij was erbij natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik zie geen verschil met het onthullen van de leugen van Zijlstra, met zijn datsja.
Ik vind Azarkan eigenlijk altijd wel goed. Een man met gevaarlijke ideeen maar goed in het debat en een leuke kerel ook. Simons is gewoon al 10 jaar ernstig in de war en ze moet zich niet aan grondige analyse en visie wagen, maar achterlijk is ze nooit geweest en is ze nog steeds niet.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:12 schreef the-eye het volgende:
Ik had begrepen dat hij 1e vice-premier is en dus premier zou worden wanneer Rutte moet opstappen. Daarmee heeft Rutte de Dan Quayle troefkaart in handen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:43 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
De Jonge staat niet op de lijst.
Nu is ze natuurlijk ook nog nieuw en weet niet alles. Dat komt komende jaren echt wel goed. Juist mooi dus hoe duidelijk ze nu al sprak. Of je het er nou eens bent of niet.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Die van der Plas moet eens stoppen om elke keer te zeggen dat ze er staat voor de boeren...quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:43 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Sylvana deed het niet slecht. Gewoon heel redelijk zelfs. Ik vond van der Plas ook een aanwinst. Gewoon duidelijk en onverbloemd in taal van de mensen in de provincie.
Haha, ze hield wel rekening met haar “loopje” deed net alsof ze op de catwalk liep.quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:06 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Nu is ze natuurlijk ook nog nieuw en weet niet alles. Dat komt komende jaren echt wel goed. Juist mooi dus hoe duidelijk ze nu al sprak. Of je het er nou eens bent of niet.
Je waagt het kritiek te leveren over een niet-blanke, dat is blijkbaar al automatisch racisme voor sommigenquote:Op vrijdag 2 april 2021 11:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De andere 'racist' comment zat boordevol cynisme dus die kreeg een like. Deze comment niet volgens mij.
Kan je mij verduidelijken wat er racistisch is?
Dat viel wel op ja, leek constant bewust van het feit op camera te zijnquote:Op vrijdag 2 april 2021 12:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Haha, ze hield wel rekening met haar “loopje” deed net alsof ze op de catwalk liep.
Niet meer woord voor woord waarschijnlijk, maar je zult de onderwerpen waarover gesproken is nog wel op het netvlies hebben hoor.. de verkenners moeten namelijk uit die gesprekken ook de weg naar voren zien te vinden. Overigens heeft Mark R. natuurlijk maar 1 gesprek gehad...quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:30 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Als jij 17 gesprekken op een dag hebt, weet je ook niet meer precies wat er gezegd is. Daarvoor heb je opschrijvers. Die zijn er niet voor niets en die kun je ook ter verantwoording roepen. Is eerder gebeurd in de TK.
iedereen was wel redelijk op klaver met zijn ik hou het kort elke keer, trage ploumen en de negatieve uitschieter ouwehand. Ouwehand had en niet geluisterd en had verder hele domme vragen en gemaakt onbegrip. Wat een engnek.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:43 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Azarkan is beter te pruimen dan die weeïge, zijige Kuzu en die analfabeet Özturkquote:Op vrijdag 2 april 2021 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind Azarkan eigenlijk altijd wel goed. Een man met gevaarlijke ideeen maar goed in het debat en een leuke kerel ook.
Ze gaat over haar eigen woorden met zoals alle andere Kamerleden. Maar spreek haar er gerust op aan via Twitter als het je zo dwars zit.quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die van der Plas moet eens stoppen om elke keer te zeggen dat ze er staat voor de boeren...
Zou wat wezen als Sylvana elke keer staat te roepen dat ze er staat voor de zwarten.
Ze zei gisteren ook dat ze een tv carrière had gehadquote:Op vrijdag 2 april 2021 12:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die van der Plas moet eens stoppen om elke keer te zeggen dat ze er staat voor de boeren...
Zou wat wezen als Sylvana elke keer staat te roepen dat ze er staat voor de zwarten.
De VVD militie is ook gearriveerd zie ik.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
precies. Ik kan mij niet voorstellen dat Omtzigt zomaar een andere functie zou krijgen. Die man heeft zoveel voorkeursstemmen gekregen daar kan niemand omheen. Hoe dan ook gaat niemand over de functie van Omtzigt, zeker een verkenner niet.
kortom; storm in een glas water. Had het a4tje in een mapje gezeten dan was er nu een week zinvol debat over covid19. deze week is gewoon verloren gegaan. 0,0 inhoud.
Vond haar vergelijking met mannen en tien keer vreemd gaan ook bijzonder.quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze zei gisteren ook dat ze een tv carrière had gehad
Doe niet zo triest, spreek haar erop aan via Twitter...quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:30 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ze gaat over haar eigen woorden met zoals alle andere Kamerleden. Maar spreek haar er gerust op aan via Twitter als het je zo dwars zit.
Ja laten we het erop houden dat we een bijzonder figuur erbij hebben gekregenquote:Op vrijdag 2 april 2021 12:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vond haar vergelijking met mannen en tien keer vreemd gaan ook bijzonder.
Er speelt alleen politiek geneuzel, niets meer en niets minder.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:26 schreef FYazz het volgende:
[..]
Is dat zo?
Dat zal ongetwijfeld. Maar ik verwacht niet dat die zo'n probleem hebben met haar manier van uitdrukken als jij dat hebt. Over triest gesproken.quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Doe niet zo triest, spreek haar erop aan via Twitter...![]()
Ik neem aan dat ze haar eigen team heeft, die haar adviezen geeft.
Je weet echt wel of je een bepaalde naam herhaaldelijk hebt uitgesproken. Zeker als het de naam is van een markante politicus.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:30 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik vond het in geen enkel opzicht naar van Jesse en de vragen logisch en correct.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:43 schreef Mondkapje het volgende:
Het was een naar kruisverhoor van Jesse Klaver gisteren tov Jorritsma, het leek wel een rechtbank van de hoogste orde, waarbij de andere kant geen advocaat had, ik miste het 'objection!' om de zoveel minuten.
Ik ben bang dat het gewoon gaat zoals eerstquote:Op vrijdag 2 april 2021 12:43 schreef Scorpie het volgende:
Overigens kan je het nu wel uittekenen hè, Kaag gaat voor premierschap, VVD zal voor het blok worden gezet, of ze accepteren dat en komen in de coalitie of het worden nieuwe verkiezingen.
Het politieke spel werd gister weer heel duidelijk inderdaad.quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:37 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Er speelt alleen politiek geneuzel, niets meer en niets minder.
Door het systeemrot kan dat.quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:46 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het politieke spel werd gister weer heel duidelijk inderdaad.
Ik vind overigens de discussie over de bestuurscultuur wel interessant en waardevol. Wat heeft een Tweede Kamer bijvoorbeeld aan een controlerende rol als de verdediging altijd is "geen herinnering" aan.
Waarom zijn via-via constructies mogelijk en kunnen vragen hierover onbeantwoord blijven?
Ik weet niet hoe vervelend nieuwe verkiezingen zijn voor de VVD. Ze verliezen wellicht wat maar ik vermoed dat ze nog steeds de grootste blijven. Zetels zullen vooral richting PVV/FVD en wellicht CDA weglekken.quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:43 schreef Scorpie het volgende:
Overigens kan je het nu wel uittekenen hè, Kaag gaat voor premierschap, VVD zal voor het blok worden gezet, of ze accepteren dat en komen in de coalitie of het worden nieuwe verkiezingen.
Niet heel vervelend. VVD stemmers maken zich hier echt niet druk om. Deden ze ook bij alle eerdere affaires niet en zelfs na de toeslagenaffaire komt Rutte als grote winnaar uit de bus.quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe vervelend nieuwe verkiezingen zijn voor de VVD.
@onlogisch kan jij dit bevestigen?quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:52 schreef FYazz het volgende:
[..]
Niet heel vervelend. VVD stemmers maken zich hier echt niet druk om. Deden ze ook bij alle eerdere affaires niet en zelfs na de toeslagenaffaire komt Rutte als grote winnaar uit de bus.
Inderdaad. VVD-ers hechten over het algemeen niet zoveel aan moraal, integriteit of recht. Mijn ervaring is dat zij over het algemeen niet veel verder kijken dan hun neus lang is.quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:52 schreef FYazz het volgende:
[..]
Niet heel vervelend. VVD stemmers maken zich hier echt niet druk om. Deden ze ook bij alle eerdere affaires niet en zelfs na de toeslagenaffaire komt Rutte als grote winnaar uit de bus.
Of misschien omdat ze het grotere geheel zien en stemmen op de koers en visie van een partij?quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad. VVD-ers hechten over het algemeen niet zoveel aan moraal en integriteit.
Alleen wel jammer dat de fractieleider van de VVD zo vergeetachtig is.
Nee, als er één partij is waarbij visie geen rol speelt dan is het de VVD wel.quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Of misschien omdat ze het grotere geheel zien en stemmen op de koers en visie van een partij?
Voor de volledigheid; daar zegt hij ook over dat hij dat nooit zo had moeten zeggen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, als er één partij is waarbij visie geen rol speelt dan is het de VVD wel.
Rutte zei niet voor niets ooit dat visie een olifant is die het zicht belemmerd, en dat heeft hij meerdere keren herhaald zelfs.
quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Of misschien omdat ze het grotere geheel zien en stemmen op de koers en visie van een partij?
Dit en een gesprek met een van de meest belangrijke spelers vergeet je niet, was ook hun eerste gesprek.quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:39 schreef FYazz het volgende:
[..]
Je weet echt wel of je een bepaalde naam herhaaldelijk hebt uitgesproken. Zeker als het de naam is van een markante politicus.
[..]
Ik vond het in geen enkel opzicht naar van Jesse en de vragen logisch en correct.
De meeste mensen kijken door al deze spelletjes heen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe vervelend nieuwe verkiezingen zijn voor de VVD. Ze verliezen wellicht wat maar ik vermoed dat ze nog steeds de grootste blijven. Zetels zullen vooral richting PVV/FVD en wellicht CDA weglekken.
En dan kan Rutte claimen nog het vertrouwen van de kiezer te hebben wat gelijk zijn onderhandelingspositie weer verbetert.
Dus verkiezingen lijken me niet in het voordeel van Kaag of Wopke op het moment.
Ja laten we de messenger gaan shootenquote:Op vrijdag 2 april 2021 11:49 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dit. Terwijl er zoveel andere manieren zijn om hier uit te komen. Het begint met de media die in feite, heel ongepast, een foto van persoonlijke papieren neemt. De media die al twee jaren bezig is om Rutte te vloeren.
Bart van Poelgeest wordt ook genoemd als ambtenaar:quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:31 schreef Tomatenboer het volgende:
Het gerucht gaat dat het geheimzinnige telefoontje van Rutte om half 8 's ochtends afkomstig kan zijn geweest van kamervoorzitter Arib of afkomstig van koning Willem-Alexander.
Zie nieuwsberichten.
Kan nu lastiger linkjes plaatsen, zit mobiel.
Omtzig heeft daar suggesties voorquote:Op vrijdag 2 april 2021 12:46 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het politieke spel werd gister weer heel duidelijk inderdaad.
Ik vind overigens de discussie over de bestuurscultuur wel interessant en waardevol. Wat heeft een Tweede Kamer bijvoorbeeld aan een controlerende rol als de verdediging altijd is "geen herinnering" aan.
Waarom zijn via-via constructies mogelijk en kunnen vragen hierover onbeantwoord blijven?
Zonder meer. Het interesseert me werkelijk geen fuck. Ja, het enige wat mij interesseert is de goddelijke hypotheekrente aftrek die de VVD in stand houdt.quote:
Ook dit kan ik volledig bevestigen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad. VVD-ers hechten over het algemeen niet zoveel aan moraal, integriteit of recht. Mijn ervaring is dat zij over het algemeen niet veel verder kijken dan hun neus lang is.
Alleen wel jammer dat de fractieleider van de VVD zo vergeetachtig is.
quote:Op vrijdag 2 april 2021 14:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zonder meer. Het interesseert me werkelijk geen fuck. Ja, het enige wat mij interesseert is de goddelijke hypotheekrente aftrek die de VVD in stand houdt.
[..]
Ook dit kan ik volledig bevestigen.
Nee Mark Rutte. Na twee van zulke weken zou het raar zijn als je blijft. Het ís raar dat je blijft. Heel erg raar.quote:"Ik heb 1,9 miljoen stemmen gekregen, zou raar zijn om dan na twee weken stap opzij te doen."
Vier jaar? Ik geef een volgend kabinet één á twee jaar. Parlementaire enquêtes komen eraan en er zullen wel nog meer lijken in de kast liggen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 14:03 schreef onlogisch het volgende:
Zo ontzettend fijn dat we straks gewoon weer 4 jaar Rutte krijgen. En vanwege die motie van wantrouwen weet je exact hoe het er weer uit gaat zien.
VVD
D66
CDA
CU![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Des te sneller mag ik weer op hem stemmenquote:Op vrijdag 2 april 2021 14:13 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vier jaar? Ik geef een volgend kabinet één á twee jaar. Parlementaire enquêtes komen eraan en er zullen wel nog meer lijken in de kast liggen.
Sowieso; er is nu geen goed fundament.
U was weer ouderwets in vorm in dit draadje. Waarvoor hulde.quote:Op vrijdag 2 april 2021 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Het meest weerzinwekkende aan de vertoning van gisteren was nog wel dat de leugen er niet eens meer is om geloofd te worden. Jorritsma werd gewoon betrapt, en gaf het impliciet eigenlijk toe, maar je kut blijkbaar beter keihard blijven doorliegen dan toegeven dat je gelogen hebt.
Er wordt een soort werkbare fictie gecreeerd, waarin de leugenaars vol kunnen houden dat er niet gelogen is terwijl iedereen weet dat er gelogen is. De schijn is wel werkbaar en de waarheid niet, en dat is zorgwekkend.
Die glij-eikel sjanste al heel lang met VVD.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Had ik ook niet verwacht
Die willen blijkbaar de vorige coalitie doorzetten
Hier is toch geen geloofwaardige werksfeer meer? Wat gaan ze met Ollongren en Jorritsma doenquote:Op vrijdag 2 april 2021 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Het meest weerzinwekkende aan de vertoning van gisteren was nog wel dat de leugen er niet eens meer is om geloofd te worden. Jorritsma werd gewoon betrapt, en gaf het impliciet eigenlijk toe, maar je kut blijkbaar beter keihard blijven doorliegen dan toegeven dat je gelogen hebt.
Er wordt een soort werkbare fictie gecreeerd, waarin de leugenaars vol kunnen houden dat er niet gelogen is terwijl iedereen weet dat er gelogen is. De schijn is wel werkbaar en de waarheid niet, en dat is zorgwekkend.
Demissionair wel te verstaan . Maar Hugo de Jonge is nog niet bekwaam om een deuk in een pakje boter te slaan.quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind Azarkan eigenlijk altijd wel goed. Een man met gevaarlijke ideeen maar goed in het debat en een leuke kerel ook. Simons is gewoon al 10 jaar ernstig in de war en ze moet zich niet aan grondige analyse en visie wagen, maar achterlijk is ze nooit geweest en is ze nog steeds niet.
[..]
Ik had begrepen dat hij 1e vice-premier is en dus premier zou worden wanneer Rutte moet opstappen. Daarmee heeft Rutte de Dan Quayle troefkaart in handen.
Hugo is het holmaatje van Markquote:Op vrijdag 2 april 2021 14:29 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Demissionair wel te verstaan . Maar Hugo de Jonge is nog niet bekwaam om een deuk in een pakje boter te slaan.
In de VS hebben ze zelfs een dementerende bejaarde tot president gekozen. Rutte kan dus nog heel lang door blijven regeren.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:35 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het is vreemd dat selectieve dementie zo vaak optreedt bij mensen in hoge posities. Daar zouden ze eens serieus onderzoek naar moeten doen. Want als dit verschijnsel zo doorzet wordt het een gevaar voor de stabiliteit van onze democratie.
Het was toch 1 april? Kan Rutte het allemaal gewoon weer weglachen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Zoals verwacht was natuurlijk na afgelopen nacht.quote:Vandaag heeft uw Kamer de gewijzigde motie van het lid Kaag (Kamerstuk 35 788, nr. 18) aangenomen (Handelingen II 2020/21, nr. 64, Stemmingen). Gelet op deze motie informeren wij u dat wij onze werkzaamheden als verkenners per direct als beëindigd beschouwen.
T. van Ark?W. Koolmees
Wat gaat er met Ollongren en Jorritsma gebeuren?quote:Op vrijdag 2 april 2021 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Die komen op het schavot , zo hoort datquote:Op vrijdag 2 april 2021 15:25 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Wat gaat er met Ollongren en Jorritsma gebeuren?
Ik weet niet of je er van op de hoogte bent, maar die hypotheekrente-aftrek wordt al jaren afgebouwd, en dat blijft voortduren. Door de VVD.quote:Op vrijdag 2 april 2021 14:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zonder meer. Het interesseert me werkelijk geen fuck. Ja, het enige wat mij interesseert is de goddelijke hypotheekrente aftrek die de VVD in stand houdt.
[..]
Ook dit kan ik volledig bevestigen.
quote:Op vrijdag 2 april 2021 15:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die komen op het schavot , zo hoort dat
Het warhoofd Ollongren moet eerst nog een cursus netjes aankleden doen en leren een aktetas mee te nemen
Ja en zoals ze erbij zit onderuitgezakt met de hand onder het hoofd met warrig haar, vreselijk, totaal geen opvoeding gehadquote:Op vrijdag 2 april 2021 15:48 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]heb je die jurk gezien met coupenaden onder de navel
. Die arrogante bitch moet weg uit Den Haag.
Men wil de HRA nu helemaal afschaffen en vervangen door een iets hogere IB korting en de termijn van 30 jaar naar 40 jaarquote:Op vrijdag 2 april 2021 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je er van op de hoogte bent, maar die hypotheekrente-aftrek wordt al jaren afgebouwd, en dat blijft voortduren. Door de VVD.
Voor die tijd heb ik mijn huis al afbetaaldquote:Op vrijdag 2 april 2021 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je er van op de hoogte bent, maar die hypotheekrente-aftrek wordt al jaren afgebouwd, en dat blijft voortduren. Door de VVD.
Oké, dan is het heel persoonlijk bij jou en zit je onder de grens dat je er last van hebt. Maar ik zie toch echt veel mensen die al een stuk minder aftrek/teruggave hebben daardoor (het is mijn vak). Aan de andere kant kunnen die het meestal wel lijden, maar ze klagen er toch flink over. En stemmen gewoon weer VVD.quote:Op vrijdag 2 april 2021 16:00 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Voor die tijd heb ik mijn huis al afbetaald
Er is wat dat betreft veel veranderd sinds 20 jaar terug. Toen liep half vrouwelijk Nederland in korte rokjes met hoge laarzen, en nu heet dat 'sletterig' (zie commentaar op Twitter).quote:Op vrijdag 2 april 2021 15:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die komen op het schavot , zo hoort dat
Het warhoofd Ollongren moet eerst nog een cursus netjes aankleden doen en leren een aktetas mee te nemen
Ja, die laarzenquote:Op vrijdag 2 april 2021 16:10 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Er is wat dat betreft veel veranderd sinds 20 jaar terug. Toen liep half vrouwelijk Nederland in korte rokjes met hoge laarzen, en nu heet dat 'sletterig' (zie commentaar op Twitter).
Met de huidige hypotheekrente is de hra niet echt boeiend meer.quote:Op vrijdag 2 april 2021 16:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oké, dan is het heel persoonlijk bij jou en zit je onder de grens dat je er last van hebt. Maar ik zie toch echt veel mensen die al een stuk minder aftrek/teruggave hebben daardoor (het is mijn vak). Aan de andere kant kunnen die het meestal wel lijden, maar ze klagen er toch flink over. En stemmen gewoon weer VVD.
Genoeg mensen die die voor 20 jaar vast hadden gezet op 3 % of meer. Want dat gaf lekker zekerheid.quote:Op vrijdag 2 april 2021 16:31 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Met de huidige hypotheekrente is de hra niet echt boeiend meer.
Ik zag er ook niet veel geks aan. Het is een kort maar ook dik jurkje dat tot de kin dicht zit, en dat brengt het weer netjes in balans.quote:Op vrijdag 2 april 2021 16:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Heb helemaal niks met Olongren, maar deze kledingdiscussie gaat nergens over.
Het is een vieze egoïst die zijn eigenbelang laat voorgaan op dat van een land in crisis.quote:Op vrijdag 2 april 2021 16:54 schreef Breekfast het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)iet-meer-zitten.html
Druk vanuit de jongerenorganisaties van CU, D66 en CDA om niet meer met Rutte in zee te gaan. Hoewel Rutte het debat vannacht heeft overleefd, denk ik dat hij uiteindelijk alsnog zal moeten aftreden. Een formatie gaat nooit lukken als Rutte aanblijft.
Liever dan dat gezemel over die hypotheekrente aftrekquote:Op vrijdag 2 april 2021 16:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Heb helemaal niks met Olongren, maar deze kledingdiscussie gaat nergens over.
Misschien omdat het klaar is en er verder niks meer gebeurt. Of verwacht je nog iets van het reflecteren tijdens de Paasdagen door Kaag?quote:Op vrijdag 2 april 2021 17:03 schreef kibo het volgende:
[..]
Liever dan dat gezemel over die hypotheekaftrek
Dan mag je klagen over de Wet Hillenquote:Op vrijdag 2 april 2021 16:00 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Voor die tijd heb ik mijn huis al afbetaald
1 hoe wist Baudet dat Rutte gebeld was?quote:Op vrijdag 2 april 2021 17:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Misschien omdat het klaar is en er verder niks meer gebeurt. Of verwacht je nog iets van het reflecteren tijdens de Paasdagen door Kaag?
Dat lijkt me voor hem geen optie meer. Hij heeft geproefd van bijna de absolute macht en komt overal mee weg. Ik zie hem geen burgemeester worden of een pionnetje bij een multinational. Eerder een functie in de EU, dan heb je vrijwel geen last meer van die vervelende burgers.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Rutte heeft zo weer een functie bij Unilever, Shell of één of ander burgemeestersbaantje hoor, als hij zou willen.
Of nog 20 jaar MP zoals Putin.quote:Op vrijdag 2 april 2021 17:36 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat lijkt me voor hem geen optie meer. Hij heeft geproefd van bijna de absolute macht en komt overal mee weg. Ik zie hem geen burgemeester worden of een pionnetje bij een multinational. Eerder een functie in de EU, dan heb je vrijwel geen last meer van die vervelende burgers.
Nee, eens. Maar ik snap dit wel ergens.quote:Op vrijdag 2 april 2021 17:41 schreef mootie het volgende:
[..]
Als ze dit argument gebruiken kunnen ze Rutte ook niks verwijten.
Die slimmerd had zelf verteld dat hij die gegevens al om 07.30 had.quote:Op vrijdag 2 april 2021 17:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
1 hoe wist Baudet dat Rutte gebeld was?
2 waarom belde Arib Rutte om 07:30?
Er is nog wel wat uit te zoeken.
Ik verbaas me nergens meer over, maar het lijkt me sterk dat D66 en CDA dit nog een keer laten gebeuren.quote:
10 jaar MP en hij wilt nog steeds niet het stokje overgeven, zo lekker die macht.quote:Op vrijdag 2 april 2021 17:47 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik verbaas me nergens meer over, maar het lijkt me sterk dat D66 en CDA dit nog een keer laten gebeuren.
Rutte heeft gisteren niet alleen niet verloren, maar hij heeft ook nog eens gewonnen. Onderaan de streep zijn D66 en CDA gewoon slappe volgelingen zonder ruggengraat gebleken.
Die Kaag is van het zelfde laken een pak. Dat zag je gisteren wel hoe ze weigerde vragen te beantwoorden over haar motie van afkeuring. Met Kaag en Rutte aan het roer gaan we een vierjarige politieke hongerwinter tegemoetquote:Op vrijdag 2 april 2021 17:47 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik verbaas me nergens meer over, maar het lijkt me sterk dat D66 en CDA dit nog een keer laten gebeuren.
Rutte heeft gisteren niet alleen niet verloren, maar hij heeft ook nog eens gewonnen. Onderaan de streep zijn D66 en CDA gewoon slappe volgelingen zonder ruggengraat gebleken.
De politieke zandbak is in rep en roer...quote:Op vrijdag 2 april 2021 16:54 schreef Breekfast het volgende:
Druk vanuit de jongerenorganisaties van CU, D66 en CDA om niet meer met Rutte in zee te gaan. Hoewel Rutte het debat vannacht heeft overleefd, denk ik dat hij uiteindelijk alsnog zal moeten aftreden. Een formatie gaat nooit lukken als Rutte aanblijft.
Ik beantwoord normaal gesproken ook geen domme vragen. Als je sinds 2006 in de Tweede Kamer zit, weet je wat de consequenties zijn van een motie van afkeuring.quote:Op vrijdag 2 april 2021 17:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
Die Kaag is van het zelfde laken een pak. Dat zag je gisteren wel hoe ze weigerde vragen te beantwoorden over haar motie van afkeuring. Met Kaag en Rutte aan het roer gaan we een vierjarige politieke hongerwinter tegemoet
Op zich wel knap ja hoe Kaag zo snel al compleet ongeloofwaardig is geworden met haar #nieuwleiderschap. Dat betekende dus precies niks. Eerst al Rutte namens haar het woord laten doen en gisteren in het debat der debatten uiteindelijk toch door de knieën gaan. Kaag profileerde zich als de oplossing, maar in de praktijk is ze onderdeel van het probleem. Ik wilde haar nog het voordeel van de twijfel geven, maar zo verspeelt ze wel heel snel haar krediet.quote:Op vrijdag 2 april 2021 17:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
Die Kaag is van het zelfde laken een pak. Dat zag je gisteren wel hoe ze weigerde vragen te beantwoorden over haar motie van afkeuring. Met Kaag en Rutte aan het roer gaan we een vierjarige politieke hongerwinter tegemoet
zo was ollongren ook gekleed jaquote:Op vrijdag 2 april 2021 16:10 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Er is wat dat betreft veel veranderd sinds 20 jaar terug. Toen liep half vrouwelijk Nederland in korte rokjes met hoge laarzen, en nu heet dat 'sletterig' (zie commentaar op Twitter).
blijf jij eens van die jenever afquote:Op vrijdag 2 april 2021 18:27 schreef Knip het volgende:
Plot twist: Rutte treedt af als demissionair premier maar houdt wel zijn kamerzetels. Omtzigt stapt uit het CDA, waar hij op Goede Vrijdag godbetert verloochend en verraden is, en begint een partij met Rutte.
Leijten stapt uit de SP en sluit zich bij de heren aan. Dassen vindt het een ultieme stunt om vlak na zijn aantreden als Kamerlid uit Volt te stappen en sluit zich ook aan. Het kwartet is het nog niet eens of zij verder gaan als lijst L.O R. D. of als lijst D.R.O.L.
quote:Op vrijdag 2 april 2021 18:27 schreef Knip het volgende:
Plot twist: Rutte treedt af als demissionair premier maar houdt wel zijn kamerzetels. Omtzigt stapt uit het CDA, waar hij op Goede Vrijdag godbetert verloochend en verraden is, en begint een partij met Rutte.
Leijten stapt uit de SP en sluit zich bij de heren aan. Dassen vindt het een ultieme stunt om vlak na zijn aantreden als Kamerlid uit Volt te stappen en sluit zich ook aan. Het kwartet is het nog niet eens of zij verder gaan als lijst L.O R. D. of als lijst D.R.O.L.
Haha dus omdat die kinderen tegen zijn gaan die partijen geen formatie in? Die staan juist te springen. De VVD heeft tien jaar lang niet zo'n slechte onderhandelingspositie gehad als nuquote:Op vrijdag 2 april 2021 16:54 schreef Breekfast het volgende:
Ik heb inderdaad het idee dat nogal wat vrouwelijke politici zich denken te moeten profileren door er qua kleding uitdagend, zo niet hoerig, bij te lopenquote:Op vrijdag 2 april 2021 18:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zo was ollongren ook gekleed ja
Als tweede kamerlid mag je wel een beetje fatsoenlijk gekleed gaan
Representatief heet dat
Ze ziet er uit of ze zo uit bed komt en ongewassen naar de tweede kamer is gegaan, zou ze zo ook gaan solliciteren?
Het is een zooitje daar, rare mensen , volksvertegenwoordigers , sa
Alsof iemand in Den Haag die Kaag jugend cs serieus neemtquote:Op vrijdag 2 april 2021 16:54 schreef Breekfast het volgende:
Druk vanuit de jongerenorganisaties van CU, D66 en CDA
nou niet hoerig gewoon netjes, schoon en haar gekamd , niet of ze zo uit bed gestapt is, niet er als een drugsgebruiker uitzienquote:Op vrijdag 2 april 2021 18:37 schreef kibo het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad het idee dat nogal wat vrouwelijke politici zich denken te moeten profileren door er qua kleding uitdagend, zo niet hoerig, bij te lopen
Dat snap ik ook niet een ook nog zo arrogant als de pest.quote:Op vrijdag 2 april 2021 15:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja en zoals ze erbij zit onderuitgezakt met de hand onder het hoofd met warrig haar, vreselijk, totaal geen opvoeding gehad
Hoe dat mens daar in de tweede kamer terecht is gekomen is me een raadsel
Dat moet voor de nette Kaag een crime zijn
Vergeet haar kaplaarzen niet die afzaktequote:Op vrijdag 2 april 2021 18:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zo was ollongren ook gekleed ja
Als tweede kamerlid mag je wel een beetje fatsoenlijk gekleed gaan
Representatief heet dat
Ze ziet er uit of ze zo uit bed komt en ongewassen naar de tweede kamer is gegaan, zou ze zo ook gaan solliciteren?
Het is een zooitje daar, rare mensen , volksvertegenwoordigers , sa
En die zijn?quote:Op vrijdag 2 april 2021 18:09 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
De politieke zandbak is in rep en roer...
Rutte aftreden gebeurt vooralsnog niet, want de motie van afkeuring gaat niet zo ver. Ik schat wel in dat Balkenende de enige naoorlogse premier blijft met een vierde kabinet.
[..]
Ik beantwoord normaal gesproken ook geen domme vragen. Als je sinds 2006 in de Tweede Kamer zit, weet je wat de consequenties zijn van een motie van afkeuring.
Ze weigerde te antwoorden op de vraag of ze wel weer binnen enkele dagen met Rutte om de tafel wilde gaan zitten ondanks haar motie van afkeuring. Een zeer legitieme vraag aangezien ze niet mee wilde gaan in de motie van wantrouwen. Maw wat beoogde ze met de motiequote:Op vrijdag 2 april 2021 18:09 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
De politieke zandbak is in rep en roer...
Rutte aftreden gebeurt vooralsnog niet, want de motie van afkeuring gaat niet zo ver. Ik schat wel in dat Balkenende de enige naoorlogse premier blijft met een vierde kabinet.
[..]
Ik beantwoord normaal gesproken ook geen domme vragen. Als je sinds 2006 in de Tweede Kamer zit, weet je wat de consequenties zijn van een motie van afkeuring.
Helemaal niet voor partijen die gisteravond de motie van wantrouwen hebben gesteund en rutte zit er nog.quote:Op vrijdag 2 april 2021 16:54 schreef Breekfast het volgende:
Voor Kaag een crime?quote:Op vrijdag 2 april 2021 15:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja en zoals ze erbij zit onderuitgezakt met de hand onder het hoofd met warrig haar, vreselijk, totaal geen opvoeding gehad
Hoe dat mens daar in de tweede kamer terecht is gekomen is me een raadsel
Dat moet voor de nette Kaag een crime zijn
Sigrid Kaag is een nette vrouw , je kunt zeggen wat je wilt, elitair en nog meer, maar ze is een keurig mens en een voorbeeld voor de politiekquote:Op vrijdag 2 april 2021 19:06 schreef kibo het volgende:
[..]
Voor Kaag een crime?
Onderschat Kaag niet, op het oog zakelijk gekleed in dat broekpak , maar een connaisseur ziet direct dat iets te strak gesneden kruis.
In ieder geval tot eventuele herverkiezingen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 19:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Helemaal niet voor partijen die gisteravond de motie van wantrouwen hebben gesteund en rutte zit er nog.
Motie van wantrouwen doe je niet voor 1 avond, die is definitief.
1. Dat wist Baudet niet;quote:Op vrijdag 2 april 2021 17:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
1 hoe wist Baudet dat Rutte gebeld was?
2 waarom belde Arib Rutte om 07:30?
Er is nog wel wat uit te zoeken.
Volgens mij heeft Rutte tijdens dat debat zelf eruit geflapt dat hij om 7.30 uur was gebeldquote:Op vrijdag 2 april 2021 19:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1. Dat wist Baudet niet;
2. De bron van Rutte is onbekend.
nee Rutte zei abusievelijk dat ie het al wistquote:Op vrijdag 2 april 2021 19:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Rutte tijdens dat debat zelf eruit geflapt dat hij om 7.30 uur was gebeld
Ah ja zo ging hetquote:Op vrijdag 2 april 2021 20:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee Rutte zei abusievelijk dat ie het al wist
Toen vloog Baudet erop hoe dat kon, toen kwam Rutte opeens met het telefoontje , terwijl Rutte het wel wist, hij had het zelf gezegd en opgeschreven
j
Nee hoor, let maar op. Kaag en Hoekstra willen zo graag regeren dat ze Rutte voor lief nemen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 16:54 schreef Breekfast het volgende:
Ja en nee. Het is niet de eerste keer dat Rutte dit geintje flikt. Dus dan kan ik me voorstellen dat ze boos worden.quote:Op vrijdag 2 april 2021 19:06 schreef Mondkapje het volgende:
Als je het over netheid hebt, dan ben ik het met Kamp eens dat er meer respect mag komen in de TK. Het is een en al gescheld en voor alles en nog wat uitmaken tegenwoordig. Degene die het slachtoffer is mag er wel een advocaat bij hebben. Je kunt ook gewoon netjes debatteren, zonder al die stemverheffing en grove taal.
Ja Kaag zeker , die gaat MIN BUZA wordenquote:Op vrijdag 2 april 2021 20:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee hoor, let maar op. Kaag en Hoekstra willen zo graag regeren dat ze Rutte voor lief nemen.
Precies. Het gaat pas weer "normaal" worden als er ook sancties staan op wangedrag, of consequenties hangen aan hun handelen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 21:02 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja en nee. Het is niet de eerste keer dat Rutte dit geintje flikt. Dus dan kan ik me voorstellen dat ze boos worden.
Wat zegt uiterlijk over inhoud ?quote:Op vrijdag 2 april 2021 19:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Sigrid Kaag is een nette vrouw , je kunt zeggen wat je wilt, elitair en nog meer, maar ze is een keurig mens en een voorbeeld voor de politiek
Ollongren zou bij ons op de markt nog raar aangekeken worden zo van , wat loopt daar nou ?
Mat die zeemanjas , afgetrapte laarzen , korte frommeljurk , ongekamde haar en zonder aktetas
Wikipedia legt je geduldig uit wat de consequenties zijn van een motie van afkeuring. En of ze na deze formatie haar D66 nog in een kabinet-Rutte zien, zal de tijd leren. Zo gaat dat met gele kaarten als er nog geen rode kaart gevallen is. En meestal weet je nog niet of iemand met een gele kaart alsnog een rode kaart gaat krijgen...quote:
Hoe ze eruit ziet zegt iets over hoe ze met vertrouwelijke zaken omgaat.quote:Op vrijdag 2 april 2021 21:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat zegt uiterlijk over inhoud ?
Blijft opmerkelijk hoe mensen de maat wordt genomen op hoe ze eruitzien of wat ze (zelf) zijn.
Nee, dat heb en wil ik niet begrijpen. Bewust probeer ik een beeld niet te vermengen met een feit.quote:Op vrijdag 2 april 2021 21:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hoe ze eruit ziet zegt iets over hoe ze met vertrouwelijke zaken omgaat.
Had je die samenhang nog niet begrepen
we kunne er allemaal uitzien zoals we willen verder
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 2 april 2021 21:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, dat heb en wil ik niet begrijpen. Bewust probeer ik een beeld niet te vermengen met een feit.
Op het moment dat je dat gaat doen, laat je je leiden door waardeloze kraaltjes, opgepoetste glimmertjes en leugenachtige spiegels. Zowel in het lelijke en mooie beeld. Een misdadiger in een strak pak en een mooie auto, blijft voor mij een crimineel waar ik niets mee van doen wil hebben. Dat Ollogren een brekebeen is ben ik verder met je eens.
Dat je solidair bent met dat bijstandsvolk, betekent toch niet dat je je zo hoeft te kleden!?quote:Op vrijdag 2 april 2021 21:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hoe ze eruit ziet zegt iets over hoe ze met vertrouwelijke zaken omgaat.
Had je die samenhang nog niet begrepen ??
Niet iedereen hoeft eruit te zien als een accountant
[ afbeelding ]
Ik heb wel graag en beetje respect voor de leden van de tweede kamer , mts ze dat verdienen
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 2 april 2021 21:40 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dat je solidair bent met dat bijstandsvolk, betekent toch niet dat je je zo hoeft te kleden!?
Dat was gisteren goed te zien. Het was geen gezicht hoe ze daar zat. Onwennig en niet haar ding.quote:Op vrijdag 2 april 2021 21:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja Kaag zeker , die gaat MIN BUZA worden
dan is ze weer weg uit dat rattenhol
Waarom ook niet, beneden mijn niveau zijn de meeste politici toch wel.quote:Op vrijdag 2 april 2021 21:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Anders maken we toch Romana minister van binnenlandse zaken, dat is ook een vrouw
Je moet maar durven om als verkenner of als lijsttrekker keer op keer te liegen en misbruik van je positie te maken.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:03 schreef Breekfast het volgende:
Eerst als verkenner liegen tegen de kamer, en dan dit soort tweetjes durven te sturen:
[ twitter ]
Gewoon pure chantage dit richting die jongerenorganisatie.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:03 schreef Breekfast het volgende:
Eerst als verkenner liegen tegen de kamer, en dan dit soort tweetjes durven te sturen:
[ twitter ]
En wat is de oplossing van de jovd?quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:56 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Gewoon pure chantage dit richting die jongerenorganisatie.
Dat mens spoort niet.
Daar gaat het toch niet om?quote:Op zaterdag 3 april 2021 01:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En wat is de oplossing van de jovd?
Waarom gaat het daar niet over?quote:Op zaterdag 3 april 2021 01:20 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om?
Het gaat erom waar ze het gore lef vandaan haalt om na die schertsvertoning van gisteren haar bek open te trekken terwijl zij Rutte en Ollongren gewoon de kamer en heel weldenkend Nederland voor de gek hebben lopen houden.
quote:Op zaterdag 3 april 2021 04:30 schreef ijs. het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)als-premier-uit.html
Segers wil niet meer met Rutte
Ligt eraan hoe hard de VVD het wil gaan spelenquote:Op zaterdag 3 april 2021 07:54 schreef Dazalbest het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Beetje laat maar goed, dit lijkt me alsnog het einde voor Rutte toch
![]()
![]()
Zou niet weten waaromquote:Op zaterdag 3 april 2021 07:54 schreef Dazalbest het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat denk ik ook, kan me niet voorstellen dat het CDA hun beste kamerlid gaat opofferen aan een liegende Ruttequote:Op zaterdag 3 april 2021 07:54 schreef Dazalbest het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is nogal hypocriet om een motie van wantrouwen te steunen om vervolgens wel in een coalitie te stappen waar hij premier is.quote:
Dit inderdaad....quote:Op zaterdag 3 april 2021 08:08 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het is nogal hypocriet om een motie van wantrouwen te steunen om vervolgens wel in een coalitie te stappen waar hij premier is.
Er is nu geen meerderheid meer voor een coalitie die de motie van wantrouwen niet gesteund hebben.
Nietquote:Op zaterdag 3 april 2021 08:13 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Vraag me alleen wel af hoe hier uit te komen....
Het D66 wil wel verder, want Kaag wil MIN BUZA worden, dan kan ze weer weg uit dat rattenholquote:Segers sluit kabinetsdeelname ChristenUnie met Rutte uit
VVD is nog steeds de grootste partij in de nieuwe coalitie. Die zullen dus de MP aanleveren.quote:Op zaterdag 3 april 2021 08:17 schreef Dazalbest het volgende:
Dat zeker!
Maar de formatie verder......Kaag als MP met wie? Vervanger voor Rutte?
Nieuwe verkiezingen? Beetje puinhoop wel.
https://www.telegraaf.nl/(...)-lichtzinnig-gemaaktquote:Op zaterdag 3 april 2021 08:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
VVD is nog steeds de grootste partij in de nieuwe coalitie. Die zullen dus de MP aanleveren.
quote:De formatie is ontaard in chaos door toedoen van de winnaar van de verkiezingen,
VVD-leider Mark Rutte.
Een vierde stembuszege op rij heeft de liberaal lichtzinnig gemaakt.
Hij is zo vereenzelvigd met de macht dat hij meende het hele proces te kunnen sturen en gebruikte de verkenning om ook te spreken over het wegpromoveren van een lastig Kamerlid, Pieter Omtzigt.
De muur van vergeetachtigheid en leugenachtigheid die hoofdrolspelers, onder wie ook D66-brekebeen Kajsa Ollongren, zo kort na de toeslagenaffaire optrekken, is onvergeeflijk.
Dat vindt ook de voltallige oppositie, die een motie van wantrouwen tegen Rutte steunde.
Al deze partijen kunnen dientengevolge niet meer met goed fatsoen in een nieuw kabinet gaan zitten met de VVD-leider.
Ze mogen ook Bassie MP maken. Daar gaat het niet om. Het lijkt me echter sterk dat de VVD die functie zomaar gaat inleveren.quote:Op zaterdag 3 april 2021 08:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-lichtzinnig-gemaakt
Dat mag ook een persoon van een andere partij zijn
Omdat de leider van de grootste partij een aantal blunders heeft gemaakt met zoveel consequenties voor de verkiezingsuitslag (hij zei het zelf al, zoveel stemmen gekregen en dan nu opstappen) en het formatieproces dat nieuwe verkiezingen eigenlijk de enige optie zijn.quote:Op zaterdag 3 april 2021 08:20 schreef Zwansen het volgende:
Nieuwe verkiezingen zou echt gênant zijn voor zoiets. Waarom moeten er in hemelsnaam nieuwe verkiezingen worden gehouden?
Dan iemand waar het CDA mee akkoord gaat , Edith Schippers bvquote:Op zaterdag 3 april 2021 08:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze mogen ook Bassie MP maken. Daar gaat het niet om. Het lijkt me echter sterk dat de VVD die functie zomaar gaat inleveren.
Klaas Dijkhoff terughalen? Ik had het idee dat die de Tweede Kamer alleen gedag zei, omdat ie met Rutte in een soort van Prince Charles-Queen Elizabeth achtige situatie zat en geen zin meer had om te wachten. De man is populair genoeg en een gedegen politicus.quote:Op zaterdag 3 april 2021 08:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan iemand waar het CDA mee akkoord gaat , Edith Schippers bv
https://en.wikipedia.org/wiki/Edith_Schippers
Rutte heeft het altijd zo slim en netjes verpakt dat het voor de meeste mensen nooit opgevallen is.quote:Op zaterdag 3 april 2021 09:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Rutte begint een beetje op Trump te lijken.
En vermoedelijk ook niet heel sympathiek. Het 'gezellige Brabo'-masker verkoopt wel erg lekker.quote:Op zaterdag 3 april 2021 09:25 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Klaas Dijkhoff terughalen? Ik had het idee dat die de Tweede Kamer alleen gedag zei, omdat ie met Rutte in een soort van Prince Charles-Queen Elizabeth achtige situatie zat en geen zin meer had om te wachten. De man is populair genoeg en een gedegen politicus.
Ja hij moet wegquote:Op zaterdag 3 april 2021 09:27 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Rutte heeft het altijd zo slim en netjes verpakt dat het voor de meeste mensen nooit opgevallen is.
Ik heb het altijd maar een engnek gevonden.
Hij is gewoon de man waar veruit de meeste Nederlanders op hebben gestemd. Nieuwe verkiezingen voor deze storm in een glas water zouden compleet belachelijk zijnquote:Op zaterdag 3 april 2021 09:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja hij moet weg
Hij is nu de VVD en straks dan denk tie dat hij Nederland is net als Trump
quote:Op zaterdag 3 april 2021 10:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij is gewoon de man waar veruit de meeste Nederlanders op hebben gestemd. Nieuwe verkiezingen voor deze storm in een glas water zouden compleet belachelijk zijn
Noem de intentie om een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger weg te werken naar buiten maar een storm in een glas water...quote:Op zaterdag 3 april 2021 10:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij is gewoon de man waar veruit de meeste Nederlanders op hebben gestemd. Nieuwe verkiezingen voor deze storm in een glas water zouden compleet belachelijk zijn
Van alle blunders vind ik deze nog het minst erg, maar ik snap dat de ‘oppositie’ nu bloed ruikt. Het moet ook wel erg frustrerend zijn dat de beste man al 10 jaar van iedereen wint. Dat is er aan de hand.quote:
Naar buiten nog wel.quote:Op zaterdag 3 april 2021 10:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Noem de intentie om een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger weg te werken naar buiten maar een storm in een glas water...
Bedankt voor deze duiding.quote:Op zaterdag 3 april 2021 10:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Van alle blunders vind ik deze nog het minst erg, maar ik snap dat de ‘oppositie’ nu bloed ruikt. Het moet ook wel erg frustrerend zijn dat de beste man al 10 jaar van iedereen wint. Dat is er aan de hand.
Functie elders wijst daar wel op ja.quote:
Je weet dat uit alle gespreksverslagen bleek dat naar buiten niet besproken is, hoogstens een ministerpost.quote:Op zaterdag 3 april 2021 10:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Functie elders wijst daar wel op ja.
Jij gelooft dat?quote:Op zaterdag 3 april 2021 10:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Je weet dat uit alle gespreksverslagen bleek dat naar buiten niet besproken is, hoogstens een ministerpost.
Achter je moet wat met Omtzigt stond ministerspost.quote:Op zaterdag 3 april 2021 10:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jij gelooft dat?
Er is duidelijk gesproken over Omtzigt in een negatieve context.
De uitspraak van Jorritsma "we moeten wat met Omtzigt" is wat dat betreft ook veelzeggend.
Dat kun je ook over Kaag zeggen maar ja daar trappen ook veel in.quote:Op zaterdag 3 april 2021 09:27 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Rutte heeft het altijd zo slim en netjes verpakt dat het voor de meeste mensen nooit opgevallen is.
Ik heb het altijd maar een engnek gevonden.
[..]
En vermoedelijk ook niet heel sympathiek. Het 'gezellige Brabo'-masker verkoopt wel erg lekker.
Nou dat gaat hem niet worden dus. Nieuwe verkiezingen, zal de VVD morgen erg gekelderd zijn.quote:Op zaterdag 3 april 2021 10:58 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
D6623
CDA15
PvdA9
SP9
GroenLinks8
Partij vd Dieren6
ChristenUnie5
Volt3
BIJ1 1
41/75 zetels in EK
Wat wil dit lijstje zeggen?quote:Op zaterdag 3 april 2021 10:58 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
D6623
CDA15
PvdA9
SP9
GroenLinks8
Partij vd Dieren6
ChristenUnie5
Volt3
BIJ1 1
41/75 zetels in EK
Die zijn al opgestapt als verkenners.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:01 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd wat er met Ollongren en Jorritsma gaat gebeuren?
Ja die hebben net zo hard staan liegen als Rutte.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:01 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd wat er met Ollongren en Jorritsma gaat gebeuren?
Dat weet ik maar ik mag hopen dat Ollongren niet terug komt in een nieuw kabinet . En Jorritsma uit de eerste kamer wordt gezet.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:04 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Die zijn al opgestapt als verkenners.
Dat ze zetels te kort komen in de eerste kamer.quote:
Ollongren kwam ook niet helemaal uit de verf als minister, dus ik denk dat ze niet terugkomt. Jorritsma heeft een plaat voor haar hoofd, die gaat gewoon door.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:07 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Dat weet ik maar ik mag hopen dat Ollongren niet terug komt in een nieuw kabinet . En Jorritsma uit de eerste kamer wordt gezet.
Gaat super stabiel beleid uit komen lekker links progressiefquote:Op zaterdag 3 april 2021 11:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dat deze partijen een meerderheid hebben in de 2e en in de 1e kamer
Ik ben daar ook niet een bepaald voorstander van, maar omdat niemand met de dhr Rutte wilt regeren...quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:16 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Gaat super stabiel beleid uit komen lekker links progressief![]()
![]()
![]()
Want?quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:25 schreef Arius80 het volgende:
Vond niemand dit raar: Ollongren test negatief en kan Kamerdebat over verkenning doen
31 mrt. 2021 in BINNENLAND
Wat een ongelofelijk toeval, echt on ge lo fe lijk!!
Ik denk ook dat Rutte binnenkort vertrekt op aandringen van zijn eigen partij.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:17 schreef Breekfast het volgende:
Nu de Christenunie duidelijk heeft gemaakt dat ze niet meer in een nieuw kabinet onder leiding van Rutte gaan zitten, maakt de uiteindelijke positie van D66 en CDA ook niet veel meer uit.
VVD,CDA en D66 hebben geen meerderheid. De rest wil niet meer verder met Rutte als premier.
Dan zijn er nog een paar opties:
* Rutte blijft zitten en wil gewoon weer premier worden. Dan zal de formatie stuk lopen en volgen er denk ik uiteindelijk verkiezingen.
* Rutte blijft aan als fractievoorzitter van de VVD, maar zal niet meer als premier in een volgend kabinet gaan zitten. Bij deze optie zou je nog recht doen aan alle stemmen die Rutte heeft gekregen. De verkiezingen waren immers voor de kamer, niet voor het premierschap. Een andere VVD'er kan dan als premier in het kabinet gaan zitten, of Kaag krijgt misschien het premierschap.
* Rutte verdwijnt helemaal uit de politiek. Ook dan blijft de grote vraag: wie wordt dan premier?
Ik denk toch dat Rutte ergens komende week zijn afscheid aan gaat kondigen. In de kamer blijven als fractievoorzitter lijkt mij niks voor hem na 10 jaar premierschap.
Maar de VVD heeft geen opvolger klaar staan, dat is ook een probleem. Daardoor blijven ze lang aan Rutte vastklampen ben ik bang.
Rutte was volgens eenvandaag nog mateloos populair bij de VVD stemmers.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:25 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Rutte binnenkort vertrekt op aandringen van zijn eigen partij.
Er is vast wel iemand te vinden binnen de VVD die het premierschap kan overnemen.
Kaag premier maken zoals sommigen suggereren gaat nooit gebeuren.
Nou nou, poeh poeh.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:28 schreef Arius80 het volgende:
[..]
Gewoon ongelofelijk toevallig. Komt nog handig uit ook!
Het is toch logisch dat er over hem gepraat wordt? Zal er één Kamerlid zijn dat níét over hem gepraat heeft, ook ivm het nieuwe kabinet?quote:Op zaterdag 3 april 2021 10:41 schreef Caland het volgende:
Omtzigt zou gezien zijn populariteit en hij overspannen thuis zit ook altijd onderwerp van gesprek worden, je moet je hooguit afvragen of dat dan al in deze fase van de verkenning moest zijn.
Hij heeft toch andere partijen nodig om te regeren en die willen hem niet meer.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:30 schreef nils7 het volgende:
[..]
Rutte was volgens eenvandaag nog mateloos populair bij de VVD stemmers.
Met 80% van de huidige zetels zouden ze nog de grootste blijven.
Waarom zouden ze m de laan uit sturen.
Toeslage affaire bleef al nauwelijks aan hem kleven en dit na etterend wondje er van ook niet echt.
Tsja, hij zou ook nog door kunnen als fractieleider in de Tweede Kamer eventueel, maar daarbij is het ook wel weer de vraag of andere partijen dat zo fijn zouden vinden en of hij dat zelf zou accepteren.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:39 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Hij heeft toch andere partijen nodig om te regeren en die willen hem niet meer.
VVD heeft geen andere keuze dan Rutte lozen.
Raar om hier een extra journaal voor uit te zenden. Als ik het zo lees gaat het enkel om de mededeling van de Christenunie. Niet dat Rutte zelf al opstapt.quote:
quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kan maar 1 ding betekenen: Rutte 🤥
stapt op
quote:Om 12.00 uur zendt de NOS een extra NOS Journaal uit, "vanwege de ontwikkelingen in Den Haag". Het journaal wordt uitgezonden op NPO1 en duurt zo'n tien minuten.
Volgens de NOS heeft het te maken met het feit dat de ChristenUnie niet in een nieuw kabinet wil als VVD-leider Mark Rutte opnieuw premier wordt. Dit brengt Rutte nog verder in het nauw: regeren wordt voor de VVD zo steeds lastiger.
Kaag zag haar kans om zelf bovenaan de lijst te komen voor MP ? Liever niet hoor, van t zelfde laken een pak is die vrouw.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat ik me trouwens nog afvroeg: het was duidelijk dat hij wist dat hij de motie van wantrouwen zou overleven, aangezien hij dit zelf lekte naar de NOS, maar wist hij ook dat Kaag een motie van afkeuring zou indienen en werd hij daar wellicht door verrast?
Een premier die opstapt is zeker een extra journaal waard.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom zou je daar in godsnaam een extra journaal voor uitzenden? Wat is dat voor gekkigheid
Dit beantwoordt mijn vraag niet? Of begrijp ik je verkeerd? Verder zou ik geen enkel probleem hebben met PM Kaag, integendeel, maar dat is verder niet zo relevant lijkt me.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kaag zag haar kans om zelf bovenaan de lijst te komen voor MP ? Liever niet hoor, van t zelfde laken een pak is die vrouw.
Ja maar er wordt gesuggereerd dat het over de mededeling van de CU zou gaan. Dat zou ik vreemd vinden. Rutte die opstapt lijkt logischer ja.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:49 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Een premier die opstapt is zeker een extra journaal waard.
Snap ik ook niet. Misschien kan de uitspraak van Segers ook voor Rutte genoeg duidelijkheid gegeven hebben over zijn verdere positie, al is dat dan wel erg omslachtig opgeschreven.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom zou je daar in godsnaam een extra journaal voor uitzenden? Wat is dat voor gekkigheid
Bovendien vraag ik me af wat voor figuur Nederland slaat op internationaal vlak als wij hier ineens een PM hebben die zo openlijk flirt met de Palestijnen.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kaag zag haar kans om zelf bovenaan de lijst te komen voor MP ? Liever niet hoor, van t zelfde laken een pak is die vrouw.
Sorry ik heb t antwoord niet op je vraag maar wilde wel ff commentaar geven over Kaag en haar ambities.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit beantwoordt mijn vraag niet? Of begrijp ik je verkeerd? Verder zou ik geen enkel probleem hebben met PM Kaag, integendeel, maar dat is verder niet zo relevant lijkt me.
Ik denk dat het gros wereld er niet zo'n groot probleem mee heeft dat Kaag het gore lef heeft om met een bruine man getrouwd te zijn.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Bovendien vraag ik me af wat voor figuur Nederland slaat op internationaal vlak als wij hier ineens een PM hebben die zo openlijk flirt met de Palestijnen.
Want de Palestijnen zijn puur kwaad? Eigenlijk is het toch bizar dat Palestina internationaal niet wordt erkent terwijl Israël het land heeft bezet...quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Bovendien vraag ik me af wat voor figuur Nederland slaat op internationaal vlak als wij hier ineens een PM hebben die zo openlijk flirt met de Palestijnen.
Dat zal me een worst wezen, maar ze zet zich wel flink in voor de Palestijnse zaak, en daar heb ik zo mijn vraagtekens bij.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik denk dat het gros wereld er niet zo'n groot probleem mee heeft dat Kaag het gore lef heeft om met een bruine man getrouwd te zijn.
Nogmaals: waarom?quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zal me een worst wezen, maar ze zet zich wel flink in voor de Palestijnse zaak, en daar heb ik zo mijn vraagtekens bij.
Een van de redenen dat ik haar totaal niet geschikt vind als MP. Teveel macht om ons te benadelen ten voordele van andere/ontwikkelings landen. Ze hoort daar neutraler tegenover te staan.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zou de NOS wel willen.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kan maar 1 ding betekenen: Rutte 🤥
stapt op
Bedanktquote:Op zaterdag 3 april 2021 12:02 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
https://www.npostart.nl/live/npo-1
Ze is er te nauw bij betrokken, mede doordat ze gehuwd is met een man met een PLO achtergrond.quote:
En waarom is dat erg/relevant? Was het anders geweest als ze was getrouwd met een Israëlische man? Kom op, iets meer diepgang en onderbouwing graag.quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze is er te nauw bij betrokken, mede doordat ze gehuwd is met een man met een PLO achtergrond.
Het komt er gewoon op neer dat Rutte geen meerderheidskabinet kan vormen en dus niet door kan gaan als minister-president.quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:06 schreef Pleun2011 het volgende:
Rare move van de NOS. Net of die brave politiek correcte divibokaal broeders de druk op Rutte willen opvoeren
Jawel hoor. CDA en D66 gaan gewoon regeren met VVD. Dat CU er niet bijkomt, is wel gunstig omdat je dan eerder het milieuvraagstuk kan aanpakken. CU is tegen vermindering veestapel. Misschien is Seegers wel voor vermindering maar zijn achterban is falikant tegen.quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:08 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het komt er gewoon op neer dat Rutte geen meerderheidskabinet kan vormen en dus waarschijnlijk niet door kan gaan als minister-president.
Ja, maar niet met Rutte als minister-president.quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:09 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Jawel hoor. CDA en D66 gaan gewoon regeren met VVD
Of een heel berekende actie in samenwerking met Kaag. Kan ook nog.quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:08 schreef nils7 het volgende:
Ergens gun ik het Mark ook niet af te treden vanwege zo'n domme actie van Kasja
Dat weet ik niet maar ik zou hem wel MP laten vanwege zijn ervaring en de grote problemen.quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ja, maar niet met Rutte als minister-president.
Ooit was de PvdA veruit de grootste partij maar belandde toch in de oppositie. Zou niet verkeerd zijn als dat met de VVD ook zou gebeuren, maar het zal wel niet. Ik verwacht dat Rutte nog even door een rouwproces moet (veruit de meeste stemmen en dan zo'n knullige aktie die alles verpest) en dat hij uiteindelijk rationeel tot de conclusie komt dat hij beter kan opstappen.quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:08 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het komt er gewoon op neer dat Rutte geen meerderheidskabinet kan vormen en dus waarschijnlijk niet door kan gaan als minister-president.
Nee dat doet hij niet.quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ooit was de PvdA veruit de grootste partij maar belandde toch in de oppositie. Zou niet verkeerd zijn als dat met de VVD ook zou gebeuren, maar het zal wel niet. Ik verwacht dat Rutte nog even door een rouwproces moet (veruit de meeste stemmen en dan zo'n knullige aktie die alles verpest) en dat hij uiteindelijk rationeel tot de conclusie komt dat hij beter kan opstappen.
Daar heeft 'ie een te groot ego voor.quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ooit was de PvdA veruit de grootste partij maar belandde toch in de oppositie. Zou niet verkeerd zijn als dat met de VVD ook zou gebeuren, maar het zal wel niet. Ik verwacht dat Rutte nog even door een rouwproces moet (veruit de meeste stemmen en dan zo'n knullige aktie die alles verpest) en dat hij uiteindelijk rationeel tot de conclusie komt dat hij beter kan opstappen.
klopt... D66 gaat hier ook niet helemaal vrij uit vind ik.quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:11 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Of een heel berekende actie in samenwerking met Kaag. Kan ook nog.
Hmm..ik weet het niet. Dit is geen fluistercampagne meer, maar de (heilige) geest is uit de fles en de krachten die Rutte naar de uitgang duwen worden steeds sterkerquote:Op zaterdag 3 april 2021 12:14 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Daar heeft 'ie een te groot ego voor.
Hij kan aanblijven als MP van het huidig kabinet, maar hij wordt niet de MP van het volgend kabinet.quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:11 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dat weet ik niet maar ik zou hem wel MP laten vanwege zijn ervaring en de grote problemen.
Waar blijkt dit uit? Kan je onderbouwen dat ze te weinig oog heeft voor het Nederlandse belang?quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:31 schreef deedeetee het volgende:
Als ik mag kiezen tussen Rutte en Kaag dan ga ik vrees ik toch voor Rutte.
Je weet wel wat je hebt maar niet wat je krijgt en dat laatste zou wel 'ns lelijk schrikken kunnen worden.
Kaag is een prima vakvrouw, daar niet van. Maar niet geschikt om hier de dienst uit te gaan maken. Ze zou te weinig/geen oog voor het Nederlandse belang hebben. En ik ben sws geen fan van D 66. Ik heb dus ook al geen waardering voor haar keuze van politieke partij.
Doe die oogkleppen eens af...quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:33 schreef DW457 het volgende:
[..]
Waar blijkt dit uit? Kan je onderbouwen dat ze te weinig oog heeft voor het Nederlandse belang?
VVD zal gewoon een andere premierskandidaat voorstellen als er geen kabinet onder Rutte mogelijk is.quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:31 schreef deedeetee het volgende:
Als ik mag kiezen tussen Rutte en Kaag dan ga ik vrees ik toch voor Rutte.
Je weet wel wat je hebt maar niet wat je krijgt en dat laatste zou wel 'ns lelijk schrikken kunnen worden.
Kaag is een prima vakvrouw, daar niet van. Maar niet geschikt om hier de dienst uit te gaan maken. Ze zou te weinig/geen oog voor het Nederlandse belang hebben. En ik ben sws geen fan van D 66. Ik heb dus ook al geen waardering voor haar keuze van politieke partij.
Top onderbouwing, met een hoog complotwappie gehalte.quote:
Mooie inhoudelijk post, maar niet heus.quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:50 schreef DW457 het volgende:
[..]
Top onderbouwing, met een hoog complotwappie gehalte.![]()
Ben je ook in staat om wel wat inhoudelijks toe te voegen? Zal wel niet...
Mooi Ollongren weg een hele opluchting.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ollongren kwam ook niet helemaal uit de verf als minister, dus ik denk dat ze niet terugkomt. Jorritsma heeft een plaat voor haar hoofd, die gaat gewoon door.
Mooi Ollongren weg een hele opluchting.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ollongren kwam ook niet helemaal uit de verf als minister, dus ik denk dat ze niet terugkomt. Jorritsma heeft een plaat voor haar hoofd, die gaat gewoon door.
Edith Schippers. Zij wordt dan de eerste vrouwelijke premier. En niet Kaag .quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:25 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Rutte binnenkort vertrekt op aandringen van zijn eigen partij.
Er is vast wel iemand te vinden binnen de VVD die het premierschap kan overnemen.
Kaag premier maken zoals sommigen suggereren gaat nooit gebeuren.
Tquote:Op zaterdag 3 april 2021 12:33 schreef DW457 het volgende:
[..]
Waar blijkt dit uit? Kan je onderbouwen dat ze te weinig oog heeft voor het Nederlandse belang?
Dan is dat pas stap 1 op weg naar meer diversiteit op het gebied van binnenlandse zaken, media en rechtspraak.quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:58 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Mooi Ollongren weg een hele opluchting.. Jorritsma waggelt wel door maar eigenijk ook niet meer terug komen.
quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mooie inhoudelijk post, maar niet heus.
Zou ze überhaupt weten waar Overloon ligt? Of Rilland? En wat de gezamenlijke overeenkomst is van die dorpen?
Dit bedoel ik dus...quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:10 schreef Bugno3 het volgende:
[..]alsof een MP elk godvergeten gehucht moet kennen
Niemand geeft een neuk om de provincie, deal with it.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus...
![]()
Ter Apel lukt waarschijnlijk wel?
Het hele probleem met Kaag is dat deze dame in alles te ver van burgers afstaat. Net als veel van haar stemmers, die openen de ogen pas als hun achtertuin volgebouwd gaat worden met windmolens...
Of wanneer 200 jaar oude beuken op hun wandelroute worden gekapt voor hun biomassacentrale.
Kaag is een vrouw die iedereen verbied te vliegen maar zelf vijftien keer per jaar het vliegtuig pakt om het ff gezellig te hebben met haar man.
Daar denkt de provincie anders over en het tij begint te keren.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:22 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Niemand geeft een neuk om de provincie, deal with it.
Juist...hypocriet.quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mooie inhoudelijk post, maar niet heus.
Zou ze überhaupt weten waar Overloon ligt? Of Rilland? En wat de gezamenlijke overeenkomst is van die dorpen?
Hou toch op. Kaag verbiedt ons helemaal niks.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus...
![]()
Ter Apel lukt waarschijnlijk wel?
Het hele probleem met Kaag is dat deze dame in alles te ver van burgers afstaat. Net als veel van haar stemmers, die openen de ogen pas als hun achtertuin volgebouwd gaat worden met windmolens...
Of wanneer 200 jaar oude beuken op hun wandelroute worden gekapt voor hun biomassacentrale.
Kaag is een vrouw die iedereen verbied te vliegen maar zelf vijftien keer per jaar het vliegtuig pakt om het ff gezellig te hebben met haar man.
Die meeste Nederlanders zijn dan ook knettergek. Zijn laatste kabinet was gevallen voor gedrag dat de afgelopen jaren keer op keer terugkwam en geheel onverwacht gaat hij er gewoon mee door nadat mensen hem ervoor beloond hadden. Als je nu nog op de VVD stemt ben je gewoon een asociaal met een hekel aan democratie.quote:Op zaterdag 3 april 2021 10:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Deze uitspraak gaat nog legendarisch worden...quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hou toch op. Kaag verbiedt ons helemaal niks.
Tsja, er zijn simpelweg weinig alternatieven aan de rechts conservatieve kant. Of je moet op échte totaaldebielen zoals Baudet of die gozer met die lasbril willen stemmen.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die meeste Nederlanders zijn dan ook knettergek. Zijn laatste kabinet was gevallen voor gedrag dat de afgelopen jaren keer op keer terugkwam en geheel onverwacht gaat hij er gewoon mee door nadat mensen hem ervoor beloond hadden. Als je nu nog op de VVD stemt ben je gewoon een asociaal met een hekel aan democratie.
Stoer...quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:22 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Niemand geeft een neuk om de provincie, deal with it.
Dus een Baudet die fouten maakt kan niet en een Rutte die 10jaar achter elkaar de boel stelselmatig bij elkaar naait vinden we wel oke.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, er zijn simpelweg weinig alternatieven aan de rechts conservatieve kant. Of je moet op échte totaaldebielen zoals Baudet of die gozer met die lasbril willen stemmen.
Dan moet je maar een keertje niet rechts conservatief stemmen. Ze hebben overheid gebruikt om mensen kapot te maken en terwijl tienduizenden gezinnen kapot gingen en mensen zelfmoord pleegden waren ze enkel bezig met hun eigen hagje redden. Imho is de enige grotere zonde die je kan plegen als kabinet het land in een grote oorlog storten. Zelfs bij bewust boosaardige regimes is er bij het kutgedrag tenminste nog een klein laagje algemeen belang.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, er zijn simpelweg weinig alternatieven aan de rechts conservatieve kant. Of je moet op échte totaaldebielen zoals Baudet of die gozer met die lasbril willen stemmen.
Oh ik heb het niet over fouten als het over Baudet gaat hoor, de beste man spoort gewoon niet helemaal.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:47 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dus een Baudet die fouten maakt kan niet en een Rutte die 10jaar achter elkaar de boel stelselmatig bij elkaar naait vinden we wel oke.
Ja, zo werkt het dus niet voor die stemmers.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dan moet je maar een keertje niet rechts conservatief stemmen.
Echt verbazingwekkend ook hoe mensen Baudet een totaaldebiel noemen vanwege wat edgy opmerkingen en dan met als goed alternatief komen: een premier die jarenlang extreem racistisch beleid heeft gevoerd en daarmee voornamelijk allochtone gezinnen kapot heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:47 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dus een Baudet die fouten maakt kan niet en een Rutte die 10jaar achter elkaar de boel stelselmatig bij elkaar naait vinden we wel oke.
De meeste Nederlanders zijn gewoon dom stemvolk die niet verder kijken dan hun neus lang is. Alleen afgaan op wat de NOS en andere van dat soort bagger programma's ze voorschotelen of vooral voor eigenbelang stemmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |