abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:05:53 #1
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_198817097
En hier verder aangezien deel VII vol is.

quote:
Debat over historische misser: dit staat de hoofdrolspelers te wachten.

Ex-verkenners Ollongren en Jorritsma gaan woensdag in debat met de Tweede Kamer - en hebben dan een ongekende dubbelrol.

De abrupt onderbroken verkenning leidt tot een nooit eerder vertoonde politieke situatie. Naar verwachting volgt woensdag een uniek debat met de opgestapte verkenners, die zich moeten verantwoorden voor omstreden informatie die per ongeluk uitlekte via een foto.

Annemarie Jorritsma (VVD) en Kajsa Ollongren (D66) zullen in de grote vergaderzaal letterlijk tegenover de andere spelers in de verkenning staan.

Vlak voor het debat zijn namelijk ook demissionair premier en VVD-leider Mark Rutte, vijf ministers en drie staatssecretarissen zelf beëdigd als Tweede Kamerlid.

Net als Rutte zijn twee ministers ook partijleider: Sigrid Kaag (D66) en Wopke Hoekstra (CDA). Net als de veertien andere gekozen lijsttrekkers zaten ze afgelopen week allemaal bij de verkenners aan tafel voor een eerste gesprek.

Deze tijdelijke dubbelrol van demissionair ministers is gebruikelijk en duurt tot een nieuw kabinet is gevormd. Deze bewindspersonen stemmen mee als Tweede Kamerlid en tegelijk moeten zij tegenover diezelfde Kamer hun beleid verdedigen. Normaliter behandelen beide Kamers in deze demissionaire periode dan ook geen politiek gevoelige zaken.

Rel over het noemen van Pieter Omtzigt

Door de geklapte verkenning is dat ditmaal volstrekt anders. Oud-verkenners Jorritsma en Ollongren zitten in het kabinetsvak en zullen op verzoek van de Kamer opheldering geven over hun uitgelekte aantekeningen.

Vooral de opmerking achter de naam van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt - functie elders - leidde tot grote verontwaardiging. Niet duidelijk is wie dit punt heeft ingebracht en waarom. Zowel Rutte, Kaag als Hoekstra ontkent.

Het punt over Omtzigt is pijnlijk, omdat hij momenteel overspannen thuiszit en volgens geruchten spanningen zou hebben met de partijtop van het CDA.

Ook vanuit het kabinet zouden eerder al pogingen zijn gedaan om de kritische Omtzigt "te temperen", meldde NRC-columnist Tom Jan Meeus eerder dit jaar. CDA-ministers Hugo de Jonge en Wopke Hoekstra, die tevens partijleider is, zouden hebben meegedaan aan die gesprekken volgens NRC.

De oude verkenners en hun opvolgers hebben al aangegeven dat het sowieso onjuist was om individuele Kamerleden in een verkenning te betrekken.

De hoofdrolspelers in de mislukte formatieverkenning kruisen komende week hoogstpersoonlijk de degens in de Tweede Kamer. Onder anderen Mark Rutte (VVD), Sigrid Kaag (D66), Wopke Hoekstra (CDA), Lilianne Ploumen (PvdA) en Jesse Klaver (GroenLinks) voeren zelf het woord namens hun partij in het door Geert Wilders (PVV) aangevraagde debat.

Nieuwe verkenners willen eerst het vertrouwen herstellen
Door het echec loopt de vorming van een nieuwe coalitie zeker anderhalve week vertraging op.

De nieuwe verkenners Tamara van Ark (VVD) en Wouter Koolmees (D66) gaan pas ná het debat weer met alle lijsttrekkers om tafel. Ze willen een hele nieuwe start maken, onder meer om het vertrouwen te herstellen.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:12:18 #2
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198817184
Nooit verwacht dat ik dit zou zeggen maar ik vond Syl en Azarkan het goed doen in het debat.
pi_198817211
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:12 schreef the-eye het volgende:
Nooit verwacht dat ik dit zou zeggen maar ik vond Syl en Azarkan het goed doen in het debat.
Eens, persoonlijk vond ik Ploumen wat traag en taai.
En Marijnissen probeerde steeds aan Wilders te tippen, maar miste daadkracht.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:16:10 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198817242
quote:
Azarkan is altijd heel goed in het debat :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198817259
Zoek de notulist, als die zegt: 'ik heb dat ongelukkig opgeschreven' dan ben je er uit, zaak opgelost, iedereen kan verder.
pi_198817263
quote:
Het was net een stel hyena's, allemaal.
pi_198817365
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:17 schreef Mondkapje het volgende:
Zoek de notulist, als die zegt: 'ik heb dat ongelukkig opgeschreven' dan ben je er uit, zaak opgelost, iedereen kan verder.
Is dat zo?
Volgens mij speelt er inmiddels wel meer dan alleen het zinnetje "functie elders".
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:28:21 #8
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_198817402
quote:
Nee, dat zal in mijn ogen vast de waarheid kunnen zijn, maar dat is allang niet meer het probleem. Het probleem is dat Rutte en het duo Ollingren/Jorritsma, onwaarheden hebben verkondigd en dat ook nog geprobeerd hebben te verhullen. Verder allemaal met het slappe excuus dat de herinneringen fout waren of gebrekkig.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_198817405
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:26 schreef FYazz het volgende:

[..]

Is dat zo?
Volgens mij speelt er inmiddels wel meer dan alleen het zinnetje "functie elders".
Ze hebben gewoon een 'vervelent mannetje' willen elimineren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_198817443
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:28 schreef nixxx het volgende:

[..]

Nee, dat zal in mijn ogen vast de waarheid kunnen zijn, maar dat is allang niet meer het probleem. Het probleem is dat Rutte en het duo Ollingren/Jorritsma, onwaarheden hebben verkondigd en dat ook nog geprobeerd hebben te verhullen. Verder allemaal met het slappe excuus dat de herinneringen fout waren of gebrekkig.
Als jij 17 gesprekken op een dag hebt, weet je ook niet meer precies wat er gezegd is. Daarvoor heb je opschrijvers. Die zijn er niet voor niets en die kun je ook ter verantwoording roepen. Is eerder gebeurd in de TK.
pi_198817477
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:30 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Als jij 17 gesprekken op een dag hebt, weet je ook niet meer precies wat er gezegd is. Daarvoor heb je opschrijvers. Die zijn er niet voor niets en die kun je ook ter verantwoording roepen. Is eerder gebeurd in de TK.
Het heeft er inmiddels schijn van dat deze selectieve dementie meer mensen treft dan alleen demissionair MP Rutte. :')
pi_198817504
Maar ze hebben het daar helemaal niet over gehad, af en toe een zin van: het zijn heel goede ambtenaren, zéér vakkundig. Oftewel, die hoeven we niet uit te nodigen. En dat komt de oppositie wel goed uit, want stel dat die ambtenaar/notulist zegt dat het verkeerd was opgeschreven? Dan valt hun hele aanval in duigen.
pi_198817533
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:32 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Het heeft er inmiddels schijn van dat deze selectieve dementie meer mensen treft dan alleen demissionair MP Rutte. :')
Het is vreemd dat selectieve dementie zo vaak optreedt bij mensen in hoge posities. Daar zouden ze eens serieus onderzoek naar moeten doen. Want als dit verschijnsel zo doorzet wordt het een gevaar voor de stabiliteit van onze democratie.
pi_198817570
quote:
Dat zou je wel erg graag willen natuurlijk, maar zo werkt het (gelukkig) niet.

Wat je zegt was prima geweest in de uren vlak na het lekken van die notitie. Daarna is er veel te veel voorgevallen.
pi_198817596
quote:
Azarkan eens. Sylvana liet alleen zo'n beetje elke interruptie merken dat ze er écht niets van snapte. Dat gaat echt hilarisch worden de komende 4 jaar (ervan uitgaande dat we geen nieuwe verkiezingen krijgen met een wat andere uitslag voor Bij1).
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:40:05 #16
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198817610
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:39 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Azarkan eens. Sylvana liet alleen zo'n beetje elke interruptie merken dat ze er écht niets van snapte. Dat gaat echt hilarisch worden de komende 4 jaar (ervan uitgaande dat we geen nieuwe verkiezingen krijgen met een wat andere uitslag voor Bij1).
Racist! :(
pi_198817622
Op1-presentatrice Talitha Muusse roept op om naar Den Haag te komen na Omtzigt-gate
https://www.ad.nl/show/op(...)tzigt-gate~a726fb28/

Ook dat nog.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:40:49 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198817623
quote:

[..]

Is dat zo?
Mark wil voor zijn verjaardag het spelletje Memory. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198817656
quote:

[..]

Waarom ben je zo racistisch?
pi_198817674
quote:

[..]

Sylvana deed het niet slecht. Gewoon heel redelijk zelfs. Ik vond van der Plas ook een aanwinst. Gewoon duidelijk en onverbloemd in taal van de mensen in de provincie.
pi_198817678
Ik hoop dat Omzigt een persoonlijk gesprek krijgt met Ollongren, Jorritsma, Rutte en Hoekstra en laten ze alles uitspreken, neem er een dag voor. En met notulisten erbij die erbij betrokken waren.
Want er worden nu spelletjes gespeeld, doelen nagestreefd over het hoofd van Omzigt. Ik zou als 'slachtoffer' zélf de vragen willen stellen.

Het was een naar kruisverhoor van Jesse Klaver gisteren tov Jorritsma, het leek wel een rechtbank van de hoogste orde, waarbij de andere kant geen advocaat had, ik miste het 'objection!' om de zoveel minuten.
pi_198817683
Ik wil eigenlijk die positieve Corona test van Ollongren wel zien, geloof er geen flikker van.

[ Bericht 1% gewijzigd door ootjekatootje op 02-04-2021 11:49:50 ]
pi_198817728
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:18 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Het was net een stel hyena's, allemaal.
Nee joh, een stel toneelspelers. Het is één grote poppenkast met hun gespeelde verontwaardiging.
pi_198817739
het land zit midden in een grote crisis maar laten we vooral een weekje lekker achterbaks bekvechten en smerige ruzies uitvechten in de kamer. Tuurlijk joh, alle tijd voor. laat alle Kamerleden even hun plasje doen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198817752
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:43 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Sylvana deed het niet slecht. Gewoon heel redelijk zelfs. Ik vond van der Plas ook een aanwinst. Gewoon duidelijk en onverbloemd in taal van de mensen in de provincie.
Ik kom uit de provincie en heb me zo achterlijk erg gestoord aan die van der Plas, die was net zo dom als Sylvana. Begreep er niets van, tijd verspillende onzin.

Minachting van mensen uit de provincie als je stelt dat zij de 'taal van de mensen in de provincie' zou spreken.
pi_198817766
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:42 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Waarom ben je zo racistisch?
De andere 'racist' comment zat boordevol cynisme dus die kreeg een like. Deze comment niet volgens mij.

Kan je mij verduidelijken wat er racistisch is?
pi_198817768
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
het land zit midden in een grote crisis maar laten we vooral een weekje lekker achterbaks bekvechten en smerige ruzies uitvechten in de kamer. Tuurlijk joh, alle tijd voor.
Dit. Terwijl er zoveel andere manieren zijn om hier uit te komen. Het begint met de media die in feite, heel ongepast, een foto van persoonlijke papieren neemt. De media die al twee jaren bezig is om Rutte te vloeren.
pi_198817802
Jorritsma viel mij erg mee. Ze is helemaal niet de haaibaai die ik voor ogen had. Excuses, mevrouw Jorritsma.
pi_198817806
Die persfotograaf inzake dat document loopt al dagen met een stijve volgens mij. Daar heb ik pas echt mee te doen.
pi_198817815
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik kom uit de provincie en heb me zo achterlijk erg gestoord aan die van der Plas, die was net zo dom als Sylvana. Begreep er niets van, tijd verspillende onzin.

Minachting van mensen uit de provincie als je stelt dat zij de 'taal van de mensen in de provincie' zou spreken.
Lol, wat vervelend dat zo ervaren hebt jho. Ik vond het heerlijk verfrissend tussen al het Haagse geblaat. En dat beide dames nog hun weg moeten vinden en veel te leren hebben spreekt voor zich.
pi_198817821
Ik zou het niet netjes vinden als de pers een foto zou maken van notulen die ik net had gemaakt.
Ollongren had die stukken net gekregen en had ze nog niet eens ingezien laat staan besproken. Ze had die hele zin nog niet gezien.

[ Bericht 41% gewijzigd door Mondkapje op 02-04-2021 11:59:50 ]
pi_198817839
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:52 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zou het niet netjes vinden als de pers een foto zou maken van notulen die ik net had gemaakt.
Dat is hun taak flapdrol
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:53:36 #33
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_198817842
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:50 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ben je nou serieus of ben je echt zo'n verschrikkelijk slechte trol?
Hou het maar op ongelofelijk dom, topics lang komt er al van zulk soort onzin voorbij.

Wat ze gisteravond hebben laten zien is gewoon minachting van het Nederlandse volk en een directe aanval op de democratie.

Rutte zit gewoon in de kamer straks, mede mogelijk gemaakt door die motie van afkeuren welke geen enkele invloed gaat hebben. Hier ben ik hier wel klaar met de politiek, ze moeten Rutte, Kaag, Segers and Wobke aan de hoogste boom opknopen.
pi_198817852
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:53 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat is hun taak flapdrol
Daar kun je over van mening verschillen.
pi_198817861
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:49 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Dit. Terwijl er zoveel andere manieren zijn om hier uit te komen. Het begint met de media die in feite, heel ongepast, een foto van persoonlijke papieren neemt. De media die al twee jaren bezig is om Rutte te vloeren.
precies. Ik kan mij niet voorstellen dat Omtzigt zomaar een andere functie zou krijgen. Die man heeft zoveel voorkeursstemmen gekregen daar kan niemand omheen. Hoe dan ook gaat niemand over de functie van Omtzigt, zeker een verkenner niet.
kortom; storm in een glas water. Had het a4tje in een mapje gezeten dan was er nu een week zinvol debat over covid19. deze week is gewoon verloren gegaan. 0,0 inhoud.
pi_198817889
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:54 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Daar kun je over van mening verschillen.
Ik zie geen verschil met het onthullen van de leugen van Zijlstra, met zijn datsja.
pi_198817947
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:56 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik zie geen verschil met het onthullen van de leugen van Zijlstra, met zijn datsja.
Misschien moeten ze het hem maar vragen over wat er precies is besproken. Hij was erbij natuurlijk.
pi_198818050
quote:
Ik vind Azarkan eigenlijk altijd wel goed. Een man met gevaarlijke ideeen maar goed in het debat en een leuke kerel ook. Simons is gewoon al 10 jaar ernstig in de war en ze moet zich niet aan grondige analyse en visie wagen, maar achterlijk is ze nooit geweest en is ze nog steeds niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 10:43 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

De Jonge staat niet op de lijst.
Ik had begrepen dat hij 1e vice-premier is en dus premier zou worden wanneer Rutte moet opstappen. Daarmee heeft Rutte de Dan Quayle troefkaart in handen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 2 april 2021 @ 12:06:55 #39
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_198818066
quote:

[..]

Nu is ze natuurlijk ook nog nieuw en weet niet alles. Dat komt komende jaren echt wel goed. Juist mooi dus hoe duidelijk ze nu al sprak. Of je het er nou eens bent of niet.
pi_198818076
quote:

[..]

Die van der Plas moet eens stoppen om elke keer te zeggen dat ze er staat voor de boeren...
Zou wat wezen als Sylvana elke keer staat te roepen dat ze er staat voor de zwarten.
pi_198818089
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:06 schreef Dazalbest het volgende:

[..]

Nu is ze natuurlijk ook nog nieuw en weet niet alles. Dat komt komende jaren echt wel goed. Juist mooi dus hoe duidelijk ze nu al sprak. Of je het er nou eens bent of niet.
Haha, ze hield wel rekening met haar “loopje” deed net alsof ze op de catwalk liep.
pi_198818090
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

De andere 'racist' comment zat boordevol cynisme dus die kreeg een like. Deze comment niet volgens mij.

Kan je mij verduidelijken wat er racistisch is?
Je waagt het kritiek te leveren over een niet-blanke, dat is blijkbaar al automatisch racisme voor sommigen :')
  vrijdag 2 april 2021 @ 12:18:30 #43
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_198818235
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Haha, ze hield wel rekening met haar “loopje” deed net alsof ze op de catwalk liep.
Dat viel wel op ja, leek constant bewust van het feit op camera te zijn
  vrijdag 2 april 2021 @ 12:28:10 #44
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_198818385
quote:

[..]

Niet meer woord voor woord waarschijnlijk, maar je zult de onderwerpen waarover gesproken is nog wel op het netvlies hebben hoor.. de verkenners moeten namelijk uit die gesprekken ook de weg naar voren zien te vinden. Overigens heeft Mark R. natuurlijk maar 1 gesprek gehad...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_198818414
quote:

[..]

iedereen was wel redelijk op klaver met zijn ik hou het kort elke keer, trage ploumen en de negatieve uitschieter ouwehand. Ouwehand had en niet geluisterd en had verder hele domme vragen en gemaakt onbegrip. Wat een engnek.
pi_198818424
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind Azarkan eigenlijk altijd wel goed. Een man met gevaarlijke ideeen maar goed in het debat en een leuke kerel ook.
Azarkan is beter te pruimen dan die weeïge, zijige Kuzu en die analfabeet Özturk
pi_198818430
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die van der Plas moet eens stoppen om elke keer te zeggen dat ze er staat voor de boeren...
Zou wat wezen als Sylvana elke keer staat te roepen dat ze er staat voor de zwarten.
Ze gaat over haar eigen woorden met zoals alle andere Kamerleden. Maar spreek haar er gerust op aan via Twitter als het je zo dwars zit.
pi_198818437
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze zei gisteren ook dat ze een tv carrière had gehad :')
pi_198818492
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:54 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

precies. Ik kan mij niet voorstellen dat Omtzigt zomaar een andere functie zou krijgen. Die man heeft zoveel voorkeursstemmen gekregen daar kan niemand omheen. Hoe dan ook gaat niemand over de functie van Omtzigt, zeker een verkenner niet.
kortom; storm in een glas water. Had het a4tje in een mapje gezeten dan was er nu een week zinvol debat over covid19. deze week is gewoon verloren gegaan. 0,0 inhoud.
De VVD militie is ook gearriveerd zie ik.
pi_198818500
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze zei gisteren ook dat ze een tv carrière had gehad :')
Vond haar vergelijking met mannen en tien keer vreemd gaan ook bijzonder.
pi_198818521
Ben nog steeds benieuwd wie er gelekt heeft naar Rutte
pi_198818525
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:30 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ze gaat over haar eigen woorden met zoals alle andere Kamerleden. Maar spreek haar er gerust op aan via Twitter als het je zo dwars zit.
Doe niet zo triest, spreek haar erop aan via Twitter... 8)7

Ik neem aan dat ze haar eigen team heeft, die haar adviezen geeft.
pi_198818526
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vond haar vergelijking met mannen en tien keer vreemd gaan ook bijzonder.
Ja laten we het erop houden dat we een bijzonder figuur erbij hebben gekregen
pi_198818539
quote:

[..]

Is dat zo?
Er speelt alleen politiek geneuzel, niets meer en niets minder.
pi_198818571
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Doe niet zo triest, spreek haar erop aan via Twitter... 8)7

Ik neem aan dat ze haar eigen team heeft, die haar adviezen geeft.
Dat zal ongetwijfeld. Maar ik verwacht niet dat die zo'n probleem hebben met haar manier van uitdrukken als jij dat hebt. Over triest gesproken.
pi_198818572
quote:

[..]

Je weet echt wel of je een bepaalde naam herhaaldelijk hebt uitgesproken. Zeker als het de naam is van een markante politicus.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:43 schreef Mondkapje het volgende:

Het was een naar kruisverhoor van Jesse Klaver gisteren tov Jorritsma, het leek wel een rechtbank van de hoogste orde, waarbij de andere kant geen advocaat had, ik miste het 'objection!' om de zoveel minuten.
Ik vond het in geen enkel opzicht naar van Jesse en de vragen logisch en correct.
pi_198818608
Overigens kan je het nu wel uittekenen hè, Kaag gaat voor premierschap, VVD zal voor het blok worden gezet, of ze accepteren dat en komen in de coalitie of het worden nieuwe verkiezingen.
pi_198818635
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:43 schreef Scorpie het volgende:
Overigens kan je het nu wel uittekenen hè, Kaag gaat voor premierschap, VVD zal voor het blok worden gezet, of ze accepteren dat en komen in de coalitie of het worden nieuwe verkiezingen.
Ik ben bang dat het gewoon gaat zoals eerst
Ze dronken een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals het was
pi_198818647
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:37 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Er speelt alleen politiek geneuzel, niets meer en niets minder.
Het politieke spel werd gister weer heel duidelijk inderdaad.

Ik vind overigens de discussie over de bestuurscultuur wel interessant en waardevol. Wat heeft een Tweede Kamer bijvoorbeeld aan een controlerende rol als de verdediging altijd is "geen herinnering" aan.
Waarom zijn via-via constructies mogelijk en kunnen vragen hierover onbeantwoord blijven?
pi_198818653
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:46 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik vind overigens de discussie over de bestuurscultuur wel interessant en waardevol. Wat heeft een Tweede Kamer bijvoorbeeld aan een controlerende rol als de verdediging altijd is "geen herinnering" aan.
Waarom zijn via-via constructies mogelijk en kunnen vragen hierover onbeantwoord blijven?
Door het systeemrot kan dat.
  vrijdag 2 april 2021 @ 12:49:58 #61
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198818687
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:43 schreef Scorpie het volgende:
Ik weet niet hoe vervelend nieuwe verkiezingen zijn voor de VVD. Ze verliezen wellicht wat maar ik vermoed dat ze nog steeds de grootste blijven. Zetels zullen vooral richting PVV/FVD en wellicht CDA weglekken.
En dan kan Rutte claimen nog het vertrouwen van de kiezer te hebben wat gelijk zijn onderhandelingspositie weer verbetert.

Dus verkiezingen lijken me niet in het voordeel van Kaag of Wopke op het moment.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198818710
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe vervelend nieuwe verkiezingen zijn voor de VVD.
Niet heel vervelend. VVD stemmers maken zich hier echt niet druk om. Deden ze ook bij alle eerdere affaires niet en zelfs na de toeslagenaffaire komt Rutte als grote winnaar uit de bus.
pi_198818719
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:52 schreef FYazz het volgende:

[..]

Niet heel vervelend. VVD stemmers maken zich hier echt niet druk om. Deden ze ook bij alle eerdere affaires niet en zelfs na de toeslagenaffaire komt Rutte als grote winnaar uit de bus.
@onlogisch kan jij dit bevestigen?
pi_198818750
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:52 schreef FYazz het volgende:

[..]

Inderdaad. VVD-ers hechten over het algemeen niet zoveel aan moraal, integriteit of recht. Mijn ervaring is dat zij over het algemeen niet veel verder kijken dan hun neus lang is.

Alleen wel jammer dat de fractieleider van de VVD zo vergeetachtig is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 2 april 2021 @ 12:59:09 #65
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198818767
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Inderdaad. VVD-ers hechten over het algemeen niet zoveel aan moraal en integriteit.

Of misschien omdat ze het grotere geheel zien en stemmen op de koers en visie van een partij?
pi_198818779
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Of misschien omdat ze het grotere geheel zien en stemmen op de koers en visie van een partij?
Nee, als er één partij is waarbij visie geen rol speelt dan is het de VVD wel.

Rutte zei niet voor niets ooit dat visie een olifant is die het zicht belemmerd, en dat heeft hij meerdere keren herhaald zelfs.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_198818790
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:00 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, als er één partij is waarbij visie geen rol speelt dan is het de VVD wel.

Rutte zei niet voor niets ooit dat visie een olifant is die het zicht belemmerd, en dat heeft hij meerdere keren herhaald zelfs.
Voor de volledigheid; daar zegt hij ook over dat hij dat nooit zo had moeten zeggen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2021 13:01:45 ]
pi_198818815
achja. je kan ook vragen stellen bij de manier waarop Hugo de Jonge opperhoofd CDA is geworden, terwijl Pieter Omtzigt die functie zou krijgen. het rommelt al langer bij het CDA, bij deze rel is Rutte nu betrokken.
pi_198818835
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]

:{w Nee joh, de gemiddelde VVD stemmer verdiept zich helemaal niet zo in de politiek, een koers of visie.

Ik heb vele jaren politieke voorlichting gegeven en met vele kiezers en partijleden gesproken en VVD stemmers waren doorgaans het minst uitgesproken over politieke thema's of hoe de koers moet zijn. Weinig idealen of inhoudelijke kennis van zaken, hun grootste belang is de eigen status quo behouden.
  vrijdag 2 april 2021 @ 13:08:40 #70
151515 verita
Happy days
pi_198818881
Waarom had Rutte zoveel te verliezen met het noemen van die naam van de beller? Waarom heeft ie zijn premierschap daaraan gewaagd? Het moet dus bijzonder explosief zijn, als het bekend word.

En waarom, in hemelsnaam, praktiseert Rutte niet de zo vreselijk beloofde transparantie tijdens de excuses voor de toeslagenaffaire?
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_198818904
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:39 schreef FYazz het volgende:

[..]

Je weet echt wel of je een bepaalde naam herhaaldelijk hebt uitgesproken. Zeker als het de naam is van een markante politicus.
[..]

Ik vond het in geen enkel opzicht naar van Jesse en de vragen logisch en correct.
Dit en een gesprek met een van de meest belangrijke spelers vergeet je niet, was ook hun eerste gesprek.

Wat een PvdD of Bij1 wil, lijkt me eerder stof tot vergeten.
pi_198819139
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe vervelend nieuwe verkiezingen zijn voor de VVD. Ze verliezen wellicht wat maar ik vermoed dat ze nog steeds de grootste blijven. Zetels zullen vooral richting PVV/FVD en wellicht CDA weglekken.
En dan kan Rutte claimen nog het vertrouwen van de kiezer te hebben wat gelijk zijn onderhandelingspositie weer verbetert.

Dus verkiezingen lijken me niet in het voordeel van Kaag of Wopke op het moment.
De meeste mensen kijken door al deze spelletjes heen.
pi_198819148
Het gerucht gaat dat het geheimzinnige telefoontje van Rutte om half 8 's ochtends afkomstig kan zijn geweest van kamervoorzitter Arib of afkomstig van koning Willem-Alexander.

Zie nieuwsberichten.

Kan nu lastiger linkjes plaatsen, zit mobiel.
pi_198819300
Hopelijk zo snel als mogelijk weer nieuwe verkiezingen.

Dat Rutte bij die verkiezingen maar genadeloos afgestraft mag worden. Maar dat zal wel niet gebeuren, menig Rutte stemmer bleek zelf ook al last van ''vergeten herinneringen'' te hebben.

En dat D66 ook flink afgestraft mag worden, met het aanhouden van de amateuristische blunderende Ollongren.
  vrijdag 2 april 2021 @ 13:48:28 #75
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198819345
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:49 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ja laten we de messenger gaan shooten :')
pi_198819377
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:31 schreef Tomatenboer het volgende:
Het gerucht gaat dat het geheimzinnige telefoontje van Rutte om half 8 's ochtends afkomstig kan zijn geweest van kamervoorzitter Arib of afkomstig van koning Willem-Alexander.

Zie nieuwsberichten.

Kan nu lastiger linkjes plaatsen, zit mobiel.
Bart van Poelgeest wordt ook genoemd als ambtenaar:

twitter
  vrijdag 2 april 2021 @ 13:53:00 #77
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198819392
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:46 schreef FYazz het volgende:

[..]

Omtzig heeft daar suggesties voor
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 14:02:52 #78
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_198819498
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:53 schreef Scrummie het volgende:

[..]

@:onlogisch kan jij dit bevestigen?
Zonder meer. Het interesseert me werkelijk geen fuck. Ja, het enige wat mij interesseert is de goddelijke hypotheekrente aftrek die de VVD in stand houdt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Inderdaad. VVD-ers hechten over het algemeen niet zoveel aan moraal, integriteit of recht. Mijn ervaring is dat zij over het algemeen niet veel verder kijken dan hun neus lang is.

Ook dit kan ik volledig bevestigen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 14:03:45 #79
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_198819506
Zo ontzettend fijn dat we straks gewoon weer 4 jaar Rutte krijgen. En vanwege die motie van wantrouwen weet je exact hoe het er weer uit gaat zien.

VVD
D66
CDA
CU

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
4045
onlogisch
pi_198819507
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:02 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Zonder meer. Het interesseert me werkelijk geen fuck. Ja, het enige wat mij interesseert is de goddelijke hypotheekrente aftrek die de VVD in stand houdt.
[..]

_O-

Typisch.
  vrijdag 2 april 2021 @ 14:10:48 #81
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198819578
Geenstijl:

Mark Rutte:
quote:
"Ik heb 1,9 miljoen stemmen gekregen, zou raar zijn om dan na twee weken stap opzij te doen."
Nee Mark Rutte. Na twee van zulke weken zou het raar zijn als je blijft. Het ís raar dat je blijft. Heel erg raar.

Niks meer aan toe te voegen. Zeker met zijn historie van liegen en 'vergeten'. Pleur op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198819601
Het meest weerzinwekkende aan de vertoning van gisteren was nog wel dat de leugen er niet eens meer is om geloofd te worden. Jorritsma werd gewoon betrapt, en gaf het impliciet eigenlijk toe, maar je kut blijkbaar beter keihard blijven doorliegen dan toegeven dat je gelogen hebt.

Er wordt een soort werkbare fictie gecreeerd, waarin de leugenaars vol kunnen houden dat er niet gelogen is terwijl iedereen weet dat er gelogen is. De schijn is wel werkbaar en de waarheid niet, en dat is zorgwekkend.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 2 april 2021 @ 14:13:42 #83
182233 thedeedster
pi_198819624
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:03 schreef onlogisch het volgende:
Zo ontzettend fijn dat we straks gewoon weer 4 jaar Rutte krijgen. En vanwege die motie van wantrouwen weet je exact hoe het er weer uit gaat zien.

VVD
D66
CDA
CU

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Vier jaar? Ik geef een volgend kabinet één á twee jaar. Parlementaire enquêtes komen eraan en er zullen wel nog meer lijken in de kast liggen.

Sowieso; er is nu geen goed fundament.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 14:18:56 #84
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_198819672
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:13 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Vier jaar? Ik geef een volgend kabinet één á twee jaar. Parlementaire enquêtes komen eraan en er zullen wel nog meer lijken in de kast liggen.

Sowieso; er is nu geen goed fundament.
Des te sneller mag ik weer op hem stemmen _O_
4045
onlogisch
pi_198819720
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Het meest weerzinwekkende aan de vertoning van gisteren was nog wel dat de leugen er niet eens meer is om geloofd te worden. Jorritsma werd gewoon betrapt, en gaf het impliciet eigenlijk toe, maar je kut blijkbaar beter keihard blijven doorliegen dan toegeven dat je gelogen hebt.

Er wordt een soort werkbare fictie gecreeerd, waarin de leugenaars vol kunnen houden dat er niet gelogen is terwijl iedereen weet dat er gelogen is. De schijn is wel werkbaar en de waarheid niet, en dat is zorgwekkend.
U was weer ouderwets in vorm in dit draadje. Waarvoor hulde.
pi_198819736
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 09:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]

Had ik ook niet verwacht
Die willen blijkbaar de vorige coalitie doorzetten
Die glij-eikel sjanste al heel lang met VVD.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_198819775
quote:

Hier is toch geen geloofwaardige werksfeer meer? Wat gaan ze met Ollongren en Jorritsma doen
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_198819797
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind Azarkan eigenlijk altijd wel goed. Een man met gevaarlijke ideeen maar goed in het debat en een leuke kerel ook. Simons is gewoon al 10 jaar ernstig in de war en ze moet zich niet aan grondige analyse en visie wagen, maar achterlijk is ze nooit geweest en is ze nog steeds niet.
[..]

Ik had begrepen dat hij 1e vice-premier is en dus premier zou worden wanneer Rutte moet opstappen. Daarmee heeft Rutte de Dan Quayle troefkaart in handen.
Demissionair wel te verstaan . Maar Hugo de Jonge is nog niet bekwaam om een deuk in een pakje boter te slaan.
pi_198819908
Ik vraag me wel af als er wel voor de Motie van Wilders een meerderheid was.
Hadden we binnen no-time een MP gekregen
En was er echt wel een hele andere koers opgegaan ?
  vrijdag 2 april 2021 @ 14:46:24 #90
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198820011
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:29 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Demissionair wel te verstaan . Maar Hugo de Jonge is nog niet bekwaam om een deuk in een pakje boter te slaan.
Hugo is het holmaatje van Mark

verder helemaal niets
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 2 april 2021 @ 15:05:53 #91
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_198820247
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:35 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het is vreemd dat selectieve dementie zo vaak optreedt bij mensen in hoge posities. Daar zouden ze eens serieus onderzoek naar moeten doen. Want als dit verschijnsel zo doorzet wordt het een gevaar voor de stabiliteit van onze democratie.
In de VS hebben ze zelfs een dementerende bejaarde tot president gekozen. Rutte kan dus nog heel lang door blijven regeren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 2 april 2021 @ 15:07:37 #92
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_198820264
quote:

Het was toch 1 april? Kan Rutte het allemaal gewoon weer weglachen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_198820338
quote:
Vandaag heeft uw Kamer de gewijzigde motie van het lid Kaag (Kamerstuk 35 788, nr. 18) aangenomen (Handelingen II 2020/21, nr. 64, Stemmingen). Gelet op deze motie informeren wij u dat wij onze werkzaamheden als verkenners per direct als beëindigd beschouwen.
T. van Ark?W. Koolmees
Zoals verwacht was natuurlijk na afgelopen nacht.

[ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2021 15:14:35 ]
pi_198820422
Fantastisch kort interview met Rutte in de Telegraaf. Mensen hebben het idee dat hij er voor iedereen is, daarom is hij populair bij de bevolking, ook al stem je anders.
pi_198820505
quote:

Wat gaat er met Ollongren en Jorritsma gebeuren?
  vrijdag 2 april 2021 @ 15:28:28 #96
323876 michaelmoore
pi_198820540
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:25 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Wat gaat er met Ollongren en Jorritsma gebeuren?
Die komen op het schavot , zo hoort dat

Het warhoofd Ollongren moet eerst nog een cursus netjes aankleden doen en leren een aktetas mee te nemen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198820644
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:02 schreef onlogisch het volgende:

[..]

[..]

Ik weet niet of je er van op de hoogte bent, maar die hypotheekrente-aftrek wordt al jaren afgebouwd, en dat blijft voortduren. Door de VVD.
pi_198820713
ik snap niet waarom het nou zo erg is als Rutte met Jorritsma en Ollongren bespreekt
dat we wat moeten met Omtzicht.
-de taak van verkenners is alleen maar uitzoeken welke partij met welke partij wil regeren,
- en het is niet eens mogelijk [begreep ik] om een democratisch gekozen politicus een functie elders toe te wijzen.
dus dan was het toch alleen maar wat gekwebbel aan de zijlijn?
hoort toch niet thuis in de notities van de verkenners?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_198820748
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het warhoofd Ollongren moet eerst nog een cursus netjes aankleden doen en leren een aktetas mee te nemen
_O- heb je die jurk gezien met coupenaden onder de navel _O- . Die arrogante bitch moet weg uit Den Haag.
  vrijdag 2 april 2021 @ 15:52:51 #100
323876 michaelmoore
pi_198820789
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:48 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

_O- heb je die jurk gezien met coupenaden onder de navel _O- . Die arrogante bitch moet weg uit Den Haag.
Ja en zoals ze erbij zit onderuitgezakt met de hand onder het hoofd met warrig haar, vreselijk, totaal geen opvoeding gehad
Hoe dat mens daar in de tweede kamer terecht is gekomen is me een raadsel

Dat moet voor de nette Kaag een crime zijn
  vrijdag 2 april 2021 @ 15:54:30 #101
323876 michaelmoore
pi_198820814
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je er van op de hoogte bent, maar die hypotheekrente-aftrek wordt al jaren afgebouwd, en dat blijft voortduren. Door de VVD.
Men wil de HRA nu helemaal afschaffen en vervangen door een iets hogere IB korting en de termijn van 30 jaar naar 40 jaar
de hypotheekadviseurs kunne er niet langer mee overweg om een netto maandlast te berekenen
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 16:00:44 #102
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_198820880
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Voor die tijd heb ik mijn huis al afbetaald :)
4045
onlogisch
pi_198820901
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:00 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Oké, dan is het heel persoonlijk bij jou en zit je onder de grens dat je er last van hebt. Maar ik zie toch echt veel mensen die al een stuk minder aftrek/teruggave hebben daardoor (het is mijn vak). Aan de andere kant kunnen die het meestal wel lijden, maar ze klagen er toch flink over. En stemmen gewoon weer VVD.
  vrijdag 2 april 2021 @ 16:10:39 #104
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_198820997
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Er is wat dat betreft veel veranderd sinds 20 jaar terug. Toen liep half vrouwelijk Nederland in korte rokjes met hoge laarzen, en nu heet dat 'sletterig' (zie commentaar op Twitter).
  vrijdag 2 april 2021 @ 16:19:47 #105
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198821105
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:10 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Er is wat dat betreft veel veranderd sinds 20 jaar terug. Toen liep half vrouwelijk Nederland in korte rokjes met hoge laarzen, en nu heet dat 'sletterig' (zie commentaar op Twitter).
Ja, die laarzen :o
pi_198821248
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:02 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Oké, dan is het heel persoonlijk bij jou en zit je onder de grens dat je er last van hebt. Maar ik zie toch echt veel mensen die al een stuk minder aftrek/teruggave hebben daardoor (het is mijn vak). Aan de andere kant kunnen die het meestal wel lijden, maar ze klagen er toch flink over. En stemmen gewoon weer VVD.
Met de huidige hypotheekrente is de hra niet echt boeiend meer.
pi_198821314
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:31 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Met de huidige hypotheekrente is de hra niet echt boeiend meer.
Genoeg mensen die die voor 20 jaar vast hadden gezet op 3 % of meer. Want dat gaf lekker zekerheid.
pi_198821320
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, die laarzen :o
Die laarzen vind ik het enige mooie aan haar.
pi_198821333
Heb helemaal niks met Olongren, maar deze kledingdiscussie gaat nergens over.
  vrijdag 2 april 2021 @ 16:43:58 #110
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_198821385
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik zag er ook niet veel geks aan. Het is een kort maar ook dik jurkje dat tot de kin dicht zit, en dat brengt het weer netjes in balans.
  vrijdag 2 april 2021 @ 16:54:47 #111
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_198821508
https://nos.nl/artikel/23(...)iet-meer-zitten.html

Druk vanuit de jongerenorganisaties van CU, D66 en CDA om niet meer met Rutte in zee te gaan. Hoewel Rutte het debat vannacht heeft overleefd, denk ik dat hij uiteindelijk alsnog zal moeten aftreden. Een formatie gaat nooit lukken als Rutte aanblijft.
pi_198821561
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:54 schreef Breekfast het volgende:

Druk vanuit de jongerenorganisaties van CU, D66 en CDA om niet meer met Rutte in zee te gaan. Hoewel Rutte het debat vannacht heeft overleefd, denk ik dat hij uiteindelijk alsnog zal moeten aftreden. Een formatie gaat nooit lukken als Rutte aanblijft.
Het is een vieze egoïst die zijn eigenbelang laat voorgaan op dat van een land in crisis.
  vrijdag 2 april 2021 @ 17:03:34 #113
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198821632
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Liever dan dat gezemel over die hypotheekrente aftrek
pi_198821665
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 17:03 schreef kibo het volgende:

[..]

Liever dan dat gezemel over die hypotheekaftrek
Misschien omdat het klaar is en er verder niks meer gebeurt. Of verwacht je nog iets van het reflecteren tijdens de Paasdagen door Kaag?
pi_198821744
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:00 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dan mag je klagen over de Wet Hillen _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 2 april 2021 @ 17:24:17 #116
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198821887
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 17:05 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Misschien omdat het klaar is en er verder niks meer gebeurt. Of verwacht je nog iets van het reflecteren tijdens de Paasdagen door Kaag?
1 hoe wist Baudet dat Rutte gebeld was?
2 waarom belde Arib Rutte om 07:30?

Er is nog wel wat uit te zoeken.
  vrijdag 2 april 2021 @ 17:36:10 #117
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198822010
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 10:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Rutte heeft zo weer een functie bij Unilever, Shell of één of ander burgemeestersbaantje hoor, als hij zou willen.
Dat lijkt me voor hem geen optie meer. Hij heeft geproefd van bijna de absolute macht en komt overal mee weg. Ik zie hem geen burgemeester worden of een pionnetje bij een multinational. Eerder een functie in de EU, dan heb je vrijwel geen last meer van die vervelende burgers.
pi_198822059
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 17:36 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat lijkt me voor hem geen optie meer. Hij heeft geproefd van bijna de absolute macht en komt overal mee weg. Ik zie hem geen burgemeester worden of een pionnetje bij een multinational. Eerder een functie in de EU, dan heb je vrijwel geen last meer van die vervelende burgers.
Of nog 20 jaar MP zoals Putin.
pi_198822062
Tja...

pi_198822079
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 17:40 schreef Scrummie het volgende:
Tja...

[ afbeelding ]
Als ze dit argument gebruiken kunnen ze Rutte ook niks verwijten.
pi_198822090
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 17:41 schreef mootie het volgende:

[..]

Als ze dit argument gebruiken kunnen ze Rutte ook niks verwijten.
Nee, eens. Maar ik snap dit wel ergens.
  vrijdag 2 april 2021 @ 17:42:44 #122
182233 thedeedster
pi_198822097
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 17:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die slimmerd had zelf verteld dat hij die gegevens al om 07.30 had.
  vrijdag 2 april 2021 @ 17:47:17 #123
136343 BasEnAad
pi_198822146
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 17:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Of nog 20 jaar MP zoals Putin.
Ik verbaas me nergens meer over, maar het lijkt me sterk dat D66 en CDA dit nog een keer laten gebeuren.
Rutte heeft gisteren niet alleen niet verloren, maar hij heeft ook nog eens gewonnen. Onderaan de streep zijn D66 en CDA gewoon slappe volgelingen zonder ruggengraat gebleken.
pi_198822264
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 17:47 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik verbaas me nergens meer over, maar het lijkt me sterk dat D66 en CDA dit nog een keer laten gebeuren.
Rutte heeft gisteren niet alleen niet verloren, maar hij heeft ook nog eens gewonnen. Onderaan de streep zijn D66 en CDA gewoon slappe volgelingen zonder ruggengraat gebleken.
10 jaar MP en hij wilt nog steeds niet het stokje overgeven, zo lekker die macht.
  vrijdag 2 april 2021 @ 17:59:05 #125
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198822303
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 17:47 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Die Kaag is van het zelfde laken een pak. Dat zag je gisteren wel hoe ze weigerde vragen te beantwoorden over haar motie van afkeuring. Met Kaag en Rutte aan het roer gaan we een vierjarige politieke hongerwinter tegemoet
pi_198822451
quote:

De politieke zandbak is in rep en roer...
Rutte aftreden gebeurt vooralsnog niet, want de motie van afkeuring gaat niet zo ver. Ik schat wel in dat Balkenende de enige naoorlogse premier blijft met een vierde kabinet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 17:59 schreef the-eye het volgende:

[..]

Die Kaag is van het zelfde laken een pak. Dat zag je gisteren wel hoe ze weigerde vragen te beantwoorden over haar motie van afkeuring. Met Kaag en Rutte aan het roer gaan we een vierjarige politieke hongerwinter tegemoet
Ik beantwoord normaal gesproken ook geen domme vragen. Als je sinds 2006 in de Tweede Kamer zit, weet je wat de consequenties zijn van een motie van afkeuring.
  vrijdag 2 april 2021 @ 18:10:09 #127
136343 BasEnAad
pi_198822453
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 17:59 schreef the-eye het volgende:

[..]

Op zich wel knap ja hoe Kaag zo snel al compleet ongeloofwaardig is geworden met haar #nieuwleiderschap. Dat betekende dus precies niks. Eerst al Rutte namens haar het woord laten doen en gisteren in het debat der debatten uiteindelijk toch door de knieën gaan. Kaag profileerde zich als de oplossing, maar in de praktijk is ze onderdeel van het probleem. Ik wilde haar nog het voordeel van de twijfel geven, maar zo verspeelt ze wel heel snel haar krediet.
  vrijdag 2 april 2021 @ 18:10:24 #128
323876 michaelmoore
pi_198822455
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:10 schreef Eightyone het volgende:

[..]

zo was ollongren ook gekleed ja
Als tweede kamerlid mag je wel een beetje fatsoenlijk gekleed gaan
Representatief heet dat
Ze ziet er uit of ze zo uit bed komt en ongewassen naar de tweede kamer is gegaan, zou ze zo ook gaan solliciteren?

Het is een zooitje daar, rare mensen , volksvertegenwoordigers , sa

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 02-04-2021 18:27:00 ]
  vrijdag 2 april 2021 @ 18:27:11 #129
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_198822665
Plot twist: Rutte treedt af als demissionair premier maar houdt wel zijn kamerzetels. Omtzigt stapt uit het CDA, waar hij op Goede Vrijdag godbetert verloochend en verraden is, en begint een partij met Rutte.
Leijten stapt uit de SP en sluit zich bij de heren aan. Dassen vindt het een ultieme stunt om vlak na zijn aantreden als Kamerlid uit Volt te stappen en sluit zich ook aan. Het kwartet is het nog niet eens of zij verder gaan als lijst L.O R. D. of als lijst D.R.O.L.
Non possumus non loqui
  vrijdag 2 april 2021 @ 18:27:58 #130
323876 michaelmoore
pi_198822677
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:27 schreef Knip het volgende:
Plot twist: Rutte treedt af als demissionair premier maar houdt wel zijn kamerzetels. Omtzigt stapt uit het CDA, waar hij op Goede Vrijdag godbetert verloochend en verraden is, en begint een partij met Rutte.
Leijten stapt uit de SP en sluit zich bij de heren aan. Dassen vindt het een ultieme stunt om vlak na zijn aantreden als Kamerlid uit Volt te stappen en sluit zich ook aan. Het kwartet is het nog niet eens of zij verder gaan als lijst L.O R. D. of als lijst D.R.O.L.
blijf jij eens van die jenever af
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 18:33:20 #131
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_198822733
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:27 schreef Knip het volgende:
:')

Gewoon weer 4 jaar Rutte _O_ O+
4045
onlogisch
pi_198822736
quote:

Haha dus omdat die kinderen tegen zijn gaan die partijen geen formatie in? Die staan juist te springen. De VVD heeft tien jaar lang niet zo'n slechte onderhandelingspositie gehad als nu

Het is altijd wel grappig hoe dit soort gebeurtenissen altijd de politieke onbenullen van fok weer tevoorschijn tovert
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 2 april 2021 @ 18:34:33 #133
182233 thedeedster
pi_198822748
Wij hebben hier in plaats van een Erdolf een Rudolf. :Y
  vrijdag 2 april 2021 @ 18:37:12 #134
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198822778
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Representatief heet dat
Ze ziet er uit of ze zo uit bed komt en ongewassen naar de tweede kamer is gegaan, zou ze zo ook gaan solliciteren?

Ik heb inderdaad het idee dat nogal wat vrouwelijke politici zich denken te moeten profileren door er qua kleding uitdagend, zo niet hoerig, bij te lopen
  vrijdag 2 april 2021 @ 18:41:35 #135
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198822827
quote:

Druk vanuit de jongerenorganisaties van CU, D66 en CDA
Alsof iemand in Den Haag die Kaag jugend cs serieus neemt :')
  vrijdag 2 april 2021 @ 18:41:46 #136
323876 michaelmoore
pi_198822832
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:37 schreef kibo het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad het idee dat nogal wat vrouwelijke politici zich denken te moeten profileren door er qua kleding uitdagend, zo niet hoerig, bij te lopen
nou niet hoerig gewoon netjes, schoon en haar gekamd , niet of ze zo uit bed gestapt is, niet er als een drugsgebruiker uitzien

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 02-04-2021 18:47:40 ]
pi_198822992
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja en zoals ze erbij zit onderuitgezakt met de hand onder het hoofd met warrig haar, vreselijk, totaal geen opvoeding gehad

Dat snap ik ook niet een ook nog zo arrogant als de pest.
pi_198823014
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Representatief heet dat

Vergeet haar kaplaarzen niet die afzakte
pi_198823038
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:09 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Rutte aftreden gebeurt vooralsnog niet, want de motie van afkeuring gaat niet zo ver. Ik schat wel in dat Balkenende de enige naoorlogse premier blijft met een vierde kabinet.
[..]

Ik beantwoord normaal gesproken ook geen domme vragen. Als je sinds 2006 in de Tweede Kamer zit, weet je wat de consequenties zijn van een motie van afkeuring.
En die zijn?
  vrijdag 2 april 2021 @ 18:57:55 #140
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198823068
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:09 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

[..]

Ze weigerde te antwoorden op de vraag of ze wel weer binnen enkele dagen met Rutte om de tafel wilde gaan zitten ondanks haar motie van afkeuring. Een zeer legitieme vraag aangezien ze niet mee wilde gaan in de motie van wantrouwen. Maw wat beoogde ze met de motie

[ Bericht 4% gewijzigd door the-eye op 02-04-2021 20:13:01 ]
  vrijdag 2 april 2021 @ 19:04:43 #141
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198823166
quote:

Helemaal niet voor partijen die gisteravond de motie van wantrouwen hebben gesteund en rutte zit er nog.

Motie van wantrouwen doe je niet voor 1 avond, die is definitief.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198823198
Als je het over netheid hebt, dan ben ik het met Kamp eens dat er meer respect mag komen in de TK. Het is een en al gescheld en voor alles en nog wat uitmaken tegenwoordig. Degene die het slachtoffer is mag er wel een advocaat bij hebben. Je kunt ook gewoon netjes debatteren, zonder al die stemverheffing en grove taal.
  vrijdag 2 april 2021 @ 19:06:46 #143
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198823199
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Voor Kaag een crime?

Onderschat Kaag niet, op het oog zakelijk gekleed in dat broekpak , maar een connaisseur ziet direct dat iets te strak gesneden kruis.
  vrijdag 2 april 2021 @ 19:15:00 #144
323876 michaelmoore
pi_198823297
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:06 schreef kibo het volgende:

[..]

Voor Kaag een crime?

Onderschat Kaag niet, op het oog zakelijk gekleed in dat broekpak , maar een connaisseur ziet direct dat iets te strak gesneden kruis.
Sigrid Kaag is een nette vrouw , je kunt zeggen wat je wilt, elitair en nog meer, maar ze is een keurig mens en een voorbeeld voor de politiek
Ollongren zou bij ons op de markt nog raar aangekeken worden zo van , wat loopt daar nou ?
Mat die zeemanjas , afgetrapte laarzen , korte frommeljurk , ongekamde haar en zonder aktetas
  vrijdag 2 april 2021 @ 19:15:57 #145
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198823306
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Helemaal niet voor partijen die gisteravond de motie van wantrouwen hebben gesteund en rutte zit er nog.

Motie van wantrouwen doe je niet voor 1 avond, die is definitief.
In ieder geval tot eventuele herverkiezingen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 2 april 2021 @ 19:16:08 #146
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198823309
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 17:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

1. Dat wist Baudet niet;
2. De bron van Rutte is onbekend.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_198823870
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

1. Dat wist Baudet niet;
2. De bron van Rutte is onbekend.
Volgens mij heeft Rutte tijdens dat debat zelf eruit geflapt dat hij om 7.30 uur was gebeld
  vrijdag 2 april 2021 @ 20:01:32 #148
323876 michaelmoore
pi_198823934
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:56 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Rutte tijdens dat debat zelf eruit geflapt dat hij om 7.30 uur was gebeld
nee Rutte zei abusievelijk dat ie het al wist

Toen vloog Baudet erop hoe dat kon, toen kwam Rutte opeens met het telefoontje , terwijl Rutte het wel wist, hij had het zelf gezegd en opgeschreven
j
pi_198823965
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 20:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee Rutte zei abusievelijk dat ie het al wist

Toen vloog Baudet erop hoe dat kon, toen kwam Rutte opeens met het telefoontje , terwijl Rutte het wel wist, hij had het zelf gezegd en opgeschreven
j
Ah ja zo ging het
  vrijdag 2 april 2021 @ 20:59:28 #150
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_198824877
quote:

Nee hoor, let maar op. Kaag en Hoekstra willen zo graag regeren dat ze Rutte voor lief nemen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 2 april 2021 @ 21:02:16 #151
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_198824927
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:06 schreef Mondkapje het volgende:
Als je het over netheid hebt, dan ben ik het met Kamp eens dat er meer respect mag komen in de TK. Het is een en al gescheld en voor alles en nog wat uitmaken tegenwoordig. Degene die het slachtoffer is mag er wel een advocaat bij hebben. Je kunt ook gewoon netjes debatteren, zonder al die stemverheffing en grove taal.
Ja en nee. Het is niet de eerste keer dat Rutte dit geintje flikt. Dus dan kan ik me voorstellen dat ze boos worden.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 2 april 2021 @ 21:07:41 #152
323876 michaelmoore
pi_198825021
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 20:59 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Nee hoor, let maar op. Kaag en Hoekstra willen zo graag regeren dat ze Rutte voor lief nemen.
Ja Kaag zeker , die gaat MIN BUZA worden
dan is ze weer weg uit dat rattenhol
  vrijdag 2 april 2021 @ 21:08:00 #153
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198825026
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 21:02 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ja en nee. Het is niet de eerste keer dat Rutte dit geintje flikt. Dus dan kan ik me voorstellen dat ze boos worden.
Precies. Het gaat pas weer "normaal" worden als er ook sancties staan op wangedrag, of consequenties hangen aan hun handelen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 2 april 2021 @ 21:17:52 #154
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198825177
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Sigrid Kaag is een nette vrouw , je kunt zeggen wat je wilt, elitair en nog meer, maar ze is een keurig mens en een voorbeeld voor de politiek
Ollongren zou bij ons op de markt nog raar aangekeken worden zo van , wat loopt daar nou ?
Mat die zeemanjas , afgetrapte laarzen , korte frommeljurk , ongekamde haar en zonder aktetas
Wat zegt uiterlijk over inhoud ?

Blijft opmerkelijk hoe mensen de maat wordt genomen op hoe ze eruitzien of wat ze (zelf) zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_198825328
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:56 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

En die zijn?
Wikipedia legt je geduldig uit wat de consequenties zijn van een motie van afkeuring. En of ze na deze formatie haar D66 nog in een kabinet-Rutte zien, zal de tijd leren. Zo gaat dat met gele kaarten als er nog geen rode kaart gevallen is. En meestal weet je nog niet of iemand met een gele kaart alsnog een rode kaart gaat krijgen...
  vrijdag 2 april 2021 @ 21:28:33 #156
323876 michaelmoore
pi_198825347
quote:
18s.gif Op vrijdag 2 april 2021 21:17 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat zegt uiterlijk over inhoud ?

Blijft opmerkelijk hoe mensen de maat wordt genomen op hoe ze eruitzien of wat ze (zelf) zijn.
Hoe ze eruit ziet zegt iets over hoe ze met vertrouwelijke zaken omgaat.
Had je die samenhang nog niet begrepen ??

Niet iedereen hoeft eruit te zien als een accountant

Ik heb wel graag en beetje respect voor de leden van de tweede kamer , mts ze dat verdienen

God och God wat een volk

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 02-04-2021 22:17:46 ]
  vrijdag 2 april 2021 @ 21:32:45 #157
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198825430
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 21:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Had je die samenhang nog niet begrepen

we kunne er allemaal uitzien zoals we willen verder
[ afbeelding ]
Nee, dat heb en wil ik niet begrijpen. Bewust probeer ik een beeld niet te vermengen met een feit.

Op het moment dat je dat gaat doen, laat je je leiden door waardeloze kraaltjes, opgepoetste glimmertjes en leugenachtige spiegels. Zowel in het lelijke en mooie beeld. Een misdadiger in een strak pak en een mooie auto, blijft voor mij een crimineel waar ik niets mee van doen wil hebben. Dat Ollogren een brekebeen is ben ik verder met je eens.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 2 april 2021 @ 21:35:44 #158
323876 michaelmoore
pi_198825492
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 april 2021 21:32 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nee, dat heb en wil ik niet begrijpen. Bewust probeer ik een beeld niet te vermengen met een feit.

Op het moment dat je dat gaat doen, laat je je leiden door waardeloze kraaltjes, opgepoetste glimmertjes en leugenachtige spiegels. Zowel in het lelijke en mooie beeld. Een misdadiger in een strak pak en een mooie auto, blijft voor mij een crimineel waar ik niets mee van doen wil hebben. Dat Ollogren een brekebeen is ben ik verder met je eens.
pi_198825578
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 21:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Had je die samenhang nog niet begrepen ??

Niet iedereen hoeft eruit te zien als een accountant
[ afbeelding ]

Ik heb wel graag en beetje respect voor de leden van de tweede kamer , mts ze dat verdienen
[ afbeelding ]

Dat je solidair bent met dat bijstandsvolk, betekent toch niet dat je je zo hoeft te kleden!?
  vrijdag 2 april 2021 @ 21:41:26 #160
323876 michaelmoore
pi_198825596
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 21:40 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Dat je solidair bent met dat bijstandsvolk, betekent toch niet dat je je zo hoeft te kleden!?
_O- _O- _O- _O_

Anders maken we toch Romana minister van binnenlandse zaken, dat is ook een vrouw
pi_198825635
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 21:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja Kaag zeker , die gaat MIN BUZA worden
dan is ze weer weg uit dat rattenhol
Dat was gisteren goed te zien. Het was geen gezicht hoe ze daar zat. Onwennig en niet haar ding.
pi_198825648
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 21:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O_

Anders maken we toch Romana minister van binnenlandse zaken, dat is ook een vrouw
Waarom ook niet, beneden mijn niveau zijn de meeste politici toch wel.
pi_198827991
Eerst als verkenner liegen tegen de kamer, en dan dit soort tweetjes durven te sturen:

twitter
pi_198828438
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 00:03 schreef Breekfast het volgende:
Eerst als verkenner liegen tegen de kamer, en dan dit soort tweetjes durven te sturen:

[ twitter ]
Je moet maar durven om als verkenner of als lijsttrekker keer op keer te liegen en misbruik van je positie te maken.

Bonuspunten om het binnen een maand te doen nadat je had beloofd voor een transparante overheid te gaan staan.
  zaterdag 3 april 2021 @ 00:56:34 #165
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_198828620
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 00:03 schreef Breekfast het volgende:

[ twitter ]
Gewoon pure chantage dit richting die jongerenorganisatie.

Dat mens spoort niet.
  zaterdag 3 april 2021 @ 01:14:05 #166
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198828721
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 april 2021 00:56 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Gewoon pure chantage dit richting die jongerenorganisatie.

Dat mens spoort niet.
En wat is de oplossing van de jovd?
  zaterdag 3 april 2021 @ 01:15:31 #167
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198828735
Zeiken is makkelijk, oplossing bieden is stap twee.

Regel een jovd 1998, ook die jongerenpartij stelt nog steeds geen zak voor.
  zaterdag 3 april 2021 @ 01:20:05 #168
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_198828773
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 01:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En wat is de oplossing van de jovd?
Daar gaat het toch niet om?

Het gaat erom waar ze het gore lef vandaan haalt om na die schertsvertoning van gisteren haar bek open te trekken terwijl zij Rutte en Ollongren gewoon de kamer en heel weldenkend Nederland voor de gek hebben lopen houden.
  zaterdag 3 april 2021 @ 02:58:13 #169
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198829086
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 april 2021 01:20 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Daar gaat het toch niet om?

Het gaat erom waar ze het gore lef vandaan haalt om na die schertsvertoning van gisteren haar bek open te trekken terwijl zij Rutte en Ollongren gewoon de kamer en heel weldenkend Nederland voor de gek hebben lopen houden.
Waarom gaat het daar niet over?
  zaterdag 3 april 2021 @ 07:54:43 #171
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_198829551
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 04:30 schreef ijs. het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)als-premier-uit.html

Segers wil niet meer met Rutte
*O* *O* *O* *O*

Beetje laat maar goed, dit lijkt me alsnog het einde voor Rutte toch

w/ w/ w/
  zaterdag 3 april 2021 @ 07:58:27 #172
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198829569
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 07:54 schreef Dazalbest het volgende:

[..]

*O* *O* *O* *O*

w/ w/ w/
Ligt eraan hoe hard de VVD het wil gaan spelen ;).
Voorlopig zit hij er gewoon nog demissionair.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zaterdag 3 april 2021 @ 07:59:33 #173
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198829574
quote:

[..]

*O* *O* *O* *O*

w/ w/ w/
Zou niet weten waarom
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 3 april 2021 @ 08:08:00 #174
323876 michaelmoore
pi_198829622
quote:

[..]

*O* *O* *O* *O*

w/ w/ w/
Dat denk ik ook, kan me niet voorstellen dat het CDA hun beste kamerlid gaat opofferen aan een liegende Rutte
Dan komt er nog veel meer ellende voor het CDA

Dan gaan ze voor gaas voor al hun kiezers
Hoekstra zal Omtzigt erbij moeten betrekken, ik hoop dat ze dat doen,
https://nos.nl/artikel/23(...)als-premier-uit.html
pi_198829625
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 07:59 schreef Caland het volgende:

[..]

Zou niet weten waarom
Het is nogal hypocriet om een motie van wantrouwen te steunen om vervolgens wel in een coalitie te stappen waar hij premier is.

Er is nu geen meerderheid meer voor een coalitie die de motie van wantrouwen niet gesteund hebben.
  zaterdag 3 april 2021 @ 08:13:09 #176
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_198829641
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 08:08 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Het is nogal hypocriet om een motie van wantrouwen te steunen om vervolgens wel in een coalitie te stappen waar hij premier is.

Er is nu geen meerderheid meer voor een coalitie die de motie van wantrouwen niet gesteund hebben.
Dit inderdaad....
Demissionair maakt ie zn puinhoop maar af.

Vraag me alleen wel af hoe hier uit te komen....
  zaterdag 3 april 2021 @ 08:13:53 #177
323876 michaelmoore
pi_198829643
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 08:13 schreef Dazalbest het volgende:

[..]

Vraag me alleen wel af hoe hier uit te komen....
Niet

Rutte moet de eer aan zichzelf houden en andere functie Rutte

https://www.telegraaf.nl/(...)n-unie-met-rutte-uit
quote:
Segers sluit kabinetsdeelname ChristenUnie met Rutte uit
Het D66 wil wel verder, want Kaag wil MIN BUZA worden, dan kan ze weer weg uit dat rattenhol
  zaterdag 3 april 2021 @ 08:17:06 #178
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_198829657
Dat zeker!

Maar de formatie verder......Kaag als MP met wie? Vervanger voor Rutte?

Nieuwe verkiezingen? Beetje puinhoop wel.
  zaterdag 3 april 2021 @ 08:20:49 #179
68638 Zwansen
pi_198829671
Nieuwe verkiezingen zou echt gênant zijn voor zoiets. Waarom moeten er in hemelsnaam nieuwe verkiezingen worden gehouden?
  zaterdag 3 april 2021 @ 08:24:00 #180
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_198829688
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 08:17 schreef Dazalbest het volgende:
Dat zeker!

Maar de formatie verder......Kaag als MP met wie? Vervanger voor Rutte?

Nieuwe verkiezingen? Beetje puinhoop wel.
VVD is nog steeds de grootste partij in de nieuwe coalitie. Die zullen dus de MP aanleveren.
  zaterdag 3 april 2021 @ 08:27:56 #181
323876 michaelmoore
pi_198829713
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 08:24 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

VVD is nog steeds de grootste partij in de nieuwe coalitie. Die zullen dus de MP aanleveren.
https://www.telegraaf.nl/(...)-lichtzinnig-gemaakt

Dat mag ook een persoon van een andere partij zijn
quote:
De formatie is ontaard in chaos door toedoen van de winnaar van de verkiezingen,
VVD-leider Mark Rutte.
Een vierde stembuszege op rij heeft de liberaal lichtzinnig gemaakt.
Hij is zo vereenzelvigd met de macht dat hij meende het hele proces te kunnen sturen en gebruikte de verkenning om ook te spreken over het wegpromoveren van een lastig Kamerlid, Pieter Omtzigt.

De muur van vergeetachtigheid en leugenachtigheid die hoofdrolspelers, onder wie ook D66-brekebeen Kajsa Ollongren, zo kort na de toeslagenaffaire optrekken, is onvergeeflijk.
Dat vindt ook de voltallige oppositie, die een motie van wantrouwen tegen Rutte steunde.
Al deze partijen kunnen dientengevolge niet meer met goed fatsoen in een nieuw kabinet gaan zitten met de VVD-leider.
  zaterdag 3 april 2021 @ 08:30:48 #182
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_198829735
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 08:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)-lichtzinnig-gemaakt

Dat mag ook een persoon van een andere partij zijn
Ze mogen ook Bassie MP maken. Daar gaat het niet om. Het lijkt me echter sterk dat de VVD die functie zomaar gaat inleveren.
pi_198829751
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 08:20 schreef Zwansen het volgende:
Nieuwe verkiezingen zou echt gênant zijn voor zoiets. Waarom moeten er in hemelsnaam nieuwe verkiezingen worden gehouden?
Omdat de leider van de grootste partij een aantal blunders heeft gemaakt met zoveel consequenties voor de verkiezingsuitslag (hij zei het zelf al, zoveel stemmen gekregen en dan nu opstappen) en het formatieproces dat nieuwe verkiezingen eigenlijk de enige optie zijn.

Als hij nu opstapt (wat logisch zou zijn) vind ik dat je zijn 1,9 miljoen stemmers de kans moet geven een andere stem uit te brengen.
  zaterdag 3 april 2021 @ 08:38:32 #184
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_198829784
Nu zomaar iemand naar voren schuiven waar niemand op gestemd heeft moet toch ook niet kunnen?

Kan me best voorstellen dat D66 nu gaat kijken voor een meerderheid maar ook dat is vreemd ivm 1.9 m stemmen voor Rutte/VVD.

Dit lijkt me echt niet zomaar even een poppetje vervangen en we gaan weer door. Dit wordt ingewikkeld.
  zaterdag 3 april 2021 @ 08:51:31 #185
323876 michaelmoore
pi_198829880
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 08:30 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ze mogen ook Bassie MP maken. Daar gaat het niet om. Het lijkt me echter sterk dat de VVD die functie zomaar gaat inleveren.
Dan iemand waar het CDA mee akkoord gaat , Edith Schippers bv
https://en.wikipedia.org/wiki/Edith_Schippers
pi_198829986
Rutte begint een beetje op Trump te lijken.
  zaterdag 3 april 2021 @ 09:25:50 #187
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_198830220
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 08:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan iemand waar het CDA mee akkoord gaat , Edith Schippers bv
https://en.wikipedia.org/wiki/Edith_Schippers

Klaas Dijkhoff terughalen? Ik had het idee dat die de Tweede Kamer alleen gedag zei, omdat ie met Rutte in een soort van Prince Charles-Queen Elizabeth achtige situatie zat en geen zin meer had om te wachten. De man is populair genoeg en een gedegen politicus.
Op het scherp van de snede.
  zaterdag 3 april 2021 @ 09:27:17 #188
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_198830242
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 09:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Rutte begint een beetje op Trump te lijken.
Rutte heeft het altijd zo slim en netjes verpakt dat het voor de meeste mensen nooit opgevallen is.

Ik heb het altijd maar een engnek gevonden. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 09:25 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

Klaas Dijkhoff terughalen? Ik had het idee dat die de Tweede Kamer alleen gedag zei, omdat ie met Rutte in een soort van Prince Charles-Queen Elizabeth achtige situatie zat en geen zin meer had om te wachten. De man is populair genoeg en een gedegen politicus.
En vermoedelijk ook niet heel sympathiek. Het 'gezellige Brabo'-masker verkoopt wel erg lekker.

[ Bericht 36% gewijzigd door Eightyone op 03-04-2021 09:39:55 ]
  zaterdag 3 april 2021 @ 09:33:49 #189
323876 michaelmoore
pi_198830340
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 09:27 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Rutte heeft het altijd zo slim en netjes verpakt dat het voor de meeste mensen nooit opgevallen is.

Ja hij moet weg

Hij is nu de VVD en straks dan denk tie dat hij Nederland is net als Trump

Goede mensen wegpromoveren omdat ze niet tot zijn persoonlijke vriendenclubje behoren

opzouten , plaatsmaken

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 03-04-2021 09:48:25 ]
  zaterdag 3 april 2021 @ 10:25:40 #190
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198830905
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 09:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja hij moet weg

Hij is nu de VVD en straks dan denk tie dat hij Nederland is net als Trump
Hij is gewoon de man waar veruit de meeste Nederlanders op hebben gestemd. Nieuwe verkiezingen voor deze storm in een glas water zouden compleet belachelijk zijn
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198830948
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 10:25 schreef Caland het volgende:

[..]

Hij is gewoon de man waar veruit de meeste Nederlanders op hebben gestemd. Nieuwe verkiezingen voor deze storm in een glas water zouden compleet belachelijk zijn
_O-
pi_198830968
quote:

[..]

Noem de intentie om een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger weg te werken naar buiten maar een storm in een glas water...
  zaterdag 3 april 2021 @ 10:32:36 #193
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198830979
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 april 2021 10:29 schreef Scrummie het volgende:

[..]

_O-
Van alle blunders vind ik deze nog het minst erg, maar ik snap dat de ‘oppositie’ nu bloed ruikt. Het moet ook wel erg frustrerend zijn dat de beste man al 10 jaar van iedereen wint. Dat is er aan de hand.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 3 april 2021 @ 10:33:02 #194
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198830989
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 10:31 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Noem de intentie om een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger weg te werken naar buiten maar een storm in een glas water...
Naar buiten nog wel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198831002
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 10:32 schreef Caland het volgende:

[..]

Van alle blunders vind ik deze nog het minst erg, maar ik snap dat de ‘oppositie’ nu bloed ruikt. Het moet ook wel erg frustrerend zijn dat de beste man al 10 jaar van iedereen wint. Dat is er aan de hand.
Bedankt voor deze duiding.
pi_198831005
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 10:33 schreef Caland het volgende:

[..]

Naar buiten nog wel.
Functie elders wijst daar wel op ja.
  zaterdag 3 april 2021 @ 10:34:25 #197
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198831010
Dus ja, hij kan zelf opstappen natuurlijk. Maar nieuwe verkiezingen gaan nooit gebeuren
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 3 april 2021 @ 10:35:18 #198
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198831026
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 10:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Functie elders wijst daar wel op ja.
Je weet dat uit alle gespreksverslagen bleek dat naar buiten niet besproken is, hoogstens een ministerpost.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198831052
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 10:35 schreef Caland het volgende:

[..]

Je weet dat uit alle gespreksverslagen bleek dat naar buiten niet besproken is, hoogstens een ministerpost.
Jij gelooft dat? :')

Er is duidelijk gesproken over Omtzigt in een negatieve context.

De uitspraak van Jorritsma "we moeten wat met Omtzigt" is wat dat betreft ook veelzeggend.
  zaterdag 3 april 2021 @ 10:37:44 #200
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198831061
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 10:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Jij gelooft dat? :')

Er is duidelijk gesproken over Omtzigt in een negatieve context.

De uitspraak van Jorritsma "we moeten wat met Omtzigt" is wat dat betreft ook veelzeggend.
Achter je moet wat met Omtzigt stond ministerspost.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 3 april 2021 @ 10:41:09 #201
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198831106
Omtzigt zou gezien zijn populariteit en hij overspannen thuis zit ook altijd onderwerp van gesprek worden, je moet je hooguit afvragen of dat dan al in deze fase van de verkenning moest zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 3 april 2021 @ 10:51:59 #202
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198831234
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 09:27 schreef Eightyone het volgende:

[..]

[..]

En vermoedelijk ook niet heel sympathiek. Het 'gezellige Brabo'-masker verkoopt wel erg lekker.
Dat kun je ook over Kaag zeggen maar ja daar trappen ook veel in.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 3 april 2021 @ 10:53:59 #203
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_198831256
Als functie elders een ministerpost voor Omtzigt zou zijn geweest in de gesprekken had Rutte dat direct moeten zeggen toen het uitkwam.

Maar dat deed hij niet

* Ik heb het niet over Omtzigt gehad
* Niemand gaat uitleg geven
* De stukken hoeven niet openbaar
* Alleen mijn stukken openbaar

Ministerpost kan hij er makkelijk achter geschreven hebben, hij kreeg tenslotte de informatie over de stukken voordat de rest ze kreeg.

Maar los daarvan. Hij staat te liegen en blijft het wederom proberen om tegen te gaan dat de waarheid boven komt.

Weer zijn verkiezingsbelofte voor verbeteren en meer transpiratie direct over boord gegooid.

Het altijd zelfde trucje niks meer te herinneren. Hij valt nu gewoon gigantisch door de mand.
pi_198831322
D6623
CDA15
PvdA9
SP9
GroenLinks8
Partij vd Dieren6
ChristenUnie5
Volt3
BIJ1 1
41/75 zetels in EK
pi_198831358
Ik ben nog steeds benieuwd wat er met Ollongren en Jorritsma gaat gebeuren?
pi_198831370
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 10:58 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
D6623
CDA15
PvdA9
SP9
GroenLinks8
Partij vd Dieren6
ChristenUnie5
Volt3
BIJ1 1
41/75 zetels in EK
Nou dat gaat hem niet worden dus. Nieuwe verkiezingen, zal de VVD morgen erg gekelderd zijn.
pi_198831386
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 10:58 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
D6623
CDA15
PvdA9
SP9
GroenLinks8
Partij vd Dieren6
ChristenUnie5
Volt3
BIJ1 1
41/75 zetels in EK
Wat wil dit lijstje zeggen?
pi_198831398
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:01 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Die zijn al opgestapt als verkenners.
pi_198831414
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:01 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Ja die hebben net zo hard staan liegen als Rutte.
Kan me niet voorstellen dat die ooit nog een openbare functie krijgen.
pi_198831432
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:04 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Die zijn al opgestapt als verkenners.
Dat weet ik maar ik mag hopen dat Ollongren niet terug komt in een nieuw kabinet . En Jorritsma uit de eerste kamer wordt gezet.
pi_198831454
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:03 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Dat ze zetels te kort komen in de eerste kamer.

Mark weet wel dat VVD nodig is.
pi_198831478
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:07 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Dat weet ik maar ik mag hopen dat Ollongren niet terug komt in een nieuw kabinet . En Jorritsma uit de eerste kamer wordt gezet.
Ollongren kwam ook niet helemaal uit de verf als minister, dus ik denk dat ze niet terugkomt. Jorritsma heeft een plaat voor haar hoofd, die gaat gewoon door.
pi_198831480
De judaskus van de Christenunie is ook binnen.
https://www.nu.nl/politie(...)te-veel-gebeurd.html
pi_198831504
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:03 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Dat deze partijen een meerderheid hebben in de 2e en in de 1e kamer
  zaterdag 3 april 2021 @ 11:16:28 #215
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198831568
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]

Dat deze partijen een meerderheid hebben in de 2e en in de 1e kamer
Gaat super stabiel beleid uit komen lekker links progressief :') :') :') :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_198831583
Nu de Christenunie duidelijk heeft gemaakt dat ze niet meer in een nieuw kabinet onder leiding van Rutte gaan zitten, maakt de uiteindelijke positie van D66 en CDA ook niet veel meer uit.

VVD,CDA en D66 hebben geen meerderheid. De rest wil niet meer verder met Rutte als premier.

Dan zijn er nog een paar opties:
* Rutte blijft zitten en wil gewoon weer premier worden. Dan zal de formatie stuk lopen en volgen er denk ik uiteindelijk verkiezingen.
* Rutte blijft aan als fractievoorzitter van de VVD, maar zal niet meer als premier in een volgend kabinet gaan zitten. Bij deze optie zou je nog recht doen aan alle stemmen die Rutte heeft gekregen. De verkiezingen waren immers voor de kamer, niet voor het premierschap. Een andere VVD'er kan dan als premier in het kabinet gaan zitten, of Kaag krijgt misschien het premierschap.
* Rutte verdwijnt helemaal uit de politiek. Ook dan blijft de grote vraag: wie wordt dan premier?

Ik denk toch dat Rutte ergens komende week zijn afscheid aan gaat kondigen. In de kamer blijven als fractievoorzitter lijkt mij niks voor hem na 10 jaar premierschap.

Maar de VVD heeft geen opvolger klaar staan, dat is ook een probleem. Daardoor blijven ze lang aan Rutte vastklampen ben ik bang.
pi_198831613
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:16 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Gaat super stabiel beleid uit komen lekker links progressief :') :') :') :')
Ik ben daar ook niet een bepaald voorstander van, maar omdat niemand met de dhr Rutte wilt regeren...
  zaterdag 3 april 2021 @ 11:25:04 #218
487315 Arius80
Ik rij dus ik ben
pi_198831682
Vond niemand dit raar: Ollongren test negatief en kan Kamerdebat over verkenning doen
31 mrt. 2021 in BINNENLAND

Wat een ongelofelijk toeval, echt on ge lo fe lijk!!
pi_198831685
Waarschijnlijk heeft God er een bedoeling mee dat de Christenunie niet wil meeregeren.
pi_198831688
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:25 schreef Arius80 het volgende:
Vond niemand dit raar: Ollongren test negatief en kan Kamerdebat over verkenning doen
31 mrt. 2021 in BINNENLAND

Wat een ongelofelijk toeval, echt on ge lo fe lijk!!
Want?
pi_198831691
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:17 schreef Breekfast het volgende:
Nu de Christenunie duidelijk heeft gemaakt dat ze niet meer in een nieuw kabinet onder leiding van Rutte gaan zitten, maakt de uiteindelijke positie van D66 en CDA ook niet veel meer uit.

VVD,CDA en D66 hebben geen meerderheid. De rest wil niet meer verder met Rutte als premier.

Dan zijn er nog een paar opties:
* Rutte blijft zitten en wil gewoon weer premier worden. Dan zal de formatie stuk lopen en volgen er denk ik uiteindelijk verkiezingen.
* Rutte blijft aan als fractievoorzitter van de VVD, maar zal niet meer als premier in een volgend kabinet gaan zitten. Bij deze optie zou je nog recht doen aan alle stemmen die Rutte heeft gekregen. De verkiezingen waren immers voor de kamer, niet voor het premierschap. Een andere VVD'er kan dan als premier in het kabinet gaan zitten, of Kaag krijgt misschien het premierschap.
* Rutte verdwijnt helemaal uit de politiek. Ook dan blijft de grote vraag: wie wordt dan premier?

Ik denk toch dat Rutte ergens komende week zijn afscheid aan gaat kondigen. In de kamer blijven als fractievoorzitter lijkt mij niks voor hem na 10 jaar premierschap.

Maar de VVD heeft geen opvolger klaar staan, dat is ook een probleem. Daardoor blijven ze lang aan Rutte vastklampen ben ik bang.
Ik denk ook dat Rutte binnenkort vertrekt op aandringen van zijn eigen partij.
Er is vast wel iemand te vinden binnen de VVD die het premierschap kan overnemen.
Kaag premier maken zoals sommigen suggereren gaat nooit gebeuren.
  zaterdag 3 april 2021 @ 11:27:37 #222
487315 Arius80
Ik rij dus ik ben
pi_198831718
Gaat Rutte toch lekker over rechts.. We zullen zien wie er nog zo in staat na de "bezinning" van de aankomende dagen. Mee kunnen regeren en een betere onderhandelingspositie... Hij zal toch water bij de wijn moeten doen, hoe dan ook. Ben benieuwd..
  zaterdag 3 april 2021 @ 11:28:22 #223
487315 Arius80
Ik rij dus ik ben
pi_198831728
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:25 schreef DW457 het volgende:

[..]

Want?
Gewoon ongelofelijk toevallig. Komt nog handig uit ook!
  zaterdag 3 april 2021 @ 11:30:56 #224
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_198831762
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:25 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Er is vast wel iemand te vinden binnen de VVD die het premierschap kan overnemen.
Rutte was volgens eenvandaag nog mateloos populair bij de VVD stemmers.
Met 80% van de huidige zetels zouden ze nog de grootste blijven.

Waarom zouden ze m de laan uit sturen.

Toeslage affaire bleef al nauwelijks aan hem kleven en dit na etterend wondje er van ook niet echt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_198831830
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:28 schreef Arius80 het volgende:

[..]

Gewoon ongelofelijk toevallig. Komt nog handig uit ook!
Nou nou, poeh poeh.
pi_198831880
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 10:41 schreef Caland het volgende:
Omtzigt zou gezien zijn populariteit en hij overspannen thuis zit ook altijd onderwerp van gesprek worden, je moet je hooguit afvragen of dat dan al in deze fase van de verkenning moest zijn.
Het is toch logisch dat er over hem gepraat wordt? Zal er één Kamerlid zijn dat níét over hem gepraat heeft, ook ivm het nieuwe kabinet?

Ik vraag me af of Omzigt minister wil worden, hij kan daarmee bewijzen dat hij het kan en dat het klagen geen karaktereigenschap is op zich.
  zaterdag 3 april 2021 @ 11:39:23 #227
487315 Arius80
Ik rij dus ik ben
pi_198831885
ckers..
pi_198831896
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:30 schreef nils7 het volgende:

[..]

Rutte was volgens eenvandaag nog mateloos populair bij de VVD stemmers.
Met 80% van de huidige zetels zouden ze nog de grootste blijven.

Waarom zouden ze m de laan uit sturen.

Toeslage affaire bleef al nauwelijks aan hem kleven en dit na etterend wondje er van ook niet echt.
Hij heeft toch andere partijen nodig om te regeren en die willen hem niet meer.
VVD heeft geen andere keuze dan Rutte lozen.
pi_198831923
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:39 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Hij heeft toch andere partijen nodig om te regeren en die willen hem niet meer.
VVD heeft geen andere keuze dan Rutte lozen.
Tsja, hij zou ook nog door kunnen als fractieleider in de Tweede Kamer eventueel, maar daarbij is het ook wel weer de vraag of andere partijen dat zo fijn zouden vinden en of hij dat zelf zou accepteren.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  zaterdag 3 april 2021 @ 11:43:38 #230
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_198831962
twitter
pi_198831974
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:43 schreef Dazalbest het volgende:
[ twitter ]
Daar gaat ie :W
pi_198831986
quote:
[ twitter ]
Raar om hier een extra journaal voor uit te zenden. Als ik het zo lees gaat het enkel om de mededeling van de Christenunie. Niet dat Rutte zelf al opstapt.
pi_198831999
Wat ik me trouwens nog afvroeg: het was duidelijk dat hij wist dat hij de motie van wantrouwen zou overleven, aangezien hij dit zelf lekte naar de NOS, maar wist hij ook dat Kaag een motie van afkeuring zou indienen en werd hij daar wellicht door verrast?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_198832000
quote:
[ twitter ]
Kan maar 1 ding betekenen: Rutte 🤥
stapt op
pi_198832008
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:45 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

stapt op
quote:
Om 12.00 uur zendt de NOS een extra NOS Journaal uit, "vanwege de ontwikkelingen in Den Haag". Het journaal wordt uitgezonden op NPO1 en duurt zo'n tien minuten.

Volgens de NOS heeft het te maken met het feit dat de ChristenUnie niet in een nieuw kabinet wil als VVD-leider Mark Rutte opnieuw premier wordt. Dit brengt Rutte nog verder in het nauw: regeren wordt voor de VVD zo steeds lastiger.
pi_198832026
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:46 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

[..]

Waarom zou je daar in godsnaam een extra journaal voor uitzenden? Wat is dat voor gekkigheid
  zaterdag 3 april 2021 @ 11:49:02 #237
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_198832036
Dus nieuws voor mensen die niet Twitteren denk ik....
  zaterdag 3 april 2021 @ 11:49:26 #238
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198832045
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat ik me trouwens nog afvroeg: het was duidelijk dat hij wist dat hij de motie van wantrouwen zou overleven, aangezien hij dit zelf lekte naar de NOS, maar wist hij ook dat Kaag een motie van afkeuring zou indienen en werd hij daar wellicht door verrast?
Kaag zag haar kans om zelf bovenaan de lijst te komen voor MP ? Liever niet hoor, van t zelfde laken een pak is die vrouw.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198832048
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Waarom zou je daar in godsnaam een extra journaal voor uitzenden? Wat is dat voor gekkigheid
Een premier die opstapt is zeker een extra journaal waard. :)
pi_198832080
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:49 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Kaag zag haar kans om zelf bovenaan de lijst te komen voor MP ? Liever niet hoor, van t zelfde laken een pak is die vrouw.
Dit beantwoordt mijn vraag niet? Of begrijp ik je verkeerd? Verder zou ik geen enkel probleem hebben met PM Kaag, integendeel, maar dat is verder niet zo relevant lijkt me.
pi_198832083
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:49 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Een premier die opstapt is zeker een extra journaal waard. :)
Ja maar er wordt gesuggereerd dat het over de mededeling van de CU zou gaan. Dat zou ik vreemd vinden. Rutte die opstapt lijkt logischer ja.
pi_198832110
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Snap ik ook niet. Misschien kan de uitspraak van Segers ook voor Rutte genoeg duidelijkheid gegeven hebben over zijn verdere positie, al is dat dan wel erg omslachtig opgeschreven.
  zaterdag 3 april 2021 @ 11:54:13 #243
117098 Hathor
Effe niet
pi_198832111
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:49 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Bovendien vraag ik me af wat voor figuur Nederland slaat op internationaal vlak als wij hier ineens een PM hebben die zo openlijk flirt met de Palestijnen.
  zaterdag 3 april 2021 @ 11:55:15 #244
78780 deedeetee
pi_198832132
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dit beantwoordt mijn vraag niet? Of begrijp ik je verkeerd? Verder zou ik geen enkel probleem hebben met PM Kaag, integendeel, maar dat is verder niet zo relevant lijkt me.
Sorry ik heb t antwoord niet op je vraag maar wilde wel ff commentaar geven over Kaag en haar ambities. :@
pi_198832143
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:54 schreef Hathor het volgende:

[..]

Bovendien vraag ik me af wat voor figuur Nederland slaat op internationaal vlak als wij hier ineens een PM hebben die zo openlijk flirt met de Palestijnen.
Ik denk dat het gros wereld er niet zo'n groot probleem mee heeft dat Kaag het gore lef heeft om met een bruine man getrouwd te zijn.
pi_198832170
quote:

[..]

Want de Palestijnen zijn puur kwaad? Eigenlijk is het toch bizar dat Palestina internationaal niet wordt erkent terwijl Israël het land heeft bezet...

Maar goed, dat is weer een compleet andere discussie.
  zaterdag 3 april 2021 @ 11:58:40 #247
117098 Hathor
Effe niet
pi_198832172
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:56 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik denk dat het gros wereld er niet zo'n groot probleem mee heeft dat Kaag het gore lef heeft om met een bruine man getrouwd te zijn.
Dat zal me een worst wezen, maar ze zet zich wel flink in voor de Palestijnse zaak, en daar heb ik zo mijn vraagtekens bij.
pi_198832182
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat zal me een worst wezen, maar ze zet zich wel flink in voor de Palestijnse zaak, en daar heb ik zo mijn vraagtekens bij.
Nogmaals: waarom?
  zaterdag 3 april 2021 @ 11:59:31 #249
78780 deedeetee
pi_198832186
quote:

[..]

Een van de redenen dat ik haar totaal niet geschikt vind als MP. Teveel macht om ons te benadelen ten voordele van andere/ontwikkelings landen. Ze hoort daar neutraler tegenover te staan.
pi_198832216
Lijkt toch echt alleen maar over dat nieuwspuntje van de CU te gaan, als ie zou aftreden waren ze daar wel mee begonnen.
pi_198832227
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:45 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

stapt op
Dat zou de NOS wel willen.
pi_198832228
Toch alleen over de CU.
Niet echt brekend nieuws. -O-
pi_198832230
Is er al een link naar de stream?
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_198832237
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:02 schreef Eufonie het volgende:
Is er al een link naar de stream?
https://www.npostart.nl/live/npo-1
  zaterdag 3 april 2021 @ 12:02:45 #255
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_198832238
Niks bijzonders op de NOS lijkt het
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_198832248
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_198832272
'Maar betekent het dat we dan ook moeten rekenen op een snel vertrek van hem?'
Man man man.

'Zullen de andere partijen gaan volgen?' met uitgestreken gezicht.
  zaterdag 3 april 2021 @ 12:06:17 #258
117098 Hathor
Effe niet
pi_198832290
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:59 schreef DW457 het volgende:

[..]

Nogmaals: waarom?
Ze is er te nauw bij betrokken, mede doordat ze gehuwd is met een man met een PLO achtergrond.
pi_198832292
Rare move van de NOS. Net of die brave politiek correcte divibokaal broeders de druk op Rutte willen opvoeren
pi_198832313
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ze is er te nauw bij betrokken, mede doordat ze gehuwd is met een man met een PLO achtergrond.
En waarom is dat erg/relevant? Was het anders geweest als ze was getrouwd met een Israëlische man? Kom op, iets meer diepgang en onderbouwing graag.
  zaterdag 3 april 2021 @ 12:08:04 #261
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_198832323
Nice, de CU breekt met Rutte. Dit wordt een domino effect, kaag gaat voor de kill.
  zaterdag 3 april 2021 @ 12:08:26 #262
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_198832328
Ergens gun ik het Mark ook niet af te treden vanwege zo'n domme actie van Kasja
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_198832330
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:06 schreef Pleun2011 het volgende:
Rare move van de NOS. Net of die brave politiek correcte divibokaal broeders de druk op Rutte willen opvoeren
Het komt er gewoon op neer dat Rutte geen meerderheidskabinet kan vormen en dus niet door kan gaan als minister-president.
pi_198832344
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:08 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Het komt er gewoon op neer dat Rutte geen meerderheidskabinet kan vormen en dus waarschijnlijk niet door kan gaan als minister-president.
Jawel hoor. CDA en D66 gaan gewoon regeren met VVD. Dat CU er niet bijkomt, is wel gunstig omdat je dan eerder het milieuvraagstuk kan aanpakken. CU is tegen vermindering veestapel. Misschien is Seegers wel voor vermindering maar zijn achterban is falikant tegen.
pi_198832359
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:09 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Jawel hoor. CDA en D66 gaan gewoon regeren met VVD
Ja, maar niet met Rutte als minister-president.
  zaterdag 3 april 2021 @ 12:11:29 #266
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_198832375
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:08 schreef nils7 het volgende:
Ergens gun ik het Mark ook niet af te treden vanwege zo'n domme actie van Kasja
Of een heel berekende actie in samenwerking met Kaag. Kan ook nog.
pi_198832383
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:10 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ja, maar niet met Rutte als minister-president.
Dat weet ik niet maar ik zou hem wel MP laten vanwege zijn ervaring en de grote problemen.
pi_198832400
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:08 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Het komt er gewoon op neer dat Rutte geen meerderheidskabinet kan vormen en dus waarschijnlijk niet door kan gaan als minister-president.
Ooit was de PvdA veruit de grootste partij maar belandde toch in de oppositie. Zou niet verkeerd zijn als dat met de VVD ook zou gebeuren, maar het zal wel niet. Ik verwacht dat Rutte nog even door een rouwproces moet (veruit de meeste stemmen en dan zo'n knullige aktie die alles verpest) en dat hij uiteindelijk rationeel tot de conclusie komt dat hij beter kan opstappen.
pi_198832416
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ooit was de PvdA veruit de grootste partij maar belandde toch in de oppositie. Zou niet verkeerd zijn als dat met de VVD ook zou gebeuren, maar het zal wel niet. Ik verwacht dat Rutte nog even door een rouwproces moet (veruit de meeste stemmen en dan zo'n knullige aktie die alles verpest) en dat hij uiteindelijk rationeel tot de conclusie komt dat hij beter kan opstappen.
Nee dat doet hij niet.
  zaterdag 3 april 2021 @ 12:14:52 #270
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_198832433
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Daar heeft 'ie een te groot ego voor.
  zaterdag 3 april 2021 @ 12:16:32 #271
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_198832458
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:11 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Of een heel berekende actie in samenwerking met Kaag. Kan ook nog.
klopt... D66 gaat hier ook niet helemaal vrij uit vind ik.
N/A
pi_198832511
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:14 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Daar heeft 'ie een te groot ego voor.
Hmm..ik weet het niet. Dit is geen fluistercampagne meer, maar de (heilige) geest is uit de fles en de krachten die Rutte naar de uitgang duwen worden steeds sterker
pi_198832530
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:11 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Dat weet ik niet maar ik zou hem wel MP laten vanwege zijn ervaring en de grote problemen.
Hij kan aanblijven als MP van het huidig kabinet, maar hij wordt niet de MP van het volgend kabinet.
  zaterdag 3 april 2021 @ 12:31:16 #274
78780 deedeetee
pi_198832645
Als ik mag kiezen tussen Rutte en Kaag dan ga ik vrees ik toch voor Rutte.
Je weet wel wat je hebt maar niet wat je krijgt en dat laatste zou wel 'ns lelijk schrikken kunnen worden.
Kaag is een prima vakvrouw, daar niet van. Maar niet geschikt om hier de dienst uit te gaan maken. Ze zou te weinig/geen oog voor het Nederlandse belang hebben. En ik ben sws geen fan van D 66. Ik heb dus ook al geen waardering voor haar keuze van politieke partij.
pi_198832668
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:31 schreef deedeetee het volgende:
Je weet wel wat je hebt maar niet wat je krijgt en dat laatste zou wel 'ns lelijk schrikken kunnen worden.
Kaag is een prima vakvrouw, daar niet van. Maar niet geschikt om hier de dienst uit te gaan maken. Ze zou te weinig/geen oog voor het Nederlandse belang hebben. En ik ben sws geen fan van D 66. Ik heb dus ook al geen waardering voor haar keuze van politieke partij.
Waar blijkt dit uit? Kan je onderbouwen dat ze te weinig oog heeft voor het Nederlandse belang?
  zaterdag 3 april 2021 @ 12:37:38 #276
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198832710
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:33 schreef DW457 het volgende:

[..]

Waar blijkt dit uit? Kan je onderbouwen dat ze te weinig oog heeft voor het Nederlandse belang?
Doe die oogkleppen eens af...
pi_198832721
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:31 schreef deedeetee het volgende:
VVD zal gewoon een andere premierskandidaat voorstellen als er geen kabinet onder Rutte mogelijk is.
pi_198832847
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Doe die oogkleppen eens af...
Top onderbouwing, met een hoog complotwappie gehalte. :')

Ben je ook in staat om wel wat inhoudelijks toe te voegen? Zal wel niet...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2021 12:51:09 ]
  zaterdag 3 april 2021 @ 12:57:47 #279
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198832940
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:50 schreef DW457 het volgende:

[..]

Top onderbouwing, met een hoog complotwappie gehalte. :')

Ben je ook in staat om wel wat inhoudelijks toe te voegen? Zal wel niet...
Mooie inhoudelijk post, maar niet heus.

Zou ze überhaupt weten waar Overloon ligt? Of Rilland? En wat de gezamenlijke overeenkomst is van die dorpen?
pi_198832946
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:10 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ollongren kwam ook niet helemaal uit de verf als minister, dus ik denk dat ze niet terugkomt. Jorritsma heeft een plaat voor haar hoofd, die gaat gewoon door.
Mooi Ollongren weg een hele opluchting. *O*. Jorritsma waggelt wel door maar eigenijk ook niet meer terug komen.
pi_198832996
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:10 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Mooi Ollongren weg een hele opluchting. *O*. Jorritsma waggelt wel door maar eigenijk ook niet meer terug komen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:25 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Edith Schippers. Zij wordt dan de eerste vrouwelijke premier. En niet Kaag . _O-
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:06:47 #282
78780 deedeetee
pi_198833055
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:33 schreef DW457 het volgende:

[..]

T
Hoe zou ze dat nog kunnen, te veel oog voor andere belangen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sigrid_Kaag
pi_198833072
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:58 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Dan is dat pas stap 1 op weg naar meer diversiteit op het gebied van binnenlandse zaken, media en rechtspraak.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_198833101
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zou ze überhaupt weten waar Overloon ligt? Of Rilland? En wat de gezamenlijke overeenkomst is van die dorpen?
:') alsof een MP elk godvergeten gehucht moet kennen :')
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:21:11 #285
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198833215
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:10 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

:') alsof een MP elk godvergeten gehucht moet kennen :')
Dit bedoel ik dus...

|:(

Ter Apel lukt waarschijnlijk wel?

Het hele probleem met Kaag is dat deze dame in alles te ver van burgers afstaat. Net als veel van haar stemmers, die openen de ogen pas als hun achtertuin volgebouwd gaat worden met windmolens...
Of wanneer 200 jaar oude beuken op hun wandelroute worden gekapt voor hun biomassacentrale.

Kaag is een vrouw die iedereen verbied te vliegen maar zelf vijftien keer per jaar het vliegtuig pakt om het ff gezellig te hebben met haar man.
pi_198833223
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus...

Het hele probleem met Kaag is dat deze dame in alles te ver van burgers afstaat. Net als veel van haar stemmers, die openen de ogen pas als hun achtertuin volgebouwd gaat worden met windmolens...
Of wanneer 200 jaar oude beuken op hun wandelroute worden gekapt voor hun biomassacentrale.

Kaag is een vrouw die iedereen verbied te vliegen maar zelf vijftien keer per jaar het vliegtuig pakt om het ff gezellig te hebben met haar man.
Niemand geeft een neuk om de provincie, deal with it.
pi_198833246
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:22 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Daar denkt de provincie anders over en het tij begint te keren.

Zwarte Piet blijft! :6
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_198833252
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Juist...hypocriet.
pi_198833296
Het wordt steeds waarschijnlijker dat Ollongren bewust heeft gelekt om zo Kaag verder te helpen. Rattestreken, mag hopen dat de VVD keihard terug slaat.

twitter

[ Bericht 78% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2021 13:32:00 ]
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:30:25 #290
68638 Zwansen
pi_198833312
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus...

Hou toch op. Kaag verbiedt ons helemaal niks. _O-
pi_198833372
quote:

[..]

Die meeste Nederlanders zijn dan ook knettergek. Zijn laatste kabinet was gevallen voor gedrag dat de afgelopen jaren keer op keer terugkwam en geheel onverwacht gaat hij er gewoon mee door nadat mensen hem ervoor beloond hadden. Als je nu nog op de VVD stemt ben je gewoon een asociaal met een hekel aan democratie.
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:39:11 #292
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198833397
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hou toch op. Kaag verbiedt ons helemaal niks. _O-
Deze uitspraak gaat nog legendarisch worden...
pi_198833405
Oke..............
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:40:26 #294
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198833414
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Die meeste Nederlanders zijn dan ook knettergek. Zijn laatste kabinet was gevallen voor gedrag dat de afgelopen jaren keer op keer terugkwam en geheel onverwacht gaat hij er gewoon mee door nadat mensen hem ervoor beloond hadden. Als je nu nog op de VVD stemt ben je gewoon een asociaal met een hekel aan democratie.
Tsja, er zijn simpelweg weinig alternatieven aan de rechts conservatieve kant. Of je moet op échte totaaldebielen zoals Baudet of die gozer met die lasbril willen stemmen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:42:07 #295
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198833437
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:22 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Stoer...
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:47:23 #296
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_198833499
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:40 schreef Caland het volgende:

[..]

Tsja, er zijn simpelweg weinig alternatieven aan de rechts conservatieve kant. Of je moet op échte totaaldebielen zoals Baudet of die gozer met die lasbril willen stemmen.
Dus een Baudet die fouten maakt kan niet en een Rutte die 10jaar achter elkaar de boel stelselmatig bij elkaar naait vinden we wel oke.

De meeste Nederlanders zijn gewoon dom stemvolk die niet verder kijken dan hun neus lang is. Alleen afgaan op wat de NOS en andere van dat soort bagger programma's ze voorschotelen of vooral voor eigenbelang stemmen.
pi_198833552
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:40 schreef Caland het volgende:

[..]

Dan moet je maar een keertje niet rechts conservatief stemmen. Ze hebben overheid gebruikt om mensen kapot te maken en terwijl tienduizenden gezinnen kapot gingen en mensen zelfmoord pleegden waren ze enkel bezig met hun eigen hagje redden. Imho is de enige grotere zonde die je kan plegen als kabinet het land in een grote oorlog storten. Zelfs bij bewust boosaardige regimes is er bij het kutgedrag tenminste nog een klein laagje algemeen belang.
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:51:12 #298
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198833558
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:47 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dus een Baudet die fouten maakt kan niet en een Rutte die 10jaar achter elkaar de boel stelselmatig bij elkaar naait vinden we wel oke.
Oh ik heb het niet over fouten als het over Baudet gaat hoor, de beste man spoort gewoon niet helemaal.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:51:45 #299
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198833565
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dan moet je maar een keertje niet rechts conservatief stemmen.
Ja, zo werkt het dus niet voor die stemmers.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198833572
VVD'ers die nu klagen dat men niet meer met Rute wil samenwerken terwijl hij bijna 2 miljoen stemmen heeft behaald _O- _O-

Zijn even vergeten dat ze zelf al jaren hetzelfde doen met de PVV. Ze nemen exact het argument van Wilders over (uitsluiting PVV is een belediging van de kiezers en ondemocratisch).
pi_198833577
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:47 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

De meeste Nederlanders zijn gewoon dom stemvolk die niet verder kijken dan hun neus lang is. Alleen afgaan op wat de NOS en andere van dat soort bagger programma's ze voorschotelen of vooral voor eigenbelang stemmen.
Echt verbazingwekkend ook hoe mensen Baudet een totaaldebiel noemen vanwege wat edgy opmerkingen en dan met als goed alternatief komen: een premier die jarenlang extreem racistisch beleid heeft gevoerd en daarmee voornamelijk allochtone gezinnen kapot heeft gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')