abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:05:53 #1
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_198817097
En hier verder aangezien deel VII vol is.

quote:
Debat over historische misser: dit staat de hoofdrolspelers te wachten.

Ex-verkenners Ollongren en Jorritsma gaan woensdag in debat met de Tweede Kamer - en hebben dan een ongekende dubbelrol.

De abrupt onderbroken verkenning leidt tot een nooit eerder vertoonde politieke situatie. Naar verwachting volgt woensdag een uniek debat met de opgestapte verkenners, die zich moeten verantwoorden voor omstreden informatie die per ongeluk uitlekte via een foto.

Annemarie Jorritsma (VVD) en Kajsa Ollongren (D66) zullen in de grote vergaderzaal letterlijk tegenover de andere spelers in de verkenning staan.

Vlak voor het debat zijn namelijk ook demissionair premier en VVD-leider Mark Rutte, vijf ministers en drie staatssecretarissen zelf beëdigd als Tweede Kamerlid.

Net als Rutte zijn twee ministers ook partijleider: Sigrid Kaag (D66) en Wopke Hoekstra (CDA). Net als de veertien andere gekozen lijsttrekkers zaten ze afgelopen week allemaal bij de verkenners aan tafel voor een eerste gesprek.

Deze tijdelijke dubbelrol van demissionair ministers is gebruikelijk en duurt tot een nieuw kabinet is gevormd. Deze bewindspersonen stemmen mee als Tweede Kamerlid en tegelijk moeten zij tegenover diezelfde Kamer hun beleid verdedigen. Normaliter behandelen beide Kamers in deze demissionaire periode dan ook geen politiek gevoelige zaken.

Rel over het noemen van Pieter Omtzigt

Door de geklapte verkenning is dat ditmaal volstrekt anders. Oud-verkenners Jorritsma en Ollongren zitten in het kabinetsvak en zullen op verzoek van de Kamer opheldering geven over hun uitgelekte aantekeningen.

Vooral de opmerking achter de naam van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt - functie elders - leidde tot grote verontwaardiging. Niet duidelijk is wie dit punt heeft ingebracht en waarom. Zowel Rutte, Kaag als Hoekstra ontkent.

Het punt over Omtzigt is pijnlijk, omdat hij momenteel overspannen thuiszit en volgens geruchten spanningen zou hebben met de partijtop van het CDA.

Ook vanuit het kabinet zouden eerder al pogingen zijn gedaan om de kritische Omtzigt "te temperen", meldde NRC-columnist Tom Jan Meeus eerder dit jaar. CDA-ministers Hugo de Jonge en Wopke Hoekstra, die tevens partijleider is, zouden hebben meegedaan aan die gesprekken volgens NRC.

De oude verkenners en hun opvolgers hebben al aangegeven dat het sowieso onjuist was om individuele Kamerleden in een verkenning te betrekken.

De hoofdrolspelers in de mislukte formatieverkenning kruisen komende week hoogstpersoonlijk de degens in de Tweede Kamer. Onder anderen Mark Rutte (VVD), Sigrid Kaag (D66), Wopke Hoekstra (CDA), Lilianne Ploumen (PvdA) en Jesse Klaver (GroenLinks) voeren zelf het woord namens hun partij in het door Geert Wilders (PVV) aangevraagde debat.

Nieuwe verkenners willen eerst het vertrouwen herstellen
Door het echec loopt de vorming van een nieuwe coalitie zeker anderhalve week vertraging op.

De nieuwe verkenners Tamara van Ark (VVD) en Wouter Koolmees (D66) gaan pas ná het debat weer met alle lijsttrekkers om tafel. Ze willen een hele nieuwe start maken, onder meer om het vertrouwen te herstellen.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:12:18 #2
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198817184
Nooit verwacht dat ik dit zou zeggen maar ik vond Syl en Azarkan het goed doen in het debat.
pi_198817211
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:12 schreef the-eye het volgende:
Nooit verwacht dat ik dit zou zeggen maar ik vond Syl en Azarkan het goed doen in het debat.
Eens, persoonlijk vond ik Ploumen wat traag en taai.
En Marijnissen probeerde steeds aan Wilders te tippen, maar miste daadkracht.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:16:10 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198817242
quote:
Azarkan is altijd heel goed in het debat :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198817259
Zoek de notulist, als die zegt: 'ik heb dat ongelukkig opgeschreven' dan ben je er uit, zaak opgelost, iedereen kan verder.
pi_198817263
quote:
Het was net een stel hyena's, allemaal.
pi_198817365
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:17 schreef Mondkapje het volgende:
Zoek de notulist, als die zegt: 'ik heb dat ongelukkig opgeschreven' dan ben je er uit, zaak opgelost, iedereen kan verder.
Is dat zo?
Volgens mij speelt er inmiddels wel meer dan alleen het zinnetje "functie elders".
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:28:21 #8
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_198817402
quote:
Nee, dat zal in mijn ogen vast de waarheid kunnen zijn, maar dat is allang niet meer het probleem. Het probleem is dat Rutte en het duo Ollingren/Jorritsma, onwaarheden hebben verkondigd en dat ook nog geprobeerd hebben te verhullen. Verder allemaal met het slappe excuus dat de herinneringen fout waren of gebrekkig.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_198817405
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:26 schreef FYazz het volgende:

[..]

Is dat zo?
Volgens mij speelt er inmiddels wel meer dan alleen het zinnetje "functie elders".
Ze hebben gewoon een 'vervelent mannetje' willen elimineren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_198817443
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:28 schreef nixxx het volgende:

[..]

Nee, dat zal in mijn ogen vast de waarheid kunnen zijn, maar dat is allang niet meer het probleem. Het probleem is dat Rutte en het duo Ollingren/Jorritsma, onwaarheden hebben verkondigd en dat ook nog geprobeerd hebben te verhullen. Verder allemaal met het slappe excuus dat de herinneringen fout waren of gebrekkig.
Als jij 17 gesprekken op een dag hebt, weet je ook niet meer precies wat er gezegd is. Daarvoor heb je opschrijvers. Die zijn er niet voor niets en die kun je ook ter verantwoording roepen. Is eerder gebeurd in de TK.
pi_198817477
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:30 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Als jij 17 gesprekken op een dag hebt, weet je ook niet meer precies wat er gezegd is. Daarvoor heb je opschrijvers. Die zijn er niet voor niets en die kun je ook ter verantwoording roepen. Is eerder gebeurd in de TK.
Het heeft er inmiddels schijn van dat deze selectieve dementie meer mensen treft dan alleen demissionair MP Rutte. :')
pi_198817504
Maar ze hebben het daar helemaal niet over gehad, af en toe een zin van: het zijn heel goede ambtenaren, zéér vakkundig. Oftewel, die hoeven we niet uit te nodigen. En dat komt de oppositie wel goed uit, want stel dat die ambtenaar/notulist zegt dat het verkeerd was opgeschreven? Dan valt hun hele aanval in duigen.
pi_198817533
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:32 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Het heeft er inmiddels schijn van dat deze selectieve dementie meer mensen treft dan alleen demissionair MP Rutte. :')
Het is vreemd dat selectieve dementie zo vaak optreedt bij mensen in hoge posities. Daar zouden ze eens serieus onderzoek naar moeten doen. Want als dit verschijnsel zo doorzet wordt het een gevaar voor de stabiliteit van onze democratie.
pi_198817570
quote:
Dat zou je wel erg graag willen natuurlijk, maar zo werkt het (gelukkig) niet.

Wat je zegt was prima geweest in de uren vlak na het lekken van die notitie. Daarna is er veel te veel voorgevallen.
pi_198817596
quote:
Azarkan eens. Sylvana liet alleen zo'n beetje elke interruptie merken dat ze er écht niets van snapte. Dat gaat echt hilarisch worden de komende 4 jaar (ervan uitgaande dat we geen nieuwe verkiezingen krijgen met een wat andere uitslag voor Bij1).
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:40:05 #16
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198817610
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:39 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Azarkan eens. Sylvana liet alleen zo'n beetje elke interruptie merken dat ze er écht niets van snapte. Dat gaat echt hilarisch worden de komende 4 jaar (ervan uitgaande dat we geen nieuwe verkiezingen krijgen met een wat andere uitslag voor Bij1).
Racist! :(
pi_198817622
Op1-presentatrice Talitha Muusse roept op om naar Den Haag te komen na Omtzigt-gate
https://www.ad.nl/show/op(...)tzigt-gate~a726fb28/

Ook dat nog.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:40:49 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198817623
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:26 schreef FYazz het volgende:

[..]

Is dat zo?
Mark wil voor zijn verjaardag het spelletje Memory. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198817656
quote:

[..]

Waarom ben je zo racistisch?
pi_198817674
quote:

[..]

Sylvana deed het niet slecht. Gewoon heel redelijk zelfs. Ik vond van der Plas ook een aanwinst. Gewoon duidelijk en onverbloemd in taal van de mensen in de provincie.
pi_198817678
Ik hoop dat Omzigt een persoonlijk gesprek krijgt met Ollongren, Jorritsma, Rutte en Hoekstra en laten ze alles uitspreken, neem er een dag voor. En met notulisten erbij die erbij betrokken waren.
Want er worden nu spelletjes gespeeld, doelen nagestreefd over het hoofd van Omzigt. Ik zou als 'slachtoffer' zélf de vragen willen stellen.

Het was een naar kruisverhoor van Jesse Klaver gisteren tov Jorritsma, het leek wel een rechtbank van de hoogste orde, waarbij de andere kant geen advocaat had, ik miste het 'objection!' om de zoveel minuten.
pi_198817683
Ik wil eigenlijk die positieve Corona test van Ollongren wel zien, geloof er geen flikker van.

[ Bericht 1% gewijzigd door ootjekatootje op 02-04-2021 11:49:50 ]
pi_198817728
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:18 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Het was net een stel hyena's, allemaal.
Nee joh, een stel toneelspelers. Het is één grote poppenkast met hun gespeelde verontwaardiging.
pi_198817739
het land zit midden in een grote crisis maar laten we vooral een weekje lekker achterbaks bekvechten en smerige ruzies uitvechten in de kamer. Tuurlijk joh, alle tijd voor. laat alle Kamerleden even hun plasje doen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198817752
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:43 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Sylvana deed het niet slecht. Gewoon heel redelijk zelfs. Ik vond van der Plas ook een aanwinst. Gewoon duidelijk en onverbloemd in taal van de mensen in de provincie.
Ik kom uit de provincie en heb me zo achterlijk erg gestoord aan die van der Plas, die was net zo dom als Sylvana. Begreep er niets van, tijd verspillende onzin.

Minachting van mensen uit de provincie als je stelt dat zij de 'taal van de mensen in de provincie' zou spreken.
pi_198817766
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:42 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Waarom ben je zo racistisch?
De andere 'racist' comment zat boordevol cynisme dus die kreeg een like. Deze comment niet volgens mij.

Kan je mij verduidelijken wat er racistisch is?
pi_198817768
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
het land zit midden in een grote crisis maar laten we vooral een weekje lekker achterbaks bekvechten en smerige ruzies uitvechten in de kamer. Tuurlijk joh, alle tijd voor.
Dit. Terwijl er zoveel andere manieren zijn om hier uit te komen. Het begint met de media die in feite, heel ongepast, een foto van persoonlijke papieren neemt. De media die al twee jaren bezig is om Rutte te vloeren.
pi_198817802
Jorritsma viel mij erg mee. Ze is helemaal niet de haaibaai die ik voor ogen had. Excuses, mevrouw Jorritsma.
pi_198817806
Die persfotograaf inzake dat document loopt al dagen met een stijve volgens mij. Daar heb ik pas echt mee te doen.
pi_198817815
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik kom uit de provincie en heb me zo achterlijk erg gestoord aan die van der Plas, die was net zo dom als Sylvana. Begreep er niets van, tijd verspillende onzin.

Minachting van mensen uit de provincie als je stelt dat zij de 'taal van de mensen in de provincie' zou spreken.
Lol, wat vervelend dat zo ervaren hebt jho. Ik vond het heerlijk verfrissend tussen al het Haagse geblaat. En dat beide dames nog hun weg moeten vinden en veel te leren hebben spreekt voor zich.
pi_198817821
Ik zou het niet netjes vinden als de pers een foto zou maken van notulen die ik net had gemaakt.
Ollongren had die stukken net gekregen en had ze nog niet eens ingezien laat staan besproken. Ze had die hele zin nog niet gezien.

[ Bericht 41% gewijzigd door Mondkapje op 02-04-2021 11:59:50 ]
pi_198817839
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:52 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zou het niet netjes vinden als de pers een foto zou maken van notulen die ik net had gemaakt.
Dat is hun taak flapdrol
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:53:36 #33
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_198817842
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:50 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ben je nou serieus of ben je echt zo'n verschrikkelijk slechte trol?
Hou het maar op ongelofelijk dom, topics lang komt er al van zulk soort onzin voorbij.

Wat ze gisteravond hebben laten zien is gewoon minachting van het Nederlandse volk en een directe aanval op de democratie.

Rutte zit gewoon in de kamer straks, mede mogelijk gemaakt door die motie van afkeuren welke geen enkele invloed gaat hebben. Hier ben ik hier wel klaar met de politiek, ze moeten Rutte, Kaag, Segers and Wobke aan de hoogste boom opknopen.
pi_198817852
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:53 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat is hun taak flapdrol
Daar kun je over van mening verschillen.
pi_198817861
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:49 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Dit. Terwijl er zoveel andere manieren zijn om hier uit te komen. Het begint met de media die in feite, heel ongepast, een foto van persoonlijke papieren neemt. De media die al twee jaren bezig is om Rutte te vloeren.
precies. Ik kan mij niet voorstellen dat Omtzigt zomaar een andere functie zou krijgen. Die man heeft zoveel voorkeursstemmen gekregen daar kan niemand omheen. Hoe dan ook gaat niemand over de functie van Omtzigt, zeker een verkenner niet.
kortom; storm in een glas water. Had het a4tje in een mapje gezeten dan was er nu een week zinvol debat over covid19. deze week is gewoon verloren gegaan. 0,0 inhoud.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198817889
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:54 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Daar kun je over van mening verschillen.
Ik zie geen verschil met het onthullen van de leugen van Zijlstra, met zijn datsja.
pi_198817947
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:56 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik zie geen verschil met het onthullen van de leugen van Zijlstra, met zijn datsja.
Misschien moeten ze het hem maar vragen over wat er precies is besproken. Hij was erbij natuurlijk.
pi_198818050
quote:
Ik vind Azarkan eigenlijk altijd wel goed. Een man met gevaarlijke ideeen maar goed in het debat en een leuke kerel ook. Simons is gewoon al 10 jaar ernstig in de war en ze moet zich niet aan grondige analyse en visie wagen, maar achterlijk is ze nooit geweest en is ze nog steeds niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 10:43 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

De Jonge staat niet op de lijst.
Ik had begrepen dat hij 1e vice-premier is en dus premier zou worden wanneer Rutte moet opstappen. Daarmee heeft Rutte de Dan Quayle troefkaart in handen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 2 april 2021 @ 12:06:55 #39
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_198818066
quote:

[..]

Nu is ze natuurlijk ook nog nieuw en weet niet alles. Dat komt komende jaren echt wel goed. Juist mooi dus hoe duidelijk ze nu al sprak. Of je het er nou eens bent of niet.
pi_198818076
quote:

[..]

Die van der Plas moet eens stoppen om elke keer te zeggen dat ze er staat voor de boeren...
Zou wat wezen als Sylvana elke keer staat te roepen dat ze er staat voor de zwarten.
pi_198818089
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:06 schreef Dazalbest het volgende:

[..]

Nu is ze natuurlijk ook nog nieuw en weet niet alles. Dat komt komende jaren echt wel goed. Juist mooi dus hoe duidelijk ze nu al sprak. Of je het er nou eens bent of niet.
Haha, ze hield wel rekening met haar “loopje” deed net alsof ze op de catwalk liep.
pi_198818090
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

De andere 'racist' comment zat boordevol cynisme dus die kreeg een like. Deze comment niet volgens mij.

Kan je mij verduidelijken wat er racistisch is?
Je waagt het kritiek te leveren over een niet-blanke, dat is blijkbaar al automatisch racisme voor sommigen :')
  vrijdag 2 april 2021 @ 12:18:30 #43
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_198818235
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Haha, ze hield wel rekening met haar “loopje” deed net alsof ze op de catwalk liep.
Dat viel wel op ja, leek constant bewust van het feit op camera te zijn
  vrijdag 2 april 2021 @ 12:28:10 #44
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_198818385
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:30 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Niet meer woord voor woord waarschijnlijk, maar je zult de onderwerpen waarover gesproken is nog wel op het netvlies hebben hoor.. de verkenners moeten namelijk uit die gesprekken ook de weg naar voren zien te vinden. Overigens heeft Mark R. natuurlijk maar 1 gesprek gehad...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_198818414
quote:

[..]

iedereen was wel redelijk op klaver met zijn ik hou het kort elke keer, trage ploumen en de negatieve uitschieter ouwehand. Ouwehand had en niet geluisterd en had verder hele domme vragen en gemaakt onbegrip. Wat een engnek.
pi_198818424
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind Azarkan eigenlijk altijd wel goed. Een man met gevaarlijke ideeen maar goed in het debat en een leuke kerel ook.
Azarkan is beter te pruimen dan die weeïge, zijige Kuzu en die analfabeet Özturk
pi_198818430
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die van der Plas moet eens stoppen om elke keer te zeggen dat ze er staat voor de boeren...
Zou wat wezen als Sylvana elke keer staat te roepen dat ze er staat voor de zwarten.
Ze gaat over haar eigen woorden met zoals alle andere Kamerleden. Maar spreek haar er gerust op aan via Twitter als het je zo dwars zit.
pi_198818437
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze zei gisteren ook dat ze een tv carrière had gehad :')
pi_198818492
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:54 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

precies. Ik kan mij niet voorstellen dat Omtzigt zomaar een andere functie zou krijgen. Die man heeft zoveel voorkeursstemmen gekregen daar kan niemand omheen. Hoe dan ook gaat niemand over de functie van Omtzigt, zeker een verkenner niet.
kortom; storm in een glas water. Had het a4tje in een mapje gezeten dan was er nu een week zinvol debat over covid19. deze week is gewoon verloren gegaan. 0,0 inhoud.
De VVD militie is ook gearriveerd zie ik.
pi_198818500
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze zei gisteren ook dat ze een tv carrière had gehad :')
Vond haar vergelijking met mannen en tien keer vreemd gaan ook bijzonder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')