Heeft rutte weer een uitwegquote:Op vrijdag 2 april 2021 09:18 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ja nu kan D66 voltooid leven een punt maken want dat zijn echt de belangrijkste issues in het land op dit moment
Wat is precies het verschil met iemand met weinig woorden die voor motie Wilders stemde en Azarkan ?quote:Op vrijdag 2 april 2021 08:50 schreef Draak31 het volgende:
Een groot toneelstuk. De enige met een beetje zelfrespect daar is Azarkan. Om te kotsen en pijnlijk duidelijk dus dat alle stemmen die je doet behalve die voor Azarkan waardeloos zijn.
Precies. Elke actie die hem naar huis zou sturen was eerder een pyrrusoverwinning geweest dan een structurele oplossing. Aangezien hij met kenmerkende glimlach via fractievoorzitterschap in no time weer op de buhne zou staan. En dan hadden d66 en cda zich moeten verantwoorden: wel of geen vertrouwen in de premierquote:Op vrijdag 2 april 2021 08:37 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Kamerleden kan je gelukkig niet naar huis sturen.Ze hadden hem enkel als D-MP naar huis kunnen sturen.
Alsof je Rinus draait om iemand te overtuigen van de schoonheid van muziek.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:20 schreef VersKers het volgende:
Het is een poging om het vertrouwen in de regering weer terug te winnen bij de burger.
Mijn vertrouwen is dermate diep geschaad de afgelopen 10 jaar, dat ik in staat ben alles te geloven wat het tegenovergestelde is wat zij ons willen doen geloven.
Poging 20.. gewoon excuses maken maar dezelfde fouten blijven maken
Het is telkens weer je vertrouwen uiten naar je partner, als die al 10 jaar vreemdgaat.
Het is allemaal een toneelstukje voor de bühne.. gespeelde verontwaardiging, opportunistisch en calculerend. Vind het wel typerend voor de huidige Nederlandse politiekquote:Op vrijdag 2 april 2021 08:56 schreef Scheepskok het volgende:
Vergeet ook niet dat deze mensen vrijdagmiddag gewoon met elkaar een borrel drinken en grapjes met elkaar maken. Hoge heren bijten elkaar niet.
Azarkan heeft een veel bredere kaak en meer charisma.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wat is precies het verschil met iemand met weinig woorden die voor motie Wilders stemde en Azarkan ?
Juist doordachte woorden kunnen harder aankomen
Haha ja. Maar die holle frasen van D66 kennen we al vele decennia.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:30 schreef Bananenpap het volgende:
Nou, 'Nu Doorpakken' en 'Nieuw Leiderschap' kan na één debat ook alweer de prullenbak in. Wat een ongelooflijke poppenkast.
Normaal.Doen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:30 schreef Bananenpap het volgende:
Nou, 'Nu Doorpakken' en 'Nieuw Leiderschap' kan na één debat ook alweer de prullenbak in. Wat een ongelooflijke poppenkast.
Om daarmee de weg vrij te maken voor haar koningin.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:16 schreef Scheepskok het volgende:
Lijkt wel schaken op hoog niveau. Ollongren laat met opzet woorden van Rutte zien en zet zo de koning schaak en offert zichzelf op voor haar eigen partij.
Ik zie D66 en het CDA niet meer in een kabinet onder Rutte stappenquote:Op vrijdag 2 april 2021 09:40 schreef Pleun2011 het volgende:
Het verbaasde mij niet dat Rutte mag blijven, Rutte IV zal er ook wel gewoon komen. Vraag me ook af of je er iets mee op zou schieten om Rutte te lozen, ik zie niet echt een type dat het beter zou doen. Zo'n Kaag bijvoorbeeld..pure horror.
Dan hadden ze net zo goed de motie van wantrouwen kunnen doen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zie D66 en het CDA niet meer in een kabinet onder Rutte stappen
Jawel hoor.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jawel, anders hadden ze de motie van wantrouwen wel ondersteund, maar die boot hebben ze bewust afgehouden. Een PvdA bv kan nu niet meer in het kabinet, die hebben het wel ondersteund.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou, de partijen die voor de Motie van Wantrouwen hebben gestemd zullen dat per definitie niet doen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik twijfel hier erg overquote:Op vrijdag 2 april 2021 09:48 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nou, de partijen die voor de Motie van Wantrouwen hebben gestemd zullen dat per definitie niet doen.
Jazeker, heel Nederland dus toch aan de warmtepomp en tig windmolens erbij.quote:
Ik denk het niet, zal wel met een sisser aflopen. Net zoals het altijd gaat hier in Nederlandquote:Op vrijdag 2 april 2021 09:53 schreef Scrummie het volgende:
Komende week/weken gaan interessant worden in elk geval.
Tja, ik kan me dat onderhand goed voorstellen. Niks is te gek.quote:
Sweet summer child.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Toen hij had gezegd dat hij al eerder dan de rest info had, dacht ik even dat het het einde zou zijn. Maar binnen een uur waren ze alweer aan het draaien. Ik snap echt niet waarom ze deze showtjes iedere keer tot midden in de nacht laten duren.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:50 schreef Hathor het volgende:
Kan me geen debat herinneren dat langer heeft geduurd dan dat van gisteren, en eigenlijk wisten we allemaal wel wat de uitkomst zou zijn. Zo doorzichtig allemaal.
Dat idee had ik ook ja..vandaar dat ik het had over opportunistisch en calculerend. CU heeft ook voor Rutte gestemd, misschien denken ze dat het hun kansen verhoogt.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jawel, anders hadden ze de motie van wantrouwen wel ondersteund, maar die boot hebben ze bewust afgehouden.
Ja schouten wil weer op landbouwquote:Op vrijdag 2 april 2021 10:06 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook ja..vandaar dat ik het had over opportunistisch en calculerend. CU heeft ook voor Rutte gestemd, misschien denken ze dat het hun kansen verhoogt.
Ergens in de verte doet ze me nu ook denken aan Carolien. Ik ben verpestquote:
Het is wel opvallend dat de coalitiepartijen allemaal tegen de motie hebben gestemd. Misschien speelt het toch nog mee dat we momenteel in een crisis zitten en dat het helemaal een chaos zou worden als je nu de demissionair premier naar huis stuurt.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:06 schreef BasEnAad het volgende:
Kaag en Hoekstra laten zich regeren door angst. Ze hadden nú de boel open kunnen breken, maar waren bang.
Nieuw leiderschap
Daar is echt niks overdreven aan hoor. Alleen gaan ze er hier nog eerst een complete poppenkast omheen opvoeren. Iedereen geschokt, verontwaardigd, diepe vertrouwenscrisis etc.quote:Op vrijdag 2 april 2021 07:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
We zijn geen haar beter dan Rusland met als grote verschil dat Poetin niet zo hypocriet doet.
Dat weet je niet als het kabinet valt en er nieuwe verkiezingen moeten komen krijgt de VVD nooit een pak slaag.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:44 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan hadden ze net zo goed de motie van wantrouwen kunnen doen.
Iedereen is natuurlijk doodsbang dat Hugo de Jonge premier wordt wanneer Rutte opstapt. Ruttes machtsstijl is ook zorgen dat er geen acceptabel alternatief voor hem is, niet in de fractie en niet in het kabinet. Ik denk dat als er een breed gerespecteerde vicepremier was geweest, Dijkhoff de nr. 2 van de VVD was geweest en de coronacrisis was opgelost, dit anders voor Rutte was afgelopen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:06 schreef BasEnAad het volgende:
Kaag en Hoekstra laten zich regeren door angst. Ze hadden nú de boel open kunnen breken, maar waren bang.
Nieuw leiderschap
Nee joh, dat zou echt ontzettend dom zijn. Juist door binnen de CDA fractie te blijven kan hij gigantisch veel invloed behouden. Juist omdat het CDA, en daarmee de andere coalitiepartners, dan rekening met hem moeten blijven houden.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Als Pieter Omtzigt ballen heeft scheidt hij zich vandaag nog af van die Judasclub waar hij nu deel van uitmaakt.
Rutte heeft zo weer een functie bij Unilever, Shell of één of ander burgemeestersbaantje hoor, als hij zou willen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:24 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Is ook wel zo. Rutte heeft niks buiten de politiek dus zal er koste wat kost aan vast blijven houden.
Te oud en niet objectief .quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:10 schreef Breekfast het volgende:
Herman Tjeenk Willink een optie als nieuwe verkenner? Of te oud?![]()
[ afbeelding ]
Ik denk dat er zeker een paar met Omtzigt mee zullen gaan.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:36 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nee joh, dat zou echt ontzettend dom zijn. Juist door binnen de CDA fractie te blijven kan hij gigantisch veel invloed behouden. Juist omdat het CDA, en daarmee de andere coalitiepartners, dan rekening met hem moeten blijven houden.
Bij een afscheiding heb je 1 zetel en wordt je gelijkwaardig aan Bij1, BBB en 50plus. Je stelt dan weinig meer voor. En de meeste afscheidingen mislukken.
De Jonge staat niet op de lijst.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Iedereen is natuurlijk doodsbang dat Hugo de Jonge premier wordt wanneer Rutte opstapt. Ruttes machtsstijl is ook zorgen dat er geen acceptabel alternatief voor hem is, niet in de fractie en niet in het kabinet. Ik denk dat als er een breed gerespecteerde vicepremier was geweest, Dijkhoff de nr. 2 van de VVD was geweest en de coronacrisis was opgelost, dit anders voor Rutte was afgelopen.
Ik zou dan ook zeggen laat Rutte nog maar een paar maanden demissionair doormodderen met meer macht van de kamer en dan in het najaar nieuwe verkiezingen.
Rutte heeft zelf al aangegeven het onderwijs in te willen als zijn premierschap stopt.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:24 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Is ook wel zo. Rutte heeft niks buiten de politiek dus zal er koste wat kost aan vast blijven houden.
Als hij zich dat herinnert.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:43 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Rutte heeft zelf al aangegeven het onderwijs in te willen als zijn premierschap stopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |