SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
1830 thuis. Kleine maaltijd om niet op een lege maaltijd te gaan sporten. 1900 sporten. 2030 thuis. Daarna de grote maaltijd. Problem solved.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier idd.
Tot 1830 werk, eten maken, eten en afzakken. Ben pas meestal rond 2030 zo ver om weg te gaan. Dan tot 2200 en weer naar huis.
Dus ja, heeeeel veel last van de spertijd. Ongefundeerd onding.
De gemiddelde Nederlander gaat om 23.30 naar bed. Dat is 1/3e deel van 21.00-04.30. Nou, dan zal het ongeveer 70% zijn i.p.v. 80%.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:57 schreef ipa84 het volgende:
[..]
A op die manier maar dan zouden de meeste mensen naar bed moeten gaan tussen 22.00 en 23.00. Ook dat betwijfel ik.
Nee dat maakt niks uit, niet als het om de grondwet gaat.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt het wel uit of je met een maatregel 99% of 1% van Nederland treft.
Je snapt m'n punt neem ik aan wel.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:57 schreef ipa84 het volgende:
[..]
A op die manier maar dan zouden de meeste mensen naar bed moeten gaan tussen 22.00 en 23.00. Ook dat betwijfel ik.
Het duurde nog lang.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:58 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee dat maakt niks uit, niet als het om de grondwet gaat.
En hiermee geef je dus ook aan dat die avondklok 1 hele grote wassen neus is.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
1830 thuis. Kleine maaltijd om niet op een lege maaltijd te gaan sporten. 1900 sporten. 2030 thuis. Daarna de grote maaltijd. Problem solved.
Vind het ook onzin, daarom negeer ik het ding ook grotendeels. Zie werkelijk nooit politie of boa's. En als het mis gaat betaal ik de boete met liefde.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:52 schreef Red_85 het volgende: [..] Hier idd. Tot 1830 werk, eten maken, eten en afzakken. Ben pas meestal rond 2030 zo ver om weg te gaan. Dan tot 2200 en weer naar huis. Dus ja, heeeeel veel last van de spertijd. Ongefundeerd onding.
Nee, dat geef ik niet aan. Maar laat ook maar.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
En hiermee geef je dus ook aan dat die avondklok 1 hele grote wassen neus is.
Precies, die contacten zijn er vaak evenwel, vooral de mensen die toch al lak hebben aan regels.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar de avondklok voorkomt ook dat ome Henk en Tante Sjaan van 68 jaar oud 's middags met anderen afspreken of op de kleinkinderen passen, anders zouden ze misschien wel besmet raken en in het ziekenhuis belanden.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier idd.
Tot 1830 werk, eten maken, eten en afzakken. Ben pas meestal rond 2030 zo ver om weg te gaan. Dan tot 2200 en weer naar huis.
Dus ja, heeeeel veel last van de spertijd. Ongefundeerd onding.
Maar je gaat niet want het is niet haalbaar voor je. En weer een contactmoment minder.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bij ons bedrijf is 1 persoon een keer aangehouden, vlakbij haar woning ook nog. Kans op controle is zo kleinquote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vind het ook onzin, daarom negeer ik het ding ook grotendeels. Zie werkelijk nooit politie of boa's. En als het mis gaat betaal ik de boete met liefde.
Dat doe je wel.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, dat geef ik niet aan. Maar laat ook maar.
Als je de politie nodig hebt om te bepalen of je iets wel of niet doet zegt dat wel iets over je karakter. NoFi verder, meer een constatering.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vind het ook onzin, daarom negeer ik het ding ook grotendeels. Zie werkelijk nooit politie of boa's. En als het mis gaat betaal ik de boete met liefde.
En daar zit het grootste deel van het probleem: op die modellen valt nogal wat af te dingen. Of liever: op de data waarmee die modellen gevuld worden, want die schieten tekort met extreme onzekerheidsmarges tot gevolg. Zo hebben ze voor het berekenen van het effect van die avondklok mobiliteitscijfers gebruikt - maar wel die van de hele dag, want uitgesplitst per tijdvak zijn ze niet beschikbaar. Ook is het niet los te koppelen van bezoekbeperkingen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik kan nu een heel verhaal afsteken over hoe statistische modellering werkt, maar ik vrees dat het verspilde tijd zou zijn. Kort gezegd: een effectgrootte van ~10% fit blijkbaar het beste op de modellen.
De risico's ook.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
Daarvoor zijn de onzekerheden veel te groot.
Er zijn meer risico's dan alleen die voor de ziekenhuizen.quote:
Je denkt er hetzelfde over als ik dus? Kom er niet helemaal uit wat je nu bedoelt tov mijn post.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je de politie nodig hebt om te bepalen of je iets wel of niet doet zegt dat wel iets over je karakter. NoFi verder, meer een constatering.
Ik ken verschillende mensen die echt bang zijn om een stap buiten de deur te zetten. Dat vind ik best wel heftig.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Bij ons bedrijf is 1 persoon een keer aangehouden, vlakbij haar woning ook nog. Kans op controle is zo klein
Ik denk het niet.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je denkt er hetzelfde over als ik dus? Kom er niet helemaal uit wat je nu bedoelt tov mijn post.
Ook dat denk ik niet.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben het in ieder geval een keer met je eens
Ja en hoeveel ongelukken gebeuren daardoor ? Het is nu inderdaad veel drukker om 20.30quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:12 schreef leolinedance het volgende:
Een keer te hard rijden doen we (bijna) allemaal wel, maar het risico op 95 euro om je vrijheid terug te pakken is dat voor velen niet waard.
2 minuten eerder thuis > vrijheid
Zeker, mensen onderschatten het mentale effect. Ik gooi vaak vuil weg na 21.00 en kijk eerst ook even of er een politieauto staat ergens.....Dat gevoel raken veel mensen ook niet meer kwijt vrees ik.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ken verschillende mensen die echt bang zijn om een stap buiten de deur te zetten. Dat vind ik best wel heftig.
Geen idee, lijkt me ook niet zo relevant. Hoeveel IC opnames en coronadoden zijn er meer door mensen die de avondklok overtreden?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja en hoeveel ongelukken gebeuren daardoor ? Het is nu inderdaad veel drukker om 20.30
Ja precies dat soort dingen. Echt erg hoor. Als je dat een jaar geleden had gezegd werd je voor gek (of w*pp**) uitgemaakt.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeker, mensen onderschatten het mentale effect. Ik gooi vaak vuil weg na 21.00 en kijk eerst ook even of er een politieauto staat ergens.....Dat gevoel raken veel mensen ook niet meer kwijt vrees ik.
Dat mentale effect veroorzaakt meer schade dan corona
Maar dat we zo gaan denken is natuurlijk wel vrij ernstig. Net als argumenten als "ach, 80% van de tijd slaapt een normale Nederlander" of "mij raakt het niet, dus ik vind de maatregel prima" dat zijn. Daarmee reduceer je de inschatting van de proportionaliteit van een toch redelijk extreem ingrijpende maatregel tot je eigen individuele ongerief en het is erg eng als dat als voor- of tegenargument wordt ingezet.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:12 schreef leolinedance het volgende:
Een keer te hard rijden doen we (bijna) allemaal wel, maar het risico op 95 euro om je vrijheid terug te pakken is dat voor velen niet waard.
Gewoon nieuwsgierig ... waarom zo laat? (Mijn vraag heeft niks te maken met de avondklok.)quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeker, mensen onderschatten het mentale effect. Ik gooi vaak vuil weg na 21.00 en kijk eerst ook even of er een politieauto staat ergens.....Dat gevoel raken veel mensen ook niet meer kwijt vrees ik.
Sleepnetwetgeving? Och, 99% van de tijd doe ik niks ernstigs dus vind het wel prima allemaalquote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar dat we zo gaan denken is natuurlijk wel vrij ernstig. Net als argumenten als "ach, 80% van de tijd slaapt een normale Nederlander" of "mij raakt het niet, dus ik vind de maatregel prima" dat zijn. Daarmee reduceer je de inschatting van de proportionaliteit van een toch redelijk extreem ingrijpende maatregel tot je eigen individuele ongerief en het is erg eng als dat als voor- of tegenargument wordt ingezet.
Hier ookquote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:29 schreef maily het volgende:
[..]
Gewoon nieuwsgierig ... waarom zo laat? (Mijn vraag heeft niks te maken met de avondklok.)
De proportionaliteit moet je dan ook wel afwegen tegen het algemene belang. Al een jaar lang staat onze zorg, economie en eigenlijk het hele land op instorten zodra we de maatregelen terugdraaien (voor een mooi voorbeeld zie Brazilie).quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar dat we zo gaan denken is natuurlijk wel vrij ernstig. Net als argumenten als "ach, 80% van de tijd slaapt een normale Nederlander" of "mij raakt het niet, dus ik vind de maatregel prima" dat zijn. Daarmee reduceer je de inschatting van de proportionaliteit van een toch redelijk extreem ingrijpende maatregel tot je eigen individuele ongerief en het is erg eng als dat als voor- of tegenargument wordt ingezet.
De stelling dat het algemeen belang altijd moet voorgaan op individuele belangen vind ik niet bepaald rechtsstatelijk...quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
De proportionaliteit moet je dan ook wel afwegen tegen het algemene belang. Al een jaar lang staat onze zorg, economie en eigenlijk het hele land op instorten zodra we de maatregelen terugdraaien (voor een mooi voorbeeld zie Brazilie).
Het algemene, nationale belang zal altijd zwaarder moeten wegen dan het belang van de onderdanen van een land. Als de avondklok het land veel leed en economische schade kan besparen dan moet dat offer maar gebracht worden. Ik ben het wel eens met de mensen die zeggen dat het allemaal niet geweldig onderbouwd is.
De gemiddelde 30 plusser wellicht.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander gaat om 23.30 naar bed. Dat is 1/3e deel van 21.00-04.30. Nou, dan zal het ongeveer 70% zijn i.p.v. 80%.
Tot ze met hun niet-opgegeven leasebak op zondag bij de meubeloutlet hebben gestaan, erachter komen dat de fiscus de parkeergegevens bij Yellowbrick opvraagt en een halve ton bij ze naheft. Dan is de wereld te klein.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Sleepnetwetgeving? Och, 99% van de tijd doe ik niks ernstigs dus vind het wel prima allemaal
Ik deel je enthousiasme hoor, begrijp me niet verkeerd.. echter; ik kan geen enkele reden bedenken waarom dit soort testen niet vorig jaar al zijn gedaan, oktober/november/december. Dan had je nu al wat mogelijk kunnen maken bijvoorbeeld, wat maatregelen volgen buiten zo'n festival weer makkelijker maakt, meer draagvlak, etc.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:38 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/286368/(...)n-de-supermarkt.html
Nice man! Dit geeft echt hoop voor de zomer! En de kamerbrief van gisteren zei dus woordelijk dat in plaats van de 1.5m maatregelen zouden gelden op grote evenementen en festivals na 1 juli zoals die nu worden getest bij fieldlabs.
Wat dus betekent Dat dit is wat het kabinet van plan is voor de zomer.
Feest!
Je reageerde niet op mij, maar plastic mag ik bijvoorbeeld alleen op woensdagavond langs de weg zetten, na acht uur of half negen. Ik vergeet het negen van de tien keer en denk er dan pas om elf uur aan als ik naar bed ga. Maar ik zag van de week al om drie uur 's middags allemaal zakken op het verzamelpunt dus denk dat ik hem er ook maar eerder neerleg.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:29 schreef maily het volgende:
[..]
Gewoon nieuwsgierig ... waarom zo laat? (Mijn vraag heeft niks te maken met de avondklok.)
Hier mogen we het grof vuil ná 21.00 aan de weg plaatsen. Dat is ook een leuke discussie met ambtenaren. Win je niet overigens.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:43 schreef CherryLips het volgende:
Je reageerde niet op mij, maar plastic mag ik bijvoorbeeld alleen op woensdagavond langs de weg zetten, na acht uur of half negen. Ik vergeet het negen van de tien keer en denk er dan pas om elf uur aan als ik naar bed ga. Maar ik zag van de week al om drie uur 's middags allemaal zakken op het verzamelpunt dus denk dat ik hem er ook maar eerder neerleg.
Groot stuk in de Televaag met dezelfde strekking.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:44 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zag dat de ME vandaag weer heeft opgetreden tegen de democratie?
Wel gek dat ik ze afgelopen week niet heb zien ingrijpen bij al die feestende politieke partijen.
Stuur m even een berichtje en vraag om bronnen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:45 schreef THEFXR het volgende:
waar/hoe/wie kan het verifiëren?
[ twitter ]
Vanuit de voordeur op de stoep lazeren.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Hier mogen we het grof vuil ná 21.00 aan de weg plaatsen. Dat is ook een leuke discussie met ambtenaren. Win je niet overigens.
Weet die kerel dat Nederland meer ziekenhuizen telt?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:45 schreef THEFXR het volgende:
waar/hoe/wie kan het verifiëren?
[ twitter ]
Voor Halsema maakt het blijkbaar uit waar je voor wil demonstreren. Selectief optreden is eigenlijk nog erger dan álle demonstraties verbieden.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Groot stuk in de Televaag met dezelfde strekking.
Ook dat kan je natuurlijk prima om 04:30quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Hier mogen we het grof vuil ná 21.00 aan de weg plaatsen. Dat is ook een leuke discussie met ambtenaren. Win je niet overigens.
Nee het maakt uit of je wel of niet bereid bent de coronamaatregelen en een max. aantal personen in acht te nemen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor Halsema maakt het blijkbaar uit waar je voor wil demonstreren. Selectief optreden is eigenlijk nog erger dan álle demonstraties verbieden.
Eens.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor Halsema maakt het blijkbaar uit waar je voor wil demonstreren. Selectief optreden is eigenlijk nog erger dan álle demonstraties verbieden.
Ze krijgen de toeslagen nog niet eens op de rit laat staan dat ze capabel genoeg zijn om een auto te checken.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Tot ze met hun niet-opgegeven leasebak op zondag bij de meubeloutlet hebben gestaan, erachter komen dat de fiscus de parkeergegevens bij Yellowbrick opvraagt en een halve ton bij ze naheft. Dan is de wereld te klein.
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet die kerel dat Nederland meer ziekenhuizen telt?
En om überhaupt tot een discussie over die balansafweging - en over de vraag of het collectief belang altijd prevaleert boven de som van individuele belangen en hoe je dat dan meet - is er data nodig. Meer dan een literatuuronderzoek dat uit drie voetnoten naar andere studies bestaat.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:34 schreef Confetti het volgende:
De proportionaliteit moet je dan ook wel afwegen tegen het algemene belang.
Einde van de dag, lekker rustig ook, geen mensen in de lift.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:29 schreef maily het volgende:
[..]
Jaa precies.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:51 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Nee het maakt uit of je wel of niet bereid bent de coronamaatregelen en een max. aantal personen in acht te nemen.
Do as I say, don't do as I do.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:01 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jaa precies.
Zoals op de Dam bedoel je?
Net als bij die BLM demonstratie zeker.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:51 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Nee het maakt uit of je wel of niet bereid bent de coronamaatregelen en een max. aantal personen in acht te nemen.
Dat is nu natuurlijk even geen sensatiekrant.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Groot stuk in de Televaag met dezelfde strekking.
Ik denk meden omdat nu pas de testcapaciteit bestaat. Iedereen roept dat, maar vergeet niet dat de eerste sneltesten toen ongeveer net goedgekeurd werden.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik deel je enthousiasme hoor, begrijp me niet verkeerd.. echter; ik kan geen enkele reden bedenken waarom dit soort testen niet vorig jaar al zijn gedaan, oktober/november/december. Dan had je nu al wat mogelijk kunnen maken bijvoorbeeld, wat maatregelen volgen buiten zo'n festival weer makkelijker maakt, meer draagvlak, etc.
Voel je je inmiddels weer wat gemakkelijker, ouwe knuffelbeer?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:12 schreef eragon2890 het volgende:
Ze laten het makkelijk lijken, maar dat is dus een godgegeven prestatie, niet iets triviaals 😉 *saluut*
Not sure if serious, or just trolling...quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Einde van de dag, lekker rustig ook, geen mensen in de lift.
Lekker wat frisse avondlucht ook, hou ik van.
Ik kan 'm nogmaals plaatsen, maar ik vraag me af of je wel leest wat ik zeg...quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat doe je wel.
Een andere planning waardoor je nog steeds evenveel kans hebt om anderen te besmetten.
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:34 schreef DireStraits7 het volgende:
En de vraag is ook helemaal niet hoeveel manieren er zijn om onder de avondklok uit te kunnen komen. De vraag is hoeveel mensen zich er wel aan houden en je daarmee contacten vermijdt die zonder avondklok wél plaatsgevonden zou hebben.
Dat het mentale effect onderschat wordt ?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:16 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Not sure if serious, or just trolling...
Dit soort redenaties, echt hoor....quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Hier ook
Werk, koken, eten met gezin, opruimen, kind voorlezen, avondritueel en op bed flikkeren. Eer dat ik dan buiten met met container is het wel 21 uur geweest
Dat zou misschien nog wel kunnen, maar toch niet op basis van jouw voorbeeld? 😯quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat het mentale effect onderschat wordt ?
Nee natuurlijk niet, dat mensen die na 21.00 uur buiten zijn het gevoel houden zich niet aan de regels te houden.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:29 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat zou misschien nog wel kunnen, maar toch niet op basis van jouw voorbeeld? 😯
Nee het zijn allemaal voorbeelden van onnodige beperking van vrijheid. Daarom is de avondklok kut en veels te ingrijpend.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit soort redenaties, echt hoor....
Ik zet na 21u het vuil buiten, want ik moet mijn kind voorlezen en op bed gooien. Want ja, dat kan ook echt niet 1 minuut later.
En daarom is de avondklok kut.
Ja, je hebt gelijk. We kunnen beter een avondklok maken die afhankelijk is van welk leeftijdscohort je zit. Voor 80-jarigen is 'ie van 18-02.30. Voor 20-jarigen van 23.30-08.00.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De gemiddelde 30 plusser wellicht.
Alhoewel ik de half 5 ook nog wel aantik in het weekend (overigens ook iets dat het gemiddelde omhoog zal trekken).
Het was een antwoord op deze vraagquote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit soort redenaties, echt hoor....
Ik zet na 21u het vuil buiten, want ik moet mijn kind voorlezen en op bed gooien. Want ja, dat kan ook echt niet 1 minuut later.
En daarom is de avondklok kut.
Eer ik een keer bedenk dat vuilnis weggetieft moet worden, is het vaak na 21 uur. Heeft dat impact vanwege de avondklok, nee, niet bepaald hier.quote:Gewoon nieuwsgierig ... waarom zo laat? (Mijn vraag heeft niks te maken met de avondklok.)
Zoiets hadden ze in Turkije toch?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. We kunnen beter een avondklok maken die afhankelijk is van welk leeftijdscohort je zit. Voor 80-jarigen is 'ie van 18-02.30. Voor 20-jarigen van 23.30-08.00.
Oh ja, sorry, ik had inderdaad moeten weten dat je in een discussie over de avondklok en hoe kut die is (met als voorbeeld vuilnis na negenen weggooien) een opmerking maakte die niet gerelateerd was aan de avondklok.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:38 schreef Molo het volgende:
Eer ik een keer bedenk dat vuilnis weggetieft moet worden, is het vaak na 21 uur. Heeft dat impact vanwege de avondklok, nee, niet bepaald hier.
Die relatie haal jij er nu bij.
Ik gaf dus zoals ik zei antwoord op deze vraagquote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh ja, sorry, ik had inderdaad moeten weten dat je in een discussie over de avondklok en hoe kut die is (met als voorbeeld vuilnis na negenen weggooien) een opmerking maakte die niet gerelateerd was aan de avondklok.
Het dikgedrukte hád je iets van richting kunnen geven qua gedachtenquote:Gewoon nieuwsgierig ... waarom zo laat? (Mijn vraag heeft niks te maken met de avondklok.)
Ruim voor de avondklok dus yes!quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kroegen open![]()
Ben ik nog op tijd?
Nog erger dus..quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Auke Wagenmakers
Fysiotherapeut, 1e lijns echografist | Opleiding Geneeskunde RuG en Fysiotherapie | eigenaar Health Club Groningen | eigenaar Fysiotherapie Groningen
Kutkrant.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is nu natuurlijk even geen sensatiekrant.
Ja ok, daar zijn we het dan weer wel over eens.quote:
Die mensen zaten voor corona vast ook al mentaal niet echt lekker in het velletje. Of er wordt overdreven om een punt te maken.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jaa inderdaad. Daar is van geleerd dat het heel lastig wordt als de opkomst hoger is dan verwacht, dus nu worden locaties aangewezen waar de instroom goed gereguleerd kan worden.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:01 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jaa precies.
Zoals op de Dam bedoel je?
Ah sportschool eigenaar is boos omdat z'n sportschool dicht is.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Auke Wagenmakers
Fysiotherapeut, 1e lijns echografist | Opleiding Geneeskunde RuG en Fysiotherapie | eigenaar Health Club Groningen | eigenaar Fysiotherapie Groningen
Ah juist, Facebook is echt stuk.quote:
Nog erger. Twitter.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 21:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah juist, Facebook is echt stuk.
quote:Now you do what they told ya
And now you do what they told ya
Zonder vrijheid.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 21:24 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Wel best misselijke grap is het wel, maar we leven toch?
Dit bedoel ik dus.. overal op facebook lees je dat de verkiezingen corrupt zijn geweest of “gestolen” van PVV of FVD.quote:
Onderzoek gedaan ?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 21:02 schreef Questular het volgende:
[..]
Die mensen zaten voor corona vast ook al mentaal niet echt lekker in het velletje. Of er wordt overdreven om een punt te maken.
Voor iets wat gezond is, zeker nu heel belangrijk en waar ik toch al minimaal 1,5 meter van iedereen afstand neem omdat ik het alleen doe.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dus ga je niet. Opzet avondklok in jouw geval geslaagd.
Terwijl de spertijd ook de sportscholen er van weerhoud om open te gaan.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
1830 thuis. Kleine maaltijd om niet op een lege maaltijd te gaan sporten. 1900 sporten. 2030 thuis. Daarna de grote maaltijd. Problem solved.
Ja, dit.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar de avondklok voorkomt ook dat ome Henk en Tante Sjaan van 68 jaar oud 's middags met anderen afspreken of op de kleinkinderen passen, anders zouden ze misschien wel besmet raken en in het ziekenhuis belanden.
Ik snap dat "afpakken" niet.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 21:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor iets wat gezond is, zeker nu heel belangrijk en waar ik toch al minimaal 1,5 meter van iedereen afstand neem omdat ik het alleen doe.
Dus ga ik nu gewoon naar buiten in een gemeenteperkje.
Opzet is dus niet geslaagd. Ik laat dat niet van me afpakken.
Vast een traditie.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 21:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor iets wat gezond is, zeker nu heel belangrijk en waar ik toch al minimaal 1,5 meter van iedereen afstand neem omdat ik het alleen doe.
Dus ga ik nu gewoon naar buiten in een gemeenteperkje.
Opzet is dus niet geslaagd. Ik laat dat niet van me afpakken.
Ja 😂quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Voel je je inmiddels weer wat gemakkelijker, ouwe knuffelbeer?
Als het om contactmomenten gaat, moet je zeggen dat mensen elkaar gewoon niet mogen zien.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar je gaat niet want het is niet haalbaar voor je. En weer een contactmoment minder.
Zeker een mooi voornemen, dat de échte liberalen van NL maar op mogen staan. In combinatie met buiten, zomer, vaccins komt ‘t wel langzaam weer goed.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 21:39 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
En Kaag is nu al bezig met een kruistocht tegen de avondklok en om HO open te krijgen en terassen, dat helpt ook.
Het gaat de goede kant op.
dit is idd, natuurlijk zo subjectief als de pest.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 21:12 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ah sportschool eigenaar is boos omdat z'n sportschool dicht is.
Gelukkig blijven we allemaal vrolijk en worden we niet zuurquote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. We kunnen beter een avondklok maken die afhankelijk is van welk leeftijdscohort je zit. Voor 80-jarigen is 'ie van 18-02.30. Voor 20-jarigen van 23.30-08.00.
Hoe zit het met maatregelen daar op dit moment? Zijn dit cijfers met strenge maatregelen?quote:Op zondag 21 maart 2021 00:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Israel is bijna klaar:
Israel COVID update: Daily caseload falls below 1,000
- New cases: 611
- Positivity rate: 1.8% (-0.1)
- In hospital: 863 (+9)
- In ICU: 256 (+10)
- New deaths: 9
Population vaccinated:
- 1st dose: 55.5% (+0.1)
- 2nd dose: 48.6% (+0.2)
Moeten ze nog. En het wordt alleen maar erger met lange avonden en beter weer.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 22:11 schreef trein2000 het volgende:
Die avondklok is gewoon onvoldoende onderbouwt. De enige reden dat we dat ding nog hebben is bestuurdersgemak. Dit is immers veel makkelijker handhaven dan constant alle bossen en industrieterreinen afspeuren op zoek naar feestjes.
Een andere verklaring kan ik niet geven.
Tegen de 100.000 tests weer.quote:
Doe maar, want het is de spertijd niet die mij er van weerhoudt savonds niet weg te hoeven. Het is de gedwongen sluiting van de sportscholen. Het is ook niet de avondklok die mensen er van weerhoudt te kunnen sporten. Dat is nog steeds het verbod op teamsporten.quote:
Kijk het nieuws: een groot feest daarquote:Op zondag 21 maart 2021 00:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoe zit het met maatregelen daar op dit moment? Zijn dit cijfers met strenge maatregelen?
Idd net doen alsof dit super lastig is qua personeel en dat ze massaal politie moeten inzetten. Waarheid is natuurlijk dat het ontzettend scheelt aangezien er bijna niets gebeurd in de avonden. Af en toe ergens een boa groep inzetten en zorgen dat dat uitgebreid in media komt voor afschrik beleid en je bent klaarquote:Op zaterdag 20 maart 2021 22:11 schreef trein2000 het volgende:
Die avondklok is gewoon onvoldoende onderbouwt. De enige reden dat we dat ding nog hebben is bestuurdersgemak. Dit is immers veel makkelijker handhaven dan constant alle bossen en industrieterreinen afspeuren op zoek naar feestjes.
Een andere verklaring kan ik niet geven.
Niet echt, tenminste als je gevaccineerd bent. Als je dat niet bent mag je niks dus er ontstaat daar nu een enorme 2deling in de samenleving.quote:Op zondag 21 maart 2021 00:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoe zit het met maatregelen daar op dit moment? Zijn dit cijfers met strenge maatregelen?
Daarom.quote:Op zondag 21 maart 2021 00:47 schreef RipCity het volgende:
[..]
Idd net doen alsof dit super lastig is qua personeel en dat ze massaal politie moeten inzetten. Waarheid is natuurlijk dat het ontzettend scheelt aangezien er bijna niets gebeurd in de avonden. Af en toe ergens een boa groep inzetten en zorgen dat dat uitgebreid in media komt voor afschrik beleid en je bent klaar
Ik begrijp ook niet waarom zo veel mensen zich eraan houden. Wat kan je die 5% (?) kans op een bekeuring van 95 euro nou schelen.quote:Op zondag 21 maart 2021 00:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom.
Maar als wij opeens om 2115 met zn allen naar buiten gaan als protest hebben ze niet genoeg hoor.
ik ken de agenda erachter niet en we horen ook niks van Jaap en Hugo, waarom er zoveel ineens getest wordt.quote:Op zondag 21 maart 2021 00:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tegen de 100.000 tests weer.
Iedere keer als er een sprong in tests is gedaan, stijgt het aantal besmettingen ook.
En wij maar denken dat het groeit
ik zie de blauwe ook nergens rijden.quote:Op zondag 21 maart 2021 00:47 schreef RipCity het volgende:
[..]
Idd net doen alsof dit super lastig is qua personeel en dat ze massaal politie moeten inzetten. Waarheid is natuurlijk dat het ontzettend scheelt aangezien er bijna niets gebeurd in de avonden. Af en toe ergens een boa groep inzetten en zorgen dat dat uitgebreid in media komt voor afschrik beleid en je bent klaar
Zucht.quote:Op zondag 21 maart 2021 00:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tegen de 100.000 tests weer.
Iedere keer als er een sprong in tests is gedaan, stijgt het aantal besmettingen ook.
En wij maar denken dat het groeit
Wat zouden die 92500 mensen hebben die negatief zijn getest?quote:Op zondag 21 maart 2021 07:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zucht.
Kan je echt niet een heel klein beetje toegeven dat het niet alleen te maken heeft met meer testen, maar ook met meer besmettingen en dat mensen zich daarom vaker later testen?
Het zal je misschien verbazen, maar sommige mensen zijn wel zo opgevoed dat ze zich aan de regels houden, ook al zijn ze het niet altijd met die regels eens.quote:Op zondag 21 maart 2021 01:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet waarom zo veel mensen zich eraan houden. Wat kan je die 5% (?) kans op een bekeuring van 95 euro nou schelen.
Mazzel....deze keerquote:Op zondag 21 maart 2021 07:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat zouden die 92500 mensen hebben die negatief zijn getest?
Verantwoordelijkheidsgevoel in ieder geval.quote:Op zondag 21 maart 2021 07:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke.. maar wanneer komt het moment dan dat je je niet meer laat testen bij een snotneus?quote:Op zondag 21 maart 2021 07:30 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheidsgevoel in ieder geval.
Bij elke verkoudheidsklacht testen hè. Twijfel je over testen, dan dus laten testen.quote:Op zondag 21 maart 2021 07:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke.. maar wanneer komt het moment dan dat je je niet meer laat testen bij een snotneus?
Als de overheid het zegt?
Dit wordt anders een never ending story
Ik heb zelf hooikoorts.quote:Op zondag 21 maart 2021 07:39 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Bij elke verkoudheidsklacht testen hè. Twijfel je over testen, dan dus laten testen.
Nee dat begrijp ik. Dan zou ik me ook niet laten testen, maar zodra de klachten ook maar iets afwijken dan van wat je gewoon bent van je hooikoorts dan wel testen.quote:Op zondag 21 maart 2021 07:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik heb zelf hooikoorts.
Ik kan me moeilijk elke dag laten testen. Dan hou je geen leven meer over toch?
Ja helemaal eens.quote:Op zondag 21 maart 2021 07:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee dat begrijp ik. Dan zou ik me ook niet laten testen, maar zodra de klachten ook maar iets afwijken dan van wat je gewoon bent van je hooikoorts dan wel testen.
Werkte jij niet in de zorg?quote:Op zondag 21 maart 2021 07:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Het zat er een keer aan te komen, maar ze hebben me.
Roverheid dit dat.
95 euro
Aan de wandel geweest?quote:Op zondag 21 maart 2021 07:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Roverheid dit dat.
95 euro
Ja. Maar ik was gisteren kneiterbezopen rond 01:30 buiten. Ik kan dan toch niet gaan wapperen met mijn werkgeversverklaring.quote:
Ga je nog wel de deur uit?quote:Op zondag 21 maart 2021 07:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik heb zelf hooikoorts.
Ik kan me moeilijk elke dag laten testen. Dan hou je geen leven meer over toch?
Je zou het kunnen proberen....quote:Op zondag 21 maart 2021 07:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja. Maar ik was gisteren kneiterbezopen rond 01:30 buiten. Ik kan dan toch niet gaan wapperen met mijn werkgeversverklaring.
Een klasgenootje met corona misschienquote:Op zondag 21 maart 2021 07:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik leef meer en meer alsof corona niet bestaat.quote:Op zondag 21 maart 2021 07:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ga je nog wel de deur uit?
Ik kan me best voorstellen dat mensen je raar aankijken als je in de supermarkt loopt te snotteren.
Ik heb woensdag mijn dochter laten testen. Waren vijf plekken in de teststraat, allemaal bezet door kinderenquote:Op zondag 21 maart 2021 07:52 schreef Arizona het volgende:
[..]
Een klasgenootje met corona misschien
Dan word je getest ookal heb je geen klachten.
Dat zal je leren!quote:Op zondag 21 maart 2021 07:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Roverheid dit dat.
95 euro
.quote:OMT-lid Menno de Jong, viroloog aan het Amsterdam UMC, ziet voorlopig geen ruimte voor versoepelingen. Dat zegt hij tegen de Amsterdamse zender AT5. ,,De terrassen weer openen met Pasen is echt nog een brug te ver”, aldus het OMT-lid. Ook stelt hij dat het wijsheid is de avondklok voorlopig aan te houden.
Duivelsgebroed is hetquote:Op zondag 21 maart 2021 07:55 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik heb woensdag mijn dochter laten testen. Waren vijf plekken in de teststraat, allemaal bezet door kinderen
Ja, gezien de stijgende cijfers kunnen we wel concluderen dat het echt een redmiddel is.quote:Op zondag 21 maart 2021 08:01 schreef tja77 het volgende:
Ik verwacht dat er geen versoepelingen komen. Misschien dat de avondklok wat wordt ingeperkt vanwege de klok die verzet wordt.
Die lui beginnen me zo langzamerhand echt de strot uit te hangen. Baan gaat wel door, leuk salaris ook ongetwijfeld, en nee nee nee er kan echt nog niks. Zero covid ftw. Neverending story, probeer gewoon eens wat man, je zult toch een keer iets moeten gaan openen/versoepelen.quote:Op zondag 21 maart 2021 07:59 schreef Janneke141 het volgende:
Zoals gebruikelijk komen in de dagen voor de volgende persconferentie de individuele OMT-leden vast verkondigen dat er echt niets kan:
[..]
.
De buit in DH is weer binnen he.. dus weer gedaan met alle joviale goedlachse politici van de laatste tijd.quote:Op zondag 21 maart 2021 08:01 schreef tja77 het volgende:
Ik verwacht dat er geen versoepelingen komen. Misschien dat de avondklok wat wordt ingeperkt vanwege de klok die verzet wordt.
Tsjah er is zoveel meer dan alleen terrassen.quote:Op zondag 21 maart 2021 07:59 schreef Janneke141 het volgende:
Zoals gebruikelijk komen in de dagen voor de volgende persconferentie de individuele OMT-leden vast verkondigen dat er echt niets kan:
[..]
.
Waarom?quote:Op zondag 21 maart 2021 08:08 schreef Kickinalfa het volgende:
Dit wordt een leuk weekend zeg. 5 dagen op zolder hangen nu beneden op de bank hangen maar dan met 2 kinderen erbij.
Omdat godvergeten alles dicht is.quote:
Ik word echt niet goed van die man. Dat is wel zo ongeveer de meest negatieve persoon van het OMT, kan nooit iets. Die zou je nu dolgelukkig maken met een avondklok tot 31 december.quote:Op zondag 21 maart 2021 07:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
.
En ook heel herkenbaar. Mijn lockdown trucendoos voor kinderen is ook leeg.quote:Op zondag 21 maart 2021 08:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Omdat godvergeten alles dicht is.
En na een jaar maar kansloos rondjes fietsen of wandelen in een bos ik daar ook klaar mee ben.
Het enige wat zo ongeveer kan is maar weer naar de supermarkt.
Er zijn zelfs periodes van vrijdag-zaterday dat ik 7* maar naar de supermarkt ga.
Vaderschapskwaliteitenquote:Op zondag 21 maart 2021 08:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Omdat godvergeten alles dicht is.
En na een jaar maar kansloos rondjes fietsen of wandelen in een bos ik daar ook klaar mee ben.
Het enige wat zo ongeveer kan is maar weer naar de supermarkt.
Er zijn zelfs periodes van vrijdag-zaterday dat ik 7* maar naar de supermarkt ga.
dEnK nOu EeNs AaN dE zWaKkErEn In De SaMeNlEvInG!!11quote:Op zondag 21 maart 2021 08:40 schreef asco het volgende:
Kom kom, nog 2 weken volhouden en het is Pasen, mooi weer en lang licht.....
😳
Wat gaan ze doen danquote:Op zondag 21 maart 2021 08:51 schreef Dimachaerus het volgende:
Als je nu de avondklok opheft gaat heel Nederland los 's avonds.
het is watquote:Op zondag 21 maart 2021 07:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Roverheid dit dat.
95 euro
Okay en overdag gaat iedereen niks doen? Heb je nog meer voorspellingen?quote:Op zondag 21 maart 2021 08:51 schreef Dimachaerus het volgende:
Als je nu de avondklok opheft gaat heel Nederland los 's avonds.
Ik dacht dat ik hier gister las dat Marc Bonten wel wou pleiten voor heropeningen van van alles?quote:Op zondag 21 maart 2021 07:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
.
Ja.quote:Op zondag 21 maart 2021 08:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat gaan ze doen dan
Buiten spelen?
Klap in het gezicht van je zorgcollega's dit.quote:Op zondag 21 maart 2021 07:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Roverheid dit dat.
95 euro
Dat is dan ook hun werk.quote:Op zondag 21 maart 2021 07:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
.
die amerikaanjes waren nog trots op Florida dat ze daar er mee kapte met de onzinquote:Op zondag 21 maart 2021 07:48 schreef pullup het volgende:
Lees dat ze in MiamiBeach ook drie weken aan de avondklok gaan, dan moet het best hetfig zijn
Ik ben weliswaar maar parttime papa, maar het inderdaad valt niet mee om je kind te entertainen. Toen ik thuiswerken met leraar spelen moest combineren was het helemaal kut.quote:Op zondag 21 maart 2021 08:34 schreef Luke83 het volgende:
[..]
En ook heel herkenbaar. Mijn lockdown trucendoos voor kinderen is ook leeg.
Ik kan van een heleboel maatregelen snappen dat ze als lastig worden ervaren, maar die van geen alcohol na 20 uur kopen begrijp ik niets van. Ik zie ook niet hoe deze in het huidige beleid veel doet, overigens, maar dat die maatregel er dringend af niet, zie ik echt niet.quote:Op zondag 21 maart 2021 08:14 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tsjah er is zoveel meer dan alleen terrassen.
Gooi die buiten doorstroom locaties open. Stop met de na 20:00 geen bier kopen regel. Gooi de zwembaden weer open. Heropen de BSO s, stop met die 4 uur van de voren een afspraak maken.om.een winkel in te mogen.
Etc.
Terras is vast leuk, maar eerlijk gezegd doet me dat weinig. Ik kan ook een ijsje kopen en op een bankje gaan zitten.
Individueel de media opzoeken? Dacht het niet.quote:
Dat komt omdat jouw uitgangspunt een totaal gemicromanagede samenleving is en als er geen noodzaak is om een regel af te schaffen, dan is het dus een goede regel. Dat kan, maar ik zie liever een open en vrije samenleving waar we alleen wetten maken met een breed draagvlak, een duidelijk doel en een bewezen effect.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:16 schreef miss_sly het volgende:
maar dat die maatregel er dringend af niet, zie ik echt niet.
Had dat een jaar geleden vijf weken gedaan en er was nooit iets aan de hand geweest. Maarja, MuH vRiJhEiD. Maar mensen zijn wat dat betreft meer van de zachte heelmeesters.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:21 schreef tja77 het volgende:
Als je nu 2 weken ALLES stillegt in Europa.
Dat boodschappen worden bezorgd bij mensen thuis door mensen die gevaccineerd zijn. Alleen hulpverleners mogen het huis uit en in extreme gevallen monteurs (die gevaccineerd zijn).
2 Weken mag helemaal fucking niks.
Dan ben je toch van heel deze poppenkast af?
Heb je daarna weer ergens besmettingen, dan lock je dat gebied af. We zijn nu al een jaar aan het kutten zonder resultaat. Er is de mogelijkheid tot vaccineren, dan vaccineer je eerst de mensen die noodzakelijk zijn om een totale lockdown het land draaiende te houden.
Nee. Helaas.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:21 schreef tja77 het volgende:
Dat boodschappen worden bezorgd bij mensen thuis door mensen die gevaccineerd zijn. Alleen hulpverleners mogen het huis uit en in extreme gevallen monteurs (die gevaccineerd zijn).
Heb je daarna weer ergens besmettingen, dan lock je dat gebied af. We zijn nu al een jaar aan het kutten zonder resultaat. Er is de mogelijkheid tot vaccineren, dan vaccineer je eerst de mensen die noodzakelijk zijn om een totale lockdown het land draaiende te houden.
Dat is niet mijn uitgangspunt. Zo denk ik ook niet over regels. Sterker nog, ik zeg letterlijk dat ik niet zie hoe deze regel iets doet. Je aannames kloppen dus weer eens niet.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat komt omdat jouw uitgangspunt een totaal gemicromanagede samenleving is en als er geen noodzaak is om een regel af te schaffen, dan is het dus een goede regel. Dat kan, maar ik zie liever een open en vrije samenleving waar we alleen wetten maken met een breed draagvlak, een duidelijk doel en een bewezen effect.
Dat je dat niet snapt komt door je uitgangspunt, dat kan ik echt niet beter uitleggen. Als een regel er volgens de uitgangspunten die ik noem, en waarvan je beweert ze te onderschrijven, er niet hoeft te zijn, waarom snap je dan niet dat mensen van mening zijn dat ze moet worden afgeschaft?quote:Op zondag 21 maart 2021 09:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet mijn uitgangspunt. Zo denk ik ook niet over regels. Sterker nog, ik zeg letterlijk dat ik niet zie hoe deze regel iets doet. Je aannames kloppen dus weer eens niet.
Ik snap alleen niet waarom tegen deze regel geageerd wordt, juist omdat die met alle huidige in place geen enkel effect heeft. Dat men een open en vrije samenleving wil, snap ik, maar daar is veel meer voor nodig dan afschaffen van deze ene lege maatregel.
Macht en aandacht doet hele rare dingen met mensen.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Individueel de media opzoeken? Dacht het niet.
natuurlijk johquote:Op zondag 21 maart 2021 09:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Had dat een jaar geleden vijf weken gedaan en er was nooit iets aan de hand geweest. Maarja, MuH vRiJhEiD. Maar mensen zijn wat dat betreft meer van de zachte heelmeesters.
Inderdaad, ja.quote:
Neuh, dat komt niet eens bij Maurice vandaan joh. Doe eens niet zo raar.quote:
Je doet zelf raar, je komt met een bewering die je niet kan staven, dat doet me wel aan Maurice denken.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Neuh, dat komt niet eens bij Maurice vandaan joh. Doe eens niet zo raar.
Dan begrijp jij mij niet.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat je dat niet snapt komt door je uitgangspunt, dat kan ik echt niet beter uitleggen. Als een regel er volgens de uitgangspunten die ik noem, en waarvan je beweert ze te onderschrijven, er niet hoeft te zijn, waarom snap je dan niet dat mensen van mening zijn dat ze moet worden afgeschaft?
Het is gewoon een van de meest extreme vormen van micromanagement. Veel mensen hebben er inmiddels tabak van om bij iedere stap die ze willen zetten in hun dagelijkse leven, te moeten nadenken of je die van Hugo en Jaap wel mag zetten. En de historie heeft bewezen dat machthebbers hun in een crisis nieuw verkregen krachten maar moeilijk weer loslaten. Die regel van die alcoholverkoop is niet een gevaar voor nu, maar voor later.
Precies dit hadden ze vorig jaar al moeten doen, toen er ook nog wat meer draagvlak was.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:21 schreef tja77 het volgende:
zwart gat? 113? Werkelijk?quote:Op zondag 21 maart 2021 09:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Macht en aandacht doet hele rare dingen met mensen.
Straks moeten ze de controle weer uit handen geven.
Die vallen allemaal in een zwart gat. 113 gaat het druk krijgen
Hier moeten we met z'n allen zo ontzettend goed op gaan letten he. Het is enorm verleidelijk voor een regering om noodmaatregelen toch maar voor de zekerheid in de achterzak te houden. Want ja, je weet het nooit met een zesde golf of een nieuwe variant ofzo. En voor je het weet zitten dingen in het standaard repertoire aan maatregelen bij bijvoorbeeld openbare ordeverstoringen.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:40 schreef Janneke141 het volgende:
En de historie heeft bewezen dat machthebbers hun in een crisis nieuw verkregen krachten maar moeilijk weer loslaten. Die regel van die alcoholverkoop is niet een gevaar voor nu, maar voor later.
En niet alleen dat: ik ken mensen die die stap überhaupt niet meer zetten omdat ze bang geworden zijn voor dat virus, dat ze maar helemaal binnen blijven. Dat is gewoon treurig.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:40 schreef Janneke141 het volgende:
Het is gewoon een van de meest extreme vormen van micromanagement. Veel mensen hebben er inmiddels tabak van om bij iedere stap die ze willen zetten in hun dagelijkse leven, te moeten nadenken of je die van Hugo en Jaap wel mag zetten.
Joh het is zondagochtend, het laatste waar ik zin in heb is speciaal voor Tarado een heel boekwerk op te stellen. Buiten dat is daar bijna een jaar geleden al meer dan genoeg over gezegd.. Veel leesplezier.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je doet zelf raar, je komt met een bewering die je niet kan staven, dat doet me wel aan Maurice denken.
looooooooooooooooooooooolquote:
het is zondagochtend dus je mag onzin braken maar ik mag er dan toch wel wat van zeggenquote:Op zondag 21 maart 2021 09:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Joh het is zondagochtend, het laatste waar ik zin in heb is speciaal voor Tarado een heel boekwerk op te stellen. Buiten dat is daar bijna een jaar geleden al meer dan genoeg over gezegd.. Veel leesplezier.
Weer eens wat anders dan twee weken, toch?quote:
Denk niet dat we daar hier erg voor hoeven vrezen. Denk wel dat het elders anders zou kunnen zijn.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Macht en aandacht doet hele rare dingen met mensen.
Straks moeten ze de controle weer uit handen geven.
Die vallen allemaal in een zwart gat. 113 gaat het druk krijgen
Ja, laten we het daar maar op houden.quote:
Ik vrees ook wel dat we de spertijd nog wel een keertje terug gaan zien in de toekomst voor een hele andere reden dan corona. Want als de geest eenmaal uit de fles is, krijg je hem er maar moelijk weer in.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:51 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Hier moeten we met z'n allen zo ontzettend goed op gaan letten he. Het is enorm verleidelijk voor een regering om noodmaatregelen toch maar voor de zekerheid in de achterzak te houden. Want ja, je weet het nooit met een zesde golf of een nieuwe variant ofzo. En voor je het weet zitten dingen in het standaard repertoire aan maatregelen bij bijvoorbeeld openbare ordeverstoringen.
Neem dan in ieder geval even de moeite om de link te lezen die ik speciaal voor jou opgezocht heb waarin er meer uiteengezet wordt waarom een jaar terug 5 weken lang opofferingen je vandaag de dag enorm geholpen zou hebben.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is zondagochtend dus je mag onzin braken maar ik mag er dan toch wel wat van zeggen
Het Haags Universumquote:Op zondag 21 maart 2021 09:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weer eens wat anders dan twee weken, toch?
In welk parallel universum waar je menselijke behoeftes met knoppen aan en uit kan zetten leven die mensen eigenlijk?
Jammer dit. Zo wordt het topic nooit meer wat.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, laten we het daar maar op houden.
we verlangen allemaal naar dat slotjequote:Op zondag 21 maart 2021 09:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jammer dit. Zo wordt het topic nooit meer wat.
Zie twee post boven je.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:56 schreef Celestien het volgende:
[..]
Denk niet dat we daar hier erg voor hoeven vrezen. Denk wel dat het elders anders zou kunnen zijn.
Ja, ik ook. Doen maar dan?quote:
En over 2 maanden mag je met je zelf betaalde testbewijs bij de gratie van Den Haag een uurtje het terras op met 1 vriend oid.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zie twee post boven je.
2 maanden nog..
Dit houdt nooit op joh
Niet erger maken dan het isquote:Op zondag 21 maart 2021 09:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ten eerste is twee maanden niet hetzelfde als nooit.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zie twee post boven je.
2 maanden nog..
Dit houdt nooit op joh
misschien tot die tijd dan proberen er een prettig topic van te maken?quote:
Dat rapport zou van afgelopen week openbaar gemaakt worden, maar dat is uitgesteld. Waarom vraag ik me af. Stonden daar zaken in die niet handig waren of wat?quote:
Zover ik lees is die kogel niet door de kerk. Daarnaast verbind ik niet meteen die laatste conclusie eraan.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zie twee post boven je.
2 maanden nog..
Dit houdt nooit op joh
Tja, dit is een vrij logisch standpunt voor een OMT-lid toch? Hun opdracht is nu eenmaal om de outbreak te managen. Die uitbraak is beslist nog niet onder controle, dus wordt geadviseerd om maatregelen te houden zoals ze zijn of zelfs te verscherpen.quote:
Dat werkt niet als het virus ook bij dieren aanwezig is. Waar het alle schijn van heeft. Los van praktische bezwaren dat er genoeg mensen zijn die hulpbehoevend zijn en dus afhankelijk van anderen. Vijf weken zonder thuishulp betekent dan gewoon einde verhaal voor die mensen.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Joh het is zondagochtend, het laatste waar ik zin in heb is speciaal voor Tarado een heel boekwerk op te stellen. Buiten dat is daar bijna een jaar geleden al meer dan genoeg over gezegd.. Veel leesplezier.
Ja, wat wil je nu? Je zegt dat je het eens bent met een premisse, maar niet met iets wat daar logisch uit volgt. Daar kan ik toch geen inhoudelijke reactie op geven?quote:Op zondag 21 maart 2021 09:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als al die OMT-leden hun mening nu even bespreken met elkaar, dan horen we vanzelf wel wat er besloten wordt. Die meninkjes van iedereen elk weekend voor een perscoquote:
veel meer dan wat restaurantrecensies hebben ze ook niet kunnen doenquote:Op zondag 21 maart 2021 10:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat rapport zou van afgelopen week openbaar gemaakt worden, maar dat is uitgesteld. Waarom vraag ik me af. Stonden daar zaken in die niet handig waren of wat?
Nee inderdaad. In juni is het tot ver na 21 uur licht. Dan moet die avondklok helemaal instand blijven. Treurige situatiequote:Op zondag 21 maart 2021 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ten eerste is twee maanden niet hetzelfde als nooit.
Ten tweede is helemaal nog niet gezegd dat het nog twee maanden zo blijft.
China staat nou niet echt bekend om haar openheid hequote:Op zondag 21 maart 2021 10:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat rapport zou van afgelopen week openbaar gemaakt worden, maar dat is uitgesteld. Waarom vraag ik me af. Stonden daar zaken in die niet handig waren of wat?
Kan het me niet voorstellen, daar zorgt ome Xi wel voor.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:03 schreef vosss het volgende:
[..]
eens, doodvermoeiend die mensenquote:Op zondag 21 maart 2021 10:06 schreef Gunner het volgende:
Ik zou het fijn vinden als dat OMT eens op een lijn zou zitten i.p.v nu al de derde die z'n eigen mening even ventileert in de media.
[ twitter ]
Een inhoudelijke reactie? Of is dat heel gek?quote:Op zondag 21 maart 2021 10:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, wat wil je nu? Je zegt dat je het eens bent met een premisse, maar niet met iets wat daar logisch uit volgt. Daar kan ik toch geen inhoudelijke reactie op geven?
Sowieso vind ik die overvloed aan informatie onprettig. Het is iedere keer hetzelfde gezwets.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:04 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Als al die OMT-leden hun mening nu even bespreken met elkaar, dan horen we vanzelf wel wat er besloten wordt. Die meninkjes van iedereen elk weekend voor een persco
Of iedereen flipt omdat de huidige situatie volgens x nog heel lang moet duren, of iedereen boos omdat volgens y er wel versoeplingen moeten komen (maar vervolgens niet komen). Echt, hou op. We horen het wel.
Het is ook erg onprofessioneel. Als adviseurs voor landelijk beleid zelfs elke keer je mening te verkondigen.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:08 schreef Celestien het volgende:
[..]
Sowieso vind ik die overvloed aan informatie onprettig. Het is iedere keer hetzelfde gezwets.
Ja, zie je met alle maatregelen gebeuren na verloop van tijd iddquote:Op zondag 21 maart 2021 10:14 schreef capricia het volgende:
Ik reed gisteravond rond half elf een stukje op de (snel)weg naar huis. Mijn moeder was die avond gevallen bij het uitlaten van de hond, niets gebroken gelukkig.
Maar het was echt best wel druk. Iedereen zal zijn reden hebben. Ik kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat veel mensen zich niet meer aan de maatregelen houden. Ik stond gewoon in de rij bij het stoplicht.
Het feit dat het een lege regel is is precies de reden om hem of te schaffen.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet mijn uitgangspunt. Zo denk ik ook niet over regels. Sterker nog, ik zeg letterlijk dat ik niet zie hoe deze regel iets doet. Je aannames kloppen dus weer eens niet.
Ik snap alleen niet waarom tegen deze regel geageerd wordt, juist omdat die met alle huidige in place geen enkel effect heeft. Dat men een open en vrije samenleving wil, snap ik, maar daar is veel meer voor nodig dan afschaffen van deze ene lege maatregel.
Zou heel leuk zijn wanneer een virus zo zou werken. De griep is ook verleden tijd.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:21 schreef tja77 het volgende:
Nee.quote:Op zondag 21 maart 2021 07:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zucht.
Kan je echt niet een heel klein beetje toegeven dat het niet alleen te maken heeft met meer testen, maar ook met meer besmettingen en dat mensen zich daarom vaker later testen?
Ja. En daarom gaat dit nog wel even duren.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, zie je met alle maatregelen gebeuren na verloop van tijd idd
’demonstreren mag altijd, ook zonder het te melden’quote:Op zondag 21 maart 2021 07:10 schreef DonDruiper het volgende:
Gaat de staatspolitie vandaag nog ergens optreden tegen de democratie?
Gelukkig kunnen mensen ook zelf nadenken en laten zij zich niet leiden door angst. Voor dat lage risico op een kleine bekeuring gaan velen, waaronder ik, gewoon de weg op.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:14 schreef capricia het volgende:
Ik reed gisteravond rond half elf een stukje op de (snel)weg naar huis. Mijn moeder was die avond gevallen bij het uitlaten van de hond, niets gebroken gelukkig.
Maar het was echt best wel druk. Iedereen zal zijn reden hebben. Ik kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat veel mensen zich niet meer aan de maatregelen houden. Ik stond gewoon in de rij bij het stoplicht.
Tijd om hun 2 maanden hun koppen te laten houden.quote:
Dat is een tweede, zoals ik al eerder postte. Je noemt allemaal dingen die verschil kunnen maken, waardoor je echt weer dingen kunt doen. Die alcohol-regel valt daar niet onder. Ik vind het bijzonder dat je die het vermelden waard vindt, met die andere dingen die je noemde.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het feit dat het een lege regel is is precies de reden om hem of te schaffen.
Dat heb ik geprobeerd, toch? Alleen is wat jou betreft het gebrek aan impact van een regel een reden om hem niet af te schaffen, terwijl dat voor mij juist een argument is om dat wel te doen. Ik denk niet dat we daar uit gaan komen.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een inhoudelijke reactie? Of is dat heel gek?
Oh de avondklok is er alleen voor sportende mensen, thanks voor dit verhelderende inzichtquote:Op zondag 21 maart 2021 00:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doe maar, want het is de spertijd niet die mij er van weerhoudt savonds niet weg te hoeven. Het is de gedwongen sluiting van de sportscholen. Het is ook niet de avondklok die mensen er van weerhoudt te kunnen sporten. Dat is nog steeds het verbod op teamsporten.
De avondklok voegt echt niets toe. Niets.
Het is alleen een ongefundeerd burgerrechten inperkend onding.
Eens. Nu hoor je de hele tijd virologen en microbiologen voorbij komen die tegen het versoepelen zijn, maar er zijn ook leden van het OMT te vinden die vinden dat sommige versoepelingen wel kunnen. Maar dan moet de media daar wel voor openstaan. Beter spreken ze gewoon met één mond.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:06 schreef Gunner het volgende:
Ik zou het fijn vinden als dat OMT eens op een lijn zou zitten i.p.v nu al de derde die z'n eigen mening even ventileert in de media.
[ twitter ]
En toch gaat het denk ik gebeuren.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weer eens wat anders dan twee weken, toch?
In welk parallel universum waar je menselijke behoeftes met knoppen aan en uit kan zetten leven die mensen eigenlijk?
Dat was dus te zien.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen mensen ook zelf nadenken en laten zij zich niet leiden door angst. Voor dat lage risico op een kleine bekeuring gaan velen, waaronder ik, gewoon de weg op.
Totale onzin. De ZeroCovid luchtbel is in Europa allang doorgeprikt, gelukkig hebben bestuurders dat ook wel in de gaten.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:21 schreef tja77 het volgende:
Dat zeg ik dus niet en dat verduidelijk ik in mijn reactie. Het ging me specifiek over de post in kwestie, en de vergelijking van de betreffende regel met de andere dingen die hij noemde waarvan hij wilde dat ze meteen werden afgeschaft.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat heb ik geprobeerd, toch? Alleen is wat jou betreft het gebrek aan impact van een regel een reden om hem niet af te schaffen, terwijl dat voor mij juist een argument is om dat wel te doen. Ik denk niet dat we daar uit gaan komen.
Die kans zit er dik in jaquote:Op zondag 21 maart 2021 10:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En daarom gaat dit nog wel even duren.
Beter spreken ze gewoon via hun advies aan het kabinet en helemaal niet in het openbaar.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:25 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens. Nu hoor je de hele tijd virologen en microbiologen voorbij komen die tegen het versoepelen zijn, maar er zijn ook leden van het OMT te vinden die vinden dat sommige versoepelingen wel kunnen. Maar dan moet de media daar wel voor openstaan. Beter spreken ze gewoon met één mond.
Want die avondklok heeft zin denk je? Heb je een bron?quote:Op zondag 21 maart 2021 10:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat was dus te zien.
Gaat alleen maar langer duren zo.
Weer zo'n onzinnig iets. Het duurt zo lang als we nodig hebben om mensen te vaccineren.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat was dus te zien.
Gaat alleen maar langer duren zo.
Stop nou eens met te praten over het aantal besmettingen. Zelfs Jaap zei gisteren in het NOS interview dat de relatie tussen aantal besmettingen en ziekenhuisopnames steeds diffuser wordt. Het enige relevante cijfer is de instroom in de ziekenhuizen. Als dat (spectaculair) gedaald is moet er veel meer mogelijk zijn. De lente gaat ons redden.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En toch gaat het denk ik gebeuren.
Eerst moet in hun ogen de derde golf gestopt worden en vervolgens moeten we nog dalen naar een in hun ogen acceptabel niveau.
Voordat we van 7000+ naar 1000 besmettingen zijn gegaan zijn we zo 2+ maanden verder.
De enige hoop die er is dat het kabinet er anders over denkt, maar daar zou ik mijn geld niet op inzetten.
Ergens is het een 'goed' teken, vanuit virusbestrijding bekeken, dat veel mensen een hekel hebben aan een bepaalde maatregel. Als in: dat het ze belemmert andere mensen te zien, wat juist precies het doel is.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat heb ik geprobeerd, toch? Alleen is wat jou betreft het gebrek aan impact van een regel een reden om hem niet af te schaffen, terwijl dat voor mij juist een argument is om dat wel te doen. Ik denk niet dat we daar uit gaan komen.
Helemaal eens. Zou het kabinet hier niet corrigerend in op kunnen treden?quote:Op zondag 21 maart 2021 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Beter spreken ze gewoon via hun advies aan het kabinet en helemaal niet in het openbaar.
En het zou handig zijn om tot die tijd het aantal besmettingen laag te houden. Al die besmettingen die je tot die tijd niet hebt, worden daarna sowieso een minder heftig verloop en minder kans op het besmetten weer van anderen die nog niet gevaccineerd zijn.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weer zo'n onzinnig iets. Het duurt zo lang als we nodig hebben om mensen te vaccineren.
Hoe hebben ze je te pakken gekregen, Al Capone? Gewoon een random fuik of wat?quote:Op zondag 21 maart 2021 07:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Roverheid dit dat.
95 euro
Ja precies. Mensen roepen maar wat. We zijn spontaan gaan geloven in mondkapjes en het nut van een avondklok.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weer zo'n onzinnig iets. Het duurt zo lang als we nodig hebben om mensen te vaccineren.
Klopt.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:30 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Stop nou eens met te praten over het aantal besmettingen. Zelfs Jaap zei gisteren in het NOS interview dat de relatie tussen aantal besmettingen en ziekenhuisopnames steeds diffuser wordt. Het enige relevante cijfer is de instroom in de ziekenhuizen. Als dat (spectaculair) gedaald is moet er veel meer mogelijk zijn. De lente gaat ons redden.
Correct.quote:
Als mensen schijt aan de regels hebben, gaat enige versoepeling nog wel wat langer op zich laten wachten. Kijk naar de cijfers. Echt top gaat het niet, hè.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Want die avondklok heeft zin denk je? Heb je een bron?
Die alcohol regel is echt de meest achterlijke van allemaal.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:30 schreef galantis het volgende:
[..]
Ergens is het een 'goed' teken, vanuit virusbestrijding bekeken, dat veel mensen een hekel hebben aan een bepaalde maatregel. Als in: dat het ze belemmert andere mensen te zien, wat juist precies het doel is.
Geen alcoholverkoop na 8en zie ik vooral als een erfenis uit vorig jaar toen de horeca vroeg dicht moest. Ik denk dat het inmiddels geen rol meer speelt in het beperken van contacten. Afschaffen dus
Het speelt nu inderdaad geen rol dus zou afgeschaft kunnen worden.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:30 schreef galantis het volgende:
[..]
Ergens is het een 'goed' teken, vanuit virusbestrijding bekeken, dat veel mensen een hekel hebben aan een bepaalde maatregel. Als in: dat het ze belemmert andere mensen te zien, wat juist precies het doel is.
Geen alcoholverkoop na 8en zie ik vooral als een erfenis uit vorig jaar toen de horeca vroeg dicht moest. Ik denk dat het inmiddels geen rol meer speelt in het beperken van contacten. Afschaffen dus
Oh oke en dat komt dus door de avondklok overtreders. Je gaat er vanuit dat dat ding nut heeft dus.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Als mensen schijt aan de regels hebben, gaat enige versoepeling nog wel wat langer op zich laten wachten. Kijk naar de cijfers. Echt top gaat het niet, hè.
Weet ik niet. De zo ontzettend belangrijke en geroemde VvMU zou zoiets in de weg kunnen staan?quote:Op zondag 21 maart 2021 10:32 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Helemaal eens. Zou het kabinet hier niet corrigerend in op kunnen treden?
En dan aan laten kondigen als versoepeling, lijkt me prachtigquote:Op zondag 21 maart 2021 10:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het speelt nu inderdaad geen rol dus zou afgeschaft kunnen worden.
Nouja, ik had het iets te simpel gesteld. Er is ook nog zoiets als draagvlak. Als er nu extra draagvlak gecreëerd kan worden door een aantal versoepelingen door te voeren wat minimale impact heeft moet dat ook mogelijk zijn.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt.
Alleen daalt dat helemaal nog niet, laat staan spectaculair.
Persoonlijk vind ik het allemaal onzin regels.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is een tweede, zoals ik al eerder postte. Je noemt allemaal dingen die verschil kunnen maken, waardoor je echt weer dingen kunt doen. Die alcohol-regel valt daar niet onder. Ik vind het bijzonder dat je die het vermelden waard vindt, met die andere dingen die je noemde.
quote:Op zondag 21 maart 2021 10:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dan aan laten kondigen als versoepeling, lijkt me prachtig.
Eerst nog een tussenstadium. Alcohol afhalen tussen 20u en 21u enkel op bestelling minimaal 4 uur van tevoren.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dan aan laten kondigen als versoepeling, lijkt me prachtig.
Jij roept af en toe wat je uitgangspunten zijn, en verder blijkt uit letterlijk al je andere posts dat je de huidige koers aan alle kanten steunt en users die dat anders zien niet begrijpt. Je moet het me maar vergeven dat ik dan mijn eigen conclusies trek. Jij en ik zijn het niet eens. Wij kijken fundamenteel anders naar de manier waarop de regering een crisis zou moeten bestrijden. Dat is niet erg, maar je mag dat belerende vingertje wel achterwege laten.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus niet en dat verduidelijk ik in mijn reactie. Het ging me specifiek over de post in kwestie, en de vergelijking van de betreffende regel met de andere dingen die hij noemde waarvan hij wilde dat ze meteen werden afgeschaft.
Jij gaat er dan meteen vanuit, geheel ten onrechte, dat ik een regel goed vind alleen omdat die er is, en dat ie daarom maar moet blijven. Dat is niet wat ik heb gezegd en ook niet wat ik vind.
Ik denk dat een beetje meer kennis van elkaars standpunten en niet invullen met verkeerde ideeen daarover de sfeer in het topic ten goede kan komen. In plaats van mensen van alles te verwijten wat helemaal niet klopt. Polarisatie in stand houden is niet direcht bevorderend.
Jaapie heeft vast wel weer kekke grafiekjes met een exponentieel stijgende IC lijn voor eind april om die wensen een hok in te duwen. Het klinkt bijna alsof een wensenlijstje voor Sinterklaas natuurlijk echt niet kan...quote:Op zondag 21 maart 2021 10:06 schreef Gunner het volgende:
[ twitter ]
Ah kijk, iets minder simpel, inderdaad. En meer correct, denk ik.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:36 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Nouja, ik had het iets te simpel gesteld. Er is ook nog zoiets als draagvlak. Als er nu extra draagvlak gecreëerd kan worden door een aantal versoepelingen door te voeren wat minimale impact heeft moet dat ook mogelijk zijn.
En natuurlijk moet je alles in perspectief plaatsen. Wat zijn de maatschappelijke gevolgen? Er is meer dan corona.
Ja!quote:Op zondag 21 maart 2021 10:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oh oke en dat komt dus door de avondklok overtreders. Je gaat er vanuit dat dat ding nut heeft dus.
Ajb man.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh de avondklok is er alleen voor sportende mensen, thanks voor dit verhelderende inzicht
Ik denk het niet, maar ik vraag me af of ze het willen. Het heeft toch wel wat weg van een geplande manier om de maatregelen in te masseren. Een politicus kun je afrekenen op beleid, maar een adviseur niet op het advies dat ie geeft. Het is een soort veiligheidje voor Rutte en De Jonge volgens mij.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:32 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Helemaal eens. Zou het kabinet hier niet corrigerend in op kunnen treden?
Ik geef niet voor niets aan dat het in "hun ogen" zo zit.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:30 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Stop nou eens met te praten over het aantal besmettingen. Zelfs Jaap zei gisteren in het NOS interview dat de relatie tussen aantal besmettingen en ziekenhuisopnames steeds diffuser wordt. Het enige relevante cijfer is de instroom in de ziekenhuizen. Als dat (spectaculair) gedaald is moet er veel meer mogelijk zijn. De lente gaat ons redden.
Je onderschrijft precies wat ik bedoel. Ga zo door.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ajb man.
het verbod op teamsporten heeft veruit het grootste effect. Dat wordt gedaan door een paar miljoen mensen, vooral door de weeks. Dat is zeker de grootste groep die er last van heeft en omdat trainingen vaak ver na 2100 eindigen, wordt de opening ook onmogelijk zo.
Maar je kan natuurlijk beter cynisch en sarcastisch kortaf blijven posten natuurlijk op anderen. Is goed voor de rest hoor.
Tot 1 juno!quote:Op zondag 21 maart 2021 10:38 schreef vipergts het volgende:
2 maanden dan moet je toch wel knettergek zijn als je denkt dat dat zonder morren gaat gebeuren.
Oke ik vind dat een beetje naïef. Heb zelf nog geen fatsoenlijk bewijs gezien dat die avondklok een proportioneel middel is.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja!Laten we allemaal zelf bepalen welke wetten of regels je wel of niet gaat volgen.
Het is niet erg dat jullie fundamenteel anders tegen iets aan kijken maar je wil wel even benadrukken dat jij gelijk hebt.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij roept af en toe wat je uitgangspunten zijn, en verder blijkt uit letterlijk al je andere posts dat je de huidige koers aan alle kanten steunt en users die dat anders zien niet begrijpt. Je moet het me maar vergeven dat ik dan mijn eigen conclusies trek. Jij en ik zijn het niet eens. Wij kijken fundamenteel anders naar de manier waarop de regering een crisis zou moeten bestrijden. Dat is niet erg, maar je mag dat belerende vingertje wel achterwege laten.
Ik post af en toe cynisch of sarcastisch en ik spreek users (blauw of zwart) aan op denkfouten, maar ik post hier genoeg inhoudelijke redeneringen om uit te leggen waarom ik tegen een aantal huidige keuzes ben. Dat begint niet bij specifieke maatregelen, dat begint bij de manier waarop ze tot stand komen en ik heb inmiddels wel een aantal keren uitgelegd wat er schort aan het proces en op welke manier de beleidsvormende instanties buiten hun boekje gaan. Het gevolg daarvan is dat de samenleving een aantal beperkingen wordt opgelegd die er niet horen te zijn, en het logische gevolg daarvan is weer dat die dus met onmiddellijke ingang moeten worden afgeschaft.
Je kunt het niet enerzijds eens zijn met dat uitgangspunt, en het anderzijds niet nodig vinden om bepaalde regels af te schaffen. Dat gaat gewoon niet samen.
Je verwijt mij een belerend vingetjes te wijzen? Okequote:Op zondag 21 maart 2021 10:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij roept af en toe wat je uitgangspunten zijn, en verder blijkt uit letterlijk al je andere posts dat je de huidige koers aan alle kanten steunt en users die dat anders zien niet begrijpt. Je moet het me maar vergeven dat ik dan mijn eigen conclusies trek. Jij en ik zijn het niet eens. Wij kijken fundamenteel anders naar de manier waarop de regering een crisis zou moeten bestrijden. Dat is niet erg, maar je mag dat belerende vingertje wel achterwege laten.
Ik post af en toe cynisch of sarcastisch en ik spreek users (blauw of zwart) aan op denkfouten, maar ik post hier genoeg inhoudelijke redeneringen om uit te leggen waarom ik tegen een aantal huidige keuzes ben. Dat begint niet bij specifieke maatregelen, dat begint bij de manier waarop ze tot stand komen en ik heb inmiddels wel een aantal keren uitgelegd wat er schort aan het proces en op welke manier de beleidsvormende instanties buiten hun boekje gaan. Het gevolg daarvan is dat de samenleving een aantal beperkingen wordt opgelegd die er niet horen te zijn, en het logische gevolg daarvan is weer dat die dus met onmiddellijke ingang moeten worden afgeschaft.
Je kunt het niet enerzijds eens zijn met dat uitgangspunt, en het anderzijds niet nodig vinden om bepaalde regels af te schaffen. Dat gaat gewoon niet samen.
Nee, dat staat er niet, maar dat wist je zelf ook wel.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is niet erg dat jullie fundamenteel anders tegen iets aan kijken maar je wil wel even benadrukken dat jij gelijk hebt.
quote:Op zondag 21 maart 2021 10:38 schreef Janneke141 het volgende:
Ik post af en toe cynisch of sarcastisch
Zal me niets verbazen als die naar 22.00 getild wordt en er over drie weken, "als het om tien uur nog licht is", er weer een meetmomentje is.quote:
Er zit een verschil tussen 'schijt hebben aan de regels' en op veilige manier de avondklok negeren hè.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Mensen die schijt aan de regels hebben, zijn gewoon onderdeel van het probleem en niet van de oplossing.
Gunstig.quote:Bloedexperts hebben ontdekt waarom het AstraZeneca-vaccin in zeldzame gevallen een ernstige stoornis in de bloedstolling veroorzaakt. Er blijkt sprake van een extreme reactie van het immuunsysteem waardoor antistoffen worden aangemaakt tegen de eigen bloedplaatjes. Het goede nieuws is dat de aandoening valt op te sporen en te behandelen.
Dat staat er wel, in vrij letterlijke bewoordingen ook nog eens en nu herhaal je het ook nog. Want als je stelt dat iet niet kan zeg je dus letterlijk dat iemand die daar anders tegenaan kijkt geen gelijk kan hebben. Je denkt veel te zwart-wit en kan blijkbaar erg moeilijk omgaan met mensen die dat niet doen.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet, maar dat wist je zelf ook wel.
Voor degenen die dat niet direct door hebben: de strekking van mijn post is dat als B direct volgt uit A, je het niet eens kan zijn met A en niet met B. Oftewel, als je het niet eens met B dan sta je ook niet (helemaal) achter A. En als ik A vindt, en iemand anders niet-A (of niet-helemaal-A voor mijn part), dan zijn we het dus niet eens. En dat is wat er staat.
Ikke, ikke, ikke.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen 'schijt hebben aan de regels' en op veilige manier de avondklok negeren hè.
Zo doe ik na 21u precies wat ik voor 21u zou doen als die mogelijkheid er was. Waarom dat na 21u opeens gevaarlijker zou zijn...geen idee.
Meng me niet graag in jullie bitchfight, wil alleen even bevestigen dat je dit inderdaad 'met enige regelmaat' doet.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je verwijt mij een belerend vingetjes te wijzen? Oke
Shots fired.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Meng me niet graag in jullie bitchfight, wil alleen even bevestigen dat je dit inderdaad 'met enige regelmaat' doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |