Jaapie heeft vast wel weer kekke grafiekjes met een exponentieel stijgende IC lijn voor eind april om die wensen een hok in te duwen. Het klinkt bijna alsof een wensenlijstje voor Sinterklaas natuurlijk echt niet kan...quote:Op zondag 21 maart 2021 10:06 schreef Gunner het volgende:
Ik zou het fijn vinden als dat OMT eens op een lijn zou zitten i.p.v nu al de derde die z'n eigen mening even ventileert in de media.
[ twitter ]
Ah kijk, iets minder simpel, inderdaad. En meer correct, denk ik.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:36 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Nouja, ik had het iets te simpel gesteld. Er is ook nog zoiets als draagvlak. Als er nu extra draagvlak gecreëerd kan worden door een aantal versoepelingen door te voeren wat minimale impact heeft moet dat ook mogelijk zijn.
En natuurlijk moet je alles in perspectief plaatsen. Wat zijn de maatschappelijke gevolgen? Er is meer dan corona.
Ja!quote:Op zondag 21 maart 2021 10:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oh oke en dat komt dus door de avondklok overtreders. Je gaat er vanuit dat dat ding nut heeft dus.
Ajb man.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh de avondklok is er alleen voor sportende mensen, thanks voor dit verhelderende inzicht
Ik denk het niet, maar ik vraag me af of ze het willen. Het heeft toch wel wat weg van een geplande manier om de maatregelen in te masseren. Een politicus kun je afrekenen op beleid, maar een adviseur niet op het advies dat ie geeft. Het is een soort veiligheidje voor Rutte en De Jonge volgens mij.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:32 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Helemaal eens. Zou het kabinet hier niet corrigerend in op kunnen treden?
Ik geef niet voor niets aan dat het in "hun ogen" zo zit.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:30 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Stop nou eens met te praten over het aantal besmettingen. Zelfs Jaap zei gisteren in het NOS interview dat de relatie tussen aantal besmettingen en ziekenhuisopnames steeds diffuser wordt. Het enige relevante cijfer is de instroom in de ziekenhuizen. Als dat (spectaculair) gedaald is moet er veel meer mogelijk zijn. De lente gaat ons redden.
Je onderschrijft precies wat ik bedoel. Ga zo door.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ajb man.
het verbod op teamsporten heeft veruit het grootste effect. Dat wordt gedaan door een paar miljoen mensen, vooral door de weeks. Dat is zeker de grootste groep die er last van heeft en omdat trainingen vaak ver na 2100 eindigen, wordt de opening ook onmogelijk zo.
Maar je kan natuurlijk beter cynisch en sarcastisch kortaf blijven posten natuurlijk op anderen. Is goed voor de rest hoor.
Tot 1 juno!quote:Op zondag 21 maart 2021 10:38 schreef vipergts het volgende:
2 maanden dan moet je toch wel knettergek zijn als je denkt dat dat zonder morren gaat gebeuren.
Oke ik vind dat een beetje naïef. Heb zelf nog geen fatsoenlijk bewijs gezien dat die avondklok een proportioneel middel is.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja!Laten we allemaal zelf bepalen welke wetten of regels je wel of niet gaat volgen.
Het is niet erg dat jullie fundamenteel anders tegen iets aan kijken maar je wil wel even benadrukken dat jij gelijk hebt.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij roept af en toe wat je uitgangspunten zijn, en verder blijkt uit letterlijk al je andere posts dat je de huidige koers aan alle kanten steunt en users die dat anders zien niet begrijpt. Je moet het me maar vergeven dat ik dan mijn eigen conclusies trek. Jij en ik zijn het niet eens. Wij kijken fundamenteel anders naar de manier waarop de regering een crisis zou moeten bestrijden. Dat is niet erg, maar je mag dat belerende vingertje wel achterwege laten.
Ik post af en toe cynisch of sarcastisch en ik spreek users (blauw of zwart) aan op denkfouten, maar ik post hier genoeg inhoudelijke redeneringen om uit te leggen waarom ik tegen een aantal huidige keuzes ben. Dat begint niet bij specifieke maatregelen, dat begint bij de manier waarop ze tot stand komen en ik heb inmiddels wel een aantal keren uitgelegd wat er schort aan het proces en op welke manier de beleidsvormende instanties buiten hun boekje gaan. Het gevolg daarvan is dat de samenleving een aantal beperkingen wordt opgelegd die er niet horen te zijn, en het logische gevolg daarvan is weer dat die dus met onmiddellijke ingang moeten worden afgeschaft.
Je kunt het niet enerzijds eens zijn met dat uitgangspunt, en het anderzijds niet nodig vinden om bepaalde regels af te schaffen. Dat gaat gewoon niet samen.
Je verwijt mij een belerend vingetjes te wijzen? Okequote:Op zondag 21 maart 2021 10:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij roept af en toe wat je uitgangspunten zijn, en verder blijkt uit letterlijk al je andere posts dat je de huidige koers aan alle kanten steunt en users die dat anders zien niet begrijpt. Je moet het me maar vergeven dat ik dan mijn eigen conclusies trek. Jij en ik zijn het niet eens. Wij kijken fundamenteel anders naar de manier waarop de regering een crisis zou moeten bestrijden. Dat is niet erg, maar je mag dat belerende vingertje wel achterwege laten.
Ik post af en toe cynisch of sarcastisch en ik spreek users (blauw of zwart) aan op denkfouten, maar ik post hier genoeg inhoudelijke redeneringen om uit te leggen waarom ik tegen een aantal huidige keuzes ben. Dat begint niet bij specifieke maatregelen, dat begint bij de manier waarop ze tot stand komen en ik heb inmiddels wel een aantal keren uitgelegd wat er schort aan het proces en op welke manier de beleidsvormende instanties buiten hun boekje gaan. Het gevolg daarvan is dat de samenleving een aantal beperkingen wordt opgelegd die er niet horen te zijn, en het logische gevolg daarvan is weer dat die dus met onmiddellijke ingang moeten worden afgeschaft.
Je kunt het niet enerzijds eens zijn met dat uitgangspunt, en het anderzijds niet nodig vinden om bepaalde regels af te schaffen. Dat gaat gewoon niet samen.
Nee, dat staat er niet, maar dat wist je zelf ook wel.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is niet erg dat jullie fundamenteel anders tegen iets aan kijken maar je wil wel even benadrukken dat jij gelijk hebt.
quote:Op zondag 21 maart 2021 10:38 schreef Janneke141 het volgende:
Ik post af en toe cynisch of sarcastisch
Zal me niets verbazen als die naar 22.00 getild wordt en er over drie weken, "als het om tien uur nog licht is", er weer een meetmomentje is.quote:
Er zit een verschil tussen 'schijt hebben aan de regels' en op veilige manier de avondklok negeren hè.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Mensen die schijt aan de regels hebben, zijn gewoon onderdeel van het probleem en niet van de oplossing.
Gunstig.quote:Bloedexperts hebben ontdekt waarom het AstraZeneca-vaccin in zeldzame gevallen een ernstige stoornis in de bloedstolling veroorzaakt. Er blijkt sprake van een extreme reactie van het immuunsysteem waardoor antistoffen worden aangemaakt tegen de eigen bloedplaatjes. Het goede nieuws is dat de aandoening valt op te sporen en te behandelen.
Dat staat er wel, in vrij letterlijke bewoordingen ook nog eens en nu herhaal je het ook nog. Want als je stelt dat iet niet kan zeg je dus letterlijk dat iemand die daar anders tegenaan kijkt geen gelijk kan hebben. Je denkt veel te zwart-wit en kan blijkbaar erg moeilijk omgaan met mensen die dat niet doen.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet, maar dat wist je zelf ook wel.
Voor degenen die dat niet direct door hebben: de strekking van mijn post is dat als B direct volgt uit A, je het niet eens kan zijn met A en niet met B. Oftewel, als je het niet eens met B dan sta je ook niet (helemaal) achter A. En als ik A vindt, en iemand anders niet-A (of niet-helemaal-A voor mijn part), dan zijn we het dus niet eens. En dat is wat er staat.
Ikke, ikke, ikke.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen 'schijt hebben aan de regels' en op veilige manier de avondklok negeren hè.
Zo doe ik na 21u precies wat ik voor 21u zou doen als die mogelijkheid er was. Waarom dat na 21u opeens gevaarlijker zou zijn...geen idee.
Meng me niet graag in jullie bitchfight, wil alleen even bevestigen dat je dit inderdaad 'met enige regelmaat' doet.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je verwijt mij een belerend vingetjes te wijzen? Oke
Shots fired.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Meng me niet graag in jullie bitchfight, wil alleen even bevestigen dat je dit inderdaad 'met enige regelmaat' doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |