Die kans zit er dik in jaquote:Op zondag 21 maart 2021 10:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En daarom gaat dit nog wel even duren.
Beter spreken ze gewoon via hun advies aan het kabinet en helemaal niet in het openbaar.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:25 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens. Nu hoor je de hele tijd virologen en microbiologen voorbij komen die tegen het versoepelen zijn, maar er zijn ook leden van het OMT te vinden die vinden dat sommige versoepelingen wel kunnen. Maar dan moet de media daar wel voor openstaan. Beter spreken ze gewoon met één mond.
Want die avondklok heeft zin denk je? Heb je een bron?quote:Op zondag 21 maart 2021 10:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat was dus te zien.
Gaat alleen maar langer duren zo.
Weer zo'n onzinnig iets. Het duurt zo lang als we nodig hebben om mensen te vaccineren.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat was dus te zien.
Gaat alleen maar langer duren zo.
Stop nou eens met te praten over het aantal besmettingen. Zelfs Jaap zei gisteren in het NOS interview dat de relatie tussen aantal besmettingen en ziekenhuisopnames steeds diffuser wordt. Het enige relevante cijfer is de instroom in de ziekenhuizen. Als dat (spectaculair) gedaald is moet er veel meer mogelijk zijn. De lente gaat ons redden.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En toch gaat het denk ik gebeuren.
Eerst moet in hun ogen de derde golf gestopt worden en vervolgens moeten we nog dalen naar een in hun ogen acceptabel niveau.
Voordat we van 7000+ naar 1000 besmettingen zijn gegaan zijn we zo 2+ maanden verder.
De enige hoop die er is dat het kabinet er anders over denkt, maar daar zou ik mijn geld niet op inzetten.
Ergens is het een 'goed' teken, vanuit virusbestrijding bekeken, dat veel mensen een hekel hebben aan een bepaalde maatregel. Als in: dat het ze belemmert andere mensen te zien, wat juist precies het doel is.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat heb ik geprobeerd, toch? Alleen is wat jou betreft het gebrek aan impact van een regel een reden om hem niet af te schaffen, terwijl dat voor mij juist een argument is om dat wel te doen. Ik denk niet dat we daar uit gaan komen.
Helemaal eens. Zou het kabinet hier niet corrigerend in op kunnen treden?quote:Op zondag 21 maart 2021 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Beter spreken ze gewoon via hun advies aan het kabinet en helemaal niet in het openbaar.
En het zou handig zijn om tot die tijd het aantal besmettingen laag te houden. Al die besmettingen die je tot die tijd niet hebt, worden daarna sowieso een minder heftig verloop en minder kans op het besmetten weer van anderen die nog niet gevaccineerd zijn.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weer zo'n onzinnig iets. Het duurt zo lang als we nodig hebben om mensen te vaccineren.
Hoe hebben ze je te pakken gekregen, Al Capone? Gewoon een random fuik of wat?quote:Op zondag 21 maart 2021 07:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Het zat er een keer aan te komen, maar ze hebben me.
Roverheid dit dat.
95 euro
Ja precies. Mensen roepen maar wat. We zijn spontaan gaan geloven in mondkapjes en het nut van een avondklok.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weer zo'n onzinnig iets. Het duurt zo lang als we nodig hebben om mensen te vaccineren.
Klopt.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:30 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Stop nou eens met te praten over het aantal besmettingen. Zelfs Jaap zei gisteren in het NOS interview dat de relatie tussen aantal besmettingen en ziekenhuisopnames steeds diffuser wordt. Het enige relevante cijfer is de instroom in de ziekenhuizen. Als dat (spectaculair) gedaald is moet er veel meer mogelijk zijn. De lente gaat ons redden.
Correct.quote:
Als mensen schijt aan de regels hebben, gaat enige versoepeling nog wel wat langer op zich laten wachten. Kijk naar de cijfers. Echt top gaat het niet, hè.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Want die avondklok heeft zin denk je? Heb je een bron?
Die alcohol regel is echt de meest achterlijke van allemaal.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:30 schreef galantis het volgende:
[..]
Ergens is het een 'goed' teken, vanuit virusbestrijding bekeken, dat veel mensen een hekel hebben aan een bepaalde maatregel. Als in: dat het ze belemmert andere mensen te zien, wat juist precies het doel is.
Geen alcoholverkoop na 8en zie ik vooral als een erfenis uit vorig jaar toen de horeca vroeg dicht moest. Ik denk dat het inmiddels geen rol meer speelt in het beperken van contacten. Afschaffen dus
Het speelt nu inderdaad geen rol dus zou afgeschaft kunnen worden.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:30 schreef galantis het volgende:
[..]
Ergens is het een 'goed' teken, vanuit virusbestrijding bekeken, dat veel mensen een hekel hebben aan een bepaalde maatregel. Als in: dat het ze belemmert andere mensen te zien, wat juist precies het doel is.
Geen alcoholverkoop na 8en zie ik vooral als een erfenis uit vorig jaar toen de horeca vroeg dicht moest. Ik denk dat het inmiddels geen rol meer speelt in het beperken van contacten. Afschaffen dus
Oh oke en dat komt dus door de avondklok overtreders. Je gaat er vanuit dat dat ding nut heeft dus.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Als mensen schijt aan de regels hebben, gaat enige versoepeling nog wel wat langer op zich laten wachten. Kijk naar de cijfers. Echt top gaat het niet, hè.
Weet ik niet. De zo ontzettend belangrijke en geroemde VvMU zou zoiets in de weg kunnen staan?quote:Op zondag 21 maart 2021 10:32 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Helemaal eens. Zou het kabinet hier niet corrigerend in op kunnen treden?
En dan aan laten kondigen als versoepeling, lijkt me prachtigquote:Op zondag 21 maart 2021 10:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het speelt nu inderdaad geen rol dus zou afgeschaft kunnen worden.
Nouja, ik had het iets te simpel gesteld. Er is ook nog zoiets als draagvlak. Als er nu extra draagvlak gecreëerd kan worden door een aantal versoepelingen door te voeren wat minimale impact heeft moet dat ook mogelijk zijn.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt.
Alleen daalt dat helemaal nog niet, laat staan spectaculair.
Persoonlijk vind ik het allemaal onzin regels.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is een tweede, zoals ik al eerder postte. Je noemt allemaal dingen die verschil kunnen maken, waardoor je echt weer dingen kunt doen. Die alcohol-regel valt daar niet onder. Ik vind het bijzonder dat je die het vermelden waard vindt, met die andere dingen die je noemde.
quote:Op zondag 21 maart 2021 10:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dan aan laten kondigen als versoepeling, lijkt me prachtig.
Eerst nog een tussenstadium. Alcohol afhalen tussen 20u en 21u enkel op bestelling minimaal 4 uur van tevoren.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dan aan laten kondigen als versoepeling, lijkt me prachtig.
Jij roept af en toe wat je uitgangspunten zijn, en verder blijkt uit letterlijk al je andere posts dat je de huidige koers aan alle kanten steunt en users die dat anders zien niet begrijpt. Je moet het me maar vergeven dat ik dan mijn eigen conclusies trek. Jij en ik zijn het niet eens. Wij kijken fundamenteel anders naar de manier waarop de regering een crisis zou moeten bestrijden. Dat is niet erg, maar je mag dat belerende vingertje wel achterwege laten.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus niet en dat verduidelijk ik in mijn reactie. Het ging me specifiek over de post in kwestie, en de vergelijking van de betreffende regel met de andere dingen die hij noemde waarvan hij wilde dat ze meteen werden afgeschaft.
Jij gaat er dan meteen vanuit, geheel ten onrechte, dat ik een regel goed vind alleen omdat die er is, en dat ie daarom maar moet blijven. Dat is niet wat ik heb gezegd en ook niet wat ik vind.
Ik denk dat een beetje meer kennis van elkaars standpunten en niet invullen met verkeerde ideeen daarover de sfeer in het topic ten goede kan komen. In plaats van mensen van alles te verwijten wat helemaal niet klopt. Polarisatie in stand houden is niet direcht bevorderend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |