Eenzelfde aanname als zeggen dat 'veel mensen' dat zo doen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Aanname, zeker als je om je heen hoort dat mensen gewoon hun dingen nog steeds doen, alleen op andere momenten.
Veel mensen proppen nu al hun familie- en vriendenbezoekjes in het weekend. Stel je voor wat dat doet met besmettingen wanneer 1 iemand besmet is.
80% van de bevolking gaat om 21.00 naar bed? Zo leer je toch elke dag weer wat. Dan zal de buurt waar ik woon wel een uitzondering zijn waar om 21.00 bijna nog overal ligt brand.quote:
Sporten om 00.00 uur 's nachts ja?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja jij misschien, talloze mensen moeten werken, genoeg mensen die sporten of gewoon buiten willen zijn.
Natuurlijk maakt het wel uit of je met een maatregel 99% of 1% van Nederland treft.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:47 schreef falling_away het volgende:
[..]
Maakt voor de discussie niet uit. Iemand die niet slaapt 's nachts mag de deur niet uit en zit gevangen thuis.
Begrijpend lezen is ook lastig.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
80% van de bevolking gaat om 21.00 naar bed? Zo leer je toch elke dag weer wat. Dan zal de buurt waar ik woon wel een uitzondering zijn waar om 21.00 bijna nog overal ligt brand.
Nee, maar als je nog een keer nadenkt kom je er vast achter dat je interpretatie niet klopt.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
80% van de bevolking gaat om 21.00 naar bed? Zo leer je toch elke dag weer wat. Dan zal de buurt waar ik woon wel een uitzondering zijn waar om 21.00 bijna nog overal ligt brand.
Als ie er wel is, dan weten ze hem knap verborgen te houden. Die tien procent dook ineens op de dag voordat de avondklok door de Tweede Kamer gedrukt moest worden, en sindsdien wordt er telkens naar terugverwezen alsof het een feit zou zijn. Het is zijn eigen onderbouwing geworden. Ook uit andere landen zijn geen duidelijke effecten te meten - alles blijft bij 'het is waarschijnlijk dat er wel een effect is, in combinatie met de honderd andere manieren waarop we mensen beperken in hun doen en laten'. Voor een dermate ingrijpende maatregel is dat gewoon onvoldoende.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een cijfermatige onderbouwing. Dat men die niet (volledig) accepteert is niet hetzelfde als dat deze er niet zou zijn. En voor die 10% is óók naar cijfers uit het buitenland verwezen.
Zie hierboven, 4 boeren die om 20.30 gaan beginnen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sporten om 00.00 uur 's nachts ja?
Het lijkt me vrij relevant als je grote woorden als 'eenderde van de dag' gebruikt en die eenderde van de dag in de meer dan algemene regel grotendeels gebruikt wordt om te slapen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:47 schreef falling_away het volgende:
[..]
Maakt voor de discussie niet uit. Iemand die niet slaapt 's nachts mag de deur niet uit en zit gevangen thuis.
Als je stinkend naar zweet in de auto zit met je sportkleren nog aan, en je locatie komt overeen met de kortste van je sportaccomodatie naar huis, zou toch voldoende moeten zijn. Een belletje naar de vereniging ter verifficatie zou ook nog helpen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het zou kunnen, maar dat is dan weer heel specifiek voor tennis. Want hoe ga ik dat doen met voetbal? En dan mogen alleen mensen met een smartphone 's avonds de straat op?
Die boeren kunnen als ze willen nog tennissen. Ik kan helemaal niet voetballen. Individuele gevallen hou je altijd.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zie hierboven, 4 boeren die om 20.30 gaan beginnen.
Zo zijn er nog meer vb (en je moet het de tijd om naar huis te gaan meerekenen)
Hoezo de avondklok gaat in om 21.00 niet om 0.00 of een andere tijd. Jij zegt dat 80% dan slaapt. Dat betwijfel ik.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, maar als je nog een keer nadenkt kom je er vast achter dat je interpretatie niet klopt.
Je slaapt 80% van 21 tot 4.30 bedoelt hijquote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hoezo dat avondklok gaat in om 21.00 niet om 0.00 of een andere tijd. Jij zegt dat 80% dan slaapt. Dat betwijfel ik.
Dat betwijfel ik ook, vandaar dat ik dat ook niet zeg.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hoezo dat avondklok gaat in om 21.00 niet om 0.00 of een andere tijd. Jij zegt dat 80% dan slaapt. Dat betwijfel ik.
Hier idd.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zie hierboven, 4 boeren die om 20.30 gaan beginnen.
Zo zijn er nog meer vb (en je moet het de tijd om naar huis te gaan meerekenen)
En dus ga je niet. Opzet avondklok in jouw geval geslaagd.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier idd.
Tot 1830 werk, eten maken, eten en afzakken. Ben pas meestal rond 2030 zo ver om weg te gaan. Dan tot 2200 en weer naar huis.
Dus ja, heeeeel veel last van de spertijd. Ongefundeerd onding.
Maar je kunt toch gewoon om 04:30 gaan sporten?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier idd.
Tot 1830 werk, eten maken, eten en afzakken. Ben pas meestal rond 2030 zo ver om weg te gaan. Dan tot 2200 en weer naar huis.
Precies.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier idd.
Als je werkt ?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar je kunt toch gewoon om 04:30 gaan sporten?
Feiten opnoemen wordt nu al geclassificeerd als 'grote woorden gebruiken'quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij relevant als je grote woorden als 'eenderde van de dag' gebruikt en die eenderde van de dag in de meer dan algemene regel grotendeels gebruikt wordt om te slapen.
Ik kan nu een heel verhaal afsteken over hoe statistische modellering werkt, maar ik vrees dat het verspilde tijd zou zijn. Kort gezegd: een effectgrootte van ~10% fit blijkbaar het beste op de modellen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:49 schreef Janneke141 het volgende:
Die tien procent dook ineens op de dag voordat de avondklok door de Tweede Kamer gedrukt moest worden, en sindsdien wordt er telkens naar terugverwezen alsof het een feit zou zijn. Het is zijn eigen onderbouwing geworden.
Dit is vast niet fraudegevoelig..quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:51 schreef tja77 het volgende:
Een belletje naar de vereniging ter verifficatie zou ook nog helpen.
Dus je vindt de avondklok nu van eenzelfde impact als een dagklok van 12.00 tot 20.00?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:54 schreef falling_away het volgende:
[..]
Feiten opnoemen wordt nu al geclassificeerd als 'grote woorden gebruiken'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |