abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198606886
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:56 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik wil de scholen wel even bashen samen met al die snotneuzen daar.

Lekkere cijfers, op naar de 9000!

Dit zag je toch van mijlenver aankomen maar goed, scholen gaan niet meer dicht, lees ik hier. Misschien de kappers/contactberoepen weer wel. Lijkt me echt de hel als je weer kan sluiten.

Wmb knallen ze die scholen wel weer dicht. Wat een achterlijke timing om die te openen terwijl we in die cijfers zaten.
Scholen moesten wel open, zijn veel stem....ouders die anders in opstand waren gekomen.

Zal nog leuk worden met de vakanties die nog gaan komen als dit zo doorgaat.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_198606891
Het punt is overigens helemaal niet dat het kabinet mij misgund om te gaan tennissen, maar dat je onmogelijk kunt controleren of iemand naar de tennistraining gaat, of bij vrienden eten.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 18:31:38 #253
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198606926
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 18:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Voor mij is het kut, inderdaad. Vanuit epidemiologisch oogpunt betekent het dat ik minder contacten heb en dus minder mensen potentieel kan besmetten.
Jij ja, terwijl ik gewoon alle vrijheid heb om mijn tennismaten ziek te maken. En als jouw training een uurtje vroeger was, jij dus ook. Dat geeft toch alleen maar meer aan dat die avondklok een lege huls is?
pi_198606955
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 18:20 schreef KNAK het volgende:

[..]

In wintertijd zijn de meeste bewegingen van mensen ver vóór 21:00. Om 21:00 zijn mensen al waar ze willen zijn. Terugkeren naar huis is een uitdaging maar voor met name de jeugd in het weekend geen belemmering. Avondklok is in deze vorm dan ook onnozel net zoals al het overige waar de overheid het afgelopen jaar de bevolking mee geteisterd.
Ik ben geen jongere meer maar ik ben 3/7 dagen onder normale omstandigheden niet om 9 uur thuis en ervaar het toch echt als een belemmering.
pi_198606983
En de vraag is ook helemaal niet hoeveel manieren er zijn om onder de avondklok uit te kunnen komen. De vraag is hoeveel mensen zich er wel aan houden en je daarmee contacten vermijdt die zonder avondklok wél plaatsgevonden zou hebben.

De inschatting is dat het op het totaal om ongeveer 10% van de contacten gaat. Of dat klopt weet ik niet (er is opvallend weinig data over te vinden), maar het feit dat zoveel mensen erover klagen en mijn eigen ervaringen met mensen die etentjes laten schieten, doet mij vermoeden dat het wel degelijk een effectieve maatregel is om contacten te voorkomen.

Los van de vraag hoeveel hypothetische situaties er zijn waarbij de regels krom zijn. De regels zijn altijd krom en ergens arbitrair. Neem nou de leeftijdsgrens. Dus t/m 18 hoefde je geen afstand, maar als je 19 wordt wel. Ja, dat klopt. De enige andere mogelijkheid is dat je de afstandsregel loslaat (onbespreekbaar) of iedereen afstand laat houden (wat weer onwenselijk is voor kinderen).
pi_198606993
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 18:31 schreef tja77 het volgende:

[..]

Jij ja, terwijl ik gewoon alle vrijheid heb om mijn tennismaten ziek te maken. En als jouw training een uurtje vroeger was, jij dus ook. Dat geeft toch alleen maar meer aan dat die avondklok een lege huls is?
Er is altijd een grens en er ontstaan bij dergelijke maatregelen altijd aparte situaties.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198607004
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 18:31 schreef tja77 het volgende:

[..]

Nogmaals, dit is veel te particulier gedacht. Het heeft geen enkele zin om dit soort inconsequenties te gaan bedenken. Want die zijn inherent aan elke beleidsmaatregel. De enige consistente maatregelen zijn nóg onwenselijker (namelijk alles superstreng, of helemaal geen regels).
pi_198607019
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 17:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nou, het lijkt me omdat iemand naar buiten wil, en dat niet kan/mag vanwege de avondklok.
:D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 20 maart 2021 @ 18:37:43 #259
342627 tja77
pi_198607033
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 18:29 schreef DireStraits7 het volgende:
Het punt is overigens helemaal niet dat het kabinet mij misgund om te gaan tennissen, maar dat je onmogelijk kunt controleren of iemand naar de tennistraining gaat, of bij vrienden eten.
Hebben jullie geen digitaal afhangsysteem?
Daarmee zou je toch wel iets kunnen borgen lijkt me.
Inloggen met je pasje, zodat je bij een controle aan kunt tonen dat je tot 21:00 uur op de baan stond.

Bij mij op de tennisvereniging tennissen elke dinsdagavond 4 boeren. Altijd grappig om die mannen te zien en te horen. Maar ja, boer dus druk overdag. Die mannen kunnen nu dus niet tennissen omdat ze pas om 20:30 op de baan kunnen staan. Ik vind het oprecht kut voor die heren. Als boer zijnde heb je al veelal een geïsoleerd beroep, maar dus geen ontspanning voor hun vanwege die lege huls.
pi_198607058
Ander voorbeeld:

Persoon A (alleenstaand) mag op bezoek bij gezin B (vijf man), maar niet andersom. Dat is op zichzelf vreemd, inderdaad. Maar wat wil je daaraan doen? Het aantal bezoekers verhogen? Dat is precies niet het idee.

Uitgaan van het aantal huishoudens dat mag mengen? Maar dat zou weer betekenen dat je als huishouden van vijf prima op bezoek kan bij een ander huishouden van vijf, en dat is nou ook weer niet de bedoeling.

En als een huishouden van 5 op bezoek mag bij een huishouden van 5 (= 10 man totaal), waarom zouden er dan niet twee alleenstaanden op bezoek mogen bij één huishouden van 5 (= 7 man totaal)?

Kortom, iedere regel kun je wel een situatie voor bedenken waardoor de regel toch vreemd is.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 18:40:43 #261
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198607065
Die 10% reductie is een soort kringverwijzing, want het RIVM verwijst de hele tijd naar zichzelf als dat getal onderbouwd moet worden. Aan het reeds twee maal door de Kamer geplaatste verzoek voor een duidelijkere onderbouwing van het effect van de avondklok wordt geen gehoor gegeven. Ook in andere landen kan men niet vaststellen hoe goed een avondklok werkt.

Als er een deugdelijke cijfermatige onderbouwing was, dan hadden we die al lang ergens gezien. Maar die is er dus niet. Kun je op basis van nattevingerwerk je gehele bevolking een derde van de dag huisarrest geven?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 20 maart 2021 @ 18:40:58 #262
342627 tja77
pi_198607069
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 18:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er is altijd een grens en er ontstaan bij dergelijke maatregelen altijd aparte situaties.
Lege huls dus, want een grens gebaseerd op tijd is selectief en te omzeilen door een andere planning.
pi_198607077
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 18:40 schreef Janneke141 het volgende:
Kun je op basis van nattevingerwerk je gehele bevolking een derde van de dag huisarrest geven?
*waarvan je 80% slaapt
In Southern Sun
pi_198607084
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 18:37 schreef tja77 het volgende:
Hebben jullie geen digitaal afhangsysteem?
Daarmee zou je toch wel iets kunnen borgen lijkt me.
Inloggen met je pasje, zodat je bij een controle aan kunt tonen dat je tot 21:00 uur op de baan stond.
Het zou kunnen, maar dat is dan weer heel specifiek voor tennis. Want hoe ga ik dat doen met voetbal? En dan mogen alleen mensen met een smartphone 's avonds de straat op?
pi_198607085
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 18:40 schreef tja77 het volgende:

[..]

Lege huls dus, want een grens gebaseerd op tijd is selectief en te omzeilen door een andere planning.
Incorrect, want die andere planning is in meer gevallen niet dan wel mogelijk dus verminder je contacten.
In Southern Sun
pi_198607100
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 18:40 schreef Janneke141 het volgende:
Die 10% reductie is een soort kringverwijzing, want het RIVM verwijst de hele tijd naar zichzelf als dat getal onderbouwd moet worden. Aan het reeds twee maal door de Kamer geplaatste verzoek voor een duidelijkere onderbouwing van het effect van de avondklok wordt geen gehoor gegeven. Ook in andere landen kan men niet vaststellen hoe goed een avondklok werkt.

Als er een deugdelijke cijfermatige onderbouwing was, dan hadden we die al lang ergens gezien. Maar die is er dus niet. Kun je op basis van nattevingerwerk je gehele bevolking een derde van de dag huisarrest geven?
Er is wel degelijk een cijfermatige onderbouwing. Dat men die niet (volledig) accepteert is niet hetzelfde als dat deze er niet zou zijn. En voor die 10% is óók naar cijfers uit het buitenland verwezen.
pi_198607111
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 18:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

*waarvan je 80% slaapt
Jij misschien
Alpha kenny one
pi_198607121
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 18:45 schreef falling_away het volgende:

[..]

Jij misschien
Ja ok, de zeer ruime meerderheid van de bevolking. Excuses.
In Southern Sun
pi_198607123
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 18:45 schreef falling_away het volgende:

[..]

Jij misschien
En > 95% van Nederland.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 18:46:24 #270
342627 tja77
pi_198607134
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 18:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Incorrect, want die andere planning is in meer gevallen niet dan wel mogelijk dus verminder je contacten.
Aanname, zeker als je om je heen hoort dat mensen gewoon hun dingen nog steeds doen, alleen op andere momenten.
Veel mensen proppen nu al hun familie- en vriendenbezoekjes in het weekend. Stel je voor wat dat doet met besmettingen wanneer 1 iemand besmet is.
pi_198607136
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:18 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat dus, ik roep het al maanden... Rutte hoeft geen bal met ketting uit te delen aan 65+, maar op zijn minst een oproep doen om extra voorzichtig te zijn de komende 2 maanden, niet op kinderen te passen, niet op zaterdag naar het Kruidvat, de markt gewoon even links laten liggen, doordeweeks boodschappen doen tussen bv. 10:00 en 14:00 ipv vrijdagavond en zaterdagmiddag.
Ik heb zomaar het vermoeden dat die groep allang veel voorzichtiger is dan de rest van de bevolking
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
pi_198607140
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 17:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Heb het hier al eens vaker gezegd maar ben er de laatste tijd van geschrokken hoe normale, intelligente mensen zijn afgegleden naar het niveau geel hesje. Kan corona straks hopelijk verleden tijd zijn, er is echt iets fundamenteels veranderd in de maatschappij.
Dit heeft ook gewoon te maken met de manier waarop de kabinetten Rutte dit land al jarenlang leiden. En met de kloof tussen rijk en arm.
pi_198607145
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 18:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

*waarvan je 80% slaapt
Ja jij misschien, talloze mensen moeten werken, genoeg mensen die sporten of gewoon buiten willen zijn.
pi_198607154
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 18:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En > 95% van Nederland.
Maakt voor de discussie niet uit. Iemand die niet slaapt 's nachts mag de deur niet uit en zit gevangen thuis.
Alpha kenny one
pi_198607165
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 18:46 schreef tja77 het volgende:

[..]

Aanname, zeker als je om je heen hoort dat mensen gewoon hun dingen nog steeds doen, alleen op andere momenten.
Veel mensen proppen nu al hun familie- en vriendenbezoekjes in het weekend. Stel je voor wat dat doet met besmettingen wanneer 1 iemand besmet is.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 18:34 schreef DireStraits7 het volgende:
En de vraag is ook helemaal niet hoeveel manieren er zijn om onder de avondklok uit te kunnen komen. De vraag is hoeveel mensen zich er wel aan houden en je daarmee contacten vermijdt die zonder avondklok wél plaatsgevonden zou hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')