SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
We hadden dit nooit aan de EU moeten overlaten. De wereldvreemde bureaucraten daar hadden het idee dat ze zo goedkoop mogelijk moesten inkopen, en hebben daarbij een waardeloos contract afgesloten. Dan sta je dus achterin de rij, met als gevolg meer doden en onvoorstelbaar meer schade dan als je een normale prijs had betaald voor de vaccins. En Ursula von der Leyen staat voor de bühne stampvoetend te wijzen naar AstraZeneca, maar zij is zelf degene die hiervoor verantwoordelijk is. Gelukkig zijn er steeds meer Europese landen die met Rusland afspraken maken over het produceren van Sputnik V, hopelijk kan het op nationaal niveau wél gewoon worden geregeld.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:05 schreef Celestien het volgende: [..] Mja. Je zou ze toch door elkaar heen willen rammelen... Er zal echt wel een goede reden zijn waarom het allemaal zo langzaam lijkt te gaan, maar ik had ook gehoopt dat we intussen verder waren. We kunnen alleen maar afwachten. Boos worden heel ook weinig zin.
Die gaan echt niet meer dicht..quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:25 schreef opreis het volgende:
Ben benieuwd wat ze met de scholen gaan doen. Lijkt me toch wel steeds duidelijker dat daar toch heel veel besmettingen uit voort komen maar het is niet echt een populaire maatregel.
Je merkt wel dat meer landen het heft in eigen hand nemen en op eigen houtje vaccins gaan inkopen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:27 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
We hadden dit nooit aan de EU moeten overlaten. De wereldvreemde bureaucraten daar hadden het idee dat ze zo goedkoop mogelijk moesten inkopen, en hebben daarbij een waardeloos contract afgesloten. Dan sta je dus achterin de rij, met als gevolg meer doden en onvoorstelbaar meer schade dan als je een normale prijs had betaald voor de vaccins. En Ursula von der Leyen staat voor de bühne stampvoetend te wijzen naar AstraZeneca, maar zij is zelf degene die hiervoor verantwoordelijk is. Gelukkig zijn er steeds meer Europese landen die met Rusland afspraken maken over het produceren van Sputnik V, hopelijk kan het op nationaal niveau wél gewoon worden geregeld.
Dat ik het like, is zuiver voor de informatieverstrekking.quote:
Ik heb ook het idee dat de kanteling is ontstaan sinds de scholen weer open zijn.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:25 schreef opreis het volgende:
Ben benieuwd wat ze met de scholen gaan doen. Lijkt me toch wel steeds duidelijker dat daar toch heel veel besmettingen uit voort komen maar het is niet echt een populaire maatregel.
Politici hebben altijd een grote mond maar als puntje bij paaltje komt zullen ze deze maatregel toch weer nemen. Niets doen (want alle andere maatregelen zijn al genomen) terwijl alles instort is politieke zelfmoord. Ook het volk zal weer meegaan als het moet.quote:
Onmogelijk om die weer te gaan sluiten. Dat gaat zoveel meer problemen geven op korte en langere termijn. Op dit moment wordt het accepteren dat we het niet langer kunnen controleren zonder nevenschade en zo snel mogelijk prikken. Ik zou niet weten wat anders.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:25 schreef opreis het volgende:
Ik ook.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat de kanteling is ontstaan sinds de scholen weer open zijn.
Denk ik ook. Neem aan dat dat ook wel ingecalculeerd is, Verder word ik aardig wanhopig van die klote cijfers, het duurt en duurt en duurt maar godsamme.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat de kanteling is ontstaan sinds de scholen weer open zijn.
'Snotterende kinderen verspreiden het virus nauwelijks of niet', zo was het toch?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:25 schreef opreis het volgende:
Had NL vorig jaar niet op eigen houtje met wat andere landen vaccins ingekocht? En toen werden ze teruggefloten door de EUquote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:29 schreef Celestien het volgende:
[..]
Je merkt wel dat meer landen het heft in eigen hand nemen en op eigen houtje vaccins gaan inkopen.
Denk alleen dat Nederland daar te braaf voor is. Alles moet netjes Europees geregeld worden. We moeten wel vriendjes blijven met de buren...
Nee, denk het ook niet. Je kunt ook niet aan de gang blijven. Kinderen en jongeren hebben goede educatie nodig. Maar sjonge, dat vaccineren moet echt opschieten, anders zitten we zo weer op de 10.000 per dag.quote:
Terecht of niet, de consequentie is dat de lockdown nog wel even voortduurt.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:33 schreef trein2000 het volgende:
Scholen gaan echt niet dicht. En terecht.
200 miljoen, toch? Moeten ze nu verdelen met de rest van Europa, gok ik zo.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Had NL vorig jaar niet op eigen houtje met wat andere landen vaccins ingekocht? En toen werden ze teruggefloten door de EU
Dat is een keuze.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Terecht of niet, de consequentie is dat de lockdown nog wel even voortduurt.
Moet het nog zien hoe snel het allemaal kan gaan straks. Men moet dan wel echt op kunnen schalen naar 1 miljoen vaccins per week en hopen dat er qua bevoorradingen en administratie niet te veel mis gaat.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:34 schreef trein2000 het volgende:
We hebben trouwens wel echt donders mazzel dat dat vaccin er zo snel is. Moet je nagaan als je nu nog geen concreet zicht op een vaccin had gehad...
Ik denk dat het probleem niet zo zeer bij de schoolkinderen ligt, maar bij de ouders van die schoolkinderen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Terecht of niet, de consequentie is dat de lockdown nog wel even voortduurt.
Ik vind die 1 miljoen per week gewoon te weinigquote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Moet het nog zien hoe snel het allemaal kan gaan straks. Men moet dan wel echt op kunnen schalen naar 1 miljoen vaccins per week en hopen dat er qua bevoorradingen en administratie niet te veel mis gaat.
Oh zeker zijn die er wel. Moet je wel durven, dat wel.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met deze cijfers zijn er weinig andere keuzes beschikbaar dan alles dicht te houden.
Hebben we daar concreet zicht op dan?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:34 schreef trein2000 het volgende:
We hebben trouwens wel echt donders mazzel dat dat vaccin er zo snel is. Moet je nagaan als je nu nog geen concreet zicht op een vaccin had gehad...
Ja idd. Lang leve de vooruitgang, wat dat betreft.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:34 schreef trein2000 het volgende:
Enige glimmertje aan de horizon.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:39 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ja idd. Lang leve de vooruitgang, wat dat betreft.
Was niet te overzien geweest anders...
Dingen veranderen afhankelijk van de situatie... Geloof niet dat ze iets uitsluiten.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:37 schreef opreis het volgende:
[..]
Omdat? Avondklokt zou ook als eerste weer opgeheven worden en maar 2 weken duren.
Is toch ook logisch als het virus van mens op mens over gaat. Bij scholen zitten mensen relatief lang en dicht op elkaar in gesloten ruimtes. Ik geloof er niet zo in dat het virus denkt "oohhh, dit mensje is maar 12 jaar oud, laat ik daar maar niet heen gaan.".quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja. Zonder een vaccin zou 't niet best geweest zijn.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Enige glimmertje aan de horizon.
Tja, dat zou je zeggen, he. Toch hebben mensen maandenlang geroepen dat de scholen nauwelijks een rol van betekenis spelen bij de verspreiding van het virus.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:40 schreef opreis het volgende:
[..]
Is toch ook logisch als het virus van mens op mens over gaat. Bij scholen zitten mensen relatief lang en dicht op elkaar in gesloten ruimtes. Ik geloof er niet zo in dat het virus denkt "oohhh, dit mensje is maar 12 jaar oud, laat ik daar maar niet heen gaan.".
Als je kinderen niet test dan ga je daar ook geen besmettingen constateren. En bovendien is wel gebleken dat het vooral de ouderen zijn die er echt ziek van worden/symptomen vertonen. Dus ja ik snap best hoe het kan dat het lijkt dat kinderen het niet of nauwelijks doorgeven, ik geloof het alleen niet zo.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:34 schreef Celestien het volgende:
[..]
'Snotterende kinderen verspreiden het virus nauwelijks of niet', zo was het toch?
Daar heb ik nooit iets van geloofd. Ook vóór die Britse mutatie waren er al zieke kinderen, daar kun je wel vanuit gaan.
Wat is het alternatief?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:34 schreef tja77 het volgende:
Als je basisscholen nu dicht gooit, kun je dit schooljaar afschrijven. Veel basisscholen gaan in mei 1/2 weken dicht vanwege vakantie. In april heb je Pasen en Koningsdag, dus in de spurt naar einde schooljaar heb je echt alle schooldagen nodig.
Verkiezingen zijn ook geweest dus ze kunnen nu weer schijt hebben.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:40 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dingen veranderen afhankelijk van de situatie... Geloof niet dat ze iets uitsluiten.
Jij niet? Vreemd.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:38 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Hebben we daar concreet zicht op dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
9 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmettingen
30 gemeentes met 2-4 besmettingen
75 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Idem. Ik geloof 't ook niet.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:42 schreef opreis het volgende:
[..]
Als je kinderen niet test dan ga je daar ook geen besmettingen constateren. En bovendien is wel gebleken dat het vooral de ouderen zijn die er echt ziek van worden/symptomen vertonen. Dus ja ik snap best hoe het kan dat het lijkt dat kinderen het niet of nauwelijks doorgeven, ik geloof het alleen niet zo.
Wat is het alternatief? Een hele generatie kinderen kapotmaken? Dat vind ik onevenredig.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:44 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat is het alternatief?
Is een overvol ziekenhuis acceptabel als de kinderen maar naar school kunnen gaan? Is het eerlijk dat een kapster failliet gaat omdat zij niet mag knippen maar een kind wel les mag volgen? Zelfde voor horeca.
Denk niet dat iemand deze situatie wil. We willen allemaal weer onze vrijheid terug.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:45 schreef opreis het volgende:
[..]
Verkiezingen zijn ook geweest dus ze kunnen nu weer schijt hebben.
Het alternatief is de komende 2 maanden eens uit een ander vaatje tappen. Leg de verantwoordelijkheid eens bij 60+.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:44 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat is het alternatief?
Is een overvol ziekenhuis acceptabel als de kinderen maar naar school kunnen gaan? Is het eerlijk dat een kapster failliet gaat omdat zij niet mag knippen maar een kind wel les mag volgen? Zelfde voor horeca.
Dan hadden we nu een avondklok gehad.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:34 schreef trein2000 het volgende:
Helaas zitten de ouders van die kinderen er wel een beetje aan vast.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem niet zo zeer bij de schoolkinderen ligt, maar bij de ouders van die schoolkinderen.
De meeste mensen in Europa hebben nog geen idee wanneer ze gevaccineerd kunnen worden. Er wordt van alles geroepen maar het is vrij duidelijk dat dat erg optimistische schattingen zijn.quote:
Moeten kinderen de dupe worden van iets waarvoor ze zelf amper/geen risico lopen? Hoeveel basisschoolleerlingen liggen er in het ziekenhuis of overlijden door Corona? Het probleem zit hem niet in de sub-12 jarigen maar in de ouders die het virus verder verspreiden.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:44 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat is het alternatief?
Je kan ook moeilijk vragen of die zich allemaal massaal op willen sluiten om enkel naar buiten te komen voor evt boodschappen. Is niet te doen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:50 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het alternatief is de komende 2 maanden eens uit een ander vaatje tappen. Leg de verantwoordelijkheid eens bij 60+.
Samen met Italië, Frankrijk en Duitsland had NL vaccins ingekocht. Daarna is door de EU overgenomen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Had NL vorig jaar niet op eigen houtje met wat andere landen vaccins ingekocht? En toen werden ze teruggefloten door de EU
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:47 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 20-03-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 7668
Gemeentes met +10 besmettingen:
324 Amsterdam
260 Rotterdam
161 's-Gravenhage
158 Eindhoven
112 Utrecht
111 Tilburg
93 Venlo
92 Apeldoorn
78 Haarlemmermeer
77 Groningen
76 Zaanstad
69 Nissewaard
64 's-Hertogenbosch
62 Zwolle
61 Breda
61 Den Helder
60 Helmond
60 Alphen aan den Rijn
59 Emmen
59 Dordrecht
58 Alkmaar
57 Nijmegen
56 Almere
53 Hoorn
52 HeerhugowaardWat is het percentage positieven dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
9 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmettingen
30 gemeentes met 2-4 besmettingen
75 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
In welk opzicht?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem niet zo zeer bij de schoolkinderen ligt, maar bij de ouders van die schoolkinderen.
No shit Sherlock, maar als de ouders zich aan de regels houden, kan het virus zich niet nog verder verspreiden. Maar als papa lekker naar kantoor gaat of mama naar de kapsalon terwijl zoonlief Corona onder de gelederen heeft, is het einde al snel zoek.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Helaas zitten de ouders van die kinderen er wel een beetje aan vast.
https://rivm.useless.nl/positief.phpquote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is het percentage positieven dan?
Ik ben daar een beetje anders over gaan denken. Als we met coronapaspoorten aan de gang gaan vinden we blijkbaar dat een tweedeling in de maatschappij ineens wel acceptabel is (ik ben daar nog steeds tegen). Ik zie niet helemaal in waarom we dat dan niet ook even kunnen omdraaien. Je praat over een paar weken hè?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kan ook moeilijk vragen of die zich allemaal massaal op willen sluiten om enkel naar buiten te komen voor evt boodschappen. Is niet te doen.
Kinderen lopen op school Corona op en nemen het mee naar huis. Kind heeft niet meer dan een snotneus dus papa gaat naar kantoor en mama naar de kapper. Dan begint de ellende pas echt. Niet onder die kinderen onderling, die belasten de zorg amper/niet.quote:
Mag je vinden hoor. Ik pretendeer het antwoord ook niet te weten. Ik neig om eerlijk te zijn steeds meer naar eigen verantwoordelijkheid maar ik werk niet in een ziekenhuis. Ik vind het nu alleen zo scheef af en toe.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Een hele generatie kinderen kapotmaken? Dat vind ik onevenredig.
Ja, in theorie denk ik ook op die manier. Maar ouderen moeten uiteindelijk ook gewoon boodschappen doen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben daar een beetje anders over gaan denken. Als we met coronapaspoorten aan de gang gaan vinden we blijkbaar dat een tweedeling in de maatschappij ineens wel acceptabel is (ik ben daar nog steeds tegen). Ik zie niet helemaal in waarom we dat dan niet ook even kunnen omdraaien.
Nu zijn de mensen onder de 30 degene die het minste risico zijn....
Ik denk dat het voor ouders met een baan een stuk lastiger is om in isolatie te gaan dan voor een 60+er. En daarvan werd het al niet gevraagd.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
No shit Sherlock, maar als de ouders zich aan de regels houden, kan het virus zich niet nog verder verspreiden. Maar als papa lekker naar kantoor gaat of mama naar de kapsalon terwijl zoonlief Corona onder de gelederen heeft, is het einde al snel zoek.
Ben ik met je eens hoor. Ik vind het alleen een hele interessante ethische discussie. Waar ligt de grens in hoeverre je een ander mag beperken voor de gezondheid van de ander. We mogen ook autorijden omdat het ons tijd bespaard maar het zijn wel jaarlijks meerdere doden/gewonden per jaar. Dat accepteren we ook.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Moeten kinderen de dupe worden van iets waarvoor ze zelf amper/geen risico lopen? Hoeveel basisschoolleerlingen liggen er in het ziekenhuis of overlijden door Corona? Het probleem zit hem niet in de sub-12 jarigen maar in de ouders die het virus verder verspreiden.
Sinds begin februari mogen snotterende kinderen niet meer naar school, dus ik denk dat de meeste ouders hun grut wel laat testen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kinderen lopen op school Corona op en nemen het mee naar huis. Kind heeft niet meer dan een snotneus dus papa gaat naar kantoor en mama naar de kapper. Dan begint de ellende pas echt. Niet onder die kinderen onderling, die belasten de zorg amper/niet.
Dat is wel op te lossen. Richt ouderenuurtjes (of zelfs ouderendag(del)en) in. Herstel de SRV-wagen in ere.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, in theorie denk ik ook op die manier. Maar ouderen moeten uiteindelijk ook gewoon boodschappen doen.
Ik ben daar ook tegen hè? Laat dat even duidelijk zijn. Maar het is de eenzijdigheid die mij stoort. Een jaar lang tegen een tweestromensamenleving zijn (en terecht) aar nu wel vol enthousiasme met een coronapaspoort aan de gang gaan. Dat steekt.quote:Maar wat je zegt klopt wel. Het is storend dat we als maatschappij steigeren als het gaat om meer verantwoordelijk voor de ouderen (dat ze dus meer binnen blijven), maar dat het wel allemaal prima is als het andersom is met dat paspoort.
Dit dus.quote:Wat dat betreft mag de solidariteit ook wel eens alle kanten op gaan.
Hugo steekt zijn energie weer in de verkeerde dingen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is wel op te lossen. Richt ouderenuurtjes (of zelfs ouderendag(del)en) in. Herstel de SRV-wagen in ere.
[..]
Ik ben daar ook voor tegen hè? Laat dat even duidelijk zijn. Maar het is de eenzijdigheid die mij stoort. Een jaar lang tegen een tweestromensamenleving zijn (en terecht) aar nu wel vol enthousiasme met een coronapaspoort aan de gang gaan. Dat steekt.
Dan zie ik niet in waarom we die situatie niet nu even een paar weken (want daar praat je over, dan is zo goed als iedere kwetsbare gevaccineerd als het goed is) kunnen omdraaien.
[..]
Dit dus.
Maar er kan wel gevraagd worden risico's te vermijden en zoveel mogelijk binnen te blijven.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kan ook moeilijk vragen of die zich allemaal massaal op willen sluiten om enkel naar buiten te komen voor evt boodschappen. Is niet te doen.
Ik denk dat het niet zoveel verschil zal maken als mensen denken. Heel veel ouderen komen al nergens. Die blijven al thuis, en nu helemaal met de vaccinatie in zicht.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, in theorie denk ik ook op die manier. Maar ouderen moeten uiteindelijk ook gewoon boodschappen doen.
Maar wat je zegt klopt wel. Het is storend dat we als maatschappij steigeren als het gaat om meer verantwoordelijk voor de ouderen (dat ze dus meer binnen blijven), maar dat het wel allemaal prima is als het andersom is met dat paspoort.
Wat dat betreft mag de solidariteit ook wel eens alle kanten op gaan.
Volledig eens.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is wel op te lossen. Richt ouderenuurtjes (of zelfs ouderendag(del)en) in. Herstel de SRV-wagen in ere.
[..]
Ik ben daar ook voor tegen hè? Laat dat even duidelijk zijn. Maar het is de eenzijdigheid die mij stoort. Een jaar lang tegen een tweestromensamenleving zijn (en terecht) aar nu wel vol enthousiasme met een coronapaspoort aan de gang gaan. Dat steekt.
Dan zie ik niet in waarom we die situatie niet nu even een paar weken (want daar praat je over, dan is zo goed als iedere kwetsbare gevaccineerd als het goed is) kunnen omdraaien.
[..]
Dit dus.
Definieer ouderen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zoveel verschil zal maken als mensen denken. Heel veel ouderen komen al nergens. Die blijven al thuis, en nu helemaal met de vaccinatie in zicht.
Solidariteit van ouderen hoef je natuurlijk niet te verwachten, dat was al lang duidelijk. AOW/pensioenleeftijd moet nu vol op geprofiteerd van worden door degene die daar nu recht op hebben. Zelfde verhaal met klimaat. Mag allemaal niet te veel kosten en de volgende generaties zoeken dat maar uit/lossen dat maar op.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dit dus.
Hoe komen die ziekenhuizen nu zo vol dan?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zoveel verschil zal maken als mensen denken. Heel veel ouderen komen al nergens. Die blijven al thuis, en nu helemaal met de vaccinatie in zicht.
65-70+quote:
Omdat, zoals eerder gebleken is, de besmettingen doorsijpelen en dus ook daar terecht komen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:10 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoe komen die ziekenhuizen nu zo vol dan?
Voelt goed dat generaliseren?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:09 schreef opreis het volgende:
[..]
Solidariteit van ouderen hoef je natuurlijk niet te verwachten, dat was al lang duidelijk. AOW/pensioenleeftijd moet nu vol op geprofiteerd van worden door degene die daar nu recht op hebben. Zelfde verhaal met klimaat. Mag allemaal niet te veel kosten en de volgende generaties zoeken dat maar uit/lossen dat maar op.
Is het weer tijd ouderen te bashen?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:09 schreef opreis het volgende:
[..]
Solidariteit van ouderen hoef je natuurlijk niet te verwachten, dat was al lang duidelijk. AOW/pensioenleeftijd moet nu vol op geprofiteerd van worden door degene die daar nu recht op hebben. Zelfde verhaal met klimaat. Mag allemaal niet te veel kosten en de volgende generaties zoeken dat maar uit/lossen dat maar op.
Gewoon lekker Midsommar'en die handelquote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is het weer tijd ouderen te bashen?
En dus moet je er voor zorgen dat dat de komende weken even niet gebeurt. Zeker voor die groep waar het vaccin echt binnen handbereik is vind ik dat dat iets is wat je kunt vragen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat, zoals eerder gebleken is, de besmettingen doorsijpelen en dus ook daar terecht komen.
Mijn zoon van 7 heeft sinds donderdag koorts en is verkouden. Gisteren getest op corona. Door de vele tests is dd wachttijd op de uitslag weer opgelopen naar 48 uur. Leuk man, vrouw en ik dus ook in quarantainequote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:06 schreef Celestien het volgende:
[..]
Sinds begin februari mogen snotterende kinderen niet meer naar school, dus ik denk dat de meeste ouders hun grut wel laat testen.
Groep 65-70 is gewoon met bosjes op pad hier overal.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
65-70+
Daaronder zijn de nog gewoon aan het werk enzo, dus kun je de moeilijk zeggen thuis te blijven als ze lesgeven en in de zorg werken. Thuiswerken zouden ze net als iedereen al moeten doen als dat kan.
Wat een ellende dat je even geduld moet hebben....quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn zoon van 7 heeft sinds donderdag koorts en is verkouden. Gisteren getest op corona. Door de vele tests is dd wachttijd op de uitslag weer opgelopen naar 48 uur. Leuk man, vrouw en ik dus ook in quarantaine
Die's te kort door de bocht & generaliserend.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:09 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoe dan? Welke leeftijdsgroep dan?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dus moet je er voor zorgen dat dat de komende weken even niet gebeurt. Zeker voor die groep waar het vaccin echt binnen handbereik is vind ik dat dat iets is wat je kunt vragen.
Dan ben je nog nooit op de markt geweest, of bij de Welkoop, of in het Kruidvat, of op het schoolplein om kinderen af te halen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hier niet. En nu?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Groep 65-70 is gewoon met bosjes op pad hier overal.
Maar wandelen en fietsen etc lijkt mij eerlijk gezegd niet echt een probleem.
Pensionados. Gewoon. Even nog wat meer thuisblijven dan de rest. Paar weken eindsprint.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe dan? Welke leeftijdsgroep dan?
Nee, maakt niet uit. Maar de wachttijd is door het vele testen weer opgelopen. Kort geleden had je de uitslag binnen 24 uurquote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:15 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat een ellende dat je even geduld moet hebben....
Vervelend, Djeez. Hoop dat de uitslag negatief is.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn zoon van 7 heeft sinds donderdag koorts en is verkouden. Gisteren getest op corona. Door de vele tests is dd wachttijd op de uitslag weer opgelopen naar 48 uur. Leuk man, vrouw en ik dus ook in quarantaine
Dat zou het kunnen zijn. Als het verschil maakt. In de omgeving van mijn ouders en schoonouders zijn die mensen allemaal al thuis en doen niets en zien niemand. Dus dat maakt niet zo hee veel verschil.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Pensionados. Gewoon. Even nog wat meer thuisblijven dan de rest. Paar weken eindsprint.
Ik vind dat een redelijke vraag.
Dat dus, ik roep het al maanden... Rutte hoeft geen bal met ketting uit te delen aan 65+, maar op zijn minst een oproep doen om extra voorzichtig te zijn de komende 2 maanden, niet op kinderen te passen, niet op zaterdag naar het Kruidvat, de markt gewoon even links laten liggen, doordeweeks boodschappen doen tussen bv. 10:00 en 14:00 ipv vrijdagavond en zaterdagmiddag.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dus moet je er voor zorgen dat dat de komende weken even niet gebeurt. Zeker voor die groep waar het vaccin echt binnen handbereik is vind ik dat dat iets is wat je kunt vragen.
Ik kom daar inderdaad niet. Net zoals mijn ouders, schoonouders en anderen uit hun omgeving.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dan ben je nog nooit op de markt geweest, of bij de Welkoop, of in het Kruidvat, of op het schoolplein om kinderen af te halen.
Vervelend! Hopelijk hebben jullie de uitslag snel!quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
Man, vrouw en ik?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
Is het niet zo dan? Hoe lang zijn die problemen al bekend en hoeveel wordt er aan gedaan?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:13 schreef Questular het volgende:
[..]
Voelt goed dat generaliseren?
Dat vingertje wijzen naar andere leeftijdsgroepen vind ik persoonlijk best sneu.
Boomer is niet voor niets een begrip.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hier alleen over Corona. De overige klachten doen hier niet ter zake.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:20 schreef opreis het volgende:
[..]
Is het niet zo dan? Hoe lang zijn die problemen al bekend en hoeveel wordt er aan gedaan?
Hier ook gewoon zonder mondkapjes in de supermarkt. Sorry hoor, als ze zelf hun leven niet belangrijk vinden, ga ik er ook geen offers voor brengen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Groep 65-70 is gewoon met bosjes op pad hier overal.
Net zo dat de jeugd het maar even uit moet zitten.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:15 schreef Celestien het volgende:
[..]
Die's te kort door de bocht & generaliserend.
Zoals er eerder al is opgemerkt komen die groepen echter nog wel in vrij grote getallen in het ziekenhuis. Daar zullen vast wel wat gevallen tussen zitten die voorkomen hadden kunnen worden als ze nog wat voorzichtiger zouden zijn voor een paar weken. Zal dus wel degelijk een verschil maken imo.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou het kunnen zijn. Als het verschil maakt. In de omgeving van mijn ouders en schoonouders zijn die mensen allemaal al thuis en doen niets en zien niemand. Dus dat maakt niet zo hee veel verschil.
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:20 schreef opreis het volgende:
[..]
Is het niet zo dan? Hoe lang zijn die problemen al bekend en hoeveel wordt er aan gedaan?
Blijft staan dat mensen de schuld geven puur omdat ze een bepaalde leeftijd hebben redelijk onzinnig is.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:20 schreef opreis het volgende:
[..]
Ach wat is vaak, markt wel elke week om snoep te kopen voor mijn zoontjes (samen met hen), Kruidvat een paar keer geweest ivm wat fysieke ongemakken van mijn vriendin en verkoudheden van de kinderen, Welkoop omdat het eten voor de hond daar telkens in de aanbieding was (en tot mijn verbazing was de winkel gewoon open a la het Kruidvat). En dan vallen die dingen wel op ja.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kom daar inderdaad niet. Net zoals mijn ouders, schoonouders en anderen uit hun omgeving.
Jij komt daar wel vaak?
Thanks! Komt goed hoor; even over mijn gekrenkte ego heenkomen, maar dit hoort er ook gewoon bij.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klote zeg, sterkte!![]()
Overigens zat ik afgelopen december in dezelfde situatie. Voor mij heeft het gelukkig goed uitgepakt. Zit sinds deze maand op een plek met leukere werkzaamheden, meer uitdaging én betere arbeidsvoorwaarden. Probeer het dan ook als een kans te zien! Ik weet niet in welke markt je actief bent, maar ik vond de ‘sollicitatiemarkt’ overigens ook wel meevallen. Meer dan genoeg leuke vacatures.
Succes in ieder geval.
Mwah, ik vind solidariteit toch wel een belangrijk concept als we het over corona hebben dus dan hoor het hier wel thuis denk ik?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hier alleen over Corona. De overige klachten doen hier niet ter zake.
We moeten het allemaal uitzitten.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:22 schreef opreis het volgende:
[..]
Net zo dat de jeugd het maar even uit moet zitten.
Geen idee. Ik zie ze niet en ik weet dat mijn vader in ieder geval alleen als het echt nodig is een boodschap gaat doen. Met mondkapje. En heel voorzichtig is dan. En hij is niet de enige.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zoals er eerder al is opgemerkt komen die groepen echter nog wel in vrij grote getallen in het ziekenhuis. Daar zullen vast wel wat gevallen tussen zitten die voorkomen hadden kunnen worden als ze nog wat voorzichtiger zouden zijn voor een paar weken. Zal dus wel degelijk een verschil maken imo.
Dus eigenlijk is de markt de enige plek waar je regelmatig komt en deze observatie dan zou kunnen kloppen? In de buitenlucht dus?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ach wat is vaak, markt wel elke week om snoep te kopen voor mijn zoontjes (samen met hen), Kruidvat een paar keer geweest ivm wat fysieke ongemakken van mijn vriendin en verkoudheden van de kinderen, Welkoop omdat het eten voor de hond daar telkens in de aanbieding was (en tot mijn verbazing was de winkel gewoon open a la het Kruidvat). En dan vallen die dingen wel op ja.
Tell me about it. Ik zit het hier wel op te nemen voor de 'oudjes', maar ken voldoende in mijn omgeving die 't niet zo nauw nemen met de maatregelen. Dat steekt mij, zéker omdat wij hier wel heel voorzichtig doen. Dat geldt overigens ook voor jongeren. Die zie ik ook niet altijd even voorzichtig zijn. Denk dat iedereen zich wel eens even níet aan de regels houdt, of het nu bewust of onbewust is.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zoals er eerder al is opgemerkt komen die groepen echter nog wel in vrij grote getallen in het ziekenhuis. Daar zullen vast wel wat gevallen tussen zitten die voorkomen hadden kunnen worden als ze nog wat voorzichtiger zouden zijn voor een paar weken. Zal dus wel degelijk een verschil maken imo.
Zoals ik zeg: over Corona.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:24 schreef opreis het volgende:
[..]
Mwah, ik vind solidariteit toch wel een belangrijk concept als we het over corona hebben dus dan hoor het hier wel thuis denk ik?
N=1quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou het kunnen zijn. Als het verschil maakt. In de omgeving van mijn ouders en schoonouders zijn die mensen allemaal al thuis en doen niets en zien niemand. Dus dat maakt niet zo hee veel verschil.
Kanttekening wel is dat de jonge generatie waarschijnlijk een achterstand gaat op lopen die niet 1,2,3 gecorrigered kan worden. In principe worden zij geforceerd een deel van hun jeugd op te geven ten behoeven van een oudere generatie.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:25 schreef Celestien het volgende:
[..]
We moeten het allemaal uitzitten.
Denk dat die oudjes net zo min genieten van covid-19 als de jongere mensen in onze samenleving. We hebben allemaal onze eigen sores. Ouderen lopen meer risico & jongeren missen hun sociale contacten en school. Ik snap dat het voor iedereen vervelend is, maar gaat wijzen naar elkaar echt helpen in deze?
Als het jou oplucht een zondebok te hebben, by all means, maar terecht vind ik het niet.
En juist omdat alle partijen en groepen er last van hebben vind ik het onbegrijpelijk dat het voor velen wèl okay is om zo’n vaccinatie bewijs in te voeren wat bepaalde groepen meer voordelen oplevert.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:25 schreef Celestien het volgende:
[..]
We moeten het allemaal uitzitten.
Denk dat die oudjes net zo min genieten van covid-19 als de jongere mensen in onze samenleving. We hebben allemaal onze eigen sores. Ouderen lopen meer risico & jongeren missen hun sociale contacten en school. Ik snap dat het voor iedereen vervelend is, maar gaat wijzen naar elkaar echt helpen in deze?
Als het jou oplucht een zondebok te hebben, by all means, maar terecht vind ik het niet.
Zou het niet kunnen dat we beiden niet volledig gelijk hebben en het een stuk genuanceerder ligt?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
N=1
Mijn N=1 beeld is anders. Dat de verminderde naleving die je in de samenleving ziet die groep niet voorbij is gegaan. Maar goed. Daar komen we niet uit denk ik
Ik had niet anders van je verwacht dat je dit zou gaan zeggen, zelf zeg je ook "in mijn omgeving zie ik het niet" (dus is het er niet). En asociale ouderen maak jij er van, ik denk dat ze gewoon zelf denken dat ze zich prima aan de regels houden. Volgens mij heb ik het al eens eerder gezegd, toen ik aan mijn schoonmoeder vroeg waarom ze op een zaterdag naar het Kruidvat ging en zei dat ik dat raar vond kreeg ik als antwoord "Rutte heeft nooit gezegd dat dit tegen de regels is". En dat klopt ook, maar verstandig is het niet, dus als hij dat nou eens zou benoemen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is de markt de enige plek waar je regelmatig komt en deze observatie dan zou kunnen kloppen? In de buitenlucht dus?
Jij vindt dat een prima basis om iedere keer te beginnen over de asociale groep ouderen die met niemand rekening houdt?
Ja en dat is dus fout. Je kunt dat geen maanden van mensen vragen. Dat is tweederangsburgers creëren. Maar juist in de huidige situatie waarin het vaccin voor deze groep onder handbereik is en de coronadruk heel hoog vind ik het een redelijke vraag. Juist gelet op de korte tijd en het uitzicht van de facto risicovrij zijn in een aantal weken.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat dus, ik roep het al maanden... Rutte hoeft geen bal met ketting uit te delen aan 65+, maar op zijn minst een oproep doen om extra voorzichtig te zijn de komende 2 maanden, niet op kinderen te passen, niet op zaterdag naar het Kruidvat, de markt gewoon even links laten liggen, doordeweeks boodschappen doen tussen bv. 10:00 en 14:00 ipv vrijdagavond en zaterdagmiddag.
Die winkels oke, ze moeten ook spullen inkopen. Maar dat laatste kan een stevige infectiebron zijn...quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dan ben je nog nooit op de markt geweest, of bij de Welkoop, of in het Kruidvat, of op het schoolplein om kinderen af te halen.
Verdeel en heers, historisch bewezen tactiek.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En juist omdat alle partijen en groepen er last van hebben vind ik het onbegrijpelijk dat het voor velen wèl okay is om zo’n vaccinatie bewijs in te voeren wat bepaalde groepen meer voordelen oplevert.
Maar ouderen een paar weken vragen om wat extra op te letten worden meteen vraagtekens bij geplaatst.
Doe het dan geen van beiden. Of allebei. Zorg dat de lasten eerlijk gespreid worden. Doe je dat (als maatschappij) niet; dan zorg je onbewust voor een tweedeling binnen de maatschappij imo.
De kinderen of de locatie waar ze zijn?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:37 schreef diedrick het volgende:
[..]
Die winkels oke, ze moeten ook spullen inkopen. Maar dat laatste kan een stevige infectiebron zijn...
Ik ben 't ook niet geheel met je oneens, hoor.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Kanttekening wel is dat de jonge generatie waarschijnlijk een achterstand gaat op lopen die niet 1,2,3 gecorrigered kan worden. In principe worden zij geforceerd een deel van hun jeugd op te geven ten behoeven van een oudere generatie.
Wijzen hoeft niet, maar hoe je het wend of keert gaat worden bepaalde groepen harder getroffen dan anderen (horeca ondernemers failliet, maar andere plekken wel open). Het is niet alleen een leeftijdskwestie. De vraag is in hoeverre kan je nog solidariteit verplichten, helemaal als je zelf het gevoel hebt dat je zelf ook wel wat solidariteit kan gebruiken.
Mensen die zich niet aan de regels houden gaan dat dan inderdaad niet opeens wel doen. Maar je zal ook een aardige groep bereiken die een extra verzoek voor een paar weken wel zouden respecteren. De mensen die zich nu ook aan de regels houden maar wel gewoon familie zien ed. Als ze dat dan een paar weken niet doen kan dat potentieel wel wat schelen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou het niet kunnen dat we beiden niet volledig gelijk hebben en het een stuk genuanceerder ligt?
Zoals ik zeg; in alle groepen zijn er mensen die zich er niet, beter goed en supergoed aan houden. Het is niet afhankelijk van leeftijd, denk ik. En de mensen die zich nergens iets van aantrekken, gaan dat ook niet doen als ze gevraagd wordt dat we te doen.
Beide, maar ik besef dat het met de BSO gesloten en moeten werken voor de ouders vaak weinig anders kan dan dat opa's en oma's voor oppas moeten spelen. BSO open levert weer nieuwe problemen op, omdat daar kinderen van diverse scholen/klassen gemengd worden wat ook weer een risico is... en zo gaan we verder.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:39 schreef Questular het volgende:
[..]
De kinderen of de locatie waar ze zijn?
Iedereen moet op zijn verantwoordelijkheid worden aangesproken. Niet een bepaalde groep. Maar er zijn simpelweg veel mensen die het niet doen. Die zich aan allerlei maatregelen niet houden omdat ze vinden dat wat zij doen best even kan. Zoals ik al een paar keer gepost heb vanmiddag: in alle groepen zitten mensen die zich niet aan maatregelen houden, dat za bij ouderen niet anders zijn.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik had niet anders van je verwacht dat je dit zou gaan zeggen, zelf zeg je ook "in mijn omgeving zie ik het niet" (dus is het er niet). En asociale ouderen maak jij er van, ik denk dat ze gewoon zelf denken dat ze zich prima aan de regels houden. Volgens mij heb ik het al eens eerder gezegd, toen ik aan mijn schoonmoeder vroeg waarom ze op een zaterdag naar het Kruidvat ging en zei dat ik dat raar vond kreeg ik als antwoord "Rutte heeft nooit gezegd dat dit tegen de regels is". En dat klopt ook, maar verstandig is het niet, dus als hij dat nou eens zou benoemen.
Ik ken een hoop mensen die in de horeca en/of winkels werken en zij zeggen hetzelfde, er zijn er genoeg die gewoon hun gang gaan. Dus... wat is er op tegen als Markie deze groep eens op hun verantwoordelijkheid aanspreekt? Of in ieder geval eens wakker schudt?
Ik wil zeker geen tweederangsburgers creëren, ik vind het alleen opmerkelijk dat hier lekker makkelijk wordt gedaan over scholen dicht/sporten verbieden/zwemles verbieden/dierentuinen dicht, kortom alles wat voor kinderen aantrekkelijk is (en hen dus het huis in dwingt) maar als het gaat om eens een woordje richting de zogenaamde (oudere) risicogroep te richten of te vragen extra voorzichtig te zijn dat dit dan onmogelijk is want "kan niet", "discriminatie", "je kunt ze niet isoleren", "onmenselijk" etc.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en dat is dus fout. Je kunt dat geen maanden van mensen vragen. Dat is tweederangsburgers creëren. Maar juist in de huidige situatie waarin het vaccin voor deze groep onder handbereik is en de coronadruk heel hoog vind ik het een redelijke vraag. Juist gelet op de korte tijd en het uitzicht van de facto risicovrij zijn in een aantal weken.
Ja, dat voelt ook oneerlijk.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En juist omdat alle partijen en groepen er last van hebben vind ik het onbegrijpelijk dat het voor velen wèl okay is om zo’n vaccinatie bewijs in te voeren wat bepaalde groepen meer voordelen oplevert.
Ik kan het hier eigenlijk alleen maar mee eens zijn, maar dat gezegd hebbende voelt het alsof ik daarmee mijn ouders huisarrest geef.quote:Maar ouderen een paar weken vragen om wat extra op te letten worden meteen vraagtekens bij geplaatst.
Doe het dan geen van beiden. Of allebei. Zorg dat de lasten eerlijk gespreid worden. Doe je dat (als maatschappij) niet; dan zorg je onbewust voor een tweedeling binnen de maatschappij imo.
Je hoeft niet voor de reat van je leven in isolatie. Maar als een klasgenootje van je zoon/dochter thuis is vanwege wat voor Corona symptoom dan ook, dan zou je als ouder zijnde zelf de conclusie kunnen trekken dat ook jouw kind (en dus jij ook) een behoorlijke kans hebt besmet te zijn.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:02 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor ouders met een baan een stuk lastiger is om in isolatie te gaan dan voor een 60+er. En daarvan werd het al niet gevraagd.
Maar dan moeten de ouders ineens weer thuis blijven en zelf hun kinderen opvangen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:37 schreef diedrick het volgende:
[..]
Die winkels oke, ze moeten ook spullen inkopen. Maar dat laatste kan een stevige infectiebron zijn...
Het geldt voor alle groepen, deze week al 2 moeders van kinderen die zonder mondkapje wat willen "vragen" bij de kassa van de LIdl over die mini's (komen dus door de uitgang naar binnen) en dus ook geen afstand hielden.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:30 schreef Celestien het volgende:
[..]
Tell me about it. Ik zit het hier wel op te nemen voor de 'oudjes', maar ken voldoende in mijn omgeving die 't niet zo nauw nemen met de maatregelen. Dat steekt mij, zéker omdat wij hier wel heel voorzichtig doen. Dat geldt overigens ook voor jongeren. Die zie ik ook niet altijd even voorzichtig zijn. Denk dat iedereen zich wel eens even níet aan de regels houdt, of het nu bewust of onbewust is.
Ik ga er in ieder geval allang niet meer vanuit dat iedereen-om-me-heen voorzichtig is & neem zélf afstand van anderen. Dan weet ik tenminste zeker dat het gebeurt.
Triest, eigenlijk.
De meeste ja, maar lang niet iedereen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:06 schreef Celestien het volgende:
[..]
Sinds begin februari mogen snotterende kinderen niet meer naar school, dus ik denk dat de meeste ouders hun grut wel laat testen.
En ik denk dus dat dat aantal heel erg tegenvalt.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mensen die zich niet aan de regels houden gaan dat dan inderdaad niet opeens wel doen. Maar je zal ook een aardige groep bereiken die een extra verzoek voor een paar weken wel zouden respecteren. De mensen die zich nu ook aan de regels houden maar wel gewoon familie zien ed. Als ze dat dan een paar weken niet doen kan dat potentieel wel wat schelen.
Ja, herkenbaar. Helaas.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het geldt voor alle groepen, deze week al 2 moeders van kinderen die zonder mondkapje wat willen "vragen" bij de kassa van de LIdl over die mini's (komen dus door de uitgang naar binnen) en dus ook geen afstand hielden.
Bij de fietsenmaker ook iemand zonder kapje, was ze "vergeten" op te doen, ja hoeft pas 5 maanden.
En dan nog talloze mensen gezien die buiten winkels maar wel hinderlijk wachten op de partner die in de winkel is.
Buiten hinderlijk wachten is ook al een reden tot besmettingen met corona? Vraag me af hoeveel mensen ik al besmet heb met buiten de winkel wachten.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het geldt voor alle groepen, deze week al 2 moeders van kinderen die zonder mondkapje wat willen "vragen" bij de kassa van de LIdl over die mini's (komen dus door de uitgang naar binnen) en dus ook geen afstand hielden.
Bij de fietsenmaker ook iemand zonder kapje, was ze "vergeten" op te doen, ja hoeft pas 5 maanden.
En dan nog talloze mensen gezien die buiten winkels maar wel hinderlijk wachten op de partner die in de winkel is.
Er denken volgens mij maar heel weinig mensen gemakkelijk over alles wat gesloten is en niet kan.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik wil zeker geen tweederangsburgers creëren, ik vind het alleen opmerkelijk dat hier lekker makkelijk wordt gedaan over scholen dicht/sporten verbieden/zwemles verbieden/dierentuinen dicht, kortom alles wat voor kinderen aantrekkelijk is (en hen dus het huis in dwingt) maar als het gaat om eens een woordje richting de zogenaamde (oudere) risicogroep te richten of te vragen extra voorzichtig te zijn dat dit dan onmogelijk is want "kan niet", "discriminatie", "je kunt ze niet isoleren", "onmenselijk" etc.
Bij kinderen is het echter geen probleem.
Daarom (je laatste alinea) moeten ze het gewoon allebei niet doen. Gewoon sneller prikken, en dan tegen de zomer aan (zodra de kwetsbaren gevaccineerd zijn) voor iedereen de samenleving weer openen. En dan gewoon kijken hoe het gaat in de ziekenhuizen. Terwijl je ondertussen snel door blijft prikken.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:44 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ja, dat voelt ook oneerlijk.
Je denkt: 'Ja, hallo, en wij dan?'
[..]
Ik kan het hier eigenlijk alleen maar mee eens zijn, maar dat gezegd hebbende voelt het alsof ik daarmee mijn ouders huisarrest geef.
Maar dan kan je je afvragen. Waarom is het de verantwoordelijkheid van een jong iemand dat een oud iemand niet ziek wordt? Want dat zeg je eigenlijk wanneer je een beperkende maatregel oplegd. Jij mag niet naar school, want anders puilen de ziekenhuizen straks uit met corona patienten. Want het is niet zo dat scholieren de ziekenhuizen vullen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Iedereen moet op zijn verantwoordelijkheid worden aangesproken. Niet een bepaalde groep. Maar er zijn simpelweg veel mensen die het niet doen. Die zich aan allerlei maatregelen niet houden omdat ze vinden dat wat zij doen best even kan. Zoals ik al een paar keer gepost heb vanmiddag: in alle groepen zitten mensen die zich niet aan maatregelen houden, dat za bij ouderen niet anders zijn.
Ik zie van jou nooit een post waarin je ook anderen op hun verantwoordelijkheid aanspreekt, het gaat bij jou alleen over de ouderen.
Waarom nou dat laatste zinnetje? Waar zeg ik dat ouderen op de vingers getikt moeten worden? Dat vind ik flauw.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En ik denk dus dat dat aantal heel erg tegenvalt.
Maar goed, van mij mag Mark dinsdag een dergelijke oproep doen, hoor. Als dat mensen blij maakt dat die ouderen nu eens even lekker op de vingers getikt worden.
Ik denk dat dit voor veel mensen geldt en ik zie het ook in mijn kennissenkring bij sommige mensen. Hun gedrag qua sociale contacten is wel een potentiële enorme verspreidingsketen, maar strikt genomen houden ze zich aan de regels. Of hielden, want die max. van 1 persoon op bezoek leggen ze wel naast zich neer.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
ik denk dat ze gewoon zelf denken dat ze zich prima aan de regels houden
Heel herkenbaar dit. Ik kom weinig in winkels of supermarkt, maar pas me gewoon aan. Op het werk idem dito trouwens. Vanuit directie opgelegd dat je een mondkapje draagt zodra je van je plek bent, maar zowat iedereen draagt het op de kin of “vergeet” het bij tijd en wijlen. De laksheid van ons volk is mede debet aan de voortdurende crisis waar we in zitten wat mij betreft.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar als de ziekenhuizen uitpuilen kunnen die scholieren ook niet naar het ziekenhuis als ze iets anders hebben. Dat is de gedachte.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:49 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar dan kan je je afvragen. Waarom is het de verantwoordelijkheid van een jong iemand dat een oud iemand niet ziek wordt? Want dat zeg je eigenlijk wanneer je een beperkende maatregel oplegd. Jij mag niet naar school, want anders puilen de ziekenhuizen straks uit met corona patienten. Want het is niet zo dat scholieren de ziekenhuizen vullen.
Dat wordt al genoeg gedaan hier, jongeren zijn al flink afgezeken, krijgen de zwarte piet toegespeeld en Mark heeft ze als groep ook al onder vuur genomen in zijn speeches. Ook is het altijd zo dat besmettingen van jong naar oud gaan.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Iedereen moet op zijn verantwoordelijkheid worden aangesproken. Niet een bepaalde groep. Maar er zijn simpelweg veel mensen die het niet doen. Die zich aan allerlei maatregelen niet houden omdat ze vinden dat wat zij doen best even kan. Zoals ik al een paar keer gepost heb vanmiddag: in alle groepen zitten mensen die zich niet aan maatregelen houden, dat za bij ouderen niet anders zijn.
Ik zie van jou nooit een post waarin je ook anderen op hun verantwoordelijkheid aanspreekt, het gaat bij jou alleen over de ouderen.
Dat zeg jij niet expliciet, maar er zijn anderen die dat wel zeggen, met enige regelmaat zelfs. Misschien is het flauw, maar dat is get gevoel dat ik ook bij een aantal opmerkingen heb. Soms ben ik net een mens.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom nou dat laatste zinnetje? Waar zeg ik dat ouderen op de vingers getikt moeten worden? Dat vind ik flauw.
Max 1 persoon is bij ons vertaald in max 1 koppel, verder houden we ons er wel aan.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:51 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Ik denk dat dit voor veel mensen geldt en ik zie het ook in mijn kennissenkring bij sommige mensen. Hun gedrag qua sociale contacten is wel een potentiële enorme verspreidingsketen, maar strikt genomen houden ze zich aan de regels. Of hielden, want die max. van 1 persoon op bezoek leggen ze wel naast zich neer.
Ik wil de scholen wel even bashen samen met al die snotneuzen daar.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn voorkeur gaat naar niks en niemand bashen. Maar dat zal dan we heel raar zijn en daar sta ik kennelijk alleen in.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik wil de scholen wel even bashen samen met al die snotneuzen daar.
Lekkere cijfers, op naar de 9000!
Dit zag je toch van mijlenver aankomen maar goed, scholen gaan niet meer dicht, lees ik hier. Misschien de kappers/contactberoepen weer wel. Lijkt me echt de hel als je weer kan sluiten.
Wmb knallen ze die scholen wel weer dicht. Wat een achterlijke timing om die te openen terwijl we in die cijfers zaten.
Je kunt het nooit goed doen. Je gaat niet mee naar binnen want dan wordt het binnen misschien te vol en het wordt afgeraden ("ga alleen enzo") en als je even netjes buiten wacht ben je ook weer hinderlijk. Jezus zeg. Zo kan ik ook wel even op wat hinderlijke mensen zeikenquote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:48 schreef Questular het volgende:
[..]
Buiten hinderlijk wachten is ook al een reden tot besmettingen met corona? Vraag me af hoeveel mensen ik al besmet heb met buiten de winkel wachten.
Mee eens hoor, scholen dicht en daarbij thuiswerken verplichten voor bedrijven waar het kan. Streng op controleren en zwaar beboeten. Moet je eens zien hoe hard het dan daalt. Genoeg tegenargumenten en blablabla chocoladevla want hoe dan ditdat zus van te brijen, maar je wil potdomme toch zsm uit deze shit en niet pas straks in Juni/Juli weer wat kunnen?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Dit zag je toch van mijlenver aankomen maar goed, scholen gaan niet meer dicht, lees ik hier. Misschien de kappers/contactberoepen weer wel. Lijkt me echt de hel als je weer kan sluiten.
Wmb knallen ze die scholen wel weer dicht. Wat een achterlijke timing om die te openen terwijl we in die cijfers zaten.
Ik naam aan dat Jaap dit effect heeft meegenomen in zijn modellenquote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, je bent de enige op de hele wereld.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn voorkeur gaat naar niks en niemand bashen. Maar dat zal dan we heel raar zijn en daar sta ik kennelijk alleen in.
Denk vooral dat de versoepelingen er debet aan zijn maar scholen blijken wel een aanjager te zijn.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:00 schreef Questular het volgende:
Is er dan al duidelijkheid dat de stijging door de open scholen komt?
Voor de mensen van #teamscholendicht wel.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:00 schreef Questular het volgende:
:’)quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:00 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, je bent de enige op de hele wereld.
Wellicht dat een scholier zich meer zorgen maakt om het gebrek aan educatie (en daaruit resulterend toekomst perspectief) dan die kans dat hij of zij in het ziekenhuis niet terecht zou kunnen. Of dat ze eerder (mentaal) zieker worden vanwege de oplopende achterstand dan vanwege corona zelf.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar als de ziekenhuizen uitpuilen kunnen die scholieren ook niet naar het ziekenhuis als ze iets anders hebben. Dat is de gedachte.
Waarom de basisscholen nou weer dicht? Ik ken best veel mensen die in het basisonderwijs werken en als er al eens een kind besmet is beperkt zich dat tot het eigen gezin. De casus van klasgenootje op klasgenootje of kind op leraar heeft zich in ieder geval nog niet voorgedaan bij de besturen waar zij werken.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens hoor, scholen dicht en daarbij thuiswerken verplichten voor bedrijven waar het kan. Streng op controleren en zwaar beboeten. Moet je eens zien hoe hard het dan daalt. Genoeg tegenargumenten en blablabla chocoladevla want hoe dan ditdat zus van te brijen, maar je wil potdomme toch zsm uit deze shit en niet pas straks in Juni/Juli weer wat kunnen?
Ten eerste, er is niet zoveel stijging een klein beetje meer niet, het was al bekent dat de Britse variant die nu dominant is, iets besmettelijker is, kortom dat ga je iets terugzien.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:00 schreef Questular het volgende:
Je kent het begrip uitgestelde zorg nog niet? Want dat krijg je door ziekenhuizen die vol zijn.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Wellicht dat een scholier zich meer zorgen maakt om het gebrek aan educatie (en daaruit resulterend toekomst perspectief) dan die kans dat hij of zij in het ziekenhuis niet terecht zou kunnen. Of dat ze eerder (mentaal) zieker worden vanwege de oplopende achterstand dan vanwege corona zelf.
En daarnaast vind ik het ook nogal wrang om te stellen dat een scholier die een dus allemaal maatregelen opgelegd heeft gekregen om corona te voorkomen dus dan straks ook nog eens achteraan zou moeten sluiten in het ziekenhuis ten faveure van corona patienten?
Misschien door de schoonheidssalons en masseuses.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:00 schreef Questular het volgende:
Volgens Rutte wel hoor, heeft hij expliciet gezegd tijdens debat met Wilders vorige week.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Denk vooral dat de versoepelingen er debet aan zijn maar scholen blijken wel een aanjager te zijn.
Het komt niet vh schaatsen.
Mark loopt gewoon te fucken.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens Rutte wel hoor, heeft hij expliciet gezegd tijdens debat met Wilders vorige week.
Bij een collega van me laatst:quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:04 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Waarom de basisscholen nou weer dicht? Ik ken best veel mensen die in het basisonderwijs werken en als er al eens een kind besmet is beperkt zich dat tot het eigen gezin. De casus van klasgenootje op klasgenootje of kind op leraar heeft zich in ieder geval nog niet voorgedaan bij de besturen waar zij werken.
Een vriend van me werkt in het basisonderwijs en hij en zijn klas zitten vanwege één positieve test allemaal thuis in quarantaine tot ze na 5 dagen mogen testen en die test negatief is.
Lijkt mij in principe afdoende aangezien deze leeftijdsgroep duidelijk minder besmettelijk is dan volwassenen en oudere pubers.
Ik ken het wel, moet wat mij betreft ook kritisch naar gekeken worden maar dat is nu nog taboo.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:06 schreef Questular het volgende:
[..]
Je kent het begrip uitgestelde zorg nog niet? Want dat krijg je door ziekenhuizen die vol zijn.
Zoals de oudjes die ze in het verzorgingshuis laten sterven ipv naar de IC te brengen ? Dat taboo?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:09 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik ken het wel, moet wat mij betreft ook kritisch naar gekeken worden maar dat is nu nog taboo.
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij een collega van me laatst:
https://www.bd.nl/tilburg(...)eergekeerd~ac95962b/
En zo zijn er meer clusters. Kinderen raken besmet, dat heeft impact binnen gezinnen en ook daarbuiten (opa en oma).
quote:Bovendien bleek dat de besmettingen in groep 8 niet op school plaatsgevonden hadden, maar het gevolg waren van contacten in het weekend buiten school.
Dat komt mede omdat de oudjes daar zelf voor kiezen of specialisten de kans zeer klein achten dat de echte alleroudsten door zo’n zwaar traject zullen komen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:12 schreef Questular het volgende:
[..]
Zoals de oudjes die ze in het verzorgingshuis laten sterven ipv naar de IC te brengen ? Dat taboo?
Pcies. Want iemand die sterft vanwege een uitgestelde behandeling/diagnose is natuurlijk net zo triest. Maar toch gebeurd het.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:12 schreef Questular het volgende:
[..]
Zoals de oudjes die ze in het verzorgingshuis laten sterven ipv naar de IC te brengen ? Dat taboo?
Die redenatie dus, opa en oma raken besmet want de kinderen gaan naar school. Zou het niet zo kunnen zijn dat opa en oma overdag ook gewoon afspreken met anderen? Waarom is het altijd de "schuld" van de kinderen?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij een collega van me laatst:
https://www.bd.nl/tilburg(...)eergekeerd~ac95962b/
En zo zijn er meer clusters. Kinderen raken besmet, dat heeft impact binnen gezinnen en ook daarbuiten (opa en oma).
Terecht punt, maar het zit wel bij elkaar in de klas en de kans op een grotere olievlek lijkt me aanzienlijkquote:
Opa´s en oma´s halen hier massaal de kinderen van school. De ouders zijn er amper te bekennen. Altijd leuk om te zien.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Die redenatie dus, opa en oma raken besmet want de kinderen gaan naar school. Zou het niet zo kunnen zijn dat opa en oma overdag ook gewoon afspreken met anderen? Waarom is het altijd de "schuld" van de kinderen?
Niet elke opa of oma is 90+ en dement, ze hebben zelf ook een verantwoordelijkheid.
Natuurlijk is dat zo. Heel veel oudjes gaan laks om met de regels, terwijl zij het voorzichtigst zouden moeten zijn. Laat zien hoe verdomd lastig het blijft voor de mens.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Die redenatie dus, opa en oma raken besmet want de kinderen gaan naar school. Zou het niet zo kunnen zijn dat opa en oma overdag ook gewoon afspreken met anderen? Waarom is het altijd de "schuld" van de kinderen?
Niet elke opa of oma is 90+ en dement, ze hebben zelf ook een verantwoordelijkheid.
Mss wel een aardig experiment, alles open. En dan in de ziekenhuizen spijkerharde triage, vol = vol .quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:08 schreef Noek het volgende:
Of wat ik ook wel prima vind. Alles open en God zegene de greep. Red oe!
In de eerste fase had ik ook wel het idee dat het niet heel slecht uitkwam omdat de IC's echt dreigden te overstromen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat komt mede omdat de oudjes daar zelf voor kiezen of specialisten de kans zeer klein achten dat de echte alleroudsten door zo’n zwaar traject zullen komen.
Sommigen mensen moeten daadwerkelijk werken.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:15 schreef Haags het volgende:
[..]
Opa´s en oma´s halen hier massaal de kinderen van school. De ouders zijn er amper te bekennen. Altijd leuk om te zien.
Klopt, en de oplossing daarvoor hier is.......................................................... de school sluiten.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:15 schreef Haags het volgende:
[..]
Opa´s en oma´s halen hier massaal de kinderen van school. De ouders zijn er amper te bekennen. Altijd leuk om te zien.
Aan de andere kant. Als je nog 1 of 2 jaar te leven hebt. Mag iemand dan zelf bepalen of hij of zij liever het risico accepteerd en nog wel gewoon de klein kinderen knuffelt. Of moeten ze maar langzaam wegsterven achter een raampje?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo. Heel veel oudjes gaan laks om met de regels, terwijl zij het voorzichtigst zouden moeten zijn. Laat zien hoe verdomd lastig het blijft voor de mens.
Dat sowieso die scholen in combinatie met gedrag is geen goede combi geef het nog een weekje.quote:
De oplossing voor het probleem dat te veel ouders op locatie werken was ook de school sluiten. Dus waarom niet.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Klopt, en de oplossing daarvoor hier is.......................................................... de school sluiten.
Die olievlek zal er waarschijnlijk wel zijn ja en dan zijn er ook volwassenen en oudere broers en zussen onderdeel van de verspreidingsketen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Terecht punt, maar het zit wel bij elkaar in de klas en de kans op een grotere olievlek lijkt me aanzienlijk
Ik zeg het niet alleen niet expliciet, ik bedoelde het ook niet.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zeg jij niet expliciet, maar er zijn anderen die dat wel zeggen, met enige regelmaat zelfs. Misschien is het flauw, maar dat is get gevoel dat ik ook bij een aantal opmerkingen heb. Soms ben ik net een mens.
En ik zei ook dat ik niet per se op jou doelde.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg het niet alleen niet expliciet, ik bedoelde het ook niet.
Sommige maatregelen zijn zo krom .... toen de horeca nog open was in het begin van corona werden bij Intratuin de tafels en stoelen na elke bezoeker schoongemaakt. Maar niet de menukaart .... en daar zit iedereen aan ...quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik ken toch wel een paar Oma's en Opa's die allemaal oppas zijn voor hun kleinkinderen...
De 2 dagen per week en de andere 2 dagen gaat het kind of kinderen naar de andere Oma en Opa,
ouders moeten werken, je sommige ook thuiswerken maar dat bleek ook niet te werken, dus
soms kan het niet anders.
Trouwens ... ik was vanmiddag even bij het Kruidvat, zo erg druk was het niet eens, ik moest iets hebben
en ik liep het toevallig langs dus ik dacht, ''oh.. ja... ik moest nog dit en dat hebben'' even naar binnen geweest,
gevraagd aan één van de verkoopsters hebben jullie ''dit en dat''? Hadden ze niet, 2 deuren verderop was
De Blokker, dus ik dacht, nah.. daar even vragen....
Ja hoor.. zegt die vrouw, maar eh... heeft u een afspraak? Eh... nee sorry helemaal niet aan gedacht![]()
maar eh.. is er wel iemand in de winkel dan? (want het zag er nogal uitgestorven uit)...
Eh nee zegt ze .. dus ik zeg dan kan ik toch wel even naar binnen?
Zat ze even te twijfelen ... ja eigenlijk weldus ik zeg waar liggen die dingen? Nou daar dus...
Oh ja en alléén pinnen, dus ik zeg tegen die vrouw, aardige vrouw trouwens..
Stom eigenlijk heh? dat pinnen... dat is toch eigenlijk ook harstikke vies dat ding?
Met iedereen zit aan vingers dat ding... Ja zegt ze.. Is ook zo, het slaat ook op helemaal nergens op ..
dus toen stonden we allebei zo![]()
Het slaat ook écht nergens meer op...
Nah dat wilde ik even kwijt
Ja ook zoiets...quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:30 schreef maily het volgende:
[..]
Sommige maatregelen zijn zo krom .... toen de horeca nog open was in het begin van corona werden bij Intratuin de tafels en stoelen na elke bezoeker schoongemaakt. Maar niet de menukaart .... en daar zit iedereen aan ...
Verplicht pinnen omdat het gros van de mensen contactloos pint. Ik betaal alles met mijn horloge, dubbele druk op de knop, even boven de scanner houden en ik ben weg.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik ken toch wel een paar Oma's en Opa's die allemaal oppas zijn voor hun kleinkinderen...
De 2 dagen per week en de andere 2 dagen gaat het kind of kinderen naar de andere Oma en Opa,
ouders moeten werken, je sommige ook thuiswerken maar dat bleek ook niet te werken, dus
Trouwens ... ik was vanmiddag even bij het Kruidvat, zo erg druk was het niet eens, ik moest iets hebben
en ik liep het toevallig langs dus ik dacht, ''oh.. ja... ik moest nog dit en dat hebben'' even naar binnen geweest,
gevraagd aan één van de verkoopsters hebben jullie ''dit en dat''? Hadden ze niet, 2 deuren verderop was
Ja hoor.. zegt die vrouw, maar eh... heeft u een afspraak? Eh... nee sorry helemaal niet aan gedacht![]()
maar eh.. is er wel iemand in de winkel dan? (want het zag er nogal uitgestorven uit)...
Zat ze even te twijfelen ... ja eigenlijk weldus ik zeg waar liggen die dingen? Nou daar dus...
Stom eigenlijk heh? dat pinnen... dat is toch eigenlijk ook harstikke vies dat ding?
Met iedereen zit aan vingers dat ding... Ja zegt ze.. Is ook zo, het slaat ook op helemaal nergens op ..
Ik ga even advocaat van de duivel spelen, maar ik geloof er bizar weinig van dat al die zogenaamde zorgmedewerks ook echt zorgmedewerkers zijnquote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:31 schreef Oidipous het volgende:
[ twitter ]
Toch best indrukwekkend om te zien. Jammer dat je dit niet goed in de media wordt belicht.
Het idee is ook dat je contactloos pintquote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Teken van "opstand" en "noodgeval", in dit geval zal het wel voor "opstand" gebruikt worden.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:37 schreef nostra het volgende:
Wat is dat toch met die omgekeerde vlaggen? Hier om de hoek ook één die die volcontinu aan de gevel heeft hangen. Haat je de regering dan of wat?
Ik denk de kroegen openen (over een maand).quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:39 schreef Oidipous het volgende:
[ twitter ]
Protesten in Londen nemen serieuze vormen aan. Ik ben heeeeel benieuwd wat Boris gaat doen.
Zorg is een heel breed begrip hè. En er zijn zoveel mensen werkzaam dat ik best wil geloven dat er een paar tussen zitten die deelname aan zo'n demonstratie een goed idee vinden.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:35 schreef Evenstar het volgende:
Ik ga even advocaat van de duivel spelen, maar ik geloof er bizar weinig van dat al die zogenaamde zorgmedewerks ook echt zorgmedewerkers zijn
Ik denk dat je het antwoord al wel weetquote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:41 schreef Evenstar het volgende:
Ik vraag mij toch oprecht af. Stel wij zouden nu alle regels afschaffen en deze paar honderd man hun zin geven.
Stel dat dan deze mensen (of familieleden) zorg nodig hebben die niet meer verleend kan worden.
Zouden zij daar begrip voor hebben? Of zouden zijn nogmaals de straat op gaan om te zeiken dat ons zorgsysteem naar de klote is?
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:41 schreef Evenstar het volgende:
Ik vraag mij toch oprecht af. Stel wij zouden nu alle regels afschaffen en deze paar honderd man hun zin geven.
Stel dat dan deze mensen (of familieleden) zorg nodig hebben die niet meer verleend kan worden.
Zouden zij daar begrip voor hebben? Of zouden zijn nogmaals de straat op gaan om te zeiken dat ons zorgsysteem naar de klote is?
Oh zeker zullen er genoeg mensen in de zorg tegen maatregelen zijn. Dat geloof ik wel en zie ik zelf ook terug op mijn werk. Ik geloof alleen niet dat de meeste lui daar daadwerkelijk in de zorg zittenquote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:41 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Zorg is een heel breed begrip hè. En er zijn zoveel mensen werkzaam dat ik best wil geloven dat er een paar tussen zitten die deelname aan zo'n demonstratie een goed idee vinden.
Maar denk inderdaad ook fakers net als bij die veteranen.
Oké, helder. Wel lastig voor de Britten.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Teken van "opstand" en "noodgeval", in dit geval zal het wel voor "opstand" gebruikt worden.
Het is altijd heel makkelijk om te klagen/een mening over iets te vormen als het je zelf niet raakt. Als het ze zelf raakt zullen ze het dus ook niet zomaar accepteren gok ik zo.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:41 schreef Evenstar het volgende:
Het Rode Kruis was ook mad omdat figuren daar hun logo hadden misbruikt.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Oh zeker zullen er genoeg mensen in de zorg tegen maatregelen zijn. Dat geloof ik wel en zie ik zelf ook terug op mijn werk. Ik geloof alleen niet dat de meeste lui daar daadwerkelijk in de zorg zitten
M’n vriendin werkt in de zorg, en geloof me die is ECHT klaar met die maatregelen. Vooral de avondklok heeft ze 0 begrip voor.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Oh zeker zullen er genoeg mensen in de zorg tegen maatregelen zijn. Dat geloof ik wel en zie ik zelf ook terug op mijn werk. Ik geloof alleen niet dat de meeste lui daar daadwerkelijk in de zorg zitten
Volgens mij maken de meeste van dat soort lui geen gedegen afweging tussen twee kwaden (overbelaste zorg versus overbelaste maatschappij), maar denken de meesten van hen oprecht dat het hun niet zal raken en daarom zijn ze tegen de maatregelen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:41 schreef Evenstar het volgende:
Aan de andere kant, hebben diezelfde mensen die in jouw hypothetische situatie zouden sterven, nu het besef dat zij dankzij de offers van vele anderen, die zich aan allemaal vrijheidsbeperkende maatregelen moeten houden, enige dankbaarheid of begrip richting de offers die dat met zich meebrengt?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:41 schreef Evenstar het volgende:
Het lijkt ook al gauw veel. Daarnaast zitten er ook veel sensatiezoekers tussen dat zooitje ongeregeldheden.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:35 schreef Evenstar het volgende:
Veel mensen op de been en indrukwekkend met die veteranen misschien, maar zitten ook veel nepperd tussen.
Dit heeft weinig met corona te maken overigens. Ze zijn in de UK bezig met een wet die het recht tot protesteren ernstig zou kunnen inperken.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:39 schreef Oidipous het volgende:
[ twitter ]
Protesten in Londen nemen serieuze vormen aan. Ik ben heeeeel benieuwd wat Boris gaat doen.
Hoe meer mensen klagen nul begrip te hebben voor de avondklok, hoe meer ik vermoed dat het wel degelijk een effectieve maatregel is.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:44 schreef tja77 het volgende:
Vooral de avondklok heeft ze 0 begrip voor.
Maar daar gaat het in deze niet over vind ik. Heel veel mensen uit de anti corona/lockdown hoek zijn ook anti overheid (geworden) inmiddels. We leven in een dictatuur lees ik veel..quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is altijd heel makkelijk om te klagen/een mening over iets te vormen als het je zelf niet raakt. Als het ze zelf raakt zullen ze het dus ook niet zomaar accepteren gok ik zo.
Hetzelfde geldt de andere kant op. De mensen die de lockdown prima vinden omdat ze zelf niet getroffen worden. Die vinden dat mensen niet moeten miepen over de maatregelen. Die miepen ook wel anders als de maatregelen hun opeens wél treffen.
Fijn dat jij dat vermoeden hebt, maar weet jij dan ook de achterliggende gedachte waarom iemand tegen die avondklok is?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe meer mensen klagen nul begrip te hebben voor de avondklok, hoe meer ik vermoed dat het wel degelijk een effectieve maatregel is.
(En effectief is niet per se hetzelfde als proportioneel)
Nou, het lijkt me omdat iemand naar buiten wil, en dat niet kan/mag vanwege de avondklok.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Fijn dat jij dat vermoeden hebt, maar weet jij dan ook de achterliggende gedachte waarom iemand tegen die avondklok is?
Ik vrees dat jouw analyse heel dicht bij de waarheid zit. Als corona straks geen maatschappij ontwrichtend issue meer is zal er een nieuwe stok om mee te slaan gevonden worden.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar daar gaat het in deze niet over vind ik. Heel veel mensen uit de anti corona/lockdown hoek zijn ook anti overheid (geworden) inmiddels. We leven in een dictatuur lees ik veel..
Stel inderdaad dat de regering zou zeggen dat ze alles loslaten en de samenleving weer open gooien, 200% zeker dat dan alsnog de tendens van wantrouwen, complotten, protesten etc door blijven gaan. Er is echt iets fundamenteels mis / aan de hand binnen (gelukkig) nog een kleine groep mensen in Nederland. Ik heb al vaker hier gezegd dat ik het in potentie gevaarlijk vind voor de mensen die het beleid moeten maken en communiceren (politici en wetenschappers) en hoop ten zeerste dat er dus geen mensen met gekke ideeën tot actie over zullen gaan.
Precies, en wat bereik je er mee? Niets, scholen en bso dicht zorgt er alleen maar voor dat de grootouders gemobiliseerd worden om op te passen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De oplossing voor het probleem dat te veel ouders op locatie werken was ook de school sluiten. Dus waarom niet.
Ik pak ook gewoon mijn spullen hoor, anders ben ik 3 uur aan het winkelen. Ga die vakken maar buiten winkeltijd aanvullen of op een normale manier en niet alle gangpaden blokkeren.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:52 schreef tja77 het volgende:
Mensen zijn er ook gewoon klaar mee.
Ik deed vandaag boodschappen en moest bij het koelvak zijn dat net werd bijgevuld. Ik hield netjes afstand en wachtte tot de medewerker klaar was. Komt er ineens een opdringerige knakker tussen mij en die medewerker gewurmd en heeft gewoon schijt aan die 1,5 meter en dringt gewoon voor.
WTF? Hij keek me aan en ik voegde hem toe, ow ik wacht nog wel ff hoor, ik sta me hier voor lul met de korte voornaam aan de regeltjes te houden.
hmmmm.. ik heb niet zo'n horloge...quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verplicht pinnen omdat het gros van de mensen contactloos pint. Ik betaal alles met mijn horloge, dubbele druk op de knop, even boven de scanner houden en ik ben weg.
Ja had ook gekund, daar heb je gelijk in, ik ben niet zo handig met dat soort dingen om eerlijk te zijn,quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Het idee is ook dat je contactloos pint
Heb het hier al eens vaker gezegd maar ben er de laatste tijd van geschrokken hoe normale, intelligente mensen zijn afgegleden naar het niveau geel hesje. Kan corona straks hopelijk verleden tijd zijn, er is echt iets fundamenteels veranderd in de maatschappij.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar daar gaat het in deze niet over vind ik. Heel veel mensen uit de anti corona/lockdown hoek zijn ook anti overheid (geworden) inmiddels. We leven in een dictatuur lees ik veel..
Stel inderdaad dat de regering zou zeggen dat ze alles loslaten en de samenleving weer open gooien, 200% zeker dat dan alsnog de tendens van wantrouwen, complotten, protesten etc door blijven gaan. Er is echt iets fundamenteels mis / aan de hand binnen (gelukkig) nog een kleine groep mensen in Nederland. Ik heb al vaker hier gezegd dat ik het in potentie gevaarlijk vind voor de mensen die het beleid moeten maken en communiceren (politici en wetenschappers) en hoop ten zeerste dat er dus geen mensen met gekke ideeën tot actie over zullen gaan.
Naar buiten, of naar iemand toe waardoor je toevalligerwijs de straat op moet?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, het lijkt me omdat iemand naar buiten wil, en dat niet kan/mag vanwege de avondklok.
Toevalligerwijs is dat niet ook naar buiten?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Naar buiten, of naar iemand toe waardoor je toevalligerwijs de straat op moet?
Wat? Die nep dokters en militairen?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:31 schreef Oidipous het volgende:
[ twitter ]
Toch best indrukwekkend om te zien. Jammer dat dit niet goed in de media wordt belicht.
Je kunt naar buiten om buiten te zijn (sport/ontspanning) of je bent buiten om je van A naar B te verplaatsen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Toevalligerwijs is dat niet ook naar buiten?
Is dat relevant? Het idee van de avondklok is dat je minder mensen opzoekt 's avonds, omdat je anders, inderdaad via de straat, niet meer thuiskomt. Kortom, de avondklok werkt daarin.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Naar buiten, of naar iemand toe waardoor je toevalligerwijs de straat op moet?
Als ik om 20:00 uur hardloop of om 22:00 uur, ja dat zal een wereld van verschil maken qua besmettingen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is dat relevant? Het idee van de avondklok is dat je minder mensen opzoekt 's avonds, omdat je anders, inderdaad via de straat, niet meer thuiskomt. Kortom, de avondklok werkt daarin.
Niet zo relevant toch?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je kunt naar buiten om buiten te zijn (sport/ontspanning) of je bent buiten om je van A naar B te verplaatsen.
Wil ik je best in volgen. Maar niet als iedereen moet thuiswerken en thuis studeert. Dan schuift gewoon de planning wat.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is dat relevant? Het idee van de avondklok is dat je minder mensen opzoekt 's avonds, omdat je anders, inderdaad via de straat, niet meer thuiskomt. Kortom, de avondklok werkt daarin.
Toch wel opvallend dat half Nederland opeens blijkbaar na 21u het (hard)loopommetje moet maken.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als ik om 20:00 uur hardloop of om 22:00 uur, ja dat zal een wereld van verschil maken qua besmettingen.
Dus ja, wat je buiten doet is wel degelijk relevant.
Kan gewoon met je pinpas, gewoon naast de pinautomaat houden...quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
hmmmm.. ik heb niet zo'n horloge...
[..]
Ja had ook gekund, daar heb je gelijk in, ik ben niet zo handig met dat soort dingen om eerlijk te zijn,
maar volgende keer zal ik dat eens proberen, ik heb nog nooit met mijn telefoon betaald eigenlijk
pin ik altijd, de meeste mensen trouwens, maar de jongere zullen dat zéker wel doen.
Is ook zo...
Werktijden kun je niet zondermeer aanpassen als je thuis werkt toch...quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wil ik je best in volgen. Maar niet als iedereen moet thuiswerken en thuis studeert. Dan schuift gewoon de planning wat.
Dat argument wordt vaker aangedragen, maar dat is niet mijn ervaring. In mijn omgeving laten echt heel veel mensen het etentje maar schieten, want anders moet je weer op tijd thuis zijn voor de avondklok.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan schuift gewoon de planning wat.
Hmm, dat vroeg ik me laatst ook nog af. Maar heb daar verder niets meer over gehoord.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:54 schreef DireStraits7 het volgende:
Weet iemand trouwens of het advies van de Gezondheidsraad om mensen die positief getest zijn maar één prik te geven overgenomen is door VWS? En zo ja, wat dat betekent voor het prikschema? Immers, dat scheelt toch ruim één miljoen prikken.
Met dat laatste vroeg ik me af of de logistieke uitdagingen die daarmee gepaard gaan opwegen tegen de voordelen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:17 schreef Celestien het volgende:
[..]
Hmm, dat vroeg ik me laatst ook nog af. Maar heb daar verder niets meer over gehoord.
Zouden antigeentesten trouwens niet wat zijn? Ze checken 't nu bij bloeddonoren, maar als het zo is dat mensen die reeds antistoffen hebben maar één prik nodig hebben, dan zou dat wel een effect kunnen hebben idd.
Hoop gespeculeer en aannames.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch wel opvallend dat half Nederland opeens na 21u blijkbaar opeens het (hard)loopommetje moet maken.
Ik bedoel, het kan. Maar je begrijpt zelf hopelijk ook dat > 95% niet op dat moment buiten is om in z'n eentje buiten te wandelen.
Dat is een heel goede vraag.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met dat laatste vroeg ik me af of de logistieke uitdagingen die daarmee gepaard gaan opwegen tegen de voordelen.
In wintertijd zijn de meeste bewegingen van mensen ver vóór 21:00. Om 21:00 zijn mensen al waar ze willen zijn. Terugkeren naar huis is een uitdaging maar voor met name de jeugd in het weekend geen belemmering. Avondklok is in deze vorm dan ook onnozel net zoals al het overige waar de overheid het afgelopen jaar de bevolking mee geteisterd.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je denkt te veel vanuit individuele situaties.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoop gespeculeer en aannames.
Wat dacht je van al die mensen die sporten in klein groepsverband (tot 5 personen). Of ze dat om 19:00 uur doen of om 22:00 uur. Maakt natuurlijk ook een wereld van verschil in besmettingen.
Hoeveel individuen kent Nederland?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je denkt te veel vanuit individuele situaties.
Veel meer individuen dan het aantal dat na 21u werkelijk uitsluitend naar buiten zou gaan om alleen een ommetje te maken.quote:
Mijn dubbelmaatjes kunnen gelukkig al om 19:00 uur op de baan staan. Dus wij kunnen gewoon tennissen, maar jij dus niet trainen. Is toch krom? Wat voegt die tijd dan toe? Juistem, geen ene fuck voor mij. En jij kunt niet trainen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook gaan bv. mijn tennislessen niet door (ondanks dat het weer kan met max. 4 per baan), 'want avondklok'. Voetbal kan ook nog niet doordeweeks, want niet genoeg capaciteit voor ons op een eerder tijdstip, en op ons normale tijdstip kruis je de avondklok.
Voor mij is het kut, inderdaad. Vanuit epidemiologisch oogpunt betekent het dat ik minder contacten heb en dus minder mensen potentieel kan besmetten.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mijn dubbelmaatjes kunnen gelukkig al om 19:00 uur op de baan staan. Dus wij kunnen gewoon tennissen, maar jij dus niet trainen. Is toch krom? Wat voegt die tijd dan toe? Juistem, geen ene fuck voor mij. En jij kunt niet trainen.
Scholen moesten wel open, zijn veel stem....ouders die anders in opstand waren gekomen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Jij ja, terwijl ik gewoon alle vrijheid heb om mijn tennismaten ziek te maken. En als jouw training een uurtje vroeger was, jij dus ook. Dat geeft toch alleen maar meer aan dat die avondklok een lege huls is?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor mij is het kut, inderdaad. Vanuit epidemiologisch oogpunt betekent het dat ik minder contacten heb en dus minder mensen potentieel kan besmetten.
Ik ben geen jongere meer maar ik ben 3/7 dagen onder normale omstandigheden niet om 9 uur thuis en ervaar het toch echt als een belemmering.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:20 schreef KNAK het volgende:
[..]
In wintertijd zijn de meeste bewegingen van mensen ver vóór 21:00. Om 21:00 zijn mensen al waar ze willen zijn. Terugkeren naar huis is een uitdaging maar voor met name de jeugd in het weekend geen belemmering. Avondklok is in deze vorm dan ook onnozel net zoals al het overige waar de overheid het afgelopen jaar de bevolking mee geteisterd.
Er is altijd een grens en er ontstaan bij dergelijke maatregelen altijd aparte situaties.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij ja, terwijl ik gewoon alle vrijheid heb om mijn tennismaten ziek te maken. En als jouw training een uurtje vroeger was, jij dus ook. Dat geeft toch alleen maar meer aan dat die avondklok een lege huls is?
Nogmaals, dit is veel te particulier gedacht. Het heeft geen enkele zin om dit soort inconsequenties te gaan bedenken. Want die zijn inherent aan elke beleidsmaatregel. De enige consistente maatregelen zijn nóg onwenselijker (namelijk alles superstreng, of helemaal geen regels).quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij ja, terwijl ik gewoon alle vrijheid heb om mijn tennismaten ziek te maken. En als jouw training een uurtje vroeger was, jij dus ook. Dat geeft toch alleen maar meer aan dat die avondklok een lege huls is?
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, het lijkt me omdat iemand naar buiten wil, en dat niet kan/mag vanwege de avondklok.
Hebben jullie geen digitaal afhangsysteem?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:29 schreef DireStraits7 het volgende:
Het punt is overigens helemaal niet dat het kabinet mij misgund om te gaan tennissen, maar dat je onmogelijk kunt controleren of iemand naar de tennistraining gaat, of bij vrienden eten.
Lege huls dus, want een grens gebaseerd op tijd is selectief en te omzeilen door een andere planning.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is altijd een grens en er ontstaan bij dergelijke maatregelen altijd aparte situaties.
*waarvan je 80% slaaptquote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:40 schreef Janneke141 het volgende:
Kun je op basis van nattevingerwerk je gehele bevolking een derde van de dag huisarrest geven?
Het zou kunnen, maar dat is dan weer heel specifiek voor tennis. Want hoe ga ik dat doen met voetbal? En dan mogen alleen mensen met een smartphone 's avonds de straat op?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:37 schreef tja77 het volgende:
Hebben jullie geen digitaal afhangsysteem?
Daarmee zou je toch wel iets kunnen borgen lijkt me.
Inloggen met je pasje, zodat je bij een controle aan kunt tonen dat je tot 21:00 uur op de baan stond.
Incorrect, want die andere planning is in meer gevallen niet dan wel mogelijk dus verminder je contacten.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Lege huls dus, want een grens gebaseerd op tijd is selectief en te omzeilen door een andere planning.
Er is wel degelijk een cijfermatige onderbouwing. Dat men die niet (volledig) accepteert is niet hetzelfde als dat deze er niet zou zijn. En voor die 10% is óók naar cijfers uit het buitenland verwezen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:40 schreef Janneke141 het volgende:
Die 10% reductie is een soort kringverwijzing, want het RIVM verwijst de hele tijd naar zichzelf als dat getal onderbouwd moet worden. Aan het reeds twee maal door de Kamer geplaatste verzoek voor een duidelijkere onderbouwing van het effect van de avondklok wordt geen gehoor gegeven. Ook in andere landen kan men niet vaststellen hoe goed een avondklok werkt.
Als er een deugdelijke cijfermatige onderbouwing was, dan hadden we die al lang ergens gezien. Maar die is er dus niet. Kun je op basis van nattevingerwerk je gehele bevolking een derde van de dag huisarrest geven?
Ja ok, de zeer ruime meerderheid van de bevolking. Excuses.quote:
Aanname, zeker als je om je heen hoort dat mensen gewoon hun dingen nog steeds doen, alleen op andere momenten.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Incorrect, want die andere planning is in meer gevallen niet dan wel mogelijk dus verminder je contacten.
Ik heb zomaar het vermoeden dat die groep allang veel voorzichtiger is dan de rest van de bevolkingquote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat dus, ik roep het al maanden... Rutte hoeft geen bal met ketting uit te delen aan 65+, maar op zijn minst een oproep doen om extra voorzichtig te zijn de komende 2 maanden, niet op kinderen te passen, niet op zaterdag naar het Kruidvat, de markt gewoon even links laten liggen, doordeweeks boodschappen doen tussen bv. 10:00 en 14:00 ipv vrijdagavond en zaterdagmiddag.
Dit heeft ook gewoon te maken met de manier waarop de kabinetten Rutte dit land al jarenlang leiden. En met de kloof tussen rijk en arm.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Heb het hier al eens vaker gezegd maar ben er de laatste tijd van geschrokken hoe normale, intelligente mensen zijn afgegleden naar het niveau geel hesje. Kan corona straks hopelijk verleden tijd zijn, er is echt iets fundamenteels veranderd in de maatschappij.
Ja jij misschien, talloze mensen moeten werken, genoeg mensen die sporten of gewoon buiten willen zijn.quote:
Maakt voor de discussie niet uit. Iemand die niet slaapt 's nachts mag de deur niet uit en zit gevangen thuis.quote:
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Aanname, zeker als je om je heen hoort dat mensen gewoon hun dingen nog steeds doen, alleen op andere momenten.
Veel mensen proppen nu al hun familie- en vriendenbezoekjes in het weekend. Stel je voor wat dat doet met besmettingen wanneer 1 iemand besmet is.
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:34 schreef DireStraits7 het volgende:
En de vraag is ook helemaal niet hoeveel manieren er zijn om onder de avondklok uit te kunnen komen. De vraag is hoeveel mensen zich er wel aan houden en je daarmee contacten vermijdt die zonder avondklok wél plaatsgevonden zou hebben.
Eenzelfde aanname als zeggen dat 'veel mensen' dat zo doen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Aanname, zeker als je om je heen hoort dat mensen gewoon hun dingen nog steeds doen, alleen op andere momenten.
Veel mensen proppen nu al hun familie- en vriendenbezoekjes in het weekend. Stel je voor wat dat doet met besmettingen wanneer 1 iemand besmet is.
80% van de bevolking gaat om 21.00 naar bed? Zo leer je toch elke dag weer wat. Dan zal de buurt waar ik woon wel een uitzondering zijn waar om 21.00 bijna nog overal ligt brand.quote:
Sporten om 00.00 uur 's nachts ja?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja jij misschien, talloze mensen moeten werken, genoeg mensen die sporten of gewoon buiten willen zijn.
Natuurlijk maakt het wel uit of je met een maatregel 99% of 1% van Nederland treft.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:47 schreef falling_away het volgende:
[..]
Maakt voor de discussie niet uit. Iemand die niet slaapt 's nachts mag de deur niet uit en zit gevangen thuis.
Begrijpend lezen is ook lastig.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
80% van de bevolking gaat om 21.00 naar bed? Zo leer je toch elke dag weer wat. Dan zal de buurt waar ik woon wel een uitzondering zijn waar om 21.00 bijna nog overal ligt brand.
Nee, maar als je nog een keer nadenkt kom je er vast achter dat je interpretatie niet klopt.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
80% van de bevolking gaat om 21.00 naar bed? Zo leer je toch elke dag weer wat. Dan zal de buurt waar ik woon wel een uitzondering zijn waar om 21.00 bijna nog overal ligt brand.
Als ie er wel is, dan weten ze hem knap verborgen te houden. Die tien procent dook ineens op de dag voordat de avondklok door de Tweede Kamer gedrukt moest worden, en sindsdien wordt er telkens naar terugverwezen alsof het een feit zou zijn. Het is zijn eigen onderbouwing geworden. Ook uit andere landen zijn geen duidelijke effecten te meten - alles blijft bij 'het is waarschijnlijk dat er wel een effect is, in combinatie met de honderd andere manieren waarop we mensen beperken in hun doen en laten'. Voor een dermate ingrijpende maatregel is dat gewoon onvoldoende.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een cijfermatige onderbouwing. Dat men die niet (volledig) accepteert is niet hetzelfde als dat deze er niet zou zijn. En voor die 10% is óók naar cijfers uit het buitenland verwezen.
Zie hierboven, 4 boeren die om 20.30 gaan beginnen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sporten om 00.00 uur 's nachts ja?
Het lijkt me vrij relevant als je grote woorden als 'eenderde van de dag' gebruikt en die eenderde van de dag in de meer dan algemene regel grotendeels gebruikt wordt om te slapen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:47 schreef falling_away het volgende:
[..]
Maakt voor de discussie niet uit. Iemand die niet slaapt 's nachts mag de deur niet uit en zit gevangen thuis.
Als je stinkend naar zweet in de auto zit met je sportkleren nog aan, en je locatie komt overeen met de kortste van je sportaccomodatie naar huis, zou toch voldoende moeten zijn. Een belletje naar de vereniging ter verifficatie zou ook nog helpen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het zou kunnen, maar dat is dan weer heel specifiek voor tennis. Want hoe ga ik dat doen met voetbal? En dan mogen alleen mensen met een smartphone 's avonds de straat op?
Die boeren kunnen als ze willen nog tennissen. Ik kan helemaal niet voetballen. Individuele gevallen hou je altijd.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zie hierboven, 4 boeren die om 20.30 gaan beginnen.
Zo zijn er nog meer vb (en je moet het de tijd om naar huis te gaan meerekenen)
Hoezo de avondklok gaat in om 21.00 niet om 0.00 of een andere tijd. Jij zegt dat 80% dan slaapt. Dat betwijfel ik.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, maar als je nog een keer nadenkt kom je er vast achter dat je interpretatie niet klopt.
Je slaapt 80% van 21 tot 4.30 bedoelt hijquote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hoezo dat avondklok gaat in om 21.00 niet om 0.00 of een andere tijd. Jij zegt dat 80% dan slaapt. Dat betwijfel ik.
Dat betwijfel ik ook, vandaar dat ik dat ook niet zeg.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hoezo dat avondklok gaat in om 21.00 niet om 0.00 of een andere tijd. Jij zegt dat 80% dan slaapt. Dat betwijfel ik.
Hier idd.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zie hierboven, 4 boeren die om 20.30 gaan beginnen.
Zo zijn er nog meer vb (en je moet het de tijd om naar huis te gaan meerekenen)
En dus ga je niet. Opzet avondklok in jouw geval geslaagd.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier idd.
Tot 1830 werk, eten maken, eten en afzakken. Ben pas meestal rond 2030 zo ver om weg te gaan. Dan tot 2200 en weer naar huis.
Dus ja, heeeeel veel last van de spertijd. Ongefundeerd onding.
Maar je kunt toch gewoon om 04:30 gaan sporten?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier idd.
Tot 1830 werk, eten maken, eten en afzakken. Ben pas meestal rond 2030 zo ver om weg te gaan. Dan tot 2200 en weer naar huis.
Precies.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier idd.
Als je werkt ?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar je kunt toch gewoon om 04:30 gaan sporten?
Feiten opnoemen wordt nu al geclassificeerd als 'grote woorden gebruiken'quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij relevant als je grote woorden als 'eenderde van de dag' gebruikt en die eenderde van de dag in de meer dan algemene regel grotendeels gebruikt wordt om te slapen.
Ik kan nu een heel verhaal afsteken over hoe statistische modellering werkt, maar ik vrees dat het verspilde tijd zou zijn. Kort gezegd: een effectgrootte van ~10% fit blijkbaar het beste op de modellen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:49 schreef Janneke141 het volgende:
Die tien procent dook ineens op de dag voordat de avondklok door de Tweede Kamer gedrukt moest worden, en sindsdien wordt er telkens naar terugverwezen alsof het een feit zou zijn. Het is zijn eigen onderbouwing geworden.
Dit is vast niet fraudegevoelig..quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:51 schreef tja77 het volgende:
Een belletje naar de vereniging ter verifficatie zou ook nog helpen.
Dus je vindt de avondklok nu van eenzelfde impact als een dagklok van 12.00 tot 20.00?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:54 schreef falling_away het volgende:
[..]
Feiten opnoemen wordt nu al geclassificeerd als 'grote woorden gebruiken'
A op die manier maar dan zouden de meeste mensen naar bed moeten gaan tussen 22.00 en 23.00. Ook dat betwijfel ik.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je slaapt 80% van 21 tot 4.30 bedoelt hij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |