abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 20 maart 2021 @ 16:19:00 #101
5428 crew  miss_sly
pi_198605066
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:16 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dan ben je nog nooit op de markt geweest, of bij de Welkoop, of in het Kruidvat, of op het schoolplein om kinderen af te halen.
Ik kom daar inderdaad niet. Net zoals mijn ouders, schoonouders en anderen uit hun omgeving.

Jij komt daar wel vaak?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198605077
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:13 schreef Djeez het volgende:

[..]

Mijn zoon van 7 heeft sinds donderdag koorts en is verkouden. Gisteren getest op corona. Door de vele tests is dd wachttijd op de uitslag weer opgelopen naar 48 uur. Leuk man, vrouw en ik dus ook in quarantaine
Vervelend! Hopelijk hebben jullie de uitslag snel!
pi_198605080
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:13 schreef Djeez het volgende:

[..]

Mijn zoon van 7 heeft sinds donderdag koorts en is verkouden. Gisteren getest op corona. Door de vele tests is dd wachttijd op de uitslag weer opgelopen naar 48 uur. Leuk man, vrouw en ik dus ook in quarantaine
Man, vrouw en ik? :)
pi_198605090
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:13 schreef Questular het volgende:

[..]

Voelt goed dat generaliseren?
Dat vingertje wijzen naar andere leeftijdsgroepen vind ik persoonlijk best sneu.
Is het niet zo dan? Hoe lang zijn die problemen al bekend en hoeveel wordt er aan gedaan?
pi_198605100
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is het weer tijd ouderen te bashen?
Boomer is niet voor niets een begrip.
  Moderator zaterdag 20 maart 2021 @ 16:21:46 #106
5428 crew  miss_sly
pi_198605102
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:20 schreef opreis het volgende:

[..]

Is het niet zo dan? Hoe lang zijn die problemen al bekend en hoeveel wordt er aan gedaan?
Hier alleen over Corona. De overige klachten doen hier niet ter zake.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 16:21:51 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198605103
Maar ik ben eindelijk bij de kapper geweest, dus we mogen weer 3 maanden in strenge lockdown ^O^
  zaterdag 20 maart 2021 @ 16:22:02 #108
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_198605105
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Groep 65-70 is gewoon met bosjes op pad hier overal.

Hier ook gewoon zonder mondkapjes in de supermarkt. Sorry hoor, als ze zelf hun leven niet belangrijk vinden, ga ik er ook geen offers voor brengen.
pi_198605109
quote:
88s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:15 schreef Celestien het volgende:

[..]

Die's te kort door de bocht & generaliserend.
Net zo dat de jeugd het maar even uit moet zitten.
pi_198605111
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat zou het kunnen zijn. Als het verschil maakt. In de omgeving van mijn ouders en schoonouders zijn die mensen allemaal al thuis en doen niets en zien niemand. Dus dat maakt niet zo hee veel verschil.
Zoals er eerder al is opgemerkt komen die groepen echter nog wel in vrij grote getallen in het ziekenhuis. Daar zullen vast wel wat gevallen tussen zitten die voorkomen hadden kunnen worden als ze nog wat voorzichtiger zouden zijn voor een paar weken. Zal dus wel degelijk een verschil maken imo.
pi_198605123
quote:

[..]

quote:

[..]

Blijft staan dat mensen de schuld geven puur omdat ze een bepaalde leeftijd hebben redelijk onzinnig is.
pi_198605127
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kom daar inderdaad niet. Net zoals mijn ouders, schoonouders en anderen uit hun omgeving.

Jij komt daar wel vaak?
Ach wat is vaak, markt wel elke week om snoep te kopen voor mijn zoontjes (samen met hen), Kruidvat een paar keer geweest ivm wat fysieke ongemakken van mijn vriendin en verkoudheden van de kinderen, Welkoop omdat het eten voor de hond daar telkens in de aanbieding was (en tot mijn verbazing was de winkel gewoon open a la het Kruidvat). En dan vallen die dingen wel op ja.
pi_198605129
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 15:05 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Klote zeg, sterkte! :{

Overigens zat ik afgelopen december in dezelfde situatie. Voor mij heeft het gelukkig goed uitgepakt. Zit sinds deze maand op een plek met leukere werkzaamheden, meer uitdaging én betere arbeidsvoorwaarden. Probeer het dan ook als een kans te zien! Ik weet niet in welke markt je actief bent, maar ik vond de ‘sollicitatiemarkt’ overigens ook wel meevallen. Meer dan genoeg leuke vacatures.

Succes in ieder geval. ^O^
Thanks! Komt goed hoor; even over mijn gekrenkte ego heenkomen, maar dit hoort er ook gewoon bij. :+ Uiteindelijk heb je zelf toch ook veel meer aan plezier en uitdaging in je werk dan centen of ander basaals.

Werkgever is ook gewoon fair: eerst volledig hersteld zijn, dan een goed afscheidspakket overeenkomen, goede referenties mee etc. Wel benieuwd hoe de sollicitatiemarkt nu is; vorig jaar nog een prachtige aanbieding van een oud-klant afgewezen, da's altijd jammer achteraf. We zullen zien. :)
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
pi_198605135
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hier alleen over Corona. De overige klachten doen hier niet ter zake.
Mwah, ik vind solidariteit toch wel een belangrijk concept als we het over corona hebben dus dan hoor het hier wel thuis denk ik?
  zaterdag 20 maart 2021 @ 16:25:57 #115
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198605162
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:22 schreef opreis het volgende:

[..]

Net zo dat de jeugd het maar even uit moet zitten.
We moeten het allemaal uitzitten.
Denk dat die oudjes net zo min genieten van covid-19 als de jongere mensen in onze samenleving. We hebben allemaal onze eigen sores. Ouderen lopen meer risico & jongeren missen hun sociale contacten en school. Ik snap dat het voor iedereen vervelend is, maar gaat wijzen naar elkaar echt helpen in deze?

Als het jou oplucht een zondebok te hebben, by all means, maar terecht vind ik het niet.
(Un)masking for the greater good.
  Moderator zaterdag 20 maart 2021 @ 16:26:40 #116
5428 crew  miss_sly
pi_198605174
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zoals er eerder al is opgemerkt komen die groepen echter nog wel in vrij grote getallen in het ziekenhuis. Daar zullen vast wel wat gevallen tussen zitten die voorkomen hadden kunnen worden als ze nog wat voorzichtiger zouden zijn voor een paar weken. Zal dus wel degelijk een verschil maken imo.
Geen idee. Ik zie ze niet en ik weet dat mijn vader in ieder geval alleen als het echt nodig is een boodschap gaat doen. Met mondkapje. En heel voorzichtig is dan. En hij is niet de enige.

Natuurlijk zijn er ook ouderen die het niet netjes doen. Zoals er in alle leeftijdscategorieën mensen zijn die hun goddelijke gang gaan. Ik vind het niet oké te vingerwijzen naar weke groep dan ook op basis van een aantal mensen binnen die groep die zich niet goed aan de maatregelen houdt. En zo’n oproep is ook niet zinvol; de mensen die het al deden blijven het doen, de mensen die het niet deed gaan het niet ineens we doen.
  Moderator zaterdag 20 maart 2021 @ 16:29:21 #117
5428 crew  miss_sly
pi_198605229
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ach wat is vaak, markt wel elke week om snoep te kopen voor mijn zoontjes (samen met hen), Kruidvat een paar keer geweest ivm wat fysieke ongemakken van mijn vriendin en verkoudheden van de kinderen, Welkoop omdat het eten voor de hond daar telkens in de aanbieding was (en tot mijn verbazing was de winkel gewoon open a la het Kruidvat). En dan vallen die dingen wel op ja.
Dus eigenlijk is de markt de enige plek waar je regelmatig komt en deze observatie dan zou kunnen kloppen? In de buitenlucht dus?

Jij vindt dat een prima basis om iedere keer te beginnen over de asociale groep ouderen die met niemand rekening houdt?
  zaterdag 20 maart 2021 @ 16:30:31 #118
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198605263
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Tell me about it. Ik zit het hier wel op te nemen voor de 'oudjes', maar ken voldoende in mijn omgeving die 't niet zo nauw nemen met de maatregelen. Dat steekt mij, zéker omdat wij hier wel heel voorzichtig doen. Dat geldt overigens ook voor jongeren. Die zie ik ook niet altijd even voorzichtig zijn. Denk dat iedereen zich wel eens even níet aan de regels houdt, of het nu bewust of onbewust is.

Ik ga er in ieder geval allang niet meer vanuit dat iedereen-om-me-heen voorzichtig is & neem zélf afstand van anderen. Dan weet ik tenminste zeker dat het gebeurt.

Triest, eigenlijk.
(Un)masking for the greater good.
  Moderator zaterdag 20 maart 2021 @ 16:31:09 #119
5428 crew  miss_sly
pi_198605279
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:24 schreef opreis het volgende:

[..]

Mwah, ik vind solidariteit toch wel een belangrijk concept als we het over corona hebben dus dan hoor het hier wel thuis denk ik?
Zoals ik zeg: over Corona.
pi_198605297
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat zou het kunnen zijn. Als het verschil maakt. In de omgeving van mijn ouders en schoonouders zijn die mensen allemaal al thuis en doen niets en zien niemand. Dus dat maakt niet zo hee veel verschil.
N=1
Mijn N=1 beeld is anders. Dat de verminderde naleving die je in de samenleving ziet die groep niet voorbij is gegaan. Maar goed. Daar komen we niet uit denk ik ;)
zie email 27 oktober
pi_198605332
quote:
88s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:25 schreef Celestien het volgende:

[..]

Denk dat die oudjes net zo min genieten van covid-19 als de jongere mensen in onze samenleving. We hebben allemaal onze eigen sores. Ouderen lopen meer risico & jongeren missen hun sociale contacten en school. Ik snap dat het voor iedereen vervelend is, maar gaat wijzen naar elkaar echt helpen in deze?

Als het jou oplucht een zondebok te hebben, by all means, maar terecht vind ik het niet.
Kanttekening wel is dat de jonge generatie waarschijnlijk een achterstand gaat op lopen die niet 1,2,3 gecorrigered kan worden. In principe worden zij geforceerd een deel van hun jeugd op te geven ten behoeven van een oudere generatie.
Wijzen hoeft niet, maar hoe je het wend of keert gaat worden bepaalde groepen harder getroffen dan anderen (horeca ondernemers failliet, maar andere plekken wel open). Het is niet alleen een leeftijdskwestie. De vraag is in hoeverre kan je nog solidariteit verplichten, helemaal als je zelf het gevoel hebt dat je zelf ook wel wat solidariteit kan gebruiken.
pi_198605374
quote:
88s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:25 schreef Celestien het volgende:

[..]

En juist omdat alle partijen en groepen er last van hebben vind ik het onbegrijpelijk dat het voor velen wèl okay is om zo’n vaccinatie bewijs in te voeren wat bepaalde groepen meer voordelen oplevert.

Maar ouderen een paar weken vragen om wat extra op te letten worden meteen vraagtekens bij geplaatst.

Doe het dan geen van beiden. Of allebei. Zorg dat de lasten eerlijk gespreid worden. Doe je dat (als maatschappij) niet; dan zorg je onbewust voor een tweedeling binnen de maatschappij imo.
  Moderator zaterdag 20 maart 2021 @ 16:35:05 #123
5428 crew  miss_sly
pi_198605376
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

N=1
Mijn N=1 beeld is anders. Dat de verminderde naleving die je in de samenleving ziet die groep niet voorbij is gegaan. Maar goed. Daar komen we niet uit denk ik ;)
Zou het niet kunnen dat we beiden niet volledig gelijk hebben en het een stuk genuanceerder ligt?

Zoals ik zeg; in alle groepen zijn er mensen die zich er niet, beter goed en supergoed aan houden. Het is niet afhankelijk van leeftijd, denk ik. En de mensen die zich nergens iets van aantrekken, gaan dat ook niet doen als ze gevraagd wordt dat we te doen.
pi_198605404
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is de markt de enige plek waar je regelmatig komt en deze observatie dan zou kunnen kloppen? In de buitenlucht dus?

Jij vindt dat een prima basis om iedere keer te beginnen over de asociale groep ouderen die met niemand rekening houdt?
Ik had niet anders van je verwacht dat je dit zou gaan zeggen, zelf zeg je ook "in mijn omgeving zie ik het niet" (dus is het er niet). En asociale ouderen maak jij er van, ik denk dat ze gewoon zelf denken dat ze zich prima aan de regels houden. Volgens mij heb ik het al eens eerder gezegd, toen ik aan mijn schoonmoeder vroeg waarom ze op een zaterdag naar het Kruidvat ging en zei dat ik dat raar vond kreeg ik als antwoord "Rutte heeft nooit gezegd dat dit tegen de regels is". En dat klopt ook, maar verstandig is het niet, dus als hij dat nou eens zou benoemen.

Ik ken een hoop mensen die in de horeca en/of winkels werken en zij zeggen hetzelfde, er zijn er genoeg die gewoon hun gang gaan. Dus... wat is er op tegen als Markie deze groep eens op hun verantwoordelijkheid aanspreekt? Of in ieder geval eens wakker schudt?
pi_198605417
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:18 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat dus, ik roep het al maanden... Rutte hoeft geen bal met ketting uit te delen aan 65+, maar op zijn minst een oproep doen om extra voorzichtig te zijn de komende 2 maanden, niet op kinderen te passen, niet op zaterdag naar het Kruidvat, de markt gewoon even links laten liggen, doordeweeks boodschappen doen tussen bv. 10:00 en 14:00 ipv vrijdagavond en zaterdagmiddag.
Ja en dat is dus fout. Je kunt dat geen maanden van mensen vragen. Dat is tweederangsburgers creëren. Maar juist in de huidige situatie waarin het vaccin voor deze groep onder handbereik is en de coronadruk heel hoog vind ik het een redelijke vraag. Juist gelet op de korte tijd en het uitzicht van de facto risicovrij zijn in een aantal weken.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')