SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
We hadden dit nooit aan de EU moeten overlaten. De wereldvreemde bureaucraten daar hadden het idee dat ze zo goedkoop mogelijk moesten inkopen, en hebben daarbij een waardeloos contract afgesloten. Dan sta je dus achterin de rij, met als gevolg meer doden en onvoorstelbaar meer schade dan als je een normale prijs had betaald voor de vaccins. En Ursula von der Leyen staat voor de bühne stampvoetend te wijzen naar AstraZeneca, maar zij is zelf degene die hiervoor verantwoordelijk is. Gelukkig zijn er steeds meer Europese landen die met Rusland afspraken maken over het produceren van Sputnik V, hopelijk kan het op nationaal niveau wél gewoon worden geregeld.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:05 schreef Celestien het volgende: [..] Mja. Je zou ze toch door elkaar heen willen rammelen... Er zal echt wel een goede reden zijn waarom het allemaal zo langzaam lijkt te gaan, maar ik had ook gehoopt dat we intussen verder waren. We kunnen alleen maar afwachten. Boos worden heel ook weinig zin.
Die gaan echt niet meer dicht..quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:25 schreef opreis het volgende:
Ben benieuwd wat ze met de scholen gaan doen. Lijkt me toch wel steeds duidelijker dat daar toch heel veel besmettingen uit voort komen maar het is niet echt een populaire maatregel.
Je merkt wel dat meer landen het heft in eigen hand nemen en op eigen houtje vaccins gaan inkopen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:27 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
We hadden dit nooit aan de EU moeten overlaten. De wereldvreemde bureaucraten daar hadden het idee dat ze zo goedkoop mogelijk moesten inkopen, en hebben daarbij een waardeloos contract afgesloten. Dan sta je dus achterin de rij, met als gevolg meer doden en onvoorstelbaar meer schade dan als je een normale prijs had betaald voor de vaccins. En Ursula von der Leyen staat voor de bühne stampvoetend te wijzen naar AstraZeneca, maar zij is zelf degene die hiervoor verantwoordelijk is. Gelukkig zijn er steeds meer Europese landen die met Rusland afspraken maken over het produceren van Sputnik V, hopelijk kan het op nationaal niveau wél gewoon worden geregeld.
Dat ik het like, is zuiver voor de informatieverstrekking.quote:
Ik heb ook het idee dat de kanteling is ontstaan sinds de scholen weer open zijn.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:25 schreef opreis het volgende:
Ben benieuwd wat ze met de scholen gaan doen. Lijkt me toch wel steeds duidelijker dat daar toch heel veel besmettingen uit voort komen maar het is niet echt een populaire maatregel.
Politici hebben altijd een grote mond maar als puntje bij paaltje komt zullen ze deze maatregel toch weer nemen. Niets doen (want alle andere maatregelen zijn al genomen) terwijl alles instort is politieke zelfmoord. Ook het volk zal weer meegaan als het moet.quote:
Onmogelijk om die weer te gaan sluiten. Dat gaat zoveel meer problemen geven op korte en langere termijn. Op dit moment wordt het accepteren dat we het niet langer kunnen controleren zonder nevenschade en zo snel mogelijk prikken. Ik zou niet weten wat anders.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:25 schreef opreis het volgende:
Ik ook.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat de kanteling is ontstaan sinds de scholen weer open zijn.
Denk ik ook. Neem aan dat dat ook wel ingecalculeerd is, Verder word ik aardig wanhopig van die klote cijfers, het duurt en duurt en duurt maar godsamme.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat de kanteling is ontstaan sinds de scholen weer open zijn.
'Snotterende kinderen verspreiden het virus nauwelijks of niet', zo was het toch?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:25 schreef opreis het volgende:
Had NL vorig jaar niet op eigen houtje met wat andere landen vaccins ingekocht? En toen werden ze teruggefloten door de EUquote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:29 schreef Celestien het volgende:
[..]
Je merkt wel dat meer landen het heft in eigen hand nemen en op eigen houtje vaccins gaan inkopen.
Denk alleen dat Nederland daar te braaf voor is. Alles moet netjes Europees geregeld worden. We moeten wel vriendjes blijven met de buren...
Nee, denk het ook niet. Je kunt ook niet aan de gang blijven. Kinderen en jongeren hebben goede educatie nodig. Maar sjonge, dat vaccineren moet echt opschieten, anders zitten we zo weer op de 10.000 per dag.quote:
Terecht of niet, de consequentie is dat de lockdown nog wel even voortduurt.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:33 schreef trein2000 het volgende:
Scholen gaan echt niet dicht. En terecht.
200 miljoen, toch? Moeten ze nu verdelen met de rest van Europa, gok ik zo.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Had NL vorig jaar niet op eigen houtje met wat andere landen vaccins ingekocht? En toen werden ze teruggefloten door de EU
Dat is een keuze.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Terecht of niet, de consequentie is dat de lockdown nog wel even voortduurt.
Moet het nog zien hoe snel het allemaal kan gaan straks. Men moet dan wel echt op kunnen schalen naar 1 miljoen vaccins per week en hopen dat er qua bevoorradingen en administratie niet te veel mis gaat.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:34 schreef trein2000 het volgende:
We hebben trouwens wel echt donders mazzel dat dat vaccin er zo snel is. Moet je nagaan als je nu nog geen concreet zicht op een vaccin had gehad...
Ik denk dat het probleem niet zo zeer bij de schoolkinderen ligt, maar bij de ouders van die schoolkinderen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Terecht of niet, de consequentie is dat de lockdown nog wel even voortduurt.
Ik vind die 1 miljoen per week gewoon te weinigquote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Moet het nog zien hoe snel het allemaal kan gaan straks. Men moet dan wel echt op kunnen schalen naar 1 miljoen vaccins per week en hopen dat er qua bevoorradingen en administratie niet te veel mis gaat.
Oh zeker zijn die er wel. Moet je wel durven, dat wel.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met deze cijfers zijn er weinig andere keuzes beschikbaar dan alles dicht te houden.
Hebben we daar concreet zicht op dan?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:34 schreef trein2000 het volgende:
We hebben trouwens wel echt donders mazzel dat dat vaccin er zo snel is. Moet je nagaan als je nu nog geen concreet zicht op een vaccin had gehad...
Ja idd. Lang leve de vooruitgang, wat dat betreft.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:34 schreef trein2000 het volgende:
Enige glimmertje aan de horizon.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:39 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ja idd. Lang leve de vooruitgang, wat dat betreft.
Was niet te overzien geweest anders...
Dingen veranderen afhankelijk van de situatie... Geloof niet dat ze iets uitsluiten.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:37 schreef opreis het volgende:
[..]
Omdat? Avondklokt zou ook als eerste weer opgeheven worden en maar 2 weken duren.
Is toch ook logisch als het virus van mens op mens over gaat. Bij scholen zitten mensen relatief lang en dicht op elkaar in gesloten ruimtes. Ik geloof er niet zo in dat het virus denkt "oohhh, dit mensje is maar 12 jaar oud, laat ik daar maar niet heen gaan.".quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja. Zonder een vaccin zou 't niet best geweest zijn.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Enige glimmertje aan de horizon.
Tja, dat zou je zeggen, he. Toch hebben mensen maandenlang geroepen dat de scholen nauwelijks een rol van betekenis spelen bij de verspreiding van het virus.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:40 schreef opreis het volgende:
[..]
Is toch ook logisch als het virus van mens op mens over gaat. Bij scholen zitten mensen relatief lang en dicht op elkaar in gesloten ruimtes. Ik geloof er niet zo in dat het virus denkt "oohhh, dit mensje is maar 12 jaar oud, laat ik daar maar niet heen gaan.".
Als je kinderen niet test dan ga je daar ook geen besmettingen constateren. En bovendien is wel gebleken dat het vooral de ouderen zijn die er echt ziek van worden/symptomen vertonen. Dus ja ik snap best hoe het kan dat het lijkt dat kinderen het niet of nauwelijks doorgeven, ik geloof het alleen niet zo.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:34 schreef Celestien het volgende:
[..]
'Snotterende kinderen verspreiden het virus nauwelijks of niet', zo was het toch?
Daar heb ik nooit iets van geloofd. Ook vóór die Britse mutatie waren er al zieke kinderen, daar kun je wel vanuit gaan.
Wat is het alternatief?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:34 schreef tja77 het volgende:
Als je basisscholen nu dicht gooit, kun je dit schooljaar afschrijven. Veel basisscholen gaan in mei 1/2 weken dicht vanwege vakantie. In april heb je Pasen en Koningsdag, dus in de spurt naar einde schooljaar heb je echt alle schooldagen nodig.
Verkiezingen zijn ook geweest dus ze kunnen nu weer schijt hebben.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:40 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dingen veranderen afhankelijk van de situatie... Geloof niet dat ze iets uitsluiten.
Jij niet? Vreemd.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:38 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Hebben we daar concreet zicht op dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
9 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmettingen
30 gemeentes met 2-4 besmettingen
75 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Idem. Ik geloof 't ook niet.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:42 schreef opreis het volgende:
[..]
Als je kinderen niet test dan ga je daar ook geen besmettingen constateren. En bovendien is wel gebleken dat het vooral de ouderen zijn die er echt ziek van worden/symptomen vertonen. Dus ja ik snap best hoe het kan dat het lijkt dat kinderen het niet of nauwelijks doorgeven, ik geloof het alleen niet zo.
Wat is het alternatief? Een hele generatie kinderen kapotmaken? Dat vind ik onevenredig.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:44 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat is het alternatief?
Is een overvol ziekenhuis acceptabel als de kinderen maar naar school kunnen gaan? Is het eerlijk dat een kapster failliet gaat omdat zij niet mag knippen maar een kind wel les mag volgen? Zelfde voor horeca.
Denk niet dat iemand deze situatie wil. We willen allemaal weer onze vrijheid terug.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:45 schreef opreis het volgende:
[..]
Verkiezingen zijn ook geweest dus ze kunnen nu weer schijt hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |