Dat is een keuze.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Terecht of niet, de consequentie is dat de lockdown nog wel even voortduurt.
Moet het nog zien hoe snel het allemaal kan gaan straks. Men moet dan wel echt op kunnen schalen naar 1 miljoen vaccins per week en hopen dat er qua bevoorradingen en administratie niet te veel mis gaat.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:34 schreef trein2000 het volgende:
We hebben trouwens wel echt donders mazzel dat dat vaccin er zo snel is. Moet je nagaan als je nu nog geen concreet zicht op een vaccin had gehad...
Ik denk dat het probleem niet zo zeer bij de schoolkinderen ligt, maar bij de ouders van die schoolkinderen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Terecht of niet, de consequentie is dat de lockdown nog wel even voortduurt.
Ik vind die 1 miljoen per week gewoon te weinigquote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Moet het nog zien hoe snel het allemaal kan gaan straks. Men moet dan wel echt op kunnen schalen naar 1 miljoen vaccins per week en hopen dat er qua bevoorradingen en administratie niet te veel mis gaat.
Oh zeker zijn die er wel. Moet je wel durven, dat wel.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met deze cijfers zijn er weinig andere keuzes beschikbaar dan alles dicht te houden.
Hebben we daar concreet zicht op dan?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:34 schreef trein2000 het volgende:
We hebben trouwens wel echt donders mazzel dat dat vaccin er zo snel is. Moet je nagaan als je nu nog geen concreet zicht op een vaccin had gehad...
Ja idd. Lang leve de vooruitgang, wat dat betreft.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:34 schreef trein2000 het volgende:
Enige glimmertje aan de horizon.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:39 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ja idd. Lang leve de vooruitgang, wat dat betreft.
Was niet te overzien geweest anders...
Dingen veranderen afhankelijk van de situatie... Geloof niet dat ze iets uitsluiten.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:37 schreef opreis het volgende:
[..]
Omdat? Avondklokt zou ook als eerste weer opgeheven worden en maar 2 weken duren.
Is toch ook logisch als het virus van mens op mens over gaat. Bij scholen zitten mensen relatief lang en dicht op elkaar in gesloten ruimtes. Ik geloof er niet zo in dat het virus denkt "oohhh, dit mensje is maar 12 jaar oud, laat ik daar maar niet heen gaan.".quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat de kanteling is ontstaan sinds de scholen weer open zijn.
Mja. Zonder een vaccin zou 't niet best geweest zijn.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Enige glimmertje aan de horizon.
Tja, dat zou je zeggen, he. Toch hebben mensen maandenlang geroepen dat de scholen nauwelijks een rol van betekenis spelen bij de verspreiding van het virus.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:40 schreef opreis het volgende:
[..]
Is toch ook logisch als het virus van mens op mens over gaat. Bij scholen zitten mensen relatief lang en dicht op elkaar in gesloten ruimtes. Ik geloof er niet zo in dat het virus denkt "oohhh, dit mensje is maar 12 jaar oud, laat ik daar maar niet heen gaan.".
Als je kinderen niet test dan ga je daar ook geen besmettingen constateren. En bovendien is wel gebleken dat het vooral de ouderen zijn die er echt ziek van worden/symptomen vertonen. Dus ja ik snap best hoe het kan dat het lijkt dat kinderen het niet of nauwelijks doorgeven, ik geloof het alleen niet zo.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:34 schreef Celestien het volgende:
[..]
'Snotterende kinderen verspreiden het virus nauwelijks of niet', zo was het toch?
Daar heb ik nooit iets van geloofd. Ook vóór die Britse mutatie waren er al zieke kinderen, daar kun je wel vanuit gaan.
Wat is het alternatief?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:34 schreef tja77 het volgende:
Als je basisscholen nu dicht gooit, kun je dit schooljaar afschrijven. Veel basisscholen gaan in mei 1/2 weken dicht vanwege vakantie. In april heb je Pasen en Koningsdag, dus in de spurt naar einde schooljaar heb je echt alle schooldagen nodig.
Verkiezingen zijn ook geweest dus ze kunnen nu weer schijt hebben.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:40 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dingen veranderen afhankelijk van de situatie... Geloof niet dat ze iets uitsluiten.
Jij niet? Vreemd.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:38 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Hebben we daar concreet zicht op dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
9 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmettingen
30 gemeentes met 2-4 besmettingen
75 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Idem. Ik geloof 't ook niet.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:42 schreef opreis het volgende:
[..]
Als je kinderen niet test dan ga je daar ook geen besmettingen constateren. En bovendien is wel gebleken dat het vooral de ouderen zijn die er echt ziek van worden/symptomen vertonen. Dus ja ik snap best hoe het kan dat het lijkt dat kinderen het niet of nauwelijks doorgeven, ik geloof het alleen niet zo.
Wat is het alternatief? Een hele generatie kinderen kapotmaken? Dat vind ik onevenredig.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:44 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat is het alternatief?
Is een overvol ziekenhuis acceptabel als de kinderen maar naar school kunnen gaan? Is het eerlijk dat een kapster failliet gaat omdat zij niet mag knippen maar een kind wel les mag volgen? Zelfde voor horeca.
Denk niet dat iemand deze situatie wil. We willen allemaal weer onze vrijheid terug.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:45 schreef opreis het volgende:
[..]
Verkiezingen zijn ook geweest dus ze kunnen nu weer schijt hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |