hmmmm.. ik heb niet zo'n horloge...quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verplicht pinnen omdat het gros van de mensen contactloos pint. Ik betaal alles met mijn horloge, dubbele druk op de knop, even boven de scanner houden en ik ben weg.
Ja had ook gekund, daar heb je gelijk in, ik ben niet zo handig met dat soort dingen om eerlijk te zijn,quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Het idee is ook dat je contactloos pint
Heb het hier al eens vaker gezegd maar ben er de laatste tijd van geschrokken hoe normale, intelligente mensen zijn afgegleden naar het niveau geel hesje. Kan corona straks hopelijk verleden tijd zijn, er is echt iets fundamenteels veranderd in de maatschappij.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar daar gaat het in deze niet over vind ik. Heel veel mensen uit de anti corona/lockdown hoek zijn ook anti overheid (geworden) inmiddels. We leven in een dictatuur lees ik veel..
Stel inderdaad dat de regering zou zeggen dat ze alles loslaten en de samenleving weer open gooien, 200% zeker dat dan alsnog de tendens van wantrouwen, complotten, protesten etc door blijven gaan. Er is echt iets fundamenteels mis / aan de hand binnen (gelukkig) nog een kleine groep mensen in Nederland. Ik heb al vaker hier gezegd dat ik het in potentie gevaarlijk vind voor de mensen die het beleid moeten maken en communiceren (politici en wetenschappers) en hoop ten zeerste dat er dus geen mensen met gekke ideeën tot actie over zullen gaan.
Naar buiten, of naar iemand toe waardoor je toevalligerwijs de straat op moet?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, het lijkt me omdat iemand naar buiten wil, en dat niet kan/mag vanwege de avondklok.
Toevalligerwijs is dat niet ook naar buiten?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Naar buiten, of naar iemand toe waardoor je toevalligerwijs de straat op moet?
Wat? Die nep dokters en militairen?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:31 schreef Oidipous het volgende:
[ twitter ]
Toch best indrukwekkend om te zien. Jammer dat dit niet goed in de media wordt belicht.
Je kunt naar buiten om buiten te zijn (sport/ontspanning) of je bent buiten om je van A naar B te verplaatsen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Toevalligerwijs is dat niet ook naar buiten?
Is dat relevant? Het idee van de avondklok is dat je minder mensen opzoekt 's avonds, omdat je anders, inderdaad via de straat, niet meer thuiskomt. Kortom, de avondklok werkt daarin.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Naar buiten, of naar iemand toe waardoor je toevalligerwijs de straat op moet?
Als ik om 20:00 uur hardloop of om 22:00 uur, ja dat zal een wereld van verschil maken qua besmettingen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is dat relevant? Het idee van de avondklok is dat je minder mensen opzoekt 's avonds, omdat je anders, inderdaad via de straat, niet meer thuiskomt. Kortom, de avondklok werkt daarin.
Niet zo relevant toch?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je kunt naar buiten om buiten te zijn (sport/ontspanning) of je bent buiten om je van A naar B te verplaatsen.
Wil ik je best in volgen. Maar niet als iedereen moet thuiswerken en thuis studeert. Dan schuift gewoon de planning wat.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is dat relevant? Het idee van de avondklok is dat je minder mensen opzoekt 's avonds, omdat je anders, inderdaad via de straat, niet meer thuiskomt. Kortom, de avondklok werkt daarin.
Toch wel opvallend dat half Nederland opeens blijkbaar na 21u het (hard)loopommetje moet maken.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als ik om 20:00 uur hardloop of om 22:00 uur, ja dat zal een wereld van verschil maken qua besmettingen.
Dus ja, wat je buiten doet is wel degelijk relevant.
Kan gewoon met je pinpas, gewoon naast de pinautomaat houden...quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
hmmmm.. ik heb niet zo'n horloge...
[..]
Ja had ook gekund, daar heb je gelijk in, ik ben niet zo handig met dat soort dingen om eerlijk te zijn,
maar volgende keer zal ik dat eens proberen, ik heb nog nooit met mijn telefoon betaald eigenlijk
pin ik altijd, de meeste mensen trouwens, maar de jongere zullen dat zéker wel doen.
Is ook zo...
Werktijden kun je niet zondermeer aanpassen als je thuis werkt toch...quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wil ik je best in volgen. Maar niet als iedereen moet thuiswerken en thuis studeert. Dan schuift gewoon de planning wat.
Dat argument wordt vaker aangedragen, maar dat is niet mijn ervaring. In mijn omgeving laten echt heel veel mensen het etentje maar schieten, want anders moet je weer op tijd thuis zijn voor de avondklok.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan schuift gewoon de planning wat.
Hmm, dat vroeg ik me laatst ook nog af. Maar heb daar verder niets meer over gehoord.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:54 schreef DireStraits7 het volgende:
Weet iemand trouwens of het advies van de Gezondheidsraad om mensen die positief getest zijn maar één prik te geven overgenomen is door VWS? En zo ja, wat dat betekent voor het prikschema? Immers, dat scheelt toch ruim één miljoen prikken.
Met dat laatste vroeg ik me af of de logistieke uitdagingen die daarmee gepaard gaan opwegen tegen de voordelen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:17 schreef Celestien het volgende:
[..]
Hmm, dat vroeg ik me laatst ook nog af. Maar heb daar verder niets meer over gehoord.
Zouden antigeentesten trouwens niet wat zijn? Ze checken 't nu bij bloeddonoren, maar als het zo is dat mensen die reeds antistoffen hebben maar één prik nodig hebben, dan zou dat wel een effect kunnen hebben idd.
Hoop gespeculeer en aannames.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch wel opvallend dat half Nederland opeens na 21u blijkbaar opeens het (hard)loopommetje moet maken.
Ik bedoel, het kan. Maar je begrijpt zelf hopelijk ook dat > 95% niet op dat moment buiten is om in z'n eentje buiten te wandelen.
Dat is een heel goede vraag.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met dat laatste vroeg ik me af of de logistieke uitdagingen die daarmee gepaard gaan opwegen tegen de voordelen.
In wintertijd zijn de meeste bewegingen van mensen ver vóór 21:00. Om 21:00 zijn mensen al waar ze willen zijn. Terugkeren naar huis is een uitdaging maar voor met name de jeugd in het weekend geen belemmering. Avondklok is in deze vorm dan ook onnozel net zoals al het overige waar de overheid het afgelopen jaar de bevolking mee geteisterd.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je denkt te veel vanuit individuele situaties.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoop gespeculeer en aannames.
Wat dacht je van al die mensen die sporten in klein groepsverband (tot 5 personen). Of ze dat om 19:00 uur doen of om 22:00 uur. Maakt natuurlijk ook een wereld van verschil in besmettingen.
Hoeveel individuen kent Nederland?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je denkt te veel vanuit individuele situaties.
Veel meer individuen dan het aantal dat na 21u werkelijk uitsluitend naar buiten zou gaan om alleen een ommetje te maken.quote:
Mijn dubbelmaatjes kunnen gelukkig al om 19:00 uur op de baan staan. Dus wij kunnen gewoon tennissen, maar jij dus niet trainen. Is toch krom? Wat voegt die tijd dan toe? Juistem, geen ene fuck voor mij. En jij kunt niet trainen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook gaan bv. mijn tennislessen niet door (ondanks dat het weer kan met max. 4 per baan), 'want avondklok'. Voetbal kan ook nog niet doordeweeks, want niet genoeg capaciteit voor ons op een eerder tijdstip, en op ons normale tijdstip kruis je de avondklok.
Voor mij is het kut, inderdaad. Vanuit epidemiologisch oogpunt betekent het dat ik minder contacten heb en dus minder mensen potentieel kan besmetten.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mijn dubbelmaatjes kunnen gelukkig al om 19:00 uur op de baan staan. Dus wij kunnen gewoon tennissen, maar jij dus niet trainen. Is toch krom? Wat voegt die tijd dan toe? Juistem, geen ene fuck voor mij. En jij kunt niet trainen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |