SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
1830 thuis. Kleine maaltijd om niet op een lege maaltijd te gaan sporten. 1900 sporten. 2030 thuis. Daarna de grote maaltijd. Problem solved.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier idd.
Tot 1830 werk, eten maken, eten en afzakken. Ben pas meestal rond 2030 zo ver om weg te gaan. Dan tot 2200 en weer naar huis.
Dus ja, heeeeel veel last van de spertijd. Ongefundeerd onding.
De gemiddelde Nederlander gaat om 23.30 naar bed. Dat is 1/3e deel van 21.00-04.30. Nou, dan zal het ongeveer 70% zijn i.p.v. 80%.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:57 schreef ipa84 het volgende:
[..]
A op die manier maar dan zouden de meeste mensen naar bed moeten gaan tussen 22.00 en 23.00. Ook dat betwijfel ik.
Nee dat maakt niks uit, niet als het om de grondwet gaat.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt het wel uit of je met een maatregel 99% of 1% van Nederland treft.
Je snapt m'n punt neem ik aan wel.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:57 schreef ipa84 het volgende:
[..]
A op die manier maar dan zouden de meeste mensen naar bed moeten gaan tussen 22.00 en 23.00. Ook dat betwijfel ik.
Het duurde nog lang.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:58 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee dat maakt niks uit, niet als het om de grondwet gaat.
En hiermee geef je dus ook aan dat die avondklok 1 hele grote wassen neus is.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
1830 thuis. Kleine maaltijd om niet op een lege maaltijd te gaan sporten. 1900 sporten. 2030 thuis. Daarna de grote maaltijd. Problem solved.
Vind het ook onzin, daarom negeer ik het ding ook grotendeels. Zie werkelijk nooit politie of boa's. En als het mis gaat betaal ik de boete met liefde.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:52 schreef Red_85 het volgende: [..] Hier idd. Tot 1830 werk, eten maken, eten en afzakken. Ben pas meestal rond 2030 zo ver om weg te gaan. Dan tot 2200 en weer naar huis. Dus ja, heeeeel veel last van de spertijd. Ongefundeerd onding.
Nee, dat geef ik niet aan. Maar laat ook maar.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
En hiermee geef je dus ook aan dat die avondklok 1 hele grote wassen neus is.
Precies, die contacten zijn er vaak evenwel, vooral de mensen die toch al lak hebben aan regels.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar de avondklok voorkomt ook dat ome Henk en Tante Sjaan van 68 jaar oud 's middags met anderen afspreken of op de kleinkinderen passen, anders zouden ze misschien wel besmet raken en in het ziekenhuis belanden.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier idd.
Tot 1830 werk, eten maken, eten en afzakken. Ben pas meestal rond 2030 zo ver om weg te gaan. Dan tot 2200 en weer naar huis.
Dus ja, heeeeel veel last van de spertijd. Ongefundeerd onding.
Maar je gaat niet want het is niet haalbaar voor je. En weer een contactmoment minder.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bij ons bedrijf is 1 persoon een keer aangehouden, vlakbij haar woning ook nog. Kans op controle is zo kleinquote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vind het ook onzin, daarom negeer ik het ding ook grotendeels. Zie werkelijk nooit politie of boa's. En als het mis gaat betaal ik de boete met liefde.
Dat doe je wel.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, dat geef ik niet aan. Maar laat ook maar.
Als je de politie nodig hebt om te bepalen of je iets wel of niet doet zegt dat wel iets over je karakter. NoFi verder, meer een constatering.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vind het ook onzin, daarom negeer ik het ding ook grotendeels. Zie werkelijk nooit politie of boa's. En als het mis gaat betaal ik de boete met liefde.
En daar zit het grootste deel van het probleem: op die modellen valt nogal wat af te dingen. Of liever: op de data waarmee die modellen gevuld worden, want die schieten tekort met extreme onzekerheidsmarges tot gevolg. Zo hebben ze voor het berekenen van het effect van die avondklok mobiliteitscijfers gebruikt - maar wel die van de hele dag, want uitgesplitst per tijdvak zijn ze niet beschikbaar. Ook is het niet los te koppelen van bezoekbeperkingen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik kan nu een heel verhaal afsteken over hoe statistische modellering werkt, maar ik vrees dat het verspilde tijd zou zijn. Kort gezegd: een effectgrootte van ~10% fit blijkbaar het beste op de modellen.
De risico's ook.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
Daarvoor zijn de onzekerheden veel te groot.
Er zijn meer risico's dan alleen die voor de ziekenhuizen.quote:
Je denkt er hetzelfde over als ik dus? Kom er niet helemaal uit wat je nu bedoelt tov mijn post.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je de politie nodig hebt om te bepalen of je iets wel of niet doet zegt dat wel iets over je karakter. NoFi verder, meer een constatering.
Ik ken verschillende mensen die echt bang zijn om een stap buiten de deur te zetten. Dat vind ik best wel heftig.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Bij ons bedrijf is 1 persoon een keer aangehouden, vlakbij haar woning ook nog. Kans op controle is zo klein
Ik denk het niet.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je denkt er hetzelfde over als ik dus? Kom er niet helemaal uit wat je nu bedoelt tov mijn post.
Ook dat denk ik niet.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben het in ieder geval een keer met je eens
Ja en hoeveel ongelukken gebeuren daardoor ? Het is nu inderdaad veel drukker om 20.30quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:12 schreef leolinedance het volgende:
Een keer te hard rijden doen we (bijna) allemaal wel, maar het risico op 95 euro om je vrijheid terug te pakken is dat voor velen niet waard.
2 minuten eerder thuis > vrijheid
Zeker, mensen onderschatten het mentale effect. Ik gooi vaak vuil weg na 21.00 en kijk eerst ook even of er een politieauto staat ergens.....Dat gevoel raken veel mensen ook niet meer kwijt vrees ik.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ken verschillende mensen die echt bang zijn om een stap buiten de deur te zetten. Dat vind ik best wel heftig.
Geen idee, lijkt me ook niet zo relevant. Hoeveel IC opnames en coronadoden zijn er meer door mensen die de avondklok overtreden?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja en hoeveel ongelukken gebeuren daardoor ? Het is nu inderdaad veel drukker om 20.30
Ja precies dat soort dingen. Echt erg hoor. Als je dat een jaar geleden had gezegd werd je voor gek (of w*pp**) uitgemaakt.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeker, mensen onderschatten het mentale effect. Ik gooi vaak vuil weg na 21.00 en kijk eerst ook even of er een politieauto staat ergens.....Dat gevoel raken veel mensen ook niet meer kwijt vrees ik.
Dat mentale effect veroorzaakt meer schade dan corona
Maar dat we zo gaan denken is natuurlijk wel vrij ernstig. Net als argumenten als "ach, 80% van de tijd slaapt een normale Nederlander" of "mij raakt het niet, dus ik vind de maatregel prima" dat zijn. Daarmee reduceer je de inschatting van de proportionaliteit van een toch redelijk extreem ingrijpende maatregel tot je eigen individuele ongerief en het is erg eng als dat als voor- of tegenargument wordt ingezet.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:12 schreef leolinedance het volgende:
Een keer te hard rijden doen we (bijna) allemaal wel, maar het risico op 95 euro om je vrijheid terug te pakken is dat voor velen niet waard.
Gewoon nieuwsgierig ... waarom zo laat? (Mijn vraag heeft niks te maken met de avondklok.)quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeker, mensen onderschatten het mentale effect. Ik gooi vaak vuil weg na 21.00 en kijk eerst ook even of er een politieauto staat ergens.....Dat gevoel raken veel mensen ook niet meer kwijt vrees ik.
Sleepnetwetgeving? Och, 99% van de tijd doe ik niks ernstigs dus vind het wel prima allemaalquote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar dat we zo gaan denken is natuurlijk wel vrij ernstig. Net als argumenten als "ach, 80% van de tijd slaapt een normale Nederlander" of "mij raakt het niet, dus ik vind de maatregel prima" dat zijn. Daarmee reduceer je de inschatting van de proportionaliteit van een toch redelijk extreem ingrijpende maatregel tot je eigen individuele ongerief en het is erg eng als dat als voor- of tegenargument wordt ingezet.
Hier ookquote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:29 schreef maily het volgende:
[..]
Gewoon nieuwsgierig ... waarom zo laat? (Mijn vraag heeft niks te maken met de avondklok.)
De proportionaliteit moet je dan ook wel afwegen tegen het algemene belang. Al een jaar lang staat onze zorg, economie en eigenlijk het hele land op instorten zodra we de maatregelen terugdraaien (voor een mooi voorbeeld zie Brazilie).quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar dat we zo gaan denken is natuurlijk wel vrij ernstig. Net als argumenten als "ach, 80% van de tijd slaapt een normale Nederlander" of "mij raakt het niet, dus ik vind de maatregel prima" dat zijn. Daarmee reduceer je de inschatting van de proportionaliteit van een toch redelijk extreem ingrijpende maatregel tot je eigen individuele ongerief en het is erg eng als dat als voor- of tegenargument wordt ingezet.
De stelling dat het algemeen belang altijd moet voorgaan op individuele belangen vind ik niet bepaald rechtsstatelijk...quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
De proportionaliteit moet je dan ook wel afwegen tegen het algemene belang. Al een jaar lang staat onze zorg, economie en eigenlijk het hele land op instorten zodra we de maatregelen terugdraaien (voor een mooi voorbeeld zie Brazilie).
Het algemene, nationale belang zal altijd zwaarder moeten wegen dan het belang van de onderdanen van een land. Als de avondklok het land veel leed en economische schade kan besparen dan moet dat offer maar gebracht worden. Ik ben het wel eens met de mensen die zeggen dat het allemaal niet geweldig onderbouwd is.
De gemiddelde 30 plusser wellicht.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander gaat om 23.30 naar bed. Dat is 1/3e deel van 21.00-04.30. Nou, dan zal het ongeveer 70% zijn i.p.v. 80%.
Tot ze met hun niet-opgegeven leasebak op zondag bij de meubeloutlet hebben gestaan, erachter komen dat de fiscus de parkeergegevens bij Yellowbrick opvraagt en een halve ton bij ze naheft. Dan is de wereld te klein.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Sleepnetwetgeving? Och, 99% van de tijd doe ik niks ernstigs dus vind het wel prima allemaal
Ik deel je enthousiasme hoor, begrijp me niet verkeerd.. echter; ik kan geen enkele reden bedenken waarom dit soort testen niet vorig jaar al zijn gedaan, oktober/november/december. Dan had je nu al wat mogelijk kunnen maken bijvoorbeeld, wat maatregelen volgen buiten zo'n festival weer makkelijker maakt, meer draagvlak, etc.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:38 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/286368/(...)n-de-supermarkt.html
Nice man! Dit geeft echt hoop voor de zomer! En de kamerbrief van gisteren zei dus woordelijk dat in plaats van de 1.5m maatregelen zouden gelden op grote evenementen en festivals na 1 juli zoals die nu worden getest bij fieldlabs.
Wat dus betekent Dat dit is wat het kabinet van plan is voor de zomer.
Feest!
Je reageerde niet op mij, maar plastic mag ik bijvoorbeeld alleen op woensdagavond langs de weg zetten, na acht uur of half negen. Ik vergeet het negen van de tien keer en denk er dan pas om elf uur aan als ik naar bed ga. Maar ik zag van de week al om drie uur 's middags allemaal zakken op het verzamelpunt dus denk dat ik hem er ook maar eerder neerleg.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:29 schreef maily het volgende:
[..]
Gewoon nieuwsgierig ... waarom zo laat? (Mijn vraag heeft niks te maken met de avondklok.)
Hier mogen we het grof vuil ná 21.00 aan de weg plaatsen. Dat is ook een leuke discussie met ambtenaren. Win je niet overigens.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:43 schreef CherryLips het volgende:
Je reageerde niet op mij, maar plastic mag ik bijvoorbeeld alleen op woensdagavond langs de weg zetten, na acht uur of half negen. Ik vergeet het negen van de tien keer en denk er dan pas om elf uur aan als ik naar bed ga. Maar ik zag van de week al om drie uur 's middags allemaal zakken op het verzamelpunt dus denk dat ik hem er ook maar eerder neerleg.
Groot stuk in de Televaag met dezelfde strekking.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:44 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zag dat de ME vandaag weer heeft opgetreden tegen de democratie?
Wel gek dat ik ze afgelopen week niet heb zien ingrijpen bij al die feestende politieke partijen.
Stuur m even een berichtje en vraag om bronnen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:45 schreef THEFXR het volgende:
waar/hoe/wie kan het verifiëren?
[ twitter ]
Vanuit de voordeur op de stoep lazeren.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Hier mogen we het grof vuil ná 21.00 aan de weg plaatsen. Dat is ook een leuke discussie met ambtenaren. Win je niet overigens.
Weet die kerel dat Nederland meer ziekenhuizen telt?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:45 schreef THEFXR het volgende:
waar/hoe/wie kan het verifiëren?
[ twitter ]
Voor Halsema maakt het blijkbaar uit waar je voor wil demonstreren. Selectief optreden is eigenlijk nog erger dan álle demonstraties verbieden.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Groot stuk in de Televaag met dezelfde strekking.
Ook dat kan je natuurlijk prima om 04:30quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Hier mogen we het grof vuil ná 21.00 aan de weg plaatsen. Dat is ook een leuke discussie met ambtenaren. Win je niet overigens.
Nee het maakt uit of je wel of niet bereid bent de coronamaatregelen en een max. aantal personen in acht te nemen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor Halsema maakt het blijkbaar uit waar je voor wil demonstreren. Selectief optreden is eigenlijk nog erger dan álle demonstraties verbieden.
Eens.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor Halsema maakt het blijkbaar uit waar je voor wil demonstreren. Selectief optreden is eigenlijk nog erger dan álle demonstraties verbieden.
Ze krijgen de toeslagen nog niet eens op de rit laat staan dat ze capabel genoeg zijn om een auto te checken.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Tot ze met hun niet-opgegeven leasebak op zondag bij de meubeloutlet hebben gestaan, erachter komen dat de fiscus de parkeergegevens bij Yellowbrick opvraagt en een halve ton bij ze naheft. Dan is de wereld te klein.
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet die kerel dat Nederland meer ziekenhuizen telt?
En om überhaupt tot een discussie over die balansafweging - en over de vraag of het collectief belang altijd prevaleert boven de som van individuele belangen en hoe je dat dan meet - is er data nodig. Meer dan een literatuuronderzoek dat uit drie voetnoten naar andere studies bestaat.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:34 schreef Confetti het volgende:
De proportionaliteit moet je dan ook wel afwegen tegen het algemene belang.
Einde van de dag, lekker rustig ook, geen mensen in de lift.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:29 schreef maily het volgende:
[..]
Jaa precies.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:51 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Nee het maakt uit of je wel of niet bereid bent de coronamaatregelen en een max. aantal personen in acht te nemen.
Do as I say, don't do as I do.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:01 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jaa precies.
Zoals op de Dam bedoel je?
Net als bij die BLM demonstratie zeker.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:51 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Nee het maakt uit of je wel of niet bereid bent de coronamaatregelen en een max. aantal personen in acht te nemen.
Dat is nu natuurlijk even geen sensatiekrant.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Groot stuk in de Televaag met dezelfde strekking.
Ik denk meden omdat nu pas de testcapaciteit bestaat. Iedereen roept dat, maar vergeet niet dat de eerste sneltesten toen ongeveer net goedgekeurd werden.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik deel je enthousiasme hoor, begrijp me niet verkeerd.. echter; ik kan geen enkele reden bedenken waarom dit soort testen niet vorig jaar al zijn gedaan, oktober/november/december. Dan had je nu al wat mogelijk kunnen maken bijvoorbeeld, wat maatregelen volgen buiten zo'n festival weer makkelijker maakt, meer draagvlak, etc.
Voel je je inmiddels weer wat gemakkelijker, ouwe knuffelbeer?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:12 schreef eragon2890 het volgende:
Ze laten het makkelijk lijken, maar dat is dus een godgegeven prestatie, niet iets triviaals 😉 *saluut*
Not sure if serious, or just trolling...quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Einde van de dag, lekker rustig ook, geen mensen in de lift.
Lekker wat frisse avondlucht ook, hou ik van.
Ik kan 'm nogmaals plaatsen, maar ik vraag me af of je wel leest wat ik zeg...quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat doe je wel.
Een andere planning waardoor je nog steeds evenveel kans hebt om anderen te besmetten.
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:34 schreef DireStraits7 het volgende:
En de vraag is ook helemaal niet hoeveel manieren er zijn om onder de avondklok uit te kunnen komen. De vraag is hoeveel mensen zich er wel aan houden en je daarmee contacten vermijdt die zonder avondklok wél plaatsgevonden zou hebben.
Dat het mentale effect onderschat wordt ?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:16 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Not sure if serious, or just trolling...
Dit soort redenaties, echt hoor....quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Hier ook
Werk, koken, eten met gezin, opruimen, kind voorlezen, avondritueel en op bed flikkeren. Eer dat ik dan buiten met met container is het wel 21 uur geweest
Dat zou misschien nog wel kunnen, maar toch niet op basis van jouw voorbeeld? 😯quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat het mentale effect onderschat wordt ?
Nee natuurlijk niet, dat mensen die na 21.00 uur buiten zijn het gevoel houden zich niet aan de regels te houden.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:29 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat zou misschien nog wel kunnen, maar toch niet op basis van jouw voorbeeld? 😯
Nee het zijn allemaal voorbeelden van onnodige beperking van vrijheid. Daarom is de avondklok kut en veels te ingrijpend.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit soort redenaties, echt hoor....
Ik zet na 21u het vuil buiten, want ik moet mijn kind voorlezen en op bed gooien. Want ja, dat kan ook echt niet 1 minuut later.
En daarom is de avondklok kut.
Ja, je hebt gelijk. We kunnen beter een avondklok maken die afhankelijk is van welk leeftijdscohort je zit. Voor 80-jarigen is 'ie van 18-02.30. Voor 20-jarigen van 23.30-08.00.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De gemiddelde 30 plusser wellicht.
Alhoewel ik de half 5 ook nog wel aantik in het weekend (overigens ook iets dat het gemiddelde omhoog zal trekken).
Het was een antwoord op deze vraagquote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit soort redenaties, echt hoor....
Ik zet na 21u het vuil buiten, want ik moet mijn kind voorlezen en op bed gooien. Want ja, dat kan ook echt niet 1 minuut later.
En daarom is de avondklok kut.
Eer ik een keer bedenk dat vuilnis weggetieft moet worden, is het vaak na 21 uur. Heeft dat impact vanwege de avondklok, nee, niet bepaald hier.quote:Gewoon nieuwsgierig ... waarom zo laat? (Mijn vraag heeft niks te maken met de avondklok.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |