Zeker, mensen onderschatten het mentale effect. Ik gooi vaak vuil weg na 21.00 en kijk eerst ook even of er een politieauto staat ergens.....Dat gevoel raken veel mensen ook niet meer kwijt vrees ik.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ken verschillende mensen die echt bang zijn om een stap buiten de deur te zetten. Dat vind ik best wel heftig.
Geen idee, lijkt me ook niet zo relevant. Hoeveel IC opnames en coronadoden zijn er meer door mensen die de avondklok overtreden?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja en hoeveel ongelukken gebeuren daardoor ? Het is nu inderdaad veel drukker om 20.30
Ja precies dat soort dingen. Echt erg hoor. Als je dat een jaar geleden had gezegd werd je voor gek (of w*pp**) uitgemaakt.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeker, mensen onderschatten het mentale effect. Ik gooi vaak vuil weg na 21.00 en kijk eerst ook even of er een politieauto staat ergens.....Dat gevoel raken veel mensen ook niet meer kwijt vrees ik.
Dat mentale effect veroorzaakt meer schade dan corona
Maar dat we zo gaan denken is natuurlijk wel vrij ernstig. Net als argumenten als "ach, 80% van de tijd slaapt een normale Nederlander" of "mij raakt het niet, dus ik vind de maatregel prima" dat zijn. Daarmee reduceer je de inschatting van de proportionaliteit van een toch redelijk extreem ingrijpende maatregel tot je eigen individuele ongerief en het is erg eng als dat als voor- of tegenargument wordt ingezet.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:12 schreef leolinedance het volgende:
Een keer te hard rijden doen we (bijna) allemaal wel, maar het risico op 95 euro om je vrijheid terug te pakken is dat voor velen niet waard.
Gewoon nieuwsgierig ... waarom zo laat? (Mijn vraag heeft niks te maken met de avondklok.)quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeker, mensen onderschatten het mentale effect. Ik gooi vaak vuil weg na 21.00 en kijk eerst ook even of er een politieauto staat ergens.....Dat gevoel raken veel mensen ook niet meer kwijt vrees ik.
Dat mentale effect veroorzaakt meer schade dan corona
Sleepnetwetgeving? Och, 99% van de tijd doe ik niks ernstigs dus vind het wel prima allemaalquote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar dat we zo gaan denken is natuurlijk wel vrij ernstig. Net als argumenten als "ach, 80% van de tijd slaapt een normale Nederlander" of "mij raakt het niet, dus ik vind de maatregel prima" dat zijn. Daarmee reduceer je de inschatting van de proportionaliteit van een toch redelijk extreem ingrijpende maatregel tot je eigen individuele ongerief en het is erg eng als dat als voor- of tegenargument wordt ingezet.
Hier ookquote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:29 schreef maily het volgende:
[..]
Gewoon nieuwsgierig ... waarom zo laat? (Mijn vraag heeft niks te maken met de avondklok.)
De proportionaliteit moet je dan ook wel afwegen tegen het algemene belang. Al een jaar lang staat onze zorg, economie en eigenlijk het hele land op instorten zodra we de maatregelen terugdraaien (voor een mooi voorbeeld zie Brazilie).quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar dat we zo gaan denken is natuurlijk wel vrij ernstig. Net als argumenten als "ach, 80% van de tijd slaapt een normale Nederlander" of "mij raakt het niet, dus ik vind de maatregel prima" dat zijn. Daarmee reduceer je de inschatting van de proportionaliteit van een toch redelijk extreem ingrijpende maatregel tot je eigen individuele ongerief en het is erg eng als dat als voor- of tegenargument wordt ingezet.
De stelling dat het algemeen belang altijd moet voorgaan op individuele belangen vind ik niet bepaald rechtsstatelijk...quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
De proportionaliteit moet je dan ook wel afwegen tegen het algemene belang. Al een jaar lang staat onze zorg, economie en eigenlijk het hele land op instorten zodra we de maatregelen terugdraaien (voor een mooi voorbeeld zie Brazilie).
Het algemene, nationale belang zal altijd zwaarder moeten wegen dan het belang van de onderdanen van een land. Als de avondklok het land veel leed en economische schade kan besparen dan moet dat offer maar gebracht worden. Ik ben het wel eens met de mensen die zeggen dat het allemaal niet geweldig onderbouwd is.
De gemiddelde 30 plusser wellicht.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander gaat om 23.30 naar bed. Dat is 1/3e deel van 21.00-04.30. Nou, dan zal het ongeveer 70% zijn i.p.v. 80%.
Tot ze met hun niet-opgegeven leasebak op zondag bij de meubeloutlet hebben gestaan, erachter komen dat de fiscus de parkeergegevens bij Yellowbrick opvraagt en een halve ton bij ze naheft. Dan is de wereld te klein.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Sleepnetwetgeving? Och, 99% van de tijd doe ik niks ernstigs dus vind het wel prima allemaal
Ik deel je enthousiasme hoor, begrijp me niet verkeerd.. echter; ik kan geen enkele reden bedenken waarom dit soort testen niet vorig jaar al zijn gedaan, oktober/november/december. Dan had je nu al wat mogelijk kunnen maken bijvoorbeeld, wat maatregelen volgen buiten zo'n festival weer makkelijker maakt, meer draagvlak, etc.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:38 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/286368/(...)n-de-supermarkt.html
Nice man! Dit geeft echt hoop voor de zomer! En de kamerbrief van gisteren zei dus woordelijk dat in plaats van de 1.5m maatregelen zouden gelden op grote evenementen en festivals na 1 juli zoals die nu worden getest bij fieldlabs.
Wat dus betekent Dat dit is wat het kabinet van plan is voor de zomer.
Feest!
Je reageerde niet op mij, maar plastic mag ik bijvoorbeeld alleen op woensdagavond langs de weg zetten, na acht uur of half negen. Ik vergeet het negen van de tien keer en denk er dan pas om elf uur aan als ik naar bed ga. Maar ik zag van de week al om drie uur 's middags allemaal zakken op het verzamelpunt dus denk dat ik hem er ook maar eerder neerleg.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:29 schreef maily het volgende:
[..]
Gewoon nieuwsgierig ... waarom zo laat? (Mijn vraag heeft niks te maken met de avondklok.)
Hier mogen we het grof vuil ná 21.00 aan de weg plaatsen. Dat is ook een leuke discussie met ambtenaren. Win je niet overigens.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:43 schreef CherryLips het volgende:
Je reageerde niet op mij, maar plastic mag ik bijvoorbeeld alleen op woensdagavond langs de weg zetten, na acht uur of half negen. Ik vergeet het negen van de tien keer en denk er dan pas om elf uur aan als ik naar bed ga. Maar ik zag van de week al om drie uur 's middags allemaal zakken op het verzamelpunt dus denk dat ik hem er ook maar eerder neerleg.
Groot stuk in de Televaag met dezelfde strekking.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:44 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zag dat de ME vandaag weer heeft opgetreden tegen de democratie?
Wel gek dat ik ze afgelopen week niet heb zien ingrijpen bij al die feestende politieke partijen.
Stuur m even een berichtje en vraag om bronnen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:45 schreef THEFXR het volgende:
waar/hoe/wie kan het verifiëren?
[ twitter ]
Vanuit de voordeur op de stoep lazeren.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Hier mogen we het grof vuil ná 21.00 aan de weg plaatsen. Dat is ook een leuke discussie met ambtenaren. Win je niet overigens.
Weet die kerel dat Nederland meer ziekenhuizen telt?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:45 schreef THEFXR het volgende:
waar/hoe/wie kan het verifiëren?
[ twitter ]
Voor Halsema maakt het blijkbaar uit waar je voor wil demonstreren. Selectief optreden is eigenlijk nog erger dan álle demonstraties verbieden.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Groot stuk in de Televaag met dezelfde strekking.
Ook dat kan je natuurlijk prima om 04:30quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Hier mogen we het grof vuil ná 21.00 aan de weg plaatsen. Dat is ook een leuke discussie met ambtenaren. Win je niet overigens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |