Nee het maakt uit of je wel of niet bereid bent de coronamaatregelen en een max. aantal personen in acht te nemen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor Halsema maakt het blijkbaar uit waar je voor wil demonstreren. Selectief optreden is eigenlijk nog erger dan álle demonstraties verbieden.
Eens.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor Halsema maakt het blijkbaar uit waar je voor wil demonstreren. Selectief optreden is eigenlijk nog erger dan álle demonstraties verbieden.
Ze krijgen de toeslagen nog niet eens op de rit laat staan dat ze capabel genoeg zijn om een auto te checken.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Tot ze met hun niet-opgegeven leasebak op zondag bij de meubeloutlet hebben gestaan, erachter komen dat de fiscus de parkeergegevens bij Yellowbrick opvraagt en een halve ton bij ze naheft. Dan is de wereld te klein.
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet die kerel dat Nederland meer ziekenhuizen telt?
En om überhaupt tot een discussie over die balansafweging - en over de vraag of het collectief belang altijd prevaleert boven de som van individuele belangen en hoe je dat dan meet - is er data nodig. Meer dan een literatuuronderzoek dat uit drie voetnoten naar andere studies bestaat.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:34 schreef Confetti het volgende:
De proportionaliteit moet je dan ook wel afwegen tegen het algemene belang.
Einde van de dag, lekker rustig ook, geen mensen in de lift.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:29 schreef maily het volgende:
[..]
Gewoon nieuwsgierig ... waarom zo laat? (Mijn vraag heeft niks te maken met de avondklok.)
Jaa precies.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:51 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Nee het maakt uit of je wel of niet bereid bent de coronamaatregelen en een max. aantal personen in acht te nemen.
Do as I say, don't do as I do.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:01 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jaa precies.
Zoals op de Dam bedoel je?
Net als bij die BLM demonstratie zeker.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:51 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Nee het maakt uit of je wel of niet bereid bent de coronamaatregelen en een max. aantal personen in acht te nemen.
Dat is nu natuurlijk even geen sensatiekrant.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Groot stuk in de Televaag met dezelfde strekking.
Ik denk meden omdat nu pas de testcapaciteit bestaat. Iedereen roept dat, maar vergeet niet dat de eerste sneltesten toen ongeveer net goedgekeurd werden.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik deel je enthousiasme hoor, begrijp me niet verkeerd.. echter; ik kan geen enkele reden bedenken waarom dit soort testen niet vorig jaar al zijn gedaan, oktober/november/december. Dan had je nu al wat mogelijk kunnen maken bijvoorbeeld, wat maatregelen volgen buiten zo'n festival weer makkelijker maakt, meer draagvlak, etc.
Voel je je inmiddels weer wat gemakkelijker, ouwe knuffelbeer?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:12 schreef eragon2890 het volgende:
Ze laten het makkelijk lijken, maar dat is dus een godgegeven prestatie, niet iets triviaals 😉 *saluut*
Not sure if serious, or just trolling...quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeker, mensen onderschatten het mentale effect. Ik gooi vaak vuil weg na 21.00 en kijk eerst ook even of er een politieauto staat ergens.....Dat gevoel raken veel mensen ook niet meer kwijt vrees ik.
Dat mentale effect veroorzaakt meer schade dan corona
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Einde van de dag, lekker rustig ook, geen mensen in de lift.
Lekker wat frisse avondlucht ook, hou ik van.
Ik kan 'm nogmaals plaatsen, maar ik vraag me af of je wel leest wat ik zeg...quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat doe je wel.
Een andere planning waardoor je nog steeds evenveel kans hebt om anderen te besmetten.
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:34 schreef DireStraits7 het volgende:
En de vraag is ook helemaal niet hoeveel manieren er zijn om onder de avondklok uit te kunnen komen. De vraag is hoeveel mensen zich er wel aan houden en je daarmee contacten vermijdt die zonder avondklok wél plaatsgevonden zou hebben.
Dat het mentale effect onderschat wordt ?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:16 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Not sure if serious, or just trolling...
Dit soort redenaties, echt hoor....quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Hier ook
Werk, koken, eten met gezin, opruimen, kind voorlezen, avondritueel en op bed flikkeren. Eer dat ik dan buiten met met container is het wel 21 uur geweest
Dat zou misschien nog wel kunnen, maar toch niet op basis van jouw voorbeeld? 😯quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat het mentale effect onderschat wordt ?
Nee natuurlijk niet, dat mensen die na 21.00 uur buiten zijn het gevoel houden zich niet aan de regels te houden.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:29 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat zou misschien nog wel kunnen, maar toch niet op basis van jouw voorbeeld? 😯
Nee het zijn allemaal voorbeelden van onnodige beperking van vrijheid. Daarom is de avondklok kut en veels te ingrijpend.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit soort redenaties, echt hoor....
Ik zet na 21u het vuil buiten, want ik moet mijn kind voorlezen en op bed gooien. Want ja, dat kan ook echt niet 1 minuut later.
En daarom is de avondklok kut.
Ja, je hebt gelijk. We kunnen beter een avondklok maken die afhankelijk is van welk leeftijdscohort je zit. Voor 80-jarigen is 'ie van 18-02.30. Voor 20-jarigen van 23.30-08.00.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De gemiddelde 30 plusser wellicht.
Alhoewel ik de half 5 ook nog wel aantik in het weekend (overigens ook iets dat het gemiddelde omhoog zal trekken).
Het was een antwoord op deze vraagquote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit soort redenaties, echt hoor....
Ik zet na 21u het vuil buiten, want ik moet mijn kind voorlezen en op bed gooien. Want ja, dat kan ook echt niet 1 minuut later.
En daarom is de avondklok kut.
Eer ik een keer bedenk dat vuilnis weggetieft moet worden, is het vaak na 21 uur. Heeft dat impact vanwege de avondklok, nee, niet bepaald hier.quote:Gewoon nieuwsgierig ... waarom zo laat? (Mijn vraag heeft niks te maken met de avondklok.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |