Dat komt omdat jouw uitgangspunt een totaal gemicromanagede samenleving is en als er geen noodzaak is om een regel af te schaffen, dan is het dus een goede regel. Dat kan, maar ik zie liever een open en vrije samenleving waar we alleen wetten maken met een breed draagvlak, een duidelijk doel en een bewezen effect.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:16 schreef miss_sly het volgende:
maar dat die maatregel er dringend af niet, zie ik echt niet.
Had dat een jaar geleden vijf weken gedaan en er was nooit iets aan de hand geweest. Maarja, MuH vRiJhEiD. Maar mensen zijn wat dat betreft meer van de zachte heelmeesters.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:21 schreef tja77 het volgende:
Als je nu 2 weken ALLES stillegt in Europa.
Dat boodschappen worden bezorgd bij mensen thuis door mensen die gevaccineerd zijn. Alleen hulpverleners mogen het huis uit en in extreme gevallen monteurs (die gevaccineerd zijn).
2 Weken mag helemaal fucking niks.
Dan ben je toch van heel deze poppenkast af?
Heb je daarna weer ergens besmettingen, dan lock je dat gebied af. We zijn nu al een jaar aan het kutten zonder resultaat. Er is de mogelijkheid tot vaccineren, dan vaccineer je eerst de mensen die noodzakelijk zijn om een totale lockdown het land draaiende te houden.
Nee. Helaas.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:21 schreef tja77 het volgende:
Dat boodschappen worden bezorgd bij mensen thuis door mensen die gevaccineerd zijn. Alleen hulpverleners mogen het huis uit en in extreme gevallen monteurs (die gevaccineerd zijn).
Heb je daarna weer ergens besmettingen, dan lock je dat gebied af. We zijn nu al een jaar aan het kutten zonder resultaat. Er is de mogelijkheid tot vaccineren, dan vaccineer je eerst de mensen die noodzakelijk zijn om een totale lockdown het land draaiende te houden.
Dat is niet mijn uitgangspunt. Zo denk ik ook niet over regels. Sterker nog, ik zeg letterlijk dat ik niet zie hoe deze regel iets doet. Je aannames kloppen dus weer eens niet.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat komt omdat jouw uitgangspunt een totaal gemicromanagede samenleving is en als er geen noodzaak is om een regel af te schaffen, dan is het dus een goede regel. Dat kan, maar ik zie liever een open en vrije samenleving waar we alleen wetten maken met een breed draagvlak, een duidelijk doel en een bewezen effect.
Dat je dat niet snapt komt door je uitgangspunt, dat kan ik echt niet beter uitleggen. Als een regel er volgens de uitgangspunten die ik noem, en waarvan je beweert ze te onderschrijven, er niet hoeft te zijn, waarom snap je dan niet dat mensen van mening zijn dat ze moet worden afgeschaft?quote:Op zondag 21 maart 2021 09:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet mijn uitgangspunt. Zo denk ik ook niet over regels. Sterker nog, ik zeg letterlijk dat ik niet zie hoe deze regel iets doet. Je aannames kloppen dus weer eens niet.
Ik snap alleen niet waarom tegen deze regel geageerd wordt, juist omdat die met alle huidige in place geen enkel effect heeft. Dat men een open en vrije samenleving wil, snap ik, maar daar is veel meer voor nodig dan afschaffen van deze ene lege maatregel.
Macht en aandacht doet hele rare dingen met mensen.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Individueel de media opzoeken? Dacht het niet.
natuurlijk johquote:Op zondag 21 maart 2021 09:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Had dat een jaar geleden vijf weken gedaan en er was nooit iets aan de hand geweest. Maarja, MuH vRiJhEiD. Maar mensen zijn wat dat betreft meer van de zachte heelmeesters.
Inderdaad, ja.quote:
Neuh, dat komt niet eens bij Maurice vandaan joh. Doe eens niet zo raar.quote:
Je doet zelf raar, je komt met een bewering die je niet kan staven, dat doet me wel aan Maurice denken.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Neuh, dat komt niet eens bij Maurice vandaan joh. Doe eens niet zo raar.
Dan begrijp jij mij niet.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat je dat niet snapt komt door je uitgangspunt, dat kan ik echt niet beter uitleggen. Als een regel er volgens de uitgangspunten die ik noem, en waarvan je beweert ze te onderschrijven, er niet hoeft te zijn, waarom snap je dan niet dat mensen van mening zijn dat ze moet worden afgeschaft?
Het is gewoon een van de meest extreme vormen van micromanagement. Veel mensen hebben er inmiddels tabak van om bij iedere stap die ze willen zetten in hun dagelijkse leven, te moeten nadenken of je die van Hugo en Jaap wel mag zetten. En de historie heeft bewezen dat machthebbers hun in een crisis nieuw verkregen krachten maar moeilijk weer loslaten. Die regel van die alcoholverkoop is niet een gevaar voor nu, maar voor later.
Precies dit hadden ze vorig jaar al moeten doen, toen er ook nog wat meer draagvlak was.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:21 schreef tja77 het volgende:
zwart gat? 113? Werkelijk?quote:Op zondag 21 maart 2021 09:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Macht en aandacht doet hele rare dingen met mensen.
Straks moeten ze de controle weer uit handen geven.
Die vallen allemaal in een zwart gat. 113 gaat het druk krijgen
Hier moeten we met z'n allen zo ontzettend goed op gaan letten he. Het is enorm verleidelijk voor een regering om noodmaatregelen toch maar voor de zekerheid in de achterzak te houden. Want ja, je weet het nooit met een zesde golf of een nieuwe variant ofzo. En voor je het weet zitten dingen in het standaard repertoire aan maatregelen bij bijvoorbeeld openbare ordeverstoringen.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:40 schreef Janneke141 het volgende:
En de historie heeft bewezen dat machthebbers hun in een crisis nieuw verkregen krachten maar moeilijk weer loslaten. Die regel van die alcoholverkoop is niet een gevaar voor nu, maar voor later.
En niet alleen dat: ik ken mensen die die stap überhaupt niet meer zetten omdat ze bang geworden zijn voor dat virus, dat ze maar helemaal binnen blijven. Dat is gewoon treurig.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:40 schreef Janneke141 het volgende:
Het is gewoon een van de meest extreme vormen van micromanagement. Veel mensen hebben er inmiddels tabak van om bij iedere stap die ze willen zetten in hun dagelijkse leven, te moeten nadenken of je die van Hugo en Jaap wel mag zetten.
Joh het is zondagochtend, het laatste waar ik zin in heb is speciaal voor Tarado een heel boekwerk op te stellen. Buiten dat is daar bijna een jaar geleden al meer dan genoeg over gezegd.. Veel leesplezier.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je doet zelf raar, je komt met een bewering die je niet kan staven, dat doet me wel aan Maurice denken.
looooooooooooooooooooooolquote:
het is zondagochtend dus je mag onzin braken maar ik mag er dan toch wel wat van zeggenquote:Op zondag 21 maart 2021 09:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Joh het is zondagochtend, het laatste waar ik zin in heb is speciaal voor Tarado een heel boekwerk op te stellen. Buiten dat is daar bijna een jaar geleden al meer dan genoeg over gezegd.. Veel leesplezier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |