abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197281081

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197281139
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Polarisatie dus. Altijd wijzen naar de andere groep dan die waar je zelf toe behoort.

Het is gewoon een heel ingewikkelde k*tsituatie die al veel te lang duurt, en zoals het er naar uit ziet, nog veel te lang gaat duren. En of dat nu nog een week of een half jaar is, het is sowieso te lang. Iedereen loopt z'n beetje op zijn tandvlees, ook al voelt dat niet altijd zo.
Altijd wijzen?
Dan snap je het punt gewoon niet. Ik heb heel veel respect voor corona. :') Maar vooral voor de zorg. _O_
En ik ga (net als mijn sector) natuurlijk dicht als het de zorg helpt en mensenlevens redt maar dan wil ik niet weggezet worden als dat er wel weer nieuwe ondernemingen komen en dat er steun is.
Ik krijg niet eens steun van God. Staphorst overigens ook niet, whehehe.

Maar ja, in Jemen is het erger. Hopelijk weten ze dat in London ook,
Go hard or go home
pi_197281168
Goh bij het nieuws vandaag zijn ze er eindelijk achter dat het gewoon druk is op scholen en kinderopvang met de noodopvang.
Maar ze vertellen er niet bij hoe je je functie bij je baan cruciaal kan maken. Wat velen dus doen eigenlijk.
Werkgever maakt een verklaring op waarop aangegeven wordt waarom de werknemer een “cruciale functie” en dus cruciaal beroep heeft. Je levert het met je kinderen in op het kinderdagverblijf of school en licht je hielen...
Zo zie je maar hoe je met de regels kan spelen.
pi_197281207
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:08 schreef chratnox het volgende:
Tenzij ze de overheid zien als Blue Team, dan betekent het dat ze volgens hun eigen naam per definitie tegen alles van het Blue Team moeten zijn.
Vrij accuraat toch? :P
pi_197281216
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:28 schreef quirina het volgende:
Goh bij het nieuws vandaag zijn ze er eindelijk achter dat het gewoon druk is op scholen en kinderopvang met de noodopvang.
Maar ze vertellen er niet bij hoe je je functie bij je baan cruciaal kan maken. Wat velen dus doen eigenlijk.
Werkgever maakt een verklaring op waarop aangegeven wordt waarom de werknemer een “cruciale functie” en dus cruciaal beroep heeft. Je levert het met je kinderen in op het kinderdagverblijf of school en licht je hielen...
Dat riep ik meteen in het begin al dat er nu massaal gesjoemeld werd in met name de kinderopvang.

De meeste ouders zijn "ineens" geswitched naar een cruciaal beroep, en dat soort praktijken. Uhu :')
Zonder wrijving geen glans
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 09:32:37 #6
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197281217
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:28 schreef quirina het volgende:
"Maatregelen werken niet" ...

Tsja, als men zich niet aan de maatregelen houdt werken ze niet nee. Daar is ook nog wel veel winst te halen. Mensen die de maatregelen onnodig omzeilen, terwijl er ondernemers zijn die gewoon dicht moeten en niks te omzeilen hebben.
pi_197281253
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:26 schreef Noek het volgende:

[..]

Altijd wijzen?
Dan snap je het punt gewoon niet. Ik heb heel veel respect voor corona. :') Maar vooral voor de zorg. _O_
En ik ga (net als mijn sector) natuurlijk dicht als het de zorg helpt en mensenlevens redt maar dan wil ik niet weggezet worden als dat er wel weer nieuwe ondernemingen komen en dat er steun is.
Ik krijg niet eens steun van God. Staphorst overigens ook niet, whehehe.

Maar ja, in Jemen is het erger. Hopelijk weten ze dat in London ook,
Je neemt die post persoonlijk op, terwijl dat niet zo bedoeld is.

Vosss zegt dat er mensen zijn die roeptoeteren dat de zorg niet zo moet bitchen en dat dat niet toevallig vaak ondernemers zijn.

Want ook onder ondernemers zitten mensen die bitchen. Dat is niet voorbehouden aan mensen die een vaste baan hebben en dús nergens last van hebben.

Het is niet zo simpel, en ik vind het erg jammer dat jij het zo simpel lijkt te maken. Als je geen ondernemer bent, heb je het gemakkelijk en denk je onterecht dat ondernemers er wel door komen en er anders wel nieuwe komen. Volgens mij zijn er maar weinig mensen die zo denken.

Op basis van wat je hier post, en op basis van allerlei cijfers en verhalen van anderen, ben ik er zeer van bewust dat jij en heel veel andere mensen het heel erg zwaar hebben. En dat zou ik graag persoonlijk willen oplossen voor iedereen. Er is alleen geen simpele oplossing, want deze hele situatie is zo vreselijk ingewikkeld.

Maar vlak niet uit dat anderen het óók zwaar kunnen hebben, op wat voor manier dan ook.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 09:35:42 #8
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197281264
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:32 schreef Haags het volgende:

[..]

Dat riep ik meteen in het begin al dat er nu massaal gesjoemeld werd in met name de kinderopvang.

De meeste ouders zijn "ineens" geswitched naar een cruciaal beroep, en dat soort praktijken. Uhu :')
De scholen en de kinderopvang durven vaak ook niet streng te zijn. Ik zie bij onze school ook kinderen op school zitten waarvan de ene ouder in de supermarkt werkt, maar de andere ouder gewoon prima zou kunnen thuiswerken (en ook geen essentieel beroep heeft).
  vrijdag 8 januari 2021 @ 09:37:39 #9
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197281294
quote:
De noodopvang op scholen voor kwetsbare kinderen of kinderen van ouders met een cruciaal beroep loopt vol. Organisaties in de onderwijssector schatten dat 25 tot 40 procent van de kinderen op dit moment in de noodopvang zit.

Er is een groot verschil met de eerste lockdown vorig jaar. "Ouders met een cruciaal beroep waren in de eerste lockdown veel angstiger en hielden hun kinderen thuis. Nu hebben ze zoiets van: ik moet echt aan het werk, anders raak ik mijn baan misschien kwijt", zegt adjunct-directeur Jet Lovink van de Columbusschool in Almere. In de eerste lockdown kwamen daar gemiddeld 18 kinderen naar school, nu zijn het er 80.

Volgens Lovink denken veel ouders dat in de noodopvang les wordt gegeven, zoals op een normale schooldag. Dat is niet zo zegt ze, er wordt vooral toezicht gehouden: "Of je nou thuis of in de noodopvang achter je laptop zit: je krijgt gewoon dezelfde les. Het is niet alsof er een leraar nog extra voor de klas staat in de noodopvang."

Rob van Ooijen van de schoolleidersvereniging AVS roept ouders op om alleen gebruik te maken van de noodopvang als het echt niet anders kan. "De scholen hebben qua ruimte misschien wel genoeg plek, maar je moet ook het personeel hebben. Daar is vaak al een tekort aan. Nu helpen gymleraren, onderwijsassistenten en stagiaires."

Volgens Marjet Winsemius van de Stichting Voor Werkende Ouders lopen de spanningen in gezinnen waar de kinderen thuisblijven op. Werkgevers moeten daarom meer ruimte bieden om werk en zorg voor kinderen te combineren.
https://nos.nl/liveblog/2(...)scholen-overvol.html

Overvol met 25 tot 40 procent, in de ziekenhuizen zouden ze er jaloers op zijn.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 09:37:59 #10
5428 crew  miss_sly
pi_197281300
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:32 schreef Evenstar het volgende:

[..]

"Maatregelen werken niet" ...

Tsja, als men zich niet aan de maatregelen houdt werken ze niet nee. Daar is ook nog wel veel winst te halen. Mensen die de maatregelen onnodig omzeilen, terwijl er ondernemers zijn die gewoon dicht moeten en niks te omzeilen hebben.
En als zo'n ondernemer dat dan wel doet (een kapper die stiekem thuis knipt, een sportschool die toch iets doet, een winkel die stiekem wat verkoopt) dan wordt er naar hen gewezen als oorzaak van deze ellende.

Het is wel heel erg ikke-ikke-ikke in deze tijd, heb ik het gevoel. Ik zie en hoor het ook wel om me heen, hoor, en dan ben ik telkens toch verbaasd.
pi_197281306
Werkgevers riepen al voor de lockdown “ wie heeft er een partner met vitaal beroep?”
“Mooi!”
pi_197281311
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:35 schreef Zwansen het volgende:

[..]

De scholen en de kinderopvang durven vaak ook niet streng te zijn. Ik zie bij onze school ook kinderen op school zitten waarvan de ene ouder in de supermarkt werkt, maar de andere ouder gewoon prima zou kunnen thuiswerken (en ook geen essentieel beroep heeft).
Ja dat ook maar volgens mij kunnen ze ook vrij weinig weigeren. Ze staan best wel machteloos want ouders hebben de ruimte om te liegen en scholen en kdv kunnen daar weinig mee doen, behalve dan dat ze sterke vermoedens hebben of zelfs zeker weten dat ouders glashard liegen.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 09:41:58 #13
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197281343
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:38 schreef Haags het volgende:

[..]

Ja dat ook maar volgens mij kunnen ze ook vrij weinig weigeren. Ze staan best wel machteloos want ouders hebben de ruimte om te liegen en scholen en kdv kunnen daar weinig mee doen, behalve dan dat ze sterke vermoedens hebben of zelfs zeker weten dat ouders glashard liegen.
Eens hoor, als school kun je eigenlijk helemaal niks. Je wil eigenlijk ook helemaal niet de argumenten van die ouders in twijfel trekken. Zorgt alleen maar voor gezeik. :P
pi_197281347
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:37 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Overvol met 25 tot 40 procent, in de ziekenhuizen zouden ze er jaloers op zijn.
Ja, tenzij je capaciteit ook omlaag gebracht is met 60 tot 75 procent, dan zit je nog steeds net zo vol, hè.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 09:43:00 #15
416575 crew  Evenstar
pi_197281360
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En als zo'n ondernemer dat dan wel doet (een kapper die stiekem thuis knipt, een sportschool die toch iets doet, een winkel die stiekem wat verkoopt) dan wordt er naar hen gewezen als oorzaak van deze ellende.

Het is wel heel erg ikke-ikke-ikke in deze tijd, heb ik het gevoel. Ik zie en hoor het ook wel om me heen, hoor, en dan ben ik telkens toch verbaasd.
Precies.

Het is ook wel te begrijpen, want iedereen die het moeilijk heeft probeert zijn/haar eigen leven op orde te houden.

Een ondernemer kan zijn/haar sportschool/bar niet openen, want dat valt meteen op. Ondertussen kan iemand in loondienst wel opeens doen alsof het werk cruciaal is en de kinderen bij een opvang dumpen. Zo hou je de maatregelen in stand, belast je bepaalde groepen (niet alleen de zorg) nog meer en ben je vooral met je zelf bezig.

Goed te begrijpen, maar handig is anders.
pi_197281361
Zit me nu wel te bedenken. Er zitten zoveel mensen thuis, waarom laten ze die niet babysitten op de scholen?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 09:44:22 #17
416575 crew  Evenstar
pi_197281381
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:43 schreef DireStraits7 het volgende:
Zit me nu wel te bedenken. Er zitten zoveel mensen thuis, waarom laten ze die niet babysitten op de scholen?
Ik laat mijn kind toch liefst achter bij professionals, niet bij een willekeurige Gerda die nu toevallig thuis moet zitten.

Of bedoel je dat niet?
pi_197281393
quote:
Volgens mij is dat niet per se eigen aan deze tijd hoor.

En het is ook menselijk om de regels een beetje naar je eigen omstandigheden te buigen. Het is misschien zelfs een gezonde houding (mits met mate uiteraard). Zie ook: https://www.ad.nl/werk/wa(...)s-omzeilen~a66ae030/
pi_197281420
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:44 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Ik laat mijn kind toch liefst achter bij professionals, niet bij een willekeurige Gerda die nu toevallig thuis moet zitten.

Of bedoel je dat niet?
Het is een noopopvang, geen klaslokaal. Het enige wat zo iemand hoeft te doen is ervoor zorgen dat die kinderen niet de tent afbreken. Die kinderen zitten (als het goed is) gewoon achter hun laptop/tablet online onderwijs te volgen, net zoals hun klasgenoten thuis.

En zo iemand kan natuurlijk ook gewoon ondersteunend zijn. Het is niet zo alsof zo'n noodopvang geregeld wordt door ontslagen obers.
pi_197281424
quote:

[..]

Is altijd zo, alleen wordt dit in goede tijden aardig verbloemd. In een crisis merk je eigenlijk pas echt hoe egoïstisch iedereen eigenlijk is. Aard van het beestje helaas.
pi_197281430
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:32 schreef Haags het volgende:

[..]

De meeste ouders? Heb je daar onderbouwing bij? Alle ouders die ik ken zitten thuis bij hun kinderen of hebben een roulatiesysteem met andere ouders.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 09:47:32 #22
5428 crew  miss_sly
pi_197281432
quote:
Klopt niet he? Die scholen zijn overvol omdat die ouders niet de kinderen thuis kunnen hebben terwijl ze zelf wel thuis zijn. Of naar hun cruciale werk. Dus die kunnen echt niet gaan babysitten op scholen :{w
pi_197281442
quote:
Omdat het de bedoeling is dat er zo min mogelijk kinderen op school zitten? Dan zou je de capaciteit gaan verhogen omdat mensen misbruik maken van de mogelijkheid. Dan kun je beter de scholen weer helemaal open doen, krijgen ze in ieder geval nog fatsoenlijk onderwijs.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 09:49:30 #24
416575 crew  Evenstar
pi_197281451
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is een noopopvang, geen klaslokaal. Het enige wat zo iemand hoeft te doen is ervoor zorgen dat die kinderen niet de tent afbreken. Die kinderen zitten (als het goed is) gewoon achter hun laptop/tablet online onderwijs te volgen, net zoals hun klasgenoten thuis.
Het is wel een klaslokaal. Kinderen krijgen gewoon onderwijs hoor. Thuis door ouders en zelfstudie en op school nog gewoon van een leraar/lerares.

Zelfs als het alleen maar noodopvang was ga ik mijn kind echt niet achterlaten bij een willekeurig persoon. Echt niet gewoon en ik weet 100% zeker dat veel ouders dat niet zouden doen.

Daarnaast is het de bedoeling dat zoveel mogelijk mensen thuis gaan zitten. Je gaat niet meer mensen in een school stoppen, omdat men zich niet aan de maatregelen weet te houden. Omgekeerde wereld.
pi_197281452
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:48 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Omdat het de bedoeling is dat er zo min mogelijk kinderen op school zitten? Dan zou je de capaciteit gaan verhogen omdat mensen misbruik maken van de mogelijkheid. Dan kun je beter de scholen weer helemaal open doen, krijgen ze in ieder geval nog fatsoenlijk onderwijs.
Ja, een aanzuigende werking is wellicht een risico. Maar is dat een acceptabel risico, of moet je dit echt zo hoog gaan spelen over de rug van de kinderen?
pi_197281461
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:49 schreef Evenstar het volgende:
Het is wel een klaslokaal. Kinderen krijgen gewoon onderwijs hoor. Thuis door ouders en zelfstudie en op school nog gewoon van een leraar/lerares.
quote:
Geen les, maar toezicht

Over de invulling van de dag bestaat vaak een verkeerd beeld, zegt Lovink. Ouders denken namelijk dat in de noodopvang les wordt gegeven, zoals op een normale schooldag, maar bij veel scholen wordt er vooral toezicht gehouden en begeleid. "Of je nou thuis of in de noodopvang achter je laptop zit: je krijgt gewoon dezelfde les. Het is niet alsof er een leraar nog extra voor de klas staat in de noodopvang."
https://nos.nl/artikel/23(...)iet-meer-zitten.html
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 09:51:13 #27
5428 crew  miss_sly
pi_197281470
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet per se eigen aan deze tijd hoor.

En het is ook menselijk om de regels een beetje naar je eigen omstandigheden te buigen. Het is misschien zelfs een gezonde houding (mits met mate uiteraard). Zie ook: https://www.ad.nl/werk/wa(...)s-omzeilen~a66ae030/
Eens hoor. Het is meer iets dat inherent is aan het mens-zijn. Deze tijd vergroot dat waarschijnlijk wel meer uit. En de inzet is redelijk hoog nu, of je nu kijkt naar de (volgs)gezondheid en zorg of de economie of het onderwijs en wat je ook denkt dat de beste insteek is om er door te komen.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 09:52:10 #28
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197281481
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:35 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Bron?
Radio nieuws :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197281483
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De meeste ouders? Heb je daar onderbouwing bij? Alle ouders die ik ken zitten thuis bij hun kinderen of hebben een roulatiesysteem met andere ouders.
Mijn vriendin heeft haar eigen kdv locatie, de groepen daar zitten gewoon bijna vol alsof er geen corona is, dat was tijdens de eerste golf heel anders. Van veel collega's krijgt ze hetzelfde beeld.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 09:52:28 #30
416575 crew  Evenstar
pi_197281485
quote:
Nou bij ons is dit niet het geval in ieder geval.

Het is ook krom toch? Je moet je kind thuis wel helpen met allerlei opdrachten en wordt er op aangekeken als je dit niet doet (die verhalen zie je hier ook voorbij komen), maar de docenten op school zijn er opeens alleen als toezichthouder en doen niks qua lesgeven? Wut?
pi_197281489
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:37 schreef MichaelScott het volgende:
Volgens Marjet Winsemius van de Stichting Voor Werkende Ouders lopen de spanningen in gezinnen waar de kinderen thuisblijven op. Werkgevers moeten daarom meer ruimte bieden om werk en zorg voor kinderen te combineren.
Nou, inderdaad. Als je kinderen de hele dag thuis zijn, kun je dus eenvoudigweg niet zo productief zijn als normaal. Dat moeten mensen zelf accepteren en hun werkgevers ook.

Ik las laatst dat iemand hier af zat te geven op een collega die een kind meenam naar de werkvloer. Da's een mooi voorbeeld van wat anders zou kunnen: toon begrip voor die collega en help een handje mee als je kunt.
pi_197281502
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:52 schreef Evenstar het volgende:
Het is ook krom toch? Je moet je kind thuis wel helpen met allerlei opdrachten en wordt er op aangekeken als je dit niet doet (die verhalen zie je hier ook voorbij komen), maar de docenten op school zijn er opeens alleen als toezichthouder en doen niks qua lesgeven? Wut?
Nee hoor, het is als leerkracht bijna niet te doen om tegelijk op twee platformen kwalitatief goed onderwijs te geven.
pi_197281509
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:52 schreef Haags het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft haar eigen kdv locatie, de groepen daar zitten gewoon bijna vol alsof er geen corona is, dat was tijdens de eerste golf heel anders. Van veel collega's krijgt ze hetzelfde beeld.
Bijna vol zelfs? Da's dan een flink afwijking van die 25-40% die in het artikel wordt genoemd. Ik vermoed dat het vooral om de jongere kinderen gaat?
pi_197281514
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bijna vol zelfs? Da's dan een flink afwijking van die 25-40% die in het artikel wordt genoemd. Ik vermoed dat het vooral om de jongere kinderen gaat?
Over alle groepen.
pi_197281515
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, inderdaad. Als je kinderen de hele dag thuis zijn, kun je dus eenvoudigweg niet zo productief zijn als normaal. Dat moeten mensen zelf accepteren en hun werkgevers ook.

Ik las laatst dat iemand hier af zat te geven op een collega die een kind meenam naar de werkvloer. Da's een mooi voorbeeld van wat anders zou kunnen: toon begrip voor die collega en help een handje mee als je kunt.
Waarom zou die collega dat moeten? Het is niet haar kind en het is storend op het werk.
(Ik ben het met je eens hoor, maar je dwingt een werkende in een positie die hij of zij niet wenst)
pi_197281517
quote:

[..]

Ik neem aan dat ze wel hulp krijgen bij hun werk, maar geen klassikale les? Anders zou het wel erg krom zijn ja.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 09:56:13 #37
416575 crew  Evenstar
pi_197281520
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:55 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Waarom zou die collega dat moeten? Het is niet haar kind en het is storend op het werk.
(Ik ben het met je eens hoor, maar je dwingt een werkende in een positie die hij of zij niet wenst)
Omdat wij nou eenmaal in een noodsituatie zitten waar het fijn zou zijn als men een klein beetje begrip voorelkaar zou hebben.
pi_197281527
quote:

[..]

Omdat iedereen zich in deze tijd moet aanpassen. En je een lompe hork bent als je gaat miepen over een kind dat toevallig een dagje op kantoor is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197281535
quote:

[..]

Zitten we niet allemaal gedwongen in een positie die wij niet wensen?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 09:57:38 #40
416575 crew  Evenstar
pi_197281543
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee hoor, het is als leerkracht bijna niet te doen om tegelijk op twee platformen kwalitatief goed onderwijs te geven.
Ik vind dat er wel een verschil zit tussen kwalitatief goed onderwijs geven en toezichthouder spelen.

Dat kwalitatief goed onderwijs haal jij er nu opeens zelf bij. Een ouder geeft in de meeste gevallen ook geen kwalitatief goed onderwijs, maar ondersteunt zijn of haar kind. Dat verwacht ik dan op een school ook. Ik vind toezichthouder gewoon heel negatief klinken.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 09:58:18 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197281551
quote:

[..]

Dat is niet hoe het werkt. De leerkrachten moeten online lesgeven. Dan kun je niet tegelijkertijd ook nog lesgeven in een klaslokaal, dus de opvang wordt verzorgd door degenen die geen lesgeven. Onderwijsassistenten, gymleerkrachten e.d.

Dus ja, de opvang komt erop neer dat leerlingen achter de laptop de digitale les volgen, en dat was het.

Voor basisscholen dan. Voor het vo is dit nauwelijks een issue.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197281555
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:56 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Omdat wij nou eenmaal in een noodsituatie zitten waar het fijn zou zijn als men een klein beetje begrip voorelkaar zou hebben.
Lezen jij en Sandman de 2e zin ook wel :) Ik ben het er mee eens. Maar egoïsme viert hoogtij tegenwoordig. Helaas.
pi_197281556
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Omdat iedereen zich in deze tijd moet aanpassen. En je een lompe hork bent als je gaat miepen over een kind dat toevallig een dagje op kantoor is.
Als jij de situatie thuis ontvlucht om even rustig te kunnen werken en je komt op kantoor en hebt daar een gillende kleuter ronddenderen waardoor je nog steeds je werk niet af krijgt kan ik me best voorstellen dat 't lastig is.

Maargoed, dat is wel een mooi voorbeeld. Indien je als werkgever wil dat je medewerkers naar kantoor komen, regel dan opvang voor de kids.

Richt de kantine in met speelgoed, zet de beamer aan en hop, die kinderen vermaken zich en de ouders kunnen werken.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 09:59:44 #44
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197281562
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

An sich wel eens, maar in plaats dat er nu 1 iemand minder productief is door dat kind, nemen ze hem mee naar kantoor zodat er nog meer mensen minder productief gaan zijn... dat vind ik ook niet echt logisch.

Daarnaast, als mensen dus lukraak hun kinderen mee gaan nemen naar kantoor, wordt dat natuurlijk ook niks.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197281565
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:55 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze wel hulp krijgen bij hun werk, maar geen klassikale les? Anders zou het wel erg krom zijn ja.
Uiteraard zal er vaak wel ondersteuning zijn, maar die is zeer beperkt als je dat vergelijkt met een normale schooldag. De ondersteuning zal veelal (online) via de leerkracht verlopen. Op veel scholen is het bv. de stagiair of de gymleraar die opeens als toezichthouder voor de klas staat. Natuurlijk is dat beter dan je willekeurige buurvrouw die werkeloos thuis zit, maar verre van een volwaardige onderwijskracht. Het onderwijs wordt online gegeven, dus in principe ook de ondersteuning. Je kunt als kind doorgaans echt vele malen beter thuis ondersteund worden door je ouders, tenzij die dus écht niet kunnen helpen, omdat ze aan het werk zijn in de vitale sector. Ouders die hun kinderen dumpen, omdat ze er dan maar zelf geen last van hebben, hebben het gewoon niet begrepen en kiezen voor zichzelf en niet voor hun kind.
pi_197281567
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:58 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Lezen jij en Sandman de 2e zin ook wel :) Ik ben het er mee eens. Maar egoïsme viert hoogtij tegenwoordig. Helaas.
Zeker gelezen, maar iedereen zit dus gedwongen in een situatie die hij/zij niet wenst.
In Southern Sun
pi_197281573
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, een aanzuigende werking is wellicht een risico. Maar is dat een acceptabel risico, of moet je dit echt zo hoog gaan spelen over de rug van de kinderen?
Voor allebei valt iets te zeggen. Ik vind dat de centrale aansturing vanuit de overheid hierin nogal tekort schiet. Nu is het: oke scholen, jullie gaan dicht maar zorgen voor noodopvang, hoe je het regelt zoek je zelf maar uit.
pi_197281579
Kom op he, als er een kind op kantoor zit is niet meteen het hele bedrijf niet meer productief :D.
In Southern Sun
pi_197281590
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:57 schreef Evenstar het volgende:
Ik vind toezichthouder gewoon heel negatief klinken.
Dat mag, maar dat is in principe wel wat de intentie is. Het onderwijs (inclusief ondersteuning) gebeurt in principe online, dat een kind fysiek naar school gaat is puur bedoeld als opvangplek. In de praktijk zal er uiteraard wel enigszins ondersteund worden, maar door de bank genomen is die ondersteuning kwalitatief net zo goed als ouders thuis zouden kunnen bieden.
pi_197281591
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Kom op he, als er een kind op kantoor zit is niet meteen het hele bedrijf niet meer productief :D.
Veel (kantoren) hebben tegenwoordig kantoortuinen. Als je een druk kind hebt is hoogstwaarschijnlijk die hele kantoortuin minder productief. Tuurlijk is dat niet het hele bedrijf, maar kan best impact hebben :)
pi_197281592
quote:
Dat zou met een puppy wel anders zijn.

Baby's zijn toch een beetje...

Als ze niet van jezelf zijn.
Go hard or go home
pi_197281600
quote:
Ik heb collega's die vervelender zijn dan menig kind :P
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:02:56 #53
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197281608
Andermans kinderen :r
pi_197281618
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:00 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Voor allebei valt iets te zeggen. Ik vind dat de centrale aansturing vanuit de overheid hierin nogal tekort schiet. Nu is het: oke scholen, jullie gaan dicht maar zorgen voor noodopvang, hoe je het regelt zoek je zelf maar uit.
Dat is wel een beetje het decentrale stelsel in Nederland, zeker in onderwijsland. Daar kun je van alles van vinden, maar ik zou ook niet zo goed weten wat een overheid hierin beter zou kunnen regelen dan scholen(gemeenschappen) zelf.
pi_197281622
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Veel (kantoren) hebben tegenwoordig kantoortuinen. Als je een druk kind hebt is hoogstwaarschijnlijk die hele kantoortuin minder productief. Tuurlijk is dat niet het hele bedrijf, maar kan best impact hebben :)
Ja ok, maar als hele kantoortuinen vol zitten hebben we een andere discussie nodig ;).

Overigens is mijn ervaring dat als kinderen een dagje mee met papa naar kantoor mogen dat ze dat hartstikke spannend vinden en je ze amper hoort.
In Southern Sun
pi_197281623
Oud nieuws, maar ik hoop hier ook het geval!

quote:
Door gebruik te maken van zeer nauwkeurige spuiten, kan België veel meer mensen inenten tegen het coronavirus dan gedacht. Hoewel een flacon van het Pfizer-vaccin volgens de bijsluiter goed is voor vijf prikken, lukt het in België volgens lokale media in vrijwel alle gevallen om ook een zesde dosis uit het flesje te halen.

Dankzij de hypernauwkeurige spuiten wordt gerekend op een 'bonus' van 70.000 inentingen. ,,We kunnen een vijfde meer mensen vaccineren", zegt Roel Van Giel, voorzitter van huis­artsenvereniging ­Domus Medica tegen Vlaamse media. België verwacht deze maand 350.000 doses van het coronavaccin.

,,Onze overheid heeft heel goede spuiten gekocht. Door de vorm blijft er nauwelijks vloeistof achter", aldus Thomas De Rijdt van het UZ Leuven. ,,Wij gebruiken die momenteel, maar wat als we ze morgen niet meer hebben? Ik denk niet dat we de hele vaccinatiecampagne dit type gaan kunnen gebruiken. De hele wereld wil ze hebben."

Ook op andere plaatsen in Europa kunnen meer mensen worden ingeënt. In Denemarken lukt het volgens plaatselijke media soms om zeven doses uit een flesje te halen, twee meer dan verwacht. De Amerikaanse toezichthouder FDA erkende vorige maand al dat mogelijk meer doses uit flesjes gehaald kunnen worden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-duitsland~ad253041/
pi_197281635
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:03 schreef Anton91 het volgende:
Oud nieuws, maar ik hoop hier ook het geval!
[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)-duitsland~ad253041/
Dit is vergelijkbaar met in de Nederlandse ziekenhuizen lijkt me?
pi_197281654
quote:

[..]

Helpen hoeft niet maar is sympathiek. Over de noodzaak om begrip op te brengen voor anderen die door de pandemie in lastige situaties komen, kan ik weinig zeggen om je te overtuigen. Het is voor mij zo'n basale, menselijke opdracht dat ik er niet eens over hoef na te denken waarom het zou 'moeten'. Het 'moet' omdat het de enige manier is om prettig met elkaar samen te leven. Kun je dat niet opbrengen, dan is het wellicht aangenamer toeven op een onbewoond eiland.
pi_197281660
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit is vergelijkbaar met in de Nederlandse ziekenhuizen lijkt me?
Er waren al nieuwsberichten uit de VS dat ze een 6e of 7e dosis eruit konden halen bijna een maand terug. Maar laten we het hopen dat we er in Nederland ook zo mee omgaan.
pi_197281667
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zeker gelezen, maar iedereen zit dus gedwongen in een situatie die hij/zij niet wenst.
Dat klopt. Maar het ging hier over kinderen en de juiste oplossing voor opvang kiezen.
pi_197281680
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:06 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Er waren al nieuwsberichten uit de VS dat ze een 6e of 7e dosis eruit konden halen bijna een maand terug. Maar laten we het hopen dat we er in Nederland ook zo mee omgaan.
Ik ben daar een beetje huiverig voor en dan met name dat ze foutjes gaan maken en minder gaan inspuiten oid waardoor de werking weer minder resultaat op zal leveren. Maar ik ben een leek..
pi_197281687
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje het decentrale stelsel in Nederland, zeker in onderwijsland. Daar kun je van alles van vinden, maar ik zou ook niet zo goed weten wat een overheid hierin beter zou kunnen regelen dan scholen(gemeenschappen) zelf.
Hoe de school de opvang concreet invult niet, dat weten ze zelf vast het beste. Maar er wordt nu niets gedaan om de toeloop te beperken en dat is niet aan de scholen te wijten.
pi_197281702
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

En dan zit dat kind in een vergader- of koffieruimte. Of het zit stilletjes op een werkplek. Kom op, zeg, dit is gewoon moeilijk doen om het moeilijk doen.
pi_197281711
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:09 schreef Haags het volgende:

[..]

Ik ben daar een beetje huiverig voor en dan met name dat ze foutjes gaan maken en minder gaan inspuiten oid waardoor de werking weer minder resultaat op zal leveren. Maar ik ben een leek..
Pfizer had al gezegd dat ze de flesjes wat verder opvullen om te kunnen garanderen dat er 5 dosis inzitten. Omdat sommigen dus wel wat verspillen, dus er zal ook wel genoeg inzitten als ze echt precies tewerk gaan.
pi_197281728
Wederom prima cijfers in Brabant. Zowel afname op IC als op kliniek.

Als voorbode voor de cijfers van straks. ;)
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:13:25 #66
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197281733
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Goed genoeg om de kroegen weer open te gooien?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197281741
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En dan zit dat kind in een vergader- of koffieruimte. Of het zit stilletjes op een werkplek. Kom op, zeg, dit is gewoon moeilijk doen om het moeilijk doen.
Het ging om een scenario van iemand eerder in dit topic paar threads terug waarvan diegene zei dat er een kind mee was wat ontzettend druk was. Dat was waar het hier initieel over ging.

Alsof elk kind stilletjes op een werkplek zit. Ik zie het niet als moeilijk doen om het moeilijk doen.
pi_197281755
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Helpen hoeft niet maar is sympathiek. Over de noodzaak om begrip op te brengen voor anderen die door de pandemie in lastige situaties komen, kan ik weinig zeggen om je te overtuigen. Het is voor mij zo'n basale, menselijke opdracht dat ik er niet eens over hoef na te denken waarom het zou 'moeten'. Het 'moet' omdat het de enige manier is om prettig met elkaar samen te leven. Kun je dat niet opbrengen, dan is het wellicht aangenamer toeven op een onbewoond eiland.
Heel lief en menselijk gedacht en je hoeft mij niet te overtuigen want ik ben het met je eens. Maar de werkelijkheid is gewoonweg niet zo rooskleurig zoals jij die graag zou zien.
En in de huidige omstandigheden lijkt dat nog niet veel beter te gaan worden.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 10:15:41 #69
446930 crew  ESF1Gamer
pi_197281762
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Dat is positief nieuws. Nu vaccineren is begonnen, kan het alleen beter gaan.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 10:16:01 #70
5428 crew  miss_sly
pi_197281767
https://nos.nl/regio/noor(...)er-schooladvies.html

Het kiezen van een VO-school moet nu zo'n beetje gaan gebeuren, het definitieve advies moet worden gegeven. Ik hoop dat he tniet voor heel veel kinderen negatief uitvalt, dit alles.
pi_197281779
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:15 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Dat is positief nieuws. Nu vaccineren is begonnen, kan het alleen beter gaan.
Dat durf ik dan weer niet te zeggen. De situatie in Engeland staat me niet aan.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:18:45 #72
346939 Janneke141
pi_197281809
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:18 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Wat is dit dan voor rare opmerking?
Dit is de realiteit. De kansenongelijkheid groeit door schoolsluitingen. En hard.
pi_197281824
Ik heb antwoord gekregen van de RIVM over de hogere aantallen van Oisterwijk, Tilburg, Vught en Boxtel en Haaren

"Records uit de periode voordat de gemeente indeling werd gewijzigd (2020) zijn dan ingedeeld volgens de nieuwe indeling van 2021. De cijfers zijn hierdoor over de hele periode met elkaar te vergelijken"

Dit verklaart hoe het kan dat er voor de gemeenten Oisterwijk, Tilburg, Vught en Boxtel ineens redelijk wat meldingen bij zijn gekomen.

Ook doordat Appingedam, Delfzijl en Loppersum opgegaan zijn in Eemsdelta is de delta van al deze gemeentes bij Eemsdelta gekomen.

Het zou dus zomaar kunnen dat we totaal dus een paar 1000 teveel hebben in de delta's van gisteren.

Vanaf vandaag zullen de delta's weer zuiver zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 10:19:41 #74
5428 crew  miss_sly
pi_197281831
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit is de realiteit. De kansenongelijkheid groeit door schoolsluitingen. En hard.
O, dat zal best. Maar het is echt ontzettend dom om te denken dat alleen kinderen van kleur aan de verkeerde kant van die weegschaal zitten.
pi_197281841
quote:

[..]

En wat heeft de kleur daarmee te maken?
Ik zou eerder denken aan opleidingsniveau.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:20:24 #76
346939 Janneke141
pi_197281846
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dat zal best. Maar het is echt ontzettend dom om te denken dat alleen kinderen van kleur aan de verkeerde kant van die weegschaal zitten.
Je weet wel beter, dat doe ik niet.
pi_197281848
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:19 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb antwoord gekregen van de RIVM over de hogere aantallen van Oisterwijk, Tilburg, Vught en Boxtel en Haaren

"Records uit de periode voordat de gemeente indeling werd gewijzigd (2020) zijn dan ingedeeld volgens de nieuwe indeling van 2021. De cijfers zijn hierdoor over de hele periode met elkaar te vergelijken"

Dit verklaart hoe het kan dat er voor de gemeenten Oisterwijk, Tilburg, Vught en Boxtel ineens redelijk wat meldingen bij zijn gekomen.

Ook doordat Appingedam, Delfzijl en Loppersum opgegaan zijn in Eemsdelta is de delta van al deze gemeentes bij Eemsdelta gekomen.

Het zou dus zomaar kunnen dat we totaal dus een paar 1000 teveel hebben in de delta's van gisteren.

Vanaf vandaag zullen de delta's weer zuiver zijn.
Ben benieuwd of we vandaag dan weer op 6000 zitten oid.
pi_197281851
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:15 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Heel lief en menselijk gedacht en je hoeft mij niet te overtuigen want ik ben het met je eens. Maar de werkelijkheid is gewoonweg niet zo rooskleurig zoals jij die graag zou zien.
En in de huidige omstandigheden lijkt dat nog niet veel beter te gaan worden.
Oh, de werkelijkheid die ik zie is wel zo! Ik werk in een kantoortuin en er zijn wel eens kinderen aanwezig. Niemand doet daar moeilijk over en menig collega vermaakt zo'n kind zelfs een beetje. Afgeven op overlast door kinderen is echt iets van dit forum. In de gewone wereld begrijpen de meeste mensen dat ze erbij horen en hebben ze zelfs te doen met ouders die nu wel veel ballen hoog moeten houden.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 10:22:01 #79
5428 crew  miss_sly
pi_197281865
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het deleteknopje wordt hier voor minder gebruikt hoor.
Ik ben het met je eens, maar in dit geval weet ik niet of het niet iets is wat verder besproken moet worden. Dat is waarom ik reageerde in plaats van delete.
pi_197281885
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat een nare post is dit. Echt niet normaal.
Het komt er rot uit, maar ze heeft wel gelijk. De situatie is altijd al zo geweest, maar door corona worden die verschillen tussen kinderen wel vergroot.

Ik heb laatst geprobeerd naar Klassen te kijken maar ik kan het niet aanzien...
pi_197281886
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kan dit bevestigen uit eigen ervaring.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_197281900
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ben benieuwd of we vandaag dan weer op 6000 zitten oid.
Dat denk ik niet, maar wel zeker een 1000 en iets meer lager.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 10:25:23 #83
5428 crew  miss_sly
pi_197281918
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je weet wel beter, dat doe ik niet.
Dan kun je proberen je woorden beter te kiezen. Wat je in die post zegt is beneden peil.

Bovendien gaat het niet alleen over geld en bijles. En over hoe goed de ouders het doen. Of hoe wit de kinderen en hun ouders zijn. Er is zoveel meer. Jij zet je hier neer als een bevlogen leerkracht die zich zorgen maakt over de ontwikkeling van de kinderen, niet alleen op cognitief niveau maar ook geestelijk en emotioneel, maar deze opmerking past daar dus echt niet bij.

Of het moet een sneer zijn naar mij, als witte moeder van een wit kind, en daarmee impliceren dat ik me over mijn witte kind geen zorgen hoef te maken. Ook dan zit je er mijlenver naast.
pi_197281935
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:20 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Dit dus. Vreemde post van @Janneke141
pi_197281968
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dit dus. Vreemde post van @:janneke141
Het hangt samen met sociaal-economische status en die status hangt weer samen met migratieachtergrond.

Een oud-collega van me heeft er dit mooie maar schrijnende boek over geschreven. Hier staat een voorproefje.

[ Bericht 8% gewijzigd door Claudia_x op 08-01-2021 10:36:04 ]
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:29:50 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197281979
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan kun je proberen je woorden beter te kiezen. Wat je in die post zegt is beneden peil.

Bovendien gaat het niet alleen over geld en bijles. En over hoe goed de ouders het doen. Of hoe wit de kinderen en hun ouders zijn. Er is zoveel meer. Jij zet je hier neer als een bevlogen leerkracht die zich zorgen maakt over de ontwikkeling van de kinderen, niet alleen op cognitief niveau maar ook geestelijk en emotioneel, maar deze opmerking past daar dus echt niet bij.

Of het moet een sneer zijn naar mij, als witte moeder van een wit kind, en daarmee impliceren dat ik me over mijn witte kind geen zorgen hoef te maken. Ook dan zit je er mijlenver naast.
een beetje chargeren mag toch wel en er zit gewoon wat in, je trekt het je wat te persoonlijk aan
pi_197281996
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, de werkelijkheid die ik zie is wel zo! Ik werk in een kantoortuin en er zijn wel eens kinderen aanwezig. Niemand doet daar moeilijk over en menig collega vermaakt zo'n kind zelfs een beetje. Afgeven op overlast door kinderen is echt iets van dit forum. In de gewone wereld begrijpen de meeste mensen dat ze erbij horen en hebben ze zelfs te doen met ouders die nu wel veel ballen hoog moeten houden.
Ik heb in al mijn jaren nog nooit kinderen meegemaakt op kantoor en ook nog nooit van gehoord behalve in films
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 10:32:33 #88
5428 crew  miss_sly
pi_197282016
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

een beetje chargeren mag toch wel en er zit gewoon wat in, je trekt het je wat te persoonlijk aan
Of chargeren wel of niet moet kunnen, is een persoonlijke overtuiging, denk ik. Ik hou er niet van.

Er zit in zoverre wat in dat het voor niet witte kinderen nog vaker waar zal zijn, maar het gaat voorbij aan een heleboel witte kinderen die ook niet in de goede situatie zitten om hier goed uit te komen. En daarnaast vind ik het van hetzelfde niveau als zeggen dat goede horecaondernemers deze crisis wel doorkomen. Ook voor witte kinderen met rijke ouders en een bijlesstudent kan dit tot nare gevolgen leiden.
pi_197282017
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:20 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Heb zelf met kinderen gewerkt in een achterstandswijk en ik zie het somber in voor bijna alle kindjes. Zowel de gekleurde als de paar blanke kindjes want als je daar opgroeit sta je sowieso al 1-0 achter.
Ongeacht huidskleur.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:34:39 #90
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197282050
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Of chargeren wel of niet moet kunnen, is een persoonlijke overtuiging, denk ik. Ik hou er niet van.

Er zit in zoverre wat in dat het voor niet witte kinderen nog vaker waar zal zijn, maar het gaat voorbij aan een heleboel witte kinderen die ook niet in de goede situatie zitten om hier goed uit te komen. En daarnaast vind ik het van hetzelfde niveau als zeggen dat goede horecaondernemers deze crisis wel doorkomen. Ook voor witte kinderen met rijke ouders en een bijlesstudent kan dit tot nare gevolgen leiden.
Natuurlijk is het voor iedereen vervelend maar voor de ene wat minder dan de andere en als je bij de ondernemers goede vervangt door rijke klopt dat ook.
pi_197282063
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:32 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Heb zelf met kinderen gewerkt in een achterstandswijk en ik zie het somber in voor bijna alle kindjes. Zowel de gekleurde als de paar blanke kindjes want als je daar opgroeit sta je sowieso al 1-0 achter.
Ongeacht huidskleur.
Was het maar 1-0
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197282068
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Was het maar 1-0
Aldus Dick Advocaat.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_197282088
quote:

[..]

Ik kan jouw opmerking niet vinden?
Go hard or go home
pi_197282101
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb er zelf moeite mee als 'witte mensen met geld' schuldgevoel wordt aangepraat omdat ze opkomen voor hun kind of bijles regelen. Da's precies wat een betrokken ouder hoort te doen en het is wel het laatste waar je je voor zou moeten schamen.
pi_197282102
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:37 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik kan jouw opmerking niet vinden?
Inmiddels verwijdert zo te zien
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:39:15 #96
346939 Janneke141
pi_197282109
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, het is geen sneer naar jou. Weet ik veel wat jouw achtergrond is.

Over de kansenongelijkheid hoeven we denk ik niet te twisten. Hij is er, en het onderwijs staat bekend als 'de grote gelijkmaker'. Geen of minder onderwijs betekent geen of minder gelijkmaken. Er zijn honderdduizend redenen waarom het ene kind veel meer ondersteuning krijgt dan het andere, en kleur is er daar niet een van. Maar: gemiddeld genomen komen kinderen van witte welgestelde vrij goed uit de strijd. Ik zet het er bewust zo grof neer, omdat veel van het beleid (ook buiten corona) wordt gemaakt door mensen die 'de andere kant' helemaal niet zien. Die de ogen sluiten voor de achterstandsgezinnen, van welke origine dan ook. Of het nu gaat over de Marokkaanse alleenstaande die weinig Nederlands spreekt, of de Nederlandse vrachtwagenchauffeur met schulden, of etc. Die kijken naar 1Vandaag, zien een blije moeder tussen het werken door gezellig wat kinderen aan de keukentafel achter allemaal hun eigen laptop helpen met hun schoolwerk. Dat is op heel veel plaatsen niet hoe het werkt. Maar te veel mensen kijken daarvoor weg. En ja, ook wethouder Moorman uit Klassen doet dat voor een deel, ondanks haar goede bedoelingen.
pi_197282114
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Jammer!
Want dan zie ik een hele discussie maar de aanleiding niet.
Wat raar eigenlijk. Mag de reacties wel lezen maar de rest niet.
Go hard or go home
pi_197282118
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer jammer na de huidige discussie en toelichting.
[..]
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:40:04 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197282122
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb er zelf moeite mee als 'witte mensen met geld' schuldgevoel wordt aangepraat omdat ze opkomen voor hun kind of bijles regelen. Da's precies wat een betrokken ouder hoort te doen en het is wel het laatste waar je je voor zou moeten schamen.
daar ging het niet om, we kunnen er wel van uitgaan dat iedere ouder het beste wil voor hun kind, het gaat om de mogelijkheden dat te doen.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:41:17 #100
346939 Janneke141
pi_197282131
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik probeer ouders geen schuldgevoel aan te praten. Hooguit beleidsmakers die redeneren vanuit hun eigen bevoorrechte positie.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:55:01 #101
3542 Gia
User under construction
pi_197282276
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:39 schreef Noek het volgende:

[..]

Jammer!
Want dan zie ik een hele discussie maar de aanleiding niet.
Wat raar eigenlijk. Mag de reacties wel lezen maar de rest niet.
Was ook al aan t zoeken, inderdaad.
pi_197282312
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb in al mijn jaren nog nooit kinderen meegemaakt op kantoor en ook nog nooit van gehoord behalve in films
IT afdeling zeker? ;)

Ik heb er meer dan tien gezien in paar jaartjes.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:59:17 #103
346939 Janneke141
pi_197282320
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Was ook al aan t zoeken, inderdaad.
Het was iets over mensen en kinderen in bevoorrechte posities. Maar blijkbaar wat te hard tegen sommige schenen, en dus verwijderd. Lees mijn uitgebreidere uitleg in #96 maar als je wil weten wat de bedoeling van de verwijderde post was.
pi_197282322
Ja dan neem ik m'n hond gewoon mee naar kantoor hoor.
[..]
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 11:00:34 #105
5428 crew  miss_sly
pi_197282334
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het was iets over mensen en kinderen in bevoorrechte posities. Maar blijkbaar wat te hard tegen sommige schenen, en dus verwijderd. Lees mijn uitgebreidere uitleg in #96 maar als je wil weten wat de bedoeling van de verwijderde post was.
Je vergeet de kleur nu in je uitleg. Dat is waar het wat mij betreft fout gaat.

En nu ga ik wat anders doen.
pi_197282335
quote:
8s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ja dan neem ik m'n hond gewoon mee naar kantoor hoor.
Als ik daar zou werken dan zou ik de hele dag fucking onproductief zijn maar je hond heeft de dag van zn leven.
*wil een kantoorbaan
Go hard or go home
pi_197282342
quote:

[..]

Zeg er even bij dat je het had over 'witte ouders met geld' en hun voorrecht in die post.
pi_197282345
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Of je zet de post even terug zodat het wel te volgen is?
Wel een reactie geven en fiks ook maar de opmerking verwijderen is niet al te fris.
Go hard or go home
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:04:34 #109
346939 Janneke141
pi_197282392
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Blijkbaar was dat het schokkende element. Volgens mij is het volgens de policy niet de bedoeling om verwijderde posts te gaan terugzetten, dus dat was nu net waarom ik het wegliet.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:05:59 #110
3542 Gia
User under construction
pi_197282404
Als je te maken zou hebben met een definitief veranderde maatschappij die thuisles nodig zou maken, dan zou er geld gepompt worden in aanpassingen. Lesplekken op kantoor, laptops voor ieder kind enz.
Maar we gaan er nog steeds vanuit dat dit tijdelijk is, een paar weken. Het zou te duur zijn om het dan groots aan te pakken.

De maatschappij bestaat nu eenmaal uit meerdere lagen. Van extreem rijk tot straatarm. En iedereen heeft te lijden onder deze situatie op het eigen niveau.

Een beetje begrip voor elkaar, beide kanten op, zou rust geven.
pi_197282406
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-met-prikangst.html

Opvallend. En ik vraag me toch af of het allemaal 'Europe first' is of dat de rest van de wereld ook nog wat gaat krijgen. :X

quote:
De Europese Commissie heeft nog eens 300 miljoen doses van het Pfizer/BioNTech-vaccin besteld. 75 miljoen doses zijn in het tweede kwartaal van dit jaar al beschikbaar, zei Commissievoorzitter Ursula von der Leyen. De Commissie bestelde in november al 200 miljoen doses met een optie op nog eens 100 miljoen. Van die optie wordt al gebruik gemaakt.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:07:03 #112
489693 Markesh
Antispecisist
pi_197282414
Gaat dit nog over Covid19?🤔
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:07:17 #113
3542 Gia
User under construction
pi_197282419
quote:

[..]

Die had ik al gelezen.
pi_197282426
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:07 schreef Markesh het volgende:
Gaat dit nog over Covid19?🤔
Ja en over puppy's. O+
Go hard or go home
pi_197282430
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:00 schreef Noek het volgende:

[..]

Als ik daar zou werken dan zou ik de hele dag fucking onproductief zijn maar je hond heeft de dag van zn leven.
*wil een kantoorbaan
Denk dat ik ook geen minuut rust heb. :P
[..]
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:12:14 #116
3542 Gia
User under construction
pi_197282484
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:08 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Denk dat ik ook geen minuut rust heb. :P
Denk ook niet dat kinderen in een kantoortuin gunstig zijn voor de productiviteit. Of je kinderen nu leuk vindt of niet. Het leidt af.
Maar misschien is dat maar een paar dagen zo en wen je eraan, als ware het nieuwe collega's. Mits ze gewoon aan een bureau zitten, achter hun laptop.
pi_197282509
Mijn hond ligt altijd bij me. Maarja, ik heb dan ook geen werk ofzo.
pi_197282535
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:

Opvallend. En ik vraag me toch af of het allemaal 'Europe first' is of dat de rest van de wereld ook nog wat gaat krijgen. :X
[..]

Natuurlijk krijgt de rest niets. De EU probeert wanhopig relevant te blijven in een tijd waar nationale overheden het voor het zeggen hebben. Een PR-stunt om dit aan de Commissie over te laten. Als ze nu doses naar Afrika sturen zal dat nog meer reputatieschade opleveren dan dat gepruts van ze met de inkoop.
pi_197282538
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:00 schreef Noek het volgende:

[..]

*wil een kantoorbaan
Je mag op mijn Teckel passen :7
pi_197282540
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als we als wisselgeld daarvoor sneller kunnen vaccineren, en sneller iedereen gehad hebben, des te sneller we weer normaal kunnen doen in Europa, vind ik het Europa first misschien even niet zo heel erg.

Als het Duitsland first zou zijn, zou ik het wel een ander verhaal vinden overigens.
pi_197282548
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als je ziet hoe snel het gaan in VK/Ierland (evenals de kiemsurveillance in Denemarken) lijken me het geen overdreven schattingen.
Inderdaad, en men zou moeten handelen naar het slechtste scenario. Maar pro-actief handelen en vroeg maatregelen treffen zijn zeldzaamheden.
pi_197282568
Zullen we de verlenging en maatregelen des doods echt pas de 12e horen, of wellicht vanmiddag al?
pi_197282584
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:17 schreef Sfancta het volgende:
Zullen we de verlenging en maatregelen des doods echt pas de 12e horen, of wellicht vanmiddag al?
Het verlengen is bijna wel een zekerheidje toch?
Ik zet in op 2 weken met nog een optie op 2 weken extra.
pi_197282595
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Denk ook niet dat kinderen in een kantoortuin gunstig zijn voor de productiviteit. Of je kinderen nu leuk vindt of niet. Het leidt af.
Maar misschien is dat maar een paar dagen zo en wen je eraan, als ware het nieuwe collega's. Mits ze gewoon aan een bureau zitten, achter hun laptop.
Het zal inderdaad een beetje liggen aan het kind en de ouder, op mijn werk zou het sowieso te gevaarlijk zijn maar heb wel eens meegemaakt dat collega's een kind meenamen, dat ging prima.
[..]
pi_197282631

Deze al gepost? Kom ik net tegen op Youtube.

quote:
Ruptly is live from Naples on Friday, January 8 following an explosion in the car park of the Ponticelli Hospital, where a COVID-19 care centre had been set up, forcing patients to be evacuated.

The blast happened in the early hours of the morning and generated a chasm of about 2,000 square meters that swallowed several cars. There are no reports of casualties as of now.

The cause of the explosion is not yet known.
pi_197282639
Nog een reden om echt voorbereidingen te treffen en negatieve testen voor reizigers te willen en ook om achteraf te testen. Dit is het patroon van besmettingen in zuidelijk Afrika op het moment, 7-daagse gemiddeldes.

Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 11:23:19 #127
416575 crew  Evenstar
pi_197282661
quote:
Het vaccin van Pfizer/BioNTech lijkt ook te werken tegen de mutatie in de zeer besmettelijke varianten van het coronavirus die in het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika rondgaan. Dat zegt het bedrijf op basis van een laboratoriumstudie die het samen met wetenschappers van de Universiteit van Texas heeft uitgevoerd. De studie is nog niet door onafhankelijke deskundigen beoordeeld.
Bron: NOS

_O_
pi_197282663
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het verlengen is bijna wel een zekerheidje toch?
Ik zet in op 2 weken met nog een optie op 2 weken extra.
Ik zet in op tot eind maart minimaal uiteindelijk en uitstel verkiezingen.
pi_197282666
Positief nieuws dat de EU en dus Nederland extra vaccins van Pfizer gekocht hebben die vanaf het tweede kwartaal geleverd kunnen worden. Nog niet voor nu maar kan wel schelen in het sneller bereiken van het dempend effect in Q2.
pi_197282742
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:21 schreef StephanL het volgende:

[..]

Hele gebouw weg joh, zag net een hond zoeken naar mensen, en nu een drone.

Zullen we deze onzin hier ook krijgen met al de wappies?
pi_197282752
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:23 schreef Evenstar het volgende:

[..]

_O_
Dat is wel heel goed nieuws imo.
pi_197282766
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:28 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Jip een hond en drone. Zouden auto's in moeten liggen in die put. Ben benieuwd wat het geweest is. Moet een flinke knal zijn geweest zou je zeggen.

Benieuwd of het dus puur tegen die centra is of een ongelukje.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:31:02 #133
14505 OProg
A Life in Music
pi_197282773
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:23 schreef Evenstar het volgende:

[..]

_O_
Fijn. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197282812
Alvast present.
pi_197282837
quote:
Mensen met antistoffen in bloed mogelijk achter in vaccinatierij
Het kabinet laat onderzoeken of mensen die corona hebben gehad en antistoffen in hun bloed hebben, misschien als laatste gevaccineerd kunnen worden. Het zou kunnen dat zij minder baat hebben bij een prik en dan ligt het voor de hand om anderen voor te laten gaan.

Minister De Jonge zei vanmorgen dat de Gezondheidsraad en de corona-experts van het Outbreak Management Team zich over dit vraagstuk buigen. Hij verwacht uiterlijk maandag 18 januari een antwoord op de vraag.

Op 19 januari geven premier Rutte en minister De Jonge weer een persconferentie over de coronamaatregelen. Rutte zei deze week al dat hij verwacht dat er geen versoepelingen komen. In Den Haag wordt rekening gehouden met een verlenging van de lockdown met twee weken.
*O* *O* *O* *O* *O*
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:36:36 #136
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197282853
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:30 schreef StephanL het volgende:

[..]

Jip een hond en drone. Zouden auto's in moeten liggen in die put. Ben benieuwd wat het geweest is. Moet een flinke knal zijn geweest zou je zeggen.

Benieuwd of het dus puur tegen die centra is of een ongelukje.
Ik ga gewoon uit van een gasexplosie.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 11:39:29 #137
416575 crew  Evenstar
pi_197282907
quote:
Hey, ze lezen mee!

:W hoi Hugo
pi_197282914
quote:
Zou wel interessant zijn hoe ze dit willen gaan onderzoeken, dit is volgens mij best tijdrovend, en ook maar de vraag of iedereen evenveel antistoffen heeft, of even hard getroffen door Corona.
Naar mijn idee is geen onderscheid maken het makkelijkste om geen tijd te verliezen.
pi_197282930
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:39 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Hey, ze lezen mee!

Wie weet! Maar dit is wel goed nieuws als het op een goede geregeld kan worden in het begin.
pi_197282952
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Zou wel interessant zijn hoe ze dit willen gaan onderzoeken, dit is volgens mij best tijdrovend, en ook maar de vraag of iedereen evenveel antistoffen heeft, of even hard getroffen door Corona.
Naar mijn idee is geen onderscheid maken het makkelijkste om geen tijd te verliezen.
Ik denk dat het wel eens een gigantisch verschil kan maken omdat ik (als ik de getallen van het RIVM bekijk) denk dat zo'n 20% van de Nederlanders al corona heeft gehad.
pi_197282959
Deze vraag zal vast al vaak gesteld zijn. Maar i.v.m. het eventueel al hebben gehad van corona en de antistoffen die je dan al kunt hebben vraag ik mij af of er een mogelijkheid gaat zijn om te laten testen of je al antistoffen hebt en daardoor het vaccin makkelijk al laatste kunt krijgen. Tijdens de 1e golf net voor de lockdown regels ben ik ziek geworden na een verjaardagsbezoek waar iemand met corona aanwezig was. Nooit getest want dat deden ze toen niet.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 11:42:17 #142
416575 crew  Evenstar
pi_197282962
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:40 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Wie weet! Maar dit is wel goed nieuws als het op een goede geregeld kan worden in het begin.
Ben benieuwd. Wel een lastige klus, je moet dan echt iedereen testen op antistoffen en volgens mij is daar geen hele snelle manier voor.
pi_197282966
quote:
Zijn ze wel weer vlot bij.
[..]
pi_197282979
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:42 schreef Questular het volgende:
Deze vraag zal vast al vaak gesteld zijn. Maar i.v.m. het eventueel al hebben gehad van corona en de antistoffen die je dan al kunt hebben vraag ik mij af of er een mogelijkheid gaat zijn om te laten testen of je al antistoffen hebt en daardoor het vaccin makkelijk al laatste kunt krijgen. Tijdens de 1e golf net voor de lockdown regels ben ik ziek geworden na een verjaardagsbezoek waar iemand met corona aanwezig was. Nooit getest want dat deden ze toen niet.
Ik las laatst iemand zeggen dat dat bij de huisarts kan.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 11:43:40 #145
416575 crew  Evenstar
pi_197282991
Volgens mij kan dat ook al bij commerciële bedrijven toch? Dacht dat ik er laatst één tegenkwam toen ik iets anders aan het zoeken was.
pi_197282999
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:42 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Ben benieuwd. Wel een lastige klus, je moet dan echt iedereen testen op antistoffen en volgens mij is daar geen hele snelle manier voor.
Wel tijdrovend inderdaad, maar een recente positieve test zou in principe al voldoende moeten zijn of misschien een anti-stoffen sneltest. Geen idee hoe tijdrovend/precies dat is.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 11:46:19 #147
416575 crew  Evenstar
pi_197283028
Ah, beetje Googlen levert inderdaad hits op. Genoeg commerciële bedrijven die dit aanbieden (geen idee hoe betrouwbaar). Schijnt te kunnen via een klein beetje bloed via een vingerprik.
pi_197283052
quote:
Krijg je je vaccinatiebewijs niet en mag je ook pas in 2022 naar een restaurant of Spanje...
pi_197283066
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:46 schreef Evenstar het volgende:
Ah, beetje Googlen levert inderdaad hits op. Genoeg commerciële bedrijven die dit aanbieden (geen idee hoe betrouwbaar). Schijnt te kunnen via een klein beetje bloed via een vingerprik.
Zolang de resultaten niet beschikbaar zijn of worden gekoppeld aan het vaccinatiebeleid kan je er helemaal niets mee.
[..]
pi_197283067
Snap dat dit de wens is, maar gaat nooit lukken.
- verwijderd door admin -
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 11:49:11 #151
416575 crew  Evenstar
pi_197283077
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:47 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Krijg je je vaccinatiebewijs niet en mag je ook pas in 2022 naar een restaurant of Spanje...
Als je anti-stoffen hebt is dat toch ook prima. Sommige landen laten je toe zonder testen en/of quarantaine als je kan aantonen dat je korter dan 6 maanden geleden COVID-19 hebt gehad bijvoorbeeld.
pi_197283085
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:21 schreef StephanL het volgende:

[..]

Lijkt wel een sinkhole
pi_197283088
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:48 schreef groenen het volgende:
Snap dat dit de wens is, maar gaat nooit lukken.
Klinkt als een leuke hersenscheet van iemand inderdaad.
[..]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 11:50:15 #154
416575 crew  Evenstar
pi_197283095
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:48 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Zolang de resultaten niet beschikbaar zijn of worden gekoppeld aan het vaccinatiebeleid kan je er helemaal niets mee.
Het was een reactie op iemand die vroeg of het mogelijk was. Die mogelijkheid is er dus al, of je er wat aan hebt, behalve voor jezelf, is een tweede.
pi_197283112
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:49 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Als je anti-stoffen hebt is dat toch ook prima. Sommige landen laten je toe zonder testen en/of quarantaine als je kan aantonen dat je korter dan 6 maanden geleden COVID-19 hebt gehad bijvoorbeeld.
Het gaat mij ook meer om het feit dat ik dan, en met mij vele, makkelijk kunnen wachten met het vaccin totdat de rest van Nederland aan de beurt is geweest, wij/zij lopen dan toch het minste risico.
pi_197283125
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:50 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Het was een reactie op iemand die vroeg of het mogelijk was. Die mogelijkheid is er dus al, of je er wat aan hebt, behalve voor jezelf, is een tweede.
Zoiets zul je moeten automatiseren of minimaal moeten faciliteren. Als dat niet al in gang gezet is zijn ze wederom simpelweg erg laat.
[..]
pi_197283130
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:50 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Natuurlijk is het mogelijk. Doemdenkers hou je altijd.
In Southern Sun
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:52:13 #158
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197283131
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:28 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Sinkhole zeggen ze hier. Met meer plaatjes.
https://www.wantedinrome.(...)naples-hospital.html
En ANSA (Italiaanse "ANP") idem.
https://www.ansa.it/campa(...)38-610b5a10b157.html

Dus geen wappies :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 08-01-2021 11:58:40 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 11:52:22 #159
416575 crew  Evenstar
pi_197283133
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:51 schreef Questular het volgende:

[..]

Het gaat mij ook meer om het feit dat ik dan, en met mij vele, makkelijk kunnen wachten met het vaccin totdat de rest van Nederland aan de beurt is geweest, wij/zij lopen dan toch het minste risico.
Yup, hadden deze discussie hier gisteren (of twee dagen geleden) hier ook al. Toen zei ik nog dat ik het raar vond dat men hier niet naar kijkt. Geen idee of het haalbaar is, maar goed dat het in ieder geval onderzocht wordt.
pi_197283144
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:52 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Yup, hadden deze discussie hier gisteren (of twee dagen geleden) hier ook al. Toen zei ik nog dat ik het raar vond dat men hier niet naar kijkt. Geen idee of het haalbaar is, maar goed dat het in ieder geval onderzocht wordt.
De topics gaan ook zo snel :)
pi_197283162
quote:
Die mogelijkheid bestaat al. Mijn zus heeft het commercieel laten doen i.c.m. een sneltest. Zo'n minuscule prikje in je vinger. Kan volgens mij ook wel via de huisarts. Persoonlijk voor mezelf vraag ik af of dat nu nog zin heeft. In mijn geval was het maart en anti-stoffen zullen wel al zijn verdwenen dan. Bij jou vermoedelijk ook. Wat weer niks zegt over immuniteit trouwens.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 11:54:12 #162
416575 crew  Evenstar
pi_197283168
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:51 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Zoiets zul je moeten automatiseren of minimaal moeten faciliteren. Als dat niet al in gang gezet is zijn ze wederom simpelweg erg laat.
Eens hoor, dit had al geregeld moeten zijn om nu bruikbaar te kunnen zijn. Nu nog eerst onderzoeken, conclusie trekken, draaiboek schrijven, opzetten etc en je bent, Nederland kennende, al ergens in Q2.

Het zou juist NU handig zijn, als straks de grote massa gevaccineerd gaat worden heeft het niet heel veel zin meer.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 11:54:38 #163
416575 crew  Evenstar
pi_197283174
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:53 schreef Questular het volgende:

[..]

De topics gaan ook zo snel :)
Was ook geen verwijt hoor :)
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:55:53 #164
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197283194
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:39 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Hey, ze lezen mee!

:W Hallo Evenstar

Shit, busted -O-
A murky, forgotten land.
pi_197283264
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:55 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Shit, busted -O-
Na 23.00 wordt dat Avondsterretje.
[..]
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:01:14 #166
14505 OProg
A Life in Music
pi_197283294
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Er zijn er toch inmiddels uit honderdduizenden die zelf weten een positieve test te hebben. Dat terug kunnen koppelen in een systeem moet toch ook geen rocketscience zijn.

En met matige antistoffen maar ook niet of niet enorm ziek geweest zijn. Dan heb je ergens toch ook wel het bewijs dat het lichaam het op dat moment zelf aan kon. Dat zegt dan nog niet alles over verdere besmettelijkheid een tweede keer. Maar het vaccin eerst gebruiken voor de groep die dat nog helemaal niet heeft lijkt me dan best een optie als je keuzes moet maken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_197283331
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:49 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Ik voorzie een administratieve nachtmerrie, dan moet je je laten testen, uitslag vast laten leggen, in een of andere app een officieel iets dat het helemaal klopt....
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:04:08 #168
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197283342
Is er nu pas een persconferentie op de 19e, of is dat een typo van de NOS? Het was toch de 12e?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 12:05:30 #169
416575 crew  Evenstar
pi_197283356
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:04 schreef popje het volgende:
Is er nu pas een persconferentie op de 19e, of is dat een typo van de NOS? Het was toch de 12e?
Dacht ook 12-1
pi_197283364
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:04 schreef popje het volgende:
Zou inderdaad de 12e moeten zijn denk ik. Maar misschien vanwege de verwachte verlenging ook wel op de 19e?
pi_197283399
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:58 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

IT afdeling zeker? ;)

Ik heb er meer dan tien gezien in paar jaartjes.
Nee engineering
pi_197283409
Het OMT komt vandaag toch met een nieuw advies? Weet iemand wanneer we dit kunnen lezen?

---

Goed dat ze de optie iig onderzoeken :) Ik vraag me af hoe haalbaar het is hier iets mee te doen in de praktijk, maar het is de moeite waard om er even naar te kijken.

Ik ben zelf ziek geweest in februari (als ik het goed heb onthouden) na contact met mijn zus en haar vriend die in december naar Italie zijn verhuisd. (Yeah dat was een nogal rukke timing, hebben maanden in full-lockdown zonder warm water en verwarming enz gezeten daar :') ) dus het zou zomaar kunnen dat het covid was, maar aangezien ze niet in een risico gebied zaten en er niet getest werd enz kan het ook gewoon niks geweest zijn. Maar stel dat, zouden er dan nu nog anti-stoffen gevonden kunnen worden? :? Want dat is gewoon al bijna een vol jaar geleden.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 12:13:53 #173
416575 crew  Evenstar
pi_197283466
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:09 schreef vPlien het volgende:
Het OMT komt vandaag toch met een nieuw advies? Weet iemand wanneer we dit kunnen lezen?

---

Goed dat ze de optie iig onderzoeken :) Ik vraag me af hoe haalbaar het is hier iets mee te doen in de praktijk, maar het is de moeite waard om er even naar te kijken.

Ik ben zelf ziek geweest in februari (als ik het goed heb onthouden) na contact met mijn zus en haar vriend die in december naar Italie zijn verhuisd. (Yeah dat was een nogal rukke timing, hebben maanden in full-lockdown zonder warm water en verwarming enz gezeten daar :') ) dus het zou zomaar kunnen dat het covid was, maar aangezien ze niet in een risico gebied zaten en er niet getest werd enz kan het ook gewoon niks geweest zijn. Maar stel dat, zouden er dan nu nog anti-stoffen gevonden kunnen worden? :? Want dat is gewoon al bijna een vol jaar geleden.
Veel vraagtekens over hoelang je anti-stoffen hebt en wat voor bescherming het biedt etc, dus volgens mij geen zinnig woord over te zeggen. Volgens mij gaan ze voor nu uit van ongeveer zes maanden, maar waar dat op gebaseerd is weet ik eigenlijk niet, Niet echt in verdiept ook.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:15:51 #174
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197283495
twitter

HUGOED
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:16:29 #175
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197283506
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:15 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

HUGOED
Een paar dagen terug zou iedereen voor het eind van de zomer ingeënt kunnen zijn toch?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:20:37 #176
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197283569
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:16 schreef Momo het volgende:

[..]

Een paar dagen terug zou iedereen voor het eind van de zomer ingeënt kunnen zijn toch?
Niks zo veranderlijk als de informatie van deze minister.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:21:24 #177
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197283583
Zel
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zelfs het weer is standvastelijker.
A murky, forgotten land.
pi_197283591
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hier kun je hem niet echt op afbranden, het ligt er echt aan in hoeverre de vaccins zijn goedgekeurd en geleverd kunnen worden.
pi_197283614
Verwachten dat een dergelijke wereldwijde onderneming onder de huidige omstandigheden foutloos kan worden uitgevoerd en voorspeld. :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:23:29 #180
38496 Perrin
pi_197283621
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:21 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Hier kun je hem niet echt op afbranden, het ligt er echt aan in hoeverre de vaccins zijn goedgekeurd en geleverd kunnen worden.
Het is teveel gevraagd om met die leveringszekerheid rekening te houden bij eerdere uitspraken?
(edit: dat doet ie ook, excuses)

[ Bericht 2% gewijzigd door Perrin op 08-01-2021 12:37:22 ]
pi_197283635
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:23 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het is teveel gevraagd om met die leveringszekerheid rekening te houden bij eerdere uitspraken?
Maar hij heeft het nooit gegarandeerd, hij maakt vaccinatiestrategieen onder voorbehoud van levering en goedkeuring, dat de pers het anders verwoord is niet echt zijn fout.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:27:40 #182
38496 Perrin
pi_197283663
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:25 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar hij heeft het nooit gegarandeerd, hij maakt vaccinatiestrategieen onder voorbehoud van levering en goedkeuring, dat de pers het anders verwoord is niet echt zijn fout.
Dat is niet de waarheid:

Hugo de Jonge neemt een bewust risico met noemen vaccinatiedatum
pi_197283672
Sowieso niet iedereen gevaccineerd. Schat dat 20% het ook helemaal niet wil.
pi_197283722
quote:
Dat gaat over de start? Niet over wanneer iedereen gevaccineerd zou moeten worden. Als je zijn brief leest "Kamerbrief over de uitwerking vaccinatiestrategie COVID-19" is het veel terughoudender en rekening houden met leveringen.

https://www.rijksoverheid(...)iestrategie-covid-19
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:32:55 #185
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197283723
quote:
[ twitter ]

HUGOED
Waar zegt hij dat en wat is de verdere duiding. Tweet geeft verder geen bron?
Maargoed, niet iets wat onverwacht is (als het waar is).
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197283726
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:22 schreef BlackLining het volgende:
Verwachten dat een dergelijke wereldwijde onderneming onder de huidige omstandigheden foutloos kan worden uitgevoerd en voorspeld. :')
Reactief of proactief, groot verschil.
[..]
pi_197283746
Beetje onzinnig dit. Als Janssen en AstraZeneca worden afgekeurd door de EMA hebben we niks inderdaad.

Moet hij dan elke keer melden dat ze nog niks met zekerheid kunnen zeggen?

Iedereen kan zelf hopelijk wel bedenken dat die prognose een voorlopige en onzekere is.
- verwijderd door admin -
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:36:23 #188
38496 Perrin
pi_197283780
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:32 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat gaat over de start? Niet over wanneer iedereen gevaccineerd zou moeten worden. Als je zijn brief leest "Kamerbrief over de uitwerking vaccinatiestrategie COVID-19" is het veel terughoudender en rekening houden met leveringen.

https://www.rijksoverheid(...)iestrategie-covid-19
Ahja, ik zie het. U heeft gelijk.
pi_197283806
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:13 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Veel vraagtekens over hoelang je anti-stoffen hebt en wat voor bescherming het biedt etc, dus volgens mij geen zinnig woord over te zeggen. Volgens mij gaan ze voor nu uit van ongeveer zes maanden, maar waar dat op gebaseerd is weet ik eigenlijk niet, Niet echt in verdiept ook.
Yeah dat is ook zo'n beetje alles wat ik voorbij heb zien komen, dat zal dus nog flink puzzelen worden voor ze als ze niet alleen 'kan dit' maar ook 'hoe dan' gaan onderzoeken. :)

Voor mij maakt het niet veel uit, ik sta afaik toch ergens achter in de rij en who knows wat er allemaal speelt tegen die tijd ;) Maar het is wel interessante materie dit.
pi_197283814
quote:
[ twitter ]

HUGOED
:{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197283895
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:34 schreef groenen het volgende:
Beetje onzinnig dit. Als Janssen en AstraZeneca worden afgekeurd door de EMA hebben we niks inderdaad.

Iedereen kan zelf hopelijk wel bedenken dat die prognose een voorlopige en onzekere is.
Ja en natuurlijk niet
pi_197283912
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Nog een reden om echt voorbereidingen te treffen en negatieve testen voor reizigers te willen en ook om achteraf te testen. Dit is het patroon van besmettingen in zuidelijk Afrika op het moment, 7-daagse gemiddeldes.

[ link | afbeelding ]
Is er een indicatie dat dit komt door de Zuid-Afrikaanse variant of staat dat hier nog los van? Er wonen/werken volgens mij veel mensen uit de omringende landen in Zuid-Afrika.

quote:
11s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:55 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Shit, busted -O-
Hey, jij ook hier.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_197283917
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:16 schreef Momo het volgende:

[..]

Is dat gezegd? Ik herinner me alleen dat de verwachting was dat er voor de zomer waarschijnlijk genoeg mensen ingeënt zijn om eventueel te versoepelen.
pi_197283930
Ik kom dit artikel tegen als ik de tekst in de tweet google, maar yeah dat is gewoon een herhaling van wat hij in de brief schreef en dinsdag in de tweede kamer zei.

Niet echt iets nieuws dus, nogal wiedes dat het nog alle kanten op kan gaan met de planning aangezien de vaccins met de grote leveringen nog niet goedgekeurd zijn.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:47:26 #195
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197283932
https://www.telegraaf.nl/(...)it-jaar-gevaccineerd

quote:
Maar dat kan ook zomaar langer gaan duren, zegt de minister: „Dat kan. Of eerder, dat kan ook. Alles kan, we weten het niet.”
Paniektweet dus :').
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197283935
En tot overmaat van ramp smaakt de Chinees ook niet meer zoals we gewend zijn. :{
https://www.telegraaf.nl/(...)e-vlucht-voor-corona
Hoe ironisch...
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:47:56 #197
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197283937
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Is dat gezegd? Ik herinner me alleen dat de verwachting was dat er voor de zomer waarschijnlijk genoeg mensen ingeënt zijn om eventueel te versoepelen.
https://www.gids.tv/video(...)t-gevaccineerd-video

Als zegt hij wel mogelijk
pi_197283938
quote:
Mensen met antistoffen in bloed mogelijk achteraan in vaccinatierij

Het kabinet laat onderzoeken of mensen die corona hebben gehad en antistoffen in hun bloed hebben, misschien als laatste gevaccineerd kunnen worden. Het zou kunnen dat zij minder baat hebben bij een prik en dan ligt het voor de hand om anderen voor te laten gaan.

Minister De Jonge zei vanmorgen dat de Gezondheidsraad en de corona-experts van het Outbreak Management Team zich over dit vraagstuk buigen.

Premier Rutte en minister De Jonge geven naar verwachting volgende week weer een persconferentie over de coronamaatregelen. Rutte zei deze week al dat hij verwacht dat er geen versoepelingen komen. In Den Haag wordt rekening gehouden met een verlenging van de lockdown met twee weken.
FOK!-OMT is weer geraadpleegd. _O_
pi_197283942
Terwijl Zuid Afrika een probleem kreeg, lagen de mensen op het strand en ging het nachtleven door.
Zien we ook niet gewoon cijfers die zo zijn omdat er heel laat wordt ingegrepen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Noek op 08-01-2021 12:59:17 ]
Go hard or go home
pi_197283946
Uit de limburger, een citaat:

"Dat zegt de minister vrijdagochtend in reactie op het nieuws dat Nederland de komende tijd wellicht minder vaccins binnenkrijgt dan waar De Jonge in de planning rekening mee heeft gehouden. In het schema dat hij deze week presenteert, zou iedere volwassene eind september het vaccin hebben gekregen. Maar dat kan ook zomaar langer gaan duren, zegt de minister: „Dat kan. Of eerder, dat kan ook. Alles kan, we weten het niet.”

...

....

.....

"Alles kan, we weten het niet".

Denkt hij dat dit een grap is ofzo? Waarom zit hij er nog? Mijn god wat een kneus!
#WeesGeenWhales
pi_197283954
quote:
De Jonge: "mogelijk iedereen in de zomer ingeënt" --> De Jonge zegt voor de zomer iedereen ingeënt. _O_
De Jonge: "maar mogelijk ook pas volgend jaar" --> De Jonge zegt dat niet iedereen dit jaar ingeënt wordt. :(
De Jonge: "ik kan geen voorspelling doen" --> De Jonge doet maar wat en heeft geen idee. :(

:')
pi_197283967
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:48 schreef eragon2890 het volgende:

"Dat zegt de minister vrijdagochtend in reactie op het nieuws dat Nederland de komende tijd wellicht minder vaccins binnenkrijgt dan waar De Jonge in de planning rekening mee heeft gehouden. In het schema dat hij deze week presenteert, zou iedere volwassene eind september het vaccin hebben gekregen. Maar dat kan ook zomaar langer gaan duren, zegt de minister: „Dat kan. Of eerder, dat kan ook. Alles kan, we weten het niet.”

...

....

.....

Denkt hij dat dit een grap is ofzo? Waarom zit hij er nog? Mijn god wat een kneus!
Moet hij kunnen ruiken of en wanneer de vaccins worden goedgekeurd en hoe de exacte leveringen gaan zijn het komende half jaar? :')
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:50:08 #203
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197283972
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:48 schreef eragon2890 het volgende:

...

....

.....

Wat zou jij dan gezegd hebben, wetende dat die info iedere keer wisselt?
pi_197283984
quote:
[ twitter ]

HUGOED
Sinds wanneer is de "moeder van Thule /Doke/Mera" een ook maar enigszins relevante bron?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:51:43 #205
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197283989
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sinds wanneer is de "moeder van Thule/Doke/Mera" een ook maar enigszins relevante bron?
MAAR ER STAAT EEN VINKJE!!!!!

:')_____
pi_197284004
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:48 schreef Noek het volgende:
Terwijl Zuid Afrika een probleem krijg, lagen de mensen op het strand en ging het nachtleven door.
Zien we ook niet gewoon cijfers die zo zijn omdat er heel laat wordt ingegrepen?
Ben je gek, dat gebeurt alleen in Nederland.
In Southern Sun
pi_197284018
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Inderdaad, en men zou moeten handelen naar het slechtste scenario. Maar pro-actief handelen en vroeg maatregelen treffen zijn zeldzaamheden.
Tja, wat zou je voorstellen dan? Toen de Britse variant bekend was is vrijwel direct al het niet-essentiële verkeer naar het VK aan banden gelegd.
pi_197284087
quote:

[..]

Sinds wanneer is de "moeder van Thule /Doke/Mera" een ook maar enigszins relevante bron?
En het is dat het in haar omschrijving staat, anders had je dat ook niet kunnen weten.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:01:07 #209
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197284117
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:51 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

MAAR ER STAAT EEN VINKJE!!!!!

:')_____
A murky, forgotten land.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:06:50 #210
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197284192
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:34 schreef groenen het volgende:

Afgekeurd zal wel niet, maar AZ moet wel eerst die aanvraag indienen. Hopelijk schieten ze daar een beetje mee op.
pi_197284224
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Afgekeurd zal wel niet, maar AZ moet wel eerst die aanvraag indienen. Hopelijk schieten ze daar een beetje mee op.
Waar wachten ze eigenlijk op met die aanvraag? :?
Heb ik ff gemist kennelijk.
pi_197284252
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:50 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Wat zou jij dan gezegd hebben, wetende dat die info iedere keer wisselt?
"We hebben al meer dan 60 miljoen doses besteld, en als sommigen tegenvallen ga ik mij inzetten meer van anderen sneller te krijgen, mede omdat wij nog steeds diepe zakken hebben, zodat de 1.5m en andere beperkingen zo snel mogelijk kunnen worden afgeschaft en alle Nederlanders hun oude Vrijheid zo snel mogelijk weer terugkrijgen."

Ongeveer.
#WeesGeenWhales
pi_197284263
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:12 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

"We hebben al meer dan 60 miljoen doses besteld, en als sommigen tegenvallen ga ik mij inzetten meer van anderen sneller te krijgen, mede omdat wij nog steeds diepe zakken hebben, zodat de 1.5m en andere beperkingen zo snel mogelijk kunnen worden afgeschaft en alle Nederlanders hun oude Vrijheid zo snel mogelijk weer terugkrijgen."

Ongeveer.
Wij blij dat je geen politicus bent geworden dan.
In Southern Sun
pi_197284271
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Waar wachten ze eigenlijk op met die aanvraag? :?
Heb ik ff gemist kennelijk.
https://www.lc.nl/buitenl(...)ij-EMA-26326200.html

quote:
AstraZeneca: alle gegevens vaccin ingediend bij EMA

Farmaceut AstraZeneca heeft alle data over het Covid-19 vaccin dat samen met de Universiteit van Oxford wordt ontwikkeld overhandigd aan het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA). Dat heeft een woordvoerder van de Brits-Zweedse farmaceut gezegd, nadat het EMA had gemeld dat er meer informatie nodig was alvorens het bureau kan overgaan tot goedkeuring van het vaccin voor de Europese Unie.

Het EMA zegt dat er nog aanvullende informatie over de kwaliteit, veiligheid en de effectiviteit van het vaccin noodzakelijk is om een goedkeuring voor de markt te kunnen krijgen. Het bureau heeft AstraZeneca daarom om extra wetenschappelijke informatie gevraagd.

Het geneesmiddelenbureau liet woensdag in een update weten dat er in de afgelopen weken tijdens het zogeheten rolling review vooruitgang is geboekt in de beoordeling van het vaccin, maar dat het waarschijnlijk niet in staat zal zijn om het vaccin komende maand al goed te keuren.

"AstraZeneca heeft in een continue basis data verstrekt en zal nauw blijven samenwerken met het EMA om de start van een formeel goedkeuringsproces te ondersteunen", zegt een woordvoerder van de farmaceut.
Artikel van 30 december. Maar ergens las ik ook dat volgens mij rond eind januari meer resultaten verwacht worden uit de US.
pi_197284307
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:45 schreef Salina het volgende:

[..]

Is er een indicatie dat dit komt door de Zuid-Afrikaanse variant of staat dat hier nog los van? Er wonen/werken volgens mij veel mensen uit de omringende landen in Zuid-Afrika.
[..]

Hey, jij ook hier.
Veel mensen uit Zimbabwe werken in Zuid Afrika en zijn met de kerst naar huis gegaan in Zimbabwe. Zim, Zam, Bots krijgen ziektes vooral binnen via vrachtwagen chauffeurs, aangezien vrijwel alles via vrachtwagen binnen moeten komen.
Ik denk dat veel van die toename met de ZA variant te maken heeft, en misschien ook een deel omdat mensen wat meer binnenzitten ivm de regentijd (als is dat in Bots en Nam nauwelijks van invloed want daar regent het sowieso niet veel).
pi_197284322
quote:
AstraZeneca vraagt waarschijnlijk volgende week in de Europese unie om groen licht voor zijn coronavaccin. Mogelijk voor eind januari heeft de Europese toezichthouder, het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA), een oordeel klaar.

Het EMA kan meer over de termijnen zeggen wanneer de aanvraag is ingediend, aldus algemeen directeur van de organisatie, de Ierse Emer Cooke. Het EMA heeft twee vaccins al positief beoordeeld, van Pfizer/BioNTech en van Moderna.
https://www.ad.nl/binnenl(...)iale-spuit~ad253041/

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Niet alleen Hugo de Jong, maar ook AstraZeneca leest met ons mee :D :D :D
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:19:53 #217
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197284339
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:18 schreef Anton91 het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)iale-spuit~ad253041/

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Niet alleen Hugo de Jong, maar ook AstraZeneca leest met ons mee :D :D :D
Astra is de spuit die het plebs krijgt toch?

;)
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:20:53 #218
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197284352
twitter

Dagelijkse cijfers nu dus :)
pi_197284357
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:13 schreef Anton91 het volgende:

[..]

https://www.lc.nl/buitenl(...)ij-EMA-26326200.html
[..]

Artikel van 30 december. Maar ergens las ik ook dat volgens mij rond eind januari meer resultaten verwacht worden uit de US.
Thanks. ^O^
pi_197284363
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:19 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

;)

Maarja, dat kan allemaal nog veranderen natuurlijk. Maar volgens mij wel het meeste data beschikbaar en de beste resultaten onder de jongeren. Wat gewoon prima is.
pi_197284369
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, wat zou je voorstellen dan? Toen de Britse variant bekend was is vrijwel direct al het niet-essentiële verkeer naar het VK aan banden gelegd.
Voor een paar dagen. Wat men had kunnen doen:
Onmiddelijk instellen dat mensen met een negatieve test resultaat aan moeten komen
Instellen dat mensen binnen 5 dagen na aankomst nogmaals, of zelfs 2 keer getest worde. Bijvoorbeeld door ze EUR200 bij binnenkomst te laten betalen en die terug te geven na het testen
Iedereen die na 1 dec uit VK was gekomen oproepen zich te laten testen, symptomen of niet (en ook met reizigers uit ZA toen dat bekend werd)
Landelijk intensiever positieve samples sequencen, ipv den ~1% nu, dat opkrikken naar ~10% (net zoals in Denemarken)
In regios waar het is aangetroffen nog intensiever sequencen om gevallen op te sporen, ook samples selecteren voor sequencing op basis van contact onderzoek
Prioriteit geven voor contact onderzoek van gedetecteerde gevallen van de varianten

Misschien win je er een paar weken mee voordat die nieuwe strain dominant wordt, misschien anderhalve maand, maar besef wel dat je tegen die tijd honderdduizenden mensen per week aan het vaccineren bent, dus dat kan aardig wat uitmaken. Zeker voor de kwetsbare groepen.
Of je kunt je schouders ophalen en zeggen dat er niets aan te doen is, en dezelfde kant op gaan als het VK en Ierland, zonder eigenlijk te weten wanneer dat gaat gebeuren, maar het wel zo snel mogelijk laten gebeuren, dat kan natuurlijk ook.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:22:53 #222
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197284371
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:19 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

;)
Ook mensen van 18-60 met een medische indicatie.
A murky, forgotten land.
pi_197284395
quote:

[..]

Allemachtig :{
pi_197284457
twitter
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 13:32:31 #225
416575 crew  Evenstar
pi_197284470
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:31 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
*O* *O* *O*

Hoop echt dat de resultaten goed zijn en het snel goedgekeurd wordt, want deze gaat veel opleveren _O_
pi_197284483
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dagelijkse cijfers nu dus :)
En wat is 'het dashboard'? Waar kunnen we dat percentage zien?
pi_197284505
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:31 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Eigenlijk is dit qua timing gewoon ideaal omdat Janssen ook vrij snel goedkeuring denkt te kunnen aanvragen.

https://nos.nl/collectie/(...)et-de-andere-vaccins

quote:
De Amerikaanse farmaceut Johnson & Johnson (J&J) verwacht het coronavaccin ergens in het voorjaar klaar te hebben. Het vaccin van J&J wordt ontwikkeld door dochterbedrijf Janssen in Leiden. Groot voordeel van dit vaccin is volgens de ontwikkelaars dat er maar één keer gevaccineerd hoeft te worden. Begin december is het EMA een rolling review gestart. Dat houdt in dat de resultaten van lopende onderzoeken gedeeld worden met het EMA, terwijl het onderzoek nog in volle gang is.

Topman Paul Stoffels zei half december op de Belgische televisie dat er een grote studie loopt in Noord-Amerika, Zuid-Amerika en Afrika met in totaal 40.000 mensen. Volgens Stoffels wordt deze studie eind januari afgerond en komt het bedrijf dan met onderzoeksresultaten naar buiten. Daaruit moet blijken of het vaccin mensen in de praktijk beschermt tegen covid-19. Hij hoopt dat er in maart in Amerika kan worden begonnen met vaccineren en een maand later in Europa.
pi_197284512
In Israel gaan ze lekker. Vandaag heeft 20% in ieder geval de eerste shot gehad.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:37:24 #230
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197284530
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:33 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

En wat is 'het dashboard'? Waar kunnen we dat percentage zien?
Ook even deze note:

twitter

Dit is het dashboard:

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:39:36 #231
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197284559
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:32 schreef Evenstar het volgende:

[..]

*O* *O* *O*

Hoop echt dat de resultaten goed zijn en het snel goedgekeurd wordt, want deze gaat veel opleveren _O_
En of dat idd minder geschikt zou zijn voor mensen met een chronische auto-immuunziekte of niet.
AZ zou een hevigere respons van het immuunsysteem veroorzaken dan Pfizer en Moderna.
A murky, forgotten land.
pi_197284629
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:37 schreef Momo het volgende:

[..]

Ook even deze note:

[ twitter ]

Dit is het dashboard:

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl
Thanks allebei! Die had ik over het hoofd gezien.
pi_197284739
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En of dat idd minder geschikt zou zijn voor mensen met een chronische auto-immuunziekte of niet.
AZ zou een hevigere respons van het immuunsysteem veroorzaken dan Pfizer en Moderna.
Haha, én is maar 62% effectief.

En die krijgt het gezonde volk.

Als ik een spuitje krijg voor een virus waar ik hoogstwaarschijnlijk geen last van zal hebben wil ik de beste van de beste. Niet deze inferieure spul.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2021 13:51:18 ]
pi_197284781
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:50 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Daar is nog niet alles over bekend.
pi_197284785
quote:

[..]

Als ik een spuitje krijg voor een virus waar ik hoogstwaarschijnlijk geen last van zal hebben wil ik de beste van de beste. Niet deze inferieure spul.
Maar niemand in de testgroep is dacht ik in het ziekenhuis beland. Dat is het meest belangrijke, dus vooral voor de wat 'ouderen' 45-60 jarigen met overgewicht en onderliggende lijden is dit gewoon een heel goed vaccin en dus ook voor de samenleving omdat het de druk op de zorg vermindert.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 13:55:42 #236
416575 crew  Evenstar
pi_197284806
quote:

[..]

Ben wel benieuwd naar de laatste resultaten en hoe werkzaam het precies is per leeftijdscategorie,.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:55:53 #237
14505 OProg
A Life in Music
pi_197284809
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:47 schreef Mammietje het volgende:
En tot overmaat van ramp smaakt de Chinees ook niet meer zoals we gewend zijn. :{
https://www.telegraaf.nl/(...)e-vlucht-voor-corona
Hoe ironisch...
quote:
Bezorgde familieleden van de babi pangang-chefs...
:') :') :')
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:58:45 #238
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197284842
@BlackLining, vandaag weer 7.134 ja?

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:02:03 #239
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197284875
twitter

Dit zijn goede cijfers :)
pi_197284887
Weer 🎁
Nieuw is niet altijd beter.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:04:04 #241
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197284897
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:55 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar de laatste resultaten en hoe werkzaam het precies is per leeftijdscategorie,.
Er staan best al veel resultaten van de vaccins in de onderzoeksrapporten (zie OP)
pi_197284926
Zo, terug in Nederland :)

Opvallendste aan de grens? De Brandweer van Kennemerland was ter plaatse in IJmuiden om de covid testen na te kijken die reizigers moesten overleggen. Grote aantallen douane beambten en meer KMAR dan voorheen maar goed, dat kan ook gewoon met Brexit te maken hebben.
pi_197284932
https://www.telegraaf.nl/(...)euwkerk-heeft-corona

:{ :{ :{ :{

Even serieus, moeten we nou van elke BN-er weten dat ze corona hebben :')
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:08:09 #245
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197284938
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:08:35 #246
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197284944
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:07 schreef Simmertje het volgende:

Weet je na.. Hoe oud ben je? Zoveel jaar nog niet wat de nieuwscriteria zijn? _O- Je kijkt nota bene op de Telegraaf :D
pi_197284963
twitter

Dit geeft toch wel weer te denken..:
zie email 27 oktober
pi_197284967
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Verrassend 8-)
Ietwat triggerende nieuwskop. Waar daar staat tegenover dat veel kantoren, waar je met meer mensen in contact komt, (nu echt) dicht waren. En dat met oud & nieuw meer supermarkten dicht waren.

Voor de rest wel een mooie artikel.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:10:21 #249
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197284971
quote:

quote:
Zaterdag zou de nieuwe show van Van Nieuwkerk, na een special op oudejaarsavond, van start gaan. In plaats daarvan komt er nu een nieuwe aflevering van het KRO-NCRV-programma ’Nieuwe Boeren’.
Zouden de andere gasten van die special al getest zijn?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197284983
W
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:07 schreef Tijger_m het volgende:

Opvallendste aan de grens? De Brandweer van Kennemerland was ter plaatse in IJmuiden om de covid testen na te kijken die reizigers moesten overleggen. Grote aantallen douane beambten en meer KMAR dan voorheen maar goed, dat kan ook gewoon met Brexit te maken hebben.
Welkom terug! ^O^ Fijn dat het goed gegaan is
pi_197284991
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:07 schreef Tijger_m het volgende:

Welkom terug! *O*
Dat is dus gelukt! ^O^

Maar ja... nu moeten we het wel zonder live verslag uit Wales doen... -O- ;)
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:13:10 #252
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197285023
quote:

[..]

62% na één prik. Na de 2e prik zou die ook ergens rond de 90-95& zitten.
A murky, forgotten land.
pi_197285046
Het vaccineren gaat hard in de wereld!

1. Israël waar 1/5 ofwel 21% reeds gevaccineerd is
2. Verenigde Arabische Emiraten met 10%
3. Bahrain: Het begint te sputteren met 5%, ze waren nochtans goed gestart.
4. Verenigd Koninkrijk 3%
5. Verenigde Staten iets meer dan 2%

Nederland staat zeer ver in de rangschikking. In België is intussen 0,04% van de bevolking gevaccineerd.
Cindy De Vuyst
pi_197285058
quote:

Misschien geneest hij nu ook van zijn duckface.

[url=https://medium.com/@Warmond/de-nul-beste-gezichtsuitdrukkingen-van-matthijs-van-nieuwkerk-3a480155bfab]https://medium.com/@Warmond/de-nul-beste-gezichtsuitdrukkingen-van-matthijs-van-nieuwkerk-3a480155bfab[/url]

aah kutfok
pi_197285107
Update van 7 januari (donderdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

De huidige piekdag ligt (nog) op 14-12, met 12288 besmettingen (-1 tov vorige update)
Dit is dus veel meer als de vorige piekdag 19-10 (9896, -1 tov vorige update) - e.e.a. is natuurlijk wel toe te schrijven aan verruimte testbeleid
Vermoedelijk komen hier zeker nog hooguit enkele tientallen bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (12150, +5 tov vorige update)

Dag met grootste mutatie : 5-1-2021 2422 (+206 tov vorige update)
Oudste mutatie : 26-1-2020 !

Van de vandaag(7-1) gemelde besmettingen zijn er 7406 (+2239 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 1395 (+260 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 337 (+1 tov vorige update) nog ouder.
Er zijn vandaag dus vooral extra besmettingen gemeld van de afgelopen 5 dagen, dit is mogelijk gerelateerd aan gemeentelijke herindelingen waardoor mutaties op een rare manier in de data verplaatst zijn.

18-12 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.

De trend over de laatste 5 dagen :
2-1-2021 5502 (999 mutaties)
3-1-2021 5067 (1790 mutaties)
4-1-2021 4066 (1635 mutaties)
5-1-2021 3183 (560 mutaties)
6-1-2021 2967 (2422 mutaties)

- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De nieuwe piekdag ligt momenteel op 14(12288) december, 15(12150),16(11711) december zitten er zeer dicht op.
- Er worden bijna geen nieuwe besmettingen gemeld na 14 dec, daarna is de daling ingezet.
- Als we rekening houden met 10 dagen vertraging, dan is op 27 dec de daling tov 14 dec ca 4400 besmettingen

Tenslotte nog een grafiek over de de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)

En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.

Verder nog een grafiek op verzoek van @VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder

Let op! Cijfers kunnen vandaag vertekend zijn door gemeentelijke herindelingen.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:22:01 #256
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197285192
Wederom goed nieuws, een flinke daling van 120 op de verpleegafdelingen in de ziekenhuizen _O_

Zo maar weer klaar zitten voor de dagelijkse besmettingen en een voorspellinkje wagen _O_
pi_197285222
-nee-

[ Bericht 47% gewijzigd door capricia op 08-01-2021 14:25:37 ]
pi_197285242
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:23 schreef _serial_ het volgende:
We doen maar weer eens een poll

[poll=1334]
5000+
Grootste kans om gelijk te hebben
pi_197285259
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:24 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

5000+
Grootste kans om gelijk te hebben
Ah... op die manier! :D
Vroeg me al af wie de ras-optimist hier moest zijn dan! _O-
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 14:27:04 #260
236264 crew  capricia
pi_197285291
een schatting geven over het aantal besmettingen wordt na overleg met de mods hier toegestaan (waarbij menigeen het al een grijs gebied vindt), maar we gaan geen polls maken
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197285297
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit geeft toch wel weer te denken..:
Vooral irritant hoe hij het allemaal weg wuift; alsof het allemaal niet zo uitmaakt. Terwijl hij in de afgelopen maanden toch echt telkens vol hield dat dit de enige uitweg is: vaccins. En dan zo koeltjes doen. Ik zou me dood schamen als ik belofte na belofte zou breken en ondertussen wel maatregel na maatregel zou invoeren.

En dat hij nog steeds minister is kan ik ook met m'n kop niet bij. Mja, hopen dat hij de verkiezingen niet overleefd.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2021 14:28:23 ]
pi_197285315
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vooral irritant hoe hij het allemaal weg wuift; alsof het allemaal niet zo uitmaakt. Terwijl hij in de afgelopen maanden toch echt telkens vol hield dat dit de enige uitweg is: vaccins. En dan zo koeltjes doen. Ik zou me dood schamen als ik belofte na belofte zou breken en ondertussen wel maatregel na maatregel zou invoeren.

En dat hij nog steeds minister is kan ik ook met m'n kop niet bij. Mja, hopen dat hij de verkiezingen niet overleefd.
Hoe in control ben je nog als dit soort basale administratie al niet op orde is?
zie email 27 oktober
pi_197285332
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:27 schreef capricia het volgende:
[modbreak]een schatting geven over het aantal besmettingen wordt na overleg met de mods hier toegestaan (waarbij menigeen het al een grijs gebied vindt), maar we gaan geen polls maken[/modbreak]
Sorry maar dit vind ik echt belachelijk besluit.
Tal van dingen mogen hier wel blijven staan en worden niet gemod.

Maar een poll die ook echt al tientallen keren voorbij gekomen is moet ineens per direct weg.
Dit is nu net wat forum bezoek aan dit forum nog soms een beetje leuk maakt.

Het scheelt ook nog eens 10 tallen losse posts.
pi_197285370
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Maar een poll die ook echt al tientallen keren voorbij gekomen is moet ineens per direct weg.
Dit is nu net wat forum bezoek soms een beetje leuk maakt.
Ik zie eigenlijk ook liever een poll dan 10 losse voorspellingen waarvan je je afvraagt of het de echte cijfers zijn eigenlijk. :{
pi_197285373
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoe in control ben je nog als dit soort basale administratie al niet op orde is?
Niet. En dat weet hij best. Een van de storende dingen; hij weet dat hij bepaalde beloftes/uitspraken niet moet maken/uitspreken, juist omdat er meer partijen bij betrokken zijn (en omdat hij zelf niet gemaakt is voor deze baan imo). Toch spreekt hij telkens voor z'n beurt.
pi_197285375
We doen toch al maanden niks anders hier dan schattingen maken?
pi_197285384
7500 dan maar.
pi_197285385
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:32 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
We doen toch al maanden niks anders hier dan schattingen maken?
Goed ingeschat
pi_197285410
quote:

[..]

Eens, liever een poll dan 100 posts met random gokgetallen erin.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:33:30 #270
14505 OProg
A Life in Music
pi_197285411
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het ging mede mis omdat hij alles wilde doen. Voorbeeld: Hij wilde persé die spoedwet maken indertijd. Terwijl dat iets was dat veel meer iets was voor justitie maar het leek wel een soort prestigeproject te worden.

Terwijl hij die tijd veel beter had kunnen gebruiken voor zaken rond testen, aansturing GGD's, noem maar op.

Dan kan je het nobel noemen dat iemand overal bij betrokken wil zijn en dan roemen voor het vele werk dat er is gedaan, terwijl je op sommige momenten veel meer hebt aan mensen die verantwoordelijkheid kunnen delegeren en zorgen dat wat ze zelf doen wel gewoon goed en onder controle is.
pi_197285432
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:11 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Welkom terug! *O*
Dat is dus gelukt! ^O^

Maar ja... nu moeten we het wel zonder live verslag uit Wales doen... -O- ;)
Dat kunnen we samenvatten als "Going from bad to worse" en dat geldt voor het hele VK, London is nu uitgeroepen tot een noodsituatie.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 14:34:59 #272
416575 crew  Evenstar
pi_197285438
quote:

[..]

Hij kan in principe toch weinig doen aan wanneer dingen geleverd worden. Dit gaat allemaal via de EU. Kijk als de rest van de EU miljoenen vaccins krijgt en wij nog steeds niks is het een ander verhaal, maar ik kan hem dit niet kwalijk nemen.

Daarnaast vind ik serieus niet dat hij bij iedere zin of bij iedere keer dat hij spreekt hoeft te zeggen dat het alleen geldt als alles volgens planning gaat.

Wij kunnen hem kwalijk nemen dat de GGD niet klaar stond, wij kunnen hem kwalijk nemen dat wij niet in 2020 al gestart zijn, maar dingen omtrent levering ligt echt niet aan hem. Ja, hij en/of zijn team had wel even beter kunnen kijken of het allemaal wel klopte, maar geloof hierin echt wel dat hij niet bewust foute informatie zit te geven.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 14:35:36 #273
236264 crew  capricia
pi_197285446
quote:

[..]

Heb het even achter gelegd. Okay?
Bij mijn weten vindt de meerderheid het niet kies.
Maar wellicht interpreteer ik het niet goed. Kom er op terug. Even niet doen dus aub.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:36:12 #274
346939 Janneke141
pi_197285456
quote:
Hij is niet verkiesbaar, maar dan kun je nog steeds minister worden.
pi_197285477
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:34 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Hij kan in principe toch weinig doen aan wanneer dingen geleverd worden. Dit gaat allemaal via de EU. Kijk als de rest van de EU miljoenen vaccins krijgt en wij nog steeds niks is het een ander verhaal, maar ik kan hem dit niet kwalijk nemen.

Daarnaast vind ik serieus niet dat hij bij iedere zin of bij iedere keer dat hij spreekt hoeft te zeggen dat het alleen geldt als alles volgens planning gaat.

Wij kunnen hem kwalijk nemen dat de GGD niet klaar stond, wij kunnen hem kwalijk nemen dat wij niet in 2020 al gestart zijn, maar dingen omtrent levering ligt echt niet aan hem. Ja, hij en/of zijn team had wel even beter kunnen kijken of het allemaal wel klopte, maar geloof hierin echt wel dat hij niet bewust foute informatie zit te geven.
Maar dat zn overzicht niet klopt is toch ronduit schokkend, of ligt dat aan mij?
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 14:39:48 #276
416575 crew  Evenstar
pi_197285522
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar dat zn overzicht niet klopt is toch ronduit schokkend, of ligt dat aan mij?
Snap je punt, maar ik denk dat die overzicht zo vaak is veranderd dat hij en zijn team het ook niet meer goed kunnen bijhouden. Alles blijft veranderen, iedere dag weer. Ben zelf van mening dat hij zich met belangrijke zaken moet bezighouden dan exacte datum van levering, want die weet je echt niet tot een paar dagen van te voren. Q1 Q2 Q3 Q4 is echt het maximale wat hij nou zou moeten doen. Al die maanden, weken, dagen roepen moet hij mee stoppen.
pi_197285554
Verkouden kinderen niet meer welkom op noodopvang Bredase scholen

Dat ze daar maar snel, goed en deugdelijk onderzoek en uitspraken naar gaan doen.
Kinderen zijn vaak verkouden, dat gaat straks een onhoudbare situatie opleveren als de scholen weer opengaan als elke school zijn eigen beleid gaat voeren.
pi_197285574
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:39 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Snap je punt, maar ik denk dat die overzicht zo vaak is veranderd dat hij en zijn team het ook niet meer goed kunnen bijhouden. Alles blijft veranderen, iedere dag weer. Ben zelf van mening dat hij zich met belangrijke zaken moet bezighouden dan exacte datum van levering, want die weet je echt niet tot een paar dagen van te voren. Q1 Q2 Q3 Q4 is echt het maximale wat hij nou zou moeten doen. Al die maanden, weken, dagen roepen moet hij mee stoppen.
Ach kom nou. Honderden ambtenaren. Dit moet je gewoon op orde hebben. Hoe kun je anders fatsoenlijk plannen?
zie email 27 oktober
pi_197285592
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ach kom nou. Honderden ambtenaren. Dit moet je gewoon op orde hebben. Hoe kun je anders fatsoenlijk plannen?
Overheden en plannen?
pi_197285624
6-1-2021 (2422 mutaties) Is er dan ook bekend hoe het komt dat er zoveel mutaties zijn?
pi_197285666
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:43 schreef Questular het volgende:
6-1-2021 (2422 mutaties) Is er dan ook bekend hoe het komt dat er zoveel mutaties zijn?
De meest recente voorliggende dag (gisteren) heeft traditioneel gezien altijd de meeste mutaties.

De meeste worden in de eerste 5 dagen gemeld (75%)
De volgende 20% in de 5 dagen daarop
en de rest 5% in de dagen die daarna komen.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:46:41 #282
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_197285675
Ik schat 10.570 :Y
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:48:17 #283
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197285708
Nu er vandaag een mooie daling van 120 patienten is te zien in de verpleegafdelingen, hoop ik ook op wat meer lucht vandaag op de IC afdelingen.

Qua besmettingen gok ik ook op een mooie daling. Gok op 7922 besmettingen.
pi_197285711
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat ligt aan jou. Hij heeft herhaaldelijk aangegeven dat dit overzicht onder voorbehoud van levering was en daarmee onzeker. Dat staat er zelfs op.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_197285720
Hugoooooootjeeeeeeee 👎🏻
pi_197285834
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:48 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dat ligt aan jou. Hij heeft herhaaldelijk aangegeven dat dit overzicht onder voorbehoud van levering was en daarmee onzeker. Dat staat er zelfs op.
Dat snap ik wel. Maar dat betekent toch niet dat de info die op dat moment al bekend is er niet op moet staan?

Dat er onzekerheid is naar de toekomst snap ik...
zie email 27 oktober
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 14:56:52 #287
5428 crew  miss_sly
pi_197285864
pi_197285875
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:40 schreef _serial_ het volgende:
Verkouden kinderen niet meer welkom op noodopvang Bredase scholen

Dat ze daar maar snel, goed en deugdelijk onderzoek en uitspraken naar gaan doen.
Kinderen zijn vaak verkouden, dat gaat straks een onhoudbare situatie opleveren als de scholen weer opengaan als elke school zijn eigen beleid gaat voeren.
Dit was toen de scholen voorjaar 2020 weer open gingen ook zo. Daar zijn ze toen snel op teruggekomen, want het was geen doen.
pi_197285881
edit spuit11
In Southern Sun
pi_197285913
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wij blij dat je geen politicus bent geworden dan.
Hoezo? Dat kan toch? Eu heeft nu ook weer voor dit jaar 75 miljoen extra pfizer doses ingekocht, volgens verdeelsleutel krijgen wij er daar ook bijna 3 miljoen van, dat soort dingen bedoel ik dus.

Iemand zei wel op Twitter dat dit niet vreemd was omdat voor eind dit jaar voor max 22% van de wereldbevolking vaccins is, maar die had niet meegenomen dat westerse landen al voor 3 tot 6 keer hun gehele bevolking ingekocht hebben van die miljarden dosissen. Dat kan omdat toch maar ongevaar datzelfde percentage van de wereldbevolking in rijke landen woont lol.

Overigens hadden wij geloof ik krap ingekocht relatief, ik geloof voor maar 3 keer onze hele bevolking ongeveer. Maar dat was voor die miljoenen extra nu weer van Pfizer 😃

De Jonge heeft technisch gelijk dat het mogelijk is dat iedereen is ingeënt eind dit jaar als er zoals hij zegt een aantal tegenslagen zijn, maar als het normaal verloopt moet het lukken. Een tegenslag maakt ook weinig verschil. Dat gaat dan meer ten koste van arme landen zoals Afrika, omdat wij dan (zoals nu dus, vermoed omdat Sanofi vertraging heeft) gewoon compenseren door bv nu weer ff 75 miljoen pfizertjes extra te hoarden. Dat covax gebeuren is dood, lol.

Maar dat neemt niet weg dat waarschijnlijk HIER iedereen voor 31/12/2021 is ingeënt. Dat bedoeld de Jonge natuurlijk, en dat bedoelt de krant ook, we hebben het hier niet over "de wereldbevolking".

Dus als ik de jonge was zou ik doen wat uk, usa, Canada, japan, Australië, nz etc doen en de eu godzijdank ook voor ons: gewoon zo snel mogelijk zorgen voor vaccins voor m'n hele bevolking zodat de beperkingen eraf kunnen, we onze vrijheid terughebben, en de economie weer vol kan draaien.

En gelukkig ben ik dan misschien wel geen politicus, maar doet de eu en ons kabinet dat ook gewoon. Op naar het einde van de beperkingen!
#WeesGeenWhales
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:59:00 #291
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_197285914
quote:
Ja leuk, maar zojuist deze modbreak dan?

quote]1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:27 schreef capricia het volgende:
[modbreak]een schatting geven over het aantal besmettingen wordt na overleg met de mods hier toegestaan (waarbij menigeen het al een grijs gebied vindt), maar we gaan geen polls maken[/modbreak]
[/quote]
pi_197285930
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:48 schreef quirina het volgende:
Hugoooooootjeeeeeeee 👎🏻
Ik had van de week voor het eerst medelijden met hem. Had ie eindelijk goed nieuws. Besluit Trump een staatsgreep te plegen. Belandt hij ergens op pagina 5...
zie email 27 oktober
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:59:59 #293
14505 OProg
A Life in Music
pi_197285938
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:57 schreef Da_Sandman het volgende:
edit spuit11
Er zijn er toch al meer dan 11 geweest? :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 15:00:17 #294
5428 crew  miss_sly
pi_197285944
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:59 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

quote][ afbeelding ] Op vrijdag 8 januari 2021 14:27 schreef capricia het volgende:
[/quote]
We hebben het even besproken. In dit topic vinden veel mensen het storend, maar kennelijk is er ook een behoefte aan om wel te schatten. Dat kan dan daar. Iedereen blij O+
pi_197285953
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:59 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

quote][ afbeelding ] Op vrijdag 8 januari 2021 14:27 schreef capricia het volgende:
[/quote]

Het mag nu dus in dat andere topic
zie email 27 oktober
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:02:17 #296
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197286000
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat snap ik wel. Maar dat betekent toch niet dat de info die op dat moment al bekend is er niet op moet staan?

Dat er onzekerheid is naar de toekomst snap ik...
Tja, mijn vrouw wacht al 3 weken langer op haar fiets en die datum word ook steeds weer anders. Is inderdaad de schuld van de planning van mijn vrouw ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197286003
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:58 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hoezo?
Omdat je raaskalde. En -kalt. Ik hoop dat je begrijpt dat een minister niet gaat roepen ja nou weet je als het tegenvalt hehe dan ga ik beter mijn best doen :').
In Southern Sun
pi_197286013
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:02 schreef zalkc het volgende:

[..]

Tja, mijn vrouw wacht al 3 weken langer op haar fiets en die datum word ook steeds weer anders. Is inderdaad de schuld van de planning van mijn vrouw ;)
Maar dat is hier niet het geval. Als ik haar nu bel dat ze hem de 17e kan ophalen en ze schrijft in haar agenda de 11e. Wie is er dan fout?
zie email 27 oktober
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:03:17 #299
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_197286018
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

We hebben het even besproken. In dit topic vinden veel mensen het storend, maar kennelijk is er ook een behoefte aan om wel te schatten. Dat kan dan daar. Iedereen blij O+
[/quote]Ok prima ^O^ Beetje verwarrend met die modbreak zojuist ;)
pi_197286025
Als je zo'n vaccin haalt ben je het dan verplicht om het te laten filmen door het NOS journaal ? ik wil er namelijk geen cameraploegen bij hebben :( :'( o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197286033
Vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')