abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197282063
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:32 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Heb zelf met kinderen gewerkt in een achterstandswijk en ik zie het somber in voor bijna alle kindjes. Zowel de gekleurde als de paar blanke kindjes want als je daar opgroeit sta je sowieso al 1-0 achter.
Ongeacht huidskleur.
Was het maar 1-0
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197282068
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Was het maar 1-0
Aldus Dick Advocaat.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_197282088
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit is de realiteit. De kansenongelijkheid groeit door schoolsluitingen. En hard.
Ik kan jouw opmerking niet vinden?
Go hard or go home
pi_197282101
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Of chargeren wel of niet moet kunnen, is een persoonlijke overtuiging, denk ik. Ik hou er niet van.

Er zit in zoverre wat in dat het voor niet witte kinderen nog vaker waar zal zijn, maar het gaat voorbij aan een heleboel witte kinderen die ook niet in de goede situatie zitten om hier goed uit te komen. En daarnaast vind ik het van hetzelfde niveau als zeggen dat goede horecaondernemers deze crisis wel doorkomen. Ook voor witte kinderen met rijke ouders en een bijlesstudent kan dit tot nare gevolgen leiden.
Ik heb er zelf moeite mee als 'witte mensen met geld' schuldgevoel wordt aangepraat omdat ze opkomen voor hun kind of bijles regelen. Da's precies wat een betrokken ouder hoort te doen en het is wel het laatste waar je je voor zou moeten schamen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197282102
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:37 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik kan jouw opmerking niet vinden?
Inmiddels verwijdert zo te zien
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:39:15 #96
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197282109
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan kun je proberen je woorden beter te kiezen. Wat je in die post zegt is beneden peil.

Bovendien gaat het niet alleen over geld en bijles. En over hoe goed de ouders het doen. Of hoe wit de kinderen en hun ouders zijn. Er is zoveel meer. Jij zet je hier neer als een bevlogen leerkracht die zich zorgen maakt over de ontwikkeling van de kinderen, niet alleen op cognitief niveau maar ook geestelijk en emotioneel, maar deze opmerking past daar dus echt niet bij.

Of het moet een sneer zijn naar mij, als witte moeder van een wit kind, en daarmee impliceren dat ik me over mijn witte kind geen zorgen hoef te maken. Ook dan zit je er mijlenver naast.
Nee, het is geen sneer naar jou. Weet ik veel wat jouw achtergrond is.

Over de kansenongelijkheid hoeven we denk ik niet te twisten. Hij is er, en het onderwijs staat bekend als 'de grote gelijkmaker'. Geen of minder onderwijs betekent geen of minder gelijkmaken. Er zijn honderdduizend redenen waarom het ene kind veel meer ondersteuning krijgt dan het andere, en kleur is er daar niet een van. Maar: gemiddeld genomen komen kinderen van witte welgestelde vrij goed uit de strijd. Ik zet het er bewust zo grof neer, omdat veel van het beleid (ook buiten corona) wordt gemaakt door mensen die 'de andere kant' helemaal niet zien. Die de ogen sluiten voor de achterstandsgezinnen, van welke origine dan ook. Of het nu gaat over de Marokkaanse alleenstaande die weinig Nederlands spreekt, of de Nederlandse vrachtwagenchauffeur met schulden, of etc. Die kijken naar 1Vandaag, zien een blije moeder tussen het werken door gezellig wat kinderen aan de keukentafel achter allemaal hun eigen laptop helpen met hun schoolwerk. Dat is op heel veel plaatsen niet hoe het werkt. Maar te veel mensen kijken daarvoor weg. En ja, ook wethouder Moorman uit Klassen doet dat voor een deel, ondanks haar goede bedoelingen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197282114
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Jammer!
Want dan zie ik een hele discussie maar de aanleiding niet.
Wat raar eigenlijk. Mag de reacties wel lezen maar de rest niet.
Go hard or go home
pi_197282118
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer jammer na de huidige discussie en toelichting.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:40:04 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197282122
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb er zelf moeite mee als 'witte mensen met geld' schuldgevoel wordt aangepraat omdat ze opkomen voor hun kind of bijles regelen. Da's precies wat een betrokken ouder hoort te doen en het is wel het laatste waar je je voor zou moeten schamen.
daar ging het niet om, we kunnen er wel van uitgaan dat iedere ouder het beste wil voor hun kind, het gaat om de mogelijkheden dat te doen.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:41:17 #100
346939 Janneke141
pi_197282131
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik probeer ouders geen schuldgevoel aan te praten. Hooguit beleidsmakers die redeneren vanuit hun eigen bevoorrechte positie.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:55:01 #101
3542 Gia
User under construction
pi_197282276
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:39 schreef Noek het volgende:

[..]

Jammer!
Want dan zie ik een hele discussie maar de aanleiding niet.
Wat raar eigenlijk. Mag de reacties wel lezen maar de rest niet.
Was ook al aan t zoeken, inderdaad.
pi_197282312
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb in al mijn jaren nog nooit kinderen meegemaakt op kantoor en ook nog nooit van gehoord behalve in films
IT afdeling zeker? ;)

Ik heb er meer dan tien gezien in paar jaartjes.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:59:17 #103
346939 Janneke141
pi_197282320
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Was ook al aan t zoeken, inderdaad.
Het was iets over mensen en kinderen in bevoorrechte posities. Maar blijkbaar wat te hard tegen sommige schenen, en dus verwijderd. Lees mijn uitgebreidere uitleg in #96 maar als je wil weten wat de bedoeling van de verwijderde post was.
pi_197282322
Ja dan neem ik m'n hond gewoon mee naar kantoor hoor.
[..]
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 11:00:34 #105
5428 crew  miss_sly
pi_197282334
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het was iets over mensen en kinderen in bevoorrechte posities. Maar blijkbaar wat te hard tegen sommige schenen, en dus verwijderd. Lees mijn uitgebreidere uitleg in #96 maar als je wil weten wat de bedoeling van de verwijderde post was.
Je vergeet de kleur nu in je uitleg. Dat is waar het wat mij betreft fout gaat.

En nu ga ik wat anders doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197282335
quote:
8s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ja dan neem ik m'n hond gewoon mee naar kantoor hoor.
Als ik daar zou werken dan zou ik de hele dag fucking onproductief zijn maar je hond heeft de dag van zn leven.
*wil een kantoorbaan
Go hard or go home
pi_197282342
quote:

[..]

Zeg er even bij dat je het had over 'witte ouders met geld' en hun voorrecht in die post.
pi_197282345
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Of je zet de post even terug zodat het wel te volgen is?
Wel een reactie geven en fiks ook maar de opmerking verwijderen is niet al te fris.
Go hard or go home
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:04:34 #109
346939 Janneke141
pi_197282392
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Blijkbaar was dat het schokkende element. Volgens mij is het volgens de policy niet de bedoeling om verwijderde posts te gaan terugzetten, dus dat was nu net waarom ik het wegliet.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:05:59 #110
3542 Gia
User under construction
pi_197282404
Als je te maken zou hebben met een definitief veranderde maatschappij die thuisles nodig zou maken, dan zou er geld gepompt worden in aanpassingen. Lesplekken op kantoor, laptops voor ieder kind enz.
Maar we gaan er nog steeds vanuit dat dit tijdelijk is, een paar weken. Het zou te duur zijn om het dan groots aan te pakken.

De maatschappij bestaat nu eenmaal uit meerdere lagen. Van extreem rijk tot straatarm. En iedereen heeft te lijden onder deze situatie op het eigen niveau.

Een beetje begrip voor elkaar, beide kanten op, zou rust geven.
pi_197282406
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-met-prikangst.html

Opvallend. En ik vraag me toch af of het allemaal 'Europe first' is of dat de rest van de wereld ook nog wat gaat krijgen. :X

quote:
De Europese Commissie heeft nog eens 300 miljoen doses van het Pfizer/BioNTech-vaccin besteld. 75 miljoen doses zijn in het tweede kwartaal van dit jaar al beschikbaar, zei Commissievoorzitter Ursula von der Leyen. De Commissie bestelde in november al 200 miljoen doses met een optie op nog eens 100 miljoen. Van die optie wordt al gebruik gemaakt.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:07:03 #112
489693 Markesh
Antispecisist
pi_197282414
Gaat dit nog over Covid19?🤔
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:07:17 #113
3542 Gia
User under construction
pi_197282419
quote:

[..]

Die had ik al gelezen.
pi_197282426
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:07 schreef Markesh het volgende:
Gaat dit nog over Covid19?🤔
Ja en over puppy's. O+
Go hard or go home
pi_197282430
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:00 schreef Noek het volgende:

[..]

Als ik daar zou werken dan zou ik de hele dag fucking onproductief zijn maar je hond heeft de dag van zn leven.
*wil een kantoorbaan
Denk dat ik ook geen minuut rust heb. :P
[..]
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:12:14 #116
3542 Gia
User under construction
pi_197282484
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:08 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Denk dat ik ook geen minuut rust heb. :P
Denk ook niet dat kinderen in een kantoortuin gunstig zijn voor de productiviteit. Of je kinderen nu leuk vindt of niet. Het leidt af.
Maar misschien is dat maar een paar dagen zo en wen je eraan, als ware het nieuwe collega's. Mits ze gewoon aan een bureau zitten, achter hun laptop.
pi_197282509
Mijn hond ligt altijd bij me. Maarja, ik heb dan ook geen werk ofzo.
pi_197282535
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:

Opvallend. En ik vraag me toch af of het allemaal 'Europe first' is of dat de rest van de wereld ook nog wat gaat krijgen. :X
[..]

Natuurlijk krijgt de rest niets. De EU probeert wanhopig relevant te blijven in een tijd waar nationale overheden het voor het zeggen hebben. Een PR-stunt om dit aan de Commissie over te laten. Als ze nu doses naar Afrika sturen zal dat nog meer reputatieschade opleveren dan dat gepruts van ze met de inkoop.
pi_197282538
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:00 schreef Noek het volgende:

[..]

*wil een kantoorbaan
Je mag op mijn Teckel passen :7
pi_197282540
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als we als wisselgeld daarvoor sneller kunnen vaccineren, en sneller iedereen gehad hebben, des te sneller we weer normaal kunnen doen in Europa, vind ik het Europa first misschien even niet zo heel erg.

Als het Duitsland first zou zijn, zou ik het wel een ander verhaal vinden overigens.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')