Was het maar 1-0quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:32 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb zelf met kinderen gewerkt in een achterstandswijk en ik zie het somber in voor bijna alle kindjes. Zowel de gekleurde als de paar blanke kindjes want als je daar opgroeit sta je sowieso al 1-0 achter.
Ongeacht huidskleur.
Aldus Dick Advocaat.quote:
Ik kan jouw opmerking niet vinden?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is de realiteit. De kansenongelijkheid groeit door schoolsluitingen. En hard.
Ik heb er zelf moeite mee als 'witte mensen met geld' schuldgevoel wordt aangepraat omdat ze opkomen voor hun kind of bijles regelen. Da's precies wat een betrokken ouder hoort te doen en het is wel het laatste waar je je voor zou moeten schamen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of chargeren wel of niet moet kunnen, is een persoonlijke overtuiging, denk ik. Ik hou er niet van.
Er zit in zoverre wat in dat het voor niet witte kinderen nog vaker waar zal zijn, maar het gaat voorbij aan een heleboel witte kinderen die ook niet in de goede situatie zitten om hier goed uit te komen. En daarnaast vind ik het van hetzelfde niveau als zeggen dat goede horecaondernemers deze crisis wel doorkomen. Ook voor witte kinderen met rijke ouders en een bijlesstudent kan dit tot nare gevolgen leiden.
Nee, het is geen sneer naar jou. Weet ik veel wat jouw achtergrond is.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan kun je proberen je woorden beter te kiezen. Wat je in die post zegt is beneden peil.
Bovendien gaat het niet alleen over geld en bijles. En over hoe goed de ouders het doen. Of hoe wit de kinderen en hun ouders zijn. Er is zoveel meer. Jij zet je hier neer als een bevlogen leerkracht die zich zorgen maakt over de ontwikkeling van de kinderen, niet alleen op cognitief niveau maar ook geestelijk en emotioneel, maar deze opmerking past daar dus echt niet bij.
Of het moet een sneer zijn naar mij, als witte moeder van een wit kind, en daarmee impliceren dat ik me over mijn witte kind geen zorgen hoef te maken. Ook dan zit je er mijlenver naast.
Jammer!quote:
Dat is dan wel weer jammer na de huidige discussie en toelichting.quote:
daar ging het niet om, we kunnen er wel van uitgaan dat iedere ouder het beste wil voor hun kind, het gaat om de mogelijkheden dat te doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er zelf moeite mee als 'witte mensen met geld' schuldgevoel wordt aangepraat omdat ze opkomen voor hun kind of bijles regelen. Da's precies wat een betrokken ouder hoort te doen en het is wel het laatste waar je je voor zou moeten schamen.
Ik probeer ouders geen schuldgevoel aan te praten. Hooguit beleidsmakers die redeneren vanuit hun eigen bevoorrechte positie.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er zelf moeite mee als 'witte mensen met geld' schuldgevoel wordt aangepraat omdat ze opkomen voor hun kind of bijles regelen. Da's precies wat een betrokken ouder hoort te doen en het is wel het laatste waar je je voor zou moeten schamen.
Was ook al aan t zoeken, inderdaad.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Jammer!
Want dan zie ik een hele discussie maar de aanleiding niet.
Wat raar eigenlijk. Mag de reacties wel lezen maar de rest niet.
IT afdeling zeker?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb in al mijn jaren nog nooit kinderen meegemaakt op kantoor en ook nog nooit van gehoord behalve in films
Het was iets over mensen en kinderen in bevoorrechte posities. Maar blijkbaar wat te hard tegen sommige schenen, en dus verwijderd. Lees mijn uitgebreidere uitleg in #96 maar als je wil weten wat de bedoeling van de verwijderde post was.quote:
Je vergeet de kleur nu in je uitleg. Dat is waar het wat mij betreft fout gaat.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het was iets over mensen en kinderen in bevoorrechte posities. Maar blijkbaar wat te hard tegen sommige schenen, en dus verwijderd. Lees mijn uitgebreidere uitleg in #96 maar als je wil weten wat de bedoeling van de verwijderde post was.
Als ik daar zou werken dan zou ik de hele dag fucking onproductief zijn maar je hond heeft de dag van zn leven.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ja dan neem ik m'n hond gewoon mee naar kantoor hoor.
Zeg er even bij dat je het had over 'witte ouders met geld' en hun voorrecht in die post.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het was iets over mensen en kinderen in bevoorrechte posities. Maar blijkbaar wat te hard tegen sommige schenen, en dus verwijderd. Lees mijn uitgebreidere uitleg in #96 maar als je wil weten wat de bedoeling van de verwijderde post was.
Of je zet de post even terug zodat het wel te volgen is?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 11:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je vergeet de kleur nu in je uitleg. Dat is waar het wat mij betreft fout gaat.
En nu ga ik wat anders doen.
Blijkbaar was dat het schokkende element. Volgens mij is het volgens de policy niet de bedoeling om verwijderde posts te gaan terugzetten, dus dat was nu net waarom ik het wegliet.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 11:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je vergeet de kleur nu in je uitleg. Dat is waar het wat mij betreft fout gaat.
En nu ga ik wat anders doen.
quote:De Europese Commissie heeft nog eens 300 miljoen doses van het Pfizer/BioNTech-vaccin besteld. 75 miljoen doses zijn in het tweede kwartaal van dit jaar al beschikbaar, zei Commissievoorzitter Ursula von der Leyen. De Commissie bestelde in november al 200 miljoen doses met een optie op nog eens 100 miljoen. Van die optie wordt al gebruik gemaakt.
Die had ik al gelezen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Denk dat ik ook geen minuut rust heb.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 11:00 schreef Noek het volgende:
[..]
Als ik daar zou werken dan zou ik de hele dag fucking onproductief zijn maar je hond heeft de dag van zn leven.
*wil een kantoorbaan
Denk ook niet dat kinderen in een kantoortuin gunstig zijn voor de productiviteit. Of je kinderen nu leuk vindt of niet. Het leidt af.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 11:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Denk dat ik ook geen minuut rust heb.
Natuurlijk krijgt de rest niets. De EU probeert wanhopig relevant te blijven in een tijd waar nationale overheden het voor het zeggen hebben. Een PR-stunt om dit aan de Commissie over te laten. Als ze nu doses naar Afrika sturen zal dat nog meer reputatieschade opleveren dan dat gepruts van ze met de inkoop.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-met-prikangst.html
Opvallend. En ik vraag me toch af of het allemaal 'Europe first' is of dat de rest van de wereld ook nog wat gaat krijgen.
[..]
Je mag op mijn Teckel passenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 11:00 schreef Noek het volgende:
[..]
Als ik daar zou werken dan zou ik de hele dag fucking onproductief zijn maar je hond heeft de dag van zn leven.
*wil een kantoorbaan
Als we als wisselgeld daarvoor sneller kunnen vaccineren, en sneller iedereen gehad hebben, des te sneller we weer normaal kunnen doen in Europa, vind ik het Europa first misschien even niet zo heel erg.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-met-prikangst.html
Opvallend. En ik vraag me toch af of het allemaal 'Europe first' is of dat de rest van de wereld ook nog wat gaat krijgen.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |