abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197281592
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Kom op he, als er een kind op kantoor zit is niet meteen het hele bedrijf niet meer productief :D.
Dat zou met een puppy wel anders zijn.

Baby's zijn toch een beetje...

Als ze niet van jezelf zijn.
Go hard or go home
pi_197281600
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Kom op he, als er een kind op kantoor zit is niet meteen het hele bedrijf niet meer productief :D.
Ik heb collega's die vervelender zijn dan menig kind :P
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:02:56 #53
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197281608
Andermans kinderen :r
pi_197281618
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:00 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Voor allebei valt iets te zeggen. Ik vind dat de centrale aansturing vanuit de overheid hierin nogal tekort schiet. Nu is het: oke scholen, jullie gaan dicht maar zorgen voor noodopvang, hoe je het regelt zoek je zelf maar uit.
Dat is wel een beetje het decentrale stelsel in Nederland, zeker in onderwijsland. Daar kun je van alles van vinden, maar ik zou ook niet zo goed weten wat een overheid hierin beter zou kunnen regelen dan scholen(gemeenschappen) zelf.
pi_197281622
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Veel (kantoren) hebben tegenwoordig kantoortuinen. Als je een druk kind hebt is hoogstwaarschijnlijk die hele kantoortuin minder productief. Tuurlijk is dat niet het hele bedrijf, maar kan best impact hebben :)
Ja ok, maar als hele kantoortuinen vol zitten hebben we een andere discussie nodig ;).

Overigens is mijn ervaring dat als kinderen een dagje mee met papa naar kantoor mogen dat ze dat hartstikke spannend vinden en je ze amper hoort.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197281623
Oud nieuws, maar ik hoop hier ook het geval!

quote:
Door gebruik te maken van zeer nauwkeurige spuiten, kan België veel meer mensen inenten tegen het coronavirus dan gedacht. Hoewel een flacon van het Pfizer-vaccin volgens de bijsluiter goed is voor vijf prikken, lukt het in België volgens lokale media in vrijwel alle gevallen om ook een zesde dosis uit het flesje te halen.

Dankzij de hypernauwkeurige spuiten wordt gerekend op een 'bonus' van 70.000 inentingen. ,,We kunnen een vijfde meer mensen vaccineren", zegt Roel Van Giel, voorzitter van huis­artsenvereniging ­Domus Medica tegen Vlaamse media. België verwacht deze maand 350.000 doses van het coronavaccin.

,,Onze overheid heeft heel goede spuiten gekocht. Door de vorm blijft er nauwelijks vloeistof achter", aldus Thomas De Rijdt van het UZ Leuven. ,,Wij gebruiken die momenteel, maar wat als we ze morgen niet meer hebben? Ik denk niet dat we de hele vaccinatiecampagne dit type gaan kunnen gebruiken. De hele wereld wil ze hebben."

Ook op andere plaatsen in Europa kunnen meer mensen worden ingeënt. In Denemarken lukt het volgens plaatselijke media soms om zeven doses uit een flesje te halen, twee meer dan verwacht. De Amerikaanse toezichthouder FDA erkende vorige maand al dat mogelijk meer doses uit flesjes gehaald kunnen worden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-duitsland~ad253041/
pi_197281635
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:03 schreef Anton91 het volgende:
Oud nieuws, maar ik hoop hier ook het geval!
[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)-duitsland~ad253041/
Dit is vergelijkbaar met in de Nederlandse ziekenhuizen lijkt me?
pi_197281654
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:55 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Waarom zou die collega dat moeten? Het is niet haar kind en het is storend op het werk.
(Ik ben het met je eens hoor, maar je dwingt een werkende in een positie die hij of zij niet wenst)
Helpen hoeft niet maar is sympathiek. Over de noodzaak om begrip op te brengen voor anderen die door de pandemie in lastige situaties komen, kan ik weinig zeggen om je te overtuigen. Het is voor mij zo'n basale, menselijke opdracht dat ik er niet eens over hoef na te denken waarom het zou 'moeten'. Het 'moet' omdat het de enige manier is om prettig met elkaar samen te leven. Kun je dat niet opbrengen, dan is het wellicht aangenamer toeven op een onbewoond eiland.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197281660
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit is vergelijkbaar met in de Nederlandse ziekenhuizen lijkt me?
Er waren al nieuwsberichten uit de VS dat ze een 6e of 7e dosis eruit konden halen bijna een maand terug. Maar laten we het hopen dat we er in Nederland ook zo mee omgaan.
pi_197281667
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zeker gelezen, maar iedereen zit dus gedwongen in een situatie die hij/zij niet wenst.
Dat klopt. Maar het ging hier over kinderen en de juiste oplossing voor opvang kiezen.
pi_197281680
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:06 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Er waren al nieuwsberichten uit de VS dat ze een 6e of 7e dosis eruit konden halen bijna een maand terug. Maar laten we het hopen dat we er in Nederland ook zo mee omgaan.
Ik ben daar een beetje huiverig voor en dan met name dat ze foutjes gaan maken en minder gaan inspuiten oid waardoor de werking weer minder resultaat op zal leveren. Maar ik ben een leek..
Zonder wrijving geen glans
pi_197281687
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje het decentrale stelsel in Nederland, zeker in onderwijsland. Daar kun je van alles van vinden, maar ik zou ook niet zo goed weten wat een overheid hierin beter zou kunnen regelen dan scholen(gemeenschappen) zelf.
Hoe de school de opvang concreet invult niet, dat weten ze zelf vast het beste. Maar er wordt nu niets gedaan om de toeloop te beperken en dat is niet aan de scholen te wijten.
pi_197281702
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Veel (kantoren) hebben tegenwoordig kantoortuinen. Als je een druk kind hebt is hoogstwaarschijnlijk die hele kantoortuin minder productief. Tuurlijk is dat niet het hele bedrijf, maar kan best impact hebben :)
En dan zit dat kind in een vergader- of koffieruimte. Of het zit stilletjes op een werkplek. Kom op, zeg, dit is gewoon moeilijk doen om het moeilijk doen.
pi_197281711
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:09 schreef Haags het volgende:

[..]

Ik ben daar een beetje huiverig voor en dan met name dat ze foutjes gaan maken en minder gaan inspuiten oid waardoor de werking weer minder resultaat op zal leveren. Maar ik ben een leek..
Pfizer had al gezegd dat ze de flesjes wat verder opvullen om te kunnen garanderen dat er 5 dosis inzitten. Omdat sommigen dus wel wat verspillen, dus er zal ook wel genoeg inzitten als ze echt precies tewerk gaan.
pi_197281728
Wederom prima cijfers in Brabant. Zowel afname op IC als op kliniek.

Als voorbode voor de cijfers van straks. ;)
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:13:25 #66
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197281733
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Goed genoeg om de kroegen weer open te gooien?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197281741
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En dan zit dat kind in een vergader- of koffieruimte. Of het zit stilletjes op een werkplek. Kom op, zeg, dit is gewoon moeilijk doen om het moeilijk doen.
Het ging om een scenario van iemand eerder in dit topic paar threads terug waarvan diegene zei dat er een kind mee was wat ontzettend druk was. Dat was waar het hier initieel over ging.

Alsof elk kind stilletjes op een werkplek zit. Ik zie het niet als moeilijk doen om het moeilijk doen.
pi_197281755
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Helpen hoeft niet maar is sympathiek. Over de noodzaak om begrip op te brengen voor anderen die door de pandemie in lastige situaties komen, kan ik weinig zeggen om je te overtuigen. Het is voor mij zo'n basale, menselijke opdracht dat ik er niet eens over hoef na te denken waarom het zou 'moeten'. Het 'moet' omdat het de enige manier is om prettig met elkaar samen te leven. Kun je dat niet opbrengen, dan is het wellicht aangenamer toeven op een onbewoond eiland.
Heel lief en menselijk gedacht en je hoeft mij niet te overtuigen want ik ben het met je eens. Maar de werkelijkheid is gewoonweg niet zo rooskleurig zoals jij die graag zou zien.
En in de huidige omstandigheden lijkt dat nog niet veel beter te gaan worden.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 10:15:41 #69
446930 crew  ESF1Gamer
pi_197281762
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Dat is positief nieuws. Nu vaccineren is begonnen, kan het alleen beter gaan.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 10:16:01 #70
5428 crew  miss_sly
pi_197281767
https://nos.nl/regio/noor(...)er-schooladvies.html

Het kiezen van een VO-school moet nu zo'n beetje gaan gebeuren, het definitieve advies moet worden gegeven. Ik hoop dat he tniet voor heel veel kinderen negatief uitvalt, dit alles.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197281779
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:15 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Dat is positief nieuws. Nu vaccineren is begonnen, kan het alleen beter gaan.
Dat durf ik dan weer niet te zeggen. De situatie in Engeland staat me niet aan.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:18:45 #72
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197281809
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:18 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Wat is dit dan voor rare opmerking?
Dit is de realiteit. De kansenongelijkheid groeit door schoolsluitingen. En hard.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197281824
Ik heb antwoord gekregen van de RIVM over de hogere aantallen van Oisterwijk, Tilburg, Vught en Boxtel en Haaren

"Records uit de periode voordat de gemeente indeling werd gewijzigd (2020) zijn dan ingedeeld volgens de nieuwe indeling van 2021. De cijfers zijn hierdoor over de hele periode met elkaar te vergelijken"

Dit verklaart hoe het kan dat er voor de gemeenten Oisterwijk, Tilburg, Vught en Boxtel ineens redelijk wat meldingen bij zijn gekomen.

Ook doordat Appingedam, Delfzijl en Loppersum opgegaan zijn in Eemsdelta is de delta van al deze gemeentes bij Eemsdelta gekomen.

Het zou dus zomaar kunnen dat we totaal dus een paar 1000 teveel hebben in de delta's van gisteren.

Vanaf vandaag zullen de delta's weer zuiver zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 10:19:41 #74
5428 crew  miss_sly
pi_197281831
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit is de realiteit. De kansenongelijkheid groeit door schoolsluitingen. En hard.
O, dat zal best. Maar het is echt ontzettend dom om te denken dat alleen kinderen van kleur aan de verkeerde kant van die weegschaal zitten.
pi_197281841
quote:

[..]

En wat heeft de kleur daarmee te maken?
Ik zou eerder denken aan opleidingsniveau.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:20:24 #76
346939 Janneke141
pi_197281846
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dat zal best. Maar het is echt ontzettend dom om te denken dat alleen kinderen van kleur aan de verkeerde kant van die weegschaal zitten.
Je weet wel beter, dat doe ik niet.
pi_197281848
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:19 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb antwoord gekregen van de RIVM over de hogere aantallen van Oisterwijk, Tilburg, Vught en Boxtel en Haaren

"Records uit de periode voordat de gemeente indeling werd gewijzigd (2020) zijn dan ingedeeld volgens de nieuwe indeling van 2021. De cijfers zijn hierdoor over de hele periode met elkaar te vergelijken"

Dit verklaart hoe het kan dat er voor de gemeenten Oisterwijk, Tilburg, Vught en Boxtel ineens redelijk wat meldingen bij zijn gekomen.

Ook doordat Appingedam, Delfzijl en Loppersum opgegaan zijn in Eemsdelta is de delta van al deze gemeentes bij Eemsdelta gekomen.

Het zou dus zomaar kunnen dat we totaal dus een paar 1000 teveel hebben in de delta's van gisteren.

Vanaf vandaag zullen de delta's weer zuiver zijn.
Ben benieuwd of we vandaag dan weer op 6000 zitten oid.
pi_197281851
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:15 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Heel lief en menselijk gedacht en je hoeft mij niet te overtuigen want ik ben het met je eens. Maar de werkelijkheid is gewoonweg niet zo rooskleurig zoals jij die graag zou zien.
En in de huidige omstandigheden lijkt dat nog niet veel beter te gaan worden.
Oh, de werkelijkheid die ik zie is wel zo! Ik werk in een kantoortuin en er zijn wel eens kinderen aanwezig. Niemand doet daar moeilijk over en menig collega vermaakt zo'n kind zelfs een beetje. Afgeven op overlast door kinderen is echt iets van dit forum. In de gewone wereld begrijpen de meeste mensen dat ze erbij horen en hebben ze zelfs te doen met ouders die nu wel veel ballen hoog moeten houden.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 10:22:01 #79
5428 crew  miss_sly
pi_197281865
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het deleteknopje wordt hier voor minder gebruikt hoor.
Ik ben het met je eens, maar in dit geval weet ik niet of het niet iets is wat verder besproken moet worden. Dat is waarom ik reageerde in plaats van delete.
pi_197281885
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat een nare post is dit. Echt niet normaal.
Het komt er rot uit, maar ze heeft wel gelijk. De situatie is altijd al zo geweest, maar door corona worden die verschillen tussen kinderen wel vergroot.

Ik heb laatst geprobeerd naar Klassen te kijken maar ik kan het niet aanzien...
pi_197281886
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kan dit bevestigen uit eigen ervaring.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_197281900
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ben benieuwd of we vandaag dan weer op 6000 zitten oid.
Dat denk ik niet, maar wel zeker een 1000 en iets meer lager.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 10:25:23 #83
5428 crew  miss_sly
pi_197281918
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je weet wel beter, dat doe ik niet.
Dan kun je proberen je woorden beter te kiezen. Wat je in die post zegt is beneden peil.

Bovendien gaat het niet alleen over geld en bijles. En over hoe goed de ouders het doen. Of hoe wit de kinderen en hun ouders zijn. Er is zoveel meer. Jij zet je hier neer als een bevlogen leerkracht die zich zorgen maakt over de ontwikkeling van de kinderen, niet alleen op cognitief niveau maar ook geestelijk en emotioneel, maar deze opmerking past daar dus echt niet bij.

Of het moet een sneer zijn naar mij, als witte moeder van een wit kind, en daarmee impliceren dat ik me over mijn witte kind geen zorgen hoef te maken. Ook dan zit je er mijlenver naast.
pi_197281935
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:20 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Dit dus. Vreemde post van @Janneke141
pi_197281968
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dit dus. Vreemde post van @:janneke141
Het hangt samen met sociaal-economische status en die status hangt weer samen met migratieachtergrond.

Een oud-collega van me heeft er dit mooie maar schrijnende boek over geschreven. Hier staat een voorproefje.

[ Bericht 8% gewijzigd door Claudia_x op 08-01-2021 10:36:04 ]
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:29:50 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197281979
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan kun je proberen je woorden beter te kiezen. Wat je in die post zegt is beneden peil.

Bovendien gaat het niet alleen over geld en bijles. En over hoe goed de ouders het doen. Of hoe wit de kinderen en hun ouders zijn. Er is zoveel meer. Jij zet je hier neer als een bevlogen leerkracht die zich zorgen maakt over de ontwikkeling van de kinderen, niet alleen op cognitief niveau maar ook geestelijk en emotioneel, maar deze opmerking past daar dus echt niet bij.

Of het moet een sneer zijn naar mij, als witte moeder van een wit kind, en daarmee impliceren dat ik me over mijn witte kind geen zorgen hoef te maken. Ook dan zit je er mijlenver naast.
een beetje chargeren mag toch wel en er zit gewoon wat in, je trekt het je wat te persoonlijk aan
pi_197281996
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, de werkelijkheid die ik zie is wel zo! Ik werk in een kantoortuin en er zijn wel eens kinderen aanwezig. Niemand doet daar moeilijk over en menig collega vermaakt zo'n kind zelfs een beetje. Afgeven op overlast door kinderen is echt iets van dit forum. In de gewone wereld begrijpen de meeste mensen dat ze erbij horen en hebben ze zelfs te doen met ouders die nu wel veel ballen hoog moeten houden.
Ik heb in al mijn jaren nog nooit kinderen meegemaakt op kantoor en ook nog nooit van gehoord behalve in films
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 10:32:33 #88
5428 crew  miss_sly
pi_197282016
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

een beetje chargeren mag toch wel en er zit gewoon wat in, je trekt het je wat te persoonlijk aan
Of chargeren wel of niet moet kunnen, is een persoonlijke overtuiging, denk ik. Ik hou er niet van.

Er zit in zoverre wat in dat het voor niet witte kinderen nog vaker waar zal zijn, maar het gaat voorbij aan een heleboel witte kinderen die ook niet in de goede situatie zitten om hier goed uit te komen. En daarnaast vind ik het van hetzelfde niveau als zeggen dat goede horecaondernemers deze crisis wel doorkomen. Ook voor witte kinderen met rijke ouders en een bijlesstudent kan dit tot nare gevolgen leiden.
pi_197282017
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:20 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Heb zelf met kinderen gewerkt in een achterstandswijk en ik zie het somber in voor bijna alle kindjes. Zowel de gekleurde als de paar blanke kindjes want als je daar opgroeit sta je sowieso al 1-0 achter.
Ongeacht huidskleur.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:34:39 #90
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197282050
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Of chargeren wel of niet moet kunnen, is een persoonlijke overtuiging, denk ik. Ik hou er niet van.

Er zit in zoverre wat in dat het voor niet witte kinderen nog vaker waar zal zijn, maar het gaat voorbij aan een heleboel witte kinderen die ook niet in de goede situatie zitten om hier goed uit te komen. En daarnaast vind ik het van hetzelfde niveau als zeggen dat goede horecaondernemers deze crisis wel doorkomen. Ook voor witte kinderen met rijke ouders en een bijlesstudent kan dit tot nare gevolgen leiden.
Natuurlijk is het voor iedereen vervelend maar voor de ene wat minder dan de andere en als je bij de ondernemers goede vervangt door rijke klopt dat ook.
pi_197282063
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:32 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Heb zelf met kinderen gewerkt in een achterstandswijk en ik zie het somber in voor bijna alle kindjes. Zowel de gekleurde als de paar blanke kindjes want als je daar opgroeit sta je sowieso al 1-0 achter.
Ongeacht huidskleur.
Was het maar 1-0
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197282068
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Was het maar 1-0
Aldus Dick Advocaat.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_197282088
quote:

[..]

Ik kan jouw opmerking niet vinden?
Go hard or go home
pi_197282101
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb er zelf moeite mee als 'witte mensen met geld' schuldgevoel wordt aangepraat omdat ze opkomen voor hun kind of bijles regelen. Da's precies wat een betrokken ouder hoort te doen en het is wel het laatste waar je je voor zou moeten schamen.
pi_197282102
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:37 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik kan jouw opmerking niet vinden?
Inmiddels verwijdert zo te zien
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:39:15 #96
346939 Janneke141
pi_197282109
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, het is geen sneer naar jou. Weet ik veel wat jouw achtergrond is.

Over de kansenongelijkheid hoeven we denk ik niet te twisten. Hij is er, en het onderwijs staat bekend als 'de grote gelijkmaker'. Geen of minder onderwijs betekent geen of minder gelijkmaken. Er zijn honderdduizend redenen waarom het ene kind veel meer ondersteuning krijgt dan het andere, en kleur is er daar niet een van. Maar: gemiddeld genomen komen kinderen van witte welgestelde vrij goed uit de strijd. Ik zet het er bewust zo grof neer, omdat veel van het beleid (ook buiten corona) wordt gemaakt door mensen die 'de andere kant' helemaal niet zien. Die de ogen sluiten voor de achterstandsgezinnen, van welke origine dan ook. Of het nu gaat over de Marokkaanse alleenstaande die weinig Nederlands spreekt, of de Nederlandse vrachtwagenchauffeur met schulden, of etc. Die kijken naar 1Vandaag, zien een blije moeder tussen het werken door gezellig wat kinderen aan de keukentafel achter allemaal hun eigen laptop helpen met hun schoolwerk. Dat is op heel veel plaatsen niet hoe het werkt. Maar te veel mensen kijken daarvoor weg. En ja, ook wethouder Moorman uit Klassen doet dat voor een deel, ondanks haar goede bedoelingen.
pi_197282114
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Jammer!
Want dan zie ik een hele discussie maar de aanleiding niet.
Wat raar eigenlijk. Mag de reacties wel lezen maar de rest niet.
Go hard or go home
pi_197282118
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer jammer na de huidige discussie en toelichting.
[..]
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:40:04 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197282122
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb er zelf moeite mee als 'witte mensen met geld' schuldgevoel wordt aangepraat omdat ze opkomen voor hun kind of bijles regelen. Da's precies wat een betrokken ouder hoort te doen en het is wel het laatste waar je je voor zou moeten schamen.
daar ging het niet om, we kunnen er wel van uitgaan dat iedere ouder het beste wil voor hun kind, het gaat om de mogelijkheden dat te doen.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:41:17 #100
346939 Janneke141
pi_197282131
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik probeer ouders geen schuldgevoel aan te praten. Hooguit beleidsmakers die redeneren vanuit hun eigen bevoorrechte positie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')