Dat zou met een puppy wel anders zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Kom op he, als er een kind op kantoor zit is niet meteen het hele bedrijf niet meer productief.
Ik heb collega's die vervelender zijn dan menig kindquote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Kom op he, als er een kind op kantoor zit is niet meteen het hele bedrijf niet meer productief.
Dat is wel een beetje het decentrale stelsel in Nederland, zeker in onderwijsland. Daar kun je van alles van vinden, maar ik zou ook niet zo goed weten wat een overheid hierin beter zou kunnen regelen dan scholen(gemeenschappen) zelf.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:00 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Voor allebei valt iets te zeggen. Ik vind dat de centrale aansturing vanuit de overheid hierin nogal tekort schiet. Nu is het: oke scholen, jullie gaan dicht maar zorgen voor noodopvang, hoe je het regelt zoek je zelf maar uit.
Ja ok, maar als hele kantoortuinen vol zitten hebben we een andere discussie nodigquote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Veel (kantoren) hebben tegenwoordig kantoortuinen. Als je een druk kind hebt is hoogstwaarschijnlijk die hele kantoortuin minder productief. Tuurlijk is dat niet het hele bedrijf, maar kan best impact hebben
https://www.ad.nl/binnenl(...)-duitsland~ad253041/quote:Door gebruik te maken van zeer nauwkeurige spuiten, kan België veel meer mensen inenten tegen het coronavirus dan gedacht. Hoewel een flacon van het Pfizer-vaccin volgens de bijsluiter goed is voor vijf prikken, lukt het in België volgens lokale media in vrijwel alle gevallen om ook een zesde dosis uit het flesje te halen.
Dankzij de hypernauwkeurige spuiten wordt gerekend op een 'bonus' van 70.000 inentingen. ,,We kunnen een vijfde meer mensen vaccineren", zegt Roel Van Giel, voorzitter van huisartsenvereniging Domus Medica tegen Vlaamse media. België verwacht deze maand 350.000 doses van het coronavaccin.
,,Onze overheid heeft heel goede spuiten gekocht. Door de vorm blijft er nauwelijks vloeistof achter", aldus Thomas De Rijdt van het UZ Leuven. ,,Wij gebruiken die momenteel, maar wat als we ze morgen niet meer hebben? Ik denk niet dat we de hele vaccinatiecampagne dit type gaan kunnen gebruiken. De hele wereld wil ze hebben."
Ook op andere plaatsen in Europa kunnen meer mensen worden ingeënt. In Denemarken lukt het volgens plaatselijke media soms om zeven doses uit een flesje te halen, twee meer dan verwacht. De Amerikaanse toezichthouder FDA erkende vorige maand al dat mogelijk meer doses uit flesjes gehaald kunnen worden.
Dit is vergelijkbaar met in de Nederlandse ziekenhuizen lijkt me?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:03 schreef Anton91 het volgende:
Oud nieuws, maar ik hoop hier ook het geval!
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-duitsland~ad253041/
Helpen hoeft niet maar is sympathiek. Over de noodzaak om begrip op te brengen voor anderen die door de pandemie in lastige situaties komen, kan ik weinig zeggen om je te overtuigen. Het is voor mij zo'n basale, menselijke opdracht dat ik er niet eens over hoef na te denken waarom het zou 'moeten'. Het 'moet' omdat het de enige manier is om prettig met elkaar samen te leven. Kun je dat niet opbrengen, dan is het wellicht aangenamer toeven op een onbewoond eiland.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:55 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Waarom zou die collega dat moeten? Het is niet haar kind en het is storend op het werk.
(Ik ben het met je eens hoor, maar je dwingt een werkende in een positie die hij of zij niet wenst)
Er waren al nieuwsberichten uit de VS dat ze een 6e of 7e dosis eruit konden halen bijna een maand terug. Maar laten we het hopen dat we er in Nederland ook zo mee omgaan.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is vergelijkbaar met in de Nederlandse ziekenhuizen lijkt me?
Dat klopt. Maar het ging hier over kinderen en de juiste oplossing voor opvang kiezen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zeker gelezen, maar iedereen zit dus gedwongen in een situatie die hij/zij niet wenst.
Ik ben daar een beetje huiverig voor en dan met name dat ze foutjes gaan maken en minder gaan inspuiten oid waardoor de werking weer minder resultaat op zal leveren. Maar ik ben een leek..quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er waren al nieuwsberichten uit de VS dat ze een 6e of 7e dosis eruit konden halen bijna een maand terug. Maar laten we het hopen dat we er in Nederland ook zo mee omgaan.
Hoe de school de opvang concreet invult niet, dat weten ze zelf vast het beste. Maar er wordt nu niets gedaan om de toeloop te beperken en dat is niet aan de scholen te wijten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje het decentrale stelsel in Nederland, zeker in onderwijsland. Daar kun je van alles van vinden, maar ik zou ook niet zo goed weten wat een overheid hierin beter zou kunnen regelen dan scholen(gemeenschappen) zelf.
En dan zit dat kind in een vergader- of koffieruimte. Of het zit stilletjes op een werkplek. Kom op, zeg, dit is gewoon moeilijk doen om het moeilijk doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Veel (kantoren) hebben tegenwoordig kantoortuinen. Als je een druk kind hebt is hoogstwaarschijnlijk die hele kantoortuin minder productief. Tuurlijk is dat niet het hele bedrijf, maar kan best impact hebben
Pfizer had al gezegd dat ze de flesjes wat verder opvullen om te kunnen garanderen dat er 5 dosis inzitten. Omdat sommigen dus wel wat verspillen, dus er zal ook wel genoeg inzitten als ze echt precies tewerk gaan.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:09 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik ben daar een beetje huiverig voor en dan met name dat ze foutjes gaan maken en minder gaan inspuiten oid waardoor de werking weer minder resultaat op zal leveren. Maar ik ben een leek..
Goed genoeg om de kroegen weer open te gooien?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wederom prima cijfers in Brabant. Zowel afname op IC als op kliniek.
Als voorbode voor de cijfers van straks.
Het ging om een scenario van iemand eerder in dit topic paar threads terug waarvan diegene zei dat er een kind mee was wat ontzettend druk was. Dat was waar het hier initieel over ging.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En dan zit dat kind in een vergader- of koffieruimte. Of het zit stilletjes op een werkplek. Kom op, zeg, dit is gewoon moeilijk doen om het moeilijk doen.
Heel lief en menselijk gedacht en je hoeft mij niet te overtuigen want ik ben het met je eens. Maar de werkelijkheid is gewoonweg niet zo rooskleurig zoals jij die graag zou zien.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Helpen hoeft niet maar is sympathiek. Over de noodzaak om begrip op te brengen voor anderen die door de pandemie in lastige situaties komen, kan ik weinig zeggen om je te overtuigen. Het is voor mij zo'n basale, menselijke opdracht dat ik er niet eens over hoef na te denken waarom het zou 'moeten'. Het 'moet' omdat het de enige manier is om prettig met elkaar samen te leven. Kun je dat niet opbrengen, dan is het wellicht aangenamer toeven op een onbewoond eiland.
Dat is positief nieuws. Nu vaccineren is begonnen, kan het alleen beter gaan.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wederom prima cijfers in Brabant. Zowel afname op IC als op kliniek.
Als voorbode voor de cijfers van straks.
Dat durf ik dan weer niet te zeggen. De situatie in Engeland staat me niet aan.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat is positief nieuws. Nu vaccineren is begonnen, kan het alleen beter gaan.
Dit is de realiteit. De kansenongelijkheid groeit door schoolsluitingen. En hard.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:18 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Wat is dit dan voor rare opmerking?
O, dat zal best. Maar het is echt ontzettend dom om te denken dat alleen kinderen van kleur aan de verkeerde kant van die weegschaal zitten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is de realiteit. De kansenongelijkheid groeit door schoolsluitingen. En hard.
En wat heeft de kleur daarmee te maken?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is de realiteit. De kansenongelijkheid groeit door schoolsluitingen. En hard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |