abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197280692
Een nacht verder. Een nacht dichter bij de verlossing, maar ook een nacht dichter bij het ergste onheil tot nu toe. Een scenario zoals in de UK hangt boven ons en lijkt niet te voorkomen. Zelfs the Sun in Engeland die al tijden riep dat de maatregelen zwaar overdreven zijn hebben hun ongelijk toegegeven en zijn 180 graden gedraaid.
En dan hebben we hier nog users die roepen dat de maatregelen moeten stoppen omdat het toch geen zin heeft. WTF.

Het nieuws over curevac dat niet op tijd kan leveren kan er ook nog wel bij. Al wisten we dat natuurlijk al, alleen Hugo wist het niet.

De komende maanden fingers crossed en hopen op een wonder. De race vaccin/beschikbare zorg/houden aan de maatregelen vs virus.

Gelukkig blijkt het vaccin in iedergeval wel te werken op de UK en ZA variant. Dat is dan het goede nieuws van vanmorgen.
pi_197280715
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:29 schreef Noek het volgende:
Dan vind ik dat we alsnog collectief dit probleem moeten oplossen en als een lockdown erbij hoort, soit.
Maar het gemak hoe daarover geluld wordt door mensen die geen ene cent inleveren is pas echt absurd en zonder gevoel van realiteit of empathie.
Mijn hele schoonfamilie is ambtenaar,semi ambtenaar of leraar. Ik weet niet of je ze het kwalijk kunt nemen, maar die mensen leven echt in een andere realiteit.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 08:47:10 #278
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197280737
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:28 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Wat wil je dan? De scholen weer open en als het tegenzit hebben we over een paar weken een situatie als nu in Londen?
Ik wil af van het dogma dat dingen sluiten de enige optie zou zijn. Het levert schade op en scholen openen levert ook schade op, maar de ene schade van het een is niet per definitie ondergeschikt aan de andere. Maar de afweging ontbreekt, het is alle ballen op de zorg en de rest zoekt het maar uit. Dat is niet houdbaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197280739
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:29 schreef Noek het volgende:
Dan vind ik dat we alsnog collectief dit probleem moeten oplossen en als een lockdown erbij hoort, soit.
Maar het gemak hoe daarover geluld wordt door mensen die geen ene cent inleveren is pas echt absurd en zonder gevoel van realiteit of empathie.
Nou ik ben wel van het type dat we de last met z'n allen moeten dragen. Alleen moet er wel een eerlijke verdeelsleutel komen en dat is verdomd lastig. De supermarkten en webwinkels hoor je niet klagen, maar die zouden eigenlijk ook gewoon extra belastig moeten betalen over hun extra winst. En ja, ik als gelukkige die nog gewoon zijn baan heeft wil echt wel wat extra financieel bijdragen om de getroffenen te steunen. Zolang er maar geen "misbruik"van gemaakt wordt.
pi_197280750
Wanneer Hugo te laag had ingeschat en we zijn straks niet voorbereid op zoveel dosis vaccins is het ook weer niet goed. Je snapt dat de nummers van het aantal vaccins onder voorbehoud zijn. Laat ze maar voorbereidingen treffen op het beste scenario, dan zijn wel in ieder geval een keer voorbereid.
pi_197280765
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:39 schreef Vallon het volgende:
Ik mis nog steeds een fatsoenlijk Plan B en C als exit strategie dat niet uitgaat van en verlossend vaccin.
Het heeft geen enkele zin om nu als overheid paniek te gaan zaaien met allerhande doemscenario's.
pi_197280771
Ondertussen gaat Brisbane in Australië 3 dagen in lockdown vanwege één(!) positieve test. "Om 30 dagen lockdown te voorkomen". :')

https://www.bbc.com/news/world-australia-55582836
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 08:53:01 #283
5428 crew  miss_sly
pi_197280792
Ik vind het echt enorm simpel om mensen die denken dat een lockdown zoals we nu hebben misschien wel het beste is, weg te zetten als mensen die toch nergens last van hebben.

Sowieso ben ik zelf niet pro-lockdown, maar meer anti-laat-maar-gaan. Ik vind het een verkeerde voorstelling van zaken om te stellen dat je dan dús pro-lockdown bent en toch nergens last van hebt. Man en ik hebben inderdaad beide nog onze baan, maar dat betekent niet dat deze crisis ons geen geld heeft gekost. Behoorlijk wat. Betekent ook niet dat die banen 100% zeker zijn. Het bedrijf waar ik voor werk loopt ook heel wat geld mis en komt niet in aanmerking voor steun. We hopen nog steeds dat het goed gaat komen, maar hoe langer deze lockdown duurt. hoe meer geld we verliezen. En dan zullen ze mij echt niet aanhouden, ze zijn immers geen sociale werkplaats.

En over mjin dochter maak ik me ook zorgen. Dit is voor haar zeker geen gezonde periode. Bovendien moet ze een middelbare school uitzoeken waar ze in augustus heen gaat. Zonder open dagen. Ze ziet weinig andere kinderen en als enig kind betekent dat dat ze voornamelijk met ons samen is.

Zelf merk ik dat het grauwe en grijze van de winter ook steeds zwaarder wordt. Januari is al verre van mijn favoriete maand, maar ik vind hem nu al echt zwaar en het is pas de 8e.

Maar goed, dan nog denk ik dat we met een lockdown beter af zijn dan met alles vrijgeven. Liever zou ik een tussenvorm zien, maar ik weet ook niet hoe dat veilig kan zonder dat het volledig overloopt allemaal.

Een beetje nuance en een beetje een empathische blik om anderen en hun mening te bezien lijkt me echt van waarde in deze tijd en in dit topic.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197280801
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:51 schreef DireStraits7 het volgende:
Ondertussen gaat Brisbane in Australië 3 dagen in lockdown vanwege één(!) positieve test. "Om 30 dagen lockdown te voorkomen". :')

https://www.bbc.com/news/world-australia-55582836
Gidsland Australië. Ik ben echt zo benieuwd hoe hun levensstandaard er over 3 jaar uit ziet.
pi_197280824
Oh ja, en dit bericht is ook niet echt duurzaam gebleken: https://www.ad.nl/buitenl(...)role-heeft~a3d4656e/

Vanochtend op de radio gehoord dat het helemaal niet meer onder controle lijkt te zijn in Japan. Overvolle ziekenhuizen, veel coronapatiënten die niet meer de zorg kunnen krijgen die ze horen te krijgen. Noodtoestand, maar kritiek op de zwakke maatregelen, zoals max. 5000 bezoekers bij een evenement, eerder sluiten van bioscopen etc. Schijnt ook juridisch heel lastig te liggen in Japan.

En dat terwijl het niet per se aan de algemene capaciteit lijkt te liggen, maar dat ze domweg uitgegaan zijn van de aantallen in de eerste golf (in Japan enkele honderden): https://asia.nikkei.com/S(...)ing-third-COVID-wave Terwijl ze nu al op enkele duizenden gevallen zitten.

Kortom, er is echt vrijwel geen land dat het écht goed doet als je het mij vraagt.
pi_197280855
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Kortom, er is echt vrijwel geen land dat het écht goed doet als je het mij vraagt.
Ik ben van mening dat "we" China gewoon verantwoordelijk moeten houden voor deze kutzooi.

Laat ze de portemonnee maar trekken. Met hun absurde vreetgewoontes. :(

En als ze dan failliet gaan dan is dat maar zo. Godverdomme.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_197280858
Ik denk dat als ik hier ga schrijven wat het verlies is wanneer je nu beiden een ondernemer bent dat mensen het niet eens gaan geloven omdat er altijd een zweem is dat ondernemers het easy hebben of het is een risico wat je nu eenmaal loopt.
Oh ja, en je moet creatief zijn. Iedereen weet precies hoe je het moet doen en hoe je moet denken maar er zijn er heel weinig die echt met de poten in de modder staan.
Wb de frontlinie, er zijn heel veel mensen die nu vooraan staan waar de schoten op worden afgevuurd maar die ontvangen niks, geen applaus, geen steun, ook niet mentaal, ze hebben te maken met mensen die ze wegzetten als er komen wel nieuwe ondernemingen en dan hadden ze hier maar niet voor moeten kiezen.
Klaar mee, gtfo.
Go hard or go home
pi_197280861
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Vanochtend op de radio gehoord dat het helemaal niet meer onder controle lijkt te zijn in Japan. Overvolle ziekenhuizen, veel coronapatiënten die niet meer de zorg kunnen krijgen die ze horen te krijgen. Noodtoestand, maar kritiek op de zwakke maatregelen, zoals max. 5000 bezoekers bij een evenement, eerder sluiten van bioscopen etc. Schijnt ook juridisch heel lastig te liggen in Japan.
Er is daar ook helemaal geen sociaal vangnet. Hoe erg ze ook cultureel verschillen met Amerika, op dat vlak zijn ze zeer vergelijkbaar. Baan verliezen daar en je bent fucked en er zijn verder ook geen steunpakketten zoals wij die hier hebben. Mentaliteit bij een Japanse vriend van mij is dan ook "laat het maar gaan, ouderen moeten maar binnen blijven". :{
pi_197280867
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:00 schreef vosss het volgende:

.

Laat ze de portemonnee maar trekken. Met hun absurde vreetgewoontes. :(

We hebben hier onze virusjes ook wel gehad met ons prachtige ophokbeleid.
Go hard or go home
pi_197280871
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:01 schreef Noek het volgende:

[..]

We hebben hier onze virusjes ook wel gehad met ons prachtige ophokbeleid.
Zeker, maar daar heeft voor zover ik mij kan heugen niet de HELE wereld last van gehad.
vosss is de naam,
pi_197280875
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:41 schreef aartstyle het volgende:
Een nacht verder. Een nacht dichter bij de verlossing, maar ook een nacht dichter bij het ergste onheil tot nu toe. Een scenario zoals in de UK hangt boven ons en lijkt niet te voorkomen. Zelfs the Sun in Engeland die al tijden riep dat de maatregelen zwaar overdreven zijn hebben hun ongelijk toegegeven en zijn 180 graden gedraaid.
En dan hebben we hier nog users die roepen dat de maatregelen moeten stoppen omdat het toch geen zin heeft. WTF.

Het nieuws over curevac dat niet op tijd kan leveren kan er ook nog wel bij. Al wisten we dat natuurlijk al, alleen Hugo wist het niet.

De komende maanden fingers crossed en hopen op een wonder. De race vaccin/beschikbare zorg/houden aan de maatregelen vs virus.

Gelukkig blijkt het vaccin in iedergeval wel te werken op de UK en ZA variant. Dat is dan het goede nieuws van vanmorgen.
Ach kom, laten we nou niet de doemprofeet uithangen. De situatie in het VK was ontzettend anders dan hier, daar zijn veel dingen een paar weken open geweest, inclusief pubs. We waren hier een paar weken geleden (positief) verbaasd dat er weer dingen als voetbalwedstrijden met publiek waren in het VK. Dan lijkt het me logisch om aan te nemen dat het openen van alles wel een grote impact heeft.

Er is nagenoeg niemand hier die oproept dat alles open moet, die valse vergelijking moet echt eens stoppen. Er is een enkeling, maar het gros van de mensen hier die zegt dat de huidige maatregelen veel pijn doen willen graag dat er nagedacht wordt over iets anders/op een andere manier.

Als bijvoorbeeld @Janneke141 zegt dat scholen sluiten veel schade oplevert is een reactie die vaak komt: Ja maar alles open gooien gaat nog meer kapot van. Dat zegt niemand, dat bedoelt niemand en dat wil (nagenoeg) niemand.

Het punt is en blijft, vooral basisscholen heeft een gigantische impact. Mijn schoonmoeder geeft les op een basisschool, extra ondersteuning voor kinderen met een achterstand. Inmiddels zijn er in een klas met 28 kinderen 3 kinderen die geen achterstand hebben die tot gevolg gaat hebben dat ze blijven zitten als er niets gaat veranderen.

Als we dan toch doemprofetieën eruit gaan gooien, de schoolgaande kinderen hebben straks 2 verloren schooljaren, die 2 verloren schooljaren gaan ze niet meer terugkrijgen.

Vanmorgen had je ook de directeur van de Blokker op de radio, die opriep tot veel meer steun voor andere winkeliers. Blokker heeft diepe zakken, maar andere winkels staan op instorten. Als we lang op de manier waarop het nu gaat doorgaat is er niets meer om naar terug te keren, dan is naast een zorg die op zn nek ligt het onderwijs kapot, is de detailhandel om zeep geholpen, de horeca, het sociale stelsel en meer.

De huidige aanpak van 'pappen en nathouden' en telkens met 2 weken verlengen werkt niet meer. Er is meer nodig dan er nu is. Als ze kinderen de rest van het schooljaar online les willen geven kunnen ze ook lesstof uit gaan zenden op NPO3 ofzo, maar de huidige manier doet echt veel kwaad.
pi_197280877
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Zeker, maar daar heeft voor zover ik mij kan heugen niet de HELE wereld last van gehad.
Wat niet is, kan nog komen.
Maar China is wel kut ja.
Hoef er ook nooit heen.
Go hard or go home
pi_197280915
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:00 schreef Noek het volgende:
Ik denk dat als ik hier ga schrijven wat het verlies is wanneer je nu beiden een ondernemer bent dat mensen het niet eens gaan geloven omdat er altijd een zweem is dat ondernemers het easy hebben of het is een risico wat je nu eenmaal loopt.
Oh ja, en je moet creatief zijn. Iedereen weet precies hoe je het moet doen en hoe je moet denken maar er zijn er heel weinig die echt met de poten in de modder staan.
Wb de frontlinie, er zijn heel veel mensen die nu vooraan staan waar de schoten op worden afgevuurd maar die ontvangen niks, geen applaus, geen steun, ook niet mentaal, ze hebben te maken met mensen die ze wegzetten als er komen wel nieuwe ondernemingen en dan hadden ze hier maar niet voor moeten kiezen.
Klaar mee, gtfo.
Ik vind het sowieso bijzonder dat mensen denken dat als je maar genoeg steunpakketten er tegen aan gooit het wel goed komt ofzo.

We gaan hier zo lang (financieel) last van krijgen. Iedereen.
pi_197280923
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:21 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Precies, dat blue team hier wat lekker met een voetenzak en koffie hun gegarandeerde baantje thuis uitvoert.
Het Red Team heeft de term 'Red Team' vanuit de IT, waar hackers aanvallen (Red Team) en verdedigers dat moeten voorkomen/detecteren (Blue Team). Eigenlijk is de keuze voor 'Red Team' dus heel ongelukkig en moet 't eigenlijk 'Blue Team' zijn. Tenzij ze de overheid zien als Blue Team, dan betekent het dat ze volgens hun eigen naam per definitie tegen alles van het Blue Team moeten zijn.

:+
pi_197280929
quote:
Klaar mee, gtfo.
Ik heb niet de indruk dat er veel mensen zijn die roepen dat het allemaal wel meevalt voor ondernemers. Maargoed, kan me voorstellen dat de posts waarin dat wel gebeurt enorm steken. Als je dat soort uitspraken doet heb je het echt niet begrepen. Beter is deze hele ongein gewoon snel voorbij. Sterkte iig.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 09:09:35 #296
5428 crew  miss_sly
pi_197280935
quote:
Klaar mee, gtfo.
Volgens mij zijn er zeer weinig mensen die niet geloven dat ondernemers het nu heel zwaar hebben en een groot verlies lijden. En als je beide ondernemer bent, zal dat inderdaad enorm zijn.
Ik vind het niet eerlijk om te doen alsof iedereen hier zo denkt. En ik vind het ook niet terecht om te denken dat jij het als enige zwaar hebt. Dat is niet zo. Omdat niet iedereen vloekend en tierend hier komt vertellen hoe zwaar ze het hebben, financieel, emotioneel, met kinderen, wat dan ook, betekent niet dat ze overal maar fluitend doorheen komen. Niet iedereen ventileert zijn zorgen uberhaupt en al helemaal niet allemaal op dezelfde manier.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197280963
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er zeer weinig mensen die niet geloven dat ondernemers het nu heel zwaar hebben en een groot verlies lijden. En als je beide ondernemer bent, zal dat inderdaad enorm zijn.
Ik vind het niet eerlijk om te doen alsof iedereen hier zo denkt. En ik vind het ook niet terecht om te denken dat jij het als enige zwaar hebt. Dat is niet zo. Omdat niet iedereen vloekend en tierend hier komt vertellen hoe zwaar ze het hebben, financieel, emotioneel, met kinderen, wat dan ook, betekent niet dat ze overal maar fluitend doorheen komen. Niet iedereen ventileert zijn zorgen uberhaupt en al helemaal niet allemaal op dezelfde manier.
Dit.

Buiten dat zijn er ook meer dan genoeg mensen die roeptoeteren dat het zorgpersoneel niet moet lopen bitchen omdat ze nu eindelijk krijgen waar ze voor geleerd hebben.

Niet geheel toevallig zijn dat vaak ondernemers die zulke taal uit slaan.

Daar heb ik dan weer geen enkel medelijden mee. En dan roep ik vrolijk terug: ONDERNEMERSRISICO!!! :W
vosss is de naam,
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 09:12:55 #298
446930 crew  ESF1Gamer
pi_197280968
quote:
Klaar mee, gtfo.
Ik leef met je mee. Het is even door de zure appel heen bijten. Mijn mening is dat ze lockdown max een maand kunnen verlengen, als langer is dan bedrijven failliet en mensen verliezen hun baan. Dan wordt de zorg onbetaalbaar. Er zal gewoon deze maand en begin volgende maand naar een oplossing worden om zo de zorg en de economie in evenwicht te krijgen. De één kan niet zonder het ander.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197281009
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:12 schreef vosss het volgende:

[..]

Dit.

Buiten dat zijn er ook meer dan genoeg mensen die roeptoeteren dat het zorgpersoneel niet moet lopen bitchen omdat ze nu eindelijk krijgen waar ze voor geleerd hebben.

Niet geheel toevallig zijn dat vaak ondernemers die zulke taal uit slaan.

Daar heb ik dan weer geen enkel medelijden mee. En dan roep ik vrolijk terug: ONDERNEMERSRISICO!!! :W
ok
Go hard or go home
  vrijdag 8 januari 2021 @ 09:18:26 #300
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197281039
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:12 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Ik leef met je mee. Het is even door de zure appel heen bijten. Mijn mening is dat ze lockdown max een maand kunnen verlengen, als langer is dan bedrijven failliet en mensen verliezen hun baan. Dan wordt de zorg onbetaalbaar. Er zal gewoon deze maand en begin volgende maand naar een oplossing worden om zo de zorg en de economie in evenwicht te krijgen. De één kan niet zonder het ander.
De banken hebben een half jaar uitstel verleend, de belastingdienst idem dito. Het echte slachtveld voor de ondernemers gaat nu pas beginnen, die regelingen zijn veelal een druppel op een gloeiende plaat geweest.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')