Ik zie het ook somber in.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:31 schreef vPlien het volgende:
[..]
Oef. Mooie visualisatie dit.
Ik begin wel echt steeds zenuwachtiger te worden dat dit ook onze kant op komt :/ Ik probeer goede moed te houden, maar de tandjes stel we krijgen dit over ons heen... Njah daar hebben jullie net de afgelopen pagina's over volgeschreven, maar hoe dan ook is het een en al ellende mocht het zo ver komen.
Wat nu als die vaccins niet (blijven of blijkten te) werken of gaan men dit maar "biddend" afwachten ?quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Pff, hoe bizar is het dat zo'n extra besmettelijke variant net de kop op steekt wanneer de vaccinaties er zijn...
Wat als dit drie maanden eerder gebeurd zou zijn? (of de vaccins vertraagd waren)
Ik denk dat ze het momenteel ff te druk hebben met het plan A dat wel aan de orde is?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat nu als die vaccins niet (blijven of blijkten te) werken of gaan men dit maar "biddend" afwachten ?
Evolutionair is het niet ondenkbaar dat het virus zich zo zal muteren als reactie op "onze"maatregelen, dat het zich kan (en imo zal) blijven verspreiden. Ik mis nog steeds een fatsoenlijk Plan B en C als exit strategie dat niet uitgaat van en verlossend vaccin.
Ik vind de onderwijssluiting echt heel heftig.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat het niet aan jouw ligt snap ik. Maar ik mis dit soort dingen wel veel bij de pro-lockdown groep. Bedoel bij die Redteam figuren gaat het ook alleen maar over het virus maar ze vergeten totaal de nadelige effecten. Als je ergens voor bent moet je gewoon ook de andere kant belichten anders vind ik het ook gewoon zinloos gebrabbel. Daarom vind ik antwoorden als dan komt er wel weer een nieuwe ondernemer of winkel gewoon te makkelijk. Dan heb ik het nog niet eens over kinderen in achterstandsgezinnen die onderwijs missen en ga zo maar door. Wees dan gewoon eerlijk en spreek de politiek daar dan ook op aan om daar toekomst gericht een oplossing voor te bedenken.
Wat er in GB en Ierland gebeurt is heftig en we gaan het zien of het hier ook gebeurt. Dat jij niet pro-lockdown bent wil ik ook best geloven. Maar toen we deze lockdown ingingen waren er zat die al het gevoel hadden dat we hier tot minimaal maart/april in gaan zitten. Dat komt ook omdat corona zich makkelijker verspreid in de winter. Als je de podcast van Vullings en Van der Wulp wel is geluisterd hebt, daar zeiden ze ook al dat verschillende politici dat off the record gezegd hebben. Dan vind ik het wel is tijd dat er een beter vergezicht wordt gemaakt. Van wie gaat dit betalen, hoe gaan we studenten/kinderen compenseren voor gemist/onvoldoende onderwijs. hoe gaan we failliete ondernemers compenseren en hoe gaan we de ongelijkheid weer verkleinen als dit over is.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind de onderwijssluiting echt heel heftig.
Omdat het onveilige thuissituaties nog erger maakt. Omdat het ongelijkheid verder vergroot. Omdat het zoveel doet met kinderen en jongeren voor de rest van hun leven.
En ik ben helemaal niet pro lockdown. Maar ik zie wat er in GB en Ierland gebeurt. En ik denk gewoon dat wij daar ook iets van mee gaan krijgen.
Dan zie ik niet hoe je nog iets zou kunnen versoepelen. Hooguit de financiële klappen minder zwaar maken voor ondernemers.
Maar voor kinderen en jongeren blijft het dramatisch.
Ai...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:48 schreef capricia het volgende:
Ik hoop echt dat dit aan ons voorbij gaat.
[ twitter ]
De USA in z'n geheel is nog aan de eerste golf bezig.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 01:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sowieso weer een pikzwarte dag vandaag wereldwijd.
Allemaal records volgens mij, het aantal dagelijkse doden:
[ afbeelding ]
Verhouding cases > doden in Duitsland is ook nog steeds bizar.
Dit MOET coûte que coûte voorkomen worden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:48 schreef capricia het volgende:
Ik hoop echt dat dit aan ons voorbij gaat.
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 01:53 schreef trein2000 het volgende:
6 VWO naar huis gestuurd na coronaparty: https://www.rtvutrecht.nl(...)gesteld-en-boos.html
Ik snap dit wel eerlijk gezegdOp school mag je alles en dan zou zo’n feestje met dezelfde mensen (van wie je sowieso al geen afstand hoefde te houden want 18-) ineens taboe zijn? Ik geloof dat is dat ook niet zo serieus genomen had
En dit lijkt me niet helemaal legaal.quote:In de brief vraagt de school ouders hun kind te laten testen als ze bij het feest zijn geweest en de uitslag door te geven.
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 01:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
En dit lijkt me niet helemaal legaal.
https://www.de-breul.nl/w(...)rona-07-01-2021-.pdfquote:Vwo-6 toch online (nieuw)
Wij hebben vanmorgen besloten om alle vwo-6 leerlingen per direct naar huis te sturen.
De aanleiding hiervoor is dat afgelopen weekend een feest is geweest van ongeveer 40 personen waarvan ook een groot aantal van onze leerlingen. Er zijn nu al 4 positief geteste leerlingen in vwo-6 (voor zover we dat weten) en meerdere leerlingen worden nu getest. De vwo-6 leerlingen blijven thuis t/m zondag 17 januari en kunnen de lessen in die tijd online volgen.
Is uw zoon/dochter ook bij het feest geweest, laat hem/haar dan testen en wij willen graag de uitslag weten, geef het door aan school (zie ziek geworden). Als u niet weet of uw kind erbij is geweest, informeer er dan even naar, want dat is van belang voor uw hele gezin/familie.
Mocht u leerlingen kennen die erbij waren, geef dat aan ons door. Deze informatie behandelen wij uiteraard vertrouwelijk. Als uw kind weet dat leerlingen van andere scholen ook bij het feest zijn geweest, geef het aan ons en deze leerlingen door!
Uiteraard hebben we de genoemde maatregel genomen in overleg met de GGD en melding gedaan bij de Inspectie van Onderwijs. Wij betreuren het dat we dit besluit hebben moeten nemen, maar we doen dat om een clusteruitbraak te voorkomen
Nog zo'n goede reden om ze op school afstand te laten houden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 01:53 schreef trein2000 het volgende:
6 VWO naar huis gestuurd na coronaparty: https://www.rtvutrecht.nl(...)gesteld-en-boos.html
Ik snap dit wel eerlijk gezegdOp school mag je alles en dan zou zo’n feestje met dezelfde mensen (van wie je sowieso al geen afstand hoefde te houden want 18-) ineens taboe zijn? Ik geloof dat is dat ook niet zo serieus genomen had
Mwah.... vragen staat vrij toch? En antwoorden ook.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 01:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
https://www.de-breul.nl/w(...)rona-07-01-2021-.pdf
Beetje dubieus niet?
Nee, dat heet AVG. Scholen mogen dat niet verwerken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 02:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mwah.... vragen staat vrij toch? En antwoorden ook.
Misschien testen ze minder, misschien laten minder mensen zich testen, of misschien hebben ze in verhouding meer besmettingen bij ouderen (WZC, ..), die veel vaker overlijden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 01:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sowieso weer een pikzwarte dag vandaag wereldwijd.
Allemaal records volgens mij, het aantal dagelijkse doden:
[ afbeelding ]
Verhouding cases > doden in Duitsland is ook nog steeds bizar.
Dat maakt hooguit uit in hoeveel positief je nog kan verwachten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 02:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, dat heet AVG. Scholen mogen dat niet verwerken.
Dat je een positieve uitslag wil weten snap ik overigens nog. Maar negatief? Wat maakt je dat uit.
Dan heb je er weinig van begrepen ja.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 02:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat maakt hooguit uit in hoeveel positief je nog kan verwachten.
Wij kregen eens een mail van de school dat er een docent besmet was maar deze was niet in contact met de leerlingen geweest. Maar... () als je wist wie deze leerkracht was... en als je kind er mee in contact was geweest, dan moest je even contact opnemen met de school!
![]()
Leuk, zo'n raadspelletje.![]()
In de praktijk maakt het dan niet zoveel uit, we zaten toch al in een doorlopend traject van je kind 10 dagen in de gaten houden i.v.m. positieve besmettingen in de klas.
Waar precies van?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 02:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan heb je er weinig van begrepen ja.
Omgaan met mensen? Communicatie? Zoiets verstuur je toch niet. Hou het dan algemeen.quote:
Nou ja, precies. Doe dan niets. Verleng gewoon weer die 10 dagen kind in de gaten houden. Waren we toch al gewend. Vond dit echt raar. Klonk alsof ze iemand zochten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 02:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omgaan met mensen? Communicatie? Zoiets verstuur je toch niet. Hou het dan algemeen.
Zou dat geen foute data zijn? Meer besmettingen bij jongens tussen 5 en 14 (541k) dan bij alle mannen ouder dan 34 (501k)...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 01:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
De USA in z'n geheel is nog aan de eerste golf bezig.![]()
De cijfers van Duitsland snap ik ook geen bal van. De besmettingscijfers zijn ook niet gek hoger geweest. Maar met deze aantallen heb je dus kans van 1 op 30 om te sterven aan Covid daar?![]()
Hebben zij misschien een vrij hoog testbeleid? Kan nergens een percentage positief getesten vinden. Dacht dat zij het wel lekker deden eigenlijk. Maar als ik de leeftijdsverdeling zie, dan verbaast het aantal sterfgevallen helemaal:
https://www.statista.com/(...)s-age-group-germany/
Ook opvallend daarin is het verschil in aantal jongens en meisjes tussen de 5 en 14 jaar.
Dat moet haast wel.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 02:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zou dat geen foute data zijn? Meer besmettingen bij jongens tussen 5 en 14 (541k) dan bij alle mannen ouder dan 34 (501k)...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |