abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 23:57:48 #205
236264 crew  capricia
pi_197278833
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nog een keer de disclaimer, dit is alleen als de R niet onder de 1 te krijgen is met de maatregelen :P

De maatregelen die we nu hebben handhaven, en daar bovenop de risicogroepen verder inperken. Zoals @:capricia zei, zoals in VK eigenlijk gedaan wordt. Shielding noemde trein2000 het.
In het geval van die Engelse variant met een hogere R, is dat imo ook de enige strategie die mogelijk is.
Omdat er zicht is op het vaccin.

Ik vind het heel vervelend. Maar iedere discussie over versoepelen in zo'n situatie is absurd.
Je moet het zo lang mogelijk volhouden met zo min mogelijk overstromingen in de zorg. En als een gek gaan inenten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197278837
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:54 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]\
Behoorlijk toename percentage positieve testen voor kinderen
En hoeveel liggen er in het ziekenhuis?
pi_197278841
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:57 schreef capricia het volgende:

[..]

In het geval van die Engelse variant met een hogere R, is dat imo ook de enige strategie die mogelijk is.
Omdat er zicht is op het vaccin.

Ik vind het heel vervelend. Maar iedere discussie over versoepelen in zo'n situatie is absurd.
Je moet het zo lang mogelijk volhouden met zo min mogelijk overstromingen in de zorg. En als een gek gaan inenten.
Ik denk dat 90% van de mensen die in dit topic aan de discussie deelnamen hetzelfde bedoelden, maar er liepen wat dingen door elkaar heen. Ik zou volledig versoepelen nu ook onlogisch vinden :)
pi_197278847
Waar zijn de gegevens over het aantal gezette prikken in Nederland te vinden? #durfttevragen
  donderdag 7 januari 2021 @ 23:59:41 #209
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197278850
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:58 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

En hoeveel liggen er in het ziekenhuis?
Op dit moment 29, maar dat is natuurlijk het punt niet, kinderen zien ook (groot)ouders
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 00:00:32 #210
236264 crew  capricia
pi_197278855
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:57 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Met zo'n besmettingsgetallen is het bijna niet meer te controleren :X
Als je weet dat Britse variant hier ook al lang niet meer te controleren is, is de komende maand(en) handhaven van de maatregelen bijna onvermijdelijk. Zou schoolopening überhaupt nog een optie kunnen zijn na 19 januari?
Ik ga daar voorlopig niet van uit. Dat de scholen snel open gaan.

Maar het zal afhangen van de besmettingsaantallen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197278862
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn vrouw en ik gaan er al vanuit dat sowieso tot begin maart de kinderopvang dicht blijft. Daar hebben we onze werkagenda's ook maar op aangepast, kan het alleen meevallen :)
pi_197278875
Toename sterfte WLZ is fors, verpleeghuiseffect is helaas goed te zien in de cijfers van het CBS
pi_197278909
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Weten we waar het RIVM scenario aan de start van de lockdown ongeveer op uit kwam rond deze periode? Zal een stuk minder zijn dan nu de werkelijkheid is :{
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 00:06:11 #215
236264 crew  capricia
pi_197278919
De problemen van de NHS qua overbelasting zijn dit jaar toch net even wat anders.
Het stijgt gewoon de grafiek uit.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197278945
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:06 schreef capricia het volgende:
De problemen van de NHS qua overbelasting zijn dit jaar toch net even wat anders.

[ twitter ]
Je moet hopen dat de ziekenhuiszorg zo goed als mogelijk blijft doorgaan en niet compleet implodeert :X
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 00:09:37 #217
236264 crew  capricia
pi_197278950
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:05 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Weten we waar het RIVM scenario aan de start van de lockdown ongeveer op uit kwam rond deze periode? Zal een stuk minder zijn dan nu de werkelijkheid is :{
Ik zal even zoeken.
Edit: kan het niet vinden zo.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 08-01-2021 00:16:49 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197278974
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Komen wel weer andere winkels met andere ondernemers. Het is geen rocketscience.
Ik vind de R laten toenemen, de zorg overspoelen, om winkels open te houden, niet echt een optie. Zeker niet nu er een Engelse variant aan komt.
Geef ze een goede regeling.

Maar goed. Iedereen ziet dat anders. :)
Dat vind ik ook altijd maar een makkelijk antwoord van dan komen er wel weer nieuwe ondernemers. Vervolgens zit er wel een hele groep in de bijstand en waarschijnlijk met een schulden last waar ze amper tot nooit afkomen. Wees dan reëel en zorg dat die mensen dan schulden vrij een nieuw bestaan op kunnen bouwen. Er mag wel is uit de politiek een wat beter vergezicht komen op dat gebied. Want als het over is heb je een hele groep die lekker gespaart heeft maar ook een grote groep die misschien alles kwijt is.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 00:13:45 #219
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197279000
quote:

[ twitter ]
Ziet er verontrustend uit.
pi_197279048
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:59 schreef Momo het volgende:

[..]

Op dit moment 29, maar dat is natuurlijk het punt niet, kinderen zien ook (groot)ouders
Dat is dan weer alleen een probleem wanneer ze besmettelijk zijn, wat z'n positieve test niet aantoont.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 00:23:44 #222
236264 crew  capricia
pi_197279089
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:11 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook altijd maar een makkelijk antwoord van dan komen er wel weer nieuwe ondernemers. Vervolgens zit er wel een hele groep in de bijstand en waarschijnlijk met een schulden last waar ze amper tot nooit afkomen. Wees dan reëel en zorg dat die mensen dan schulden vrij een nieuw bestaan op kunnen bouwen. Er mag wel is uit de politiek een wat beter vergezicht komen op dat gebied. Want als het over is heb je een hele groep die lekker gespaart heeft maar ook een grote groep die misschien alles kwijt is.
Eens hoor.
Het is helaas niet aan mij. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197279104
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:19 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Dat is dan weer alleen een probleem wanneer ze besmettelijk zijn, wat z'n positieve test niet aantoont.
Daarom dus een onderzoek bij die school in Bergschenhoek, die het via BCO wel aan kan tonen.
pi_197279163
quote:

[ twitter ]
Oef. Mooie visualisatie dit.

Ik begin wel echt steeds zenuwachtiger te worden dat dit ook onze kant op komt :/ Ik probeer goede moed te houden, maar de tandjes stel we krijgen dit over ons heen... Njah daar hebben jullie net de afgelopen pagina's over volgeschreven, maar hoe dan ook is het een en al ellende mocht het zo ver komen.
pi_197279178
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens hoor.
Het is helaas niet aan mij. :)
Dat het niet aan jouw ligt snap ik. Maar ik mis dit soort dingen wel veel bij de pro-lockdown groep. Bedoel bij die Redteam figuren gaat het ook alleen maar over het virus maar ze vergeten totaal de nadelige effecten. Als je ergens voor bent moet je gewoon ook de andere kant belichten anders vind ik het ook gewoon zinloos gebrabbel. Daarom vind ik antwoorden als dan komt er wel weer een nieuwe ondernemer of winkel gewoon te makkelijk. Dan heb ik het nog niet eens over kinderen in achterstandsgezinnen die onderwijs missen en ga zo maar door. Wees dan gewoon eerlijk en spreek de politiek daar dan ook op aan om daar toekomst gericht een oplossing voor te bedenken.
pi_197279202
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:31 schreef vPlien het volgende:

[..]

Oef. Mooie visualisatie dit.

Ik begin wel echt steeds zenuwachtiger te worden dat dit ook onze kant op komt :/ Ik probeer goede moed te houden, maar de tandjes stel we krijgen dit over ons heen... Njah daar hebben jullie net de afgelopen pagina's over volgeschreven, maar hoe dan ook is het een en al ellende mocht het zo ver komen.
Ik zie het ook somber in.
Denk dat de hoop nog zit in het nu zoveel mogelijk remmen en hopen dat er zo snel mogelijk extra vaccins loskomen.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 00:39:33 #227
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197279205
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Pff, hoe bizar is het dat zo'n extra besmettelijke variant net de kop op steekt wanneer de vaccinaties er zijn... 8)7

Wat als dit drie maanden eerder gebeurd zou zijn? (of de vaccins vertraagd waren)
Wat nu als die vaccins niet (blijven of blijkten te) werken of gaan men dit maar "biddend" afwachten ?

Evolutionair is het niet ondenkbaar dat het virus zich zo zal muteren als reactie op "onze"maatregelen, dat het zich kan (en imo zal) blijven verspreiden. Ik mis nog steeds een fatsoenlijk Plan B en C als exit strategie dat niet uitgaat van en verlossend vaccin.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197279224
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:39 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat nu als die vaccins niet (blijven of blijkten te) werken of gaan men dit maar "biddend" afwachten ?

Evolutionair is het niet ondenkbaar dat het virus zich zo zal muteren als reactie op "onze"maatregelen, dat het zich kan (en imo zal) blijven verspreiden. Ik mis nog steeds een fatsoenlijk Plan B en C als exit strategie dat niet uitgaat van en verlossend vaccin.
Ik denk dat ze het momenteel ff te druk hebben met het plan A dat wel aan de orde is? ;)
Ben tegenwoordig al blij als ze dat bijbenen.... :{
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 00:42:59 #229
236264 crew  capricia
pi_197279229
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:34 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat het niet aan jouw ligt snap ik. Maar ik mis dit soort dingen wel veel bij de pro-lockdown groep. Bedoel bij die Redteam figuren gaat het ook alleen maar over het virus maar ze vergeten totaal de nadelige effecten. Als je ergens voor bent moet je gewoon ook de andere kant belichten anders vind ik het ook gewoon zinloos gebrabbel. Daarom vind ik antwoorden als dan komt er wel weer een nieuwe ondernemer of winkel gewoon te makkelijk. Dan heb ik het nog niet eens over kinderen in achterstandsgezinnen die onderwijs missen en ga zo maar door. Wees dan gewoon eerlijk en spreek de politiek daar dan ook op aan om daar toekomst gericht een oplossing voor te bedenken.
Ik vind de onderwijssluiting echt heel heftig.
Omdat het onveilige thuissituaties nog erger maakt. Omdat het ongelijkheid verder vergroot. Omdat het zoveel doet met kinderen en jongeren voor de rest van hun leven.

En ik ben helemaal niet pro lockdown. Maar ik zie wat er in GB en Ierland gebeurt. En ik denk gewoon dat wij daar ook iets van mee gaan krijgen.
Dan zie ik niet hoe je nog iets zou kunnen versoepelen. Hooguit de financiële klappen minder zwaar maken voor ondernemers.
Maar voor kinderen en jongeren blijft het dramatisch.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 00:48:13 #230
236264 crew  capricia
pi_197279265
Ik hoop echt dat dit aan ons voorbij gaat.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197279335
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind de onderwijssluiting echt heel heftig.
Omdat het onveilige thuissituaties nog erger maakt. Omdat het ongelijkheid verder vergroot. Omdat het zoveel doet met kinderen en jongeren voor de rest van hun leven.

En ik ben helemaal niet pro lockdown. Maar ik zie wat er in GB en Ierland gebeurt. En ik denk gewoon dat wij daar ook iets van mee gaan krijgen.
Dan zie ik niet hoe je nog iets zou kunnen versoepelen. Hooguit de financiële klappen minder zwaar maken voor ondernemers.
Maar voor kinderen en jongeren blijft het dramatisch.
Wat er in GB en Ierland gebeurt is heftig en we gaan het zien of het hier ook gebeurt. Dat jij niet pro-lockdown bent wil ik ook best geloven. Maar toen we deze lockdown ingingen waren er zat die al het gevoel hadden dat we hier tot minimaal maart/april in gaan zitten. Dat komt ook omdat corona zich makkelijker verspreid in de winter. Als je de podcast van Vullings en Van der Wulp wel is geluisterd hebt, daar zeiden ze ook al dat verschillende politici dat off the record gezegd hebben. Dan vind ik het wel is tijd dat er een beter vergezicht wordt gemaakt. Van wie gaat dit betalen, hoe gaan we studenten/kinderen compenseren voor gemist/onvoldoende onderwijs. hoe gaan we failliete ondernemers compenseren en hoe gaan we de ongelijkheid weer verkleinen als dit over is.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 01:06:51 #232
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197279348
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:48 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ai...

Ik was de cijfers in Londen met die in België tijdens de tweede piek aan het vergelijken, en 1 op 30 besmet in één week leek vergelijkbaar met de toestand in (provincie) Luik eind oktober. Daar bedroeg het aantal bevestigde besmettingen 1 op 60 in zowel week 43 als 44. Best mogelijk dat de werkelijke besmettingsgraad toen 1 op 30 of hoger was.
Maar in Luik was dat de piek, zakte in week 45 en 46 af tot respectievelijk 1 op 125 en 1 op 250. Dat zal in Londen waarschijnlijk niet gebeuren... :{
are we infinite or am I alone
  vrijdag 8 januari 2021 @ 01:18:54 #233
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197279389
Sowieso weer een pikzwarte dag vandaag wereldwijd.

Allemaal records volgens mij, het aantal dagelijkse doden:

Verhouding cases > doden in Duitsland is ook nog steeds bizar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_197279480
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 01:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[ afbeelding ]

De USA in z'n geheel is nog aan de eerste golf bezig. :{

De cijfers van Duitsland snap ik ook geen bal van. De besmettingscijfers zijn ook niet gek hoger geweest. Maar met deze aantallen heb je dus kans van 1 op 30 om te sterven aan Covid daar? :X
Hebben zij misschien een vrij hoog testbeleid? Kan nergens een percentage positief getesten vinden. Dacht dat zij het wel lekker deden eigenlijk. Maar als ik de leeftijdsverdeling zie, dan verbaast het aantal sterfgevallen helemaal:
https://www.statista.com/(...)s-age-group-germany/
Ook opvallend daarin is het verschil in aantal jongens en meisjes tussen de 5 en 14 jaar. :s)
pi_197279487
quote:
[ twitter ]
Dit MOET coûte que coûte voorkomen worden.
zie email 27 oktober
pi_197279503
6 VWO naar huis gestuurd na coronaparty: https://www.rtvutrecht.nl(...)gesteld-en-boos.html

Ik snap dit wel eerlijk gezegd :@ Op school mag je alles en dan zou zo’n feestje met dezelfde mensen (van wie je sowieso al geen afstand hoefde te houden want 18-) ineens taboe zijn? Ik geloof dat is dat ook niet zo serieus genomen had
zie email 27 oktober
pi_197279505
Hoeveel doden zijn er onder de 70 jaar ? de verhouding met erboven en eronderr?
Interessant he ?
pi_197279506
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 01:53 schreef trein2000 het volgende:
6 VWO naar huis gestuurd na coronaparty: https://www.rtvutrecht.nl(...)gesteld-en-boos.html

Ik snap dit wel eerlijk gezegd :@ Op school mag je alles en dan zou zo’n feestje met dezelfde mensen (van wie je sowieso al geen afstand hoefde te houden want 18-) ineens taboe zijn? Ik geloof dat is dat ook niet zo serieus genomen had
quote:
In de brief vraagt de school ouders hun kind te laten testen als ze bij het feest zijn geweest en de uitslag door te geven.
En dit lijkt me niet helemaal legaal.
zie email 27 oktober
pi_197279508
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 01:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

En dit lijkt me niet helemaal legaal.
quote:
Vwo-6 toch online (nieuw)
Wij hebben vanmorgen besloten om alle vwo-6 leerlingen per direct naar huis te sturen.
De aanleiding hiervoor is dat afgelopen weekend een feest is geweest van ongeveer 40 personen waarvan ook een groot aantal van onze leerlingen. Er zijn nu al 4 positief geteste leerlingen in vwo-6 (voor zover we dat weten) en meerdere leerlingen worden nu getest. De vwo-6 leerlingen blijven thuis t/m zondag 17 januari en kunnen de lessen in die tijd online volgen.
Is uw zoon/dochter ook bij het feest geweest, laat hem/haar dan testen en wij willen graag de uitslag weten, geef het door aan school (zie ziek geworden). Als u niet weet of uw kind erbij is geweest, informeer er dan even naar, want dat is van belang voor uw hele gezin/familie.
Mocht u leerlingen kennen die erbij waren, geef dat aan ons door. Deze informatie behandelen wij uiteraard vertrouwelijk. Als uw kind weet dat leerlingen van andere scholen ook bij het feest zijn geweest, geef het aan ons en deze leerlingen door!
Uiteraard hebben we de genoemde maatregel genomen in overleg met de GGD en melding gedaan bij de Inspectie van Onderwijs. Wij betreuren het dat we dit besluit hebben moeten nemen, maar we doen dat om een clusteruitbraak te voorkomen
https://www.de-breul.nl/w(...)rona-07-01-2021-.pdf

Beetje dubieus niet?
zie email 27 oktober
pi_197279509
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 01:53 schreef trein2000 het volgende:

Nog zo'n goede reden om ze op school afstand te laten houden.

Zijn er overigens al trials voor het vaccin voor minderjarigen?
Voor als het nog eens muteert...
pi_197279517
quote:
Mwah.... vragen staat vrij toch? En antwoorden ook. ;)
pi_197279525
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 02:02 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mwah.... vragen staat vrij toch? En antwoorden ook. ;)
Nee, dat heet AVG. Scholen mogen dat niet verwerken.

Dat je een positieve uitslag wil weten snap ik overigens nog. Maar negatief? Wat maakt je dat uit.
zie email 27 oktober
  vrijdag 8 januari 2021 @ 02:08:02 #243
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197279531
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 01:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[ afbeelding ]

Misschien testen ze minder, misschien laten minder mensen zich testen, of misschien hebben ze in verhouding meer besmettingen bij ouderen (WZC, ..), die veel vaker overlijden.

Verhouding besmettingen/doden, woensdag 30 dec tot woensdag 6 jan:
Duitsland: 26
Nederland: 80
Denemarken: 71
Israel: 211
Oostenrijk: 38
Canada: 60
Spanje: 83
UK: 84
pi_197279535
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 02:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee, dat heet AVG. Scholen mogen dat niet verwerken.

Dat je een positieve uitslag wil weten snap ik overigens nog. Maar negatief? Wat maakt je dat uit.
Dat maakt hooguit uit in hoeveel positief je nog kan verwachten.

Wij kregen eens een mail van de school dat er een docent besmet was maar deze was niet in contact met de leerlingen geweest. Maar... ( :') ) als je wist wie deze leerkracht was... en als je kind er mee in contact was geweest, dan moest je even contact opnemen met de school! :')
Leuk, zo'n raadspelletje. }:|
In de praktijk maakt het dan niet zoveel uit, we zaten toch al in een doorlopend traject van je kind 10 dagen in de gaten houden i.v.m. positieve besmettingen in de klas. :{
pi_197279539
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 02:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat maakt hooguit uit in hoeveel positief je nog kan verwachten.

Wij kregen eens een mail van de school dat er een docent besmet was maar deze was niet in contact met de leerlingen geweest. Maar... ( :') ) als je wist wie deze leerkracht was... en als je kind er mee in contact was geweest, dan moest je even contact opnemen met de school! :')
Leuk, zo'n raadspelletje. }:|
In de praktijk maakt het dan niet zoveel uit, we zaten toch al in een doorlopend traject van je kind 10 dagen in de gaten houden i.v.m. positieve besmettingen in de klas. :{
Dan heb je er weinig van begrepen ja.
zie email 27 oktober
pi_197279542
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 02:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan heb je er weinig van begrepen ja.
Waar precies van?
pi_197279545
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 02:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Waar precies van?
Omgaan met mensen? Communicatie? Zoiets verstuur je toch niet. Hou het dan algemeen.
zie email 27 oktober
pi_197279548
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 02:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omgaan met mensen? Communicatie? Zoiets verstuur je toch niet. Hou het dan algemeen.
Nou ja, precies. Doe dan niets. Verleng gewoon weer die 10 dagen kind in de gaten houden. Waren we toch al gewend. Vond dit echt raar. Klonk alsof ze iemand zochten.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 02:18:18 #249
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197279549
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 01:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

De USA in z'n geheel is nog aan de eerste golf bezig. :{

De cijfers van Duitsland snap ik ook geen bal van. De besmettingscijfers zijn ook niet gek hoger geweest. Maar met deze aantallen heb je dus kans van 1 op 30 om te sterven aan Covid daar? :X
Hebben zij misschien een vrij hoog testbeleid? Kan nergens een percentage positief getesten vinden. Dacht dat zij het wel lekker deden eigenlijk. Maar als ik de leeftijdsverdeling zie, dan verbaast het aantal sterfgevallen helemaal:
https://www.statista.com/(...)s-age-group-germany/
Ook opvallend daarin is het verschil in aantal jongens en meisjes tussen de 5 en 14 jaar. :s)
Zou dat geen foute data zijn? Meer besmettingen bij jongens tussen 5 en 14 (541k) dan bij alle mannen ouder dan 34 (501k)...
pi_197279561
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 02:18 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Zou dat geen foute data zijn? Meer besmettingen bij jongens tussen 5 en 14 (541k) dan bij alle mannen ouder dan 34 (501k)...
Dat moet haast wel.
En anders moet daar maar eens ernstig snel onderzoek naar gedaan worden! :D
Kan helaas (nog) nergens anders een verdeling vinden...
pi_197279810
Pfizer/BioNTech vaccine appears effective against mutation in new coronavirus variants -study
by Reuters
Friday, 8 January 2021 03:26 GMT
By Michael Erman

NEW YORK, Jan 7 (Reuters) - Pfizer Inc and BioNTech's COVID-19 vaccine appeared to work against a key mutation in the highly transmissible new variants of the coronavirus discovered in the UK and South Africa, according to a laboratory study conducted by the U.S. drugmaker.

[ Bericht 32% gewijzigd door Za op 08-01-2021 05:14:47 ]
pi_197280202
Als je schrijft dat er straks wel weer nieuwe ondernemingen komen en dat er steun is.
Als je op maandag hoort dat je op dinsdag moet sluiten dan kun je alleen maar om je heenkijken en je krijgt misschien een appje van iemand met wat morele steun.

Absurd hoe makkelijk daarover geluld wordt eigenlijk en wel boos worden omdat men het over versoepelingen durft te hebben.

Vriend met 2 horecabedrijven kreeg onlangs voor het eerst wat geld gestort en kon wel janken vh lachen.
Maar mooi dat er straks wel weer nieuwe ondernemingen zijn en dat ze maar steun moeten krijgen.
Ok, bedankt, José.
Go hard or go home
pi_197280243
quote:
[ twitter ]
Aii, dat zijn wel zorgwekkende berichten :{

Op de korte termijn waarschijnlijk nog wel op te vangen met het afschalen van andere zorg, creëren van extra bedden en verplaatsen van patienten naar andere delen van het land. Maar als de druk van de besmettingen aan blijft houden ga je naar hele zwarte scenario's daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2021 07:26:39 ]
pi_197280500
Dus beter schieten ze enorm op met die vaccins want het is twee voor twaalf voor ALLE sectoren en ALLE doelgroepen. Dus alleen boos zijn omdat de zorg kapotgaat is onterecht. Alles gaat kapot.
Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je denkt dat alle kapsters underground nu wel hun centen verdienen en dat horecabazen al jaren teveel verdienen en je werkt zelf bij de overheid of in de zorg dat je snel je selectieve verontwaardiging laat blijken. Realiteit is anders.
Go hard or go home
pi_197280516
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:10 schreef Noek het volgende:
Dus beter schieten ze enorm op met die vaccins want het is twee voor twaalf voor ALLE sectoren en ALLE doelgroepen. Dus alleen boos zijn omdat de zorg kapotgaat is onterecht. Alles gaat kapot.
Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je denkt dat alle kapsters underground nu wel hun centen verdienen en dat horecabazen al jaren teveel verdienen en je werkt zelf bij de overheid of in de zorg dat je snel je selectieve verontwaardiging laat blijken. Realiteit is anders.
Ik weet niet op wie je nu reageert? Volgens mij weet iedereen dat veel sectoren het enorm moeilijk hebben nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')