Met zo'n besmettingsgetallen is het bijna niet meer te controlerenquote:Op donderdag 7 januari 2021 23:53 schreef capricia het volgende:
Het idee hè. Dat 1 op de 30 mensen in Londen momenteel geïnfecteerd is. Wouw. Ik vind het absurd hoge aantallen.
(Moet meteen aan die groepsimmuniteit discussie denken)
https://www.itv.com/news/(...)h-covid-19-in-london
In het geval van die Engelse variant met een hogere R, is dat imo ook de enige strategie die mogelijk is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nog een keer de disclaimer, dit is alleen als de R niet onder de 1 te krijgen is met de maatregelen
De maatregelen die we nu hebben handhaven, en daar bovenop de risicogroepen verder inperken. Zoals @:capricia zei, zoals in VK eigenlijk gedaan wordt. Shielding noemde trein2000 het.
En hoeveel liggen er in het ziekenhuis?quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:54 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]\
Behoorlijk toename percentage positieve testen voor kinderen
Ik denk dat 90% van de mensen die in dit topic aan de discussie deelnamen hetzelfde bedoelden, maar er liepen wat dingen door elkaar heen. Ik zou volledig versoepelen nu ook onlogisch vindenquote:Op donderdag 7 januari 2021 23:57 schreef capricia het volgende:
[..]
In het geval van die Engelse variant met een hogere R, is dat imo ook de enige strategie die mogelijk is.
Omdat er zicht is op het vaccin.
Ik vind het heel vervelend. Maar iedere discussie over versoepelen in zo'n situatie is absurd.
Je moet het zo lang mogelijk volhouden met zo min mogelijk overstromingen in de zorg. En als een gek gaan inenten.
Op dit moment 29, maar dat is natuurlijk het punt niet, kinderen zien ook (groot)oudersquote:Op donderdag 7 januari 2021 23:58 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
En hoeveel liggen er in het ziekenhuis?
Ik ga daar voorlopig niet van uit. Dat de scholen snel open gaan.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Met zo'n besmettingsgetallen is het bijna niet meer te controleren![]()
Als je weet dat Britse variant hier ook al lang niet meer te controleren is, is de komende maand(en) handhaven van de maatregelen bijna onvermijdelijk. Zou schoolopening überhaupt nog een optie kunnen zijn na 19 januari?
Mijn vrouw en ik gaan er al vanuit dat sowieso tot begin maart de kinderopvang dicht blijft. Daar hebben we onze werkagenda's ook maar op aangepast, kan het alleen meevallenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ga daar voorlopig niet van uit. Dat de scholen snel open gaan.
Maar het zal afhangen van de besmettingsaantallen.
Weten we waar het RIVM scenario aan de start van de lockdown ongeveer op uit kwam rond deze periode? Zal een stuk minder zijn dan nu de werkelijkheid isquote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ga daar voorlopig niet van uit. Dat de scholen snel open gaan.
Maar het zal afhangen van de besmettingsaantallen.
Je moet hopen dat de ziekenhuiszorg zo goed als mogelijk blijft doorgaan en niet compleet implodeertquote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:06 schreef capricia het volgende:
De problemen van de NHS qua overbelasting zijn dit jaar toch net even wat anders.
Het stijgt gewoon de grafiek uit.
[ twitter ]
Ik zal even zoeken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:05 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Weten we waar het RIVM scenario aan de start van de lockdown ongeveer op uit kwam rond deze periode? Zal een stuk minder zijn dan nu de werkelijkheid is
Dat vind ik ook altijd maar een makkelijk antwoord van dan komen er wel weer nieuwe ondernemers. Vervolgens zit er wel een hele groep in de bijstand en waarschijnlijk met een schulden last waar ze amper tot nooit afkomen. Wees dan reëel en zorg dat die mensen dan schulden vrij een nieuw bestaan op kunnen bouwen. Er mag wel is uit de politiek een wat beter vergezicht komen op dat gebied. Want als het over is heb je een hele groep die lekker gespaart heeft maar ook een grote groep die misschien alles kwijt is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Komen wel weer andere winkels met andere ondernemers. Het is geen rocketscience.
Ik vind de R laten toenemen, de zorg overspoelen, om winkels open te houden, niet echt een optie. Zeker niet nu er een Engelse variant aan komt.
Geef ze een goede regeling.
Maar goed. Iedereen ziet dat anders.
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:00 schreef Faraday01 het volgende:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)rg-verder-toegenomen
CBS update
Ziet er verontrustend uit.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:06 schreef capricia het volgende:
De problemen van de NHS qua overbelasting zijn dit jaar toch net even wat anders.
[ twitter ]
Dat is dan weer alleen een probleem wanneer ze besmettelijk zijn, wat z'n positieve test niet aantoont.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Op dit moment 29, maar dat is natuurlijk het punt niet, kinderen zien ook (groot)ouders
Eens hoor.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:11 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook altijd maar een makkelijk antwoord van dan komen er wel weer nieuwe ondernemers. Vervolgens zit er wel een hele groep in de bijstand en waarschijnlijk met een schulden last waar ze amper tot nooit afkomen. Wees dan reëel en zorg dat die mensen dan schulden vrij een nieuw bestaan op kunnen bouwen. Er mag wel is uit de politiek een wat beter vergezicht komen op dat gebied. Want als het over is heb je een hele groep die lekker gespaart heeft maar ook een grote groep die misschien alles kwijt is.
Daarom dus een onderzoek bij die school in Bergschenhoek, die het via BCO wel aan kan tonen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:19 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Dat is dan weer alleen een probleem wanneer ze besmettelijk zijn, wat z'n positieve test niet aantoont.
Oef. Mooie visualisatie dit.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:06 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dat het niet aan jouw ligt snap ik. Maar ik mis dit soort dingen wel veel bij de pro-lockdown groep. Bedoel bij die Redteam figuren gaat het ook alleen maar over het virus maar ze vergeten totaal de nadelige effecten. Als je ergens voor bent moet je gewoon ook de andere kant belichten anders vind ik het ook gewoon zinloos gebrabbel. Daarom vind ik antwoorden als dan komt er wel weer een nieuwe ondernemer of winkel gewoon te makkelijk. Dan heb ik het nog niet eens over kinderen in achterstandsgezinnen die onderwijs missen en ga zo maar door. Wees dan gewoon eerlijk en spreek de politiek daar dan ook op aan om daar toekomst gericht een oplossing voor te bedenken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens hoor.
Het is helaas niet aan mij.
Ik zie het ook somber in.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:31 schreef vPlien het volgende:
[..]
Oef. Mooie visualisatie dit.
Ik begin wel echt steeds zenuwachtiger te worden dat dit ook onze kant op komt :/ Ik probeer goede moed te houden, maar de tandjes stel we krijgen dit over ons heen... Njah daar hebben jullie net de afgelopen pagina's over volgeschreven, maar hoe dan ook is het een en al ellende mocht het zo ver komen.
Wat nu als die vaccins niet (blijven of blijkten te) werken of gaan men dit maar "biddend" afwachten ?quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Pff, hoe bizar is het dat zo'n extra besmettelijke variant net de kop op steekt wanneer de vaccinaties er zijn...
Wat als dit drie maanden eerder gebeurd zou zijn? (of de vaccins vertraagd waren)
Ik denk dat ze het momenteel ff te druk hebben met het plan A dat wel aan de orde is?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat nu als die vaccins niet (blijven of blijkten te) werken of gaan men dit maar "biddend" afwachten ?
Evolutionair is het niet ondenkbaar dat het virus zich zo zal muteren als reactie op "onze"maatregelen, dat het zich kan (en imo zal) blijven verspreiden. Ik mis nog steeds een fatsoenlijk Plan B en C als exit strategie dat niet uitgaat van en verlossend vaccin.
Ik vind de onderwijssluiting echt heel heftig.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat het niet aan jouw ligt snap ik. Maar ik mis dit soort dingen wel veel bij de pro-lockdown groep. Bedoel bij die Redteam figuren gaat het ook alleen maar over het virus maar ze vergeten totaal de nadelige effecten. Als je ergens voor bent moet je gewoon ook de andere kant belichten anders vind ik het ook gewoon zinloos gebrabbel. Daarom vind ik antwoorden als dan komt er wel weer een nieuwe ondernemer of winkel gewoon te makkelijk. Dan heb ik het nog niet eens over kinderen in achterstandsgezinnen die onderwijs missen en ga zo maar door. Wees dan gewoon eerlijk en spreek de politiek daar dan ook op aan om daar toekomst gericht een oplossing voor te bedenken.
Wat er in GB en Ierland gebeurt is heftig en we gaan het zien of het hier ook gebeurt. Dat jij niet pro-lockdown bent wil ik ook best geloven. Maar toen we deze lockdown ingingen waren er zat die al het gevoel hadden dat we hier tot minimaal maart/april in gaan zitten. Dat komt ook omdat corona zich makkelijker verspreid in de winter. Als je de podcast van Vullings en Van der Wulp wel is geluisterd hebt, daar zeiden ze ook al dat verschillende politici dat off the record gezegd hebben. Dan vind ik het wel is tijd dat er een beter vergezicht wordt gemaakt. Van wie gaat dit betalen, hoe gaan we studenten/kinderen compenseren voor gemist/onvoldoende onderwijs. hoe gaan we failliete ondernemers compenseren en hoe gaan we de ongelijkheid weer verkleinen als dit over is.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind de onderwijssluiting echt heel heftig.
Omdat het onveilige thuissituaties nog erger maakt. Omdat het ongelijkheid verder vergroot. Omdat het zoveel doet met kinderen en jongeren voor de rest van hun leven.
En ik ben helemaal niet pro lockdown. Maar ik zie wat er in GB en Ierland gebeurt. En ik denk gewoon dat wij daar ook iets van mee gaan krijgen.
Dan zie ik niet hoe je nog iets zou kunnen versoepelen. Hooguit de financiële klappen minder zwaar maken voor ondernemers.
Maar voor kinderen en jongeren blijft het dramatisch.
Ai...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:48 schreef capricia het volgende:
Ik hoop echt dat dit aan ons voorbij gaat.
[ twitter ]
De USA in z'n geheel is nog aan de eerste golf bezig.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 01:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sowieso weer een pikzwarte dag vandaag wereldwijd.
Allemaal records volgens mij, het aantal dagelijkse doden:
[ afbeelding ]
Verhouding cases > doden in Duitsland is ook nog steeds bizar.
Dit MOET coûte que coûte voorkomen worden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:48 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 01:53 schreef trein2000 het volgende:
6 VWO naar huis gestuurd na coronaparty: https://www.rtvutrecht.nl(...)gesteld-en-boos.html
Ik snap dit wel eerlijk gezegdOp school mag je alles en dan zou zo’n feestje met dezelfde mensen (van wie je sowieso al geen afstand hoefde te houden want 18-) ineens taboe zijn? Ik geloof dat is dat ook niet zo serieus genomen had
En dit lijkt me niet helemaal legaal.quote:In de brief vraagt de school ouders hun kind te laten testen als ze bij het feest zijn geweest en de uitslag door te geven.
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 01:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
En dit lijkt me niet helemaal legaal.
https://www.de-breul.nl/w(...)rona-07-01-2021-.pdfquote:Vwo-6 toch online (nieuw)
Wij hebben vanmorgen besloten om alle vwo-6 leerlingen per direct naar huis te sturen.
De aanleiding hiervoor is dat afgelopen weekend een feest is geweest van ongeveer 40 personen waarvan ook een groot aantal van onze leerlingen. Er zijn nu al 4 positief geteste leerlingen in vwo-6 (voor zover we dat weten) en meerdere leerlingen worden nu getest. De vwo-6 leerlingen blijven thuis t/m zondag 17 januari en kunnen de lessen in die tijd online volgen.
Is uw zoon/dochter ook bij het feest geweest, laat hem/haar dan testen en wij willen graag de uitslag weten, geef het door aan school (zie ziek geworden). Als u niet weet of uw kind erbij is geweest, informeer er dan even naar, want dat is van belang voor uw hele gezin/familie.
Mocht u leerlingen kennen die erbij waren, geef dat aan ons door. Deze informatie behandelen wij uiteraard vertrouwelijk. Als uw kind weet dat leerlingen van andere scholen ook bij het feest zijn geweest, geef het aan ons en deze leerlingen door!
Uiteraard hebben we de genoemde maatregel genomen in overleg met de GGD en melding gedaan bij de Inspectie van Onderwijs. Wij betreuren het dat we dit besluit hebben moeten nemen, maar we doen dat om een clusteruitbraak te voorkomen
Nog zo'n goede reden om ze op school afstand te laten houden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 01:53 schreef trein2000 het volgende:
6 VWO naar huis gestuurd na coronaparty: https://www.rtvutrecht.nl(...)gesteld-en-boos.html
Ik snap dit wel eerlijk gezegdOp school mag je alles en dan zou zo’n feestje met dezelfde mensen (van wie je sowieso al geen afstand hoefde te houden want 18-) ineens taboe zijn? Ik geloof dat is dat ook niet zo serieus genomen had
Mwah.... vragen staat vrij toch? En antwoorden ook.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 01:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
https://www.de-breul.nl/w(...)rona-07-01-2021-.pdf
Beetje dubieus niet?
Nee, dat heet AVG. Scholen mogen dat niet verwerken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 02:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mwah.... vragen staat vrij toch? En antwoorden ook.
Misschien testen ze minder, misschien laten minder mensen zich testen, of misschien hebben ze in verhouding meer besmettingen bij ouderen (WZC, ..), die veel vaker overlijden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 01:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sowieso weer een pikzwarte dag vandaag wereldwijd.
Allemaal records volgens mij, het aantal dagelijkse doden:
[ afbeelding ]
Verhouding cases > doden in Duitsland is ook nog steeds bizar.
Dat maakt hooguit uit in hoeveel positief je nog kan verwachten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 02:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, dat heet AVG. Scholen mogen dat niet verwerken.
Dat je een positieve uitslag wil weten snap ik overigens nog. Maar negatief? Wat maakt je dat uit.
Dan heb je er weinig van begrepen ja.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 02:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat maakt hooguit uit in hoeveel positief je nog kan verwachten.
Wij kregen eens een mail van de school dat er een docent besmet was maar deze was niet in contact met de leerlingen geweest. Maar... () als je wist wie deze leerkracht was... en als je kind er mee in contact was geweest, dan moest je even contact opnemen met de school!
![]()
Leuk, zo'n raadspelletje.![]()
In de praktijk maakt het dan niet zoveel uit, we zaten toch al in een doorlopend traject van je kind 10 dagen in de gaten houden i.v.m. positieve besmettingen in de klas.
Waar precies van?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 02:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan heb je er weinig van begrepen ja.
Omgaan met mensen? Communicatie? Zoiets verstuur je toch niet. Hou het dan algemeen.quote:
Nou ja, precies. Doe dan niets. Verleng gewoon weer die 10 dagen kind in de gaten houden. Waren we toch al gewend. Vond dit echt raar. Klonk alsof ze iemand zochten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 02:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omgaan met mensen? Communicatie? Zoiets verstuur je toch niet. Hou het dan algemeen.
Zou dat geen foute data zijn? Meer besmettingen bij jongens tussen 5 en 14 (541k) dan bij alle mannen ouder dan 34 (501k)...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 01:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
De USA in z'n geheel is nog aan de eerste golf bezig.![]()
De cijfers van Duitsland snap ik ook geen bal van. De besmettingscijfers zijn ook niet gek hoger geweest. Maar met deze aantallen heb je dus kans van 1 op 30 om te sterven aan Covid daar?![]()
Hebben zij misschien een vrij hoog testbeleid? Kan nergens een percentage positief getesten vinden. Dacht dat zij het wel lekker deden eigenlijk. Maar als ik de leeftijdsverdeling zie, dan verbaast het aantal sterfgevallen helemaal:
https://www.statista.com/(...)s-age-group-germany/
Ook opvallend daarin is het verschil in aantal jongens en meisjes tussen de 5 en 14 jaar.
Dat moet haast wel.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 02:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zou dat geen foute data zijn? Meer besmettingen bij jongens tussen 5 en 14 (541k) dan bij alle mannen ouder dan 34 (501k)...
Aii, dat zijn wel zorgwekkende berichtenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:48 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ik weet niet op wie je nu reageert? Volgens mij weet iedereen dat veel sectoren het enorm moeilijk hebben nu.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:10 schreef Noek het volgende:
Dus beter schieten ze enorm op met die vaccins want het is twee voor twaalf voor ALLE sectoren en ALLE doelgroepen. Dus alleen boos zijn omdat de zorg kapotgaat is onterecht. Alles gaat kapot.
Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je denkt dat alle kapsters underground nu wel hun centen verdienen en dat horecabazen al jaren teveel verdienen en je werkt zelf bij de overheid of in de zorg dat je snel je selectieve verontwaardiging laat blijken. Realiteit is anders.
Nah, op het Blue Team hier eigenlijk. Het is het Red Team maar dan in blauw.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:13 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik weet niet op wie je nu reageert? Volgens mij weet iedereen dat veel sectoren het enorm moeilijk hebben nu.
Op basis van het gemak waarmee erover gepost wordt door nogal wat users hier ('ze kunnen best nog wat langer dichtblijven) merk je daar toch vrij weinig van. Idem voor de buitenwereld.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:13 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik weet niet op wie je nu reageert? Volgens mij weet iedereen dat veel sectoren het enorm moeilijk hebben nu.
https://nos.nl/artikel/23(...)iet-meer-zitten.htmlquote:Het lijkt erop dat scholen na 19 januari nóg twee weken dicht moeten blijven. Ondertussen zit de noodopvang bij scholen en kinderopvang vol. Soms worden er zelfs kinderen geweigerd, omdat te veel ouders er een beroep op doen. "We zien een verviervoudiging van het aantal kinderen in de opvanggroep. We hebben ze nu zelfs moeten opsplitsen in meerdere groepen", zegt Jet Lovink, adjunct-directeur van de Columbusschool in Almere.
Ook ouders zitten met de handen in het haar. "Mijn mailbox ontplofte toen het nieuws dat de lockdown misschien verlengd wordt naar buiten kwam: zoveel ouders zien het niet meer zitten. De rek is eruit", zegt Marjet Winsemius van stichting Voor Werkende Ouders.
Ook de PO-Raad krijgt signalen dat het 'onmogelijke' bijna is bereikt. "De verwachtingen rond de noodopvang zijn momenteel onrealistisch", zegt Ad Veen, woordvoerder van de brancheorganisatie. Hij schat dat op veel scholen ongeveer 25 tot 40 procent van de leerlingen momenteel bij de noodopvang zit. Een beeld dat de Branchevereniging Kinderopvang en de Algemene Vereniging Schoolleiders (AVS) herkennen.
Bij de Columbusschool kwamen de vorige lockdown gemiddeld 18 kinderen, nu zijn dat 80. "Ouders met een cruciaal beroep waren in de eerste lockdown veel angstiger, en hielden hun kinderen thuis. Nu hebben ze zoiets van: ik moet echt aan het werk, anders raak ik mijn baan misschien kwijt", zegt Lovink.
En dan te bedenken dat we de hele winter nog in lockdown zitten vanwege een nieuwe mutatie.....quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)iet-meer-zitten.html
Had ik al eens gepost dat de rek eruit is?
Ik zal niet snel beweren dat de effecten van sluiting meevallen. Zoals de effecten voor heel veel mensen niet meevallen en veel mensen het heel erg zwaar hebben. In alle realiteit denk ik dat met hoe het nu gaat we niet mogen verwachten dat maatregelen versoepeld gaan worden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op basis van het gemak waarmee erover gepost wordt door nogal wat users hier ('ze kunnen best nog wat langer dichtblijven) merk je daar toch vrij weinig van. Idem voor de buitenwereld.
Precies, dat blue team hier wat lekker met een voetenzak en koffie hun gegarandeerde baantje thuis uitvoert.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Nah, op het Blue Team hier eigenlijk. Het is het Red Team maar dan in blauw.
Op Trein na. Was aan het teruglezen.
Echt insane inderdaad, zoveel bizarre voorbeelden al gezienquote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)iet-meer-zitten.html
Had ik al eens gepost dat de rek eruit is?
En wat er misgaat achter de deuren blijft achter de deuren, want alle plaatsen waar we dergelijke ellende normaal gesproken signaleren (scholen, verenigingen) zijn dicht.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:24 schreef byah het volgende:
[..]
Echt insane inderdaad, zoveel bizarre voorbeelden al gezien
- kind van 5 bij gescheiden ouders zonder cruciaal beroep, mag naar de noodopvang
- kind van 5 waarbij 1 ouder in de kinderopvang werkt en 1 ouder 'naar kantoor moet komen, kind mag niet naar noodoovang
- online meeting waarbij collega totaal flipt omdat er een kind iets uitvreet
Ik denk echt dat het op veel plekken helemaal misgaat achter de deuren momenteel
Wat wil je dan? De scholen weer open en als het tegenzit hebben we over een paar weken een situatie als nu in Londen?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wat er misgaat achter de deuren blijft achter de deuren, want alle plaatsen waar we dergelijke ellende normaal gesproken signaleren (scholen, verenigingen) zijn dicht.
Het sociale cement wordt momenteel uit de samenleving gesloopt. En iedere metselaar kan je vertellen dat dan een keer je huis instort.
Bron?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:33 schreef daNpy het volgende:
Nou, de farmaceuten kunnen de gevraagde vaccins toch niet op tijd leveren. Hugo de Jonge is veel te positief geweest over de leveringen van de vaccins.
Waar kan ik in dit topic zoeken naar mijn post waar ik dit al voorspelde? En de users die volhielden dat de vaccins al onderweg waren hoor, echt waar!
https://nos.nl/artikel/23(...)ins-komen-later.htmlquote:
quote:Een deel van de door de Europese Unie bestelde corona-vaccins komt later dan minister De Jonge maandag in zijn Kamerbrief schreef. De Jonge verwachtte toen 8 miljoen vaccins in de eerste drie maanden van dit jaar. Uit een rondgang van de NOS langs farmaceuten blijkt dat er daarvan zeker 1,1 miljoen doses later komen.
Dat betekent dat 550.000 Nederlanders mogelijk later zullen worden ingeënt dan De Jonge maandag schreef, omdat van deze vaccins twee doses per persoon nodig zijn.
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 04:46 schreef Za het volgende:
Pfizer/BioNTech vaccine appears effective against mutation in new coronavirus variants -study
by Reuters
Friday, 8 January 2021 03:26 GMT
By Michael Erman
NEW YORK, Jan 7 (Reuters) - Pfizer Inc and BioNTech's COVID-19 vaccine appeared to work against a key mutation in the highly transmissible new variants of the coronavirus discovered in the UK and South Africa, according to a laboratory study conducted by the U.S. drugmaker.
Mijn hele schoonfamilie is ambtenaar,semi ambtenaar of leraar. Ik weet niet of je ze het kwalijk kunt nemen, maar die mensen leven echt in een andere realiteit.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:29 schreef Noek het volgende:
Dan vind ik dat we alsnog collectief dit probleem moeten oplossen en als een lockdown erbij hoort, soit.
Maar het gemak hoe daarover geluld wordt door mensen die geen ene cent inleveren is pas echt absurd en zonder gevoel van realiteit of empathie.
Ik wil af van het dogma dat dingen sluiten de enige optie zou zijn. Het levert schade op en scholen openen levert ook schade op, maar de ene schade van het een is niet per definitie ondergeschikt aan de andere. Maar de afweging ontbreekt, het is alle ballen op de zorg en de rest zoekt het maar uit. Dat is niet houdbaar.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat wil je dan? De scholen weer open en als het tegenzit hebben we over een paar weken een situatie als nu in Londen?
Nou ik ben wel van het type dat we de last met z'n allen moeten dragen. Alleen moet er wel een eerlijke verdeelsleutel komen en dat is verdomd lastig. De supermarkten en webwinkels hoor je niet klagen, maar die zouden eigenlijk ook gewoon extra belastig moeten betalen over hun extra winst. En ja, ik als gelukkige die nog gewoon zijn baan heeft wil echt wel wat extra financieel bijdragen om de getroffenen te steunen. Zolang er maar geen "misbruik"van gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:29 schreef Noek het volgende:
Dan vind ik dat we alsnog collectief dit probleem moeten oplossen en als een lockdown erbij hoort, soit.
Maar het gemak hoe daarover geluld wordt door mensen die geen ene cent inleveren is pas echt absurd en zonder gevoel van realiteit of empathie.
Het heeft geen enkele zin om nu als overheid paniek te gaan zaaien met allerhande doemscenario's.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:39 schreef Vallon het volgende:
Ik mis nog steeds een fatsoenlijk Plan B en C als exit strategie dat niet uitgaat van en verlossend vaccin.
Gidsland Australië. Ik ben echt zo benieuwd hoe hun levensstandaard er over 3 jaar uit ziet.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:51 schreef DireStraits7 het volgende:
Ondertussen gaat Brisbane in Australië 3 dagen in lockdown vanwege één(!) positieve test. "Om 30 dagen lockdown te voorkomen".
https://www.bbc.com/news/world-australia-55582836
Ik ben van mening dat "we" China gewoon verantwoordelijk moeten houden voor deze kutzooi.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Kortom, er is echt vrijwel geen land dat het écht goed doet als je het mij vraagt.
Er is daar ook helemaal geen sociaal vangnet. Hoe erg ze ook cultureel verschillen met Amerika, op dat vlak zijn ze zeer vergelijkbaar. Baan verliezen daar en je bent fucked en er zijn verder ook geen steunpakketten zoals wij die hier hebben. Mentaliteit bij een Japanse vriend van mij is dan ook "laat het maar gaan, ouderen moeten maar binnen blijven".quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Vanochtend op de radio gehoord dat het helemaal niet meer onder controle lijkt te zijn in Japan. Overvolle ziekenhuizen, veel coronapatiënten die niet meer de zorg kunnen krijgen die ze horen te krijgen. Noodtoestand, maar kritiek op de zwakke maatregelen, zoals max. 5000 bezoekers bij een evenement, eerder sluiten van bioscopen etc. Schijnt ook juridisch heel lastig te liggen in Japan.
We hebben hier onze virusjes ook wel gehad met ons prachtige ophokbeleid.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:00 schreef vosss het volgende:
.
Laat ze de portemonnee maar trekken. Met hun absurde vreetgewoontes.
Zeker, maar daar heeft voor zover ik mij kan heugen niet de HELE wereld last van gehad.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:01 schreef Noek het volgende:
[..]
We hebben hier onze virusjes ook wel gehad met ons prachtige ophokbeleid.
Ach kom, laten we nou niet de doemprofeet uithangen. De situatie in het VK was ontzettend anders dan hier, daar zijn veel dingen een paar weken open geweest, inclusief pubs. We waren hier een paar weken geleden (positief) verbaasd dat er weer dingen als voetbalwedstrijden met publiek waren in het VK. Dan lijkt het me logisch om aan te nemen dat het openen van alles wel een grote impact heeft.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:41 schreef aartstyle het volgende:
Een nacht verder. Een nacht dichter bij de verlossing, maar ook een nacht dichter bij het ergste onheil tot nu toe. Een scenario zoals in de UK hangt boven ons en lijkt niet te voorkomen. Zelfs the Sun in Engeland die al tijden riep dat de maatregelen zwaar overdreven zijn hebben hun ongelijk toegegeven en zijn 180 graden gedraaid.
En dan hebben we hier nog users die roepen dat de maatregelen moeten stoppen omdat het toch geen zin heeft. WTF.
Het nieuws over curevac dat niet op tijd kan leveren kan er ook nog wel bij. Al wisten we dat natuurlijk al, alleen Hugo wist het niet.
De komende maanden fingers crossed en hopen op een wonder. De race vaccin/beschikbare zorg/houden aan de maatregelen vs virus.
Gelukkig blijkt het vaccin in iedergeval wel te werken op de UK en ZA variant. Dat is dan het goede nieuws van vanmorgen.
Wat niet is, kan nog komen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker, maar daar heeft voor zover ik mij kan heugen niet de HELE wereld last van gehad.
Ik vind het sowieso bijzonder dat mensen denken dat als je maar genoeg steunpakketten er tegen aan gooit het wel goed komt ofzo.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:00 schreef Noek het volgende:
Ik denk dat als ik hier ga schrijven wat het verlies is wanneer je nu beiden een ondernemer bent dat mensen het niet eens gaan geloven omdat er altijd een zweem is dat ondernemers het easy hebben of het is een risico wat je nu eenmaal loopt.
Oh ja, en je moet creatief zijn. Iedereen weet precies hoe je het moet doen en hoe je moet denken maar er zijn er heel weinig die echt met de poten in de modder staan.
Wb de frontlinie, er zijn heel veel mensen die nu vooraan staan waar de schoten op worden afgevuurd maar die ontvangen niks, geen applaus, geen steun, ook niet mentaal, ze hebben te maken met mensen die ze wegzetten als er komen wel nieuwe ondernemingen en dan hadden ze hier maar niet voor moeten kiezen.
Klaar mee, gtfo.
Het Red Team heeft de term 'Red Team' vanuit de IT, waar hackers aanvallen (Red Team) en verdedigers dat moeten voorkomen/detecteren (Blue Team). Eigenlijk is de keuze voor 'Red Team' dus heel ongelukkig en moet 't eigenlijk 'Blue Team' zijn. Tenzij ze de overheid zien als Blue Team, dan betekent het dat ze volgens hun eigen naam per definitie tegen alles van het Blue Team moeten zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Precies, dat blue team hier wat lekker met een voetenzak en koffie hun gegarandeerde baantje thuis uitvoert.
Ik heb niet de indruk dat er veel mensen zijn die roepen dat het allemaal wel meevalt voor ondernemers. Maargoed, kan me voorstellen dat de posts waarin dat wel gebeurt enorm steken. Als je dat soort uitspraken doet heb je het echt niet begrepen. Beter is deze hele ongein gewoon snel voorbij. Sterkte iig.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:00 schreef Noek het volgende:
Ik denk dat als ik hier ga schrijven wat het verlies is wanneer je nu beiden een ondernemer bent dat mensen het niet eens gaan geloven omdat er altijd een zweem is dat ondernemers het easy hebben of het is een risico wat je nu eenmaal loopt.
Oh ja, en je moet creatief zijn. Iedereen weet precies hoe je het moet doen en hoe je moet denken maar er zijn er heel weinig die echt met de poten in de modder staan.
Wb de frontlinie, er zijn heel veel mensen die nu vooraan staan waar de schoten op worden afgevuurd maar die ontvangen niks, geen applaus, geen steun, ook niet mentaal, ze hebben te maken met mensen die ze wegzetten als er komen wel nieuwe ondernemingen en dan hadden ze hier maar niet voor moeten kiezen.
Klaar mee, gtfo.
Volgens mij zijn er zeer weinig mensen die niet geloven dat ondernemers het nu heel zwaar hebben en een groot verlies lijden. En als je beide ondernemer bent, zal dat inderdaad enorm zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:00 schreef Noek het volgende:
Klaar mee, gtfo.
Dit.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er zeer weinig mensen die niet geloven dat ondernemers het nu heel zwaar hebben en een groot verlies lijden. En als je beide ondernemer bent, zal dat inderdaad enorm zijn.
Ik vind het niet eerlijk om te doen alsof iedereen hier zo denkt. En ik vind het ook niet terecht om te denken dat jij het als enige zwaar hebt. Dat is niet zo. Omdat niet iedereen vloekend en tierend hier komt vertellen hoe zwaar ze het hebben, financieel, emotioneel, met kinderen, wat dan ook, betekent niet dat ze overal maar fluitend doorheen komen. Niet iedereen ventileert zijn zorgen uberhaupt en al helemaal niet allemaal op dezelfde manier.
Ik leef met je mee. Het is even door de zure appel heen bijten. Mijn mening is dat ze lockdown max een maand kunnen verlengen, als langer is dan bedrijven failliet en mensen verliezen hun baan. Dan wordt de zorg onbetaalbaar. Er zal gewoon deze maand en begin volgende maand naar een oplossing worden om zo de zorg en de economie in evenwicht te krijgen. De één kan niet zonder het ander.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:00 schreef Noek het volgende:
Klaar mee, gtfo.
okquote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit.
Buiten dat zijn er ook meer dan genoeg mensen die roeptoeteren dat het zorgpersoneel niet moet lopen bitchen omdat ze nu eindelijk krijgen waar ze voor geleerd hebben.
Niet geheel toevallig zijn dat vaak ondernemers die zulke taal uit slaan.
Daar heb ik dan weer geen enkel medelijden mee. En dan roep ik vrolijk terug: ONDERNEMERSRISICO!!!
De banken hebben een half jaar uitstel verleend, de belastingdienst idem dito. Het echte slachtveld voor de ondernemers gaat nu pas beginnen, die regelingen zijn veelal een druppel op een gloeiende plaat geweest.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik leef met je mee. Het is even door de zure appel heen bijten. Mijn mening is dat ze lockdown max een maand kunnen verlengen, als langer is dan bedrijven failliet en mensen verliezen hun baan. Dan wordt de zorg onbetaalbaar. Er zal gewoon deze maand en begin volgende maand naar een oplossing worden om zo de zorg en de economie in evenwicht te krijgen. De één kan niet zonder het ander.
Polarisatie dus. Altijd wijzen naar de andere groep dan die waar je zelf toe behoort.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit.
Buiten dat zijn er ook meer dan genoeg mensen die roeptoeteren dat het zorgpersoneel niet moet lopen bitchen omdat ze nu eindelijk krijgen waar ze voor geleerd hebben.
Niet geheel toevallig zijn dat vaak ondernemers die zulke taal uit slaan.
Daar heb ik dan weer geen enkel medelijden mee. En dan roep ik vrolijk terug: ONDERNEMERSRISICO!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |