abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197279810
Pfizer/BioNTech vaccine appears effective against mutation in new coronavirus variants -study
by Reuters
Friday, 8 January 2021 03:26 GMT
By Michael Erman

NEW YORK, Jan 7 (Reuters) - Pfizer Inc and BioNTech's COVID-19 vaccine appeared to work against a key mutation in the highly transmissible new variants of the coronavirus discovered in the UK and South Africa, according to a laboratory study conducted by the U.S. drugmaker.

[ Bericht 32% gewijzigd door Za op 08-01-2021 05:14:47 ]
pi_197280202
Als je schrijft dat er straks wel weer nieuwe ondernemingen komen en dat er steun is.
Als je op maandag hoort dat je op dinsdag moet sluiten dan kun je alleen maar om je heenkijken en je krijgt misschien een appje van iemand met wat morele steun.

Absurd hoe makkelijk daarover geluld wordt eigenlijk en wel boos worden omdat men het over versoepelingen durft te hebben.

Vriend met 2 horecabedrijven kreeg onlangs voor het eerst wat geld gestort en kon wel janken vh lachen.
Maar mooi dat er straks wel weer nieuwe ondernemingen zijn en dat ze maar steun moeten krijgen.
Ok, bedankt, José.
Go hard or go home
pi_197280243
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:48 schreef capricia het volgende:
Ik hoop echt dat dit aan ons voorbij gaat.
[ twitter ]
Aii, dat zijn wel zorgwekkende berichten :{

Op de korte termijn waarschijnlijk nog wel op te vangen met het afschalen van andere zorg, creëren van extra bedden en verplaatsen van patienten naar andere delen van het land. Maar als de druk van de besmettingen aan blijft houden ga je naar hele zwarte scenario's daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2021 07:26:39 ]
pi_197280500
Dus beter schieten ze enorm op met die vaccins want het is twee voor twaalf voor ALLE sectoren en ALLE doelgroepen. Dus alleen boos zijn omdat de zorg kapotgaat is onterecht. Alles gaat kapot.
Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je denkt dat alle kapsters underground nu wel hun centen verdienen en dat horecabazen al jaren teveel verdienen en je werkt zelf bij de overheid of in de zorg dat je snel je selectieve verontwaardiging laat blijken. Realiteit is anders.
Go hard or go home
pi_197280516
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:10 schreef Noek het volgende:
Dus beter schieten ze enorm op met die vaccins want het is twee voor twaalf voor ALLE sectoren en ALLE doelgroepen. Dus alleen boos zijn omdat de zorg kapotgaat is onterecht. Alles gaat kapot.
Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je denkt dat alle kapsters underground nu wel hun centen verdienen en dat horecabazen al jaren teveel verdienen en je werkt zelf bij de overheid of in de zorg dat je snel je selectieve verontwaardiging laat blijken. Realiteit is anders.
Ik weet niet op wie je nu reageert? Volgens mij weet iedereen dat veel sectoren het enorm moeilijk hebben nu.
pi_197280521
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:13 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik weet niet op wie je nu reageert? Volgens mij weet iedereen dat veel sectoren het enorm moeilijk hebben nu.
Nah, op het Blue Team hier eigenlijk. Het is het Red Team maar dan in blauw.
Op Trein na. Was aan het teruglezen.
Go hard or go home
  vrijdag 8 januari 2021 @ 08:15:55 #257
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197280528
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:13 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Op basis van het gemak waarmee erover gepost wordt door nogal wat users hier ('ze kunnen best nog wat langer dichtblijven) merk je daar toch vrij weinig van. Idem voor de buitenwereld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 8 januari 2021 @ 08:18:03 #258
346939 Janneke141
pi_197280546
quote:
Het lijkt erop dat scholen na 19 januari nóg twee weken dicht moeten blijven. Ondertussen zit de noodopvang bij scholen en kinderopvang vol. Soms worden er zelfs kinderen geweigerd, omdat te veel ouders er een beroep op doen. "We zien een verviervoudiging van het aantal kinderen in de opvanggroep. We hebben ze nu zelfs moeten opsplitsen in meerdere groepen", zegt Jet Lovink, adjunct-directeur van de Columbusschool in Almere.

Ook ouders zitten met de handen in het haar. "Mijn mailbox ontplofte toen het nieuws dat de lockdown misschien verlengd wordt naar buiten kwam: zoveel ouders zien het niet meer zitten. De rek is eruit", zegt Marjet Winsemius van stichting Voor Werkende Ouders.

Ook de PO-Raad krijgt signalen dat het 'onmogelijke' bijna is bereikt. "De verwachtingen rond de noodopvang zijn momenteel onrealistisch", zegt Ad Veen, woordvoerder van de brancheorganisatie. Hij schat dat op veel scholen ongeveer 25 tot 40 procent van de leerlingen momenteel bij de noodopvang zit. Een beeld dat de Branchevereniging Kinderopvang en de Algemene Vereniging Schoolleiders (AVS) herkennen.

Bij de Columbusschool kwamen de vorige lockdown gemiddeld 18 kinderen, nu zijn dat 80. "Ouders met een cruciaal beroep waren in de eerste lockdown veel angstiger, en hielden hun kinderen thuis. Nu hebben ze zoiets van: ik moet echt aan het werk, anders raak ik mijn baan misschien kwijt", zegt Lovink.
https://nos.nl/artikel/23(...)iet-meer-zitten.html

Had ik al eens gepost dat de rek eruit is?
pi_197280552
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat we de hele winter nog in lockdown zitten vanwege een nieuwe mutatie.....
pi_197280558
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Op basis van het gemak waarmee erover gepost wordt door nogal wat users hier ('ze kunnen best nog wat langer dichtblijven) merk je daar toch vrij weinig van. Idem voor de buitenwereld.
Ik zal niet snel beweren dat de effecten van sluiting meevallen. Zoals de effecten voor heel veel mensen niet meevallen en veel mensen het heel erg zwaar hebben. In alle realiteit denk ik dat met hoe het nu gaat we niet mogen verwachten dat maatregelen versoepeld gaan worden.
pi_197280564
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:14 schreef Noek het volgende:

[..]

Nah, op het Blue Team hier eigenlijk. Het is het Red Team maar dan in blauw.
Op Trein na. Was aan het teruglezen.
Precies, dat blue team hier wat lekker met een voetenzak en koffie hun gegarandeerde baantje thuis uitvoert.
pi_197280573
En je wordt doodgegooid met slecht nieuws Twitter-berichten maar het gemak waarmee over mensen wordt geluld, is niet te doen. Door mensen die op het bericht vd lockdown zich bezighielden of hun Landal weekendje wel doorging.
Er staan meer mensen met hun poten in de modder wb de crisis, financieel maar ook geestelijk zijn die aan het overleven dus dit gaat wel verder dan je kroeg missen of je geplande reis niet door zien gaan.
Dan dagelijks lezen dat die wel steun krijgen of ergens zwart aan het werk zijn en dan zijn zij de users/mods die ECHT boos worden om andere meningen. :D

kbye...
Go hard or go home
pi_197280574
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Echt insane inderdaad, zoveel bizarre voorbeelden al gezien

- kind van 5 bij gescheiden ouders zonder cruciaal beroep, mag naar de noodopvang
- kind van 5 waarbij 1 ouder in de kinderopvang werkt en 1 ouder 'naar kantoor moet komen, kind mag niet naar noodoovang
- online meeting waarbij collega totaal flipt omdat er een kind iets uitvreet

Ik denk echt dat het op veel plekken helemaal misgaat achter de deuren momenteel
  vrijdag 8 januari 2021 @ 08:27:03 #264
346939 Janneke141
pi_197280592
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:24 schreef byah het volgende:

[..]

Echt insane inderdaad, zoveel bizarre voorbeelden al gezien

- kind van 5 bij gescheiden ouders zonder cruciaal beroep, mag naar de noodopvang
- kind van 5 waarbij 1 ouder in de kinderopvang werkt en 1 ouder 'naar kantoor moet komen, kind mag niet naar noodoovang
- online meeting waarbij collega totaal flipt omdat er een kind iets uitvreet

Ik denk echt dat het op veel plekken helemaal misgaat achter de deuren momenteel
En wat er misgaat achter de deuren blijft achter de deuren, want alle plaatsen waar we dergelijke ellende normaal gesproken signaleren (scholen, verenigingen) zijn dicht.

Het sociale cement wordt momenteel uit de samenleving gesloopt. En iedere metselaar kan je vertellen dat dan een keer je huis instort.
pi_197280604
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En wat er misgaat achter de deuren blijft achter de deuren, want alle plaatsen waar we dergelijke ellende normaal gesproken signaleren (scholen, verenigingen) zijn dicht.

Het sociale cement wordt momenteel uit de samenleving gesloopt. En iedere metselaar kan je vertellen dat dan een keer je huis instort.
Wat wil je dan? De scholen weer open en als het tegenzit hebben we over een paar weken een situatie als nu in Londen?
pi_197280607
Dan vind ik dat we alsnog collectief dit probleem moeten oplossen en als een lockdown erbij hoort, soit.
Maar het gemak hoe daarover geluld wordt door mensen die geen ene cent inleveren is pas echt absurd en zonder gevoel van realiteit of empathie.
Go hard or go home
  vrijdag 8 januari 2021 @ 08:33:19 #267
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197280624
Nou, de farmaceuten kunnen de gevraagde vaccins toch niet op tijd leveren. Hugo de Jonge is veel te positief geweest over de leveringen van de vaccins.

Waar kan ik in dit topic zoeken naar mijn post waar ik dit al voorspelde? En de users die volhielden dat de vaccins al onderweg waren hoor, echt waar! :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 08:35:02 #268
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197280635
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:33 schreef daNpy het volgende:
Nou, de farmaceuten kunnen de gevraagde vaccins toch niet op tijd leveren. Hugo de Jonge is veel te positief geweest over de leveringen van de vaccins.

Waar kan ik in dit topic zoeken naar mijn post waar ik dit al voorspelde? En de users die volhielden dat de vaccins al onderweg waren hoor, echt waar! :')
Bron?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197280651
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:35 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Bron?
NOS website, het is wel iets genuanceerder dan hierboven gezegd wordt.
pi_197280656
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:35 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Bron?
https://nos.nl/artikel/23(...)ins-komen-later.html

quote:
Een deel van de door de Europese Unie bestelde corona-vaccins komt later dan minister De Jonge maandag in zijn Kamerbrief schreef. De Jonge verwachtte toen 8 miljoen vaccins in de eerste drie maanden van dit jaar. Uit een rondgang van de NOS langs farmaceuten blijkt dat er daarvan zeker 1,1 miljoen doses later komen.

Dat betekent dat 550.000 Nederlanders mogelijk later zullen worden ingeënt dan De Jonge maandag schreef, omdat van deze vaccins twee doses per persoon nodig zijn.
pi_197280659
NOS is ineens wel extra dubbel kritisch op De Jonge lijkt het. Zou de Rutte doctrine zijn werk hebben gedaan?

/aluhoedje.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2021 08:38:00 ]
  vrijdag 8 januari 2021 @ 08:37:40 #272
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197280660
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 04:46 schreef Za het volgende:
Pfizer/BioNTech vaccine appears effective against mutation in new coronavirus variants -study
by Reuters
Friday, 8 January 2021 03:26 GMT
By Michael Erman

NEW YORK, Jan 7 (Reuters) - Pfizer Inc and BioNTech's COVID-19 vaccine appeared to work against a key mutation in the highly transmissible new variants of the coronavirus discovered in the UK and South Africa, according to a laboratory study conducted by the U.S. drugmaker.
*O*
A murky, forgotten land.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 08:40:50 #274
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197280684
quote:
Sjonge Jonge :7
A murky, forgotten land.
pi_197280688
Het enige wat ik De Jonge hierin kwalijk zou willen nemen is dat hij volgens de NOS al op de hoogte was van al deze dingen op het moment dat hij die brief schreef. Maar goed, dat is volgens de NOS en de fabrikanten.

Dat er vaccins later komen, of wie weet over een week het bericht dat er vaccins eerder komen, lijkt me niet meer dan logisch. Die hele planning hangt af van de grillen van meerdere leveranciers die de gehele wereld moeten bedienen, nogal logisch dat dat niet altijd volgens een straks schema gaat.

Maar wat ik zeg; waar er tegenvallers zijn, zullen er ook meevallers komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')