Aii, dat zijn wel zorgwekkende berichtenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:48 schreef capricia het volgende:
Ik hoop echt dat dit aan ons voorbij gaat.
[ twitter ]
Ik weet niet op wie je nu reageert? Volgens mij weet iedereen dat veel sectoren het enorm moeilijk hebben nu.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:10 schreef Noek het volgende:
Dus beter schieten ze enorm op met die vaccins want het is twee voor twaalf voor ALLE sectoren en ALLE doelgroepen. Dus alleen boos zijn omdat de zorg kapotgaat is onterecht. Alles gaat kapot.
Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je denkt dat alle kapsters underground nu wel hun centen verdienen en dat horecabazen al jaren teveel verdienen en je werkt zelf bij de overheid of in de zorg dat je snel je selectieve verontwaardiging laat blijken. Realiteit is anders.
Nah, op het Blue Team hier eigenlijk. Het is het Red Team maar dan in blauw.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:13 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik weet niet op wie je nu reageert? Volgens mij weet iedereen dat veel sectoren het enorm moeilijk hebben nu.
Op basis van het gemak waarmee erover gepost wordt door nogal wat users hier ('ze kunnen best nog wat langer dichtblijven) merk je daar toch vrij weinig van. Idem voor de buitenwereld.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:13 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik weet niet op wie je nu reageert? Volgens mij weet iedereen dat veel sectoren het enorm moeilijk hebben nu.
https://nos.nl/artikel/23(...)iet-meer-zitten.htmlquote:Het lijkt erop dat scholen na 19 januari nóg twee weken dicht moeten blijven. Ondertussen zit de noodopvang bij scholen en kinderopvang vol. Soms worden er zelfs kinderen geweigerd, omdat te veel ouders er een beroep op doen. "We zien een verviervoudiging van het aantal kinderen in de opvanggroep. We hebben ze nu zelfs moeten opsplitsen in meerdere groepen", zegt Jet Lovink, adjunct-directeur van de Columbusschool in Almere.
Ook ouders zitten met de handen in het haar. "Mijn mailbox ontplofte toen het nieuws dat de lockdown misschien verlengd wordt naar buiten kwam: zoveel ouders zien het niet meer zitten. De rek is eruit", zegt Marjet Winsemius van stichting Voor Werkende Ouders.
Ook de PO-Raad krijgt signalen dat het 'onmogelijke' bijna is bereikt. "De verwachtingen rond de noodopvang zijn momenteel onrealistisch", zegt Ad Veen, woordvoerder van de brancheorganisatie. Hij schat dat op veel scholen ongeveer 25 tot 40 procent van de leerlingen momenteel bij de noodopvang zit. Een beeld dat de Branchevereniging Kinderopvang en de Algemene Vereniging Schoolleiders (AVS) herkennen.
Bij de Columbusschool kwamen de vorige lockdown gemiddeld 18 kinderen, nu zijn dat 80. "Ouders met een cruciaal beroep waren in de eerste lockdown veel angstiger, en hielden hun kinderen thuis. Nu hebben ze zoiets van: ik moet echt aan het werk, anders raak ik mijn baan misschien kwijt", zegt Lovink.
En dan te bedenken dat we de hele winter nog in lockdown zitten vanwege een nieuwe mutatie.....quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)iet-meer-zitten.html
Had ik al eens gepost dat de rek eruit is?
Ik zal niet snel beweren dat de effecten van sluiting meevallen. Zoals de effecten voor heel veel mensen niet meevallen en veel mensen het heel erg zwaar hebben. In alle realiteit denk ik dat met hoe het nu gaat we niet mogen verwachten dat maatregelen versoepeld gaan worden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op basis van het gemak waarmee erover gepost wordt door nogal wat users hier ('ze kunnen best nog wat langer dichtblijven) merk je daar toch vrij weinig van. Idem voor de buitenwereld.
Precies, dat blue team hier wat lekker met een voetenzak en koffie hun gegarandeerde baantje thuis uitvoert.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Nah, op het Blue Team hier eigenlijk. Het is het Red Team maar dan in blauw.
Op Trein na. Was aan het teruglezen.
Echt insane inderdaad, zoveel bizarre voorbeelden al gezienquote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)iet-meer-zitten.html
Had ik al eens gepost dat de rek eruit is?
En wat er misgaat achter de deuren blijft achter de deuren, want alle plaatsen waar we dergelijke ellende normaal gesproken signaleren (scholen, verenigingen) zijn dicht.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:24 schreef byah het volgende:
[..]
Echt insane inderdaad, zoveel bizarre voorbeelden al gezien
- kind van 5 bij gescheiden ouders zonder cruciaal beroep, mag naar de noodopvang
- kind van 5 waarbij 1 ouder in de kinderopvang werkt en 1 ouder 'naar kantoor moet komen, kind mag niet naar noodoovang
- online meeting waarbij collega totaal flipt omdat er een kind iets uitvreet
Ik denk echt dat het op veel plekken helemaal misgaat achter de deuren momenteel
Wat wil je dan? De scholen weer open en als het tegenzit hebben we over een paar weken een situatie als nu in Londen?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wat er misgaat achter de deuren blijft achter de deuren, want alle plaatsen waar we dergelijke ellende normaal gesproken signaleren (scholen, verenigingen) zijn dicht.
Het sociale cement wordt momenteel uit de samenleving gesloopt. En iedere metselaar kan je vertellen dat dan een keer je huis instort.
Bron?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:33 schreef daNpy het volgende:
Nou, de farmaceuten kunnen de gevraagde vaccins toch niet op tijd leveren. Hugo de Jonge is veel te positief geweest over de leveringen van de vaccins.
Waar kan ik in dit topic zoeken naar mijn post waar ik dit al voorspelde? En de users die volhielden dat de vaccins al onderweg waren hoor, echt waar!
https://nos.nl/artikel/23(...)ins-komen-later.htmlquote:
quote:Een deel van de door de Europese Unie bestelde corona-vaccins komt later dan minister De Jonge maandag in zijn Kamerbrief schreef. De Jonge verwachtte toen 8 miljoen vaccins in de eerste drie maanden van dit jaar. Uit een rondgang van de NOS langs farmaceuten blijkt dat er daarvan zeker 1,1 miljoen doses later komen.
Dat betekent dat 550.000 Nederlanders mogelijk later zullen worden ingeënt dan De Jonge maandag schreef, omdat van deze vaccins twee doses per persoon nodig zijn.
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 04:46 schreef Za het volgende:
Pfizer/BioNTech vaccine appears effective against mutation in new coronavirus variants -study
by Reuters
Friday, 8 January 2021 03:26 GMT
By Michael Erman
NEW YORK, Jan 7 (Reuters) - Pfizer Inc and BioNTech's COVID-19 vaccine appeared to work against a key mutation in the highly transmissible new variants of the coronavirus discovered in the UK and South Africa, according to a laboratory study conducted by the U.S. drugmaker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |