abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197284991
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:07 schreef Tijger_m het volgende:
Zo, terug in Nederland :)

Opvallendste aan de grens? De Brandweer van Kennemerland was ter plaatse in IJmuiden om de covid testen na te kijken die reizigers moesten overleggen. Grote aantallen douane beambten en meer KMAR dan voorheen maar goed, dat kan ook gewoon met Brexit te maken hebben.
Welkom terug! *O*
Dat is dus gelukt! ^O^

Maar ja... nu moeten we het wel zonder live verslag uit Wales doen... -O- ;)
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:13:10 #252
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197285023
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:50 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Haha, én is maar 62% effectief.

En die krijgt het gezonde volk.

Als ik een spuitje krijg voor een virus waar ik hoogstwaarschijnlijk geen last van zal hebben wil ik de beste van de beste. Niet deze inferieure spul.
62% na één prik. Na de 2e prik zou die ook ergens rond de 90-95& zitten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197285046
Het vaccineren gaat hard in de wereld!

1. Israël waar 1/5 ofwel 21% reeds gevaccineerd is
2. Verenigde Arabische Emiraten met 10%
3. Bahrain: Het begint te sputteren met 5%, ze waren nochtans goed gestart.
4. Verenigd Koninkrijk 3%
5. Verenigde Staten iets meer dan 2%

Nederland staat zeer ver in de rangschikking. In België is intussen 0,04% van de bevolking gevaccineerd.
Cindy De Vuyst
pi_197285058
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:07 schreef Simmertje het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)euwkerk-heeft-corona

:{ :{ :{ :{

Even serieus, moeten we nou van elke BN-er weten dat ze corona hebben :')
Misschien geneest hij nu ook van zijn duckface.

[url=https://medium.com/@Warmond/de-nul-beste-gezichtsuitdrukkingen-van-matthijs-van-nieuwkerk-3a480155bfab]https://medium.com/@Warmond/de-nul-beste-gezichtsuitdrukkingen-van-matthijs-van-nieuwkerk-3a480155bfab[/url]

aah kutfok
pi_197285107
Update van 7 januari (donderdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

De huidige piekdag ligt (nog) op 14-12, met 12288 besmettingen (-1 tov vorige update)
Dit is dus veel meer als de vorige piekdag 19-10 (9896, -1 tov vorige update) - e.e.a. is natuurlijk wel toe te schrijven aan verruimte testbeleid
Vermoedelijk komen hier zeker nog hooguit enkele tientallen bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (12150, +5 tov vorige update)

Dag met grootste mutatie : 5-1-2021 2422 (+206 tov vorige update)
Oudste mutatie : 26-1-2020 !

Van de vandaag(7-1) gemelde besmettingen zijn er 7406 (+2239 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 1395 (+260 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 337 (+1 tov vorige update) nog ouder.
Er zijn vandaag dus vooral extra besmettingen gemeld van de afgelopen 5 dagen, dit is mogelijk gerelateerd aan gemeentelijke herindelingen waardoor mutaties op een rare manier in de data verplaatst zijn.

18-12 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.

De trend over de laatste 5 dagen :
2-1-2021 5502 (999 mutaties)
3-1-2021 5067 (1790 mutaties)
4-1-2021 4066 (1635 mutaties)
5-1-2021 3183 (560 mutaties)
6-1-2021 2967 (2422 mutaties)

- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De nieuwe piekdag ligt momenteel op 14(12288) december, 15(12150),16(11711) december zitten er zeer dicht op.
- Er worden bijna geen nieuwe besmettingen gemeld na 14 dec, daarna is de daling ingezet.
- Als we rekening houden met 10 dagen vertraging, dan is op 27 dec de daling tov 14 dec ca 4400 besmettingen

Tenslotte nog een grafiek over de de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)

En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.

Verder nog een grafiek op verzoek van @VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder

Let op! Cijfers kunnen vandaag vertekend zijn door gemeentelijke herindelingen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:22:01 #256
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197285192
Wederom goed nieuws, een flinke daling van 120 op de verpleegafdelingen in de ziekenhuizen _O_

Zo maar weer klaar zitten voor de dagelijkse besmettingen en een voorspellinkje wagen _O_
pi_197285222
-nee-

[ Bericht 47% gewijzigd door capricia op 08-01-2021 14:25:37 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197285242
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:23 schreef _serial_ het volgende:
We doen maar weer eens een poll

[poll=1334]
5000+
Grootste kans om gelijk te hebben
Nieuw is niet altijd beter.
pi_197285259
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:24 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

5000+
Grootste kans om gelijk te hebben
Ah... op die manier! :D
Vroeg me al af wie de ras-optimist hier moest zijn dan! _O-
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 14:27:04 #260
236264 crew  capricia
pi_197285291
een schatting geven over het aantal besmettingen wordt na overleg met de mods hier toegestaan (waarbij menigeen het al een grijs gebied vindt), maar we gaan geen polls maken
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197285297
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit geeft toch wel weer te denken..:
Vooral irritant hoe hij het allemaal weg wuift; alsof het allemaal niet zo uitmaakt. Terwijl hij in de afgelopen maanden toch echt telkens vol hield dat dit de enige uitweg is: vaccins. En dan zo koeltjes doen. Ik zou me dood schamen als ik belofte na belofte zou breken en ondertussen wel maatregel na maatregel zou invoeren.

En dat hij nog steeds minister is kan ik ook met m'n kop niet bij. Mja, hopen dat hij de verkiezingen niet overleefd.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2021 14:28:23 ]
pi_197285315
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vooral irritant hoe hij het allemaal weg wuift; alsof het allemaal niet zo uitmaakt. Terwijl hij in de afgelopen maanden toch echt telkens vol hield dat dit de enige uitweg is: vaccins. En dan zo koeltjes doen. Ik zou me dood schamen als ik belofte na belofte zou breken en ondertussen wel maatregel na maatregel zou invoeren.

En dat hij nog steeds minister is kan ik ook met m'n kop niet bij. Mja, hopen dat hij de verkiezingen niet overleefd.
Hoe in control ben je nog als dit soort basale administratie al niet op orde is?
zie email 27 oktober
pi_197285332
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:27 schreef capricia het volgende:
[modbreak]een schatting geven over het aantal besmettingen wordt na overleg met de mods hier toegestaan (waarbij menigeen het al een grijs gebied vindt), maar we gaan geen polls maken[/modbreak]
Sorry maar dit vind ik echt belachelijk besluit.
Tal van dingen mogen hier wel blijven staan en worden niet gemod.

Maar een poll die ook echt al tientallen keren voorbij gekomen is moet ineens per direct weg.
Dit is nu net wat forum bezoek aan dit forum nog soms een beetje leuk maakt.

Het scheelt ook nog eens 10 tallen losse posts.
pi_197285370
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Maar een poll die ook echt al tientallen keren voorbij gekomen is moet ineens per direct weg.
Dit is nu net wat forum bezoek soms een beetje leuk maakt.
Ik zie eigenlijk ook liever een poll dan 10 losse voorspellingen waarvan je je afvraagt of het de echte cijfers zijn eigenlijk. :{
pi_197285373
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoe in control ben je nog als dit soort basale administratie al niet op orde is?
Niet. En dat weet hij best. Een van de storende dingen; hij weet dat hij bepaalde beloftes/uitspraken niet moet maken/uitspreken, juist omdat er meer partijen bij betrokken zijn (en omdat hij zelf niet gemaakt is voor deze baan imo). Toch spreekt hij telkens voor z'n beurt.
pi_197285375
We doen toch al maanden niks anders hier dan schattingen maken?
Nieuw is niet altijd beter.
pi_197285384
7500 dan maar.
pi_197285385
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:32 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
We doen toch al maanden niks anders hier dan schattingen maken?
Goed ingeschat
pi_197285410
quote:

[..]

Eens, liever een poll dan 100 posts met random gokgetallen erin.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:33:30 #270
14505 OProg
A Life in Music
pi_197285411
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het ging mede mis omdat hij alles wilde doen. Voorbeeld: Hij wilde persé die spoedwet maken indertijd. Terwijl dat iets was dat veel meer iets was voor justitie maar het leek wel een soort prestigeproject te worden.

Terwijl hij die tijd veel beter had kunnen gebruiken voor zaken rond testen, aansturing GGD's, noem maar op.

Dan kan je het nobel noemen dat iemand overal bij betrokken wil zijn en dan roemen voor het vele werk dat er is gedaan, terwijl je op sommige momenten veel meer hebt aan mensen die verantwoordelijkheid kunnen delegeren en zorgen dat wat ze zelf doen wel gewoon goed en onder controle is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197285432
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:11 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Welkom terug! *O*
Dat is dus gelukt! ^O^

Maar ja... nu moeten we het wel zonder live verslag uit Wales doen... -O- ;)
Dat kunnen we samenvatten als "Going from bad to worse" en dat geldt voor het hele VK, London is nu uitgeroepen tot een noodsituatie.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 14:34:59 #272
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197285438
quote:

[..]

Hij kan in principe toch weinig doen aan wanneer dingen geleverd worden. Dit gaat allemaal via de EU. Kijk als de rest van de EU miljoenen vaccins krijgt en wij nog steeds niks is het een ander verhaal, maar ik kan hem dit niet kwalijk nemen.

Daarnaast vind ik serieus niet dat hij bij iedere zin of bij iedere keer dat hij spreekt hoeft te zeggen dat het alleen geldt als alles volgens planning gaat.

Wij kunnen hem kwalijk nemen dat de GGD niet klaar stond, wij kunnen hem kwalijk nemen dat wij niet in 2020 al gestart zijn, maar dingen omtrent levering ligt echt niet aan hem. Ja, hij en/of zijn team had wel even beter kunnen kijken of het allemaal wel klopte, maar geloof hierin echt wel dat hij niet bewust foute informatie zit te geven.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 14:35:36 #273
236264 crew  capricia
pi_197285446
quote:

[..]

Heb het even achter gelegd. Okay?
Bij mijn weten vindt de meerderheid het niet kies.
Maar wellicht interpreteer ik het niet goed. Kom er op terug. Even niet doen dus aub.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:36:12 #274
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197285456
quote:
Hij is niet verkiesbaar, maar dan kun je nog steeds minister worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197285477
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:34 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Hij kan in principe toch weinig doen aan wanneer dingen geleverd worden. Dit gaat allemaal via de EU. Kijk als de rest van de EU miljoenen vaccins krijgt en wij nog steeds niks is het een ander verhaal, maar ik kan hem dit niet kwalijk nemen.

Daarnaast vind ik serieus niet dat hij bij iedere zin of bij iedere keer dat hij spreekt hoeft te zeggen dat het alleen geldt als alles volgens planning gaat.

Wij kunnen hem kwalijk nemen dat de GGD niet klaar stond, wij kunnen hem kwalijk nemen dat wij niet in 2020 al gestart zijn, maar dingen omtrent levering ligt echt niet aan hem. Ja, hij en/of zijn team had wel even beter kunnen kijken of het allemaal wel klopte, maar geloof hierin echt wel dat hij niet bewust foute informatie zit te geven.
Maar dat zn overzicht niet klopt is toch ronduit schokkend, of ligt dat aan mij?
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')