Dat begrijp ik.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar het geld voor die ondersteuning hebben we niet in de kluis liggen, dat lenen we en dat laten we terugbetalen door de mensen die nu het minste risico lopen om ernstig ziek te worden. En geld dat we dan moeten uitgeven om leningen terug te betalen kunnen we niet gebruiken voor andere nuttige dingen.
Alles open is natuurlijk onzin, maar maatregelen als geen alcoholverkoop na 20:00 of thuis nog maar één bezoeker mogen ontvangen slaan natuurlijk nergens op. En al helemaal wanneer er nog altijd vakantievluchten van Schiphol vertrekken en er landen (Schiphol was ook in december weer Europa's drukste luchthaven) en wanneer je gereformeerden nog altijd toestaat met honderden andere gristelijke egoïsten samen in een kerk psalmen op te dreunen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
DeVerzamelaar opperde dat alles maar losgelaten moest worden, dus daar hadden we het over.
Laten we het Janneke eens vragen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Docenten weigeren dan gewoon les te geven.
Vergeet ook de mentale impact van alles niet, dat kost ook veel levensvreugde en zeker ook gezonde jaren.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het niet over alles loslaten, en volgens mij in haar post @:Janneke141 ook niet. Het ging over de balans tussen gewonnen en verloren jaren. In de eerste golf zijn er tussen de 36.000 en 50.000 gezonde levensjaren verloren gegaan.
Er zijn zo'n 6000 mensen overleden, waarvan ongeveer de helft in verzorgingstehuizen. Hoe naar ook, heeft dat 50.000 levensjaren gekost?
Los van de levensjaren, hoeveel gaat het nog kosten? Als de zorg volgend jaar 10% duurder wordt en de welvaart in Nederland gaat achteruit gaan meer gezinnen in armoede terecht komen, waardoor die ook minder gezonde levensjaren hebben in veel gevallen.
Ik ben echt niet voor alles opengooien, maar de vraag is nog steeds: Is de balans er wel. We kunnen 17 miljoen mensen in een lockdown gooien, maar als we eind februari het gros van de risicogroep gevaccineerd hebben, winnen we er dan niet veel meer mee om die groep te isoleren?
Ik weet dat het lastig zal zijn om ze volledig te isoleren. Indien dat niet kan zal er dus voldoende beschermingsmiddelen moeten zijn en zal iedereen die een kwetsbare bezoekt die moeten dragen.
Let wel, we hebben het op dit moment alleen over de hypothethische situatie dat de Britse variant de R niet onder de 1 kan brengen, dus dat het blijft groeien.
wat zou dan meer kosten die steunpakketten of extra vaccins?quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat begrijp ik.
Winkels (en horeca) zijn echter niet de backbone van onze economie.
Zodra het vaccin uitgerold is, komen ze wel weer op.
En voorlopig kost geld lenen ons als staat erg weinig.
Maakt niet uit. Boeit ze niet zoveel daar in Den Haag.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:47 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je de berichtgeving van vanavond vanuit InRetail hebt gehoord?
Gaat echt super met die branche
Als we dit nog even rekken, bestaat de fysieke winkel dadelijk geeneens meer en kunnen we alles online gaan doen of alleen via het www.
Denk je niet dat het geen levensvreugde gaat kosten als men hun ouders/grootouders ziet sterven, omdat men alle regels loslaat en geen zorg meer geleverd kan worden?quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Vergeet ook de mentale impact van alles niet, dat kost ook veel levensvreugde en zeker ook gezonde jaren.
Ze gaan niet meer naar de IC maar er liggen genoeg tachtigers op de corona-verpleegafdeling hoor. Het is echt niet dat die aan de deur van het ziekenhuis geweigerd worden.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die tachtigers nemen weinig zorg in, hoor, die komen al amper in het ziekenhuis.
Heb je dat niet gehoord? Bij het opdreunen van psalmen maakt je mond een beweging die voorkomt dat het virus verspreiden kan. Ik spreek inmiddels ook alleen in psalmen, vooral psalm 57 doet het heel goed.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Alles open is natuurlijk onzin, maar maatregelen als geen alcoholverkoop na 20:00 of thuis nog maar één bezoeker mogen ontvangen slaan natuurlijk nergens op. En al helemaal wanneer er nog altijd vakantievluchten van Schiphol vertrekken en er landen (Schiphol was ook in december weer Europa's drukste luchthaven) en wanneer je gereformeerden nog altijd toestaat met honderden andere gristelijke egoïsten samen in een kerk psalmen op te dreunen.
Docenten zijn zeer verdeeld hierover hoor. De ene docent gaat liever gisteren dan vandaag weer voor de klas staan. Anderen zijn echt angstig om het virus op te lopen. Die groepen zijn bijna gelijkwaardig is mijn inschatting.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:51 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Laten we het Janneke eens vragen.
Of Luke
Misschien dat er nog wat meer docenten rond wandelen hier waar ik geen weet van heb.
En uit mijn eigen omgeving ken ik iig 2 juffen die liever gisteren als vandaag hadden dat de basisschool weer gewoon open gaat als altijd. En dat ze ook gewoon hun ding kunnen doen als altijd.
Inderdaad, dus laten we hopen dat de schatting aan de hoge kant is en het iets meevalt. En dat het vaccineren van ouderen veel op de druk op de zorg zal schelen waardoor een hogere R niet zo snel problematisch is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zou wel schrijnend zijn. Dat we zelfs met de zwaarste maatregelen die we redelijkerwijs kunnen bedenken nog steeds niet onder de 1 uit gaan komen.
Komen wel weer andere winkels met andere ondernemers. Het is geen rocketscience.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Veel van die winkels niet meer, die ondernemers zitten dan al in de bijstand. Er zullen ongetwijfeld nieuwe winkels komen, maar dan is ons sociale stelsel het volgende wat we aan het infuus moeten leggen.
Die wederopbouw is er niet zo 1-2-3 als het eenmaal weg is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Die winkels komen wel weer terug hoor. Als het straks voorbij is.
Er zijn meer dan 12.000 mensen overleden, officieel als Corona-doden. Dat is nog buiten oversterfte.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het niet over alles loslaten, en volgens mij in haar post @:Janneke141 ook niet. Het ging over de balans tussen gewonnen en verloren jaren. In de eerste golf zijn er tussen de 36.000 en 50.000 gezonde levensjaren verloren gegaan.
Er zijn zo'n 6000 mensen overleden, waarvan ongeveer de helft in verzorgingstehuizen. Hoe naar ook, heeft dat 50.000 levensjaren gekost?
Los van de levensjaren, hoeveel gaat het nog kosten? Als de zorg volgend jaar 10% duurder wordt en de welvaart in Nederland gaat achteruit gaan meer gezinnen in armoede terecht komen, waardoor die ook minder gezonde levensjaren hebben in veel gevallen.
Ik ben echt niet voor alles opengooien, maar de vraag is nog steeds: Is de balans er wel. We kunnen 17 miljoen mensen in een lockdown gooien, maar als we eind februari het gros van de risicogroep gevaccineerd hebben, winnen we er dan niet veel meer mee om die groep te isoleren?
Ik weet dat het lastig zal zijn om ze volledig te isoleren. Indien dat niet kan zal er dus voldoende beschermingsmiddelen moeten zijn en zal iedereen die een kwetsbare bezoekt die moeten dragen.
Let wel, we hebben het op dit moment alleen over de hypothethische situatie dat de Britse variant de R niet onder de 1 kan brengen, dus dat het blijft groeien.
Als je ziet hoe snel het gaan in VK/Ierland (evenals de kiemsurveillance in Denemarken) lijken me het geen overdreven schattingen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Inderdaad, dus laten we hopen dat de schatting aan de hoge kant is en het iets meevalt. En dat het vaccineren van ouderen veel op de druk op de zorg zal schelen waardoor een hogere R niet zo snel problematisch is.
Dankzij vaccins is het einde in zicht.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hé, daar is ie weer.
Misschien kun je eens een wat originelere vraag bedenken om de discussie mee dood te slaan?
Maar goed, in het kort dan: misschien ben jij aan het discussiëren over 'alles open', maar ik niet. Als we in eens situatie komen waarin je met lockdown-achtige taferelen de R nog niet onder de 1 komt, dan kun je er beter voor kiezen om een aantal zaken die je voor de toekomst nodig hebt gewoon weer te gaan doen. Het gesloten houden van winkels heeft dan bijvoorbeeld niet meer zo veel zin. Dan heb je er meer aan dat er in augustus nog een paar bedrijven overeind staan die belasting betalen om vervolgens weer te kunnen uitgeven aan zorg. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden denkbaar, zijn allemaal beleidskeuzes.
Al je instrumenten richten op het beperken van besmettingen, koste wat het kost is echt niet per definitie de enige logische richting. Al wordt het wel vaak zo gepresenteerd, wat een vrij vervelende manier van discussiëren is. Uit onjuiste premisses volgt namelijk iedere waarheid.
Dat is 1e + 2e golf. Hij had het dacht over de 1e golf.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn meer dan 12.000 mensen overleden, officieel als Corona-doden. Dat is nog buiten oversterfte.
Ik heb liever gewoon een broodje psalmsalade.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb je dat niet gehoord? Bij het opdreunen van psalmen maakt je mond een beweging die voorkomt dat het virus verspreiden kan. Ik spreek inmiddels ook alleen in psalmen, vooral psalm 57 doet het heel goed.
Waarom zou dat in de nabije toekomst anders zijn dan wat we de afgelopen maanden hebben gezien? Veel mensen in risicogroepen zijn juist extra voorzichtig geweest de afgelopen maanden. Dus het is eerder te beredeneren dat deze groep extra hard getroffen zal worden wanneer je alles loslaat.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je weet niet hoe groot die groep nog is die in de ziekenhuizen belandt. Veel mensen met onderliggend lijden of ouderen kunnen het er ook goed vanaf brengen. Het is niet zo zwart op wit dat je zegt van 6 miljoen mensen in de risicogroep, dan 6 miljoen ziekenhuisopnames.
Ik vind het ook geen goede optie, maar ik vind het ook geen goede optie om al die retailers maar kapot te laten gaan. Die andere winkels met andere ondernemers: absoluut. Maar dan heb je wel enkele honderdduizenden ondernemers financieel geruïneerd. En waarom? Omdat ze van de overheid moesten sluiten. De steunpakketten zijn nog steeds niet voldoende hoor je op allerlei plekken voorbij komen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Komen wel weer andere winkels met andere ondernemers. Het is geen rocketscience.
Ik vind de R laten toenemen, de zorg overspoelen, om winkels open te houden, niet echt een optie. Zeker niet nu er een Engelse variant aan komt.
Geef ze een goede regeling.
Maar goed. Iedereen ziet dat anders.
En na de Engelse variant komt de Madagascar variant. En dan de Malediven variant. En dan en dan en dan. It will never stop (en dat is net zo logisch als dat we ook bij griep iedere keer een andere mutatie zien. Waarbij ik buiten het steeds muteren van het virus corona nu even niet wil bagataliseren tot een griep... begrijp me niet verkeerd).quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Komen wel weer andere winkels met andere ondernemers. Het is geen rocketscience.
Ik vind de R laten toenemen, de zorg overspoelen, om winkels open te houden, niet echt een optie. Zeker niet nu er een Engelse variant aan komt.
Ik had het in mijn post over de eerste golf, dat had ik erbij moeten zetten. Zal het even updaten.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn meer dan 12.000 mensen overleden, officieel als Corona-doden. Dat is nog buiten oversterfte.
Ah, kijk, maar dat is een ander verhaal, wat mij betreft. Ik denk zeker niet dat alle maatregelen even zinvol zin, of überhaupt zinvol. Dat is zeker iets om te bekijken, daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Alles open is natuurlijk onzin, maar maatregelen als geen alcoholverkoop na 20:00 of thuis nog maar één bezoeker mogen ontvangen slaan natuurlijk nergens op. En al helemaal wanneer er nog altijd vakantievluchten van Schiphol vertrekken en er landen (Schiphol was ook in december weer Europa's drukste luchthaven) en wanneer je gereformeerden nog altijd toestaat met honderden andere gristelijke egoïsten samen in een kerk psalmen op te dreunen.
Je vergelijking klopt niet.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar hoeveel mensen vallen in de risicogroep?quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het ook geen goede optie, maar ik vind het ook geen goede optie om al die retailers maar kapot te laten gaan. Die andere winkels met andere ondernemers: absoluut. Maar dan heb je wel enkele honderdduizenden ondernemers financieel geruïneerd. En waarom? Omdat ze van de overheid moesten sluiten. De steunpakketten zijn nog steeds niet voldoende hoor je op allerlei plekken voorbij komen.
Een goede regeling zou veel verschil maken ja, maar als de R echt niet onder de 1 te krijgen is, is denk ik de enige humane uitweg de groepen die risico lopen vaccineren als een malle en tot die tijd in isolatie. Desnoods doe je het in zorghotels ofzo, waar alles voor ze geregeld wordt.
Ik kliktequote:Op donderdag 7 januari 2021 22:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb je dat niet gehoord? Bij het opdreunen van psalmen maakt je mond een beweging die voorkomt dat het virus verspreiden kan. Ik spreek inmiddels ook alleen in psalmen, vooral psalm 57 doet het heel goed.
Ik ben geen voorstander van alles open hè. Het ging over de situatie waarin de Britse variant helemaal los gaat en de R niet onder de 1 te krijgen is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je vergelijking klopt niet.
Je vergelijkt een normale samenleving, met de huidige samenleving waarbij we een groot deel van de economie stilgezet hebben.
Maar het virus is er.
Dus je kan alleen een samenleving vergelijken waar het virus in los gaat en waarbij dit afgeremd wordt, en eentje waarin het virus los gaat en dit niet (of minder) afgeremd wordt.
De maatregelen slaan wel ergens op, alleen bepaalde uitzonderingen zijn raar. Het is niet zo dat nu de maatregelen die wel getroffen zijn (ook het alcoholverbod na 20 uur) nu geen zin hebben. Het zou alleen nog meer zin hebben wanneer ook kerkdiensten niet meer zijn toegestaanquote:Op donderdag 7 januari 2021 22:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er gaan geen "andere winkels" meer komen, kleine zelfstandige winkeliers waren al voor de pandemie helaas al aan hun zwanenzang bezig. Jij en ik kopen over een paar jaar alleen nog maar veel te dure Chinese wegwerprotzooi via Amazon en de action, of we nu willen of niet...quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
En hoe komen de ouderen dan in die zorghotels? Wie verzorgt hen daar?quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
Een goede regeling zou veel verschil maken ja, maar als de R echt niet onder de 1 te krijgen is, is denk ik de enige humane uitweg de groepen die risico lopen vaccineren als een malle en tot die tijd in isolatie. Desnoods doe je het in zorghotels ofzo, waar alles voor ze geregeld wordt.
Die discussie is inmiddels ook al 100.000 keer gevoerd, maar als we dat vanaf het begin wat meer hadden gedaan, hadden we nu meer immuniteit gehad en hadden we dit probleem niet zo.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar hoeveel mensen vallen in de risicogroep?
Dat zijn miljoenen. Da's een hoop om apart te zetten.
Hoewel ik de vraag of de maatregelen proportioneel zijn interessant vind, vind ik het wel een raar standpunt om het maar los te gooien als de R niet onder de 1 komt. Me dunkt dat een R van 1,05 nog altijd beter is dan een R van bv. 2,5.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
Het alternatief is wel dat we de facto IEDEREEN apart zetten.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat 'wat meer gedaan' en welk probleem 'niet zo'?quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die discussie is inmiddels ook al 100.000 keer gevoerd, maar als we dat vanaf het begin wat meer hadden gedaan, hadden we nu meer immuniteit gehad en hadden we dit probleem niet zo.
Een R van 1.05 valt dan ook nog wel mee, maar als de R ineens 2.2 word dan is er geen houden meer aan.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoewel ik de vraag of de maatregelen proportioneel zijn interessant vind, vind ik het wel een raar standpunt om het maar los te gooien als de R niet onder de 1 komt. Me dunkt dat een R van 1,05 nog altijd beter is dan een R van bv. 2,5.
Ja, ik maakte al een vergelijking. Een verliezend voetbalteam wil ook liever met 1-0 verliezen dan met 2-0. Ondanks dat beiden niet gewenst is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoewel ik de vraag of de maatregelen proportioneel zijn interessant vind, vind ik het wel een raar standpunt om het maar los te gooien als de R niet onder de 1 komt. Me dunkt dat een R van 1,05 nog altijd beter is dan een R van bv. 2,5.
Tja, er moest natuurlijk iets gebeuren om het prille optimisme weer hard de kop in te drukken.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Pff, hoe bizar is het dat zo'n extra besmettelijke variant net de kop op steekt wanneer de vaccinaties er zijn...
Ook daar kun je over discussiëren. Als de ziekenhuizen het toch al niet meer aankunnen. Kunnen we dan niet beter voor “door de zure appel heen bijten” kiezen ipv heel lang rekken?quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar het gros van de mensen die overlijden heb je het vooral over 70+ en 60+ met onderliggende ziekten. Stel dat we even puur de vaccinatievolgorde erbij pakken.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat de samenleving er meer bij gebaat is dat iedereen nog altijd door beide ouders of een bevriend koppel bezocht mag worden, dan wanneer een klein deel der samenleving nog naar de kerk mag of wanneer vakantiereizen (hoeveel Engelsen waren er vorige week ook alweer in Zwitserland op wintersport?) nog toegestaan zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:59 schreef erkel het volgende:
[..]
De maatregelen slaan wel ergens op, alleen bepaalde uitzonderingen zijn raar. Het is niet zo dat nu de maatregelen die wel getroffen zijn (ook het alcoholverbod na 20 uur) nu geen zin hebben. Het zou alleen nog meer zin hebben wanneer ook kerkdiensten niet meer zijn toegestaan
Meer kwetsbaren isoleren en het virus meer rond hadden laten gaan en daarna is lockdown zouden gaan. Dan hadden we meer natuurlijke immuniteit opgebouwd. Wat dat betreft denk ik dat de tweede golf toch best wel goed is geweest qua hoeveelheid mensen die zijn besmet.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat 'wat meer gedaan' en welk probleem 'niet zo'?
Dan was het uitgangspunt heel anders. Nu heb je een concreet licht aan het eind van de tunnel. Omdat je dus weet hoe lang het gaat duren zijn iets zwaardere maatregelen dus ook sneller aangewezen...quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Pff, hoe bizar is het dat zo'n extra besmettelijke variant net de kop op steekt wanneer de vaccinaties er zijn...
Wat als dit drie maanden eerder gebeurd zou zijn? (of de vaccins vertraagd waren)
Kijk naar GB hoe zij het doen:quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van alles open hè. Het ging over de situatie waarin de Britse variant helemaal los gaat en de R niet onder de 1 te krijgen is.
Het is eerder goed om ons immuunsysteem te gaan trainen door natuurlijke blootstelling in het geval immuniteit niet lang aanhoudt of er veel mutaties komen. Immers komt 99% mensen goed van de griep af omdat hun immuunsysteem getraind is, en daardoor is er cross immuniteit voor de griep, zelfs met ieder jaar mutaties.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:56 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En na de Engelse variant komt de Madagascar variant. En dan de Malediven variant. En dan en dan en dan. It will never stop (en dat is net zo logisch als dat we ook bij griep iedere keer een andere mutatie zien. Waarbij ik buiten het steeds muteren van het virus corona nu even niet wil bagataliseren tot een griep... begrijp me niet verkeerd).
sorry, ik zeg het nog maar een keer. Ik ben geen voorstander om alles los te gooien, dat heb ik nu in al 10 verschillende posts gezegd. De enige die dat zei was @DeVerzamelaar , waarna @Evenstar erop reageerde en @trein2000 daarop reageerde. In elke post heb ik telkens aangegeven dat dit naar mijn idee zou moeten op het moment dat die Britse niet onder controle te krijgen is met de huidige maatregelen, dit zou dus bovenop de huidige maatregelen zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die discussie is inmiddels ook al 100.000 keer gevoerd, maar als we dat vanaf het begin wat meer hadden gedaan, hadden we nu meer immuniteit gehad en hadden we dit probleem niet zo.
Dit is het gelul van een dronken aardbei.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is eerder goed om ons immuunsysteem te gaan trainen door natuurlijke blootstelling in het geval immuniteit niet lang aanhoudt of er veel mutaties komen. Immers komt 99% mensen goed van de griep af omdat hun immuunsysteem getraind is, en daardoor is er cross immuniteit voor de griep, zelfs met ieder jaar mutaties.
Het is niet realistisch om je immuunsysteem te gaan trainen d.m.v. vaccins omdat het ontwikkelen en verspreiden ervan 1.5 jaar duurt. Natuurlijke blootstelling is veel efficiënter.
Dit alles natuurlijk als immuniteit niet lang aanhoudt en er veel mutaties komen in het ergste geval.
We kunnen alleen maar hopen dat ons immuunsysteem afdoende is getraind na deze 2 vaccins die een ieder toegediend krijgt.
Volgens mij zijn er 2 harde grenzen die je als land niet over moet willen. Het daadwerkelijk inperken van de bewegingsvrijheid van gezonde mensen en achter de voordeur...quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat de samenleving er meer bij gebaat is dat iedereen nog altijd door beide ouders of een bevriend koppel bezocht mag worden, dan wanneer een klein deel der samenleving nog naar de kerk mag of wanneer vakantiereizen (hoeveel Engelsen waren er vorige week ook alweer in Zwitserland op wintersport?) nog toegestaan zijn.
Ook bij code zwart zijn er richtlijnen om zo veel mogelijk mensenlevens te redden.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook daar kun je over discussiëren. Als de ziekenhuizen het toch al niet meer aankunnen. Kunnen we dan niet beter voor “door de zure appel heen bijten” kiezen ipv heel lang rekken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |