abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2021 @ 22:41:13 #76
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197277340
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Misschien valt die druk op de zorg dan wel ontzettend mee. Wij weten simpelweg niet hoe groot die potentiėle groep nog is die in het ziekenhuis zou kunnen komen. Misschien zijn heel veel daarvan inmiddels al wel aan de beurt geweest of helaas overleden. Niet voor iedereen is immers een besmetting direct een ziekenhuis opname gelukkig. Er wordt hier gedaan alsof wanneer wij alles los laten er een miljoen mensen in het ziekenhuis komen, terwijl dat waarschijnlijk niet zo is.
We weten wel wat er gebeurd. Kijk maar naar maart 2020 en de piek die ontstond. En we weten ook dat in oktober 10% van de wereldbevolking ongeveer besmet is geweest corona. Laten we zeggen dat nu in Nederland 15% besmet is geweest, dan heb je nog een heeele grote groep over. Laat je dan die piek doorgaan, dan is er maar voor een fractie van alle mensen zorg mogelijk. Dan gaat de beschaving die we nu kennen snel de deur uit en breekt er chaos uit.

Echt verbazingwekkend dat je niet wat meer dit scenario uitdenkt en maar de kop in het zand steekt.
Weisst
pi_197277355
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:39 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kijk eens aan, je gaat al van “verwaarloosbaar klein” naar “niet zo risicovol”.

In een supermarkt even iemand op een halve meter passeren in een fractie van een seconde vind ik overigens vluchtig contact. Minuten lang vlak naast iemand staan vind is al een ander verhaal.
Het risico is voor mij persoonlijk nog steeds verwaarloosbaar klein, maar ik snap dat ik dat misschien anders had moeten zeggen.

Over je andere zin.. Maar als je minutenlang op meer dan 1.5 meter afstand van iemand staat, in een goed geventileerde ruimte? In een meetingruimte zou ik je kunnen volgen, maar mijn vraag ging over een winkel, dat is namelijk wat ik zei, dat naar mijn idee het openen van winkels een klein risico waren.
pi_197277362
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zij schatten dat maatregelen die de gewone variant tot 0.7 brengt, de Britse variant tot 1.05 zou brengen.
En 0,7 is vrijwel een utopie zonder zeer zware repressie. 0,7 haalden we in maart, toen echt vrijwel iedereen in Nederland volledig alert was en zichzelf isoleerde. Waar heb je die uitspraak vandaan trouwens?
pi_197277374
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

https://www.rivm.nl/publi(...)d-inventarisatie-van
[..]

Dat gaat alleen over de eerste golf.
In de eerste golf was meer zorg afgeschaald.
Als je alles loslaat, zal nog meer zorg dan in de eerste zorg moeten worden afgeschaald.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197277402
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hé, daar is ie weer.

Misschien kun je eens een wat originelere vraag bedenken om de discussie mee dood te slaan?

Maar goed, in het kort dan: misschien ben jij aan het discussiėren over 'alles open', maar ik niet. Als we in eens situatie komen waarin je met lockdown-achtige taferelen de R nog niet onder de 1 komt, dan kun je er beter voor kiezen om een aantal zaken die je voor de toekomst nodig hebt gewoon weer te gaan doen. Het gesloten houden van winkels heeft dan bijvoorbeeld niet meer zo veel zin. Dan heb je er meer aan dat er in augustus nog een paar bedrijven overeind staan die belasting betalen om vervolgens weer te kunnen uitgeven aan zorg. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden denkbaar, zijn allemaal beleidskeuzes.

Al je instrumenten richten op het beperken van besmettingen, koste wat het kost is echt niet per definitie de enige logische richting. Al wordt het wel vaak zo gepresenteerd, wat een vrij vervelende manier van discussiėren is. Uit onjuiste premisses volgt namelijk iedere waarheid.
DeVerzamelaar opperde dat alles maar losgelaten moest worden, dus daar hadden we het over.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197277416
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hé, daar is ie weer.

Misschien kun je eens een wat originelere vraag bedenken om de discussie mee dood te slaan?

Maar goed, in het kort dan: misschien ben jij aan het discussiėren over 'alles open', maar ik niet. Als we in eens situatie komen waarin je met lockdown-achtige taferelen de R nog niet onder de 1 komt, dan kun je er beter voor kiezen om een aantal zaken die je voor de toekomst nodig hebt gewoon weer te gaan doen. Het gesloten houden van winkels heeft dan bijvoorbeeld niet meer zo veel zin. Dan heb je er meer aan dat er in augustus nog een paar bedrijven overeind staan die belasting betalen om vervolgens weer te kunnen uitgeven aan zorg. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden denkbaar, zijn allemaal beleidskeuzes.

Al je instrumenten richten op het beperken van besmettingen, koste wat het kost is echt niet per definitie de enige logische richting. Al wordt het wel vaak zo gepresenteerd, wat een vrij vervelende manier van discussiėren is. Uit onjuiste premisses volgt namelijk iedere waarheid.
Dank je. ^O^
Er is een way out: Het vaccin.

Winkels kunnen we als Nederland nog best een tijdje dicht houden en ondersteunen als het moet. Zo slecht staan we er als land niet voor.
Zeker niet met het vooruitzicht van het vaccin.

Ik kan alleen maar zeggen: hou vol!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197277425
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

https://www.rivm.nl/publi(...)d-inventarisatie-van
[..]

Dat gaat alleen over de eerste golf.
In de tweede golf zie je dit soort dingen ook. MIsshcien nog in iets mindere mate, maar er wordt wel zeker afgeschaald.

De vraag is wat het effect er van gaat zijn. Maar ook wat het effect zou zijn als die patienten corona krijgen, in hoe verre zijn ze dan slechter af.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_197277469
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Omdat het dan moeilijker is, moeten we het dan maar opgeven? Ik vind dat een vreemde redenatie.
Maar goed, gooi de boel lekker open dan. War zal het niet druk zijn in de horeca, omdat er teveel zieken zijn, teveel mensen doodgaan, en de meeste mensen het risico maar liever niet nemen om besmet te worden. Wat zullen veel bedrijven in de problemen komen met een groot deel van hun bedrijf ziek thuis. Onderwijs zal soepel lopen met zieke leerkrachten en leerlingen.
De meeste mensen worden er nog altijd niet ziek van.

Dat ze in quarantaine zouden 'moeten' omdat ze 'besmet' zijn, is een andere vraag.

Net als voorheen hoop ik niet dat we een wereld gaan creeren waarbij je voor de eerste de beste snotneus medio oktober/november, je gelijk ziek meldt als je je verder kiplekker voelt.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 22:46:09 #84
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197277501
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:41 schreef erkel het volgende:

[..]

We weten wel wat er gebeurd. Kijk maar naar maart 2020 en de piek die ontstond. En we weten ook dat in oktober 10% van de wereldbevolking ongeveer besmet is geweest corona. Laten we zeggen dat nu in Nederland 15% besmet is geweest, dan heb je nog een heeele grote groep over. Laat je dan die piek doorgaan, dan is er maar voor een fractie van alle mensen zorg mogelijk. Dan gaat de beschaving die we nu kennen snel de deur uit en breekt er chaos uit.

Echt verbazingwekkend dat je niet wat meer dit scenario uitdenkt en maar de kop in het zand steekt.
quote:

[..]

Amen.
pi_197277512
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In de eerste golf was meer zorg afgeschaald.
Als je alles loslaat, zal nog meer zorg dan in de eerste zorg moeten worden afgeschaald.
Ik heb het niet over alles loslaten, en volgens mij in haar post @Janneke141 ook niet. Het ging over de balans tussen gewonnen en verloren jaren. In de eerste golf zijn er tussen de 36.000 en 50.000 gezonde levensjaren verloren gegaan.

Er zijn zo'n 6000 mensen overleden tijdens de eerste golf, waarvan ongeveer de helft in verzorgingstehuizen. Hoe naar ook, heeft dat 50.000 levensjaren gekost?

Los van de levensjaren, hoeveel gaat het nog kosten? Als de zorg volgend jaar 10% duurder wordt en de welvaart in Nederland gaat achteruit gaan meer gezinnen in armoede terecht komen, waardoor die ook minder gezonde levensjaren hebben in veel gevallen.

Ik ben echt niet voor alles opengooien, maar de vraag is nog steeds: Is de balans er wel. We kunnen 17 miljoen mensen in een lockdown gooien, maar als we eind februari het gros van de risicogroep gevaccineerd hebben, winnen we er dan niet veel meer mee om die groep te isoleren?

Ik weet dat het lastig zal zijn om ze volledig te isoleren. Indien dat niet kan zal er dus voldoende beschermingsmiddelen moeten zijn en zal iedereen die een kwetsbare bezoekt die moeten dragen.

Let wel, we hebben het op dit moment alleen over de hypothethische situatie dat de Britse variant de R niet onder de 1 kan brengen, dus dat het blijft groeien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2021 22:57:00 ]
pi_197277513
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zorgpersoneel massaal vaccineren, bejaarden- en verzorgingshuizen isoleren en als je gelovig bent heel veel bidden...
Gelukkig is het vaccin er. Ja.
Je zou er niet aan moeten denken als het nog jaren geduurd zou hebben qua ontwikkeling. :X
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197277536
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Dank je. ^O^

Winkels kunnen we als Nederland nog best een tijdje dicht houden en ondersteunen als het moet. Zo slecht staan we er als land niet voor.

Ik weet niet of je de berichtgeving van vanavond vanuit InRetail hebt gehoord?

Gaat echt super met die branche ^O^
Als we dit nog even rekken, bestaat de fysieke winkel dadelijk geeneens meer en kunnen we alles online gaan doen of alleen via het www.
pi_197277550
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Gelukkig is het vaccin er. Ja.
Je zou er niet aan moeten denken als het nog jaren geduurd zou hebben qua ontwikkeling. :X
Dan hadden een flink aantal landen het op zijn beloop gelaten, en hadden wij kunnen zien hoe het daar uit zou pakken ;)
pi_197277556
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

DeVerzamelaar opperde dat alles maar losgelaten moest worden, dus daar hadden we het over.
Zeker, mocht het tot een onhoudbaare situatie komen, om er maar sneller vanaf te zijn. Je kan er maar beter snel doorheen, i.p.v. het maanden veel pijnlijker te maken voor jezelf.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197277558
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Hoe kun je dan meer vaccineren dan de hoeveelheden die je hebt? We krijgen gewoon een percentage van wat de EU koopt (3.89% dacht ik). Wij hebben procentueel evenveel als andere EU landen.
koop je zelf meer in, maar ja, hier zijn we gierig
  donderdag 7 januari 2021 @ 22:48:08 #91
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197277570
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Dank je. ^O^

Maar het geld voor die ondersteuning hebben we niet in de kluis liggen, dat lenen we en dat laten we terugbetalen door de mensen die nu het minste risico lopen om ernstig ziek te worden. En geld dat we dan moeten uitgeven om leningen terug te betalen kunnen we niet gebruiken voor andere nuttige dingen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197277598
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:47 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je de berichtgeving van vanavond vanuit InRetail hebt gehoord?

Gaat echt super met die branche ^O^
Als we dit nog even rekken, bestaat de fysieke winkel dadelijk geeneens meer en kunnen we alles online gaan doen of alleen via het www.
Die winkels komen wel weer terug hoor. Als het straks voorbij is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197277599
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

koop je zelf meer in, maar ja, hier zijn we gierig
Solidair. De landen in Europa waren ook solidair met elkaar. Tot Duitsland zoiets had van: Jooo, de groeten, we doen 't lekker zelf, stik maar met je gebrek aan vaccins. Kans is groot dat het nu inderdaad een wild west wordt qua contracten.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 22:49:09 #94
416575 crew  Evenstar
pi_197277611
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar het geld voor die ondersteuning hebben we niet in de kluis liggen, dat lenen we en dat laten we terugbetalen door de mensen die nu het minste risico lopen om ernstig ziek te worden. En geld dat we dan moeten uitgeven om leningen terug te betalen kunnen we niet gebruiken voor andere nuttige dingen.
Die ouderen kunnen wel doodgaan, want ik wil niet opdraaien voor iets waar ik geen last van heb.

Het is nou niet bepaald dat die ouderen hierom gevraagd hebben.
pi_197277616
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En 0,7 is vrijwel een utopie zonder zeer zware repressie. 0,7 haalden we in maart, toen echt vrijwel iedereen in Nederland volledig alert was en zichzelf isoleerde. Waar heb je die uitspraak vandaan trouwens?
Vergat de bron erbij te zetten: https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2021/spredning-af-den-engelske-virusvariant_5_1_2021
pi_197277632
quote:

[..]

Je weet niet hoe groot die groep nog is die in de ziekenhuizen belandt. Veel mensen met onderliggend lijden of ouderen kunnen het er ook goed vanaf brengen. Het is niet zo zwart op wit dat je zegt van 6 miljoen mensen in de risicogroep, dan 6 miljoen ziekenhuisopnames.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 22:50:04 #97
416575 crew  Evenstar
pi_197277641
Maar goed, wij gaan weer in cirkels.

Hou van jullie, hou je vinger nog even in de dijk aub. we zijn er bijna :P

w/ w/ w/
pi_197277647
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Die winkels komen wel weer terug hoor. Als het straks voorbij is.
Veel van die winkels niet meer, die ondernemers zitten dan al in de bijstand. Er zullen ongetwijfeld nieuwe winkels komen, maar dan is ons sociale stelsel het volgende wat we aan het infuus moeten leggen.
pi_197277659
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Solidair. De landen in Europa waren ook solidair met elkaar. Tot Duitsland zoiets had van: Jooo, de groeten, we doen 't lekker zelf, stik maar met je gebrek aan vaccins. Kans is groot dat het nu inderdaad een wild west wordt qua contracten.
zit er toch bij die duitsers in, he
pi_197277663
quote:
Dat zou wel schrijnend zijn. Dat we zelfs met de zwaarste maatregelen die we redelijkerwijs kunnen bedenken nog steeds niet onder de 1 uit gaan komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')