abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197277883
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Heb je dat niet gehoord? Bij het opdreunen van psalmen maakt je mond een beweging die voorkomt dat het virus verspreiden kan. Ik spreek inmiddels ook alleen in psalmen, vooral psalm 57 doet het heel goed.
Ik klikte :@ :')
pi_197277885
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je vergelijking klopt niet.

Je vergelijkt een normale samenleving, met de huidige samenleving waarbij we een groot deel van de economie stilgezet hebben.

Maar het virus is er.

Dus je kan alleen een samenleving vergelijken waar het virus in los gaat en waarbij dit afgeremd wordt, en eentje waarin het virus los gaat en dit niet (of minder) afgeremd wordt.
Ik ben geen voorstander van alles open hè. Het ging over de situatie waarin de Britse variant helemaal los gaat en de R niet onder de 1 te krijgen is.
  donderdag 7 januari 2021 @ 22:59:07 #128
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197277895
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:50 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Alles open is natuurlijk onzin, maar maatregelen als geen alcoholverkoop na 20:00 of thuis nog maar één bezoeker mogen ontvangen slaan natuurlijk nergens op. En al helemaal wanneer er nog altijd vakantievluchten van Schiphol vertrekken en er landen (Schiphol was ook in december weer Europa's drukste luchthaven) en wanneer je gereformeerden nog altijd toestaat met honderden andere gristelijke egoïsten samen in een kerk psalmen op te dreunen.
De maatregelen slaan wel ergens op, alleen bepaalde uitzonderingen zijn raar. Het is niet zo dat nu de maatregelen die wel getroffen zijn (ook het alcoholverbod na 20 uur) nu geen zin hebben. Het zou alleen nog meer zin hebben wanneer ook kerkdiensten niet meer zijn toegestaan
Weisst
pi_197277898
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Komen wel weer andere winkels met andere ondernemers. Het is geen rocketscience.
Ik vind de R laten toenemen, de zorg overspoelen, om winkels open te houden, niet echt een optie. Zeker niet nu er een Engelse variant aan komt.
Geef ze een goede regeling.

Maar goed. Iedereen ziet dat anders. :)
Er gaan geen "andere winkels" meer komen, kleine zelfstandige winkeliers waren al voor de pandemie helaas al aan hun zwanenzang bezig. Jij en ik kopen over een paar jaar alleen nog maar veel te dure Chinese wegwerprotzooi via Amazon en de action, of we nu willen of niet...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197277902
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
Een goede regeling zou veel verschil maken ja, maar als de R echt niet onder de 1 te krijgen is, is denk ik de enige humane uitweg de groepen die risico lopen vaccineren als een malle en tot die tijd in isolatie. Desnoods doe je het in zorghotels ofzo, waar alles voor ze geregeld wordt.
En hoe komen de ouderen dan in die zorghotels? Wie verzorgt hen daar?

Nog los van de vraag of die zorghotels nu ook echt beschikbaar zijn.
pi_197277920
Pff, hoe bizar is het dat zo'n extra besmettelijke variant net de kop op steekt wanneer de vaccinaties er zijn... 8)7

Wat als dit drie maanden eerder gebeurd zou zijn? (of de vaccins vertraagd waren)
pi_197277935
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar hoeveel mensen vallen in de risicogroep?
Dat zijn miljoenen. Da's een hoop om apart te zetten.
Die discussie is inmiddels ook al 100.000 keer gevoerd, maar als we dat vanaf het begin wat meer hadden gedaan, hadden we nu meer immuniteit gehad en hadden we dit probleem niet zo.
pi_197277950
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
Een goede regeling zou veel verschil maken ja, maar als de R echt niet onder de 1 te krijgen is, is denk ik de enige humane uitweg de groepen die risico lopen vaccineren als een malle en tot die tijd in isolatie. Desnoods doe je het in zorghotels ofzo, waar alles voor ze geregeld wordt.
Hoewel ik de vraag of de maatregelen proportioneel zijn interessant vind, vind ik het wel een raar standpunt om het maar los te gooien als de R niet onder de 1 komt. Me dunkt dat een R van 1,05 nog altijd beter is dan een R van bv. 2,5.
pi_197277963
quote:

[..]

Het alternatief is wel dat we de facto IEDEREEN apart zetten.
pi_197277970
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Die discussie is inmiddels ook al 100.000 keer gevoerd, maar als we dat vanaf het begin wat meer hadden gedaan, hadden we nu meer immuniteit gehad en hadden we dit probleem niet zo.
Wat 'wat meer gedaan' en welk probleem 'niet zo'?
pi_197277988
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hoewel ik de vraag of de maatregelen proportioneel zijn interessant vind, vind ik het wel een raar standpunt om het maar los te gooien als de R niet onder de 1 komt. Me dunkt dat een R van 1,05 nog altijd beter is dan een R van bv. 2,5.
Een R van 1.05 valt dan ook nog wel mee, maar als de R ineens 2.2 word dan is er geen houden meer aan.
pi_197277992
quote:

[..]

Ja, ik maakte al een vergelijking. Een verliezend voetbalteam wil ook liever met 1-0 verliezen dan met 2-0. Ondanks dat beiden niet gewenst is.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 23:04:21 #138
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197277999
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Pff, hoe bizar is het dat zo'n extra besmettelijke variant net de kop op steekt wanneer de vaccinaties er zijn... 8)7

Tja, er moest natuurlijk iets gebeuren om het prille optimisme weer hard de kop in te drukken.
pi_197278001
quote:

[..]

Ook daar kun je over discussiëren. Als de ziekenhuizen het toch al niet meer aankunnen. Kunnen we dan niet beter voor “door de zure appel heen bijten” kiezen ipv heel lang rekken?
zie email 27 oktober
pi_197278004
quote:

[..]

Als je kijkt naar het gros van de mensen die overlijden heb je het vooral over 70+ en 60+ met onderliggende ziekten. Stel dat we even puur de vaccinatievolgorde erbij pakken.

- 155.000 in verpleeghuizen
- 18.000 verstandelijk gehandicapten
- 2 miljoen >60 met medische indicatie
- 830.000 <60 met medische indicatie

dat zijn bij elkaar ongeveer 3 miljoen mensen. Het grootste risico om te overlijden lijkt flink toe te nemen boven de 70. Totaal zijn er ongeveer 600.000 mensen boven de 70.

Dat houdt in dat de mensen boven de 70 en de mensen die het grootste risico lopen als eerste gevaccineerd zouden moeten worden. Die groepen zou je zo goed en zo kwaad als 't kan moeten kunnen isoleren op 't moment dat de Britse variant niet onder controle te krijgen is.
pi_197278021
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:59 schreef erkel het volgende:

[..]

De maatregelen slaan wel ergens op, alleen bepaalde uitzonderingen zijn raar. Het is niet zo dat nu de maatregelen die wel getroffen zijn (ook het alcoholverbod na 20 uur) nu geen zin hebben. Het zou alleen nog meer zin hebben wanneer ook kerkdiensten niet meer zijn toegestaan
Ik denk eerlijk gezegd dat de samenleving er meer bij gebaat is dat iedereen nog altijd door beide ouders of een bevriend koppel bezocht mag worden, dan wanneer een klein deel der samenleving nog naar de kerk mag of wanneer vakantiereizen (hoeveel Engelsen waren er vorige week ook alweer in Zwitserland op wintersport?) nog toegestaan zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197278023
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat 'wat meer gedaan' en welk probleem 'niet zo'?
Meer kwetsbaren isoleren en het virus meer rond hadden laten gaan en daarna is lockdown zouden gaan. Dan hadden we meer natuurlijke immuniteit opgebouwd. Wat dat betreft denk ik dat de tweede golf toch best wel goed is geweest qua hoeveelheid mensen die zijn besmet.
pi_197278040
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:

Wat als dit drie maanden eerder gebeurd zou zijn? (of de vaccins vertraagd waren)
Dan was het uitgangspunt heel anders. Nu heb je een concreet licht aan het eind van de tunnel. Omdat je dus weet hoe lang het gaat duren zijn iets zwaardere maatregelen dus ook sneller aangewezen...
zie email 27 oktober
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 23:05:54 #144
236264 crew  capricia
pi_197278046
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben geen voorstander van alles open hè. Het ging over de situatie waarin de Britse variant helemaal los gaat en de R niet onder de 1 te krijgen is.
Kijk naar GB hoe zij het doen:
Volledige lockdown. Mensen zo snel als ook maar mogelijk is één enkel vaccin geven en hopen dat je de ineenstorting van de zorg voor blijft.

Dat is wat GB nu doet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197278060
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:56 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

En na de Engelse variant komt de Madagascar variant. En dan de Malediven variant. En dan en dan en dan. It will never stop (en dat is net zo logisch als dat we ook bij griep iedere keer een andere mutatie zien. Waarbij ik buiten het steeds muteren van het virus corona nu even niet wil bagataliseren tot een griep... begrijp me niet verkeerd).
Het is eerder goed om ons immuunsysteem te gaan trainen door natuurlijke blootstelling in het geval immuniteit niet lang aanhoudt of er veel mutaties komen. Immers komt 99% mensen goed van de griep af omdat hun immuunsysteem getraind is, en daardoor is er cross immuniteit voor de griep, zelfs met ieder jaar mutaties.

Het is niet realistisch om je immuunsysteem te gaan trainen d.m.v. vaccins omdat het ontwikkelen en verspreiden ervan 1.5 jaar duurt. Natuurlijke blootstelling is veel efficiënter.

Dit alles natuurlijk als immuniteit niet lang aanhoudt en er veel mutaties komen in het ergste geval.

We kunnen alleen maar hopen dat ons immuunsysteem afdoende is getraind na deze 2 vaccins die een ieder toegediend krijgt.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197278063
quote:

[..]

sorry, ik zeg het nog maar een keer. Ik ben geen voorstander om alles los te gooien, dat heb ik nu in al 10 verschillende posts gezegd. De enige die dat zei was @DeVerzamelaar , waarna @Evenstar erop reageerde en @trein2000 daarop reageerde. In elke post heb ik telkens aangegeven dat dit naar mijn idee zou moeten op het moment dat die Britse niet onder controle te krijgen is met de huidige maatregelen, dit zou dus bovenop de huidige maatregelen zijn.
pi_197278064
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Nee, dat is onzin.
Groepsimmuniteit was vorig jaar maart heel even een optie, maar binnen een week kwamen we er achter dat het geen optie is.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197278077
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het is eerder goed om ons immuunsysteem te gaan trainen door natuurlijke blootstelling in het geval immuniteit niet lang aanhoudt of er veel mutaties komen. Immers komt 99% mensen goed van de griep af omdat hun immuunsysteem getraind is, en daardoor is er cross immuniteit voor de griep, zelfs met ieder jaar mutaties.

Het is niet realistisch om je immuunsysteem te gaan trainen d.m.v. vaccins omdat het ontwikkelen en verspreiden ervan 1.5 jaar duurt. Natuurlijke blootstelling is veel efficiënter.

Dit alles natuurlijk als immuniteit niet lang aanhoudt en er veel mutaties komen in het ergste geval.

We kunnen alleen maar hopen dat ons immuunsysteem afdoende is getraind na deze 2 vaccins die een ieder toegediend krijgt.
Dit is het gelul van een dronken aardbei.
pi_197278080
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat de samenleving er meer bij gebaat is dat iedereen nog altijd door beide ouders of een bevriend koppel bezocht mag worden, dan wanneer een klein deel der samenleving nog naar de kerk mag of wanneer vakantiereizen (hoeveel Engelsen waren er vorige week ook alweer in Zwitserland op wintersport?) nog toegestaan zijn.
Volgens mij zijn er 2 harde grenzen die je als land niet over moet willen. Het daadwerkelijk inperken van de bewegingsvrijheid van gezonde mensen en achter de voordeur...
zie email 27 oktober
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 23:07:44 #150
236264 crew  capricia
pi_197278086
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ook daar kun je over discussiëren. Als de ziekenhuizen het toch al niet meer aankunnen. Kunnen we dan niet beter voor “door de zure appel heen bijten” kiezen ipv heel lang rekken?
Ook bij code zwart zijn er richtlijnen om zo veel mogelijk mensenlevens te redden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')