SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Altijd wijzen?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Polarisatie dus. Altijd wijzen naar de andere groep dan die waar je zelf toe behoort.
Het is gewoon een heel ingewikkelde k*tsituatie die al veel te lang duurt, en zoals het er naar uit ziet, nog veel te lang gaat duren. En of dat nu nog een week of een half jaar is, het is sowieso te lang. Iedereen loopt z'n beetje op zijn tandvlees, ook al voelt dat niet altijd zo.
Vrij accuraat toch?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:08 schreef chratnox het volgende:
Tenzij ze de overheid zien als Blue Team, dan betekent het dat ze volgens hun eigen naam per definitie tegen alles van het Blue Team moeten zijn.
Dat riep ik meteen in het begin al dat er nu massaal gesjoemeld werd in met name de kinderopvang.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:28 schreef quirina het volgende:
Goh bij het nieuws vandaag zijn ze er eindelijk achter dat het gewoon druk is op scholen en kinderopvang met de noodopvang.
Maar ze vertellen er niet bij hoe je je functie bij je baan cruciaal kan maken. Wat velen dus doen eigenlijk.
Werkgever maakt een verklaring op waarop aangegeven wordt waarom de werknemer een “cruciale functie” en dus cruciaal beroep heeft. Je levert het met je kinderen in op het kinderdagverblijf of school en licht je hielen...
Zo zie je maar hoe je met de regels kan spelen.
"Maatregelen werken niet" ...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:28 schreef quirina het volgende:
Goh bij het nieuws vandaag zijn ze er eindelijk achter dat het gewoon druk is op scholen en kinderopvang met de noodopvang.
Maar ze vertellen er niet bij hoe je je functie bij je baan cruciaal kan maken. Wat velen dus doen eigenlijk.
Werkgever maakt een verklaring op waarop aangegeven wordt waarom de werknemer een “cruciale functie” en dus cruciaal beroep heeft. Je levert het met je kinderen in op het kinderdagverblijf of school en licht je hielen...
Zo zie je maar hoe je met de regels kan spelen.
Je neemt die post persoonlijk op, terwijl dat niet zo bedoeld is.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Altijd wijzen?
Dan snap je het punt gewoon niet. Ik heb heel veel respect voor corona.Maar vooral voor de zorg.
![]()
En ik ga (net als mijn sector) natuurlijk dicht als het de zorg helpt en mensenlevens redt maar dan wil ik niet weggezet worden als dat er wel weer nieuwe ondernemingen komen en dat er steun is.
Ik krijg niet eens steun van God. Staphorst overigens ook niet, whehehe.
Maar ja, in Jemen is het erger. Hopelijk weten ze dat in London ook,
De scholen en de kinderopvang durven vaak ook niet streng te zijn. Ik zie bij onze school ook kinderen op school zitten waarvan de ene ouder in de supermarkt werkt, maar de andere ouder gewoon prima zou kunnen thuiswerken (en ook geen essentieel beroep heeft).quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:32 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat riep ik meteen in het begin al dat er nu massaal gesjoemeld werd in met name de kinderopvang.
De meeste ouders zijn "ineens" geswitched naar een cruciaal beroep, en dat soort praktijken. Uhu
https://nos.nl/liveblog/2(...)scholen-overvol.htmlquote:De noodopvang op scholen voor kwetsbare kinderen of kinderen van ouders met een cruciaal beroep loopt vol. Organisaties in de onderwijssector schatten dat 25 tot 40 procent van de kinderen op dit moment in de noodopvang zit.
Er is een groot verschil met de eerste lockdown vorig jaar. "Ouders met een cruciaal beroep waren in de eerste lockdown veel angstiger en hielden hun kinderen thuis. Nu hebben ze zoiets van: ik moet echt aan het werk, anders raak ik mijn baan misschien kwijt", zegt adjunct-directeur Jet Lovink van de Columbusschool in Almere. In de eerste lockdown kwamen daar gemiddeld 18 kinderen naar school, nu zijn het er 80.
Volgens Lovink denken veel ouders dat in de noodopvang les wordt gegeven, zoals op een normale schooldag. Dat is niet zo zegt ze, er wordt vooral toezicht gehouden: "Of je nou thuis of in de noodopvang achter je laptop zit: je krijgt gewoon dezelfde les. Het is niet alsof er een leraar nog extra voor de klas staat in de noodopvang."
Rob van Ooijen van de schoolleidersvereniging AVS roept ouders op om alleen gebruik te maken van de noodopvang als het echt niet anders kan. "De scholen hebben qua ruimte misschien wel genoeg plek, maar je moet ook het personeel hebben. Daar is vaak al een tekort aan. Nu helpen gymleraren, onderwijsassistenten en stagiaires."
Volgens Marjet Winsemius van de Stichting Voor Werkende Ouders lopen de spanningen in gezinnen waar de kinderen thuisblijven op. Werkgevers moeten daarom meer ruimte bieden om werk en zorg voor kinderen te combineren.
En als zo'n ondernemer dat dan wel doet (een kapper die stiekem thuis knipt, een sportschool die toch iets doet, een winkel die stiekem wat verkoopt) dan wordt er naar hen gewezen als oorzaak van deze ellende.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
"Maatregelen werken niet" ...
Tsja, als men zich niet aan de maatregelen houdt werken ze niet nee. Daar is ook nog wel veel winst te halen. Mensen die de maatregelen onnodig omzeilen, terwijl er ondernemers zijn die gewoon dicht moeten en niks te omzeilen hebben.
Ja dat ook maar volgens mij kunnen ze ook vrij weinig weigeren. Ze staan best wel machteloos want ouders hebben de ruimte om te liegen en scholen en kdv kunnen daar weinig mee doen, behalve dan dat ze sterke vermoedens hebben of zelfs zeker weten dat ouders glashard liegen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
De scholen en de kinderopvang durven vaak ook niet streng te zijn. Ik zie bij onze school ook kinderen op school zitten waarvan de ene ouder in de supermarkt werkt, maar de andere ouder gewoon prima zou kunnen thuiswerken (en ook geen essentieel beroep heeft).
Eens hoor, als school kun je eigenlijk helemaal niks. Je wil eigenlijk ook helemaal niet de argumenten van die ouders in twijfel trekken. Zorgt alleen maar voor gezeik.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:38 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja dat ook maar volgens mij kunnen ze ook vrij weinig weigeren. Ze staan best wel machteloos want ouders hebben de ruimte om te liegen en scholen en kdv kunnen daar weinig mee doen, behalve dan dat ze sterke vermoedens hebben of zelfs zeker weten dat ouders glashard liegen.
Ja, tenzij je capaciteit ook omlaag gebracht is met 60 tot 75 procent, dan zit je nog steeds net zo vol, hè.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)scholen-overvol.html
Overvol met 25 tot 40 procent, in de ziekenhuizen zouden ze er jaloers op zijn.
Precies.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als zo'n ondernemer dat dan wel doet (een kapper die stiekem thuis knipt, een sportschool die toch iets doet, een winkel die stiekem wat verkoopt) dan wordt er naar hen gewezen als oorzaak van deze ellende.
Het is wel heel erg ikke-ikke-ikke in deze tijd, heb ik het gevoel. Ik zie en hoor het ook wel om me heen, hoor, en dan ben ik telkens toch verbaasd.
Ik laat mijn kind toch liefst achter bij professionals, niet bij een willekeurige Gerda die nu toevallig thuis moet zitten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:43 schreef DireStraits7 het volgende:
Zit me nu wel te bedenken. Er zitten zoveel mensen thuis, waarom laten ze die niet babysitten op de scholen?
Volgens mij is dat niet per se eigen aan deze tijd hoor.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:37 schreef miss_sly het volgende:
Het is wel heel erg ikke-ikke-ikke in deze tijd, heb ik het gevoel. Ik zie en hoor het ook wel om me heen, hoor, en dan ben ik telkens toch verbaasd.
Het is een noopopvang, geen klaslokaal. Het enige wat zo iemand hoeft te doen is ervoor zorgen dat die kinderen niet de tent afbreken. Die kinderen zitten (als het goed is) gewoon achter hun laptop/tablet online onderwijs te volgen, net zoals hun klasgenoten thuis.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik laat mijn kind toch liefst achter bij professionals, niet bij een willekeurige Gerda die nu toevallig thuis moet zitten.
Of bedoel je dat niet?
Is altijd zo, alleen wordt dit in goede tijden aardig verbloemd. In een crisis merk je eigenlijk pas echt hoe egoïstisch iedereen eigenlijk is. Aard van het beestje helaas.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als zo'n ondernemer dat dan wel doet (een kapper die stiekem thuis knipt, een sportschool die toch iets doet, een winkel die stiekem wat verkoopt) dan wordt er naar hen gewezen als oorzaak van deze ellende.
De meeste ouders? Heb je daar onderbouwing bij? Alle ouders die ik ken zitten thuis bij hun kinderen of hebben een roulatiesysteem met andere ouders.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:32 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat riep ik meteen in het begin al dat er nu massaal gesjoemeld werd in met name de kinderopvang.
De meeste ouders zijn "ineens" geswitched naar een cruciaal beroep, en dat soort praktijken. Uhu
Klopt niet he? Die scholen zijn overvol omdat die ouders niet de kinderen thuis kunnen hebben terwijl ze zelf wel thuis zijn. Of naar hun cruciale werk. Dus die kunnen echt niet gaan babysitten op scholenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:43 schreef DireStraits7 het volgende:
Zit me nu wel te bedenken. Er zitten zoveel mensen thuis, waarom laten ze die niet babysitten op de scholen?
Omdat het de bedoeling is dat er zo min mogelijk kinderen op school zitten? Dan zou je de capaciteit gaan verhogen omdat mensen misbruik maken van de mogelijkheid. Dan kun je beter de scholen weer helemaal open doen, krijgen ze in ieder geval nog fatsoenlijk onderwijs.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:43 schreef DireStraits7 het volgende:
Het is wel een klaslokaal. Kinderen krijgen gewoon onderwijs hoor. Thuis door ouders en zelfstudie en op school nog gewoon van een leraar/lerares.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is een noopopvang, geen klaslokaal. Het enige wat zo iemand hoeft te doen is ervoor zorgen dat die kinderen niet de tent afbreken. Die kinderen zitten (als het goed is) gewoon achter hun laptop/tablet online onderwijs te volgen, net zoals hun klasgenoten thuis.
Ja, een aanzuigende werking is wellicht een risico. Maar is dat een acceptabel risico, of moet je dit echt zo hoog gaan spelen over de rug van de kinderen?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:48 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Omdat het de bedoeling is dat er zo min mogelijk kinderen op school zitten? Dan zou je de capaciteit gaan verhogen omdat mensen misbruik maken van de mogelijkheid. Dan kun je beter de scholen weer helemaal open doen, krijgen ze in ieder geval nog fatsoenlijk onderwijs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |