abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197283954
quote:
De Jonge: "mogelijk iedereen in de zomer ingeënt" --> De Jonge zegt voor de zomer iedereen ingeënt. _O_
De Jonge: "maar mogelijk ook pas volgend jaar" --> De Jonge zegt dat niet iedereen dit jaar ingeënt wordt. :(
De Jonge: "ik kan geen voorspelling doen" --> De Jonge doet maar wat en heeft geen idee. :(

:')
pi_197283967
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:48 schreef eragon2890 het volgende:
Uit de limburger, een citaat:

"Dat zegt de minister vrijdagochtend in reactie op het nieuws dat Nederland de komende tijd wellicht minder vaccins binnenkrijgt dan waar De Jonge in de planning rekening mee heeft gehouden. In het schema dat hij deze week presenteert, zou iedere volwassene eind september het vaccin hebben gekregen. Maar dat kan ook zomaar langer gaan duren, zegt de minister: „Dat kan. Of eerder, dat kan ook. Alles kan, we weten het niet.”

...

....

.....

"Alles kan, we weten het niet".

Denkt hij dat dit een grap is ofzo? Waarom zit hij er nog? Mijn god wat een kneus!
Moet hij kunnen ruiken of en wanneer de vaccins worden goedgekeurd en hoe de exacte leveringen gaan zijn het komende half jaar? :')
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:50:08 #203
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197283972
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:48 schreef eragon2890 het volgende:
Uit de limburger, een citaat:

"Dat zegt de minister vrijdagochtend in reactie op het nieuws dat Nederland de komende tijd wellicht minder vaccins binnenkrijgt dan waar De Jonge in de planning rekening mee heeft gehouden. In het schema dat hij deze week presenteert, zou iedere volwassene eind september het vaccin hebben gekregen. Maar dat kan ook zomaar langer gaan duren, zegt de minister: „Dat kan. Of eerder, dat kan ook. Alles kan, we weten het niet.”

...

....

.....

"Alles kan, we weten het niet".

Denkt hij dat dit een grap is ofzo? Waarom zit hij er nog? Mijn god wat een kneus!
Wat zou jij dan gezegd hebben, wetende dat die info iedere keer wisselt?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197283984
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:15 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

HUGOED
Sinds wanneer is de "moeder van Thule /Doke/Mera" een ook maar enigszins relevante bron?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:51:43 #205
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197283989
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sinds wanneer is de "moeder van Thule/Doke/Mera" een ook maar enigszins relevante bron?
MAAR ER STAAT EEN VINKJE!!!!!

:')_____
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197284004
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:48 schreef Noek het volgende:
Terwijl Zuid Afrika een probleem krijg, lagen de mensen op het strand en ging het nachtleven door.
Zien we ook niet gewoon cijfers die zo zijn omdat er heel laat wordt ingegrepen?
Ben je gek, dat gebeurt alleen in Nederland.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197284018
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Inderdaad, en men zou moeten handelen naar het slechtste scenario. Maar pro-actief handelen en vroeg maatregelen treffen zijn zeldzaamheden.
Tja, wat zou je voorstellen dan? Toen de Britse variant bekend was is vrijwel direct al het niet-essentiële verkeer naar het VK aan banden gelegd.
pi_197284087
quote:

[..]

Sinds wanneer is de "moeder van Thule /Doke/Mera" een ook maar enigszins relevante bron?
En het is dat het in haar omschrijving staat, anders had je dat ook niet kunnen weten.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:01:07 #209
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197284117
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:51 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

MAAR ER STAAT EEN VINKJE!!!!!

:')_____
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:06:50 #210
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197284192
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:34 schreef groenen het volgende:
Beetje onzinnig dit. Als Janssen en AstraZeneca worden afgekeurd door de EMA hebben we niks inderdaad.

Moet hij dan elke keer melden dat ze nog niks met zekerheid kunnen zeggen?

Iedereen kan zelf hopelijk wel bedenken dat die prognose een voorlopige en onzekere is.
Afgekeurd zal wel niet, maar AZ moet wel eerst die aanvraag indienen. Hopelijk schieten ze daar een beetje mee op.
pi_197284224
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Afgekeurd zal wel niet, maar AZ moet wel eerst die aanvraag indienen. Hopelijk schieten ze daar een beetje mee op.
Waar wachten ze eigenlijk op met die aanvraag? :?
Heb ik ff gemist kennelijk.
pi_197284252
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:50 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Wat zou jij dan gezegd hebben, wetende dat die info iedere keer wisselt?
"We hebben al meer dan 60 miljoen doses besteld, en als sommigen tegenvallen ga ik mij inzetten meer van anderen sneller te krijgen, mede omdat wij nog steeds diepe zakken hebben, zodat de 1.5m en andere beperkingen zo snel mogelijk kunnen worden afgeschaft en alle Nederlanders hun oude Vrijheid zo snel mogelijk weer terugkrijgen."

Ongeveer.
#WeesGeenWhales
pi_197284263
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:12 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

"We hebben al meer dan 60 miljoen doses besteld, en als sommigen tegenvallen ga ik mij inzetten meer van anderen sneller te krijgen, mede omdat wij nog steeds diepe zakken hebben, zodat de 1.5m en andere beperkingen zo snel mogelijk kunnen worden afgeschaft en alle Nederlanders hun oude Vrijheid zo snel mogelijk weer terugkrijgen."

Ongeveer.
Wij blij dat je geen politicus bent geworden dan.
In Southern Sun
pi_197284271
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Waar wachten ze eigenlijk op met die aanvraag? :?
Heb ik ff gemist kennelijk.
https://www.lc.nl/buitenl(...)ij-EMA-26326200.html

quote:
AstraZeneca: alle gegevens vaccin ingediend bij EMA

Farmaceut AstraZeneca heeft alle data over het Covid-19 vaccin dat samen met de Universiteit van Oxford wordt ontwikkeld overhandigd aan het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA). Dat heeft een woordvoerder van de Brits-Zweedse farmaceut gezegd, nadat het EMA had gemeld dat er meer informatie nodig was alvorens het bureau kan overgaan tot goedkeuring van het vaccin voor de Europese Unie.

Het EMA zegt dat er nog aanvullende informatie over de kwaliteit, veiligheid en de effectiviteit van het vaccin noodzakelijk is om een goedkeuring voor de markt te kunnen krijgen. Het bureau heeft AstraZeneca daarom om extra wetenschappelijke informatie gevraagd.

Het geneesmiddelenbureau liet woensdag in een update weten dat er in de afgelopen weken tijdens het zogeheten rolling review vooruitgang is geboekt in de beoordeling van het vaccin, maar dat het waarschijnlijk niet in staat zal zijn om het vaccin komende maand al goed te keuren.

"AstraZeneca heeft in een continue basis data verstrekt en zal nauw blijven samenwerken met het EMA om de start van een formeel goedkeuringsproces te ondersteunen", zegt een woordvoerder van de farmaceut.
Artikel van 30 december. Maar ergens las ik ook dat volgens mij rond eind januari meer resultaten verwacht worden uit de US.
pi_197284307
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:45 schreef Salina het volgende:

[..]

Is er een indicatie dat dit komt door de Zuid-Afrikaanse variant of staat dat hier nog los van? Er wonen/werken volgens mij veel mensen uit de omringende landen in Zuid-Afrika.
[..]

Hey, jij ook hier.
Veel mensen uit Zimbabwe werken in Zuid Afrika en zijn met de kerst naar huis gegaan in Zimbabwe. Zim, Zam, Bots krijgen ziektes vooral binnen via vrachtwagen chauffeurs, aangezien vrijwel alles via vrachtwagen binnen moeten komen.
Ik denk dat veel van die toename met de ZA variant te maken heeft, en misschien ook een deel omdat mensen wat meer binnenzitten ivm de regentijd (als is dat in Bots en Nam nauwelijks van invloed want daar regent het sowieso niet veel).
pi_197284322
quote:
AstraZeneca vraagt waarschijnlijk volgende week in de Europese unie om groen licht voor zijn coronavaccin. Mogelijk voor eind januari heeft de Europese toezichthouder, het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA), een oordeel klaar.

Het EMA kan meer over de termijnen zeggen wanneer de aanvraag is ingediend, aldus algemeen directeur van de organisatie, de Ierse Emer Cooke. Het EMA heeft twee vaccins al positief beoordeeld, van Pfizer/BioNTech en van Moderna.
https://www.ad.nl/binnenl(...)iale-spuit~ad253041/

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Niet alleen Hugo de Jong, maar ook AstraZeneca leest met ons mee :D :D :D
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:19:53 #217
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197284339
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:18 schreef Anton91 het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)iale-spuit~ad253041/

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Niet alleen Hugo de Jong, maar ook AstraZeneca leest met ons mee :D :D :D
Astra is de spuit die het plebs krijgt toch?

;)
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:20:53 #218
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197284352
twitter

Dagelijkse cijfers nu dus :)
pi_197284357
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:13 schreef Anton91 het volgende:

[..]

https://www.lc.nl/buitenl(...)ij-EMA-26326200.html
[..]

Artikel van 30 december. Maar ergens las ik ook dat volgens mij rond eind januari meer resultaten verwacht worden uit de US.
Thanks. ^O^
pi_197284363
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:19 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

;)

Maarja, dat kan allemaal nog veranderen natuurlijk. Maar volgens mij wel het meeste data beschikbaar en de beste resultaten onder de jongeren. Wat gewoon prima is.
pi_197284369
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, wat zou je voorstellen dan? Toen de Britse variant bekend was is vrijwel direct al het niet-essentiële verkeer naar het VK aan banden gelegd.
Voor een paar dagen. Wat men had kunnen doen:
Onmiddelijk instellen dat mensen met een negatieve test resultaat aan moeten komen
Instellen dat mensen binnen 5 dagen na aankomst nogmaals, of zelfs 2 keer getest worde. Bijvoorbeeld door ze EUR200 bij binnenkomst te laten betalen en die terug te geven na het testen
Iedereen die na 1 dec uit VK was gekomen oproepen zich te laten testen, symptomen of niet (en ook met reizigers uit ZA toen dat bekend werd)
Landelijk intensiever positieve samples sequencen, ipv den ~1% nu, dat opkrikken naar ~10% (net zoals in Denemarken)
In regios waar het is aangetroffen nog intensiever sequencen om gevallen op te sporen, ook samples selecteren voor sequencing op basis van contact onderzoek
Prioriteit geven voor contact onderzoek van gedetecteerde gevallen van de varianten

Misschien win je er een paar weken mee voordat die nieuwe strain dominant wordt, misschien anderhalve maand, maar besef wel dat je tegen die tijd honderdduizenden mensen per week aan het vaccineren bent, dus dat kan aardig wat uitmaken. Zeker voor de kwetsbare groepen.
Of je kunt je schouders ophalen en zeggen dat er niets aan te doen is, en dezelfde kant op gaan als het VK en Ierland, zonder eigenlijk te weten wanneer dat gaat gebeuren, maar het wel zo snel mogelijk laten gebeuren, dat kan natuurlijk ook.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:22:53 #222
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197284371
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:19 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

;)
Ook mensen van 18-60 met een medische indicatie.
A murky, forgotten land.
pi_197284395
quote:

[..]

Allemachtig :{
pi_197284457
twitter
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 13:32:31 #225
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197284470
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:31 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
*O* *O* *O*

Hoop echt dat de resultaten goed zijn en het snel goedgekeurd wordt, want deze gaat veel opleveren _O_
pi_197284483
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dagelijkse cijfers nu dus :)
En wat is 'het dashboard'? Waar kunnen we dat percentage zien?
pi_197284505
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:31 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Eigenlijk is dit qua timing gewoon ideaal omdat Janssen ook vrij snel goedkeuring denkt te kunnen aanvragen.

https://nos.nl/collectie/(...)et-de-andere-vaccins

quote:
De Amerikaanse farmaceut Johnson & Johnson (J&J) verwacht het coronavaccin ergens in het voorjaar klaar te hebben. Het vaccin van J&J wordt ontwikkeld door dochterbedrijf Janssen in Leiden. Groot voordeel van dit vaccin is volgens de ontwikkelaars dat er maar één keer gevaccineerd hoeft te worden. Begin december is het EMA een rolling review gestart. Dat houdt in dat de resultaten van lopende onderzoeken gedeeld worden met het EMA, terwijl het onderzoek nog in volle gang is.

Topman Paul Stoffels zei half december op de Belgische televisie dat er een grote studie loopt in Noord-Amerika, Zuid-Amerika en Afrika met in totaal 40.000 mensen. Volgens Stoffels wordt deze studie eind januari afgerond en komt het bedrijf dan met onderzoeksresultaten naar buiten. Daaruit moet blijken of het vaccin mensen in de praktijk beschermt tegen covid-19. Hij hoopt dat er in maart in Amerika kan worden begonnen met vaccineren en een maand later in Europa.
pi_197284512
In Israel gaan ze lekker. Vandaag heeft 20% in ieder geval de eerste shot gehad.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:37:24 #230
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197284530
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:33 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

En wat is 'het dashboard'? Waar kunnen we dat percentage zien?
Ook even deze note:

twitter

Dit is het dashboard:

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:39:36 #231
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197284559
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:32 schreef Evenstar het volgende:

[..]

*O* *O* *O*

Hoop echt dat de resultaten goed zijn en het snel goedgekeurd wordt, want deze gaat veel opleveren _O_
En of dat idd minder geschikt zou zijn voor mensen met een chronische auto-immuunziekte of niet.
AZ zou een hevigere respons van het immuunsysteem veroorzaken dan Pfizer en Moderna.
A murky, forgotten land.
pi_197284629
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:37 schreef Momo het volgende:

[..]

Ook even deze note:

[ twitter ]

Dit is het dashboard:

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl
Thanks allebei! Die had ik over het hoofd gezien.
pi_197284739
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En of dat idd minder geschikt zou zijn voor mensen met een chronische auto-immuunziekte of niet.
AZ zou een hevigere respons van het immuunsysteem veroorzaken dan Pfizer en Moderna.
Haha, én is maar 62% effectief.

En die krijgt het gezonde volk.

Als ik een spuitje krijg voor een virus waar ik hoogstwaarschijnlijk geen last van zal hebben wil ik de beste van de beste. Niet deze inferieure spul.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2021 13:51:18 ]
pi_197284781
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:50 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Daar is nog niet alles over bekend.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197284785
quote:

[..]

Als ik een spuitje krijg voor een virus waar ik hoogstwaarschijnlijk geen last van zal hebben wil ik de beste van de beste. Niet deze inferieure spul.
Maar niemand in de testgroep is dacht ik in het ziekenhuis beland. Dat is het meest belangrijke, dus vooral voor de wat 'ouderen' 45-60 jarigen met overgewicht en onderliggende lijden is dit gewoon een heel goed vaccin en dus ook voor de samenleving omdat het de druk op de zorg vermindert.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 13:55:42 #236
416575 crew  Evenstar
pi_197284806
quote:

[..]

Ben wel benieuwd naar de laatste resultaten en hoe werkzaam het precies is per leeftijdscategorie,.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:55:53 #237
14505 OProg
A Life in Music
pi_197284809
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:47 schreef Mammietje het volgende:
En tot overmaat van ramp smaakt de Chinees ook niet meer zoals we gewend zijn. :{
https://www.telegraaf.nl/(...)e-vlucht-voor-corona
Hoe ironisch...
quote:
Bezorgde familieleden van de babi pangang-chefs...
:') :') :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:58:45 #238
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197284842
@BlackLining, vandaag weer 7.134 ja?

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:02:03 #239
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197284875
twitter

Dit zijn goede cijfers :)
pi_197284887
Weer 🎁
Nieuw is niet altijd beter.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:04:04 #241
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197284897
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:55 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar de laatste resultaten en hoe werkzaam het precies is per leeftijdscategorie,.
Er staan best al veel resultaten van de vaccins in de onderzoeksrapporten (zie OP)
pi_197284926
Zo, terug in Nederland :)

Opvallendste aan de grens? De Brandweer van Kennemerland was ter plaatse in IJmuiden om de covid testen na te kijken die reizigers moesten overleggen. Grote aantallen douane beambten en meer KMAR dan voorheen maar goed, dat kan ook gewoon met Brexit te maken hebben.
pi_197284932
https://www.telegraaf.nl/(...)euwkerk-heeft-corona

:{ :{ :{ :{

Even serieus, moeten we nou van elke BN-er weten dat ze corona hebben :')
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:08:09 #245
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197284938
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:08:35 #246
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197284944
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:07 schreef Simmertje het volgende:

Weet je na.. Hoe oud ben je? Zoveel jaar nog niet wat de nieuwscriteria zijn? _O- Je kijkt nota bene op de Telegraaf :D
pi_197284963
twitter

Dit geeft toch wel weer te denken..:
zie email 27 oktober
pi_197284967
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Verrassend 8-)
Ietwat triggerende nieuwskop. Waar daar staat tegenover dat veel kantoren, waar je met meer mensen in contact komt, (nu echt) dicht waren. En dat met oud & nieuw meer supermarkten dicht waren.

Voor de rest wel een mooie artikel.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:10:21 #249
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197284971
quote:

quote:
Zaterdag zou de nieuwe show van Van Nieuwkerk, na een special op oudejaarsavond, van start gaan. In plaats daarvan komt er nu een nieuwe aflevering van het KRO-NCRV-programma ’Nieuwe Boeren’.
Zouden de andere gasten van die special al getest zijn?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197284983
W
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:07 schreef Tijger_m het volgende:

Opvallendste aan de grens? De Brandweer van Kennemerland was ter plaatse in IJmuiden om de covid testen na te kijken die reizigers moesten overleggen. Grote aantallen douane beambten en meer KMAR dan voorheen maar goed, dat kan ook gewoon met Brexit te maken hebben.
Welkom terug! ^O^ Fijn dat het goed gegaan is
pi_197284991
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:07 schreef Tijger_m het volgende:

Welkom terug! *O*
Dat is dus gelukt! ^O^

Maar ja... nu moeten we het wel zonder live verslag uit Wales doen... -O- ;)
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:13:10 #252
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197285023
quote:

[..]

62% na één prik. Na de 2e prik zou die ook ergens rond de 90-95& zitten.
A murky, forgotten land.
pi_197285046
Het vaccineren gaat hard in de wereld!

1. Israël waar 1/5 ofwel 21% reeds gevaccineerd is
2. Verenigde Arabische Emiraten met 10%
3. Bahrain: Het begint te sputteren met 5%, ze waren nochtans goed gestart.
4. Verenigd Koninkrijk 3%
5. Verenigde Staten iets meer dan 2%

Nederland staat zeer ver in de rangschikking. In België is intussen 0,04% van de bevolking gevaccineerd.
Cindy De Vuyst
pi_197285058
quote:

Misschien geneest hij nu ook van zijn duckface.

[url=https://medium.com/@Warmond/de-nul-beste-gezichtsuitdrukkingen-van-matthijs-van-nieuwkerk-3a480155bfab]https://medium.com/@Warmond/de-nul-beste-gezichtsuitdrukkingen-van-matthijs-van-nieuwkerk-3a480155bfab[/url]

aah kutfok
pi_197285107
Update van 7 januari (donderdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

De huidige piekdag ligt (nog) op 14-12, met 12288 besmettingen (-1 tov vorige update)
Dit is dus veel meer als de vorige piekdag 19-10 (9896, -1 tov vorige update) - e.e.a. is natuurlijk wel toe te schrijven aan verruimte testbeleid
Vermoedelijk komen hier zeker nog hooguit enkele tientallen bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (12150, +5 tov vorige update)

Dag met grootste mutatie : 5-1-2021 2422 (+206 tov vorige update)
Oudste mutatie : 26-1-2020 !

Van de vandaag(7-1) gemelde besmettingen zijn er 7406 (+2239 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 1395 (+260 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 337 (+1 tov vorige update) nog ouder.
Er zijn vandaag dus vooral extra besmettingen gemeld van de afgelopen 5 dagen, dit is mogelijk gerelateerd aan gemeentelijke herindelingen waardoor mutaties op een rare manier in de data verplaatst zijn.

18-12 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.

De trend over de laatste 5 dagen :
2-1-2021 5502 (999 mutaties)
3-1-2021 5067 (1790 mutaties)
4-1-2021 4066 (1635 mutaties)
5-1-2021 3183 (560 mutaties)
6-1-2021 2967 (2422 mutaties)

- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De nieuwe piekdag ligt momenteel op 14(12288) december, 15(12150),16(11711) december zitten er zeer dicht op.
- Er worden bijna geen nieuwe besmettingen gemeld na 14 dec, daarna is de daling ingezet.
- Als we rekening houden met 10 dagen vertraging, dan is op 27 dec de daling tov 14 dec ca 4400 besmettingen

Tenslotte nog een grafiek over de de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)

En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.

Verder nog een grafiek op verzoek van @VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder

Let op! Cijfers kunnen vandaag vertekend zijn door gemeentelijke herindelingen.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:22:01 #256
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197285192
Wederom goed nieuws, een flinke daling van 120 op de verpleegafdelingen in de ziekenhuizen _O_

Zo maar weer klaar zitten voor de dagelijkse besmettingen en een voorspellinkje wagen _O_
pi_197285222
-nee-

[ Bericht 47% gewijzigd door capricia op 08-01-2021 14:25:37 ]
pi_197285242
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:23 schreef _serial_ het volgende:
We doen maar weer eens een poll

[poll=1334]
5000+
Grootste kans om gelijk te hebben
pi_197285259
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:24 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

5000+
Grootste kans om gelijk te hebben
Ah... op die manier! :D
Vroeg me al af wie de ras-optimist hier moest zijn dan! _O-
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 14:27:04 #260
236264 crew  capricia
pi_197285291
een schatting geven over het aantal besmettingen wordt na overleg met de mods hier toegestaan (waarbij menigeen het al een grijs gebied vindt), maar we gaan geen polls maken
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197285297
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit geeft toch wel weer te denken..:
Vooral irritant hoe hij het allemaal weg wuift; alsof het allemaal niet zo uitmaakt. Terwijl hij in de afgelopen maanden toch echt telkens vol hield dat dit de enige uitweg is: vaccins. En dan zo koeltjes doen. Ik zou me dood schamen als ik belofte na belofte zou breken en ondertussen wel maatregel na maatregel zou invoeren.

En dat hij nog steeds minister is kan ik ook met m'n kop niet bij. Mja, hopen dat hij de verkiezingen niet overleefd.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2021 14:28:23 ]
pi_197285315
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vooral irritant hoe hij het allemaal weg wuift; alsof het allemaal niet zo uitmaakt. Terwijl hij in de afgelopen maanden toch echt telkens vol hield dat dit de enige uitweg is: vaccins. En dan zo koeltjes doen. Ik zou me dood schamen als ik belofte na belofte zou breken en ondertussen wel maatregel na maatregel zou invoeren.

En dat hij nog steeds minister is kan ik ook met m'n kop niet bij. Mja, hopen dat hij de verkiezingen niet overleefd.
Hoe in control ben je nog als dit soort basale administratie al niet op orde is?
zie email 27 oktober
pi_197285332
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:27 schreef capricia het volgende:
[modbreak]een schatting geven over het aantal besmettingen wordt na overleg met de mods hier toegestaan (waarbij menigeen het al een grijs gebied vindt), maar we gaan geen polls maken[/modbreak]
Sorry maar dit vind ik echt belachelijk besluit.
Tal van dingen mogen hier wel blijven staan en worden niet gemod.

Maar een poll die ook echt al tientallen keren voorbij gekomen is moet ineens per direct weg.
Dit is nu net wat forum bezoek aan dit forum nog soms een beetje leuk maakt.

Het scheelt ook nog eens 10 tallen losse posts.
pi_197285370
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Maar een poll die ook echt al tientallen keren voorbij gekomen is moet ineens per direct weg.
Dit is nu net wat forum bezoek soms een beetje leuk maakt.
Ik zie eigenlijk ook liever een poll dan 10 losse voorspellingen waarvan je je afvraagt of het de echte cijfers zijn eigenlijk. :{
pi_197285373
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoe in control ben je nog als dit soort basale administratie al niet op orde is?
Niet. En dat weet hij best. Een van de storende dingen; hij weet dat hij bepaalde beloftes/uitspraken niet moet maken/uitspreken, juist omdat er meer partijen bij betrokken zijn (en omdat hij zelf niet gemaakt is voor deze baan imo). Toch spreekt hij telkens voor z'n beurt.
pi_197285375
We doen toch al maanden niks anders hier dan schattingen maken?
pi_197285384
7500 dan maar.
pi_197285385
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:32 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
We doen toch al maanden niks anders hier dan schattingen maken?
Goed ingeschat
pi_197285410
quote:

[..]

Eens, liever een poll dan 100 posts met random gokgetallen erin.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:33:30 #270
14505 OProg
A Life in Music
pi_197285411
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het ging mede mis omdat hij alles wilde doen. Voorbeeld: Hij wilde persé die spoedwet maken indertijd. Terwijl dat iets was dat veel meer iets was voor justitie maar het leek wel een soort prestigeproject te worden.

Terwijl hij die tijd veel beter had kunnen gebruiken voor zaken rond testen, aansturing GGD's, noem maar op.

Dan kan je het nobel noemen dat iemand overal bij betrokken wil zijn en dan roemen voor het vele werk dat er is gedaan, terwijl je op sommige momenten veel meer hebt aan mensen die verantwoordelijkheid kunnen delegeren en zorgen dat wat ze zelf doen wel gewoon goed en onder controle is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_197285432
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:11 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Welkom terug! *O*
Dat is dus gelukt! ^O^

Maar ja... nu moeten we het wel zonder live verslag uit Wales doen... -O- ;)
Dat kunnen we samenvatten als "Going from bad to worse" en dat geldt voor het hele VK, London is nu uitgeroepen tot een noodsituatie.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 14:34:59 #272
416575 crew  Evenstar
pi_197285438
quote:

[..]

Hij kan in principe toch weinig doen aan wanneer dingen geleverd worden. Dit gaat allemaal via de EU. Kijk als de rest van de EU miljoenen vaccins krijgt en wij nog steeds niks is het een ander verhaal, maar ik kan hem dit niet kwalijk nemen.

Daarnaast vind ik serieus niet dat hij bij iedere zin of bij iedere keer dat hij spreekt hoeft te zeggen dat het alleen geldt als alles volgens planning gaat.

Wij kunnen hem kwalijk nemen dat de GGD niet klaar stond, wij kunnen hem kwalijk nemen dat wij niet in 2020 al gestart zijn, maar dingen omtrent levering ligt echt niet aan hem. Ja, hij en/of zijn team had wel even beter kunnen kijken of het allemaal wel klopte, maar geloof hierin echt wel dat hij niet bewust foute informatie zit te geven.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 14:35:36 #273
236264 crew  capricia
pi_197285446
quote:

[..]

Heb het even achter gelegd. Okay?
Bij mijn weten vindt de meerderheid het niet kies.
Maar wellicht interpreteer ik het niet goed. Kom er op terug. Even niet doen dus aub.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:36:12 #274
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197285456
quote:
Hij is niet verkiesbaar, maar dan kun je nog steeds minister worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197285477
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:34 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Hij kan in principe toch weinig doen aan wanneer dingen geleverd worden. Dit gaat allemaal via de EU. Kijk als de rest van de EU miljoenen vaccins krijgt en wij nog steeds niks is het een ander verhaal, maar ik kan hem dit niet kwalijk nemen.

Daarnaast vind ik serieus niet dat hij bij iedere zin of bij iedere keer dat hij spreekt hoeft te zeggen dat het alleen geldt als alles volgens planning gaat.

Wij kunnen hem kwalijk nemen dat de GGD niet klaar stond, wij kunnen hem kwalijk nemen dat wij niet in 2020 al gestart zijn, maar dingen omtrent levering ligt echt niet aan hem. Ja, hij en/of zijn team had wel even beter kunnen kijken of het allemaal wel klopte, maar geloof hierin echt wel dat hij niet bewust foute informatie zit te geven.
Maar dat zn overzicht niet klopt is toch ronduit schokkend, of ligt dat aan mij?
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 14:39:48 #276
416575 crew  Evenstar
pi_197285522
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar dat zn overzicht niet klopt is toch ronduit schokkend, of ligt dat aan mij?
Snap je punt, maar ik denk dat die overzicht zo vaak is veranderd dat hij en zijn team het ook niet meer goed kunnen bijhouden. Alles blijft veranderen, iedere dag weer. Ben zelf van mening dat hij zich met belangrijke zaken moet bezighouden dan exacte datum van levering, want die weet je echt niet tot een paar dagen van te voren. Q1 Q2 Q3 Q4 is echt het maximale wat hij nou zou moeten doen. Al die maanden, weken, dagen roepen moet hij mee stoppen.
pi_197285554
Verkouden kinderen niet meer welkom op noodopvang Bredase scholen

Dat ze daar maar snel, goed en deugdelijk onderzoek en uitspraken naar gaan doen.
Kinderen zijn vaak verkouden, dat gaat straks een onhoudbare situatie opleveren als de scholen weer opengaan als elke school zijn eigen beleid gaat voeren.
pi_197285574
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:39 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Snap je punt, maar ik denk dat die overzicht zo vaak is veranderd dat hij en zijn team het ook niet meer goed kunnen bijhouden. Alles blijft veranderen, iedere dag weer. Ben zelf van mening dat hij zich met belangrijke zaken moet bezighouden dan exacte datum van levering, want die weet je echt niet tot een paar dagen van te voren. Q1 Q2 Q3 Q4 is echt het maximale wat hij nou zou moeten doen. Al die maanden, weken, dagen roepen moet hij mee stoppen.
Ach kom nou. Honderden ambtenaren. Dit moet je gewoon op orde hebben. Hoe kun je anders fatsoenlijk plannen?
zie email 27 oktober
pi_197285592
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ach kom nou. Honderden ambtenaren. Dit moet je gewoon op orde hebben. Hoe kun je anders fatsoenlijk plannen?
Overheden en plannen?
pi_197285624
6-1-2021 (2422 mutaties) Is er dan ook bekend hoe het komt dat er zoveel mutaties zijn?
pi_197285666
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:43 schreef Questular het volgende:
6-1-2021 (2422 mutaties) Is er dan ook bekend hoe het komt dat er zoveel mutaties zijn?
De meest recente voorliggende dag (gisteren) heeft traditioneel gezien altijd de meeste mutaties.

De meeste worden in de eerste 5 dagen gemeld (75%)
De volgende 20% in de 5 dagen daarop
en de rest 5% in de dagen die daarna komen.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:46:41 #282
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_197285675
Ik schat 10.570 :Y
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:48:17 #283
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197285708
Nu er vandaag een mooie daling van 120 patienten is te zien in de verpleegafdelingen, hoop ik ook op wat meer lucht vandaag op de IC afdelingen.

Qua besmettingen gok ik ook op een mooie daling. Gok op 7922 besmettingen.
pi_197285711
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat ligt aan jou. Hij heeft herhaaldelijk aangegeven dat dit overzicht onder voorbehoud van levering was en daarmee onzeker. Dat staat er zelfs op.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_197285720
Hugoooooootjeeeeeeee 👎🏻
pi_197285834
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:48 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dat ligt aan jou. Hij heeft herhaaldelijk aangegeven dat dit overzicht onder voorbehoud van levering was en daarmee onzeker. Dat staat er zelfs op.
Dat snap ik wel. Maar dat betekent toch niet dat de info die op dat moment al bekend is er niet op moet staan?

Dat er onzekerheid is naar de toekomst snap ik...
zie email 27 oktober
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 14:56:52 #287
5428 crew  miss_sly
pi_197285864
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197285875
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:40 schreef _serial_ het volgende:
Verkouden kinderen niet meer welkom op noodopvang Bredase scholen

Dat ze daar maar snel, goed en deugdelijk onderzoek en uitspraken naar gaan doen.
Kinderen zijn vaak verkouden, dat gaat straks een onhoudbare situatie opleveren als de scholen weer opengaan als elke school zijn eigen beleid gaat voeren.
Dit was toen de scholen voorjaar 2020 weer open gingen ook zo. Daar zijn ze toen snel op teruggekomen, want het was geen doen.
pi_197285881
edit spuit11
In Southern Sun
pi_197285913
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wij blij dat je geen politicus bent geworden dan.
Hoezo? Dat kan toch? Eu heeft nu ook weer voor dit jaar 75 miljoen extra pfizer doses ingekocht, volgens verdeelsleutel krijgen wij er daar ook bijna 3 miljoen van, dat soort dingen bedoel ik dus.

Iemand zei wel op Twitter dat dit niet vreemd was omdat voor eind dit jaar voor max 22% van de wereldbevolking vaccins is, maar die had niet meegenomen dat westerse landen al voor 3 tot 6 keer hun gehele bevolking ingekocht hebben van die miljarden dosissen. Dat kan omdat toch maar ongevaar datzelfde percentage van de wereldbevolking in rijke landen woont lol.

Overigens hadden wij geloof ik krap ingekocht relatief, ik geloof voor maar 3 keer onze hele bevolking ongeveer. Maar dat was voor die miljoenen extra nu weer van Pfizer 😃

De Jonge heeft technisch gelijk dat het mogelijk is dat iedereen is ingeënt eind dit jaar als er zoals hij zegt een aantal tegenslagen zijn, maar als het normaal verloopt moet het lukken. Een tegenslag maakt ook weinig verschil. Dat gaat dan meer ten koste van arme landen zoals Afrika, omdat wij dan (zoals nu dus, vermoed omdat Sanofi vertraging heeft) gewoon compenseren door bv nu weer ff 75 miljoen pfizertjes extra te hoarden. Dat covax gebeuren is dood, lol.

Maar dat neemt niet weg dat waarschijnlijk HIER iedereen voor 31/12/2021 is ingeënt. Dat bedoeld de Jonge natuurlijk, en dat bedoelt de krant ook, we hebben het hier niet over "de wereldbevolking".

Dus als ik de jonge was zou ik doen wat uk, usa, Canada, japan, Australië, nz etc doen en de eu godzijdank ook voor ons: gewoon zo snel mogelijk zorgen voor vaccins voor m'n hele bevolking zodat de beperkingen eraf kunnen, we onze vrijheid terughebben, en de economie weer vol kan draaien.

En gelukkig ben ik dan misschien wel geen politicus, maar doet de eu en ons kabinet dat ook gewoon. Op naar het einde van de beperkingen!
#WeesGeenWhales
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:59:00 #291
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_197285914
quote:
Ja leuk, maar zojuist deze modbreak dan?

quote]1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:27 schreef capricia het volgende:
[modbreak]een schatting geven over het aantal besmettingen wordt na overleg met de mods hier toegestaan (waarbij menigeen het al een grijs gebied vindt), maar we gaan geen polls maken[/modbreak]
[/quote]
pi_197285930
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:48 schreef quirina het volgende:
Hugoooooootjeeeeeeee 👎🏻
Ik had van de week voor het eerst medelijden met hem. Had ie eindelijk goed nieuws. Besluit Trump een staatsgreep te plegen. Belandt hij ergens op pagina 5...
zie email 27 oktober
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:59:59 #293
14505 OProg
A Life in Music
pi_197285938
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:57 schreef Da_Sandman het volgende:
edit spuit11
Er zijn er toch al meer dan 11 geweest? :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 15:00:17 #294
5428 crew  miss_sly
pi_197285944
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:59 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

quote][ afbeelding ] Op vrijdag 8 januari 2021 14:27 schreef capricia het volgende:
[/quote]
We hebben het even besproken. In dit topic vinden veel mensen het storend, maar kennelijk is er ook een behoefte aan om wel te schatten. Dat kan dan daar. Iedereen blij O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197285953
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:59 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

quote][ afbeelding ] Op vrijdag 8 januari 2021 14:27 schreef capricia het volgende:
[/quote]

Het mag nu dus in dat andere topic
zie email 27 oktober
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:02:17 #296
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197286000
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat snap ik wel. Maar dat betekent toch niet dat de info die op dat moment al bekend is er niet op moet staan?

Dat er onzekerheid is naar de toekomst snap ik...
Tja, mijn vrouw wacht al 3 weken langer op haar fiets en die datum word ook steeds weer anders. Is inderdaad de schuld van de planning van mijn vrouw ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197286003
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:58 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hoezo?
Omdat je raaskalde. En -kalt. Ik hoop dat je begrijpt dat een minister niet gaat roepen ja nou weet je als het tegenvalt hehe dan ga ik beter mijn best doen :').
In Southern Sun
pi_197286013
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:02 schreef zalkc het volgende:

[..]

Tja, mijn vrouw wacht al 3 weken langer op haar fiets en die datum word ook steeds weer anders. Is inderdaad de schuld van de planning van mijn vrouw ;)
Maar dat is hier niet het geval. Als ik haar nu bel dat ze hem de 17e kan ophalen en ze schrijft in haar agenda de 11e. Wie is er dan fout?
zie email 27 oktober
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:03:17 #299
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_197286018
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

We hebben het even besproken. In dit topic vinden veel mensen het storend, maar kennelijk is er ook een behoefte aan om wel te schatten. Dat kan dan daar. Iedereen blij O+
[/quote]Ok prima ^O^ Beetje verwarrend met die modbreak zojuist ;)
pi_197286025
Als je zo'n vaccin haalt ben je het dan verplicht om het te laten filmen door het NOS journaal ? ik wil er namelijk geen cameraploegen bij hebben :( :'( o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')