SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 07-01-2021 06:24:47 ]Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben nog steeds aan het zoeken naar de cursus. Nu mn NOW-subsidie de nek om is gedraaid moet ik wat anders, maar de eLearning is nog niet live.
Mn nichtje is nu tester, die gaat straks als prikker aan de slag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:32 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Tevens: mannen die niet kunnen prikken![]()
![]()
Is chatnox serieus een man?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik word met de dag een beetje wijzer hier.
Volgende TT is binnen?quote:
Nouja, man, man. Biologisch gezien is me dat wel verteld jaquote:Op woensdag 6 januari 2021 16:38 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Is chatnox serieus een man?![]()
Ik word met de dag een beetje wijzer hier.
Schijnen ook bij de Action verkocht te wordenquote:
Mannen?quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Schijnen ook bij de Action verkocht te worden
Na het ontbijtquote:Op woensdag 6 januari 2021 16:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Van die goedkope meuk die het na 1 keer gebruik af laat weten, moet je maar net willen.
Ik moest hier even over nadenken, ik word oud.quote:
Mocht je een extra ziel hebben liggen, wellicht.quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Twinkle20 kan het slim spelen en er een dikke salarisverhoging uithalen.
Dikke salarisverhoging en functie eruithalen maar op papier en opname zwaar mee oneens zijn. Na paar maanden betere baan fixen en vervolgens je geweten zuiveren.quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Mocht je een extra ziel hebben liggen, wellicht.
quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Twinkle20 kan het slim spelen en er een dikke salarisverhoging uithalen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En weer dooooorrr.. was wel weer genoeg offtopic. Maar dan voor ieders imput![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)braak-op-school.htmlquote:Na de corona-uitbraak op een basisschool in Bergschenhoek (Zuid-Holland) is al bij zeker dertig mensen uit de regio de Britse variant van het coronavirus vastgesteld. De GGD Rotterdam-Rijnmond meldt dat de infecties "te linken zijn aan de school".
Afzinken dat zuidhollandquote:Op woensdag 6 januari 2021 16:58 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)braak-op-school.html
Noord-Holland meteen erbij afzinkenquote:
Fantastisch!quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:58 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dat een dergelijke uitbraak zich maar op één enkele school heeft voorgedaan lijkt me toch vrij goed nieuws.quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:58 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Weet je hoe veel kinderen er ieder jaar iets breken tijdens de gymles? Daar moet je je kind echt niet aan mee laten doen hoor.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:10 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Net op het NOS nieuws op radio 2 een vader van een kind dat zijn kind liet testen in een gemeente waar meerdere besmettingen waren geconstateerd van de UK variant. Ik citeer letterlijk: "Ja, ik ben wel geschrokken, het is toch weer iets nieuws, die nieuwe variant. En we dachten dat kinderen veilig zijn, maar dat zijn ze dus niet."
En dan zijn er nog mensen die ontkennen dat er een bepaalde vorm van collectieve paniek c.q. angst heerst. Kinderen zijn niet veilig. Breng je kind dan vanaf nu ook maar niet meer met de auto naar school, zou ik zeggen.
Denk dat iemand die zo denkt ook wel in is voor fraude.quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dikke salarisverhoging en functie eruithalen maar op papier en opname zwaar mee oneens zijn. Na paar maanden betere baan fixen en vervolgens je geweten zuiveren.
Probleem opgelost.
Always has beenquote:Op woensdag 6 januari 2021 16:58 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Vanaf dat die mutatie geconstateerd is zijn de scholen ongeveer dicht.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat een dergelijke uitbraak zich maar op één enkele school heeft voorgedaan lijkt me toch vrij goed nieuws.
Ik vermoed dat dat komt omdat die Britse variant zich zo snel verpreid.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:14 schreef JosMert het volgende:
Lockdown dus 2 weken verlengd.
https://nos.nl/l/2363280
Is het niet toevallig te linken aan de school, omdat ze vooral mensen die te linken zijn aan die school getest hebben?quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:58 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Om met de wijze woorden van @Janneke141 te spreken: Gras is groenquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vanaf dat die mutatie geconstateerd is zijn de scholen ongeveer dicht.
Mag toch hopen dat ze dit tegen de tijd dat er grotere groepen gevaccineerd gaan worden opgelost hebben. Je hebt dan eindelijk vaccins, genoeg mensen om te prikken en dan kan je verdomme geen afspraak maken. Hopelijk levert het geen of nauwelijks vertraging op, maar knullig is het wel.quote:Het is topdrukte bij de vaccinatielijn van de GGD-GHOR. Mensen kunnen via deze telefoonlijn een afspraak maken voor vaccinaties tegen het coronavirus. Doordat de lijnen zijn overbelast kunnen mensen mogelijk vandaag geen afspraak maken.
Telefonisch ook, dat is zo 1980.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat ze dit tegen de tijd dat er grotere groepen gevaccineerd gaan worden opgelost hebben. Je hebt dan eindelijk vaccins, genoeg mensen om te prikken en dan kan je verdomme geen afspraak maken. Hopelijk levert het geen of nauwelijks vertraing op, maar knullig is het wel.
Vooralsnog is alles te herleiden naar Noord-Italië en zijn er geen aanwijzingen dat het hier in Nederland rondgaat.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Is het niet toevallig te linken aan de school, omdat ze vooral mensen die te linken zijn aan die school getest hebben?
Waar hebben wij dit eerder gehoord?
Het oude virus infecteerde mensen het liefst thuis, de Britse variant het liefst op scholen in Bergschenhoek.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Is het niet toevallig te linken aan de school, omdat ze vooral mensen die te linken zijn aan die school getest hebben?
Waar hebben wij dit eerder gehoord?
Waarom kan dit eigenlijk niet via hetzelfde systeem als de coronatests? Ik zou zeggen klonen dat systeem en het woordje "coronatest" veranderen in "coronavaccinatie".quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat ze dit tegen de tijd dat er grotere groepen gevaccineerd gaan worden opgelost hebben. Je hebt dan eindelijk vaccins, genoeg mensen om te prikken en dan kan je verdomme geen afspraak maken. Hopelijk levert het geen of nauwelijks vertraing op, maar knullig is het wel.
Mooi he, 2021 en het moet allemaal telefonisch, met mankracht, in plaats van online met een paar klikken.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Telefonisch ook, dat is zo 1980.
Ja waarom niet zo'n website als coronatest.nl, ze stellen waarschijnlijk aan iedereen dezelfde vragen. Vang die in een paar bullets en vinkjes en plan meteen die afspraak in. Man man manquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Telefonisch ook, dat is zo 1980.
Ja, dat is ook de bedoeling. Voor de eerste groep zal het wat lastiger zijn omdat de uitnodiging via de werkgever loopt ipv via DigiD.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:20 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarom kan dit eigenlijk niet via hetzelfde systeem als de coronatests? Ik zou zeggen klonen dat systeem en het woordje "coronatest" veranderen in "coronavaccinatie".
Stayin' Alive van de BeeGeesquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:23 schreef bloodymary1 het volgende:
En als je dan belt sta je zeker eerst een uur in de wacht met zo'n kutmuziekje.
Het zijn al 2 scholen jaquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Het oude virus infecteerde mensen het liefst thuis, de Britse variant het liefst op scholen in Bergschenhoek.
Twee scholen in hetzelfde gebouw.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:25 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het zijn al 2 scholen ja
En mag nu wel weer ophouden, het is me hier iets te dicht bij
Maarre, bedoelt men met overbelast dat meer mensen bellen dan men kan verwerken, met als gevolg lange wachttijden, of dat het systeem plat ligt waardoor niemand een afspraak kan maken?quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat ze dit tegen de tijd dat er grotere groepen gevaccineerd gaan worden opgelost hebben. Je hebt dan eindelijk vaccins, genoeg mensen om te prikken en dan kan je verdomme geen afspraak maken. Hopelijk levert het geen of nauwelijks vertraging op, maar knullig is het wel.
Menskracht.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mooi he, 2021 en het moet allemaal telefonisch, met mankracht, in plaats van online met een paar klikken.
Nou ja, als het online had gekund dan lag de site waarschijnlijk plat. Dat is dan ook wel weer een dingetjeAl moet ik zeggen dat het aanvragen van een COVID-19 test nu wel heel soepel en goed gaat. Heeft even geduurd, maar het werkt wel goed nu.
Zoals ik het lees is het overbelast, dus ze kunnen de vraag niet aan.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maarre, bedoelt men met overbelast dat meer mensen bellen dan men kan verwerken, met als gevolg lange wachttijden, of dat het systeem plat ligt waardoor niemand een afspraak kan maken?
Beide dus op nog geen km van hierquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Twee scholen in hetzelfde gebouw.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ergschenhoek-erasmus
"De Britse mutatie van het coronavirus is ook op een andere school gevonden die in hetzelfde gebouw als RKBS Willibrord zit. "
Toen Aids echt een ding werd, ging er ook een vrijheid weg, namelijk zonder kapotje neuken. Dat is ook best klote, maar toen gingen er ook geen mensen de straat op omdat oorzaak en gevolg duidelijk waren. Waarom doen we nu massaal alsof de regering ons zonder kapotje wil neuken met die maatregelen?quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Voor wie het debat gemist heeft. Zorgwekkende uitspraken van De Jonge over vaccin en terugkeer naar normaal (waarschijnlijk uitgesloten). Geef je je vrijheden weg, dan krijg je die niet zomaar meer terug. Risicoacceptatie is volledig weg.
Op maandag + dinsdag hebben ze ongeveer 60.000 afspraken gemaakt. De voorlopige planning is om 66.000 vaccins per week te zetten.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is het overbelast, dus ze kunnen de vraag niet aan.
Het kan dus best zijn dat het niet eens een vertraging veroorzaakt, maar het blijft knullig.
Geen idee hoeveel personen ze nu per dag kunnen vaccineren, maar als er maar 500 een afspraak kunnen maken, terwijl er ruimte is voor 1000 vaccinaties per dag (ik noem maar wat) zou het wel weer zonde zijn.
Toen Aids echt een ding werd zaten we inderdaad ook massaal binnen en waren alle kroegen dicht.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Toen Aids echt een ding werd, ging er ook een vrijheid weg, namelijk zonder kapotje neuken. Dat is ook best klote, maar toen gingen er ook geen mensen de straat op omdat oorzaak en gevolg duidelijk waren. Waarom doen we nu massaal alsof de regering ons zonder kapotje wil neuken met die maatregelen?
Toen Aids een ding werd kreeg je geen bekeuring als je zonder kapotje neukte en was het niet de overheid die dat besliste.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Toen Aids echt een ding werd, ging er ook een vrijheid weg, namelijk zonder kapotje neuken.
Nee, toen kwam er een gepaste aanpak, namelijk niet zonder bescherming naar bed met iemand. De gepaste aanpak is nu om te zorgen dat er zo weinig mogelijk mensen bij elkaar komen op korte afstand binnenshuis.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Toen Aids echt een ding werd zaten we inderdaad ook massaal binnen en waren alle kroegen dicht.
En werd je als moordenaar weggezet als je meer dan drie mensen op bezoek had.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Toen Aids echt een ding werd zaten we inderdaad ook massaal binnen en waren alle kroegen dicht.
Volgens mij hoor ik gewoon een minister een heel lang verhaal houden waarmee hij zegt dat geen hard eindpunt te kunnen noemen wanneer je welke maatregel los kan laten. Omdat effecten van nieuwe mutaties, vaccinatiegraad en noem maar op onduidelijk zijn. Overigens op dezelfde langdradige manier als altijd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Voor wie het debat gemist heeft. Zorgwekkende uitspraken van De Jonge over vaccin en terugkeer naar normaal (waarschijnlijk uitgesloten). Geef je je vrijheden weg, dan krijg je die niet zomaar meer terug. Risicoacceptatie is volledig weg.
Kuch nihil kuchquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Vooralsnog is alles te herleiden naar Noord-Italië en zijn er geen aanwijzingen dat het hier in Nederland rondgaat.
Ze willen ons niet naaien, dat probeer ik niet te zeggen. Maar ze zijn veel te voorzichtig en willen waarschijnlijk maatregelen in stand houden voor het geval dat er mutaties komen ofzo, dat is wat ik er uit opmaak. Rubbertegelmaatschappij Nederland accepteert geen risico's meer. Rutte zei ook in zijn toespraak in het torentje dat 2021 een jaar van hoop is, met een terugkeer naar weinig maatregelen. En aangezien die 1.5 meter en mondkapjes in het basispakket zitten, vrees ik het ergste.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Toen Aids echt een ding werd, ging er ook een vrijheid weg, namelijk zonder kapotje neuken. Dat is ook best klote, maar toen gingen er ook geen mensen de straat op omdat oorzaak en gevolg duidelijk waren. Waarom doen we nu massaal alsof de regering ons zonder kapotje wil neuken met die maatregelen?
Nee, toen kreeg je een dodelijke ziekte en als je expres iemand besmet(te) door te verzwijgen dat je seropositief bent en onbeschermde seks te hebben krijg je ook een straf, jarenlange celstraf zelfs.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:40 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Toen Aids een ding werd kreeg je geen bekeuring als je zonder kapotje neukte en was het niet de overheid die dat besliste.
Ik wens ze dan veel succes om in de tweede helft van 2021, als de besmettingen op één hand te tellen zijn, die basismaatregelen nog te handhaven puur uit angst voor toekomstige mutaties.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ze willen ons niet naaien, dat probeer ik niet te zeggen. Maar ze zijn veel te voorzichtig en willen waarschijnlijk maatregelen in stand houden voor het geval dat er mutaties komen ofzo, dat is wat ik er uit opmaak. Rubbertegelmaatschappij Nederland accepteert geen risico's meer. Rutte zei ook in zijn toespraak in het torentje dat 2021 een jaar van hoop is, met een terugkeer naar weinig maatregelen. En aangezien die 1.5 meter en mondkapjes in het basispakket zitten, vrees ik het ergste.
Om die conclusie uit de antwoorden van De Jonge te destilleren, moet je toch wel flink hoog op de paranoia-schaal zitten.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Sleutelwoord hier: expres...quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, toen kreeg je een dodelijke ziekte en als je expres iemand besmet(te) door te verzwijgen dat je seropositief bent en onbeschermde seks te hebben krijg je ook een straf, jarenlange celstraf zelfs.
Het filmpje dat je wist dat zou komen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:15 schreef luxerobots het volgende:
Maar goed, Van Haga is natuurlijk niet echt geďnteresseerd in wanneer er afgeschaald wordt. Hij wil garanties horen, en weet ook wel dat de minister die niet kan geven. Daar maken ze bij FvD dan weer een mooi youtubefilmpje van (terwijl FvD niet bepaald actief was tijdens het debat).
Ik weet niet of wij werkelijk hetzelfde stukje hebben gekeken, maar ik vind er niets zorgwekkends aan, integendeel. Hij blijft herhalen dat zsm maatregelen laten vervallen het doel is, dat alleen niet simpelweg een datum aan te wijzen is waarop dit het geval is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Dat snap ik. Ik denk alleen dat er inderdaad nog een hoop maatregelen langere tijd zullen moeten gelden en dat daar geen greintje opzet bij zit qua het willen inperken van mensen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ze willen ons niet naaien, dat probeer ik niet te zeggen. Maar ze zijn veel te voorzichtig en willen waarschijnlijk maatregelen in stand houden voor het geval dat er mutaties komen ofzo, dat is wat ik er uit opmaak. Rubbertegelmaatschappij Nederland accepteert geen risico's meer. Rutte zei ook in zijn toespraak in het torentje dat 2021 een jaar van hoop is, met een terugkeer naar weinig maatregelen. En aangezien die 1.5 meter en mondkapjes in het basispakket zitten, vrees ik het ergste.
Terrecht ook, wat mij betreft.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, toen kreeg je een dodelijke ziekte en als je expres iemand besmet(te) door te verzwijgen dat je seropositief bent en onbeschermde seks te hebben krijg je ook een straf, jarenlange celstraf zelfs.
Goed, ondanks dat ik wist dat hier niks raars werd gezegd heb ik toch het hele filmpje afgekeken. Ik vraag mij daarom ook af of het linkje wel klopt, want in dat filmpje wordt nergens, maar dan ook nergens beweerd dat wij de coronamaatregelen ook na vaccinatie gaan behouden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
210.000/week denk ik. Het callcenter is 7 dagen/week bereikbaar van 08:00 tot 20:00.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op maandag + dinsdag hebben ze ongeveer 60.000 afspraken gemaakt. De voorlopige planning is om 66.000 vaccins per week te zetten.
Dat is te weinig om de wekelijkse levering van 150.000 op te maken, maar het wordt dus niet opgehouden door de capaciteit van het callcenter. 30.000 per dag is genoeg om 150.000 per week te halen, en ik denk dat een callcenter zich toch vrij gemakkelijk laat opschalen.
Ze kunnen altijd nog geen vergunningen verlenen voor festivals, horeca beperken en nog meer. Daar hebben wij niks over te zeggen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik wens ze dan veel succes om in de tweede helft van 2021, als de besmettingen op één hand te tellen zijn, die basismaatregelen nog te handhaven puur uit angst voor toekomstige mutaties.
Ik zie vooral dat Van Haga z'n best doet om zo'n uitspraken uit te lokken.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Tsjah. Dat is net zo'n vrees als denken dat iedereen dood gaat aan corona en de wereld vergaat.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nice, bedankt voor de uiteenzetting. Het is dus even lastig voor de mensen, maar niet dat het vertraging oplevertquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op maandag + dinsdag hebben ze ongeveer 60.000 afspraken gemaakt. De voorlopige planning is om 66.000 vaccins per week te zetten.
Dat is te weinig om de wekelijkse levering van 150.000 op te maken, maar het wordt dus niet opgehouden door de capaciteit van het callcenter. 30.000 per dag is genoeg om 150.000 per week te halen, en ik denk dat een callcenter zich toch vrij gemakkelijk laat opschalen.
Dus is de capaciteit zeker groot genoeg om even veel afspraken te kunnen maken als er vaccins zijn. Meer is in principe ook niet nodig. Na een week of drie wordt het zelfs minder, aangezien de tweede prik niet meer via het callcenter loopt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:46 schreef freako het volgende:
[..]
210.000/week denk ik. Het callcenter is 7 dagen/week bereikbaar van 08:00 tot 20:00.
Je realiseert je hopelijk wel dat die ook zonder toestemming kunnen gebeuren? Zul je wel een halve burgeroorlog met de ME veroorzaken, maar waar een wil is is echt een weg.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ze kunnen altijd nog geen vergunningen verlenen voor festivals, horeca beperken en nog meer. Daar hebben wij niks over te zeggen.
Als er geen urgentie meer is, gaan mensen zich er ook niet meer naar gedragen...quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik wens ze dan veel succes om in de tweede helft van 2021, als de besmettingen op één hand te tellen zijn, die basismaatregelen nog te handhaven puur uit angst voor toekomstige mutaties.
Als een regering compleet zinloos van alles in stand gaat houden komt er vanzelf een moment dat met verkiezingen schoon schip gemaakt zal worden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je realiseert je hopelijk wel dat die ook zonder toestemming kunnen gebeuren? Zul je wel een halve burgeroorlog met de ME veroorzaken, maar waar een wil is is echt een weg.
Op een gegeven moment is de reactie op "Mag niet!" niet langer braaf "Ja baas."
En dan ondanks dat dat niet gelukt is denkt "fuck it, ik voer mijn plannetje om het zo te framen in een filmpje tóch gewoon uit, mijn fans slikken het toch wel voor zoete koek".quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik zie vooral dat Van Haga z'n best doet om zo'n uitspraken uit te lokken.
Kan hier dus echt niet bij. Dat FvD dit probeert is één ding, maar dat er daadwerkelijk mensen zijn die hier in trappen is echt onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:51 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
En dan ondanks dat dat niet gelukt is denkt "fuck it, ik voer mijn plannetje om het zo te framen in een filmpje tóch gewoon uit, mijn fans slikken het toch wel voor zoete koek".
Dat is niet te hopen dat er een mutatie komt waartegen dat vaccin niet werkt, want dan begint alles weer opnieuw.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat 'de besturende elite' het doel heeft om de bevolking te onderdrukken, daar ben ik geen moment bang voor. Maar dat er mensen in de beleidsmakende of handhavende organen zitten die het micromanagen van ons leven tot doel hebben verheven dat moet je zeker niet uitsluiten. En het is nog best ingewikkeld om dáár vanaf te komen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:51 schreef OProg het volgende:
[..]
Als een regering compleet zinloos van alles in stand gaat houden komt er vanzelf een moment dat met verkiezingen schoon schip gemaakt zal worden.
Maar blijkbaar zijn er echt mensen met het idee dat er geen democratie is maar een landoverstijgend partijkartel die slechts tot doel heeft de bevolking te onderdrukken.
Ik maak me eerder zorgen dat de maatregelen straks eindeloos blijven want "Je weet maar nooit!"quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is niet te hopen dat er een mutatie komt waartegen dat vaccin niet werkt, want dan begint alles weer opnieuw.
![]()
![]()
Ja zo van, er zouden nog wel eens mensen ziek kunnen worden als de vaccinatiegraad is gehaald, want de dekking is nooit helemaal 100%... dus laten we vooral nog wel de 1,5 aanhouden tot Sint Juttemis...quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik maak me eerder zorgen dat de maatregelen straks eindeloos blijven want "Je weet maar nooit!"
Zal wel meevallen, binnen twee maanden is er dan een nieuwe vaccin. Hooguit wat basismaatregelen voor een korte periode. Maak ik mij niet zo'n zorgen om op dit moment. Zijn nu een jaar verder en er is één mutatie bekend die waarschijnlijk een stuk besmettelijker is en waar ze van verwachten dat de huidige vaccins ook werkzaam zijn dus geen paniekquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is niet te hopen dat er een mutatie komt waartegen dat vaccin niet werkt, want dan begint alles weer opnieuw.
![]()
![]()
Gaat. Niet. Gebeuren.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik maak me eerder zorgen dat de maatregelen straks eindeloos blijven want "Je weet maar nooit!"
Net zoals bij alle telefoons en sociale media die dat op veel hoger niveau dagelijks doen wat de meerderheid vervolgens eigenlijk ook geen reet boeit?quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
Maar dat er mensen in de beleidsmakende of handhavende organen zitten die het micromanagen van ons leven tot doel hebben verheven dat moet je zeker niet uitsluiten. En het is nog best ingewikkeld om dáár vanaf te komen.
Dat zou ook best een optie zijn, denk ik.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Of voor een heel andere reden. Denk maar aan het vuurwerkverbod. Maar er zullen vast ook wel bestuurders te vinden zijn die het idee van tijdvakken waarop je alcohol mag kopen erg aantrekkelijk vinden. Of een verplichte aanwezigheidsregistratie in horeca-gelegenheden. Allemaal zonder dat er een diepliggend plan achter zit, maar als de geschiedenis ons iets leert dan is het dat je ingeleverde vrijheden zelden helemaal terugkrijgt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:55 schreef popje het volgende:
[..]
Ja zo van, er zouden nog wel eens mensen ziek kunnen worden als de vaccinatiegraad is gehaald, want de dekking is nooit helemaal 100%... dus laten we vooral nog wel de 1,5 aanhouden tot Sint Juttemis...
Ja maar hoe lang duurt het dan voordat dat nieuwe vaccin weer is verdeeld?quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zal wel meevallen, binnen twee maanden is er dan een nieuwe vaccin. Hooguit wat basismaatregelen voor een korte periode. Maak ik mij niet zo'n zorgen om op dit moment. Zijn nu een jaar verder en er is één mutatie bekend die waarschijnlijk een stuk besmettelijker is en waar ze van verwachten dat de huidige vaccins ook werkzaam zijn dus geen paniek
Je snapt het verschil tussen verplicht en vrijwillig? Goedzo.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:56 schreef OProg het volgende:
[..]
Net zoals bij alle telefoons en sociale media die dat op veel hoger niveau dagelijks doen wat de meerderheid vervolgens eigenlijk ook geen reet boeit?
Gast.. stop hier nou gewoon meequote:Op woensdag 6 januari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig hebben we Ayaan, die heeft van alles verstand.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:57 schreef Bocaj het volgende:
Nog eens even over de werking van mondkapjes gesproken... Ayaan gelooft er ook niet in...
[ twitter ]
Verstandige vrouw ja!quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we Ayaan, die heeft van alles verstand.
Ga jij anno 2021 maar eens allemaal zaken doen - werk of privé - zonder dat allemaal instanties waar eigenlijk iedereen gebruik van maakt, als onderdeel hebben je op de één of andere manier te tracken, volgen en te micromanagen. Succes.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je snapt het verschil tussen verplicht en vrijwillig? Goedzo.
Niks raars gezegd? Volgens de Jonge zou de Britse mutatie een eigenstandige reproduktiewaarde hebben die hoger ligt!quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:45 schreef Evenstar het volgende:
Goed, ondanks dat ik wist dat hier niks raars werd gezegd heb ik toch het hele filmpje afgekeken.
Aw, dus 4 keer per jaar prikken komende jaren😂?quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:13 schreef Nia het volgende:
Ik verneem net op het NOS journaal dat het vaccin maar zo'n 3 maanden bescherming biedt. Dat is niet lang zeg!
Ik HAAT naalden!quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:18 schreef JosMert het volgende:
[..]
Aw, dus 4 keer per jaar prikken komende jaren😂?
Ik vermoed dat ergens een misverstand is opgetreden. Daar is geen enkele aanwijzing voor.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:13 schreef Nia het volgende:
Ik verneem net op het NOS journaal dat het vaccin maar zo'n 3 maanden bescherming biedt. Dat is niet lang zeg!
Heb je daar een andere bron voor?quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:13 schreef Nia het volgende:
Huh, hebben alle zoomcalls mijn oren al aangetast?quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Voor wie het debat gemist heeft. Zorgwekkende uitspraken van De Jonge over vaccin en terugkeer naar normaal (waarschijnlijk uitgesloten).
Die staat wegens een technische storing bij het RIVM nog op 0.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:21 schreef Faraday01 het volgende:
Is er al ergens een vaccinatieteller voor Nederland?
Ik zag een dame op het NOS journaal die wat vragen beantwoordde naar aanleiding van een vaccinatie. Verder heb ik niets geraadpleegd ofzo.quote:
Ja zag het ook. Eigenlijk hetzelfde als je een besmetting hebt doorgemaakt. Je bent maar tijdelijk immuun.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:13 schreef Nia het volgende:
Wat? Door mutatie?quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:13 schreef Nia het volgende:
quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die staat wegens een technische storing bij het RIVM nog op 0.
Ik ben er eerlijk gezegd al vanuit gegaan dat met 19 januari stiekem 19 februari bedoeld werd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:19 schreef Twinkle20 het volgende:
Ayaan? Waar komt die ineens vandaan?![]()
Las net op nos dat de lockdown waarschijnlijk minimaal 2 weken wordt verlengd. Dus begin februari. Een blik in mijn agenda zegt dat mijn kinderenn15 februari carnavalsvakantie hebben (zuid).
Benieuwd of ze begin februari dan doortrekken tot na de vakanties.
Je bedoelt dus '29 februari'.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ben er eerlijk gezegd al vanuit gegaan dat met 19 januari stiekem 19 februari bedoeld werd.
Have fun. Komende 3 jaar, 12 prikken.🤫quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:21 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja zag het ook. Eigenlijk hetzelfde als je een besmetting hebt doorgemaakt. Je bent maar tijdelijk immuun.
Moet je elke drie maanden weer een prik halen.
Het is ook mijn interpretatie wat ik er uit opmaak, niet allen die van Van Haga. Ik vind het bovendien ook jammer dat men het telkens heeft over besmettingen (want dat koppel ik aan die 70% vaccinatiegraad, dat heeft niks met de zorg te maken), terwijl als je de risicogroepen vaccineert, die druk op de zorg gewoon grootendeels weg is. Maar aangezien ze eigenlijk iedereen willen vaccineren, maken ze kenbaar dat ze iedere besmetting willen gaan uitbannen, en er nooit meer iemand mag sterven aan corona. Wat opzich best zorgelijk op zich is, want corona uitbannen gaat nooit lukken, er zullen nog steeds mensen besmet raken, en die mensen zullen hopelijk minder ziek worden door het vaccin. Maar zouden ze het een probleem vinden dat mensen besmet raken? Het antwoord is ja, want alles wijst er namelijk op. Waardoor je eigenlijk die maatregelen onnodig lang in stand houdt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Goed, ondanks dat ik wist dat hier niks raars werd gezegd heb ik toch het hele filmpje afgekeken. Ik vraag mij daarom ook af of het linkje wel klopt, want in dat filmpje wordt nergens, maar dan ook nergens beweerd dat wij de coronamaatregelen ook na vaccinatie gaan behouden.
Hugo geeft gewoon aan dat die vragen bij het OMT en de gezondheidsraad liggen en dat hij simpelweg nog geen antwoord heeft. Hij geeft aan dat hij z.s.m. stelselmatig wil gaan versoepelen en geeft eigenlijk ook nog een paar voorbeelden. Hoe kan je in godsnaam hier nou uithalen dat er niet versoepeld gaat worden?
Conclusie van mij is namelijk dat wij het niet nog niet precies weten en absoluut niet dat het niet gaat gebeuren.
Je kan ook niet alleen kijken naar een vaccinatiegraad. Leuk dat je bijvoorbeld 50% van de bevolking hebt gevaccineerd, maar als de overige 50% je meest kwetsbare burgers zijn zegt je vaccinategraad natuurlijk niet zoveel. Ik zeg niet dat dit gebeurt in Nederland, maar meer als voorbeeld dat je je niet blind moet staren op vaccinategraad. Er zijn zoveel variabelen.
Hugo geeft hier gewoon prima antwoord. Jammer dat FvD er zo mee wegloopt en het uit context rukt.
Tegen die tijd zullen de bibliotheken wel weer open mogen, ja.quote:
Dat bedoel ik niet. Maar als je het griepseizoen volgt dat wist je in december al dat 19 januari (en zelfs 19 februari) echt heel optimistisch was.quote:
Zelf anti-stoffen lijken langer in het bloed... volgens mij klopt dit niet helemaal of is het uit zijn verband getrokken.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:13 schreef Nia het volgende:
Ze zei minstens 3 maanden bescherming. Voor de rest is nog geen data en kan dus nog geen uitspraak over gedaan worden. Zo werken wetenschappers, ze doen pas uitspraken wanneer het een bewezen feit is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:13 schreef Nia het volgende:
Bovendien kunnen ze alleen antistoffen meten, ze kunnen moeilijk metingen doen over de T-cel immuniteit die juist voor lange termijn heel veel bijdraagt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ze zei minstens 3 maanden bescherming. Voor de rest is nog geen data en kan dus nog geen uitspraak over gedaan worden. Zo werken wetenschappers, ze doen pas uitspraken wanneer het een bewezen feit is.
Onderzoeken laten voor nu ook een hoog antistoffen gehalte zien maanden na een besmetting. Wat ik net postte 8 maanden en dat is ook vooral omdat onderzoek uit oktober/november was en nog maar 8 maanden verstreken was. Het is waarschijnlijk veel langer dan 3 maanden inderdaad.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ze zei minstens 3 maanden bescherming. Voor de rest is nog geen data en kan dus nog geen uitspraak over gedaan worden. Zo werken wetenschappers, ze doen pas uitspraken wanneer het een bewezen feit is.
3 Maanden feesten tot je er bij neervalt dan maarquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:13 schreef Nia het volgende:
quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die staat wegens een technische storing bij het RIVM nog op 0.
nee, volgens de jonge moet je ook na vaccinatie gewoon nog aan alle regeltjes voldoen want je kunt besmettelijk zijnquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
3 Maanden feesten tot je er bij neervalt dan maar
We kunnen het wel nodeloos opschroeven hoor de komende jaren, maar dat gaan we met z’n allen dik en dik betalen. Willen we dat?quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:21 schreef Kickinalfa het volgende:
Pff wel moedeloos dat we nu al weer tegen een verlenging aanhinken.
Gekloot dat ons hele leven beheerst wordt door hoeveel capaciteit er is in de ziekenhuizen.
Capaciteit die alleen maar lijkt te krimpen notabene.
Doet ook veel voor de groepsimmuniteit dan!quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:40 schreef aTypisch het volgende:
[..]
nee, volgens de jonge moet je ook na vaccinatie gewoon nog aan alle regeltjes voldoen want je kunt besmettelijk zijn
erg veel nut dan wel
Zodra de ziekenhuisopnames en IC bezetting teruglopen gaan we die regeltjes weer gewoon afschaffenquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:40 schreef aTypisch het volgende:
[..]
nee, volgens de jonge moet je ook na vaccinatie gewoon nog aan alle regeltjes voldoen want je kunt besmettelijk zijn
erg veel nut dan wel
In dat geval, voordat je er bij neervalt een taxi bellen en naar huis gaanquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:40 schreef aTypisch het volgende:
[..]
erg veel nut dan wel
Quick, voor ik ga kijken:quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer een bijzondere manier om te interpreteren. Eerste resultaten vermoeden dat de kans klein is dat je besmet raakt in de eerste maanden en ze zijn voorzichtig met de conclusies over immuniteit omdat er maar gelimiteerde data van max een paar maanden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:40 schreef aTypisch het volgende:
[..]
erg veel nut dan wel
Is dit nou echt wat jij uit dit soort uitspraken haalt of praat jij Van Haga-achtige gekkies na?quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is ook mijn interpretatie wat ik er uit opmaak, niet allen die van Van Haga. Ik vind het bovendien ook jammer dat men het telkens heeft over besmettingen (want dat koppel ik aan die 70% vaccinatiegraad, dat heeft niks met de zorg te maken), terwijl als je de risicogroepen vaccineert, die druk op de zorg gewoon grootendeels weg is. Maar aangezien ze eigenlijk iedereen willen vaccineren, maken ze kenbaar dat ze iedere besmetting willen gaan uitbannen, en er nooit meer iemand mag sterven aan corona. Wat opzich best zorgelijk op zich is, want corona uitbannen gaat nooit lukken, er zullen nog steeds mensen besmet raken, en die mensen zullen hopelijk minder ziek worden door het vaccin. Maar zouden ze het een probleem vinden dat mensen besmet raken? Het antwoord is ja, want alles wijst er namelijk op. Waardoor je eigenlijk die maatregelen onnodig lang in stand houdt.
Men moet echt eens prioriteiten gaan stellen en een kosten en baten rekening gaan doen. Ik mis het signaal druk op de zorg weg = maatregelen weg, terwijl we daarom dit circus hebben opgetuigd. Uit alles maak ik op dat ze corona helemaal willen uitbannen, wat reden tot zorg is.
tuurlijk, net alsof het nooit gebeurd is straksquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zodra de ziekenhuisopnames en IC bezetting teruglopen gaan we die regeltjes weer gewoon afschaffen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, dan mogen ze wel heel veel vacins gaan produceren.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:21 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja zag het ook. Eigenlijk hetzelfde als je een besmetting hebt doorgemaakt. Je bent maar tijdelijk immuun.
Moet je elke drie maanden weer een prik halen.
Nee dat hebben ze niet, ik schrok eerst ook toen ik dit hoorde van deverzamelaar gisteren ook, toen las ik de tekst terug van wat de jonge allemaal gezegd heeft, en voor zover ik kan vinden wees niets, maar dan ook letterlijk helemaal niets daarop.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:21 schreef groenen het volgende:
[..]
Huh, hebben alle zoomcalls mijn oren al aangetast?
quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
tuurlijk, net alsof het nooit gebeurd is straksIn de zomer hebben ze ook zo goed alles open gegooid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie niet in waarom ze dat nu niet weer gaan doen.
Maar goed.. blijf maar lekker hangen in het waanzinnige idee dat de overheid al je vrijheden blijvend wil afpakken.Zuiger van het FOK!-OMT
Op het moment dat de besmettelijkheid van gevaccineerde mensen niet (enorm) minder is, dan gaat die R niet omlaag want dan zijn gevaccineerde mensen net zo gevaarlijk als asymptomatische besmettingen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:46 schreef BlackLining het volgende:
Hoe vaak is er in dit topic nou al uitgelegd of nog helemaal niet zeker is of, en in welke mate je nog besmettelijk kunt zijn na een vaccinatie?
Mensen lezen echt wat ze willen lezen.
Er is helemaal nog geen onderzoek gedaan naar hoe dat zit, en sowieso kunnen regels pas worden afgebouwd als zo veel mensen immuun zijn dat het virus niet meer zo makkelijk rond kan springen.
Het is geen alles of nietsdat snapt toch elk weldenkend mens. Wat er gaat gebeuren is dat de R-waarde, onder invloed van de gevaccineerde populatie, langzaam gaat dalen. Wanneer je maatregelen opheft, stijgt die weer. De truc is om de R-waarde onder de 1 te houden en hoe meer mensen gevaccineerd zijn (de R gaat omlaag) hoe meer maatregelen er versoepeld kunnen worden (de R gaat omhoog) zonder dat die onder de streep boven de 1 uitkomt.
Zo moelijk is dat toch niet, of wel?
Via t cellen ben je langer immuun.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
make that the cat wisequote:Op woensdag 6 januari 2021 18:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
In de zomer hebben ze ook zo goed alles open gegooid.
Maar goed.. blijf maar lekker hangen in het waanzinnige idee dat de overheid al je vrijheden blijvend wil afpakken.
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2034577quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:46 schreef BlackLining het volgende:
Hoe vaak is er in dit topic nou al uitgelegd of nog helemaal niet zeker is of, en in welke mate je nog besmettelijk kunt zijn na een vaccinatie?
Er is helemaal nog geen onderzoek gedaan naar hoe dat zit, en sowieso kunnen regels pas worden afgebouwd als zo veel mensen immuun zijn dat het virus niet meer zo makkelijk rond kan springen.
Het is geen alles of nietsdat snapt toch elk weldenkend mens. Wat er gaat gebeuren is dat de R-waarde, onder invloed van de gevaccineerde populatie, langzaam gaat dalen. Wanneer je maatregelen opheft, stijgt die weer. De truc is om de R-waarde onder de 1 te houden en hoe meer mensen gevaccineerd zijn (de R gaat omlaag) hoe meer maatregelen er versoepeld kunnen worden (de R gaat omhoog) zonder dat die onder de streep boven de 1 uitkomt.
Dingen die Van Haga zegt kun je over het algemeen het beste gewoon negeren. Er zal zo nu en dan best eens (per ongeluk) iets zinnigs tussen zitten, maar dat verneem je dan ook wel van normale bronnen.
Dat klopt, en dat moet dus blijken.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Op het moment dat de besmettelijkheid van gevaccineerde mensen niet (enorm) minder is, dan gaat die R niet omlaag want dan zijn gevaccineerde mensen net zo gevaarlijk als asymptomatische besmettingen.
Kan die strategie van vaccinatiebewijzen wel gelijk de prullenbak in.
Wat zou een hoge R eigenlijk uitmaken als men nauwelijks ziek wordt door een vaccinatie, mochten mensen alsnog besmet raken?quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:46 schreef BlackLining het volgende:
Dingen die Van Haga zegt kun je over het algemeen het beste gewoon negeren. Er zal zo nu en dan best eens (per ongeluk) iets zinnigs tussen zitten, maar dat verneem je dan ook wel van normale bronnen.
Dat valt reuze mee. Niet alles geloven wat de Engeltjes van deze wereld je vertellen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:43 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Quick, voor ik ga kijken:
Heeft A) de user het verkeerd begrepen, of B) de media, nos hier, het weer eens royaal verkloot in een artikel doordat verslaggevers geen flauw idee hebben waar ze over praten?
Want B) gebeurt dieptriest vaak -_-
Inderdaad.. vreselijk eigenlijk om te merken hoe binnen minuten/uren weer hele nieuwe complotten geboren kunnen worden en hoeveel mensen daar blindelings in mee lijken te gaan.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:45 schreef Momo het volgende:
En zo ze je dus hoe een verhaal een eigen leven gaat leiden
Dat de IC's vol komen te liggen met wappies en dat daarom normale mensen nog steeds in lockdown moeten blijven.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat zou een hoge R eigenlijk uitmaken als men nauwelijks ziek wordt door een vaccinatie, mochten mensen alsnog besmet raken?
Meer door de generieke regeltjes, ben benieuwd als er volgend jaar een virus komt wat <12 treft of ze dan het bejaardenhuis op slot doen zodat de kleuterschool open kan blijven.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:21 schreef Kickinalfa het volgende:
Pff wel moedeloos dat we nu al weer tegen een verlenging aanhinken.
Gekloot dat ons hele leven beheerst wordt door hoeveel capaciteit er is in de ziekenhuizen.
Capaciteit die alleen maar lijkt te krimpen notabene.
Dat is naar voor de mensen die (nog) niet gevaccineerd zijn en voor de mensen bij wie de vaccinatie niet afdoende bescherming bood (5-10% wordt alsnog ziek).quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat zou een hoge R eigenlijk uitmaken als men nauwelijks ziek wordt door een vaccinatie, mochten mensen alsnog besmet raken?
Wat ik al eerder zei dat laatste is ook niet waar.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat klopt, en dat moet dus blijken.
Er wordt hier een hele hoop in het luchtledige geluld alsof dat allemaal al bekend is, maar hier is gewoon nog geen data van. Bovendien is het niet zwart of wit.
De Nederlandse bevolking groeit nog altijd explosief, dus zou uitbreiding van het aantal IC en reguliere ziekenhuisbedden juist logisch moeten zijn. Of hoeven al die expats en oost-Europese arbeiders geen wettelijk verplichte zorgverzekering in Nederland af te sluiten?quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We kunnen het wel nodeloos opschroeven hoor de komende jaren, maar dat gaan we met z’n allen dik en dik betalen. Willen we dat?
Precies: "dat moet dus nog blijken".quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei dat laatste is ook niet waar.
[ afbeelding ]
Ze willen waarschijnlijk eerst wachten op alle data en het hele onderzoek voordat ze hier harde conclusies aan gaan verbinden.
A. Die geďnterviewde had het over minstens 3 maanden. Maar wetenschappers of experts doen nooit uitspraak over het onbekende. Een voorbeeld is de uitspraak over immuniteit en antistoffen. De pandemie duurt nog maar iets van 10 maanden, dus het is nog maar voor minstens 10 maanden bekend dat de antistoffen aanhouden. Ze kunnen geen onderzoek doen in de toekomst en dit hard maken.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:43 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Quick, voor ik ga kijken:
Heeft A) de user het verkeerd begrepen, of B) de media, nos hier, het weer eens royaal verkloot in een artikel doordat verslaggevers geen flauw idee hebben waar ze over praten?
Want B) gebeurt dieptriest vaak -_-
Ik lees daar vooral in "Vaccinatie is geen garantie dat je niet besmettelijk bent" en dat daardoor bepaalde privileges voor gevaccineerde mensen dus compleet van de pot gerukt zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Precies: "dat meot dus nog blijken".
Als een wetenschapper zegt: "Er is geen bewijs dat een vaccinatie besmettelijkheid voorkomt" dan lezen mensen "vaccinaties helpen niet tegen besmettelijkheid". Dat is gewoon lezen wat je wilt lezen.
quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
tuurlijk, net alsof het nooit gebeurd is straksUhm, ja, we hebben nu tijdelijke die 1,5m helsregel etc, maar dat hangt allemaal onder die wet die elke 3 maanden verlengd moet worden, en zoals al 123,456,789,000,000 keer is uitgelegd door alles en iedereen, zodra ~75% gevaccineerd is is het geen pandemie meer, worden er nog maar heel weinig mensen ziek en overlijd er bijna niemand meer, en dan is het dus einde 1,5m en andere maatregelen. Je weet wel, zoals Rutte, De Jonge, Van Dissel, Koopmans, Cecile van Els, Vossen, Kluytmans, Osterhaus, Roosendaal, Kikkert, elke andere expert in dit land, en die 5 ofzo bekenden in België ook al 034783274 keer hebben uitgelegd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat waren de stadions en kroegen tijdens de (10x ergere) Spaanse Griep? Leeg.
Wat kwam daarna? de roaring twenties.
En als het al geen overdracht stopt, wat het waarschijnlijk wel doet verwacht iedereen maar dat kan je gewoon niet testen in zo'n phase 3, dan vaccineer je alle risicogroepen en iedereen die verder wil, en als iedereen dan eens kans heeft gehad, kan je nog steeds (duurt het dus alleen paar maanden langer) alle maatregelen opheffen omdat de zorg dan niet meer kan overstromen (verreweg de meeste kwetsbaren zullen het nemen en de rest komt er bijna nooit), en alle geteste vaccins tot nu toe letterlijk 100% beschermen tegen ernstige ziekte, ook ondre 65+'ers/kwetsbaren. Dan is het dus jouw keuze om het risico te nemen om niet het gratis vaccin te nemen, ipv dat andere zich aan grote beperkingen moeten houden/niet normaal vrij kunnen leven omdat jij anders ziek wordt.
Dus ja, het plan van (bijna) elke expert in dit land, en de tweede kamer, en de regering, en de rest van de landen op de planeet Aarde, is idd om straks weer de 1,5m etc beperkingen af te schaffen, en dat weet jij ook wel. Tenzij je in complottheorieën gelooft, ik heb je posts verder niet gelezen...#WeesGeenWhales
Hoe weten ze dan eigenlijk wel dat het minstens drie maanden is?quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
A. Die geďnterviewde had het over minstens 3 maanden. Maar wetenschappers of experts doen nooit uitspraak over het onbekende. Een voorbeeld is de uitspraak over immuniteit en antistoffen. De pandemie duurt nog maar iets van 10 maanden, dus het is nog maar voor minstens 10 maanden bekend dat de antistoffen aanhouden. Ze kunnen geen onderzoek doen in de toekomst en dit hard maken.
Omdat het onderzoek wel langer dan 3 maanden loopt?quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe weten ze dan eigenlijk wel dat het minstens drie maanden is?
Als je kijkt naar het plaatje wat ik net heb gepostquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe weten ze dan eigenlijk wel dat het minstens drie maanden is?
Ik heb het even teruggekeken en wat ze letterlijk zegt is:quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:13 schreef Nia het volgende:
Nee, je kan er ook gewoon voor kiezen die niet meer op te nemen. Ze hebben een kans op bescherming gehad, dan hoef je niet meer de samenleving in lockdown te gooien voor antivaxxers. Gevalletje eigen schuld.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat de IC's vol komen te liggen met wappies en dat daarom normale mensen nog steeds in lockdown moeten blijven.
Heb je linkjes naar de onderzoekresultaten van maand 4 en 5?quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:55 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Omdat het onderzoek wel langer dan 3 maanden loopt?
Onder normale omstandigheden hebben we meer dan voldoende capaciteit lijkt me. En zo explosief stijgt ons aantal in NL helemaal niet. Pas over 30 jaar zijn we waarschijnlijk met 20-22 miljoen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Nederlandse bevolking groeit nog altijd explosief, dus zou uitbreiding van het aantal IC en reguliere ziekenhuisbedden juist logisch moeten zijn. Of hoeven al die expats en oost-Europese arbeiders geen wettelijk verplichte zorgverzekering in Nederland af te sluiten?
Vaccinatie helpt natuurlijk ook of je wel of geen symptomen krijgt of er ernstig ziek van wordt. Als dat op langer termijn ook niet gebeurt (daar zijn best veel goeie onderzoeken naar die dat aantonen) dan legen we echt niet de wereld plat voor een verkoudheidje mag ik hopen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik lees daar vooral in "Vaccinatie is geen garantie dat je niet besmettelijk bent" en dat daardoor bepaalde privileges voor gevaccineerde mensen dus compleet van de pot gerukt zijn.
Wat mij het meest verbaasd is dat deze mensen negeren dat de oiverheid actief zelf het meeste geld/inkomsten verliest door dit circus in stand te houden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
In de zomer hebben ze ook zo goed alles open gegooid.
Maar goed.. blijf maar lekker hangen in het waanzinnige idee dat de overheid al je vrijheden blijvend wil afpakken.
Owh jahquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je kijkt naar het plaatje wat ik net heb gepost
Ik weet bij mijn vorige werk dat expats een zorgverzekering moeten hebben. Meestal wordt dat betaald door de werkgever (Meestal is dat zo'n tussenpartij)quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Nederlandse bevolking groeit nog altijd explosief, dus zou uitbreiding van het aantal IC en reguliere ziekenhuisbedden juist logisch moeten zijn. Of hoeven al die expats en oost-Europese arbeiders geen wettelijk verplichte zorgverzekering in Nederland af te sluiten?
Vanuit het perspectief van de wetenschap logisch en correct. Jammer dat er alleen allemaal'wakkere' mensen mee aan de haal gaan die er niks van begrijpen en het verdraaien tot zie je wel het vaccin werkt niet en is puur om je onder controle te houden en big Pharma macht te geven!!!!quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
A. Die geďnterviewde had het over minstens 3 maanden. Maar wetenschappers of experts doen nooit uitspraak over het onbekende. Een voorbeeld is de uitspraak over immuniteit en antistoffen. De pandemie duurt nog maar iets van 10 maanden, dus het is nog maar voor minstens 10 maanden bekend dat de antistoffen aanhouden. Ze kunnen geen onderzoek doen in de toekomst en dit hard maken.
Privileges voor gevaccineerde mensen zolang nog niet iedereen de kans heeft gehad zijn natuurlijk sowieso onmogelijk vol te houden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik lees daar vooral in "Vaccinatie is geen garantie dat je niet besmettelijk bent" en dat daardoor bepaalde privileges voor gevaccineerde mensen dus compleet van de pot gerukt zijn.
Nou, liever niet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, je kan er ook gewoon voor kiezen die niet meer op te nemen. Ze hebben een kans op bescherming gehad, dan hoef je niet meer de samenleving in lockdown te gooien voor antivaxxers. Gevalletje eigen schuld.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal frappant dat er, ondanks die (al dan niet explosief) groeiende bevolking in de voorbije jaren duizenden ziekenhuisbedden wegbezuinigd zijn, terwijl tijdens de griepgolven van 2016 en 2018 al gebleken is dat Nederland eenvoudigweg echt veel te weinig IC bedden heeft. Er is daarna niet eens begonnen die te lage capaciteit op te hogen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onder normale omstandigheden hebben we meer dan voldoende capaciteit lijkt me. En zo explosief stijgt ons aantal in NL helemaal niet. Pas over 30 jaar zijn we waarschijnlijk met 20-22 miljoen.
Zover ik weet hebben de oostblokkers een collectieve verzekering voor spoedhulp, de rest moeten ze in eigen land regelen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De volgende maand vermoedelijk ook. Scheelt dan nog dat die 3 dagen korter is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:12 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik begrijp dat deze maand maatschappelijk gezien alweer door de plee gespoeld kan worden?
Tot september kan je het jaar alvast wel vast doorspoelen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:12 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik begrijp dat deze maand maatschappelijk gezien alweer door de plee gespoeld kan worden?
Eind maart, begin april gaat het aantal cases weer afnemen. Natuurlijk door de maandenlange lockdown maatregels.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:12 schreef MissionPhailed het volgende:
Of omdat je dan de eerste effecten van de vaccinatiecampagne gaat zien.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Eind maart, begin april gaat het aantal cases weer afnemen. Natuurlijk door de maandenlange lockdown maatregels.
Of zou het toch komen omdat het weer dan beter wordt.
Ja die 3 pretvacinaties die Hugo dan geregeld heeft.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of omdat je dan de eerste effecten van de vaccinatiecampagne gaat zien.
Dat is zelfs na vandaag al fake news.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:20 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja die 3 pretvacinaties die Hugo dan geregeld heeft.
Jep, maart/april wanneer het zonnetje weer wat meer gaat schijnen zal het wel de betere kant op gaan..quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
De volgende maand vermoedelijk ook. Scheelt dan nog dat die 3 dagen korter is.
Lijkt me niet. Alom bekende riedeltje.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Moet ik hier nog commentaar bij leveren of?
Ik wil hem alleen als ie ook in kek hazmat-geel te koop is.quote:
In Israël gaat het fantastisch. Wel heel zielig voor de arme Palestijnen die geen prik mogen halen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie nu op RTL Nieuws dat het in de omringende landen ook verre van geweldig gaat qua tempo bij het vaccineren... het is dus niet alleen een Nederlands probleem
Maar ze zijn wel eerder begonnen!1!!1quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Benieuwd wanneer wij de eerste data gaan doorgeven. Vooralsnog staan we nog niet op de kaart
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
Die in Israël wonen wel hoor. Die er niet wonen vallen onder de verantwoordelijkheid van hun eigen regering.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:43 schreef Nia het volgende:
[..]
In Israël gaat het fantastisch. Wel heel zielig voor de arme Palestijnen die geen prik mogen halen.
Een lockdown instellen omdat er mensen op de IC komen die een kans hebben gehad zich te laten vaccineren is onacceptabel. Dat een 30 jarige zich niet vaccineert moet hij zelf weten. Die komt toch niet op de IC, daar heb ik niet zoveel moeite mee. Maar als iemand van 60 met onderliggend lijden zich niet laat vaccineren (en hier wel toe in staat is) is gewoon asociaal te noemen. We richten dit lockdown circus op om zulke groepen te beschermen, kunnen ze een vaccin krijgen, nemen ze hem niet. Dan vraag je er ook wel om hoor.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou, liever niet.
Ik zou, hoe treurig ik de wappies ook vind, niet graag in een land leven waar je politieke voorkeur bepaalt of je een ziekenhuisbed krijgt of niet
BNOquote:NEW: Netherlands reports 50 cases of coronavirus mutation first found in the UK, including 30 cases linked to an elementary school
Opzich wel allemaal vrij logisch. Q1 zal Curevac niet redden. Het is realistischer dat AZ of Janssen het in Q1 gaan redden. Maar ik weet ook niet of de farmaceuten genoeg communiceren met de overheid om te laten weten wanneer zij verwachtten dat ze klaar zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Moet ik hier nog commentaar bij leveren of?
Uk variant is ook rap terrein aan het winnen. Kwestie van tijd voor het dominant is. Krijg flashbacks aan toen de eerste corona gevallen bekend werden begin maart.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jep, maart/april wanneer het zonnetje weer wat meer gaat schijnen zal het wel de betere kant op gaan..
Het is niet of alles dicht of alles open. Je kunt best her en der wat dingen open stellen als het hier allemaal de goede kant op gaat.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Uk variant is ook rap terrein aan het winnen. Kwestie van tijd voor het dominant is. Krijg flashbacks aan toen de eerste corona gevallen bekend werden begin maart.
Nu versoepelen zou stom zijn. Vooral met het vaccin.
Hoe kut het ook is. Nog 3 maanden uitzingen. En dan kan er hopelijk meer met een combinatie van tot dusver besmette mensen, gevaccineerden en mooi weer.
Die variant is ontzettend opgeklopt. In Denemarken is er ook geen andere trend te zien waar die mutatie al dominanter aan het worden is in regio's.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Uk variant is ook rap terrein aan het winnen. Kwestie van tijd voor het dominant is. Krijg flashbacks aan toen de eerste corona gevallen bekend werden begin maart.
Nu versoepelen zou stom zijn. Vooral met het vaccin wat er is en wankelende zorg.
Hoe kut het ook is. Nog 3 maanden uitzingen. En dan kan er hopelijk meer met een combinatie van tot dusver besmette mensen, gevaccineerden en mooi weer.
Dat dus. Niet gaan kloten nu met te vaccin op komst. Maar iets versoepelen zou toch moeten in de loop van de tijd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is niet of alles dicht of alles open. Je kunt best her en der wat dingen open stellen als het hier allemaal de goede kant op gaat.
Een festival is wat anders dan een bieb of een kapper weer openen. Nu alles nog 3 maanden dicht laten is het betere sloopwerk van je maatschappij.
Vooral de kappers, gvdquote:Op woensdag 6 januari 2021 19:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat dus. Niet gaan kloten nu met te vaccin op komst. Maar iets versoepelen zou toch moeten in de loop van de tijd.
Kappers, winkels, beperkt sport. Dat werk.
Lekker bezigquote:Duitsland bestelt veel meer vaccins dan rest EU
Duitsland bestelde tientallen miljoenen vaccins extra bij Pfizer/BioNTech. Dat werd vorige maand al bekendgemaakt, maar de kritiek op het besluit vanuit Brussel groeit.
De afspraak was dat de Commissie de onderhandelingen zou voeren, niet individuele landen. In november tekende de Commissie een contract met Pfizer/BioNTech voor de levering van 200 miljoen vaccins. In december kwamen er daar nog eens 100 miljoen bij.
Maar Duitsland hield het daar niet bij. Drie Duitse bedrijven die werkten aan een vaccin - BioNTech, Curevac en IDT Biologika - hebben bij elkaar 750 miljoen euro subsidie van de Duitse regering ontvangen. In ruil daarvoor zijn exclusieve garanties besproken.
https://nos.nl/artikel/23(...)ins-dan-rest-eu.html
Heb mij gewoon laten knippen vandaag hoor. Ze doen het gewoon "undercover".quote:
Zie de discussie paar pagina's terug, dat is voorlopig de conclusie omdat er maar voor 3 maanden onderzoeksdata is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:00 schreef TLC het volgende:
Volgens mij ben ik doof aan t worden of zo maar hoorde ik op t journaal nou goed dat de vaccins maar voor 3 maanden bescherming bieden ??
Ik hoop dat je gelijk hebt. Als je die cijfers nu ziet in de UK is het wel zorgwekkend. Wanneer het minder een probleem os dan geschetst zou een deel weer open moeten gaan. Vooral basisscholen, contactberoepen, dierentuinen, pretparken en buitensport.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die variant is ontzettend opgeklopt. In Denemarken is er ook geen andere trend te zien waar die mutatie al dominanter aan het worden is in regio's.
Je zou eerder kunnen zeggen dat falend beleid de grondslag is voor de situatie in de UK, en men dit probeert te verbloemen met een deze mutatie. Niet onze fout hoor!
Die van vorige lockdown reageert niet meer...quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Heb mij gewoon laten knippen vandaag hoor. Ze doen het gewoon "undercover".
Ik zie ook ineens ontzettend veel mensen massages aanbieden via marktplaatsquote:Op woensdag 6 januari 2021 20:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Omdat je nog wel besmet kunt raken en dus anderen kunt besmetten die nog geen vaccin hebben ontvangen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:10 schreef theunderdog het volgende:
Het is mij nog vrij onduidelijk in hoeverre het vaccin je nou echt beschermd. Want men zegt dat je in principe immuun bent voor ongeveer 3 maanden, maar na je vaccinatie moet je je wel nog gewoon aan de maatregelen houden. Hoe werkt dat?
Ben er maar trots op. :’)quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kan gewoon ja, in principe mag je nog gewoon bezoek ontvangen thuis. In principe kan je gewoon je haar laten knippen of een massage geven, want zoiets kan ook prima onder bezoek vallen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zie ook ineens ontzettend veel mensen massages aanbieden via marktplaatsHeb een wilde oud en nieuw achter de rug, dus ik wil even wachten. Maar voor de lockdown eindigt wil ik sowieso wel een keertje langs gaan. Helemaal als ze de lockdown gaan verlengen.
Maar die verhouding zal letterlijk elke dag gunstiger komen te liggen vanaf nu, dus daar kun je dan je afbouw van maatregelen op gaan aanpassen. En normaal gesproken zal het interval tussen het schrappen van maatregelen steeds kleiner kunnen worden naarmate de vaccinatiegraad stijgt en het virus steeds moeilijker nieuwe 'slachtoffers' kan vinden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat je nog wel besmet kunt raken en dus anderen kunt besmetten die nog geen vaccin hebben ontvangen.
Of zoiets...
Nee die moeten dicht blijven, ik kan mij al die mensen nog herinneren die 2 weken na een bezoek aan de kapper dood neervielen.quote:
Nog nooit trots geweest op een kapper bezoek eigenlijk. Voelt vooral lekker fris en kort. Is meer voor mezelf. Dat jij als een sjonnie met een matje over straat wilt gaan moet jij weten.quote:
Het enige wat wél zeker is, is dat je na 2 prikken tot 95% beschermd bent. M.a.w. je hebt tot 95% kans om niet ziek te worden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:10 schreef theunderdog het volgende:
Het is mij nog vrij onduidelijk in hoeverre het vaccin je nou echt beschermd. Want men zegt dat je in principe immuun bent voor ongeveer 3 maanden, maar na je vaccinatie moet je je wel nog gewoon aan de maatregelen houden. Hoe werkt dat?
Precies, ik zal ook weer eens bellen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daarvoor zul je wel eerst zo’n 6-8 miljoen mensen moeten vaccineren toch?quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar die verhouding zal letterlijk elke dag gunstiger komen te liggen vanaf nu, dus daar kun je dan je afbouw van maatregelen op gaan aanpassen. En normaal gesproken zal het interval tussen het schrappen van maatregelen steeds kleiner worden naarmate de vaccinatiegraad stijgt en het virus steeds moeilijker nieuwe 'slachtoffers' kan vinden.
Sjonnie gaat zelf lekker naar kantoor en neemt graag anderen de maat over zondigen tegen de coronaregels.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog nooit trots geweest op een kapper bezoek eigenlijk. Voelt vooral lekker fris en kort. Is meer voor mezelf. Dat jij als een sjonnie met een matje over straat wilt gaan moet jij weten.
Ook daarvoor zal het een dempende werking hebben op de zorg. De enige reden is dat we in lockdown zijn is om de zorg niet te laten omvallen. Het aantal besmettingen kan prima weer oplopen hierna zonder dat we direct in de problemen komen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daarvoor zul je wel eerst zo’n 6-8 miljoen mensen moeten vaccineren toch?
Geen idee wat de exacte cijfers zijn. Alleen dat het virus het steeds moeilijker krijgt straks om mensen te vinden die nog geen afweer hebben (hetzij vaccin, hetzij omdat ze het al een keer hebben gehad). En dat wordt op een gegeven moment een steeds grotere en snellere sneeuwbal in het nadeel van het virus.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verbeter de wereld, begin bij jezelf of zoiets.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Sjonnie gaat zelf lekker naar kantoor en neemt graag anderen de maat over zondigen tegen de coronaregels.
Stuur 'm door naar Hugo.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen idee wat de exacte cijfers zijn. Alleen dat het virus het steeds moeilijker krijgt straks om mensen te vinden die nog geen afweer hebben (hetzij vaccin, hetzij omdat ze het al een keer hebben gehad). En dat wordt op een gegeven moment een steeds grotere en snellere sneeuwbal in het nadeel van het virus.
Edit: nu ik het teruglees, kan Hugo zo deze laatste metafoor overnemen voor zijn volgende persco![]()
Je moet dat toch meer zien als: als 100 mensen zijn gevaccineerd, worden er nog hoogstens 5 ziek?quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het enige wat wél zeker is, is dat je na 2 prikken tot 95% beschermd bent. M.a.w. je hebt tot 95% kans om niet ziek te worden.
Of het vaccin ook iets doet tegen de besmettelijkheid, of jij wel anderen kunt besmetten, dat is nog onbekend.
Bejaarden zijn toch kaalquote:Op woensdag 6 januari 2021 20:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee die moeten dicht blijven, ik kan mij al die mensen nog herinneren die 2 weken na een bezoek aan de kapper dood neervielen.
Bonten noemde bij Nieuwsuur dat de besmettingsaantallen na 30-40% ingeënt te hebben zichtbaar zullen gaan dalen (puur o.b.v. inentingen). Maar hij zei ook dat die Britse variant die drempel flink kan verhogen, tot wel 80%.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
ik snap er niks van dat de slijterij open is en de kapper dicht?quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat dus. Niet gaan kloten nu met te vaccin op komst. Maar iets versoepelen zou toch moeten in de loop van de tijd.
Kappers, winkels, beperkt sport. Dat werk.
Een slijterij verkoopt levensmiddelen. Dat kopje koffie van de kapper telt niet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik snap er niks van dat de slijterij open is en de kapper dicht?
https://ademvrijbijmij.nl/quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog nooit trots geweest op een kapper bezoek eigenlijk. Voelt vooral lekker fris en kort. Is meer voor mezelf. Dat jij als een sjonnie met een matje over straat wilt gaan moet jij weten.
Dat komt op mij toch wat wel vreemd over. Als je bedenkt maar een klein aantal mensen daadwerkelijk erge gezondheidsproblemen krijgt van covid dan kan dat kleine deel van de onbeschermde 20 % ( die echt niet allemaal tegelijk ziek zullen worden )toch niet zoveel overlast geven op de ic's al nu het geval is ?quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bonten noemde bij Nieuwsuur dat de besmettingsaantallen na 30-40% ingeënt te hebben zichtbaar zullen gaan dalen (puur o.b.v. inentingen). Maar hij zei ook dat die Britse variant die drempel flink kan verhogen, tot wel 80%.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)van-de-lockdown.html
Klinkt spannend.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:59 schreef capricia het volgende:
Kun je ook van alles zonder mondkapjes doen.
Het gaat om besmettingsaantallen, hč. Niet over ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat komt op mij toch wat wel vreemd over. Als je bedenkt maar een klein aantal mensen daadwerkelijk erge gezondheidsproblemen krijgt van covid dan kan dat kleine deel van de onbeschermde 20 % ( die echt niet allemaal tegelijk ziek zullen worden )toch niet zoveel overlast geven op de ic's al nu het geval is ?
Dus wacht.. Heel Europa moet solidair met elkaar zijn. Maar, de Duitse voorzitter van de EC die wilde dat alle landen tegelijk van start gingen vond ‘t oke dat Duitsland zei: Yolo, we doen ons eigen ding.quote:
Daar is het in een paar regios 5-7%, maar de groei lijkt er wel exponentieel te zijn., en een daling is omgegaan in een stijging de afgelopen dagen. Geef het nog 2-4 weken en het effect is wel duidelijk in Denemarken.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die variant is ontzettend opgeklopt. In Denemarken is er ook geen andere trend te zien waar die mutatie al dominanter aan het worden is in regio's.
Je zou eerder kunnen zeggen dat falend beleid de grondslag is voor de situatie in de UK, en men dit probeert te verbloemen met een deze mutatie. Niet onze fout hoor!
quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Golfje in oktober vergeleken bij wat ze nu hebben:
[ afbeelding ]
DE drempel van groepsimmuniteit zal wat verhoogd worden, mogelijk tot 80, maar men merkt in de UK nu al het effect van vaccineren in het aantal ziekenhuisopnames onder de 80-plussersquote:Op woensdag 6 januari 2021 21:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat komt op mij toch wat wel vreemd over. Als je bedenkt maar een klein aantal mensen daadwerkelijk erge gezondheidsproblemen krijgt van covid dan kan dat kleine deel van de onbeschermde 20 % ( die echt niet allemaal tegelijk ziek zullen worden )toch niet zoveel overlast geven op de ic's al nu het geval is ?
Of lees ik het verkeerd en heeft hij het over de besmettelijkheid als hij 80% zegt ?
Ik denk dat we al blij mogen zijn dat de grote landen akkoord gingen met die gezamelijke aankoop, anders hadden de kleintjes waarschijnlijk moeten wachten tot nadat de VS, UK, Duitsland, Frankrijk en Italië bevoorraad waren.quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus wacht.. Heel Europa moet solidair met elkaar zijn. Maar, de Duitse voorzitter van de EC die wilde dat alle landen tegelijk van start gingen vond ‘t oke dat Duitsland zei: Yolo, we doen ons eigen ding.
Er daarnaast heeft Duitsland nu een exclusiviteitsdeal waarmee ze mogelijk voorrang op de rest van de wereld hebben?
Als dat echt zo is zou je ze linea recta uit de EU moeten flikkeren, want dan is de EU inderdaad dood.
Duitsland heeft zitten pushen om het via de EU te doen initieel. Nu gaat het henzelf niet snel genoeg, dus gaan ze het zelf los daarvan doen, dat is prima. Maar om dan ook nog een deal te sluiten waardoor je zelfs andere EU burgers benadeelt is wel heel laag naar mijn mening.quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik denk dat we al blij mogen zijn dat de grote landen akkoord gingen met die gezamelijke aankoop, anders hadden de kleintjes waarschijnlijk moeten wachten tot nadat de VS, UK, Duitsland, Frankrijk en Italië bevoorraad waren.
Die indruk heb ik ook met de UK. Volgens worldometers ging het daar gisteren voorbij de 60000 nieuwe gevallen, ondanks de national lockdown en de inmiddels ruim 1 miljoen gevaccineerde Britten ( https://news.sky.com/stor(...)had-the-jab-12179220 )quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
1 miljoen gevaccineerden slaat nog geen deuk in een pakje boter. In de UK wonen ruim 66 miljoen inwoners.quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:44 schreef Nia het volgende:
[..]
Die indruk heb ik ook met de UK. Volgens worldometers ging het daar gisteren voorbij de 60000 nieuwe gevallen, ondanks de national lockdown en de inmiddels ruim 1 miljoen gevaccineerde Britten ( https://news.sky.com/stor(...)had-the-jab-12179220 )
Waar moeten de inwoners daar nu nog hoop uit putten?
Ze zijn ook nog maar een maand geleden begonnen. Gewoon hard doorgaan met zoveel mogelijk mensen te vaccineren.quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
1 miljoen gevaccineerden slaat nog geen deuk in een pakje boter. In de UK wonen ruim 66 miljoen inwoners.
Zij hebben goedkeuring voor AstraZeneca, dus het zal daar ook wel veel harder gaan nu.quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze zijn ook nog maar een maand geleden begonnen. Gewoon hard doorgaan met zoveel mogelijk mensen te vaccineren.
Ja, zodra dat goed gekeurd is zal het zeker hard kunnen gaan, die hebben schijnbaar ook aardige productiecapaciteiten.quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zij hebben goedkeuring voor AstraZeneca, dus het zal daar ook wel veel harder gaan nu.
https://ourworldindata.org/covid-vaccinationsquote:Op woensdag 6 januari 2021 22:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Iemand plaatste van de week een link naar een website waarbij je per land kon zien hoeveel prikken er gezet zijn. Wie helpt mij aan de link?
Ik denk dat De Jonge erachter zit om de aandacht van het vaccineren af te leiden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:36 schreef Molo het volgende:
Het moment dat er iets in de wereld nóg heftiger is en meer aandacht trekt dan een pandemie of een vaccin tegen een pandemie
World's gone mad
Nee joh, wat vergezocht.quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat De Jonge erachter zit om de aandacht van het vaccineren af te leiden.
Lol, bedankt, ik wist niet dat er iets aan de hand was.quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:28 schreef Minimunt het volgende:
Is iedereen verhuist naar het amerika-topic ofzo?
Ik reageer hier toch nog even op.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:21 schreef Mammietje het volgende: [..] Doel je met die 2e nou op mij of op die dokersassistente die het aangaf?!
Wat een onzin zeg, dat je het dan meteen beter weet! Zij gaf aan dat ze veel gebeld werden met allerhande vragen maar dat ze er geen antwoord op konden geven omdat ze zelf nog niet over de benodigde info beschikten. Hoe is dat beter weten? Ik heb het volste vertrouwen erin dat dokters dit prima gaan aanpakken. Heb hier ook nog geen kritiek op huisartsen gelezen. En als zij inmiddels de benodigde info hebben gehad; mooi zo.
![]()
Wij hebben dat in het begin ook gedaan met o.a Oxford vaccin.quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Zullen vast een aantal zijn hier die deze 'eigen natie eerst'-mentaliteit goedkeuren, maar ik vind het dubieus. Zeker aangezien juist Duitsland zo vaak oproept tot Europese samenwerking.
Als dit zo blijft en niet gaat veranderen wordt sowieso Frankrijk heel kwaad, dat gaat Duitsland niet in dank afgenomen worden. Zeker niet als ze daadwerkelijk meer leveringen krijgen dan.quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wij hebben dat in het begin ook gedaan met o.a Oxford vaccin.
Maar deze deal hebben we toen de EU ging inkopen overgedragen.
Ik vind ook dat deze deals naar de EU moeten gaan, want dit riekt naar eigen voordeeltje halen of afgedwongen garanties voor de verkregen subsidies.
Ik denk inderdaad dat de discussie nog niet klaar is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 23:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als dit zo blijft en niet gaat veranderen wordt sowieso Frankrijk heel kwaad, dat gaat Duitsland niet in dank afgenomen worden. Zeker niet als ze daadwerkelijk meer leveringen krijgen dan.
Nouja, als er leveringsproblemen voor anderen zijn zou dat ook zo voor DE zijn. Als dat dan niet voor DE is, hebben ze dus een voordeel aan die exclusiviteit.quote:Op woensdag 6 januari 2021 23:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat de discussie nog niet klaar is.
DE claimt dat de bestellingen pas binnenkomen nadat alle EU vaccins geleverd zijn.
Ik geloof daar weinig van, want ze hebben immers al ruim voldoende om iedereen 2x in te enten met alle EU bestelde vaccins.
quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:53 schreef Momazie het volgende:
[..]
Ik reageer hier toch nog even op.
Na deze post niet meer gelezen.
Ik ben die doktersassistente waar je over spreekt.
A.s. maandagavond hebben we een elearning/webinar. Dat is dus een week later dan de eerste uitnodigingen de deur uit zijn gegaan. Tegelijkertijd zijn wij erachter dat iedereen die nu gevaccineerd wordt met het Pfizer vaccin een vragenlijst krijgt en bij een 'ja' op veel vragen contact op moet nemen met de huisarts om te vragen of ze wel of niet voor die vaccinatie kunnen gaan, terwijl wij nog steeds niet geďnformeerd zijn. Eén van de vragen is: gebruikt u medicatie? Indien iemand dus medicatie gebruikt wordt geacht dat hij of zij eerst contact met ons opnemen... Er zijn miljoenen mensen die medicatie gebruiken!
Het is dus niet alleen het zetten van de vaccinaties maar wij zijn ook een informatiebron terwijl we zelf nog niet geďnformeerd zijn.
Das gewoon niet goed, die conclusie kunnen we toch wel stellen?
Dat geeft niet! Ik had gezien dat je me een aantal keer genoemd had.quote:Op woensdag 6 januari 2021 23:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Ik was je naam vergeten, anders had ik je wel ff getagd.
Dat klinkt niet echt als lekker geregeld. Neem aan dat jullie nu dan ook wel de nodige telefoontjes krijgen? En die kan je dan allemaal volgende week nog eens verwachten? Ben je klaar mee. Komt knullig over ook toch?
Ben wel klein beetje benieuwd, hoe een voorbereiding van griepvaccinatie gemiddeld gaat, dit jaar was er ook nog extra pneumokokken prik voor een kleine groep.quote:Op woensdag 6 januari 2021 23:18 schreef Momazie het volgende:
Ik wil overigens best wel vragen beantwoorden als die er zijn dus stel ze gerust
Kan je wel boos worden maar politici zijn gekozen om boven alles het nationale belang en de eigen bevolking te verdedigen. Ik las dat de bekende schurkenstaten in Oost-Europa nu ook willen dat de landen (lees: West Europa) vaccins gaan afstaan aan de balkan.quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Zullen vast een aantal zijn hier die deze 'eigen natie eerst'-mentaliteit goedkeuren, maar ik vind het dubieus. Zeker aangezien juist Duitsland zo vaak oproept tot Europese samenwerking.
Dat klinkt als flink wat telefoontjes!quote:Op woensdag 6 januari 2021 23:16 schreef Momazie het volgende:
[..]
Dat geeft niet! Ik had gezien dat je me een aantal keer genoemd had.
Het komt inderdaad heel knullig over. Ik kan gewoon geen antwoorden geven behalve dan door mijn eigen research maar dat zeg ik er dan ook vaak bij. Officieel dus nog geen informatie. We krijgen inderdaad wel vragen binnen en het is gewoon niet leuk dat je moet zeggen dat je nog niet geďnformeerd bent.
Wij hebben het al over het concentreren van de covid vaccinaties telefoontjes 2x per dag met bijvoorbeeld een assistente die dat vanuit huis gaat doen of extra komt op de praktijk (extra uren dus). Wat mij betreft geen probleem, hoor, maar de normale huisartsenzorg gaat ook door en daarmee is het normaal al druk genoeg. Dit komt er bovenop en we hopen dat we daar een modus in kunnen vinden uiteindelijk. De wachttijd aan de telefoon zal wel oplopen, dus voor degene die dit nu leest en te maken krijgt met een lange wachttijd aan de telefoon: de assistente zit niet te niksen![]()
Maanden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 23:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben wel klein beetje benieuwd, hoe een voorbereiding van griepvaccinatie gemiddeld gaat, dit jaar was er ook nog extra pneumokokken prik voor een kleine groep.
Hoe snel gaat z'n hele groep er bij jullie praktijk inclusief voorbereiden en bestellen, oproepen, vaccineren, beetje doorheen?
Ik vind vooral die "exclusieve garanties" heel naar klinken. Beetje onder de tafel wat geld toeschuiven en je hebt opeens voorrang. Andere landen kunnen in dit geval niet eens volgen ....quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Ja, die conclusie mag jij gewoon trekken, en terecht ook nog eens. Trek je niks aan van users die vinden dat niemand hier een mening mag hebben als het niet in zijn of haar plaatje past.quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:53 schreef Momazie het volgende:
[..]
Ik reageer hier toch nog even op.
Na deze post niet meer gelezen.
Ik ben die doktersassistente waar je over spreekt.
A.s. maandagavond hebben we een elearning/webinar. Dat is dus een week later dan de eerste uitnodigingen de deur uit zijn gegaan. Tegelijkertijd zijn wij erachter dat iedereen die nu gevaccineerd wordt met het Pfizer vaccin een vragenlijst krijgt en bij een 'ja' op veel vragen contact op moet nemen met de huisarts om te vragen of ze wel of niet voor die vaccinatie kunnen gaan, terwijl wij nog steeds niet geďnformeerd zijn. Eén van de vragen is: gebruikt u medicatie? Indien iemand dus medicatie gebruikt wordt geacht dat hij of zij eerst contact met ons opnemen... Er zijn miljoenen mensen die medicatie gebruiken!
Het is dus niet alleen het zetten van de vaccinaties maar wij zijn ook een informatiebron terwijl we zelf nog niet geďnformeerd zijn.
Das gewoon niet goed, die conclusie kunnen we toch wel stellen?
Godsammequote:Op woensdag 6 januari 2021 22:53 schreef Momazie het volgende:
Tegelijkertijd zijn wij erachter dat iedereen die nu gevaccineerd wordt met het Pfizer vaccin een vragenlijst krijgt en bij een 'ja' op veel vragen contact op moet nemen met de huisarts om te vragen of ze wel of niet voor die vaccinatie kunnen gaan, terwijl wij nog steeds niet geďnformeerd zijn. Eén van de vragen is: gebruikt u medicatie? Indien iemand dus medicatie gebruikt wordt geacht dat hij of zij eerst contact met ons opnemen... Er zijn miljoenen mensen die medicatie gebruiken!
Hoe/waar doe je die research en waar zou die officiële informatie vandaan moeten komen? Want het lijkt me dat er gewoon ook nog heel veel onbekend is, ook bij de fabrikant.quote:Op woensdag 6 januari 2021 23:16 schreef Momazie het volgende:
Ik kan gewoon geen antwoorden geven behalve dan door mijn eigen research maar dat zeg ik er dan ook vaak bij. Officieel dus nog geen informatie.
30-40%? 80%? huh? men roept toch al 9 maanden dat de groepsimmuniteitgrens gewoon 70-80% is? Waar haalt hij die 30-40 vandaan? :/quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bonten noemde bij Nieuwsuur dat de besmettingsaantallen na 30-40% ingeënt te hebben zichtbaar zullen gaan dalen (puur o.b.v. inentingen). Maar hij zei ook dat die Britse variant die drempel flink kan verhogen, tot wel 80%.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)van-de-lockdown.html
Is een glijdende schaal niet een binair ding hč. Dus als er 30% gevaccineerd is zal dat al flinke impact hebben op de verspreidingsmogelijkheden van het virus.quote:Op donderdag 7 januari 2021 00:44 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
30-40%? 80%? huh? men roept toch al 9 maanden dat de groepsimmuniteitgrens gewoon 70-80% is? Waar haalt hij die 30-40 vandaan? :/
Ah ja, okay, die 60-70 (nu misschien 80)% is idd vooral de 1,5m en alle andere beperkingen opgeheven kunnen worden. Daarvoor zal het idd al een verschil maken, ik ben zelf gewoon nogal op dat laatste punt gefixeerd omdat ik daar naar uitkijk XDquote:Op donderdag 7 januari 2021 01:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is een glijdende schaal niet een binair ding hč. Dus als er 30% gevaccineerd is zal dat al flinke impact hebben op de verspreidingsmogelijkheden van het virus.
Ja dan kan je weer naar voetbalwedstrijden of Lowlandsquote:Op donderdag 7 januari 2021 01:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ah ja, okay, die 60-70 (nu misschien 80)% is idd vooral de 1,5m en alle andere beperkingen opgeheven kunnen worden. Daarvoor zal het idd al een verschil maken, ik ben zelf gewoon nogal op dat laatste punt gefixeerd omdat ik daar naar uitkijk XD
Juist twee plekken waar ik nooit geen, maar ik kan weer naar anime events en cosplay meets <3 en voor de festivalgangers en voetbalfans hopelijk dat ja :3 Zal deze zomer nog wel niet lukken though, wordt wel volgend jaar waarschijnlijk :/quote:Op donderdag 7 januari 2021 01:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dan kan je weer naar voetbalwedstrijden of Lowlands
Wat kijk ik daar naar uitquote:Op donderdag 7 januari 2021 01:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dan kan je weer naar voetbalwedstrijden of Lowlands
Neuh.. na de zomer kan dat allemaal weerquote:Op donderdag 7 januari 2021 01:53 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Juist twee plekken waar ik nooit geen, maar ik kan weer naar anime events en cosplay meets <3 en voor de festivalgangers en voetbalfans hopelijk dat ja :3 Zal deze zomer nog wel niet lukken though, wordt wel volgend jaar waarschijnlijk :/
Alleen zijn iig de grote festivals meestal IN de zomer, dus als dat ergens in de tweede helft al kan, wordt het nog volgend jaar. Ook omdat voorbereiden van een groot festival maanden tot een jaar duurt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 01:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Neuh.. na de zomer kan dat allemaal weer
Ik kreeg vandaag nog het verwijt dat dit een negatieve gedachte was. “We moeten positief blijven denken”.quote:Op donderdag 7 januari 2021 01:59 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Alleen zijn iig de grote festivals meestal IN de zomer, dus als dat ergens in de tweede helft al kan, wordt het nog volgend jaar. Ook omdat voorbereiden van een groot festival maanden tot een jaar duurt.
En voor de duidelijkheid: ik bedoel niet zoals afgelopen zomer, ik bedoel zonder 1.5m bullshit, looplijnen, knuffelverboden, en andere beperkingen/ellende. Gewoon zoals 2019. Dat zal wel begin volgend jaar worden denk ik. Also, als je je daar op instelt, kan het alleen maar meevallen!
Haha wat?quote:Op donderdag 7 januari 2021 02:34 schreef leolinedance het volgende: