abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197251024
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is niet of alles dicht of alles open. Je kunt best her en der wat dingen open stellen als het hier allemaal de goede kant op gaat.

Een festival is wat anders dan een bieb of een kapper weer openen. Nu alles nog 3 maanden dicht laten is het betere sloopwerk van je maatschappij.
Dat dus. Niet gaan kloten nu met te vaccin op komst. Maar iets versoepelen zou toch moeten in de loop van de tijd.

Kappers, winkels, beperkt sport. Dat werk.
zie email 27 oktober
pi_197251031
Hoe groot is de kans dat er een straatverbod komt? Of bedoelen ze met strenger dingen als drogisterijen sluiten?
pi_197251043
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat dus. Niet gaan kloten nu met te vaccin op komst. Maar iets versoepelen zou toch moeten in de loop van de tijd.

Vooral de kappers, gvd
pi_197251061
Volgens mij ben ik doof aan t worden of zo maar hoorde ik op t journaal nou goed dat de vaccins maar voor 3 maanden bescherming bieden ??
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Redactie Frontpage woensdag 6 januari 2021 @ 20:00:26 #209
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_197251066
quote:
Duitsland bestelt veel meer vaccins dan rest EU
Duitsland bestelde tientallen miljoenen vaccins extra bij Pfizer/BioNTech. Dat werd vorige maand al bekendgemaakt, maar de kritiek op het besluit vanuit Brussel groeit.

De afspraak was dat de Commissie de onderhandelingen zou voeren, niet individuele landen. In november tekende de Commissie een contract met Pfizer/BioNTech voor de levering van 200 miljoen vaccins. In december kwamen er daar nog eens 100 miljoen bij.

Maar Duitsland hield het daar niet bij. Drie Duitse bedrijven die werkten aan een vaccin - BioNTech, Curevac en IDT Biologika - hebben bij elkaar 750 miljoen euro subsidie van de Duitse regering ontvangen. In ruil daarvoor zijn exclusieve garanties besproken.
https://nos.nl/artikel/23(...)ins-dan-rest-eu.html
Lekker bezig :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_197251077
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:59 schreef Black_Phillip het volgende:

[..]

Vooral de kappers, gvd
Heb mij gewoon laten knippen vandaag hoor. Ze doen het gewoon "undercover".
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 6 januari 2021 @ 20:01:47 #211
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197251095
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:00 schreef TLC het volgende:
Volgens mij ben ik doof aan t worden of zo maar hoorde ik op t journaal nou goed dat de vaccins maar voor 3 maanden bescherming bieden ??
Zie de discussie paar pagina's terug, dat is voorlopig de conclusie omdat er maar voor 3 maanden onderzoeksdata is.
pi_197251143
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Die variant is ontzettend opgeklopt. In Denemarken is er ook geen andere trend te zien waar die mutatie al dominanter aan het worden is in regio's.

Je zou eerder kunnen zeggen dat falend beleid de grondslag is voor de situatie in de UK, en men dit probeert te verbloemen met een deze mutatie. Niet onze fout hoor!
Ik hoop dat je gelijk hebt. Als je die cijfers nu ziet in de UK is het wel zorgwekkend. Wanneer het minder een probleem os dan geschetst zou een deel weer open moeten gaan. Vooral basisscholen, contactberoepen, dierentuinen, pretparken en buitensport.
pi_197251247
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Die van vorige lockdown reageert niet meer...
pi_197251316
Het is mij nog vrij onduidelijk in hoeverre het vaccin je nou echt beschermd. Want men zegt dat je in principe immuun bent voor ongeveer 3 maanden, maar na je vaccinatie moet je je wel nog gewoon aan de maatregelen houden. Hoe werkt dat?
pi_197251337
quote:

[..]

Ik zie ook ineens ontzettend veel mensen massages aanbieden via marktplaats :) Heb een wilde oud en nieuw achter de rug, dus ik wil even wachten. Maar voor de lockdown eindigt wil ik sowieso wel een keertje langs gaan. Helemaal als ze de lockdown gaan verlengen.
pi_197251353
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:10 schreef theunderdog het volgende:
Het is mij nog vrij onduidelijk in hoeverre het vaccin je nou echt beschermd. Want men zegt dat je in principe immuun bent voor ongeveer 3 maanden, maar na je vaccinatie moet je je wel nog gewoon aan de maatregelen houden. Hoe werkt dat?
Omdat je nog wel besmet kunt raken en dus anderen kunt besmetten die nog geen vaccin hebben ontvangen.

Of zoiets...
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197251373
quote:

[..]

Ben er maar trots op. :’)
pi_197251414
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik zie ook ineens ontzettend veel mensen massages aanbieden via marktplaats :) Heb een wilde oud en nieuw achter de rug, dus ik wil even wachten. Maar voor de lockdown eindigt wil ik sowieso wel een keertje langs gaan. Helemaal als ze de lockdown gaan verlengen.
Kan gewoon ja, in principe mag je nog gewoon bezoek ontvangen thuis. In principe kan je gewoon je haar laten knippen of een massage geven, want zoiets kan ook prima onder bezoek vallen.
  woensdag 6 januari 2021 @ 20:15:04 #219
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197251441
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Omdat je nog wel besmet kunt raken en dus anderen kunt besmetten die nog geen vaccin hebben ontvangen.

Of zoiets...
Maar die verhouding zal letterlijk elke dag gunstiger komen te liggen vanaf nu, dus daar kun je dan je afbouw van maatregelen op gaan aanpassen. En normaal gesproken zal het interval tussen het schrappen van maatregelen steeds kleiner kunnen worden naarmate de vaccinatiegraad stijgt en het virus steeds moeilijker nieuwe 'slachtoffers' kan vinden.
pi_197251457
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:59 schreef Black_Phillip het volgende:

[..]

Vooral de kappers, gvd
Nee die moeten dicht blijven, ik kan mij al die mensen nog herinneren die 2 weken na een bezoek aan de kapper dood neervielen.
pi_197251461
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ben er maar trots op. :’)
Nog nooit trots geweest op een kapper bezoek eigenlijk. Voelt vooral lekker fris en kort. Is meer voor mezelf. Dat jij als een sjonnie met een matje over straat wilt gaan moet jij weten.
  woensdag 6 januari 2021 @ 20:16:32 #222
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197251476
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:10 schreef theunderdog het volgende:
Het enige wat wél zeker is, is dat je na 2 prikken tot 95% beschermd bent. M.a.w. je hebt tot 95% kans om niet ziek te worden.

Of het vaccin ook iets doet tegen de besmettelijkheid, of jij wel anderen kunt besmetten, dat is nog onbekend.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197251479
quote:

[..]

Precies, ik zal ook weer eens bellen.
pi_197251481
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar die verhouding zal letterlijk elke dag gunstiger komen te liggen vanaf nu, dus daar kun je dan je afbouw van maatregelen op gaan aanpassen. En normaal gesproken zal het interval tussen het schrappen van maatregelen steeds kleiner worden naarmate de vaccinatiegraad stijgt en het virus steeds moeilijker nieuwe 'slachtoffers' kan vinden.
Daarvoor zul je wel eerst zo’n 6-8 miljoen mensen moeten vaccineren toch?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197251512
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nog nooit trots geweest op een kapper bezoek eigenlijk. Voelt vooral lekker fris en kort. Is meer voor mezelf. Dat jij als een sjonnie met een matje over straat wilt gaan moet jij weten.
Sjonnie gaat zelf lekker naar kantoor en neemt graag anderen de maat over zondigen tegen de coronaregels.
pi_197251525
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ook daarvoor zal het een dempende werking hebben op de zorg. De enige reden is dat we in lockdown zijn is om de zorg niet te laten omvallen. Het aantal besmettingen kan prima weer oplopen hierna zonder dat we direct in de problemen komen.
  woensdag 6 januari 2021 @ 20:20:16 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197251557
quote:

[..]

Geen idee wat de exacte cijfers zijn. Alleen dat het virus het steeds moeilijker krijgt straks om mensen te vinden die nog geen afweer hebben (hetzij vaccin, hetzij omdat ze het al een keer hebben gehad). En dat wordt op een gegeven moment een steeds grotere en snellere sneeuwbal in het nadeel van het virus.

Edit: nu ik het teruglees, kan Hugo zo deze laatste metafoor overnemen voor zijn volgende persco :P
pi_197251598
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:18 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Sjonnie gaat zelf lekker naar kantoor en neemt graag anderen de maat over zondigen tegen de coronaregels.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf of zoiets.
  woensdag 6 januari 2021 @ 20:24:26 #229
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197251666
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Geen idee wat de exacte cijfers zijn. Alleen dat het virus het steeds moeilijker krijgt straks om mensen te vinden die nog geen afweer hebben (hetzij vaccin, hetzij omdat ze het al een keer hebben gehad). En dat wordt op een gegeven moment een steeds grotere en snellere sneeuwbal in het nadeel van het virus.

Edit: nu ik het teruglees, kan Hugo zo deze laatste metafoor overnemen voor zijn volgende persco :P
Stuur 'm door naar Hugo.
Dan mag je straks als beloning een paar schoenen uitzoeken bij Hugo's Schoenenboutique Chez Hugo :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197251698
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het enige wat wél zeker is, is dat je na 2 prikken tot 95% beschermd bent. M.a.w. je hebt tot 95% kans om niet ziek te worden.

Of het vaccin ook iets doet tegen de besmettelijkheid, of jij wel anderen kunt besmetten, dat is nog onbekend.
Je moet dat toch meer zien als: als 100 mensen zijn gevaccineerd, worden er nog hoogstens 5 ziek?
pi_197251736
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:15 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Nee die moeten dicht blijven, ik kan mij al die mensen nog herinneren die 2 weken na een bezoek aan de kapper dood neervielen.
Bejaarden zijn toch kaal
pi_197252471
quote:

[..]

Bonten noemde bij Nieuwsuur dat de besmettingsaantallen na 30-40% ingeënt te hebben zichtbaar zullen gaan dalen (puur o.b.v. inentingen). Maar hij zei ook dat die Britse variant die drempel flink kan verhogen, tot wel 80%.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)van-de-lockdown.html
pi_197252544
Nog nieuws over de UK? Heb de hele dag niet kunnen kijken.
pi_197252618
Golfje in oktober vergeleken bij wat ze nu hebben:
  woensdag 6 januari 2021 @ 20:55:35 #235
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_197252646
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

ik snap er niks van dat de slijterij open is en de kapper dicht?
pi_197252711
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik snap er niks van dat de slijterij open is en de kapper dicht?
Een slijterij verkoopt levensmiddelen. Dat kopje koffie van de kapper telt niet.
  Moderator woensdag 6 januari 2021 @ 20:59:14 #237
236264 crew  capricia
pi_197252767
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

https://ademvrijbijmij.nl/

Kun je ook van alles zonder mondkapjes doen. Incl kapper.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 6 januari 2021 @ 21:01:28 #238
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197252841
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Bonten noemde bij Nieuwsuur dat de besmettingsaantallen na 30-40% ingeënt te hebben zichtbaar zullen gaan dalen (puur o.b.v. inentingen). Maar hij zei ook dat die Britse variant die drempel flink kan verhogen, tot wel 80%.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)van-de-lockdown.html
Dat komt op mij toch wat wel vreemd over. Als je bedenkt maar een klein aantal mensen daadwerkelijk erge gezondheidsproblemen krijgt van covid dan kan dat kleine deel van de onbeschermde 20 % ( die echt niet allemaal tegelijk ziek zullen worden )toch niet zoveel overlast geven op de ic's al nu het geval is ?
Of lees ik het verkeerd en heeft hij het over de besmettelijkheid als hij 80% zegt ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197252868
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:59 schreef capricia het volgende:
Kun je ook van alles zonder mondkapjes doen.
Klinkt spannend. :D
pi_197252890
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat komt op mij toch wat wel vreemd over. Als je bedenkt maar een klein aantal mensen daadwerkelijk erge gezondheidsproblemen krijgt van covid dan kan dat kleine deel van de onbeschermde 20 % ( die echt niet allemaal tegelijk ziek zullen worden )toch niet zoveel overlast geven op de ic's al nu het geval is ?
Het gaat om besmettingsaantallen, hč. Niet over ziekenhuisopnames.
pi_197253235
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:00 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Lekker bezig :')
Dus wacht.. Heel Europa moet solidair met elkaar zijn. Maar, de Duitse voorzitter van de EC die wilde dat alle landen tegelijk van start gingen vond ‘t oke dat Duitsland zei: Yolo, we doen ons eigen ding.

Er daarnaast heeft Duitsland nu een exclusiviteitsdeal waarmee ze mogelijk voorrang op de rest van de wereld hebben?

Als dat echt zo is zou je ze linea recta uit de EU moeten flikkeren, want dan is de EU inderdaad dood.
pi_197253825
Is iedereen verhuist naar het amerika-topic ofzo?
pi_197253913
quote:

[..]

Die variant is ontzettend opgeklopt. In Denemarken is er ook geen andere trend te zien waar die mutatie al dominanter aan het worden is in regio's.

Je zou eerder kunnen zeggen dat falend beleid de grondslag is voor de situatie in de UK, en men dit probeert te verbloemen met een deze mutatie. Niet onze fout hoor!
Daar is het in een paar regios 5-7%, maar de groei lijkt er wel exponentieel te zijn., en een daling is omgegaan in een stijging de afgelopen dagen. Geef het nog 2-4 weken en het effect is wel duidelijk in Denemarken.

Ik woon in de UK en was afgelopen 3 weken in NL, er is echt niet veel verschil in hoe men zich gedraagt, en de UK is stricter in beleid geweest dan Nederland. Deze variant is gewoon besmettelijker en Nederland zal er niet aan kunnen ontkomen, maar zou wel de impact ervan een aantal weken of maanden uit kunnen stellen, tijd die je kan gebruiken om honderdduizenden mensen per week te vaccineren.
Het OMT/GGD/RIVM lijken vooralsnog heel laks met deze mutatie om te gaan. Waarom niet meer sequencen om te kijken hoe veel er al is, en hoe snel het is toegenomen over afgelopen weken (als je die samples nog hebt), dan kun je voorbereidingen treffen en ook maatregelen treffen die de impact ervan uitstellen maar die weinig impact op de samenleving heeft. Zoals in Duitsland, mensen uit het buitenland 2x testen binnen 5 dagen na aankomst, ook als de eerste test negatief is, intensiever sequencen en gedetecteerde gevallen met prioriteit opvolgen met contact tracing.
pi_197253997
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Golfje in oktober vergeleken bij wat ze nu hebben:
[ afbeelding ]
:{
pi_197254058
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Of lees ik het verkeerd en heeft hij het over de besmettelijkheid als hij 80% zegt ?
DE drempel van groepsimmuniteit zal wat verhoogd worden, mogelijk tot 80, maar men merkt in de UK nu al het effect van vaccineren in het aantal ziekenhuisopnames onder de 80-plussers
  woensdag 6 januari 2021 @ 21:38:39 #246
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197254214
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dus wacht.. Heel Europa moet solidair met elkaar zijn. Maar, de Duitse voorzitter van de EC die wilde dat alle landen tegelijk van start gingen vond ‘t oke dat Duitsland zei: Yolo, we doen ons eigen ding.

Er daarnaast heeft Duitsland nu een exclusiviteitsdeal waarmee ze mogelijk voorrang op de rest van de wereld hebben?

Als dat echt zo is zou je ze linea recta uit de EU moeten flikkeren, want dan is de EU inderdaad dood.
Ik denk dat we al blij mogen zijn dat de grote landen akkoord gingen met die gezamelijke aankoop, anders hadden de kleintjes waarschijnlijk moeten wachten tot nadat de VS, UK, Duitsland, Frankrijk en Italië bevoorraad waren.
are we infinite or am I alone
pi_197254283
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik denk dat we al blij mogen zijn dat de grote landen akkoord gingen met die gezamelijke aankoop, anders hadden de kleintjes waarschijnlijk moeten wachten tot nadat de VS, UK, Duitsland, Frankrijk en Italië bevoorraad waren.
Duitsland heeft zitten pushen om het via de EU te doen initieel. Nu gaat het henzelf niet snel genoeg, dus gaan ze het zelf los daarvan doen, dat is prima. Maar om dan ook nog een deal te sluiten waardoor je zelfs andere EU burgers benadeelt is wel heel laag naar mijn mening.
pi_197254413
quote:

[..]

Die indruk heb ik ook met de UK. Volgens worldometers ging het daar gisteren voorbij de 60000 nieuwe gevallen, ondanks de national lockdown en de inmiddels ruim 1 miljoen gevaccineerde Britten ( https://news.sky.com/stor(...)had-the-jab-12179220 )
Waar moeten de inwoners daar nu nog hoop uit putten?
pi_197254511
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:44 schreef Nia het volgende:

[..]

Die indruk heb ik ook met de UK. Volgens worldometers ging het daar gisteren voorbij de 60000 nieuwe gevallen, ondanks de national lockdown en de inmiddels ruim 1 miljoen gevaccineerde Britten ( https://news.sky.com/stor(...)had-the-jab-12179220 )
Waar moeten de inwoners daar nu nog hoop uit putten?
1 miljoen gevaccineerden slaat nog geen deuk in een pakje boter. In de UK wonen ruim 66 miljoen inwoners.
  woensdag 6 januari 2021 @ 21:57:38 #250
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197254856
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

1 miljoen gevaccineerden slaat nog geen deuk in een pakje boter. In de UK wonen ruim 66 miljoen inwoners.
Ze zijn ook nog maar een maand geleden begonnen. Gewoon hard doorgaan met zoveel mogelijk mensen te vaccineren.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197255184
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:57 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ze zijn ook nog maar een maand geleden begonnen. Gewoon hard doorgaan met zoveel mogelijk mensen te vaccineren.
Zij hebben goedkeuring voor AstraZeneca, dus het zal daar ook wel veel harder gaan nu.
pi_197256118
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 22:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Zij hebben goedkeuring voor AstraZeneca, dus het zal daar ook wel veel harder gaan nu.
Ja, zodra dat goed gekeurd is zal het zeker hard kunnen gaan, die hebben schijnbaar ook aardige productiecapaciteiten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197256154
Iemand plaatste van de week een link naar een website waarbij je per land kon zien hoeveel prikken er gezet zijn. Wie helpt mij aan de link? :)
  woensdag 6 januari 2021 @ 22:36:09 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197256184
Het moment dat er iets in de wereld nķg heftiger is en meer aandacht trekt dan een pandemie of een vaccin tegen een pandemie

World's gone mad *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197256209
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 22:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Iemand plaatste van de week een link naar een website waarbij je per land kon zien hoeveel prikken er gezet zijn. Wie helpt mij aan de link? :)
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')