abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197255184
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:57 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ze zijn ook nog maar een maand geleden begonnen. Gewoon hard doorgaan met zoveel mogelijk mensen te vaccineren.
Zij hebben goedkeuring voor AstraZeneca, dus het zal daar ook wel veel harder gaan nu.
pi_197256118
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 22:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Zij hebben goedkeuring voor AstraZeneca, dus het zal daar ook wel veel harder gaan nu.
Ja, zodra dat goed gekeurd is zal het zeker hard kunnen gaan, die hebben schijnbaar ook aardige productiecapaciteiten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197256154
Iemand plaatste van de week een link naar een website waarbij je per land kon zien hoeveel prikken er gezet zijn. Wie helpt mij aan de link? :)
  woensdag 6 januari 2021 @ 22:36:09 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197256184
Het moment dat er iets in de wereld nóg heftiger is en meer aandacht trekt dan een pandemie of een vaccin tegen een pandemie

World's gone mad *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197256209
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 22:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Iemand plaatste van de week een link naar een website waarbij je per land kon zien hoeveel prikken er gezet zijn. Wie helpt mij aan de link? :)
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197256237
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 22:36 schreef Molo het volgende:
Het moment dat er iets in de wereld nóg heftiger is en meer aandacht trekt dan een pandemie of een vaccin tegen een pandemie

World's gone mad *O*
Ik denk dat De Jonge erachter zit om de aandacht van het vaccineren af te leiden.
pi_197256455
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk dat De Jonge erachter zit om de aandacht van het vaccineren af te leiden.
Nee joh, wat vergezocht.

De Trump aanhangers zijn geactiveerd door 5g, de chips zijn door de Chinezen in het bleekwater gestopt. Duh.
  woensdag 6 januari 2021 @ 22:45:50 #258
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197256507
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:28 schreef Minimunt het volgende:
Is iedereen verhuist naar het amerika-topic ofzo?
Lol, bedankt, ik wist niet dat er iets aan de hand was.
are we infinite or am I alone
pi_197256534
https://nos.nl/artikel/23(...)ins-dan-rest-eu.html

Zullen vast een aantal zijn hier die deze 'eigen natie eerst'-mentaliteit goedkeuren, maar ik vind het dubieus. Zeker aangezien juist Duitsland zo vaak oproept tot Europese samenwerking.
pi_197256693
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:21 schreef Mammietje het volgende: [..] Doel je met die 2e nou op mij of op die dokersassistente die het aangaf?! :? Wat een onzin zeg, dat je het dan meteen beter weet! Zij gaf aan dat ze veel gebeld werden met allerhande vragen maar dat ze er geen antwoord op konden geven omdat ze zelf nog niet over de benodigde info beschikten. Hoe is dat beter weten? Ik heb het volste vertrouwen erin dat dokters dit prima gaan aanpakken. Heb hier ook nog geen kritiek op huisartsen gelezen. En als zij inmiddels de benodigde info hebben gehad; mooi zo. ^O^
Ik reageer hier toch nog even op.
Na deze post niet meer gelezen.
Ik ben die doktersassistente waar je over spreekt.

A.s. maandagavond hebben we een elearning/webinar. Dat is dus een week later dan de eerste uitnodigingen de deur uit zijn gegaan. Tegelijkertijd zijn wij erachter dat iedereen die nu gevaccineerd wordt met het Pfizer vaccin een vragenlijst krijgt en bij een 'ja' op veel vragen contact op moet nemen met de huisarts om te vragen of ze wel of niet voor die vaccinatie kunnen gaan, terwijl wij nog steeds niet geïnformeerd zijn. Eén van de vragen is: gebruikt u medicatie? Indien iemand dus medicatie gebruikt wordt geacht dat hij of zij eerst contact met ons opneemt... Er zijn miljoenen mensen die medicatie gebruiken!

Het is dus niet alleen het zetten van de vaccinaties maar wij zijn ook een informatiebron terwijl we zelf nog niet geïnformeerd zijn.

Das gewoon niet goed, die conclusie kunnen we toch wel stellen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Momazie op 07-01-2021 00:20:53 ]
pi_197256836
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:

Zullen vast een aantal zijn hier die deze 'eigen natie eerst'-mentaliteit goedkeuren, maar ik vind het dubieus. Zeker aangezien juist Duitsland zo vaak oproept tot Europese samenwerking.
Wij hebben dat in het begin ook gedaan met o.a Oxford vaccin.
Maar deze deal hebben we toen de EU ging inkopen overgedragen.

Ik vind ook dat deze deals naar de EU moeten gaan, want dit riekt naar eigen voordeeltje halen of afgedwongen garanties voor de verkregen subsidies.
pi_197256867
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 22:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wij hebben dat in het begin ook gedaan met o.a Oxford vaccin.
Maar deze deal hebben we toen de EU ging inkopen overgedragen.

Ik vind ook dat deze deals naar de EU moeten gaan, want dit riekt naar eigen voordeeltje halen of afgedwongen garanties voor de verkregen subsidies.
Als dit zo blijft en niet gaat veranderen wordt sowieso Frankrijk heel kwaad, dat gaat Duitsland niet in dank afgenomen worden. Zeker niet als ze daadwerkelijk meer leveringen krijgen dan.
pi_197256929
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 23:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als dit zo blijft en niet gaat veranderen wordt sowieso Frankrijk heel kwaad, dat gaat Duitsland niet in dank afgenomen worden. Zeker niet als ze daadwerkelijk meer leveringen krijgen dan.
Ik denk inderdaad dat de discussie nog niet klaar is.

DE claimt dat de bestellingen pas binnenkomen nadat alle EU vaccins geleverd zijn.
Ik geloof daar weinig van, want ze hebben immers al ruim voldoende om iedereen 2x in te enten met alle EU bestelde vaccins.
pi_197256979
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 23:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat de discussie nog niet klaar is.

DE claimt dat de bestellingen pas binnenkomen nadat alle EU vaccins geleverd zijn.
Ik geloof daar weinig van, want ze hebben immers al ruim voldoende om iedereen 2x in te enten met alle EU bestelde vaccins.
Nouja, als er leveringsproblemen voor anderen zijn zou dat ook zo voor DE zijn. Als dat dan niet voor DE is, hebben ze dus een voordeel aan die exclusiviteit.

Dan laten ze dus hun eigen buurlanden, buurlanden die onderdeel van dezelfde EU zijn stikken. Indien dat echt zo is zou dat wel een pijnlijk punt voor de EU worden.
pi_197257059
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 22:53 schreef Momazie het volgende:

[..]

A.s. maandagavond hebben we een elearning/webinar. Dat is dus een week later dan de eerste uitnodigingen de deur uit zijn gegaan. Tegelijkertijd zijn wij erachter dat iedereen die nu gevaccineerd wordt met het Pfizer vaccin een vragenlijst krijgt en bij een 'ja' op veel vragen contact op moet nemen met de huisarts om te vragen of ze wel of niet voor die vaccinatie kunnen gaan, terwijl wij nog steeds niet geïnformeerd zijn. Eén van de vragen is: gebruikt u medicatie? Indien iemand dus medicatie gebruikt wordt geacht dat hij of zij eerst contact met ons opnemen... Er zijn miljoenen mensen die medicatie gebruiken!

Het is dus niet alleen het zetten van de vaccinaties maar wij zijn ook een informatiebron terwijl we zelf nog niet geïnformeerd zijn.

_O_
Ik was je naam vergeten :@ , anders had ik je wel ff getagd.

Dat klinkt niet echt als lekker geregeld. Neem aan dat jullie nu dan ook wel de nodige telefoontjes krijgen? En die kan je dan allemaal volgende week nog eens verwachten? Ben je klaar mee. Komt knullig over ook toch?
pi_197257247
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 23:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

_O_
Ik was je naam vergeten :@ , anders had ik je wel ff getagd.

Dat klinkt niet echt als lekker geregeld. Neem aan dat jullie nu dan ook wel de nodige telefoontjes krijgen? En die kan je dan allemaal volgende week nog eens verwachten? Ben je klaar mee. Komt knullig over ook toch?
Dat geeft niet! Ik had gezien dat je me een aantal keer genoemd had.

Het komt inderdaad heel knullig over. Ik kan gewoon geen antwoorden geven behalve dan door mijn eigen research maar dat zeg ik er dan ook vaak bij. Officieel dus nog geen informatie. We krijgen inderdaad wel vragen binnen en het is gewoon niet leuk dat je moet zeggen dat je nog niet geïnformeerd bent.

Wij hebben het al over het concentreren van de covid vaccinaties telefoontjes 2x per dag met bijvoorbeeld een assistente die dat vanuit huis gaat doen of extra komt op de praktijk (extra uren dus). Wat mij betreft geen probleem, hoor, maar de normale huisartsenzorg gaat ook door en daarmee is het normaal al druk genoeg. Dit komt er bovenop en we hopen dat we daar een modus in kunnen vinden uiteindelijk. De wachttijd aan de telefoon zal wel oplopen, dus voor degene die dit nu leest en te maken krijgt met een lange wachttijd aan de telefoon: de assistente zit niet te niksen :'( ;)
pi_197257302
Ik wil overigens best wel vragen beantwoorden als die er zijn dus stel ze gerust :)
pi_197257377
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 23:18 schreef Momazie het volgende:
Ik wil overigens best wel vragen beantwoorden als die er zijn dus stel ze gerust :)
Ben wel klein beetje benieuwd, hoe een voorbereiding van griepvaccinatie gemiddeld gaat, dit jaar was er ook nog extra pneumokokken prik voor een kleine groep.

Hoe snel gaat z'n hele groep er bij jullie praktijk inclusief voorbereiden en bestellen, oproepen, vaccineren, beetje doorheen?
pi_197257880
quote:

Kan je wel boos worden maar politici zijn gekozen om boven alles het nationale belang en de eigen bevolking te verdedigen. Ik las dat de bekende schurkenstaten in Oost-Europa nu ook willen dat de landen (lees: West Europa) vaccins gaan afstaan aan de balkan.

Totaal gestoord om in zo'n grote crisis te denken dat alle andere landen zich netjes aan de regels zullen houden.
pi_197257883
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 23:16 schreef Momazie het volgende:

[..]

Dat geeft niet! Ik had gezien dat je me een aantal keer genoemd had.

Het komt inderdaad heel knullig over. Ik kan gewoon geen antwoorden geven behalve dan door mijn eigen research maar dat zeg ik er dan ook vaak bij. Officieel dus nog geen informatie. We krijgen inderdaad wel vragen binnen en het is gewoon niet leuk dat je moet zeggen dat je nog niet geïnformeerd bent.

Wij hebben het al over het concentreren van de covid vaccinaties telefoontjes 2x per dag met bijvoorbeeld een assistente die dat vanuit huis gaat doen of extra komt op de praktijk (extra uren dus). Wat mij betreft geen probleem, hoor, maar de normale huisartsenzorg gaat ook door en daarmee is het normaal al druk genoeg. Dit komt er bovenop en we hopen dat we daar een modus in kunnen vinden uiteindelijk. De wachttijd aan de telefoon zal wel oplopen, dus voor degene die dit nu leest en te maken krijgt met een lange wachttijd aan de telefoon: de assistente zit niet te niksen :'( ;)
Dat klinkt als flink wat telefoontjes! :X
En ja, het komt natuurlijk allemaal nog eens bij het gewone werk. Succes daarmee komende tijd.
@Predator40

Goeie vraag @_serial_
pi_197257917
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 23:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ben wel klein beetje benieuwd, hoe een voorbereiding van griepvaccinatie gemiddeld gaat, dit jaar was er ook nog extra pneumokokken prik voor een kleine groep.

Hoe snel gaat z'n hele groep er bij jullie praktijk inclusief voorbereiden en bestellen, oproepen, vaccineren, beetje doorheen?
Maanden.

Voorbereiden is: wie komen er voor in aanmerking? Gelukkig kunnen we dat in ons systeem uitdraaien en was dat bij de pneumokokken vrij duidelijk, maar die lijst gaan we nog wel bij langs. Missen we iemand? Staat er iemand op die niet in aanmerking zou komen? Dat is stap 1. Dit wordt vaak in juli/augustus gedaan. Je wil het ook niet veel eerder doen, vanwege diagnoses die daarna nog gesteld kunnen worden of bijvoorbeeld mensen die overlijden waarbij je geen uitnodiging meer wil sturen en zo nog andere dingen. Hier worden ook vaak de benodigdheden besteld zoals naalden en pleisters.

Bestellen: dit wordt dan vaak juli/augustus, uiterlijk begin sept gedaan. Hier wordt een inschatting gemaakt van hoeveel vaccins je gaat zetten want als je een percentage te veel besteld krijg je een 'boete'

In september wordt de brief opgesteld. Deze wordt verstuurd naar een extern bureau die het voor ons verzend naar de patiënt ongeveer 2-3 weken voor de vaccinatiedatum.

Vaccineren van de griepvaccinaties betekent praktijk een middag dicht, en dit moet afgestemd worden met andere praktijken in dezelfde huisartsengroep zodat er waarneming is. Meestal gebeuren de vaccinaties tussen midden oktober en midden november. Daarna nog alle mensen die niet kunnen of ziek waren of geen tijd willen maken.... , die gaan dan de tijd daarna nog gevaccineerd worden. De laatste vaccinatie zetten we vaak in januari. De grote groep op de vaccinatiedatum bestaat vaak uit 450-500 mensen, in totaal vacinneren we er dan 800. We hebben ongeveer 3200 patiënten.

Registreren: alle vaccinaties moeten geregistreerd worden. Nu krijgt iedereen een brief voor de griepvaccinatie met een barcode erop, dus dat neemt vaak maar een paar uurtjes in beslag. Of dat met covid vaccinatie ook zo is weten we nog niet.

Tussendoor nog de thuisvaccinaties, dat kost veel tijd.

Dit jaar was de voorbereiding veel ingewikkelder ivm covid en de afstand die we in de praktijk niet kunnen garanderen bij een grootschalige vaccinatieprogramma. We hebben het dus in de sporthal gedaan, meerdere middagen ipv één en daarna ook nog een ochtend. Dat betekent gewoon praktijk aantal dagdelen niet bereikbaar. Daarnaast kunnen we tussendoor in onze spreekuren niet veel vaccinaties plannen vanwege de afstand in de wachtkamer.

Ik hoop dat ik je vraag een beetje heb beantwoord.
We zijn normaal dus maanden bezig met het proces en we vertrouwen erop dat het nu veel sneller kan, maar het is meer dan alleen spuit erin en klaar.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 januari 2021 @ 23:55:27 #272
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197258035
quote:

Ik vind vooral die "exclusieve garanties" heel naar klinken. Beetje onder de tafel wat geld toeschuiven en je hebt opeens voorrang. Andere landen kunnen in dit geval niet eens volgen ....
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 januari 2021 @ 23:57:27 #273
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197258074
quote:

[..]

A.s. maandagavond hebben we een elearning/webinar. Dat is dus een week later dan de eerste uitnodigingen de deur uit zijn gegaan. Tegelijkertijd zijn wij erachter dat iedereen die nu gevaccineerd wordt met het Pfizer vaccin een vragenlijst krijgt en bij een 'ja' op veel vragen contact op moet nemen met de huisarts om te vragen of ze wel of niet voor die vaccinatie kunnen gaan, terwijl wij nog steeds niet geïnformeerd zijn. Eén van de vragen is: gebruikt u medicatie? Indien iemand dus medicatie gebruikt wordt geacht dat hij of zij eerst contact met ons opnemen... Er zijn miljoenen mensen die medicatie gebruiken!

Ja, die conclusie mag jij gewoon trekken, en terecht ook nog eens. Trek je niks aan van users die vinden dat niemand hier een mening mag hebben als het niet in zijn of haar plaatje past.

Bedankt voor het delen ;) en blijf het vooral doen _O_
  Manager PR/Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 00:16:24 #274
269689 crew  Viv
pi_197258412
quote:
Tegelijkertijd zijn wij erachter dat iedereen die nu gevaccineerd wordt met het Pfizer vaccin een vragenlijst krijgt en bij een 'ja' op veel vragen contact op moet nemen met de huisarts om te vragen of ze wel of niet voor die vaccinatie kunnen gaan, terwijl wij nog steeds niet geïnformeerd zijn. Eén van de vragen is: gebruikt u medicatie? Indien iemand dus medicatie gebruikt wordt geacht dat hij of zij eerst contact met ons opnemen... Er zijn miljoenen mensen die medicatie gebruiken!
Godsamme :X

Dat is net als met van die halve gare obscure middeltjes (niet zijnde geneesmiddelen), daarbij staat altijd op de verpakking dat je contact moet opnemen met je arts als je het tijdens de zwangerschap wil gebruiken. Alsof die een medisch handboek over dat ene obscure middeltje heeft klaarliggen. :')

Lekker makkelijk afschuiven richting de arts, is de fabrikant tenminste verlost van die verantwoordelijkheid. _O_
pi_197258590
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 23:16 schreef Momazie het volgende:
Ik kan gewoon geen antwoorden geven behalve dan door mijn eigen research maar dat zeg ik er dan ook vaak bij. Officieel dus nog geen informatie.
Hoe/waar doe je die research en waar zou die officiële informatie vandaan moeten komen? Want het lijkt me dat er gewoon ook nog heel veel onbekend is, ook bij de fabrikant.

En ben je bij twijfel en / of gebrek aan informatie niet verplicht de klant te ontraden dat vaccin te nemen?

Veel succes ermee in ieder geval.

[ Bericht 3% gewijzigd door Wegenbouwer op 07-01-2021 01:22:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')