Zij hebben goedkeuring voor AstraZeneca, dus het zal daar ook wel veel harder gaan nu.quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze zijn ook nog maar een maand geleden begonnen. Gewoon hard doorgaan met zoveel mogelijk mensen te vaccineren.
Ja, zodra dat goed gekeurd is zal het zeker hard kunnen gaan, die hebben schijnbaar ook aardige productiecapaciteiten.quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zij hebben goedkeuring voor AstraZeneca, dus het zal daar ook wel veel harder gaan nu.
https://ourworldindata.org/covid-vaccinationsquote:Op woensdag 6 januari 2021 22:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Iemand plaatste van de week een link naar een website waarbij je per land kon zien hoeveel prikken er gezet zijn. Wie helpt mij aan de link?
Ik denk dat De Jonge erachter zit om de aandacht van het vaccineren af te leiden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:36 schreef Molo het volgende:
Het moment dat er iets in de wereld nóg heftiger is en meer aandacht trekt dan een pandemie of een vaccin tegen een pandemie
World's gone mad
Nee joh, wat vergezocht.quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat De Jonge erachter zit om de aandacht van het vaccineren af te leiden.
Lol, bedankt, ik wist niet dat er iets aan de hand was.quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:28 schreef Minimunt het volgende:
Is iedereen verhuist naar het amerika-topic ofzo?
Ik reageer hier toch nog even op.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:21 schreef Mammietje het volgende: [..] Doel je met die 2e nou op mij of op die dokersassistente die het aangaf?!
Wat een onzin zeg, dat je het dan meteen beter weet! Zij gaf aan dat ze veel gebeld werden met allerhande vragen maar dat ze er geen antwoord op konden geven omdat ze zelf nog niet over de benodigde info beschikten. Hoe is dat beter weten? Ik heb het volste vertrouwen erin dat dokters dit prima gaan aanpakken. Heb hier ook nog geen kritiek op huisartsen gelezen. En als zij inmiddels de benodigde info hebben gehad; mooi zo.
![]()
Wij hebben dat in het begin ook gedaan met o.a Oxford vaccin.quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ins-dan-rest-eu.html
Zullen vast een aantal zijn hier die deze 'eigen natie eerst'-mentaliteit goedkeuren, maar ik vind het dubieus. Zeker aangezien juist Duitsland zo vaak oproept tot Europese samenwerking.
Als dit zo blijft en niet gaat veranderen wordt sowieso Frankrijk heel kwaad, dat gaat Duitsland niet in dank afgenomen worden. Zeker niet als ze daadwerkelijk meer leveringen krijgen dan.quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wij hebben dat in het begin ook gedaan met o.a Oxford vaccin.
Maar deze deal hebben we toen de EU ging inkopen overgedragen.
Ik vind ook dat deze deals naar de EU moeten gaan, want dit riekt naar eigen voordeeltje halen of afgedwongen garanties voor de verkregen subsidies.
Ik denk inderdaad dat de discussie nog niet klaar is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 23:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als dit zo blijft en niet gaat veranderen wordt sowieso Frankrijk heel kwaad, dat gaat Duitsland niet in dank afgenomen worden. Zeker niet als ze daadwerkelijk meer leveringen krijgen dan.
Nouja, als er leveringsproblemen voor anderen zijn zou dat ook zo voor DE zijn. Als dat dan niet voor DE is, hebben ze dus een voordeel aan die exclusiviteit.quote:Op woensdag 6 januari 2021 23:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat de discussie nog niet klaar is.
DE claimt dat de bestellingen pas binnenkomen nadat alle EU vaccins geleverd zijn.
Ik geloof daar weinig van, want ze hebben immers al ruim voldoende om iedereen 2x in te enten met alle EU bestelde vaccins.
quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:53 schreef Momazie het volgende:
[..]
Ik reageer hier toch nog even op.
Na deze post niet meer gelezen.
Ik ben die doktersassistente waar je over spreekt.
A.s. maandagavond hebben we een elearning/webinar. Dat is dus een week later dan de eerste uitnodigingen de deur uit zijn gegaan. Tegelijkertijd zijn wij erachter dat iedereen die nu gevaccineerd wordt met het Pfizer vaccin een vragenlijst krijgt en bij een 'ja' op veel vragen contact op moet nemen met de huisarts om te vragen of ze wel of niet voor die vaccinatie kunnen gaan, terwijl wij nog steeds niet geďnformeerd zijn. Eén van de vragen is: gebruikt u medicatie? Indien iemand dus medicatie gebruikt wordt geacht dat hij of zij eerst contact met ons opnemen... Er zijn miljoenen mensen die medicatie gebruiken!
Het is dus niet alleen het zetten van de vaccinaties maar wij zijn ook een informatiebron terwijl we zelf nog niet geďnformeerd zijn.
Das gewoon niet goed, die conclusie kunnen we toch wel stellen?
Dat geeft niet! Ik had gezien dat je me een aantal keer genoemd had.quote:Op woensdag 6 januari 2021 23:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Ik was je naam vergeten, anders had ik je wel ff getagd.
Dat klinkt niet echt als lekker geregeld. Neem aan dat jullie nu dan ook wel de nodige telefoontjes krijgen? En die kan je dan allemaal volgende week nog eens verwachten? Ben je klaar mee. Komt knullig over ook toch?
Ben wel klein beetje benieuwd, hoe een voorbereiding van griepvaccinatie gemiddeld gaat, dit jaar was er ook nog extra pneumokokken prik voor een kleine groep.quote:Op woensdag 6 januari 2021 23:18 schreef Momazie het volgende:
Ik wil overigens best wel vragen beantwoorden als die er zijn dus stel ze gerust
Kan je wel boos worden maar politici zijn gekozen om boven alles het nationale belang en de eigen bevolking te verdedigen. Ik las dat de bekende schurkenstaten in Oost-Europa nu ook willen dat de landen (lees: West Europa) vaccins gaan afstaan aan de balkan.quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Zullen vast een aantal zijn hier die deze 'eigen natie eerst'-mentaliteit goedkeuren, maar ik vind het dubieus. Zeker aangezien juist Duitsland zo vaak oproept tot Europese samenwerking.
Dat klinkt als flink wat telefoontjes!quote:Op woensdag 6 januari 2021 23:16 schreef Momazie het volgende:
[..]
Dat geeft niet! Ik had gezien dat je me een aantal keer genoemd had.
Het komt inderdaad heel knullig over. Ik kan gewoon geen antwoorden geven behalve dan door mijn eigen research maar dat zeg ik er dan ook vaak bij. Officieel dus nog geen informatie. We krijgen inderdaad wel vragen binnen en het is gewoon niet leuk dat je moet zeggen dat je nog niet geďnformeerd bent.
Wij hebben het al over het concentreren van de covid vaccinaties telefoontjes 2x per dag met bijvoorbeeld een assistente die dat vanuit huis gaat doen of extra komt op de praktijk (extra uren dus). Wat mij betreft geen probleem, hoor, maar de normale huisartsenzorg gaat ook door en daarmee is het normaal al druk genoeg. Dit komt er bovenop en we hopen dat we daar een modus in kunnen vinden uiteindelijk. De wachttijd aan de telefoon zal wel oplopen, dus voor degene die dit nu leest en te maken krijgt met een lange wachttijd aan de telefoon: de assistente zit niet te niksen![]()
Maanden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 23:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben wel klein beetje benieuwd, hoe een voorbereiding van griepvaccinatie gemiddeld gaat, dit jaar was er ook nog extra pneumokokken prik voor een kleine groep.
Hoe snel gaat z'n hele groep er bij jullie praktijk inclusief voorbereiden en bestellen, oproepen, vaccineren, beetje doorheen?
Ik vind vooral die "exclusieve garanties" heel naar klinken. Beetje onder de tafel wat geld toeschuiven en je hebt opeens voorrang. Andere landen kunnen in dit geval niet eens volgen ....quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Ja, die conclusie mag jij gewoon trekken, en terecht ook nog eens. Trek je niks aan van users die vinden dat niemand hier een mening mag hebben als het niet in zijn of haar plaatje past.quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:53 schreef Momazie het volgende:
[..]
Ik reageer hier toch nog even op.
Na deze post niet meer gelezen.
Ik ben die doktersassistente waar je over spreekt.
A.s. maandagavond hebben we een elearning/webinar. Dat is dus een week later dan de eerste uitnodigingen de deur uit zijn gegaan. Tegelijkertijd zijn wij erachter dat iedereen die nu gevaccineerd wordt met het Pfizer vaccin een vragenlijst krijgt en bij een 'ja' op veel vragen contact op moet nemen met de huisarts om te vragen of ze wel of niet voor die vaccinatie kunnen gaan, terwijl wij nog steeds niet geďnformeerd zijn. Eén van de vragen is: gebruikt u medicatie? Indien iemand dus medicatie gebruikt wordt geacht dat hij of zij eerst contact met ons opnemen... Er zijn miljoenen mensen die medicatie gebruiken!
Het is dus niet alleen het zetten van de vaccinaties maar wij zijn ook een informatiebron terwijl we zelf nog niet geďnformeerd zijn.
Das gewoon niet goed, die conclusie kunnen we toch wel stellen?
Godsammequote:Op woensdag 6 januari 2021 22:53 schreef Momazie het volgende:
Tegelijkertijd zijn wij erachter dat iedereen die nu gevaccineerd wordt met het Pfizer vaccin een vragenlijst krijgt en bij een 'ja' op veel vragen contact op moet nemen met de huisarts om te vragen of ze wel of niet voor die vaccinatie kunnen gaan, terwijl wij nog steeds niet geďnformeerd zijn. Eén van de vragen is: gebruikt u medicatie? Indien iemand dus medicatie gebruikt wordt geacht dat hij of zij eerst contact met ons opnemen... Er zijn miljoenen mensen die medicatie gebruiken!
Hoe/waar doe je die research en waar zou die officiële informatie vandaan moeten komen? Want het lijkt me dat er gewoon ook nog heel veel onbekend is, ook bij de fabrikant.quote:Op woensdag 6 januari 2021 23:16 schreef Momazie het volgende:
Ik kan gewoon geen antwoorden geven behalve dan door mijn eigen research maar dat zeg ik er dan ook vaak bij. Officieel dus nog geen informatie.
30-40%? 80%? huh? men roept toch al 9 maanden dat de groepsimmuniteitgrens gewoon 70-80% is? Waar haalt hij die 30-40 vandaan? :/quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bonten noemde bij Nieuwsuur dat de besmettingsaantallen na 30-40% ingeënt te hebben zichtbaar zullen gaan dalen (puur o.b.v. inentingen). Maar hij zei ook dat die Britse variant die drempel flink kan verhogen, tot wel 80%.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)van-de-lockdown.html
Is een glijdende schaal niet een binair ding hč. Dus als er 30% gevaccineerd is zal dat al flinke impact hebben op de verspreidingsmogelijkheden van het virus.quote:Op donderdag 7 januari 2021 00:44 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
30-40%? 80%? huh? men roept toch al 9 maanden dat de groepsimmuniteitgrens gewoon 70-80% is? Waar haalt hij die 30-40 vandaan? :/
Ah ja, okay, die 60-70 (nu misschien 80)% is idd vooral de 1,5m en alle andere beperkingen opgeheven kunnen worden. Daarvoor zal het idd al een verschil maken, ik ben zelf gewoon nogal op dat laatste punt gefixeerd omdat ik daar naar uitkijk XDquote:Op donderdag 7 januari 2021 01:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is een glijdende schaal niet een binair ding hč. Dus als er 30% gevaccineerd is zal dat al flinke impact hebben op de verspreidingsmogelijkheden van het virus.
Ja dan kan je weer naar voetbalwedstrijden of Lowlandsquote:Op donderdag 7 januari 2021 01:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ah ja, okay, die 60-70 (nu misschien 80)% is idd vooral de 1,5m en alle andere beperkingen opgeheven kunnen worden. Daarvoor zal het idd al een verschil maken, ik ben zelf gewoon nogal op dat laatste punt gefixeerd omdat ik daar naar uitkijk XD
Juist twee plekken waar ik nooit geen, maar ik kan weer naar anime events en cosplay meets <3 en voor de festivalgangers en voetbalfans hopelijk dat ja :3 Zal deze zomer nog wel niet lukken though, wordt wel volgend jaar waarschijnlijk :/quote:Op donderdag 7 januari 2021 01:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dan kan je weer naar voetbalwedstrijden of Lowlands
Wat kijk ik daar naar uitquote:Op donderdag 7 januari 2021 01:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dan kan je weer naar voetbalwedstrijden of Lowlands
Neuh.. na de zomer kan dat allemaal weerquote:Op donderdag 7 januari 2021 01:53 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Juist twee plekken waar ik nooit geen, maar ik kan weer naar anime events en cosplay meets <3 en voor de festivalgangers en voetbalfans hopelijk dat ja :3 Zal deze zomer nog wel niet lukken though, wordt wel volgend jaar waarschijnlijk :/
Alleen zijn iig de grote festivals meestal IN de zomer, dus als dat ergens in de tweede helft al kan, wordt het nog volgend jaar. Ook omdat voorbereiden van een groot festival maanden tot een jaar duurt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 01:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Neuh.. na de zomer kan dat allemaal weer
Ik kreeg vandaag nog het verwijt dat dit een negatieve gedachte was. “We moeten positief blijven denken”.quote:Op donderdag 7 januari 2021 01:59 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Alleen zijn iig de grote festivals meestal IN de zomer, dus als dat ergens in de tweede helft al kan, wordt het nog volgend jaar. Ook omdat voorbereiden van een groot festival maanden tot een jaar duurt.
En voor de duidelijkheid: ik bedoel niet zoals afgelopen zomer, ik bedoel zonder 1.5m bullshit, looplijnen, knuffelverboden, en andere beperkingen/ellende. Gewoon zoals 2019. Dat zal wel begin volgend jaar worden denk ik. Also, als je je daar op instelt, kan het alleen maar meevallen!
Haha wat?quote:Op donderdag 7 januari 2021 02:34 schreef leolinedance het volgende: