30-40%? 80%? huh? men roept toch al 9 maanden dat de groepsimmuniteitgrens gewoon 70-80% is? Waar haalt hij die 30-40 vandaan? :/quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bonten noemde bij Nieuwsuur dat de besmettingsaantallen na 30-40% ingeënt te hebben zichtbaar zullen gaan dalen (puur o.b.v. inentingen). Maar hij zei ook dat die Britse variant die drempel flink kan verhogen, tot wel 80%.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)van-de-lockdown.html
Is een glijdende schaal niet een binair ding hè. Dus als er 30% gevaccineerd is zal dat al flinke impact hebben op de verspreidingsmogelijkheden van het virus.quote:Op donderdag 7 januari 2021 00:44 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
30-40%? 80%? huh? men roept toch al 9 maanden dat de groepsimmuniteitgrens gewoon 70-80% is? Waar haalt hij die 30-40 vandaan? :/
Ah ja, okay, die 60-70 (nu misschien 80)% is idd vooral de 1,5m en alle andere beperkingen opgeheven kunnen worden. Daarvoor zal het idd al een verschil maken, ik ben zelf gewoon nogal op dat laatste punt gefixeerd omdat ik daar naar uitkijk XDquote:Op donderdag 7 januari 2021 01:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is een glijdende schaal niet een binair ding hè. Dus als er 30% gevaccineerd is zal dat al flinke impact hebben op de verspreidingsmogelijkheden van het virus.
Ja dan kan je weer naar voetbalwedstrijden of Lowlandsquote:Op donderdag 7 januari 2021 01:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ah ja, okay, die 60-70 (nu misschien 80)% is idd vooral de 1,5m en alle andere beperkingen opgeheven kunnen worden. Daarvoor zal het idd al een verschil maken, ik ben zelf gewoon nogal op dat laatste punt gefixeerd omdat ik daar naar uitkijk XD
Juist twee plekken waar ik nooit geen, maar ik kan weer naar anime events en cosplay meets <3 en voor de festivalgangers en voetbalfans hopelijk dat ja :3 Zal deze zomer nog wel niet lukken though, wordt wel volgend jaar waarschijnlijk :/quote:Op donderdag 7 januari 2021 01:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dan kan je weer naar voetbalwedstrijden of Lowlands
Wat kijk ik daar naar uitquote:Op donderdag 7 januari 2021 01:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dan kan je weer naar voetbalwedstrijden of Lowlands
Neuh.. na de zomer kan dat allemaal weerquote:Op donderdag 7 januari 2021 01:53 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Juist twee plekken waar ik nooit geen, maar ik kan weer naar anime events en cosplay meets <3 en voor de festivalgangers en voetbalfans hopelijk dat ja :3 Zal deze zomer nog wel niet lukken though, wordt wel volgend jaar waarschijnlijk :/
Alleen zijn iig de grote festivals meestal IN de zomer, dus als dat ergens in de tweede helft al kan, wordt het nog volgend jaar. Ook omdat voorbereiden van een groot festival maanden tot een jaar duurt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 01:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Neuh.. na de zomer kan dat allemaal weer
Ik kreeg vandaag nog het verwijt dat dit een negatieve gedachte was. “We moeten positief blijven denken”.quote:Op donderdag 7 januari 2021 01:59 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Alleen zijn iig de grote festivals meestal IN de zomer, dus als dat ergens in de tweede helft al kan, wordt het nog volgend jaar. Ook omdat voorbereiden van een groot festival maanden tot een jaar duurt.
En voor de duidelijkheid: ik bedoel niet zoals afgelopen zomer, ik bedoel zonder 1.5m bullshit, looplijnen, knuffelverboden, en andere beperkingen/ellende. Gewoon zoals 2019. Dat zal wel begin volgend jaar worden denk ik. Also, als je je daar op instelt, kan het alleen maar meevallen!
Haha wat?quote:Op donderdag 7 januari 2021 02:34 schreef leolinedance het volgende:
Je mag geen proefrit meer maken in een auto, ook niet bij aflevering aan huis
Wat is er negatief aan wat ik schrijf? Dit jaar weer meer mogelijk en volgend jaar weer dat alles is toch optimistisch? En de verwachting van verreweg onze meeste experts, ook op nu.nl...quote:Op donderdag 7 januari 2021 02:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik kreeg vandaag nog het verwijt dat dit een negatieve gedachte was. “We moeten positief blijven denken”.
Helaas kreeg ik in de groepsapp weinig bijval maar zoals ik al vaker stelde, er zijn hordes met mensen die echt niet verder komen dan nu.nl.
Ja sorry zeer gevaarlijk. Mag niet meer.quote:Op donderdag 7 januari 2021 03:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Haha wat?
No way dat ik een auto koop zonder er eerst in gereden te hebben.
quote:An estimated 150,000 bars and restaurants in Tokyo and the three neighbouring prefectures of Kanagawa, Chiba and Saitama will be asked to close at 7 pm, and people will be encouraged to avoid non-essential outings after 8 pm.
Companies will be asked to step up remote working provision with the aim of reducing commuter traffic by 70%, media reports said.
While Japanese authorities lack the legal powers to enforce virus prevention measures, most people are expected to comply with the advice - one of several factors experts believe explains Japan’s success in keeping its caseload and death toll far lower than those in the US, UK and some European countries.
That said, the government is planning legislation that would allow local authorities to fine businesses that do not comply. For the time being, subsidies will be offered to establishments that close early, while the government could publicly name those that fail to follow the guidelines.
Hoe lang zou het duren voordat het zorgstelsel daar instort? Ook geen uitwijkmogelijkheden...quote:Op donderdag 7 januari 2021 05:52 schreef crystal_meth het volgende:
Zie net dat de UK vandaag (gisteren) 1041 doden had...
3587 ziekenhuisopnames.
Daarom snap ik de de eventuele verstrenging wel van de maatregelen. Hier is het UK virus ook al. Als je dat niet snel inperkt is het einde zoek. Ik zou heel bergschenhoek afsluiten en iedereen laten testen. Ja dat klinkt rigoreus, maar als je nu niet goed ingrijpt is er een grote kans dat wij de UK gaan volgen op termijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 07:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe lang zou het duren voordat het zorgstelsel daar instort? Ook geen uitwijkmogelijkheden...
Dit komt allemaal door die UK variant?quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Golfje in oktober vergeleken bij wat ze nu hebben:
[ afbeelding ]
Besmettelijkheid is een groter probleem voor zowel mortaliteit als druk op ziekenhuizen dan intrinsieke mortaliteit van de variant zelf. Overigens is voor zover ik weet deze variant niet per se minder dodelijk, maar eerder niet méér dodelijk.quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dit komt allemaal door die UK variant?![]()
Heeft dit dan ook veel invloed gehad op de ziekenhuizen? Omdat ik had begrepen dat het minder dodelijk was enzo?
Ja oke.quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:16 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Besmettelijkheid is een groter probleem voor zowel mortaliteit als druk op ziekenhuizen dan intrinsieke mortaliteit van de variant zelf. Overigens is voor zover ik weet deze variant niet per se minder dodelijk, maar eerder niet meer dodelijk.
Is van een oud vrouwtje geweest, altijd binnen gestaan.quote:Op donderdag 7 januari 2021 03:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Haha wat?
No way dat ik een auto koop zonder er eerst in gereden te hebben.
Helaas ja.quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ja oke.
Bedoelde meer, dat het best een variant kon zijn waar je gewoon niet ziek van werd / niet genoeg ziek voor wordt voor het ziekenhuis. Maar zo veel mindere variant is het dus helaas niet zo te lezen.
quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:24 schreef capricia het volgende:
Helaas ja.
Het lijkt even zeer ziek te maken, maar wel een stuk besmettelijker te zijn.
Ik zet mijn hoop op de vaccins en het voorjaar.quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]dat is ruk ja.
Dan snap ik de wens van somimigen om het gelijk te willen inperken hier in NL
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |