SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 07-01-2021 06:24:47 ]Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben nog steeds aan het zoeken naar de cursus. Nu mn NOW-subsidie de nek om is gedraaid moet ik wat anders, maar de eLearning is nog niet live.
Mn nichtje is nu tester, die gaat straks als prikker aan de slag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:32 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Tevens: mannen die niet kunnen prikken![]()
![]()
Is chatnox serieus een man?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik word met de dag een beetje wijzer hier.
Volgende TT is binnen?quote:
Nouja, man, man. Biologisch gezien is me dat wel verteld jaquote:Op woensdag 6 januari 2021 16:38 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Is chatnox serieus een man?![]()
Ik word met de dag een beetje wijzer hier.
Schijnen ook bij de Action verkocht te wordenquote:
Mannen?quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Schijnen ook bij de Action verkocht te worden
Na het ontbijtquote:Op woensdag 6 januari 2021 16:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Van die goedkope meuk die het na 1 keer gebruik af laat weten, moet je maar net willen.
Ik moest hier even over nadenken, ik word oud.quote:
Mocht je een extra ziel hebben liggen, wellicht.quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Twinkle20 kan het slim spelen en er een dikke salarisverhoging uithalen.
Dikke salarisverhoging en functie eruithalen maar op papier en opname zwaar mee oneens zijn. Na paar maanden betere baan fixen en vervolgens je geweten zuiveren.quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Mocht je een extra ziel hebben liggen, wellicht.
quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Twinkle20 kan het slim spelen en er een dikke salarisverhoging uithalen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En weer dooooorrr.. was wel weer genoeg offtopic. Maar dan voor ieders imput![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)braak-op-school.htmlquote:Na de corona-uitbraak op een basisschool in Bergschenhoek (Zuid-Holland) is al bij zeker dertig mensen uit de regio de Britse variant van het coronavirus vastgesteld. De GGD Rotterdam-Rijnmond meldt dat de infecties "te linken zijn aan de school".
Afzinken dat zuidhollandquote:Op woensdag 6 januari 2021 16:58 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)braak-op-school.html
Noord-Holland meteen erbij afzinkenquote:
Fantastisch!quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:58 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dat een dergelijke uitbraak zich maar op één enkele school heeft voorgedaan lijkt me toch vrij goed nieuws.quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:58 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Weet je hoe veel kinderen er ieder jaar iets breken tijdens de gymles? Daar moet je je kind echt niet aan mee laten doen hoor.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:10 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Net op het NOS nieuws op radio 2 een vader van een kind dat zijn kind liet testen in een gemeente waar meerdere besmettingen waren geconstateerd van de UK variant. Ik citeer letterlijk: "Ja, ik ben wel geschrokken, het is toch weer iets nieuws, die nieuwe variant. En we dachten dat kinderen veilig zijn, maar dat zijn ze dus niet."
En dan zijn er nog mensen die ontkennen dat er een bepaalde vorm van collectieve paniek c.q. angst heerst. Kinderen zijn niet veilig. Breng je kind dan vanaf nu ook maar niet meer met de auto naar school, zou ik zeggen.
Denk dat iemand die zo denkt ook wel in is voor fraude.quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dikke salarisverhoging en functie eruithalen maar op papier en opname zwaar mee oneens zijn. Na paar maanden betere baan fixen en vervolgens je geweten zuiveren.
Probleem opgelost.
Always has beenquote:Op woensdag 6 januari 2021 16:58 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Vanaf dat die mutatie geconstateerd is zijn de scholen ongeveer dicht.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat een dergelijke uitbraak zich maar op één enkele school heeft voorgedaan lijkt me toch vrij goed nieuws.
Ik vermoed dat dat komt omdat die Britse variant zich zo snel verpreid.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:14 schreef JosMert het volgende:
Lockdown dus 2 weken verlengd.
https://nos.nl/l/2363280
Is het niet toevallig te linken aan de school, omdat ze vooral mensen die te linken zijn aan die school getest hebben?quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:58 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Om met de wijze woorden van @Janneke141 te spreken: Gras is groenquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vanaf dat die mutatie geconstateerd is zijn de scholen ongeveer dicht.
Mag toch hopen dat ze dit tegen de tijd dat er grotere groepen gevaccineerd gaan worden opgelost hebben. Je hebt dan eindelijk vaccins, genoeg mensen om te prikken en dan kan je verdomme geen afspraak maken. Hopelijk levert het geen of nauwelijks vertraging op, maar knullig is het wel.quote:Het is topdrukte bij de vaccinatielijn van de GGD-GHOR. Mensen kunnen via deze telefoonlijn een afspraak maken voor vaccinaties tegen het coronavirus. Doordat de lijnen zijn overbelast kunnen mensen mogelijk vandaag geen afspraak maken.
Telefonisch ook, dat is zo 1980.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat ze dit tegen de tijd dat er grotere groepen gevaccineerd gaan worden opgelost hebben. Je hebt dan eindelijk vaccins, genoeg mensen om te prikken en dan kan je verdomme geen afspraak maken. Hopelijk levert het geen of nauwelijks vertraing op, maar knullig is het wel.
Vooralsnog is alles te herleiden naar Noord-Italië en zijn er geen aanwijzingen dat het hier in Nederland rondgaat.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Is het niet toevallig te linken aan de school, omdat ze vooral mensen die te linken zijn aan die school getest hebben?
Waar hebben wij dit eerder gehoord?
Het oude virus infecteerde mensen het liefst thuis, de Britse variant het liefst op scholen in Bergschenhoek.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Is het niet toevallig te linken aan de school, omdat ze vooral mensen die te linken zijn aan die school getest hebben?
Waar hebben wij dit eerder gehoord?
Waarom kan dit eigenlijk niet via hetzelfde systeem als de coronatests? Ik zou zeggen klonen dat systeem en het woordje "coronatest" veranderen in "coronavaccinatie".quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat ze dit tegen de tijd dat er grotere groepen gevaccineerd gaan worden opgelost hebben. Je hebt dan eindelijk vaccins, genoeg mensen om te prikken en dan kan je verdomme geen afspraak maken. Hopelijk levert het geen of nauwelijks vertraing op, maar knullig is het wel.
Mooi he, 2021 en het moet allemaal telefonisch, met mankracht, in plaats van online met een paar klikken.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Telefonisch ook, dat is zo 1980.
Ja waarom niet zo'n website als coronatest.nl, ze stellen waarschijnlijk aan iedereen dezelfde vragen. Vang die in een paar bullets en vinkjes en plan meteen die afspraak in. Man man manquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Telefonisch ook, dat is zo 1980.
Ja, dat is ook de bedoeling. Voor de eerste groep zal het wat lastiger zijn omdat de uitnodiging via de werkgever loopt ipv via DigiD.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:20 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarom kan dit eigenlijk niet via hetzelfde systeem als de coronatests? Ik zou zeggen klonen dat systeem en het woordje "coronatest" veranderen in "coronavaccinatie".
Stayin' Alive van de BeeGeesquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:23 schreef bloodymary1 het volgende:
En als je dan belt sta je zeker eerst een uur in de wacht met zo'n kutmuziekje.
Het zijn al 2 scholen jaquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Het oude virus infecteerde mensen het liefst thuis, de Britse variant het liefst op scholen in Bergschenhoek.
Twee scholen in hetzelfde gebouw.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:25 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het zijn al 2 scholen ja
En mag nu wel weer ophouden, het is me hier iets te dicht bij
Maarre, bedoelt men met overbelast dat meer mensen bellen dan men kan verwerken, met als gevolg lange wachttijden, of dat het systeem plat ligt waardoor niemand een afspraak kan maken?quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat ze dit tegen de tijd dat er grotere groepen gevaccineerd gaan worden opgelost hebben. Je hebt dan eindelijk vaccins, genoeg mensen om te prikken en dan kan je verdomme geen afspraak maken. Hopelijk levert het geen of nauwelijks vertraging op, maar knullig is het wel.
Menskracht.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mooi he, 2021 en het moet allemaal telefonisch, met mankracht, in plaats van online met een paar klikken.
Nou ja, als het online had gekund dan lag de site waarschijnlijk plat. Dat is dan ook wel weer een dingetjeAl moet ik zeggen dat het aanvragen van een COVID-19 test nu wel heel soepel en goed gaat. Heeft even geduurd, maar het werkt wel goed nu.
Zoals ik het lees is het overbelast, dus ze kunnen de vraag niet aan.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maarre, bedoelt men met overbelast dat meer mensen bellen dan men kan verwerken, met als gevolg lange wachttijden, of dat het systeem plat ligt waardoor niemand een afspraak kan maken?
Beide dus op nog geen km van hierquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Twee scholen in hetzelfde gebouw.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ergschenhoek-erasmus
"De Britse mutatie van het coronavirus is ook op een andere school gevonden die in hetzelfde gebouw als RKBS Willibrord zit. "
Toen Aids echt een ding werd, ging er ook een vrijheid weg, namelijk zonder kapotje neuken. Dat is ook best klote, maar toen gingen er ook geen mensen de straat op omdat oorzaak en gevolg duidelijk waren. Waarom doen we nu massaal alsof de regering ons zonder kapotje wil neuken met die maatregelen?quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Voor wie het debat gemist heeft. Zorgwekkende uitspraken van De Jonge over vaccin en terugkeer naar normaal (waarschijnlijk uitgesloten). Geef je je vrijheden weg, dan krijg je die niet zomaar meer terug. Risicoacceptatie is volledig weg.
Op maandag + dinsdag hebben ze ongeveer 60.000 afspraken gemaakt. De voorlopige planning is om 66.000 vaccins per week te zetten.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is het overbelast, dus ze kunnen de vraag niet aan.
Het kan dus best zijn dat het niet eens een vertraging veroorzaakt, maar het blijft knullig.
Geen idee hoeveel personen ze nu per dag kunnen vaccineren, maar als er maar 500 een afspraak kunnen maken, terwijl er ruimte is voor 1000 vaccinaties per dag (ik noem maar wat) zou het wel weer zonde zijn.
Toen Aids echt een ding werd zaten we inderdaad ook massaal binnen en waren alle kroegen dicht.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Toen Aids echt een ding werd, ging er ook een vrijheid weg, namelijk zonder kapotje neuken. Dat is ook best klote, maar toen gingen er ook geen mensen de straat op omdat oorzaak en gevolg duidelijk waren. Waarom doen we nu massaal alsof de regering ons zonder kapotje wil neuken met die maatregelen?
Toen Aids een ding werd kreeg je geen bekeuring als je zonder kapotje neukte en was het niet de overheid die dat besliste.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Toen Aids echt een ding werd, ging er ook een vrijheid weg, namelijk zonder kapotje neuken.
Nee, toen kwam er een gepaste aanpak, namelijk niet zonder bescherming naar bed met iemand. De gepaste aanpak is nu om te zorgen dat er zo weinig mogelijk mensen bij elkaar komen op korte afstand binnenshuis.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Toen Aids echt een ding werd zaten we inderdaad ook massaal binnen en waren alle kroegen dicht.
En werd je als moordenaar weggezet als je meer dan drie mensen op bezoek had.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Toen Aids echt een ding werd zaten we inderdaad ook massaal binnen en waren alle kroegen dicht.
Volgens mij hoor ik gewoon een minister een heel lang verhaal houden waarmee hij zegt dat geen hard eindpunt te kunnen noemen wanneer je welke maatregel los kan laten. Omdat effecten van nieuwe mutaties, vaccinatiegraad en noem maar op onduidelijk zijn. Overigens op dezelfde langdradige manier als altijd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Voor wie het debat gemist heeft. Zorgwekkende uitspraken van De Jonge over vaccin en terugkeer naar normaal (waarschijnlijk uitgesloten). Geef je je vrijheden weg, dan krijg je die niet zomaar meer terug. Risicoacceptatie is volledig weg.
Kuch nihil kuchquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Vooralsnog is alles te herleiden naar Noord-Italië en zijn er geen aanwijzingen dat het hier in Nederland rondgaat.
Ze willen ons niet naaien, dat probeer ik niet te zeggen. Maar ze zijn veel te voorzichtig en willen waarschijnlijk maatregelen in stand houden voor het geval dat er mutaties komen ofzo, dat is wat ik er uit opmaak. Rubbertegelmaatschappij Nederland accepteert geen risico's meer. Rutte zei ook in zijn toespraak in het torentje dat 2021 een jaar van hoop is, met een terugkeer naar weinig maatregelen. En aangezien die 1.5 meter en mondkapjes in het basispakket zitten, vrees ik het ergste.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Toen Aids echt een ding werd, ging er ook een vrijheid weg, namelijk zonder kapotje neuken. Dat is ook best klote, maar toen gingen er ook geen mensen de straat op omdat oorzaak en gevolg duidelijk waren. Waarom doen we nu massaal alsof de regering ons zonder kapotje wil neuken met die maatregelen?
Nee, toen kreeg je een dodelijke ziekte en als je expres iemand besmet(te) door te verzwijgen dat je seropositief bent en onbeschermde seks te hebben krijg je ook een straf, jarenlange celstraf zelfs.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:40 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Toen Aids een ding werd kreeg je geen bekeuring als je zonder kapotje neukte en was het niet de overheid die dat besliste.
Ik wens ze dan veel succes om in de tweede helft van 2021, als de besmettingen op één hand te tellen zijn, die basismaatregelen nog te handhaven puur uit angst voor toekomstige mutaties.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ze willen ons niet naaien, dat probeer ik niet te zeggen. Maar ze zijn veel te voorzichtig en willen waarschijnlijk maatregelen in stand houden voor het geval dat er mutaties komen ofzo, dat is wat ik er uit opmaak. Rubbertegelmaatschappij Nederland accepteert geen risico's meer. Rutte zei ook in zijn toespraak in het torentje dat 2021 een jaar van hoop is, met een terugkeer naar weinig maatregelen. En aangezien die 1.5 meter en mondkapjes in het basispakket zitten, vrees ik het ergste.
Om die conclusie uit de antwoorden van De Jonge te destilleren, moet je toch wel flink hoog op de paranoia-schaal zitten.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Sleutelwoord hier: expres...quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, toen kreeg je een dodelijke ziekte en als je expres iemand besmet(te) door te verzwijgen dat je seropositief bent en onbeschermde seks te hebben krijg je ook een straf, jarenlange celstraf zelfs.
Het filmpje dat je wist dat zou komen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:15 schreef luxerobots het volgende:
Maar goed, Van Haga is natuurlijk niet echt geďnteresseerd in wanneer er afgeschaald wordt. Hij wil garanties horen, en weet ook wel dat de minister die niet kan geven. Daar maken ze bij FvD dan weer een mooi youtubefilmpje van (terwijl FvD niet bepaald actief was tijdens het debat).
Ik weet niet of wij werkelijk hetzelfde stukje hebben gekeken, maar ik vind er niets zorgwekkends aan, integendeel. Hij blijft herhalen dat zsm maatregelen laten vervallen het doel is, dat alleen niet simpelweg een datum aan te wijzen is waarop dit het geval is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Dat snap ik. Ik denk alleen dat er inderdaad nog een hoop maatregelen langere tijd zullen moeten gelden en dat daar geen greintje opzet bij zit qua het willen inperken van mensen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ze willen ons niet naaien, dat probeer ik niet te zeggen. Maar ze zijn veel te voorzichtig en willen waarschijnlijk maatregelen in stand houden voor het geval dat er mutaties komen ofzo, dat is wat ik er uit opmaak. Rubbertegelmaatschappij Nederland accepteert geen risico's meer. Rutte zei ook in zijn toespraak in het torentje dat 2021 een jaar van hoop is, met een terugkeer naar weinig maatregelen. En aangezien die 1.5 meter en mondkapjes in het basispakket zitten, vrees ik het ergste.
Terrecht ook, wat mij betreft.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, toen kreeg je een dodelijke ziekte en als je expres iemand besmet(te) door te verzwijgen dat je seropositief bent en onbeschermde seks te hebben krijg je ook een straf, jarenlange celstraf zelfs.
Goed, ondanks dat ik wist dat hier niks raars werd gezegd heb ik toch het hele filmpje afgekeken. Ik vraag mij daarom ook af of het linkje wel klopt, want in dat filmpje wordt nergens, maar dan ook nergens beweerd dat wij de coronamaatregelen ook na vaccinatie gaan behouden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
210.000/week denk ik. Het callcenter is 7 dagen/week bereikbaar van 08:00 tot 20:00.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op maandag + dinsdag hebben ze ongeveer 60.000 afspraken gemaakt. De voorlopige planning is om 66.000 vaccins per week te zetten.
Dat is te weinig om de wekelijkse levering van 150.000 op te maken, maar het wordt dus niet opgehouden door de capaciteit van het callcenter. 30.000 per dag is genoeg om 150.000 per week te halen, en ik denk dat een callcenter zich toch vrij gemakkelijk laat opschalen.
Ze kunnen altijd nog geen vergunningen verlenen voor festivals, horeca beperken en nog meer. Daar hebben wij niks over te zeggen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik wens ze dan veel succes om in de tweede helft van 2021, als de besmettingen op één hand te tellen zijn, die basismaatregelen nog te handhaven puur uit angst voor toekomstige mutaties.
Ik zie vooral dat Van Haga z'n best doet om zo'n uitspraken uit te lokken.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Tsjah. Dat is net zo'n vrees als denken dat iedereen dood gaat aan corona en de wereld vergaat.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nice, bedankt voor de uiteenzetting. Het is dus even lastig voor de mensen, maar niet dat het vertraging oplevertquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op maandag + dinsdag hebben ze ongeveer 60.000 afspraken gemaakt. De voorlopige planning is om 66.000 vaccins per week te zetten.
Dat is te weinig om de wekelijkse levering van 150.000 op te maken, maar het wordt dus niet opgehouden door de capaciteit van het callcenter. 30.000 per dag is genoeg om 150.000 per week te halen, en ik denk dat een callcenter zich toch vrij gemakkelijk laat opschalen.
Dus is de capaciteit zeker groot genoeg om even veel afspraken te kunnen maken als er vaccins zijn. Meer is in principe ook niet nodig. Na een week of drie wordt het zelfs minder, aangezien de tweede prik niet meer via het callcenter loopt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:46 schreef freako het volgende:
[..]
210.000/week denk ik. Het callcenter is 7 dagen/week bereikbaar van 08:00 tot 20:00.
Je realiseert je hopelijk wel dat die ook zonder toestemming kunnen gebeuren? Zul je wel een halve burgeroorlog met de ME veroorzaken, maar waar een wil is is echt een weg.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ze kunnen altijd nog geen vergunningen verlenen voor festivals, horeca beperken en nog meer. Daar hebben wij niks over te zeggen.
Als er geen urgentie meer is, gaan mensen zich er ook niet meer naar gedragen...quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik wens ze dan veel succes om in de tweede helft van 2021, als de besmettingen op één hand te tellen zijn, die basismaatregelen nog te handhaven puur uit angst voor toekomstige mutaties.
Als een regering compleet zinloos van alles in stand gaat houden komt er vanzelf een moment dat met verkiezingen schoon schip gemaakt zal worden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je realiseert je hopelijk wel dat die ook zonder toestemming kunnen gebeuren? Zul je wel een halve burgeroorlog met de ME veroorzaken, maar waar een wil is is echt een weg.
Op een gegeven moment is de reactie op "Mag niet!" niet langer braaf "Ja baas."
En dan ondanks dat dat niet gelukt is denkt "fuck it, ik voer mijn plannetje om het zo te framen in een filmpje tóch gewoon uit, mijn fans slikken het toch wel voor zoete koek".quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik zie vooral dat Van Haga z'n best doet om zo'n uitspraken uit te lokken.
Kan hier dus echt niet bij. Dat FvD dit probeert is één ding, maar dat er daadwerkelijk mensen zijn die hier in trappen is echt onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:51 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
En dan ondanks dat dat niet gelukt is denkt "fuck it, ik voer mijn plannetje om het zo te framen in een filmpje tóch gewoon uit, mijn fans slikken het toch wel voor zoete koek".
Dat is niet te hopen dat er een mutatie komt waartegen dat vaccin niet werkt, want dan begint alles weer opnieuw.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat 'de besturende elite' het doel heeft om de bevolking te onderdrukken, daar ben ik geen moment bang voor. Maar dat er mensen in de beleidsmakende of handhavende organen zitten die het micromanagen van ons leven tot doel hebben verheven dat moet je zeker niet uitsluiten. En het is nog best ingewikkeld om dáár vanaf te komen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:51 schreef OProg het volgende:
[..]
Als een regering compleet zinloos van alles in stand gaat houden komt er vanzelf een moment dat met verkiezingen schoon schip gemaakt zal worden.
Maar blijkbaar zijn er echt mensen met het idee dat er geen democratie is maar een landoverstijgend partijkartel die slechts tot doel heeft de bevolking te onderdrukken.
Ik maak me eerder zorgen dat de maatregelen straks eindeloos blijven want "Je weet maar nooit!"quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is niet te hopen dat er een mutatie komt waartegen dat vaccin niet werkt, want dan begint alles weer opnieuw.
![]()
![]()
Ja zo van, er zouden nog wel eens mensen ziek kunnen worden als de vaccinatiegraad is gehaald, want de dekking is nooit helemaal 100%... dus laten we vooral nog wel de 1,5 aanhouden tot Sint Juttemis...quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik maak me eerder zorgen dat de maatregelen straks eindeloos blijven want "Je weet maar nooit!"
Zal wel meevallen, binnen twee maanden is er dan een nieuwe vaccin. Hooguit wat basismaatregelen voor een korte periode. Maak ik mij niet zo'n zorgen om op dit moment. Zijn nu een jaar verder en er is één mutatie bekend die waarschijnlijk een stuk besmettelijker is en waar ze van verwachten dat de huidige vaccins ook werkzaam zijn dus geen paniekquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is niet te hopen dat er een mutatie komt waartegen dat vaccin niet werkt, want dan begint alles weer opnieuw.
![]()
![]()
Gaat. Niet. Gebeuren.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik maak me eerder zorgen dat de maatregelen straks eindeloos blijven want "Je weet maar nooit!"
Net zoals bij alle telefoons en sociale media die dat op veel hoger niveau dagelijks doen wat de meerderheid vervolgens eigenlijk ook geen reet boeit?quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
Maar dat er mensen in de beleidsmakende of handhavende organen zitten die het micromanagen van ons leven tot doel hebben verheven dat moet je zeker niet uitsluiten. En het is nog best ingewikkeld om dáár vanaf te komen.
Dat zou ook best een optie zijn, denk ik.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Of voor een heel andere reden. Denk maar aan het vuurwerkverbod. Maar er zullen vast ook wel bestuurders te vinden zijn die het idee van tijdvakken waarop je alcohol mag kopen erg aantrekkelijk vinden. Of een verplichte aanwezigheidsregistratie in horeca-gelegenheden. Allemaal zonder dat er een diepliggend plan achter zit, maar als de geschiedenis ons iets leert dan is het dat je ingeleverde vrijheden zelden helemaal terugkrijgt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:55 schreef popje het volgende:
[..]
Ja zo van, er zouden nog wel eens mensen ziek kunnen worden als de vaccinatiegraad is gehaald, want de dekking is nooit helemaal 100%... dus laten we vooral nog wel de 1,5 aanhouden tot Sint Juttemis...
Ja maar hoe lang duurt het dan voordat dat nieuwe vaccin weer is verdeeld?quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zal wel meevallen, binnen twee maanden is er dan een nieuwe vaccin. Hooguit wat basismaatregelen voor een korte periode. Maak ik mij niet zo'n zorgen om op dit moment. Zijn nu een jaar verder en er is één mutatie bekend die waarschijnlijk een stuk besmettelijker is en waar ze van verwachten dat de huidige vaccins ook werkzaam zijn dus geen paniek
Je snapt het verschil tussen verplicht en vrijwillig? Goedzo.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:56 schreef OProg het volgende:
[..]
Net zoals bij alle telefoons en sociale media die dat op veel hoger niveau dagelijks doen wat de meerderheid vervolgens eigenlijk ook geen reet boeit?
Gast.. stop hier nou gewoon meequote:Op woensdag 6 januari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig hebben we Ayaan, die heeft van alles verstand.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:57 schreef Bocaj het volgende:
Nog eens even over de werking van mondkapjes gesproken... Ayaan gelooft er ook niet in...
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |