SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ja, dat is zo. Maar die 1,5m laten ze echt niet los voordat de vaccinatiegrens is behaald, lijkt mij. Afstand houden is gewoon pandemiebestrijding hoofdstuk 1, les 1. Dat soort basisregels worden pas afgebouwd als het echt volledig onder controle is, anders blijf je bezig.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:34 schreef galantis het volgende:
[..]
Het is juist die basisregel van 1,5 meter die één van de meest destructieve is. Het lijkt aanvankelijk een omgangsdingetje maar het maakt godsgruwelijk veel onmogelijk.
Exact. Zowel op commercieel als op sociaal vlak. Zelfs iets triviaals als met een paar vrienden naar de camping is onmogelijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:34 schreef galantis het volgende:
[..]
Het is juist die basisregel van 1,5 meter die één van de meest destructieve is. Het lijkt aanvankelijk een omgangsdingetje maar het maakt godsgruwelijk veel onmogelijk.
Ik denk dat dat al kan als er nog maar sporadisch mensen naar het ziekenhuis moetenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Maar die 1,5m laten ze echt niet los voordat de vaccinatiegrens is behaald, lijkt mij. Afstand houden is gewoon pandemiebestrijding hoofdstuk 1, les 1. Dat soort basisregels wordt pas afgebouwd als het echt volledig onder controle is, anders blijf je bezig.
Voor de hardliners is dat echt niet genoeg hoor.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat al kan als er nog maar sporadisch mensen naar het ziekenhuis moeten
Afgelopen zomer was er ook weinig instroom in de ziekenhuizen, maar er is nooit sprake geweest van het afschaffen van de basisregels. Ik denk dat komende zomer het beleid niet heel anders zal zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat al kan als er nog maar sporadisch mensen naar het ziekenhuis moeten
Van mij mag het zsm naar een advies worden teruggebracht, ook wanneer de vaccinatiegraad er nog niet is maar al wel alle groepen die het ziekenhuis potentieel het meest belasten al gevaccineerd zijn. Corona dat rondgaat onder de niet-risicogroepen is zo'n ontzettend ander verhaal dan wat we nu gewend zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Maar die 1,5m laten ze echt niet los voordat de vaccinatiegrens is behaald, lijkt mij. Afstand houden is gewoon pandemiebestrijding hoofdstuk 1, les 1. Dat soort basisregels wordt pas afgebouwd als het echt volledig onder controle is, anders blijf je bezig.
Nee, maar ik ga wel wat flyers strooien in huize Avondroodquote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:32 schreef Janneke141 het volgende: [..] Als het plan doorgaat om alleen toegang te verlenen aan het openbare leven aan mensen die gevaccineerd zijn dan kun je voorlopig nog wel even dicht blijven. Of heb je veel kwetsbare bejaarden met een abonnement?
Ja maar toen waren de kwetsbaren niet beschermd.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Afgelopen zomer was er ook weinig instroom in de ziekenhuizen, maar er is nooit sprake geweest van het afschaffen van de basisregels. Ik denk dat komende zomer het beleid niet heel anders zal zijn.
Die 1,5 meter is er nu al uit bij veel mensen, mede door de mondkapjes. Als straks steeds meer mensen een prik hebt gehad dan gaat die 1,5 meter er echt snel af hoor, misschien formeel niet maar in de praktijk gaat dat gewoon wel gebeuren.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Afgelopen zomer was er ook weinig instroom in de ziekenhuizen, maar er is nooit sprake geweest van het afschaffen van de basisregels. Ik denk dat komende zomer het beleid niet heel anders zal zijn.
Ja, wie weet verandert de zaak naarmate er veel mensen zijn gevaccineerd. Maar ik moet nog zien dat het daadwerkelijk zo'n vaart loopt. Voorlopig staat de teller nog op 0quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar toen waren de kwetsbaren niet beschermd.
Als alle mensen met een zwakke gezondheid geweest zijn dan lopen ze geen risico meer.
De Minister wil(de) het levengevaarlijke virus uittrappen zodra het opflakkert. bron: TweedeKamer 07mei20quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, de bewijslast ligt bij degene die de stelling poneert. Ik heb niemand horen zeggen dat het virus volledig uitgebannen moet worden. Als je het tegendeel wil bewijzen, dan zul je met bronnen en letterlijke quotes moeten komen waaruit dat blijkt.
De Jonge beweerde vandaag meermaals dat met die "ringbescherming" (of hoe hij het ook noemde) het advies van de gezondheidsraad gevolgd wordt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat De Jonge dingen belooft en dat niet waarmaakt. Dat is het patroon. Wat je er dan inhoudelijk van vindt maakt niks uit.
https://www.gezondheidsra(...)-covid-19-vaccinatiequote:Om te bepalen wie voorrang zou moeten krijgen kunnen verschillende strategieën gebruikt worden. Gegeven wat nu bekend is over de vaccins en uitgaande van het huidige aantal besmettingen adviseert de Gezondheidsraad om in te zetten op het verminderen van ernstige ziekte en sterfte. Bij die strategie komen de mensen in aanmerking die hierop het hoogste risico lopen. Dat zijn 60-plussers en mensen die al andere specifieke ernstige aandoeningen hebben. Als deze laatsten om medische redenen niet zelf gevaccineerd kunnen worden, kunnen zorgmedewerkers en mantelzorgers die een besmettingsrisico voor hen vormen worden gevaccineerd.
Waarom niet? Het gaat toch om de zorg? Met een vaccin belanden de risicogroepen niet meer in het ziekenhuis en is de druk op de zorg structureel weg. Waarom moet dit onnodig in stand gehouden worden? Hugo kan wel vrolijk zeggen van ja, de meest beperkende maatregelen kunnen dan wel afgeschaft worden, maar als die 1.5 meter en die mondkapjes nog steeds van kracht zijn dan maak je het iedereen nog steeds onmogelijk. Geen evenementen, de horeca kan niet op volledige capaciteit draaien, hoger onderwijs kan nog niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als de routekaart gehaald wordt zijn ze in april allemaal aan de beurt geweest en kunnen de gezonde jonge mensen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, wie weet verandert de zaak naarmate er veel mensen zijn gevaccineerd. Maar ik moet nog zien dat het daadwerkelijk zo'n vaart loopt. Voorlopig staat de teller nog op 0
Daar hebben ze in elk geval wel nog het hele najaar in de horeca kunnen zitten. Zag regelmatig foto's op social media uit Denemarken die wel jaloersmakend waren.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maat van me die in Denemarken woont zegt dat Denemarken weer in lockdown gaat. Er zijn zorgen dat in februari de Engelse variant er problematisch wordt (die is al redelijk vaak aangetroffen omdat ze behoorlijk veel sequencen). Afgelopen week daalden de besmettingen nog, maar vandaag waren het er flink meer weer.
Mhmm... we gaan het zienquote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als de routekaart gehaald wordt zijn ze in april allemaal aan de beurt geweest en kunnen de gezonde jonge mensen.
Ja precies, zodat ze lekker veilig met hun pedofielennetwerk verder kunnen natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nope, het virus moet compleet verdwenen zijn, en bovendien mutaties moeten uitgesloten zijn. Zojuist in het debat naar voren gekomen. Geen virus is ooit compleet uitgebannen, we spreken elkaar over 50 jaar wellicht weer. Besmettingen moeten op 0 zitten, de zorg kijken ze niet meer naar. Alleen wanneer het hun uitkomt.
Dat betekent dus ook geen evenementen als festivals, want daar kun je geen 1,5 meter houden...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Maar die 1,5m laten ze echt niet los voordat de vaccinatiegrens is behaald, lijkt mij. Afstand houden is gewoon pandemiebestrijding hoofdstuk 1, les 1. Dat soort basisregels worden pas afgebouwd als het echt volledig onder controle is, anders blijf je bezig.
Is wel lastig kinderlokken zo'n lockdownquote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja precies, zodat ze lekker veilig met hun pedofielennetwerk verder kunnen natuurlijk.
Kortom toch maar weer de kuddeimmuniteit als doel, eerder in Maart2020 ingeslikt, waarbij mensen om de kwetsbaren gaan staan om hen met een (k)ring te gaan beschermen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:44 schreef crystal_meth het volgende:
De Jonge beweerde vandaag meermaals dat met die "ringbescherming" (of hoe hij het ook noemde) het advies van de gezondheidsraad gevolgd wordt.
Ik ga daar ook vanuit, ja. Misschien dat kleinschalig het een en ander wel kan, volgens mij was daar afgelopen zomer ook wel her en der sprake van.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:45 schreef popje het volgende:
[..]
Dat betekent dus ook geen evenementen als festivals, want daar kun je geen 1,5 meter houden...
Die schrijven we bij op het lijstje.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Jonge beweerde vandaag meermaals dat met die "ringbescherming" (of hoe hij het ook noemde) het advies van de gezondheidsraad gevolgd wordt.
De gezondheidsraad zegt:
[..]
https://www.gezondheidsra(...)-covid-19-vaccinatie
Medische redenen zijn zaken als immuundeficientie, behandeling met afweer onderdrukkende medicatie, sterke allergie voor een bestanddeel, auto-immuunziekte, etc...
Logistieke moeilijkheden of het willen vermijden van spillage horen daar overduidelijk niet bij. Dat weet de Jonge ook.
Wanneer een minister beweert dat ie het advies volgt, en het advies ook aanhaalt of parafraseert, maar de woorden die z'n bewering weerleggen ("om medische redenen") achterwege laat, dan geloof ik niet dat hij dat toevallig doet.
De Jonge wil simpelweg niet toegeven dat ie foute beslissingen genomen heeft.
Die komen er sowieso niet veel nog, want organisatoren gaan dat nu echt niet op poten zetten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:45 schreef popje het volgende:
[..]
Dat betekent dus ook geen evenementen als festivals, want daar kun je geen 1,5 meter houden...
Geen onderwijs op ROC's, hogescholen en universiteiten. Tafeltje reserveren in de kroeg, zodat het spontaan tegenkomen van (on)bekenden wordt uitgesloten. Geen zomerkampen voor kinderen. Looplijnen op de kermis.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:45 schreef popje het volgende:
[..]
Die beschermingsring werkt dus ongeacht door welke reden iemand (nog) niet gevaccineerd is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De gezondheidsraad zegt:
[..]
https://www.gezondheidsra(...)-covid-19-vaccinatie
Medische redenen zijn zaken als immuundeficientie, behandeling met afweer onderdrukkende medicatie, sterke allergie voor een bestanddeel, auto-immuunziekte, etc...
Logistieke moeilijkheden of het willen vermijden van spillage horen daar overduidelijk niet bij. Dat weet de Jonge ook.
Wanneer een minister beweert dat ie het advies volgt, en het advies ook aanhaalt of parafraseert, maar de woorden die z'n bewering weerleggen ("om medische redenen") achterwege laat, dan geloof ik niet dat hij dat toevallig doet.
De Jonge wil simpelweg niet toegeven dat ie foute beslissingen genomen heeft.
Als dit één van de ergste dingen is waar we ons deze zomer druk om moeten maken... kom maar op met die zomer dan!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:48 schreef Janneke141 het volgende:
Tafeltje reserveren in de kroeg, zodat het spontaan tegenkomen van (on)bekenden wordt uitgesloten
Dan schieten we alsnog niks op als er dan tot Sint Juttemis afstandsregels moeten gelden, terwijl mensen niet meer ziek worden...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen onderwijs op ROC's, hogescholen en universiteiten. Tafeltje reserveren in de kroeg, zodat het spontaan tegenkomen van (on)bekenden wordt uitgesloten. Geen zomerkampen voor kinderen. Looplijnen op de kermis.
En zo kun je nog wel even doorgaan. Afstandsregels verwoesten de samenleving. Gelukkig besluit die samenleving zelf wel wanneer het genoeg is, en niet de minister.
Ik denk dat het simpelweg nog wel even duurt voordat daar echt sprake van is. En zolang er nog niet genoeg mensen zijn ingeënt, verwacht ik niet dat ze de basisregels afschaffen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom niet? Het gaat toch om de zorg? Met een vaccin belanden de risicogroepen niet meer in het ziekenhuis en is de druk op de zorg structureel weg.
Ik dacht net exáct hetzelfde.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:42 schreef Janneke141 het volgende:
Het woord 'basisregel' in combinatie tot anderhalve meter afstand houden tot je medemens is trouwens ook best naar gekozen, nu ik er zo eens over nadenk.
Nah, tussen de regels door is De Jonge nog steeds van plan om regels te gaan afschaffen voor degenen die gevaccineerd zijn. Kunnen jij en ik van een afstandje kijken naar knuffelende bejaarden die uit eten gaan.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:50 schreef popje het volgende:
[..]
Dan schieten we alsnog niks op als er dan tot Sint Juttemis afstandsregels moeten gelden, terwijl mensen niet meer ziek worden...
Ja, door dit verslagje van het debat van 7 mei 2020 geloof ik wel dat de minister dit vandaag heeft gezegd.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
De Minister wil(de) het levengevaarlijke virus uittrappen zodra het opflakkert. bron: TweedeKamer 07mei20
Het begrip "levensgvaarlijk" staat op naam van Ferd GrapperHaus en Rutte ging er niet om "smeken".
Tot op heden zie ik nergens ook maar de contouren van een plan hoe men denkt in beleid, om met (en zonder werkzaam) vaccin, uit de crisis te komen. Men laat zich vooral leiden door het lijden van verleiden.
Dat is nog maar de vraag, dat het vaccin ook (in enige mate) beschermd tegen besmettelijk zijn is een aanname die voor de hand ligt maar nog niet bewezen is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die beschermingsring werkt dus ongeacht door welke reden iemand (nog) niet gevaccineerd is.
De overheid kan nog steeds zaken afdwingen zoals het sluiten van openbare gelegenheden, max. groepsgrootte, geen vergunning verlenen aan festivals. Wij hebben helemaal niks te willen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen onderwijs op ROC's, hogescholen en universiteiten. Tafeltje reserveren in de kroeg, zodat het spontaan tegenkomen van (on)bekenden wordt uitgesloten. Geen zomerkampen voor kinderen. Looplijnen op de kermis.
En zo kun je nog wel even doorgaan. Afstandsregels verwoesten de samenleving. Gelukkig besluit die samenleving zelf wel wanneer het genoeg is, en niet de minister.
Net als de routekaart voor strengere maatregelen zeker?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als de routekaart gehaald wordt zijn ze in april allemaal aan de beurt geweest en kunnen de gezonde jonge mensen.
Welke nuances en ontwikkelingen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:39 schreef nostra het volgende:
Dat dit soort nuances en ontwikkelingen zouden gebeuren had iedereen toch wel aan zien komen? Behalve De Jonge dan met zijn "we kunnen weer los bij een vaccin". De simpelheid van die vent is af en toe echt schromelijk.
Of mensen de noodzakelijke crisismaatregelen leuk vinden of niet is inderdaad niet erg relevant, nee.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De overheid kan nog steeds zaken afdwingen zoals het sluiten van openbare gelegenheden, max. groepsgrootte, geen vergunning verlenen aan festivals. Wij hebben helemaal niks te willen.
Net zoals de beschermingsring van maskers, PBMs, ontsmetten etc de bewoners van de rusthuizen zo goed beschermt dat het virus momenteel slechts in ruim 30% van de rusthuizen aanwezig is....quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die beschermingsring werkt dus ongeacht door welke reden iemand (nog) niet gevaccineerd is.
Deze is niet van het kabinetquote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:58 schreef byah het volgende:
[..]
Net als de routekaart voor strengere maatregelen zeker?
Ik zie niet exact in waarom zulke basisregels van kracht moeten blijven, als de druk op de zorg grootendeels weg is als de risicogroepen gevaccineerd zijn. Waarom sturen op besmettingen, als dit geen probleem is?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of mensen de noodzakelijke crisismaatregelen leuk vinden of niet is inderdaad niet erg relevant, nee.
Zeker wel. Kijk als mensen in hun omgeving anderen doodziek zien worden, en beelden zien van overvolle ziekenhuizen dan zien ze meesten het nut wel.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of mensen de noodzakelijke crisismaatregelen leuk vinden of niet is inderdaad niet erg relevant, nee.
De Zwitsers handhaven wat beter dan hier in Nederland.quote:Nederlandse (17) opgepakt in Zwitserland na breken quarantaineplicht
Een Nederlands meisje van 17 jaar dat positief was getest op het coronavirus is dinsdag in Zwitserland opgepakt, omdat ze de haar opgelegde quarantaine ontvluchtte. Ze stond op het punt naar Nederland te vliegen met een negatieve nepcoronatest, meldt de politie. De tiener werd opgepakt in Zürich kort voordat ze aan boord wilde gaan. Ze gaf toe toe dat ze op het vliegveld de nepcoronatest had overhandigd.
De jonge vrouw was positief getest in het kanton Wallis, waar veel kan worden geskied. De autoriteiten hadden haar bevolen in quarantaine te gaan, maar toen ze merkten dat ze was vertrokken, brachten ze de politie op de hoogte. Tegen de jonge vrouw is een strafzaak geopend wegens het overtreden van de coronawetgeving en het vervalsen van documenten. Ze is met een ambulance teruggebracht naar Walli. bron nu.nl liveblog"
De tweede dosis krijg je "minimaal 3 weken" na de eerste dosis. Was fijn geweest als ze er ook een 'maximaal' bij gezet hadden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:55 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Van mijn zus, je krijgt begeleidende brief via werkgever.
Daarom verwacht ik ook de nodige versoepelingen van de zomer. Net als afgelopen jaar.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker wel. Kijk als mensen in hun omgeving anderen doodziek zien worden, en beelden zien van overvolle ziekenhuizen dan zien ze meesten het nut wel.
Maar veel succes met handhaven als de ziekenhuizen leeg zijn.
Ik ook en ik denk zelfs meer dan vorig jaar omdat er simpelweg nauwelijks nog mensen doodziek van worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom verwacht ik ook de nodige versoepelingen van de zomer. Net als afgelopen jaar.
Als dit waar is, is dit echt te triest voor woorden. Hebben die lui zelf geen leven ofzo.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
Uit wat De Jonge zei tegen die FvD-er (Haga?) kun je opmaken dat we voorlopig nog niet van de maatregelen af zijn.
De directe vraag ("kunnen bij voldoende vaccinatiegraad alle maatregelen weg?") werd ontweken. De Jonge benadrukte dat er richting de zomer (wanneer een groot gedeelte gevaccineerd is) WELLICHT een deel van de maatregelen kan worden teruggedraaid. Maar hield daar ook al 15 slagen om de arm...
Het echt terugdraaien van ALLE maatregelen noemde hij niet. Ook niet als iedereen gevaccinneerd is, want daar werd juist specifiek om gevraagd in de Kamer.
Door die users werd gesteld dat De Jonge had gezegd dat de maatregelen werden gehandhaafd totdat er 0 mensen in het ziekenhuis zouden liggen. Dat is iets anders dan wat hierboven staat. Dat vind ik trouwens wel begrijpelijk omdat de resultaten van het vaccineren nog niet van te voren vast staan.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
Uit wat De Jonge zei tegen die FvD-er (Haga?) kun je opmaken dat we voorlopig nog niet van de maatregelen af zijn.
De directe vraag ("kunnen bij voldoende vaccinatiegraad alle maatregelen weg?") werd ontweken. De Jonge benadrukte dat er richting de zomer (wanneer een groot gedeelte gevaccineerd is) WELLICHT een deel van de maatregelen kan worden teruggedraaid. Maar hield daar ook al 15 slagen om de arm...
Het echt terugdraaien van ALLE maatregelen noemde hij niet. Ook niet als iedereen gevaccinneerd is, want daar werd juist specifiek om gevraagd in de Kamer.
De paar users die hier melden dat vaccineren geen zekerheid is voor het loslaten van 1.5 meter, hebben daarin dus gewoon gelijk. En anders moet De Jonge daar in het vervolg maar duidelijker in zijn. Directer dan dit krijg je de vraag niet.
Kunt hier wel letterlijke quotes gaan vragen; nee die zijn er niet. Hoeveel weerstand denk je dat het oplevert als hij dat nu toegeeft? Maar je zou ook even door de regels heen moeten leren lezen.
We zijn er nog lang niet, al mogen we denk ik al best wel veel in de zomer. Maar het probleen zit 'm in die 1.5 meter regel.
Ff een ding want ik voel lichte paniek opkomen... ik ga er al maanden van uit dat die 1.5m pas weer afgeschaft wordt als de vaccinatiegraad is gehaald, 70% ofzo, en dat er dus waarschijnlijk pas in 2022 weer evenementen enzo als vanouds gehouden kunnen worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Maar die 1,5m laten ze echt niet los voordat de vaccinatiegrens is behaald, lijkt mij. Afstand houden is gewoon pandemiebestrijding hoofdstuk 1, les 1. Dat soort basisregels worden pas afgebouwd als het echt volledig onder controle is, anders blijf je bezig.
Dat hoop ik, maar ik moet echt nog zien dat het allemaal zo’n vaart loopt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ook en ik denk zelfs meer dan vorig jaar omdat er simpelweg nauwelijks nog mensen doodziek van worden.
Op zich is dat ook logisch.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
De paar users die hier melden dat vaccineren geen zekerheid is voor het loslaten van 1.5 meter, hebben daarin dus gewoon gelijk. En anders moet De Jonge daar in het vervolg maar duidelijker in zijn. Directer dan dit krijg je de vraag niet.
Kunt hier wel letterlijke quotes gaan vragen; nee die zijn er niet. Hoeveel weerstand denk je dat het oplevert als hij dat nu toegeeft? Maar je zou ook even door de regels heen moeten leren lezen.
We zijn er nog lang niet, al mogen we denk ik al best wel veel in de zomer. Maar het probleen zit 'm in die 1.5 meter regel.
Voor het draagvlak we degelijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, laat tussen de regels door lezen maar aan FVD en de wappies over.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
Niemand gaat z’n hele leven anderhalve meter afstand houden. Daar is dan ook totaal geen sprake van. Werkelijk niemand wil dat.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:10 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ff een ding want ik voel lichte paniek opkomen... ik ga er al maanden van uit dat die 1.5m pas weer afgeschaft wordt als de vaccinatiegraad is gehaald, 70% ofzo, en dat er dus waarschijnlijk pas in 2022 weer evenementen enzo als vanouds gehouden kunnen worden.
Nu kan ik echt niet wachten tot het zover is, dit is voor mij en mijn hele vriendenkring een levende hel. Alle spontaniteit en gezelligheid zijn verdwenen. Ik kan niet wachten tot we weer gewoon in Vrijheid mogen leven en ik weer normaal naar een event kan en gewoon vrij rondlopen zonder looplijnen,knuffelen, met mensen pp de foto, lekker enthousiast en gek doen, vrienden maken, zonder beperkingen. LEVEN. Zonder 1.5m of andere bullshit beperkingen.
Maar ik kan prima wachten tot eind van dit jaar/2022.
Maar die andere user zegt dat De Jonge ook na vaccinatiegraad nog ad infinitum de 1.5m erin wil houden?? Ik heb het debat niet goed kunnen volgen, maar dat is gewoon onzin toch?
Het is toch nog steeds zo dat na de vaccinatiegraad is gehaald wel gewoon de beperkingen eraf gaan en we gewoon weer zonder 1.5m van een festival mogen genieten, onze verjaardag vieren, naar de kroeg gaan, vrienden knuffelen, dansen etc?
Want ik kan best nog een jaar met deze 1.5m hel beperkingen leven, tot die vaccinatiegraad is bereikt, maar niet de rest van mijn "leven"... als die bereikt is eind dit jaar wil ik volgend jaar wel gewoon weer normaal zonder beperkingen naar een leuk festival, conventie, concert of wat dan ook kunnen!
Maar ik neem aan dat de jonge ook niets anders gezecht heeft en dat gewoon bnw gelul was?
Het belangrijkste moment is simpelweg als alles bven de 60 of met een zwakke gezondheid aan de beurt geweest is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op zich is dat ook logisch.
De maatregelen kunnen pas worden terug geschroefd als het aantal opnames in ziekenhuizen voldoende afneemt en blijft afnemen.
Eerder werd al gesuggereerd dat de basismaatregelen, zoals de 1,5m maatregel, waarschijnlijk tot augustus zal blijven gelden.
Maar verder is het gewoon koffiedik kijken.
Kijk naar het VK: vaccineren als een malle, maar gaan toch voorlopig in een zwaardere lockdown.
Tegen de tijd dat ik in aanmerking kom voor een vaccin is er waarschijnlijk alweer een boel gebeurd en is hier hopelijk meer duidelijkheid over. Mocht bovenstaande het perspectief zijn dan kunnen ze dat vaccin steken waar de zon niet schijnt. Ik neem het al niet echt voor mezelf, maar puur om van die maatregelen af te komen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jammer voor ze dat het niks gaat uitmaken en ze geen leuk leven meer terug krijgen, omdat ze nog steeds met maatregelen gaan zitten. Maar ach de mensen blijven tenminste leven, levensvreugde is wel compleet weg. Zijn wij op aarde gezet om 1.5 meter afstand te houden, zelfs als we lege ziekenhuizen hebben?
https://www.laatjevaccineren.be/covid-19/volgorde-van-vaccinerenquote:1. Woonzorgcentra en zorgpersoneel
- In de eerste fase, in januari en februari, zullen de bewoners en het personeel van woonzorgcentra aan de beurt komen.
- Na de woonzorgcentra komen de andere collectieve zorginstellingen en hun vrijwilligers aan bod.
- Vervolgens is het aan de zorgmedewerkers van de ziekenhuizen en de eerstelijnsgezondheidszorg.
- Daarna komt het niet-medische personeel van de ziekenhuizen en de zorginstellingen aan de beurt.
De eerste 600.000 vaccins, van de firma Pfizer, worden in januari verwacht en zullen prioritair naar de woonzorgcentra gaan. Aangezien van dit vaccin 2 dosissen nodig zijn, zullen met deze eerste lading 300.000 mensen gevaccineerd kunnen worden. Deze eerste levering zal dus niet volstaan om meteen iedereen in de zorg in te enten, want er zijn in totaal zo'n 500.000 zorgverstrekkers.
2. 65-plussers, risicopatiënten en essentiële beroepen
- In een tweede fase komen alle 65-plussers aan de beurt.
- Daarop volgen de 45- tot 65-jarigen met onderliggende gezondheidsproblemen.
- Ook mensen met essentiële beroepen komen aan de beurt (bv. brandweer en politie). Wie dat precies zijn, moet nog worden bepaald.
3. Rest van de bevolking
- In een derde fase, wanneer er veel vaccins geleverd zijn, komen eerst andere risicopatiënten aan de beurt en dan de rest van de volwassen bevolking.
Van Haga wil precies weten bij welke vaccinatiegraad de samenleving weer volledig open kan.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:12 schreef Monolith het volgende:
Het is sowieso vrij infantiel om nu allemaal van dat soort keiharde garanties te willen. Niemand heeft enig idee hoe de situatie er straks voorstaat. Hopelijk hebben we bij voldoende vaccinatiegraad geen noemenswaardige last meer van het virus en kan alles weer terug naar het oude, maar om daar nu geen stellig over te gaan doen voegt niet veel toe.
Ik heb me hier ook een tijd druk over gemaakt, ook weleens dingen gepost die in andere landen werden gezegd, maar op een gegeven moment is het mooi geweest. Ben er niet meer bang voor. Het blijft speculatie. Ga maar handhaven als er geen aanleiding meer tot maatregelen is. Dan heb je straks geen demonstratie van 1.500 man die knuffelen en geen afstand houden, maar 15.000. Of in andere verbanden dan demonstraties. Zijn sommige mensen weer ZIEDEND als er in een café de polonaise gelopen wordt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
Achteraf gezien is er in de zomer ook teveel teruggedraaid. Een strenger grensbeleid en het gesloten houden van de horeca had ons wel geholpen wat betreft de situatie nu.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:16 schreef 297534 het volgende:
Dit kabinet is trouwens behoorlijk zakelijk er economiegericht. Dus ik denk dat de pvv'ers zich geen zorgen hoeven te maken dat de maatregelen worden teruggedraaid als dat kan. Ze kunnen alleen nog geen einddatum noemen. Dat zou ook niet zo verstandig zijn, met zoveel onzekere factoren. Dat is trouwens niet iets wat De Jonge of Rutte heeft verzonnen. Ik zie in andere landen ook niet dit soort claims gemaakt worden over het terugdraaien van de maatregelen, behalve misschien in landen waarmee je niet vergeleken wilt worden.
Eens, daarom maak ik mij daar ook echt niet druk over. Heb genoeg vertrouwen in de democratie in Nederland. Die maatregelen gaan straks gewoon weg. Daarnaast zit de Jonge daar waarschijnlijk niet eens meer tegen de tijd dat er goed versoepeld kan worden, dan is er een hele andere regering.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:16 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik heb me hier ook een tijd druk over gemaakt, ook weleens dingen gepost die in andere landen werden gezegd, maar op een gegeven moment is het mooi geweest. Ben er niet meer bang voor. Het blijft speculatie. Ga maar handhaven als er geen aanleiding meer tot maatregelen is. Dan heb je straks geen demonstratie van 1.500 man die knuffelen en geen afstand houden, maar 15.000. Of in andere verbanden dan demonstraties. Zijn sommige mensen weer ZIEDEND als er in een café de polonaise gelopen wordt.
Heb ook wel een tijdje gedacht dat sommige mensen nog lang bang zullen zijn voor normaal contact, maar ook dat betwijfel ik steeds meer, je ziet die discipline nu al minder worden. Van sommige kennissen weet ik ook hoe zij in het hele coronagebeuren staan en schud ik sowieso al gewoon weer de hand. Wie dit zelfs na een vaccin niet meer wil, prima, die worden uit mijn telefoon verbannen en hoeven nooit meer langs te komen, wens ze er veel plezier mee. Heb overigens ook 0,0 zorgen dat dit nodig zal zijn.
Ik snap zelfs wel dat De Jonge er niet op vooruit wil lopen omdat nog helemaal geen effect in de praktijk is bewezen. Er is hier zelfs nog niet één prik gezet. Wat dat betreft zijn Israël en Engeland wel mooie testcases.
Bij het gesloten houden van de horeca in de zomer vraag ik me oprecht af wat er nu nog van over was geweest. En indien wel, dan hadden ze nu misschien een weekje later alsnog dicht gemoeten. De aantallen waarmee je zo'n 2e golf in gaat maken voor het verloop vrij weinig uit.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Achteraf gezien is er in de zomer ook teveel teruggedraaid. Een strenger grensbeleid en het gesloten houden van de horeca had ons wel geholpen wat betreft de situatie nu.
Horeca was open en ging gewoon goed vd zomer.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Achteraf gezien is er in de zomer ook teveel teruggedraaid. Een strenger grensbeleid en het gesloten houden van de horeca had ons wel geholpen wat betreft de situatie nu.
Met een heel laag aantal besmettingen ga je de tweede golf dus niet eens in.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Bij het gesloten houden van de horeca in de zomer vraag ik me oprecht af wat er nu nog van over was geweest. En indien wel, dan hadden ze nu misschien een weekje later alsnog dicht gemoeten. De aantallen waarmee je zo'n 2e golf in gaat maken voor het verloop vrij weinig uit.
Ik wou het vaccin wel nemen, maar Hugo heeft me weer aan het twijfelen gebracht. Als het niet eens zeker is dat de maatregelen allemaal teruggedraaid worden, zelfs na een hoge vaccinatiegraad dan heeft het gewoon geen zin en zie ik de meerwaarde niet. Mensen kunnen wel zeggen van ja, jouw prik verhoogd wel de kans op een einde van deze maatregelen, is gewoon BS. Het wordt niet hard gemaakt, zal puur toeval zijn. Het leven is geen casino voor mij. Vaccin is na vandaag definitief exit voor mij.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:13 schreef galantis het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ik in aanmerking kom voor een vaccin is er waarschijnlijk alweer een boel gebeurd en is hier hopelijk meer duidelijkheid over. Mocht bovenstaande het perspectief zijn dan kunnen ze dat vaccin steken waar de zon niet schijnt. Ik neem het al niet echt voor mezelf, maar puur om van die maatregelen af te komen.
Komt natuurlijk wel bij dat je na de vaccinatieronde (einde was september volgens huidige planning toch?) weer het nieuwe griepseizoen in duikt. En je zit 8 maanden na de eerste vaccinaties. Vraag is dan ook hoe goed de bescherming dan nog is en wat het virus volgend jaar in de winter nog doet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:12 schreef Monolith het volgende:
Het is sowieso vrij infantiel om nu allemaal van dat soort keiharde garanties te willen. Niemand heeft enig idee hoe de situatie er straks voorstaat. Hopelijk hebben we bij voldoende vaccinatiegraad geen noemenswaardige last meer van het virus en kan alles weer terug naar het oude, maar om daar nu geen stellig over te gaan doen voegt niet veel toe.
Ja, want de samenleving gaat dit vast nog een winter accepteren. Op welke manier dan ook, in de herfst van 2021 gaat het anders dan nu.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:21 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Komt natuurlijk wel bij dat je na de vaccinatieronde (einde was september volgens huidige planning toch?) weer het nieuwe griepseizoen in duikt. En je zit 8 maanden na de eerste vaccinaties. Vraag is dan ook hoe goed de bescherming dan nog is en wat het virus volgend jaar in de winter nog doet.
Misschien dat ze daarom ook wat voorzichtig zijn met de uitspraken.
Als de aantallen van de zomer al niet behapbaar waren voor BCO, wel dus.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Met een heel laag aantal besmettingen ga je de tweede golf dus niet eens in.
Mja, toen was dat gewoon ook nog niet op orde.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:23 schreef galantis het volgende:
[..]
Als de aantallen van de zomer al niet behapbaar waren voor BCO, wel dus.
Schorsing tot 21hr dacht ik.quote:
Weinig gefluisterd hoor. Rutte hintte daar hardop naar in het debat. Cijfers waren niet positief voor eventuele versoepelingen, maar hij wacht OMT-advies af.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:26 schreef Twinkle20 het volgende:
Nos roept al dat de lockdown waarschijnlijk wordt verlengd
Hebben ze alvast van Rutte ingefluisterd gekregen om het volk vast voor te bereiden c.q. warm te draaien.
Want ook nu weer hebben we gezien dat we in deze bizarre omstandigheden, die steeds een stapje verder gaan, prima in staat zijn om door te ademen met zijn allen.
https://www.derstandard.a(...)oesterreich-aussiehtquote:So soll die am meisten gefährdete Bevölkerungsgruppe Vorrang haben, die Impfaktionen sollen vor allem in den Alten- und Pflegeheimen mit den alten Menschen starten. Das Personal in den Alten- und Pflegeheimen soll folgen.
In einem nächsten Schritt soll das Gesundheitspersonal in den Krankenhäusern und im niedergelassenen Bereich folgen, Sanitätsdienste und mobile Pflegekräfte inklusive. Wenn das geschafft ist, kommt die kritische Infrastruktur an die Reihe, also Polizei, Kindergartenpädagoginnen und das Lehrpersonal an Schulen. Der Impfstoff ist ab dem 16. Lebensjahr zugelassen.
Wat andere landen doen, hoeven wij niet per definitie ook zo op te volgen ..quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:16 schreef 297534 het volgende:
Dit kabinet is trouwens behoorlijk zakelijk er economiegericht. Dus ik denk dat de pvv'ers zich geen zorgen hoeven te maken dat de maatregelen worden teruggedraaid als dat kan. Ze kunnen alleen nog geen einddatum noemen. Dat zou ook niet zo verstandig zijn, met zoveel onzekere factoren. Dat is trouwens niet iets wat De Jonge of Rutte heeft verzonnen. Ik zie in andere landen ook niet dit soort claims gemaakt worden over het terugdraaien van de maatregelen, behalve misschien in landen waarmee je niet vergeleken wilt worden.
Ziekenhuizen zitten nog steeds bommetje vol en het totaal aantal opgenomen patiënten neemt nog steeds toe. Wat had jij verwacht dan?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:26 schreef Twinkle20 het volgende:
Hebben ze alvast van Rutte ingefluisterd gekregen om het volk vast voor te bereiden c.q. warm te draaien.
Want ook nu weer hebben we gezien dat we in deze bizarre omstandigheden, die steeds een stapje verder gaan, prima in staat zijn om door te ademen met zijn allen.
Hij wil naar 3 IC opnames per dag alvorens te versoepelen, wat zelfs in de zomer niet aan de orde is geweest. Dan zit je heel 2021 nog vast in deze grafbende.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:28 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Weinig gefluisterd hoor. Rutte hintte daar hardop naar in het debat. Cijfers waren niet positief voor eventuele versoepelingen, maar hij wacht OMT-advies af.
Verkiezingen in maart. Hugo staat niet op de kieslijst. Doe er je voordeel mee.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hij wil naar 3 IC opnames per dag alvorens te versoepelen, wat zelfs in de zomer niet aan de orde is geweest. Dan zit je heel 2021 nog vast in deze grafbende.
Dat hoefde Rutte niet in te fluisteren, dat heeft hij zo ongeveer hardop gezegd tijdens het debat.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:26 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar in de zomer was de R op zn hoogst.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Horeca was open en ging gewoon goed vd zomer.
Scholen gingen open en toen ging het rap slecht.
Geen probleem voor jou, toch? Jij neemt toch geen vaccin en hoe meer mensen dat doen hoe langer we deze situatie houden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hij wil naar 3 IC opnames per dag alvorens te versoepelen, wat zelfs in de zomer niet aan de orde is geweest. Dan zit je heel 2021 nog vast in deze grafbende.
Niet alvorens te versoepelen, maar voor er heel veel versoepeld kan worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik overweeg een stem op Omtzigt. Maar straks krijg je Hugo er gratis bij als bewindspersoonquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Verkiezingen in maart. Hugo staat niet op de kieslijst. Doe er je voordeel mee.
De kans dat Rutte-IV veel vers bloed gaat aantrekken acht ik op zich vrij klein.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik overweeg een stem op Omtzigt. Maar straks krijg je Hugo er gratis bij als bewindspersoon
Dan volgt NL waarschijnlijk ook; al is het maar vanwege grensbewegingen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:35 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
Ook geen halve maatregelen....
Dat is voor winkels misschien nog een relevant criterium, maar voor (basis)scholen zeker niet. Of bezoek.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:36 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Dan volgt NL waarschijnlijk ook; al is het maar vanwege grensbewegingen.
Zowquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:35 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik denk wel dat er tegen die tijd maatregelen zullen worden afgebouwd. Maar ik denk dat 1,5m zo ongeveer de laatste maatregel is die ze laten gaan, want in feite hebben alle andere maatregelen geen zin als mensen toch weer op elkaars lip zitten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik zie niet exact in waarom zulke basisregels van kracht moeten blijven, als de druk op de zorg grootendeels weg is als de risicogroepen gevaccineerd zijn.
De cijfers geven op dit moment geen aanleiding om te versoepelen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:26 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er veel (of ook maar iets) wordt gezegd waarvan ik niet allang op de hoogte ben, dus ik sla even over.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:36 schreef tesssssssss het volgende:
Op NPO1 begint nu " de avond van de vaccinatie."
Je gaat toch niet op het CDA stemmen na dit fiasco met Hugo de Jonge als coronaminister, joh.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik overweeg een stem op Omtzigt. Maar straks krijg je Hugo er gratis bij als bewindspersoon
Wat dus in gaat houden dat er nooit echt heel veel versoepeld kan worden, 3 IC opnamen is onhaalbaar. Sorry mocht ik zo negatief overkomen altijd, maar het begint wel een beetje zijn tol te eisen inmiddels. Ben er echt he-lemaal klaar mee. Leuke vooruitzichten ook allemaal.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet alvorens te versoepelen, maar voor er heel veel versoepeld kan worden.
Het is nog niet eens zeker of die vaccins gaan helpen tegen die variant uit Zuid-Afrika.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat dus in gaat houden dat er nooit echt heel veel versoepeld kan worden, 3 IC opnamen is onhaalbaar. Sorry mocht ik zo negatief overkomen altijd, maar het begint wel een beetje zijn tol te eisen inmiddels. Ben er echt he-lemaal klaar mee. Leuke vooruitzichten ook allemaal.
Nee joh. Hopelijk zitten we tegen het eind van het jaar aan de vaccinatiegraad en dan is de pandemie gewoon snel voorbij en wordt alles weer normaal.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat dus in gaat houden dat er nooit echt heel veel versoepeld kan worden
Hoe dan ook stem je dan voor continuering van het huidige beleid.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat Omtzigt CDA is. Voor mij is een stem op een partij met een religieuze grondslag geen optie. Maar Omtzigt vind ik wel echt een topper.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je gaat toch niet op het CDA stemmen na dit fiasco met Hugo de Jonge als coronaminister, joh.
Maar als iedereen gevaccineerd is maakt dat griepseizoen niets uit, want alleen voor de normale griep gaan we geen maatregelen nemen...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:21 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Komt natuurlijk wel bij dat je na de vaccinatieronde (einde was september volgens huidige planning toch?) weer het nieuwe griepseizoen in duikt. En je zit 8 maanden na de eerste vaccinaties. Vraag is dan ook hoe goed de bescherming dan nog is en wat het virus volgend jaar in de winter nog doet.
Misschien dat ze daarom ook wat voorzichtig zijn met de uitspraken.
Ik heb ook niks tegen die Omtzigt, maar een partij die een figuur als Hugo de Jonge voortbrengt zou ik de komende 10 jaar gewoon even links laten liggenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat Omtzigt CDA is. Voor mij is een stem op een partij met een religieuze grondslag geen optie. Maar Omtzigt vind ik wel echt een topper.
Wat bedoelen die users hier dan met dat van haga niet duidelijk ja te horen kreeg op z'n vraag of nadat iedereen gevaccineerd is de 1.5m afgeschaft kan worden? Want dat roepen de jonge en rutte toch al maanden? En wat bedoelt de jonge idd eigenlijk met meest beperkende maatregelen opheffen? Enige wat mij en zowat iedereen die ik ken boeit is waneer de 1.5m opgeheven wordt en we weer normaal zonder beperkingen naar een gezellig groot event mogen...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niemand gaat z’n hele leven anderhalve meter afstand houden. Daar is dan ook totaal geen sprake van. Werkelijk niemand wil dat.
Het beleid is dan ook prima. Alleen de uitvoering is consequent ruk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe dan ook stem je dan voor continuering van het huidige beleid.
(Waar ik geen probleem mee heb)
Dan zit je tot in het oneinde vast aan dichte hoge scholen, beperkte horeca, geen festivals of evenementen. Joepie. De situatie gaat dus wellicht niet echt verbeteren met die vaccins.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk wel dat er tegen die tijd maatregelen zullen worden afgebouwd. Maar ik denk dat 1,5m zo ongeveer de laatste maatregel is die ze laten gaan, want in feite hebben alle andere maatregelen geen zin als mensen toch weer op elkaars lip zitten.
Om Bruls maar niet te vergeten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb ook niks tegen die Omtzigt, maar een partij die een figuur als Hugo de Jonge voortbrengt zou ik de komende 10 jaar gewoon even links laten liggen
Dat vind ik een beetje simpel. Elke partij heeft z’n rotte appelsquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:41 schreef Tijn het volgende:
Ik heb ook niks tegen die Omtzigt, maar een partij die een figuur als Hugo de Jonge voortbrengt zou ik de komende 10 jaar gewoon even links laten liggen
Je hebt geen probleem met de gigantische wanorde? Dat er aan het begin chaos was, ok, dat was wereldwijd, maar Nederland loopt nog steeds mijlenver achter qua beleid en maatregelen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe dan ook stem je dan voor continuering van het huidige beleid.
(Waar ik geen probleem mee heb)
Ik denk dat een clown als Van Haga gewoon niet erg serieus genomen wordt en zsm wordt afgepoeierd. Maar sowieso... Natuurlijk gaat Hugo de Jonge geen garanties geven over iets dat zo ver in de toekomst ligt, ver voorbij z'n eigen termijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:41 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat bedoelen die users hier dan met dat van haga niet duidelijk ja te horen kreeg op z'n vraag of nadat iedereen gevaccineerd is de 1.5m afgeschaft kan worden?
Het is niet binair en wmb volsteekt legitiem om te vragen wanneer welke maatregelen kunnen worden afgeschaald.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Van Haga wil precies weten bij welke vaccinatiegraad de samenleving weer volledig open kan.
En vraagt dan om garanties.
Volgens Van Haga heeft het kabinet gefaald. Niet omdat ze te laks zijn, maar omdat mondkapjes en de anderhalve meter niet werken.
Maar wat moet het kabinet dan doen? Gewoon alles losgooien?
3 IC opnames per dag lijkt me niet haalbaar, zouden de winkels dan dicht blijven tot dat gehaald wordt... Toch echt niet denk ikquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat Omtzigt CDA is. Voor mij is een stem op een partij met een religieuze grondslag geen optie. Maar Omtzigt vind ik wel echt een topper.
Ik heb hetzelfde. Ook mooi hoe hij laatst op twitter aan Baudet uitlegde dat er wel degelijk sprake is van oversterfte, wat Baudet had betwist op grond van een onjuist grafiekje.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je praat jezelf alleen maar verder de put in. Natuurlijk komen we wel op dat punt. Maar zelfs als dat niet zou lukken, en de IC-opnames blijven wat hoger maar verder gaat alles goed, ziekenhuizen hebben voldoende ruimte voor de Corona-gerelateerde opnames en het loopt niet uit de hand, is er geen reden om niet te versoepelen. Het is een richtlijn, omdat mensen dat willen hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat dus in gaat houden dat er nooit echt heel veel versoepeld kan worden, 3 IC opnamen is onhaalbaar. Sorry mocht ik zo negatief overkomen altijd, maar het begint wel een beetje zijn tol te eisen inmiddels. Ben er echt he-lemaal klaar mee. Leuke vooruitzichten ook allemaal.
Nee, niet tot in het oneindige, maar tot de vaccinatiegraad is gehaald. Hopelijk in de loop van volgend jaar dus. Historisch gezien duurt een pandemie vaak een jaar of twee.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan zit je tot in het oneinde vast aan dichte hoge scholen, beperkte horeca, geen festivals of evenementen. Joepie. De situatie gaat dus wellicht niet echt verbeteren met die vaccins.
Ik ga er in ieder geval niet mee stoppen, al lassen ze mijn deuren dicht.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:38 schreef capricia het volgende:
[..]
De cijfers geven op dit moment geen aanleiding om te versoepelen.
Wellicht dat vreemden elkaar nog te veel knuffelen. Zou dat kunnen?
De user heeft het niet over griep heh, goed lezen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:40 schreef popje het volgende:
[..]
Maar als iedereen gevaccineerd is maakt dat griepseizoen niets uit, want alleen voor de normale griep gaan we geen maatregelen nemen...
Voor mij is er ook relatief weinig verschil tussen 1,5 meter met lockdown of zonder lockdown. En een immens verschil tussen wel of geen 1,5 meter. Dus bij al die 'versoepelingen' zonder het afschaffen van afstandsregels vind ik het allemaal wel primaquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan zit je tot in het oneinde vast aan dichte hoge scholen, beperkte horeca, geen festivals of evenementen. Joepie. De situatie gaat dus wellicht niet echt verbeteren met die vaccins.
Ik snap dat wel en vind het ergens ook wel goed. Niemand vind het leuk om in een lockdown te zitten en ondernemers die dicht moeten blijven al helemaal niet. Dan liever nog een stapje harder (maakt het nog veel verschil in je leefgenot?) en dan hopelijk binnen een maand of 2 van alle maatregelen af dan 6 maanden lang een paar beroepsgroepen het failisement in helpen terwijl anderen lak hebben aan alles. De vraag is natuurlijk wel hoe je het wilt gaan handhaven.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:35 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Nee, die gaan wel eerder open. Veel te sterke lobby. Maar voor de hogescholen is het onderwijs jaar wel klaar, en als ze gaan vasthouden aan die 3 opnames het kalenderjaar ook wel.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:42 schreef popje het volgende:
[..]
3 IC opnames per dag lijkt me niet haalbaar, zouden de winkels dan dicht blijven tot dat gehaald wordt... Toch echt niet denk ik
Zeker, en als zoiets aan het ligt komt is voor mij reden om zo'n partij dan de komende twee à drie termijnen geen stem te gunnen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje simpel. Elke partij heeft z’n rotte appels
Nee. Ik heb geen problemen met mensen die het CDA steunen. Of die achter dit beleid ansich staan.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt geen probleem met de gigantische wanorde? Dat er aan het begin chaos was, ok, dat was wereldwijd, maar Nederland loopt nog steeds mijlenver achter qua beleid en maatregelen.
En dit blijkt dus keer op keer een illusie.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:45 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik snap dat wel en vind het ergens ook wel goed. Niemand vind het leuk om in een lockdown te zitten en ondernemers die dicht moeten blijven al helemaal niet. Dan liever nog een stapje harder (maakt het nog veel verschil in je leefgenot?) en dan hopelijk binnen een maand of 2 van alle maatregelen af dan 6 maanden lang een paar beroepsgroepen het failisement in helpen terwijl anderen lak hebben aan alles. De vraag is natuurlijk wel hoe je het wilt gaan handhaven.
We gaan het meemaken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het belangrijkste moment is simpelweg als alles bven de 60 of met een zwakke gezondheid aan de beurt geweest is.
Waar stem jij op dan?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker, en als zoiets aan het ligt komt is voor mij reden om zo'n partij dan de komende twee à drie termijnen geen stem te gunnen.
Valse tegenstelling. Hardere lockdowns zorgen niet voor een snellere opheffing van maatregelen, vaccinaties doen dat. Het enige wat strengere maatregelen doen is het moraal van je bevolking nog harder kapotrammen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:45 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik snap dat wel en vind het ergens ook wel goed. Niemand vind het leuk om in een lockdown te zitten en ondernemers die dicht moeten blijven al helemaal niet. Dan liever nog een stapje harder (maakt het nog veel verschil in je leefgenot?) en dan hopelijk binnen een maand of 2 van alle maatregelen af dan 6 maanden lang een paar beroepsgroepen het failisement in helpen terwijl anderen lak hebben aan alles. De vraag is natuurlijk wel hoe je het wilt gaan handhaven.
De 11.000 of 6.000 is niet zo belangrijk als men denkt. De maatregelen zijn er om de ziekenhuizen weer naar een werkbaar niveau te krijgen en die cijfers zijn nog steeds niet zo goed.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:44 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ga er in ieder geval niet mee stoppen, al lassen ze mijn deuren dicht.
Ik word niet meer warm of koud van de cijfers. Krijg je er van als je mensen er mee dood gooit (figuurlijk in dit geval). Een week geleden zaten we nog op 11.000 "besmettingen' en wat was het vandaag? Ergens in de 6000?
We zijn super goed bezig om dat voor elkaar te krijgen met zijn allen. Want ja, zondag was ik even stout, maar verder sluit ik mezelf al maanden op thuis. Maar dat zie jij (en anderen) niet. Jullie zien alleen die ene uitspatting van mij van afgelopen zondag. En nou ben ik doomed ..
En wat horen we van Rutte? Geen reden voor versoepelingen.
Dus het lijkt niets uit te maken. Beloond worden zullen we toch niet. Het heilige vaccin zal onze redding zijn.
Of niet .. we gaan het mee maken.
In een lockdown is ook makkelijker dan er uitkomen. Er is altijd wel een cijfertje niet goed plus je weet gewoon dat mensen los gaan na een lockdown.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Valse tegenstelling. Hardere lockdowns zorgen niet voor een snellere opheffing van maatregelen, vaccinaties doen dat. Het enige wat strengere maatregelen doen is het moraal van je bevolking nog harder kapotrammen.
Gelukkig zijn zwitsers goed om dingen te laten verdwijnen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De Zwitsers handhaven wat beter dan hier in Nederland.
Die zal het de komende avonden druk hebben om te shinen aan allerlei praattafelsquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:46 schreef Noek het volgende:
Onze eerst gevaccineerde is goed gekozen.
Ze hebben geen 103 jarige uit hun winterslaap hoeven te takelen, ook fijn voor die mensen.
De loop van dit jaar verwachten onze experts toch? Het is 2021 nu he 😉quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, niet tot in het oneindige, maar tot de vaccinatiegraad is gehaald. Hopelijk in de loop van volgend jaar dus. Historisch gezien duurt een pandemie vaak een jaar of twee.
Maar je begrijpt toch zelf ook wel dat maatregelen pas kunnen worden afgebouwd als het aantal besmettingen flink omlaag gaan en blijven gaan en we nu niet met 100% zekerheid kunnen zeggen wanneer dat gebeurt?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik wou het vaccin wel nemen, maar Hugo heeft me weer aan het twijfelen gebracht. Als het niet eens zeker is dat de maatregelen allemaal teruggedraaid worden, zelfs na een hoge vaccinatiegraad dan heeft het gewoon geen zin en zie ik de meerwaarde niet. Mensen kunnen wel zeggen van ja, jouw prik verhoogd wel de kans op een einde van deze maatregelen, is gewoon BS. Het wordt niet hard gemaakt, zal puur toeval zijn. Het leven is geen casino voor mij. Vaccin is na vandaag definitief exit voor mij.
Wij zagen jouw ene uitspatting helemaal niet, hoor. Die kwam je zelf vermelden, ik neem aan dat je het ons dus graag wilde vertellen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:44 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ga er in ieder geval niet mee stoppen, al lassen ze mijn deuren dicht.
Ik word niet meer warm of koud van de cijfers. Krijg je er van als je mensen er mee dood gooit (figuurlijk in dit geval). Een week geleden zaten we nog op 11.000 "besmettingen' en wat was het vandaag? Ergens in de 6000?
We zijn super goed bezig om dat voor elkaar te krijgen met zijn allen. Want ja, zondag was ik even stout, maar verder sluit ik mezelf al maanden op thuis. Maar dat zie jij (en anderen) niet. Jullie zien alleen die ene uitspatting van mij van afgelopen zondag. En nou ben ik doomed ..
En wat horen we van Rutte? Geen reden voor versoepelingen.
Dus het lijkt niets uit te maken. Beloond worden zullen we toch niet. Het heilige vaccin zal onze redding zijn.
Of niet .. we gaan het mee maken.
Het idee is dat met een hardere lockdown het aantal contactmomenten (en daardoor dus verspreiding van het virus) kleiner wordt en dus het aantal geïnfecteerde/zieken. Ik deel wat je zegt dan ook niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Valse tegenstelling. Hardere lockdowns zorgen niet voor een snellere opheffing van maatregelen, vaccinaties doen dat. Het enige wat strengere maatregelen doen is het moraal van je bevolking nog harder kapotrammen.
Ja, ik snap het idee wel. Het werkt alleen nooit zoals het wordt voorgespiegeld.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Het idee is dat met een hardere lockdown het aantal contactmomenten (en daardoor dus verspreiding van het virus) kleiner wordt en dus het aantal geïnfecteerde/zieken. Ik deel wat je zegt dan ook niet.
Zucht, nog meer winkels dicht... dan duren versoepelingen ook weer langer, want het afbouwen van maatregelen gaat sneller dan het opbouwen...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik snap het idee wel. Het werkt alleen nooit zoals het wordt voorgespiegeld.
Dus wat we gaan doenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:47 schreef RipCity het volgende:
Hotels sluiten pffff..
Ik verblijf al 2 weken + in hotels in Nederland en als er meer dan 5-10% is is het veel per hotel... je komt ook nog eens met niemand in aanraking.. manmanman.
Nederland koerst af op een verlengde lockdown. Daarbij liggen verdere aanscherpingen op de loer. Het kabinet denkt daarbij aan het sluiten van hotels voor recreatieve overnachtingen en het sluiten van meer winkels.
Haagse bronnen: verdere aanscherping lockdown dreigt, hotels en meer winkels mogelijk dicht
https://www.telegraaf.nl/(...)nkels-mogelijk-dicht
Zulke moeten ze echt kapotmaken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:46 schreef Collide het volgende:
Ik weet niet of dit al gedeeld was, maar dit is echt idioot (van dat meisje).
https://www.ad.nl/dossier(...)r-schiphol~a40db9d8/
Ik wil dat tegen die tijd nog wel zien..... ik zie de eerste ruzie al voor mij waar een kwetsbaar persoon eist dat anderen 1.5m afstand houden, ontbreken (negatief)testen bij reizen of dat een "instelling" dat de handjes worden ontsmet etc.etc.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eens, daarom maak ik mij daar ook echt niet druk over. Heb genoeg vertrouwen in de democratie in Nederland. Die maatregelen gaan straks gewoon weg. Daarnaast zit de Jonge daar waarschijnlijk niet eens meer tegen de tijd dat er goed versoepeld kan worden, dan is er een hele andere regering.
https://www.independent.c(...)deaths-b1782473.htmlquote:‘We are not coping’: Paramedics warn of deaths as hundreds of emergencies wait hours for help
Exclusive: ‘We’ve got patients dying because we’ve got nobody to send’
Hundreds of people a day across London are waiting hours for an emergency ambulance to get to them as paramedics warn patients are dying as a result of delays.
Patients including those with a suspected stroke or chest pains, classified as a category-two emergency, should be seen by paramedics within 18 minutes but are being forced to wait for up to 10 hours for paramedics in some cases.
Even life-threatening calls where patients are in cardiac arrest and should be reached with seven minutes have experienced delays with data suggesting one such call was waiting 20 minutes on Monday.
Internal data shared with The Independent shows London Ambulance Service is holding hundreds of open 999 calls for hours at a time with the service’s boss acknowledging in an email to staff that the service is struggling to maintain standards. Experts warned the problems in the capital were reflected in ambulance services across the country.
We gaan de Kruidvat en de Gall&Gall sluiten, en daarna verontwaardigd doen omdat het drukker wordt bij Albert Heijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:54 schreef popje het volgende:
[..]
Zucht, nog meer winkels dicht... dan duren versoepelingen ook weer langer, want het afbouwen van maatregelen gaat sneller dan het opbouwen...
Het probleem van de huidige tijd is dat men er van uit gaat dat alles maakbaar, controleerbaar, planbaar is in het leven. Dat je alles in eigen hand hebt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De loop van dit jaar verwachten onze experts toch? Het is 2021 nu he 😉
Maar goed, serieus, "de maatregelen kunnen weg bij groepsimmuniteit" roepen rutte en van dissel, osterhaus, koopmans, kikkert, bonten, Egmond, andere experts hier, plus van ranst, damme, Van Gucht etc in België tot en met fauci in the USA al maanden, dus waarom kan hij dat niet toezeggen? Is toch los van wie er op dat moment de portefeuille heeft?
Klopt het dat hij door de regels heen iets anders impliceerde?
Ik heb er al maanden onafgebroken vertrouwen in dat her wel weer goed komt en dat we eind dit jaar begin volgend jaar niet meer in deze 1.5m hel leven, maar nu begin ik weer bang te worden... of hebben verzamelaar en die 0aar anderen hier waanideeën? Weet die van haga geen insider dingen?
Maak ik me zorgen om niets? Ik vind het gewoon verdacht als die het niet hard toe kan zeggen... het is toch een bekend feit??
En wat bedoelt de jonge nou steeds met meest beperkende maatregelen loslaten? Waarom zegt hij niet hard waneer de verschrikkelijkste beperking, de 1.5m eraf kan? Die haalt alle plezier, gezelligheid, en spontaniteit uit m'n leven.
Prima voor nu, als ik maar weet dat het volgend jaar over is. Waarom voorspellen zowat al onze experts dat wel en de jonge niet??
Maar het is ook een illusie dat je weet er gebeurd zou zijn als je het niet had gedaan. Je kan niet zo maar zeggen dat omdat de cijfers nu zo zijn dat we net zo goed geen lockdown hadden kunnen doen. Misschien zaten we anders wel met het dubbele aantal, of niet natuurlijk. Voorlopig ben ik van mening dat er wel maatregelen zijn geweest die daadwerkelijk invloed hebben gehad op het terugdringen van de aantallen zieken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik snap het idee wel. Het werkt alleen nooit zoals het wordt voorgespiegeld.
Eens, rare maatregelen dit.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:55 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dus wat we gaan doen
Hotels waar je alleen een mens treft bij de receptie omdat de rest al grotendeels digitaal is geregeld (inchecken, betalen, etc) dicht gooien.
De spanbreedte waarbij mensen hun LEVENSmiddelen halen, nog meer versmallen.
Dus nog meer mensen op minder ruimte. Immers kunnen ze zich minder spreiden want nog minder winkels open, nog minder ruimte, gelegenheid om LEVENSmiddelen te halen
... noem mij maar gek...
Dat is in non-corona tijden ook al drama daar. Regelmatig dat je uren moet wachten. Bij eerste hulp zit je gerust een hele nacht als je er zelf naartoe gaat.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:57 schreef capricia het volgende:
Ik hoop echt dat dit hier niet komt.
Dit is verschrikkelijk wat er in Londen gebeurt.
[..]
https://www.independent.c(...)deaths-b1782473.html
En daarna de Lidl, Aldi en Jumbo sluiten om weer verontwaardigd te doen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We gaan de Kruidvat en de Gall&Gall sluiten, en daarna verontwaardigd doen omdat het drukker wordt bij Albert Heijn.
Allemaal leuk en aardig hoor, maar zullen we niet gewoon eens wachten of de ingezette daling ook eens doorzet nu. Ik word een beetje moe van dit soort berichten.quote:
Maar daarvoor volstaat toch de huidige routekaart?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik wil dat tegen die tijd nog wel zien..... ik zie de eerste ruzie al voor mij waar een kwetsbaar persoon eist dat anderen 1.5m afstand houden, ontbreken (negatief)testen bij reizen of dat een "instelling" dat de handjes worden ontsmet etc.etc.
Aangaande democratie is dat alles juist hier weinig van toepassing. nergens hebben "we" ons kunnen uitlaten op wat wel, voor wie of niet acceptabel is. Er is eenzijdig een situatie ontstaan die op grond van een kabinetsmeerderheid al een jaar zijn weg vindt. De oppositie staat in alles vrij machteloos.
De situatie, met hun regels; worden en zijn niet democratisch overeengekomen en zullen hooguit zonder herbevestiging, (tijdelijk) vervallen. Totdat zich weer wat anders megalomaan voordoet.
Het zou wmb fijn zijn dat men als overheid ook kan aangeven wanneer en onder welke omstandigheden (welke) regels vervallen. Een soort van omgekeerde routekaart. Ook voor bedrijven/organisaties zodat die ergens op kunnen (aan)sturen en terugvallen. Bij zus-en-zoveel cijfers wel of niet 1.5m hanteren, clubs weer open, beperken aantallen en/of (adres)registratie. En als men dan moet inbinden, dat organisaties dat kunnen verhalen bij de overheid die immers de regels met beperkingen instellen.
Ik heb in het verleden o.a. PvdA en GroenLinks gestemd, maar vanwege Rutte II en het Kunduz-akkoord kunnen die wat mij betreft even wieberen. Daarna heb ik Partij van de Dieren gestemd, maar nu Thieme weg is, zie ik daar niet zoveel brood meer in. Ik denk dat ik nu de SP maar eens ga proberen. Ik ben niet zo Euroskeptisch, maar dat ze zich altijd hard hebben gemaakt voor de zorg spreekt me nu wel aan.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar stem jij op dan?![]()
Een of andere nieuwkomer?
En met corona erbij stort het nu gewoon in. Vandaag weer 3351 mensen opgenomen. Weer een heel ziekenhuis erbij.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:59 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dat is in non-corona tijden ook al drama daar. Regelmatig dat je uren moet wachten. Bij eerste hulp zit je gerust een hele nacht als je er zelf naartoe gaat.
Ik woon tegenover een speeltuintje, en daar komen nog steeds kinderen bij elkaar om te voetballen en in het klimrek te klimmen. En er staan ook nog ouders bij te kijken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
En daarna de Lidl, Aldi en Jumbo sluiten om weer verontwaardigd te doen.
Toch maar 's nachts les op de basisscholen? Kinderen krijgen les, ouders moeten dan thuis zijn (want kantoren dicht). Overdag zijn kinderen thuis/slapen ze, dus moeten ouders ook thuis zijn
/sarcasm
Dat is de NHS daar is altijd een lange wachttijd. Heb familie wonen in Engeland en als ik hoor hoelang hun soms moeten wachten voor een simpel spreekuur bij de huisarts dan ben je blij dat je hier woont.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh en hier spelen de kinderen uit de klas ook nog heel veel bij elkaar. Ook zo mooiquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik woon tegenover een speeltuintje, en daar komen nog steeds kinderen bij elkaar om te voetballen en in het klimrek te klimmen. En er staan ook nog ouders bij te kijken.
Ik hoop dat speeltuintjes zo snel mogelijk gesloten worden. Spelende kinderen moeten we niet willen met zijn allen, ze hebben genoeg leerachterstanden om in te halen.
/sarcasm
En honden die uitgelaten worden, onacceptabel. Denk dat ze baasjes moeten verplichten honden in de achtertuin te laten poepen. Indien dat niet kan omdat je alleen een balkon hebt: Tja, we kunnen geen maatwerk verwachten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik woon tegenover een speeltuintje, en daar komen nog steeds kinderen bij elkaar om te voetballen en in het klimrek te klimmen. En er staan ook nog ouders bij te kijken.
Ik hoop dat speeltuintjes zo snel mogelijk gesloten worden. Spelende kinderen moeten we niet willen met zijn allen, ze hebben genoeg leerachterstanden om in te halen.
/sarcasm
Als de afgelopen periode ons iets geleerd heeft, dan is het dat lockdowns altijd strenger kunnen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
En honden die uitgelaten worden, onacceptabel. Denk dat ze baasjes moeten verplichten honden in de achtertuin te laten poepen. Indien dat niet kan omdat je alleen een balkon hebt: Tja, we kunnen geen maatwerk verwachten.
Nee maar zonder gekheid, zoveel meer is er toch niet om te sluiten behalve kantoren?
Besmettingshaardquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:03 schreef Haags het volgende:
[..]
Oh en hier spelen de kinderen uit de klas ook nog heel veel bij elkaar. Ook zo mooi
Ze zijn helemaal aan het doorslaan daar in Den Haagquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig hoor, maar zullen we niet gewoon eens wachten of de ingezette daling ook eens doorzet nu. Ik word een beetje moe van dit soort berichten.
Nee je moet de onheilstijding aanvaarden!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig hoor, maar zullen we niet gewoon eens wachten of de ingezette daling ook eens doorzet nu. Ik word een beetje moe van dit soort berichten.
Duitsland staat ook op het punt de lockdown tot minstens eind januari aangescherpt te verlengen. Wie in een zwaar getroffen regio woont, mag straks niet meer dan 15 kilometer van huis. Het kabinet kijkt hier met interesse naar Duitsland,quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:47 schreef RipCity het volgende:
Hotels sluiten pffff..
Ik verblijf al 2 weken + in hotels in Nederland en als er meer dan 5-10% is is het veel per hotel... je komt ook nog eens met niemand in aanraking.. manmanman.
Nederland koerst af op een verlengde lockdown. Daarbij liggen verdere aanscherpingen op de loer. Het kabinet denkt daarbij aan het sluiten van hotels voor recreatieve overnachtingen en het sluiten van meer winkels.
Haagse bronnen: verdere aanscherping lockdown dreigt, hotels en meer winkels mogelijk dicht
https://www.telegraaf.nl/(...)nkels-mogelijk-dicht
Is maar één ding dat je nu kunt doen. Afwachten. Neem afstand, laat je niet gek maken en chill.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:05 schreef eragon2890 het volgende:
Also @:tijn wat betekent dit dan??
https://www-mirror-co-uk.(...)&utm_medium=referral
Zie het toevallig net nu. Ik lees dat die verwacht dat er praktisch geen beperkingen meer zullen zijn over een tijdje hoor, maar gisteren waren we het wr allemaal nog over eens dat er ook in de winter geen plannen waren voor ooit meer beperkingen duidelijk, dus wat heeft dit dan te betekenen?? En wat is almost no restrictions at all? Wat is dat restje dan? Wel vast geen afstandsregels of knuffelverboden of festivalverboden ofzo, maar waarom dan niet gewoon zeggen "no restrictions"??
Ik wordt er gewoon iets minder gerust op dan ik al 6 maanden ben. En ik tend te fluctueren tussen "niets aan de hand" en "blinde fysiek misselijkmakende paniek", helaas.
Maar ik denk dat ik me zorgen maak om niets right? ...
Laat ik me gek maken door sommige users hier? Idk... geen enkele politics zei tot nu toe iets over maatregelen in de winter hierna... nu wordt ik ook bang...
Misschien kunnen ze nog invoeren dat iedere burger max 1 kilometer buiten zijn of haar eigen woning mag komen. Worden we ook veel vrolijker van.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:05 schreef Evenstar het volgende:
Bij hotels zie ik wel staan dat het om recreative overnachtingen gaat. Zij willen dus simpelweg iedere vorm van een onnodige reisbewegingen voorkomen. Kan ik best begrip voor opbrengen. Het gaat dan niet om de overnachting, maar echt om de reisbewegingen denk ik.
Nog meer winkels sluiten lijkt mij niet verstandig. Bijna alles is toch dicht? Drogisten dichtgooien lijkt mij echt niet slim. Dat gaat voor nog meer drukte in de supermarkten zorgen.
Dat de huidige maatregelen blijven snap ik, maar verder aanscherpen met dingen die niet of nauwelijks nut gaan hebben snap ik niet.
Hoezo afgelopen periode?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als de afgelopen periode ons iets geleerd heeft, dan is het dat lockdowns altijd strenger kunnen.
Er liggen ook nog steeds een avondklok en inperking van de bezoekrechten op de plank. En ik vrees ook voor de mogelijkheid om examenleerlingen fysiek les te blijven geven.
15 km is gigantisch. In Australië was het 1 km, in Israël een half.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:07 schreef JosMert het volgende:
Laten we nog een sector om zeep helpen. De hotelsector dus ook dicht over 2 weken.
Trouwens niet meer dan 15Km bewegingsvrijheid, dat mensen dit soort maatregelen gewoon accepteren. Wat een wereld.
Motie van wantrouwen en Wilders is gewoon copypast. Op elk gebied eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:08 schreef chratnox het volgende:
Hey ze zijn weer begonnen. Motie van wantrouwen Wilders voor MinVWS
Stonden nog niet genoeg panden leeg.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:07 schreef JosMert het volgende:
Laten we nog een sector om zeep helpen. De hotelsector dus ook dicht over 2 weken.
Trouwens niet meer dan 15Km bewegingsvrijheid, dat mensen dit soort maatregelen gewoon accepteren. Wat een wereld.
Dat begint op Italiaanse toestanden uit het voorjaar te lijkenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie ze rustig de slagerijen en bakkers ed er ook nog bij dicht gooien onder het mom: dat kan je ook in de supermarkten krijgen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:07 schreef popje het volgende:
Drogisterijen dichtgooien is onzinnig, je moet toch toiletspullen kunnen kopen... die kun je niet allemaal bij de supermarkt krijgen.
Irrelevant hoe het in andere landen was. In sommige landen hebben mensen niet eens een huis, die hebben het pas zwaar.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:09 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoezo afgelopen periode?
Heb je niet meegekregen dat ze in Spanje en Italië vorig jaar maar 1 of 2x per week het huis uit mochten? Dan valt het in Nederland nog wel mee niet?
Tegen de tijd dat de lockdown zou aflopen is ook wel duidelijk of de Engelse variant roet in het eten zal gooien (ik ga ervan uit dat dat zal gebeuren).quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:38 schreef capricia het volgende:
[..]
De cijfers geven op dit moment geen aanleiding om te versoepelen.
Wellicht dat vreemden elkaar nog te veel knuffelen. Zou dat kunnen?
Frits van Eerd wrijft lachend in zijn handenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie ze rustig de slagerijen en bakkers ed er ook nog bij dicht gooien onder het mom: dat kan je ook in de supermarkten krijgen.
Dat zou ik echt dom vinden. Dan weet je nu al dat het in de ochtend mega druk wordt in de supermarkt omdat iedereen brood nodig heeft.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie ze rustig de slagerijen en bakkers ed er ook nog bij dicht gooien onder het mom: dat kan je ook in de supermarkten krijgen.
Schotland 5kmquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
15 km is gigantisch. In Australië was het 1 km, in Israël een half.
Als je je referentiepunt maar ver genoeg weg legt valt alles mee. Dat is niet helemaal hoe het werkt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:09 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoezo afgelopen periode?
Heb je niet meegekregen dat ze in Spanje en Italië vorig jaar maar 1 of 2x per week het huis uit mochten? Dan valt het in Nederland nog wel mee niet?
Ik heb ook geen trek in deze lockdown, maar ik wil er gewoon weer uit en als het door nu een 2de zure appel te bijten ook weer sneller voorbij zal zijn dan teken ik daarvoor.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:11 schreef quirina het volgende:
Ik vind het al streng genoeg zo deze lockdown.
Sommige mensen hier lijken wel te geilen op nog strengere maatregelen.
Want de hotels zitten nu wel vol? Kan me voorstellen dat het voor velen momenteel ook niet winstgevend is om voor die halve paardenkop open te blijven..quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:07 schreef JosMert het volgende:
Doen alsof de Engelse variant niet bestaat, kijk even wat er in de UK en Ierland gebeurd nu, dat gebeurd of 6-10 weken overal in Europa als men niet oppast.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Hahaah, de besmettingen zijn gedaald van ruim 11.000 tot 6000 en we worden even beloond met nog verdere verscherpingen, helemaal top.
Ik denk dat ze daarom alles ook nog dichter gaan doen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat begint op Italiaanse toestanden uit het voorjaar te lijken![]()
Maar blijkbaar zijn er hier in Nederland nog genoeg mensen die er de ernst niet van in zien, tótdat het hier ook gebeurt.
Maar dan is het te laat.
Ik heb altijd begrepen dat een motie van wantrouwen echt een uiterste middel is wat niet bepaald lichtvaardig wordt ingezet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Motie van wantrouwen en Wilders is gewoon copypast. Op elk gebied eigenlijk.
Die logica volgende gaat het weinig tot geen verschil maken om die te sluiten. Zou weer zo'n symboolmaatregel zijn als het sluiten van bioscopen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want de hotels zitten nu wel vol? Kan me voorstellen dat het voor velen momenteel ook niet winstgevend is om voor die halve paardenkop open te blijven..
Je verwacht het niet welquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Hahaah, de besmettingen zijn gedaald van ruim 11.000 tot 6000 en we worden even beloond met nog verdere verscherpingen, helemaal top.
Nee je kop in het zand steken en doen alsof er niets aan de hand is is hoe het werkt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je je referentiepunt maar ver genoeg weg legt valt alles mee. Dat is niet helemaal hoe het werkt.
Ja hier kon je op wachten, mogelijke maatregelen bij het griepseizoen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:05 schreef eragon2890 het volgende:
Also @:tijn wat betekent dit dan??
https://www-mirror-co-uk.(...)&utm_medium=referral
Zie het toevallig net nu. Ik lees dat die verwacht dat er praktisch geen beperkingen meer zullen zijn over een tijdje hoor, maar gisteren waren we het wr allemaal nog over eens dat er ook in de winter geen plannen waren voor ooit meer beperkingen duidelijk, dus wat heeft dit dan te betekenen?? En wat is almost no restrictions at all? Wat is dat restje dan? Wel vast geen afstandsregels of knuffelverboden of festivalverboden ofzo, maar waarom dan niet gewoon zeggen "no restrictions"??
Ik wordt er gewoon iets minder gerust op dan ik al 6 maanden ben. En ik tend te fluctueren tussen "niets aan de hand" en "blinde fysiek misselijkmakende paniek", helaas.
Maar ik denk dat ik me zorgen maak om niets right? ...
Laat ik me gek maken door sommige users hier? Idk... geen enkele politics zei tot nu toe iets over maatregelen in de winter hierna... nu wordt ik ook bang...
Enkelbandje, dat je bij meer dan 15km gewoon een dikke schok krijgtquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:08 schreef Haags het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze nog invoeren dat iedere burger max 1 kilometer buiten zijn of haar eigen woning mag komen. Worden we ook veel vrolijker van.
De toekomst is onzeker, dus het ligt vrij lastig om nu al over afschalen te beginnen. Virussen kunnen onder andere muteren, waardoor de vaccinatiegraad hoger moet komen te liggen, of waardoor een vaccin zelfs niet meer werkt. Bovendien is het nog maar de vraag of er genoeg mensen zijn die zich willen laten vaccineren. Baudet wil zich bijvoorbeeld al niet laten vaccineren.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is niet binair en wmb volsteekt legitiem om te vragen wanneer welke maatregelen kunnen worden afgeschaald.
Ik vermoed echter dat ook hier het Kabinet alleen kijkt naar wat moet bij een stijging en verder geen enkele exitstrategie heeft (anders dan die verwortelen) als het minder is.
Precies mijn punt, net als het “verder sluiten van winkels..”quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die logica volgende gaat het weinig tot geen verschil maken om die te sluiten. Zou weer zo'n symboolmaatregel zijn als het sluiten van bioscopen.
Oh je bedoelde het op die manier. Ja, eensquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies mijn punt, net als het “verder sluiten van winkels..”
Dat je bij de Albert Heijn die net op 1.1 km ligt ineens een dikke error krijgt op je bonus kaart en alle alarmen afgaanquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Enkelbandje, dat je bij meer dan 15km gewoon een dikke schok krijgt
Kom op, wie zit hier dan te geilen op strengere maatregelen? Dat je ergens begrip voor hebt wil niet zeggen dat je er meteen op zit te geilen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:11 schreef quirina het volgende:
Ik vind het al streng genoeg zo deze lockdown.
Sommige mensen hier lijken wel te geilen op nog strengere maatregelen.
Oh jee weer een hard plassertje gespot.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:16 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat je bij de Albert Heijn die net op 1.1 km ligt ineens een dikke error krijgt op je bonus kaart en alle alarmen afgaan
Kicke man.
Dat wordt verhongeren hier, dichtstbijzijnde supermarkt op 5km hierquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:16 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat je bij de Albert Heijn die net op 1.1 km ligt ineens een dikke error krijgt op je bonus kaart en alle alarmen afgaan
Kicke man.
Een motie van wantrouwen moet door de meerderheid van de kamer worden gesteund. Maar wordt die door het meerdere deel van de oppositie gesteund dan zegt het wel wat. Maar Wilders gebruikt die motie gewoon standaard dus daarom zegt het niet zoveel bij hem.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:14 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb altijd begrepen dat een motie van wantrouwen echt een uiterste middel is wat niet bepaald lichtvaardig wordt ingezet.
Maar zondag sprak ik Van Haga over o.a. het indienen van moties. Wat nu (en misschien pre corona ook wel .. heb de politiek nooit zo erg gevolgd als nu) aan de lopende band gebeurt voor mijn gevoel.
Als ik hem goed begrepen had, zeggen die moties niet zo veel, juist vanwege het traject wat erna volgt. Waardoor vele moties vrij snel sneuvelen, ook als er voldoende voor is gestemd zeg maar.
Laten we even los dat dit uit de mond van Wilders komt. Maar wat zegt het uitspreken van een motie van wantrouwen nu eigenlijk? Moet je dat heel serieus nemen of kan het keihard overwaaien net als de andere moties?
Wordt wel een dingetje als het 1.5km is. Dan moet ik maar verhongeren, want ik heb niets binnen die afstand. Ja, een broodjeszaak aan de andere kant van de wijk. Dan maar 2 keer per dag shoarma/döner. Als ik 't door de blender gooi zal mn kleine 't ook wel lusten met wat knoflooksaus.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:16 schreef Haags het volgende:
[..]
Kicke man.
Zie ken hui zen zitten vol en lopen op dit moment nog steeds voller.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Heb je geen moestuintje?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat wordt verhongeren hier, dichtstbijzijnde supermarkt op 5km hier
Nou nee, dat ze de huidige lockdown verlengen met 2-3 weken zou ik ansich nog wel mee kunnen leven maar een aanscherping ben ik op tegen. Nergens voor nodig mijn inziens. Maar goed, wie ben ik.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:17 schreef quirina het volgende:
[..]
Oh jee weer een hard plassertje gespot.
Misschien kan ik nog wat van de akkers in de buurt halen, anders een kip/varken meenemen uit een van de boerderijen.quote:
Dat is de vierde in Israël toch?quote:
Koe. Heb je ook drinken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Misschien kan ik nog wat van de akkers in de buurt halen, anders een kip/varken meenemen uit een van de boerderijen.
Maar lockdowns werken om het virus te bedwingen. Onze duidingsgoden bij het Red team hebben ons dat meerdere malen uitgelegd.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is de vierde in Israël toch?
Wegens succes geprolongeerd, zullen we dan maar zeggen.
Je verplaatst het probleem ook alleen maar. Als je al deze zaken maanden sluit dan zullen er ook heel veel mensen besmet raken in de straks kilometerslange rij bij de voedselbank of het loket sociale dienst in het gemeentehuis.quote:
Ja 2 weekjes de kiezen op elkaar en klaar voor de hele winter toch?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar lockdowns werken om het virus te bedwingen. Onze duidingsgoden bij het Red team hebben ons dat meerdere malen uitgelegd.
Nog even doorbijten, dan krijgen we daarna snel meer vrijheden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is de vierde in Israël toch?
Wegens succes geprolongeerd, zullen we dan maar zeggen.
Dat dacht het gros hier ook.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja 2 weekjes de kiezen op elkaar en klaar voor de hele winter toch?
Jep. Duurt maar 2 weken, daarna is de 'tijdelijke verzwaring van de intelligente lockdown' afgelopen. Daarna stoppen we met de term 'lockdown', maar houden we alles gesloten. Heb je geen lockdown, bereik je hetzelfde.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja 2 weekjes de kiezen op elkaar en klaar voor de hele winter toch?
Op weg Bergamo 2.0 te worden:quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:23 schreef Minimunt het volgende:
hoe is het trouwens nu in de UK,
Nog steeds hoge ziekenhuisopnames vandaag?
En ik bij de volgende controle bij de tandarts weer op mijn sodeju krijgen dat ik daar toch echt eens mee moet stoppenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog even doorbijten, dan krijgen we daarna snel meer vrijheden.
Uh-huh.
Natuurlijk kan het, het is een beleidskeuze. Een beleidskeuze die gevolgen heeft.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Op weg Bergamo 2.0 te worden:
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1252 Wanneer lockdownvrij?!
En mensen hier die denken dat we wel kunnen versoepelen..
Onzinmaatregel tot en met.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:09 schreef JosMert het volgende:
Dus ze willen ook drogisterijen gaan dicht gooien dus het kabinet. Gaat weer hamsteren worden.
PM mentions newly released ONS figures that show one in 50 in England had COVID last weekquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:23 schreef Minimunt het volgende:
hoe is het trouwens nu in de UK,
Nog steeds hoge ziekenhuisopnames vandaag?
Terwijl al meer dan 12% van de bevolking gevaccineerd is, besmettingen lopen nog wel snel op daar.quote:
En slijters. Dat wordt ook een leuke.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onzinmaatregel tot en met.
Puur om urgentie uit te stralen ofzo. Dat is het nadeel van die zware maatregelen, je hebt niks meer achter de hand.
Er hebben meerdere mensen op je gereageerd dat dit bij de NHS niet vreemd is. Die hebben vrijwel ieder jaar bij de grieppandemie ook grote problemen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel bier en wijn, geen sterke drank.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En slijters. Dat wordt ook een leuke.
Ik denk niet eens dat het gaat om het versoepelen. maar het enige wat je nu hoort is dat alles alleen maar slechter en slechter gaat en dat we over 2 weken misschien blij mogen zijn als we door de voordeur mogen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. In maart zijn de verkiezingen. Dat kabinet is er hooguit vlak voor de zomer, maar gezien het huidige politieke landschap verwacht ik het kabinet pas na de zomer. Ik hoop dat er daarvoor al versoepeld is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eens, daarom maak ik mij daar ook echt niet druk over. Heb genoeg vertrouwen in de democratie in Nederland. Die maatregelen gaan straks gewoon weg. Daarnaast zit de Jonge daar waarschijnlijk niet eens meer tegen de tijd dat er goed versoepeld kan worden, dan is er een hele andere regering.
Voorlopig bijna code zwart in Engeland.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:28 schreef Caland het volgende:
Engeland prima op weg om herd immunity af te dwingen
Pubs daar binnenkort open dus
Is dat er niet al?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Voorlopig bijna code zwart in Engeland.
Dat ontken ik toch ook nergens? Dat de NHS het ook moeilijk heeft met een griepepidemie. Dus wat is je punt?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er hebben meerdere mensen op je gereageerd dat dit bij de NHS niet vreemd is. Die hebben vrijwel ieder jaar bij de grieppandemie ook grote problemen.
Gek genoeg kan dat wel eens de druppel worden voor een aantal mensen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En slijters. Dat wordt ook een leuke.
En mensen hier die denken dat ze nog meer maatregelen moeten doorvoeren.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij postte ook vh weekend dat er een afdeling vol kinderen lag. Hoe gaat t daarmee? Inmiddels een ziekenhuis vol kinderen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ontken ik toch ook nergens? Dat de NHS het ook moeilijk heeft met een griepepidemie. Dus wat is je punt?
[ twitter ]
Een ziekenhuis per dag erbij.
Het gaat daar gewoon helemaal mis.
Het ging vooral om dit stuk:quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ontken ik toch ook nergens? Dat de NHS het ook moeilijk heeft met een griepepidemie. Dus wat is je punt?
[ twitter ]
Als je als moderator -terecht- anderen terecht wijst dat ze anderen in hun waarde moet laten, moet je daar zelf ook van weg blijven. Dit is echt nergens voor nodig.quote:En mensen hier die denken dat we wel kunnen versoepelen..
3300 per dag erbij?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:32 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het zal vooral veel problemen geven bij de diehard alcoholisten. Als je elke dag een fles jenever of wodka leegt drinkt (en ja die zijn er) dan kan je daar niet zomaar mee stoppen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gek genoeg kan dat wel eens de druppel worden voor een aantal mensen.
Maar goed, ik vraag me sowieso af hoe je dit nog moet verkopen.
Soberzo!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:33 schreef Haags het volgende:
Misschien is het nog wel een idee om ook de supermarkten te sluiten en het leger voedselpakketten te laten droppen/uit laten delen o.i.d.
Lijkt me persoonlijk ook wel wat.
Astrazeneca is iets van 10x goedkoper dan Moderna geloof ik.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:11 schreef DX11 het volgende:
Over die routekaart:
[ afbeelding ]
Waarom wordt er eigenlijk weer met moderna gestopt na maart, was dit niet de "beste"?
Ze kunnen lassers een cruciaal beroep maken, die gaan het druk krijgen met al die voordeuren dichtlassen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:33 schreef Haags het volgende:
Misschien is het nog wel een idee om ook de supermarkten te sluiten en het leger voedselpakketten te laten droppen/uit laten delen o.i.d.
Ik snap dat niet. Je kan toch zeggen bij zus en zoveel hoeft dit en dat niet meer, met gaat dit open/dicht ?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De toekomst is onzeker, dus het ligt vrij lastig om nu al over afschalen te beginnen. Virussen kunnen onder andere muteren, waardoor de vaccinatiegraad hoger moet komen te liggen, of waardoor een vaccin zelfs niet meer werkt. Bovendien is het nog maar de vraag of er genoeg mensen zijn die zich willen laten vaccineren.....
Dramatisch.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:32 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Simpel, laat een filmpje zien van de Londense ziekenhuizen. Klaar.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:32 schreef trein2000 het volgende:
Klussers en bouwvakkers zijn al essentieel.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ze kunnen lassers een cruciaal beroep maken, die gaan het druk krijgen met al die voordeuren dichtlassen.
Je had het toch over het griepseizoen en de NHS?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het ging vooral om dit stuk:
[..]
Als je als moderator -terecht- anderen terecht wijst dat ze anderen in hun waarde moet laten, moet je daar zelf ook van weg blijven. Dit is echt nergens voor nodig.
En makkelijk te produceren.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Astrazeneca is iets van 10x goedkoper dan Moderna geloof ik.
Die zijn zonder corona ook een teringzooiquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Simpel, laat een filmpje zien van de Londense ziekenhuizen. Klaar.
24.0000 in het ziekenhuis en ruim 830 doden vandaag plus 60.000 nieuwe gevallen waarvan een deel dus over 2 weken in het ziekenhuis ligt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:34 schreef skrn het volgende:
[..]
3300 per dag erbij?
Damn.
Dat is meer dan alle covid-patienten die momenteel in onze ziekenhuizen liggen.
Maar mensen zijn toch niet gek? Het sluiten van de drogist en de slijter maakt toch geen verschil van enige betekenis?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Simpel, laat een filmpje zien van de Londense ziekenhuizen. Klaar.
Ah dat ging over code zwart, dat wist ik nietquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gisteren zei Johnson dat de ziekenhuizen het nog 21 dagen konden volhouden...
Soms gaat het ook gewoon om de boodschap. Géén niet-essentiële verplaatsingen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar mensen zijn toch niet gek? Het sluiten van de drogist en de slijter maakt toch geen verschil van enige betekenis?
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Voorlopig bijna code zwart in Engeland.
De boodschap is nu vooral dat strengere maatregelen 0,0 uithalen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Soms gaat het ook gewoon om de boodschap.
Alleen als die op 15 km van je huis is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef Janneke141 het volgende:
Een vriendin en ik hebben een hutje op de hei geboekt over drie weken, precies halverwege niks en nergens. In onze eigen auto erheen, tas met boodschappen, drie dagen in het hutje of er rondjes omheen wandelen en verder niks. Wat denken jullie, worden hutjes op de hei ook gesloten of zouden we dit pleziertje nog mogen genieten?
Krijg ik allemaal zooi die ik niet lust, net als in een gemiddeld kerstpakketquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:33 schreef Haags het volgende:
Nah, dat is onzin.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:39 schreef Caland het volgende:
[..]
De boodschap is nu vooral dat strengere maatregelen 0,0 uithalen.
Dit wordt bijna aangemoedigd zolang je binnenshuis blijft.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef Janneke141 het volgende:
Een vriendin en ik hebben een hutje op de hei geboekt over drie weken, precies halverwege niks en nergens. In onze eigen auto erheen, tas met boodschappen, drie dagen in het hutje of er rondjes omheen wandelen en verder niks. Wat denken jullie, worden hutjes op de hei ook gesloten of zouden we dit pleziertje nog mogen genieten?
Ik mag het hopen, ik niet, jullie ook nietquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef Janneke141 het volgende:
Pun intended?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gek genoeg kan dat wel eens de druppel worden voor een aantal mensen.
Burgertje pesten dus.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Soms gaat het ook gewoon om de boodschap. Géén niet-essentiële verplaatsingen.
Ik lees 30.000 mensen in het ziekenhuis inmiddels.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
24.0000 in het ziekenhuis en ruim 830 doden vandaag plus 60.000 nieuwe gevallen waarvan een deel dus over 2 weken in het ziekenhuis ligt.
De huidige golf in het ziekenhuis komt vermoedelijk nog niet eens van de huidige golf positieve gevallen, rond de 55K per dag.
Tja, we moeten ons echt beter gaan gedragen. Net als de Duitsers, Zweden, Ieren en Britten. Oh wacht.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jep. Duurt maar 2 weken, daarna is de 'tijdelijke verzwaring van de intelligente lockdown' afgelopen. Daarna stoppen we met de term 'lockdown', maar houden we alles gesloten. Heb je geen lockdown, bereik je hetzelfde.
Omdat de toekomst en de kennis die je hebt telkens veranderen. Nu beloven dat je kan versoepelen met waarde X en Y levert gewoon valse beloftes op.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap dat niet. Je kan toch zeggen bij zus en zoveel hoeft dit en dat niet meer, met gaat dit open/dicht ?
Net als dat je kunt zeggen dat bij een nieuw/gewijzigd/toename virus dingen weer anders gaan.
Gewoon zaken toetsbaar houden op grond van cijfers.
Jammer. En ook erg lelijk dat jij mijn zin weghaalt om er puntjes neer zetten.quote:NB: Ik laat het blame/fame van FvD voor wat het is.... het leidt vooral af.
Hey!! ik heb in mijn studententijd zat legerblikken opgevroten, zo slecht zijn die noodrantsoenen nu ook weer nietquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:40 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Krijg ik allemaal zooi die ik niet lust, net als in een gemiddeld kerstpakket
Wat blijkt? Er is geen enkele reden om te vermoeden dat een lockdown niet werkt.quote:
Motie van wantrouwen is een zwaar middel, maar wordt door de PVV ingediend alsof het niets is. Daardoor verliest het bij die partij de waarde. Bij een meerderheid van stemmen kan er iemand uit zijn/haar functie worden gezet, dus je moet het niet te lichtzinnig opvatten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:14 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb altijd begrepen dat een motie van wantrouwen echt een uiterste middel is wat niet bepaald lichtvaardig wordt ingezet.
Maar zondag sprak ik Van Haga over o.a. het indienen van moties. Wat nu (en misschien pre corona ook wel .. heb de politiek nooit zo erg gevolgd als nu) aan de lopende band gebeurt voor mijn gevoel.
Als ik hem goed begrepen had, zeggen die moties niet zo veel, juist vanwege het traject wat erna volgt. Waardoor vele moties vrij snel sneuvelen, ook als er voldoende voor is gestemd zeg maar.
Laten we even los dat dit uit de mond van Wilders komt. Maar wat zegt het uitspreken van een motie van wantrouwen nu eigenlijk? Moet je dat heel serieus nemen of kan het keihard overwaaien net als de andere moties?
Jullie kunnen altijd elkaar nog opeten als ze de supermarkten terecht zouden sluiten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef Janneke141 het volgende:
Serieus ja? Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Klussers en bouwvakkers zijn al essentieel.
Wat moet je nog achter de hand hebben dan? De reden dat je dingen achter de hand houdt is om ze in te zetten op nijpende momenten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:41 schreef trein2000 het volgende:
Ik heb hier voor gewaarschuwd, als je moet opschalen om de urgentie te benadrukken heb je niks meer achter de hand.
Nou ja, als op een gegeven moment de ziekenhuizen vol liggen, is er simpelweg geen plek meer. Voor niemand.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef vPlien het volgende:
[..]
Ah dat ging over code zwart, dat wist ik niet
Maar wat gebeurd er eigenlijk precies als het horrorscenario van 'overlopen' realiteit wordt? Want ook hier gaan de alarmbellen van code zwart komt eraan al een tijdje af. Ik snap de ruwe lijn van reguliere zorg kan niet behoorlijk doorgaan, uiteindelijk gaan er veel mensen dood enz. Maar ik vind het nog lastig om dit echt concreet voor te stellen, hoe snel gaat dat en welke onderdelen van reguliere zorg vallen dan precies om enz. Weet iemand hier meer over?
Sterker nog, dan wordt het nog drukker in de supermarkten met mensen die paracetamol, vitaminepilletjes, pleisters en tandpasta gaan halen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar mensen zijn toch niet gek? Het sluiten van de drogist en de slijter maakt toch geen verschil van enige betekenis?
Die boodschap hebben we alweer lang genoeg gehad, het maakt niks uit voor het aantal besmettingen of je je producten bij een drogist of een drogist bij een supermarkt haalt. Je hebt ze toch nodig... dus de deur uit ga je toch.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Soms gaat het ook gewoon om de boodschap. Géén niet-essentiële verplaatsingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |