Zulke moeten ze echt kapotmaken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:46 schreef Collide het volgende:
Ik weet niet of dit al gedeeld was, maar dit is echt idioot (van dat meisje).
https://www.ad.nl/dossier(...)r-schiphol~a40db9d8/
Ik wil dat tegen die tijd nog wel zien..... ik zie de eerste ruzie al voor mij waar een kwetsbaar persoon eist dat anderen 1.5m afstand houden, ontbreken (negatief)testen bij reizen of dat een "instelling" dat de handjes worden ontsmet etc.etc.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eens, daarom maak ik mij daar ook echt niet druk over. Heb genoeg vertrouwen in de democratie in Nederland. Die maatregelen gaan straks gewoon weg. Daarnaast zit de Jonge daar waarschijnlijk niet eens meer tegen de tijd dat er goed versoepeld kan worden, dan is er een hele andere regering.
https://www.independent.c(...)deaths-b1782473.htmlquote:‘We are not coping’: Paramedics warn of deaths as hundreds of emergencies wait hours for help
Exclusive: ‘We’ve got patients dying because we’ve got nobody to send’
Hundreds of people a day across London are waiting hours for an emergency ambulance to get to them as paramedics warn patients are dying as a result of delays.
Patients including those with a suspected stroke or chest pains, classified as a category-two emergency, should be seen by paramedics within 18 minutes but are being forced to wait for up to 10 hours for paramedics in some cases.
Even life-threatening calls where patients are in cardiac arrest and should be reached with seven minutes have experienced delays with data suggesting one such call was waiting 20 minutes on Monday.
Internal data shared with The Independent shows London Ambulance Service is holding hundreds of open 999 calls for hours at a time with the service’s boss acknowledging in an email to staff that the service is struggling to maintain standards. Experts warned the problems in the capital were reflected in ambulance services across the country.
We gaan de Kruidvat en de Gall&Gall sluiten, en daarna verontwaardigd doen omdat het drukker wordt bij Albert Heijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:54 schreef popje het volgende:
[..]
Zucht, nog meer winkels dicht... dan duren versoepelingen ook weer langer, want het afbouwen van maatregelen gaat sneller dan het opbouwen...
Het probleem van de huidige tijd is dat men er van uit gaat dat alles maakbaar, controleerbaar, planbaar is in het leven. Dat je alles in eigen hand hebt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De loop van dit jaar verwachten onze experts toch? Het is 2021 nu he 😉
Maar goed, serieus, "de maatregelen kunnen weg bij groepsimmuniteit" roepen rutte en van dissel, osterhaus, koopmans, kikkert, bonten, Egmond, andere experts hier, plus van ranst, damme, Van Gucht etc in België tot en met fauci in the USA al maanden, dus waarom kan hij dat niet toezeggen? Is toch los van wie er op dat moment de portefeuille heeft?
Klopt het dat hij door de regels heen iets anders impliceerde?
Ik heb er al maanden onafgebroken vertrouwen in dat her wel weer goed komt en dat we eind dit jaar begin volgend jaar niet meer in deze 1.5m hel leven, maar nu begin ik weer bang te worden... of hebben verzamelaar en die 0aar anderen hier waanideeën? Weet die van haga geen insider dingen?
Maak ik me zorgen om niets? Ik vind het gewoon verdacht als die het niet hard toe kan zeggen... het is toch een bekend feit??
En wat bedoelt de jonge nou steeds met meest beperkende maatregelen loslaten? Waarom zegt hij niet hard waneer de verschrikkelijkste beperking, de 1.5m eraf kan? Die haalt alle plezier, gezelligheid, en spontaniteit uit m'n leven.
Prima voor nu, als ik maar weet dat het volgend jaar over is. Waarom voorspellen zowat al onze experts dat wel en de jonge niet??
Maar het is ook een illusie dat je weet er gebeurd zou zijn als je het niet had gedaan. Je kan niet zo maar zeggen dat omdat de cijfers nu zo zijn dat we net zo goed geen lockdown hadden kunnen doen. Misschien zaten we anders wel met het dubbele aantal, of niet natuurlijk. Voorlopig ben ik van mening dat er wel maatregelen zijn geweest die daadwerkelijk invloed hebben gehad op het terugdringen van de aantallen zieken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik snap het idee wel. Het werkt alleen nooit zoals het wordt voorgespiegeld.
Eens, rare maatregelen dit.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:55 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dus wat we gaan doen
Hotels waar je alleen een mens treft bij de receptie omdat de rest al grotendeels digitaal is geregeld (inchecken, betalen, etc) dicht gooien.
De spanbreedte waarbij mensen hun LEVENSmiddelen halen, nog meer versmallen.
Dus nog meer mensen op minder ruimte. Immers kunnen ze zich minder spreiden want nog minder winkels open, nog minder ruimte, gelegenheid om LEVENSmiddelen te halen
... noem mij maar gek...
Dat is in non-corona tijden ook al drama daar. Regelmatig dat je uren moet wachten. Bij eerste hulp zit je gerust een hele nacht als je er zelf naartoe gaat.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:57 schreef capricia het volgende:
Ik hoop echt dat dit hier niet komt.
Dit is verschrikkelijk wat er in Londen gebeurt.
[..]
https://www.independent.c(...)deaths-b1782473.html
En daarna de Lidl, Aldi en Jumbo sluiten om weer verontwaardigd te doen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We gaan de Kruidvat en de Gall&Gall sluiten, en daarna verontwaardigd doen omdat het drukker wordt bij Albert Heijn.
Allemaal leuk en aardig hoor, maar zullen we niet gewoon eens wachten of de ingezette daling ook eens doorzet nu. Ik word een beetje moe van dit soort berichten.quote:
Maar daarvoor volstaat toch de huidige routekaart?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik wil dat tegen die tijd nog wel zien..... ik zie de eerste ruzie al voor mij waar een kwetsbaar persoon eist dat anderen 1.5m afstand houden, ontbreken (negatief)testen bij reizen of dat een "instelling" dat de handjes worden ontsmet etc.etc.
Aangaande democratie is dat alles juist hier weinig van toepassing. nergens hebben "we" ons kunnen uitlaten op wat wel, voor wie of niet acceptabel is. Er is eenzijdig een situatie ontstaan die op grond van een kabinetsmeerderheid al een jaar zijn weg vindt. De oppositie staat in alles vrij machteloos.
De situatie, met hun regels; worden en zijn niet democratisch overeengekomen en zullen hooguit zonder herbevestiging, (tijdelijk) vervallen. Totdat zich weer wat anders megalomaan voordoet.
Het zou wmb fijn zijn dat men als overheid ook kan aangeven wanneer en onder welke omstandigheden (welke) regels vervallen. Een soort van omgekeerde routekaart. Ook voor bedrijven/organisaties zodat die ergens op kunnen (aan)sturen en terugvallen. Bij zus-en-zoveel cijfers wel of niet 1.5m hanteren, clubs weer open, beperken aantallen en/of (adres)registratie. En als men dan moet inbinden, dat organisaties dat kunnen verhalen bij de overheid die immers de regels met beperkingen instellen.
Ik heb in het verleden o.a. PvdA en GroenLinks gestemd, maar vanwege Rutte II en het Kunduz-akkoord kunnen die wat mij betreft even wieberen. Daarna heb ik Partij van de Dieren gestemd, maar nu Thieme weg is, zie ik daar niet zoveel brood meer in. Ik denk dat ik nu de SP maar eens ga proberen. Ik ben niet zo Euroskeptisch, maar dat ze zich altijd hard hebben gemaakt voor de zorg spreekt me nu wel aan.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar stem jij op dan?![]()
Een of andere nieuwkomer?
En met corona erbij stort het nu gewoon in. Vandaag weer 3351 mensen opgenomen. Weer een heel ziekenhuis erbij.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:59 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dat is in non-corona tijden ook al drama daar. Regelmatig dat je uren moet wachten. Bij eerste hulp zit je gerust een hele nacht als je er zelf naartoe gaat.
Ik woon tegenover een speeltuintje, en daar komen nog steeds kinderen bij elkaar om te voetballen en in het klimrek te klimmen. En er staan ook nog ouders bij te kijken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
En daarna de Lidl, Aldi en Jumbo sluiten om weer verontwaardigd te doen.
Toch maar 's nachts les op de basisscholen? Kinderen krijgen les, ouders moeten dan thuis zijn (want kantoren dicht). Overdag zijn kinderen thuis/slapen ze, dus moeten ouders ook thuis zijn
/sarcasm
Dat is de NHS daar is altijd een lange wachttijd. Heb familie wonen in Engeland en als ik hoor hoelang hun soms moeten wachten voor een simpel spreekuur bij de huisarts dan ben je blij dat je hier woont.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh en hier spelen de kinderen uit de klas ook nog heel veel bij elkaar. Ook zo mooiquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik woon tegenover een speeltuintje, en daar komen nog steeds kinderen bij elkaar om te voetballen en in het klimrek te klimmen. En er staan ook nog ouders bij te kijken.
Ik hoop dat speeltuintjes zo snel mogelijk gesloten worden. Spelende kinderen moeten we niet willen met zijn allen, ze hebben genoeg leerachterstanden om in te halen.
/sarcasm
En honden die uitgelaten worden, onacceptabel. Denk dat ze baasjes moeten verplichten honden in de achtertuin te laten poepen. Indien dat niet kan omdat je alleen een balkon hebt: Tja, we kunnen geen maatwerk verwachten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik woon tegenover een speeltuintje, en daar komen nog steeds kinderen bij elkaar om te voetballen en in het klimrek te klimmen. En er staan ook nog ouders bij te kijken.
Ik hoop dat speeltuintjes zo snel mogelijk gesloten worden. Spelende kinderen moeten we niet willen met zijn allen, ze hebben genoeg leerachterstanden om in te halen.
/sarcasm
Als de afgelopen periode ons iets geleerd heeft, dan is het dat lockdowns altijd strenger kunnen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
En honden die uitgelaten worden, onacceptabel. Denk dat ze baasjes moeten verplichten honden in de achtertuin te laten poepen. Indien dat niet kan omdat je alleen een balkon hebt: Tja, we kunnen geen maatwerk verwachten.
Nee maar zonder gekheid, zoveel meer is er toch niet om te sluiten behalve kantoren?
Besmettingshaardquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:03 schreef Haags het volgende:
[..]
Oh en hier spelen de kinderen uit de klas ook nog heel veel bij elkaar. Ook zo mooi
Ze zijn helemaal aan het doorslaan daar in Den Haagquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig hoor, maar zullen we niet gewoon eens wachten of de ingezette daling ook eens doorzet nu. Ik word een beetje moe van dit soort berichten.
Nee je moet de onheilstijding aanvaarden!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig hoor, maar zullen we niet gewoon eens wachten of de ingezette daling ook eens doorzet nu. Ik word een beetje moe van dit soort berichten.
Duitsland staat ook op het punt de lockdown tot minstens eind januari aangescherpt te verlengen. Wie in een zwaar getroffen regio woont, mag straks niet meer dan 15 kilometer van huis. Het kabinet kijkt hier met interesse naar Duitsland,quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:47 schreef RipCity het volgende:
Hotels sluiten pffff..
Ik verblijf al 2 weken + in hotels in Nederland en als er meer dan 5-10% is is het veel per hotel... je komt ook nog eens met niemand in aanraking.. manmanman.
Nederland koerst af op een verlengde lockdown. Daarbij liggen verdere aanscherpingen op de loer. Het kabinet denkt daarbij aan het sluiten van hotels voor recreatieve overnachtingen en het sluiten van meer winkels.
Haagse bronnen: verdere aanscherping lockdown dreigt, hotels en meer winkels mogelijk dicht
https://www.telegraaf.nl/(...)nkels-mogelijk-dicht
Is maar één ding dat je nu kunt doen. Afwachten. Neem afstand, laat je niet gek maken en chill.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:05 schreef eragon2890 het volgende:
Also @:tijn wat betekent dit dan??
https://www-mirror-co-uk.(...)&utm_medium=referral
Zie het toevallig net nu. Ik lees dat die verwacht dat er praktisch geen beperkingen meer zullen zijn over een tijdje hoor, maar gisteren waren we het wr allemaal nog over eens dat er ook in de winter geen plannen waren voor ooit meer beperkingen duidelijk, dus wat heeft dit dan te betekenen?? En wat is almost no restrictions at all? Wat is dat restje dan? Wel vast geen afstandsregels of knuffelverboden of festivalverboden ofzo, maar waarom dan niet gewoon zeggen "no restrictions"??
Ik wordt er gewoon iets minder gerust op dan ik al 6 maanden ben. En ik tend te fluctueren tussen "niets aan de hand" en "blinde fysiek misselijkmakende paniek", helaas.
Maar ik denk dat ik me zorgen maak om niets right? ...
Laat ik me gek maken door sommige users hier? Idk... geen enkele politics zei tot nu toe iets over maatregelen in de winter hierna... nu wordt ik ook bang...
Misschien kunnen ze nog invoeren dat iedere burger max 1 kilometer buiten zijn of haar eigen woning mag komen. Worden we ook veel vrolijker van.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:05 schreef Evenstar het volgende:
Bij hotels zie ik wel staan dat het om recreative overnachtingen gaat. Zij willen dus simpelweg iedere vorm van een onnodige reisbewegingen voorkomen. Kan ik best begrip voor opbrengen. Het gaat dan niet om de overnachting, maar echt om de reisbewegingen denk ik.
Nog meer winkels sluiten lijkt mij niet verstandig. Bijna alles is toch dicht? Drogisten dichtgooien lijkt mij echt niet slim. Dat gaat voor nog meer drukte in de supermarkten zorgen.
Dat de huidige maatregelen blijven snap ik, maar verder aanscherpen met dingen die niet of nauwelijks nut gaan hebben snap ik niet.
Hoezo afgelopen periode?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als de afgelopen periode ons iets geleerd heeft, dan is het dat lockdowns altijd strenger kunnen.
Er liggen ook nog steeds een avondklok en inperking van de bezoekrechten op de plank. En ik vrees ook voor de mogelijkheid om examenleerlingen fysiek les te blijven geven.
15 km is gigantisch. In Australië was het 1 km, in Israël een half.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:07 schreef JosMert het volgende:
Laten we nog een sector om zeep helpen. De hotelsector dus ook dicht over 2 weken.
Trouwens niet meer dan 15Km bewegingsvrijheid, dat mensen dit soort maatregelen gewoon accepteren. Wat een wereld.
Motie van wantrouwen en Wilders is gewoon copypast. Op elk gebied eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:08 schreef chratnox het volgende:
Hey ze zijn weer begonnen. Motie van wantrouwen Wilders voor MinVWS
Stonden nog niet genoeg panden leeg.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:07 schreef JosMert het volgende:
Laten we nog een sector om zeep helpen. De hotelsector dus ook dicht over 2 weken.
Trouwens niet meer dan 15Km bewegingsvrijheid, dat mensen dit soort maatregelen gewoon accepteren. Wat een wereld.
Dat begint op Italiaanse toestanden uit het voorjaar te lijkenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie ze rustig de slagerijen en bakkers ed er ook nog bij dicht gooien onder het mom: dat kan je ook in de supermarkten krijgen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:07 schreef popje het volgende:
Drogisterijen dichtgooien is onzinnig, je moet toch toiletspullen kunnen kopen... die kun je niet allemaal bij de supermarkt krijgen.
Irrelevant hoe het in andere landen was. In sommige landen hebben mensen niet eens een huis, die hebben het pas zwaar.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:09 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoezo afgelopen periode?
Heb je niet meegekregen dat ze in Spanje en Italië vorig jaar maar 1 of 2x per week het huis uit mochten? Dan valt het in Nederland nog wel mee niet?
Tegen de tijd dat de lockdown zou aflopen is ook wel duidelijk of de Engelse variant roet in het eten zal gooien (ik ga ervan uit dat dat zal gebeuren).quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:38 schreef capricia het volgende:
[..]
De cijfers geven op dit moment geen aanleiding om te versoepelen.
Wellicht dat vreemden elkaar nog te veel knuffelen. Zou dat kunnen?
Frits van Eerd wrijft lachend in zijn handenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie ze rustig de slagerijen en bakkers ed er ook nog bij dicht gooien onder het mom: dat kan je ook in de supermarkten krijgen.
Dat zou ik echt dom vinden. Dan weet je nu al dat het in de ochtend mega druk wordt in de supermarkt omdat iedereen brood nodig heeft.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie ze rustig de slagerijen en bakkers ed er ook nog bij dicht gooien onder het mom: dat kan je ook in de supermarkten krijgen.
Schotland 5kmquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
15 km is gigantisch. In Australië was het 1 km, in Israël een half.
Als je je referentiepunt maar ver genoeg weg legt valt alles mee. Dat is niet helemaal hoe het werkt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:09 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoezo afgelopen periode?
Heb je niet meegekregen dat ze in Spanje en Italië vorig jaar maar 1 of 2x per week het huis uit mochten? Dan valt het in Nederland nog wel mee niet?
Ik heb ook geen trek in deze lockdown, maar ik wil er gewoon weer uit en als het door nu een 2de zure appel te bijten ook weer sneller voorbij zal zijn dan teken ik daarvoor.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:11 schreef quirina het volgende:
Ik vind het al streng genoeg zo deze lockdown.
Sommige mensen hier lijken wel te geilen op nog strengere maatregelen.
Want de hotels zitten nu wel vol? Kan me voorstellen dat het voor velen momenteel ook niet winstgevend is om voor die halve paardenkop open te blijven..quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:07 schreef JosMert het volgende:
Doen alsof de Engelse variant niet bestaat, kijk even wat er in de UK en Ierland gebeurd nu, dat gebeurd of 6-10 weken overal in Europa als men niet oppast.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Hahaah, de besmettingen zijn gedaald van ruim 11.000 tot 6000 en we worden even beloond met nog verdere verscherpingen, helemaal top.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |