SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ja, dat is zo. Maar die 1,5m laten ze echt niet los voordat de vaccinatiegrens is behaald, lijkt mij. Afstand houden is gewoon pandemiebestrijding hoofdstuk 1, les 1. Dat soort basisregels worden pas afgebouwd als het echt volledig onder controle is, anders blijf je bezig.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:34 schreef galantis het volgende:
[..]
Het is juist die basisregel van 1,5 meter die één van de meest destructieve is. Het lijkt aanvankelijk een omgangsdingetje maar het maakt godsgruwelijk veel onmogelijk.
Exact. Zowel op commercieel als op sociaal vlak. Zelfs iets triviaals als met een paar vrienden naar de camping is onmogelijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:34 schreef galantis het volgende:
[..]
Het is juist die basisregel van 1,5 meter die één van de meest destructieve is. Het lijkt aanvankelijk een omgangsdingetje maar het maakt godsgruwelijk veel onmogelijk.
Ik denk dat dat al kan als er nog maar sporadisch mensen naar het ziekenhuis moetenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Maar die 1,5m laten ze echt niet los voordat de vaccinatiegrens is behaald, lijkt mij. Afstand houden is gewoon pandemiebestrijding hoofdstuk 1, les 1. Dat soort basisregels wordt pas afgebouwd als het echt volledig onder controle is, anders blijf je bezig.
Voor de hardliners is dat echt niet genoeg hoor.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat al kan als er nog maar sporadisch mensen naar het ziekenhuis moeten
Afgelopen zomer was er ook weinig instroom in de ziekenhuizen, maar er is nooit sprake geweest van het afschaffen van de basisregels. Ik denk dat komende zomer het beleid niet heel anders zal zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat al kan als er nog maar sporadisch mensen naar het ziekenhuis moeten
Van mij mag het zsm naar een advies worden teruggebracht, ook wanneer de vaccinatiegraad er nog niet is maar al wel alle groepen die het ziekenhuis potentieel het meest belasten al gevaccineerd zijn. Corona dat rondgaat onder de niet-risicogroepen is zo'n ontzettend ander verhaal dan wat we nu gewend zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Maar die 1,5m laten ze echt niet los voordat de vaccinatiegrens is behaald, lijkt mij. Afstand houden is gewoon pandemiebestrijding hoofdstuk 1, les 1. Dat soort basisregels wordt pas afgebouwd als het echt volledig onder controle is, anders blijf je bezig.
Nee, maar ik ga wel wat flyers strooien in huize Avondroodquote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:32 schreef Janneke141 het volgende: [..] Als het plan doorgaat om alleen toegang te verlenen aan het openbare leven aan mensen die gevaccineerd zijn dan kun je voorlopig nog wel even dicht blijven. Of heb je veel kwetsbare bejaarden met een abonnement?
Ja maar toen waren de kwetsbaren niet beschermd.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Afgelopen zomer was er ook weinig instroom in de ziekenhuizen, maar er is nooit sprake geweest van het afschaffen van de basisregels. Ik denk dat komende zomer het beleid niet heel anders zal zijn.
Die 1,5 meter is er nu al uit bij veel mensen, mede door de mondkapjes. Als straks steeds meer mensen een prik hebt gehad dan gaat die 1,5 meter er echt snel af hoor, misschien formeel niet maar in de praktijk gaat dat gewoon wel gebeuren.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Afgelopen zomer was er ook weinig instroom in de ziekenhuizen, maar er is nooit sprake geweest van het afschaffen van de basisregels. Ik denk dat komende zomer het beleid niet heel anders zal zijn.
Ja, wie weet verandert de zaak naarmate er veel mensen zijn gevaccineerd. Maar ik moet nog zien dat het daadwerkelijk zo'n vaart loopt. Voorlopig staat de teller nog op 0quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar toen waren de kwetsbaren niet beschermd.
Als alle mensen met een zwakke gezondheid geweest zijn dan lopen ze geen risico meer.
De Minister wil(de) het levengevaarlijke virus uittrappen zodra het opflakkert. bron: TweedeKamer 07mei20quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, de bewijslast ligt bij degene die de stelling poneert. Ik heb niemand horen zeggen dat het virus volledig uitgebannen moet worden. Als je het tegendeel wil bewijzen, dan zul je met bronnen en letterlijke quotes moeten komen waaruit dat blijkt.
De Jonge beweerde vandaag meermaals dat met die "ringbescherming" (of hoe hij het ook noemde) het advies van de gezondheidsraad gevolgd wordt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat De Jonge dingen belooft en dat niet waarmaakt. Dat is het patroon. Wat je er dan inhoudelijk van vindt maakt niks uit.
https://www.gezondheidsra(...)-covid-19-vaccinatiequote:Om te bepalen wie voorrang zou moeten krijgen kunnen verschillende strategieën gebruikt worden. Gegeven wat nu bekend is over de vaccins en uitgaande van het huidige aantal besmettingen adviseert de Gezondheidsraad om in te zetten op het verminderen van ernstige ziekte en sterfte. Bij die strategie komen de mensen in aanmerking die hierop het hoogste risico lopen. Dat zijn 60-plussers en mensen die al andere specifieke ernstige aandoeningen hebben. Als deze laatsten om medische redenen niet zelf gevaccineerd kunnen worden, kunnen zorgmedewerkers en mantelzorgers die een besmettingsrisico voor hen vormen worden gevaccineerd.
Waarom niet? Het gaat toch om de zorg? Met een vaccin belanden de risicogroepen niet meer in het ziekenhuis en is de druk op de zorg structureel weg. Waarom moet dit onnodig in stand gehouden worden? Hugo kan wel vrolijk zeggen van ja, de meest beperkende maatregelen kunnen dan wel afgeschaft worden, maar als die 1.5 meter en die mondkapjes nog steeds van kracht zijn dan maak je het iedereen nog steeds onmogelijk. Geen evenementen, de horeca kan niet op volledige capaciteit draaien, hoger onderwijs kan nog niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als de routekaart gehaald wordt zijn ze in april allemaal aan de beurt geweest en kunnen de gezonde jonge mensen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, wie weet verandert de zaak naarmate er veel mensen zijn gevaccineerd. Maar ik moet nog zien dat het daadwerkelijk zo'n vaart loopt. Voorlopig staat de teller nog op 0
Daar hebben ze in elk geval wel nog het hele najaar in de horeca kunnen zitten. Zag regelmatig foto's op social media uit Denemarken die wel jaloersmakend waren.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maat van me die in Denemarken woont zegt dat Denemarken weer in lockdown gaat. Er zijn zorgen dat in februari de Engelse variant er problematisch wordt (die is al redelijk vaak aangetroffen omdat ze behoorlijk veel sequencen). Afgelopen week daalden de besmettingen nog, maar vandaag waren het er flink meer weer.
Mhmm... we gaan het zienquote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als de routekaart gehaald wordt zijn ze in april allemaal aan de beurt geweest en kunnen de gezonde jonge mensen.
Ja precies, zodat ze lekker veilig met hun pedofielennetwerk verder kunnen natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nope, het virus moet compleet verdwenen zijn, en bovendien mutaties moeten uitgesloten zijn. Zojuist in het debat naar voren gekomen. Geen virus is ooit compleet uitgebannen, we spreken elkaar over 50 jaar wellicht weer. Besmettingen moeten op 0 zitten, de zorg kijken ze niet meer naar. Alleen wanneer het hun uitkomt.
Dat betekent dus ook geen evenementen als festivals, want daar kun je geen 1,5 meter houden...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Maar die 1,5m laten ze echt niet los voordat de vaccinatiegrens is behaald, lijkt mij. Afstand houden is gewoon pandemiebestrijding hoofdstuk 1, les 1. Dat soort basisregels worden pas afgebouwd als het echt volledig onder controle is, anders blijf je bezig.
Is wel lastig kinderlokken zo'n lockdownquote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja precies, zodat ze lekker veilig met hun pedofielennetwerk verder kunnen natuurlijk.
Kortom toch maar weer de kuddeimmuniteit als doel, eerder in Maart2020 ingeslikt, waarbij mensen om de kwetsbaren gaan staan om hen met een (k)ring te gaan beschermen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:44 schreef crystal_meth het volgende:
De Jonge beweerde vandaag meermaals dat met die "ringbescherming" (of hoe hij het ook noemde) het advies van de gezondheidsraad gevolgd wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |