Ik vind dat echt verbazingwekkend trouwens. Ik weet wel dat het zo is, maar ik vind het echt onbegrijpelijk dat de grootste crisis van je leven zich afspeelt en dat er dan mensen zijn die het min of meer ongemerkt voorbij laten gaan.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Niet iedereen is er zo mee bezig als hier of fok of een Reddit.
Tja, de meeste mensen zullen het een zijdelings volgen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat echt verbazingwekkend trouwens. Ik weet wel dat het zo is, maar ik vind het echt onbegrijpelijk dat de grootste crisis van je leven zich afspeelt en dat er dan mensen zijn die het min of meer ongemerkt voorbij laten gaan.
Dat mensen niet gelijk in december of januari de details zijn gaan uitpluizen kan ik nog begrijpen, maar toen hier eenmaal de maatregelen werden ingevoerd wil je toch weten hoe het zit, lijkt mij? Hoe kun je dit nou allemaal over je heen laten komen zonder je erin te willen verdiepen? Ik snap dat echt niet.
We zijn de laatste van Europa terwijl hij beloofde dat we er net zo klaar voor waren. Kun je gaan rechtbreien of weet ik wat, maar dat is wel wat het is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het gaat nu toch ook niet mis? Dus dat klopt dan toch mooi.
Ik word er ook niet vrolijk van. Maar ik vind het echt ver gaan om het dan maar te negeren. Ik snap gewoon niet dat mensen zo ongeïnteresseerd zijn in wat er zich afspeelt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar wordt een mens ook niet vrolijk van.
Is NL momenteel strenger dan Duitsland of gelijkwaardig? Want dan weten we vast wat ons te wachten staat.quote:
Maar toch goed dat er organisaties zijn zoals het EMA of FDA die een zekere mate van onafhankelijkheid hebben, fabrikanten maar ook regeringen hebben toch vaak andere belangen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Niet iedereen is er zo mee bezig als hier of fok of een Reddit.
Ik denk dat er trouwens - in zijn algemeenheid - stiekem al best veel families of mensen die elkaar anderszins kennen zonder al te veel maatregelen in acht te nemen gewoon afspreken simpelweg omdat ze allen al corona hebben gehad.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
De vraag is wel wat het doet met de maatregelen. Gegarandeerd dat mensen elkaar meer op gaan zoeken als ze gevaccineerd zijn. Als ze dan maar 1x gevaccineerd zijn en de effectiviteit (bijv) 50% is in plaats van 90% kun je je wel ‘s een ander soort problemen op de hals halen.
ik ken niemand die het ook maar heeft gehad, nou ja 1 familielid maar dat was in de VSquote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat er trouwens - in zijn algemeenheid - stiekem al best veel families of mensen die elkaar anderszins kennen zonder al te veel maatregelen in acht te nemen gewoon afspreken simpelweg omdat ze allen al corona hebben gehad.
Ik had zelf, toen het alleen nog in China was (officieel), op het moment dat ze daar zéér drastische maatregelen gingen nemen, al wel in de gaten dat dit toch wel iets heel serieus was.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat echt verbazingwekkend trouwens. Ik weet wel dat het zo is, maar ik vind het echt onbegrijpelijk dat de grootste crisis van je leven zich afspeelt en dat er dan mensen zijn die het min of meer ongemerkt voorbij laten gaan.
Dat mensen niet gelijk in december of januari de details van SARS-CoV-2 zijn gaan uitpluizen, of live naar de persconferenties van het WHO zijn gaan kijken kan ik nog begrijpen, maar toen hier eenmaal de maatregelen werden ingevoerd wil je toch weten hoe het zit, lijkt mij? Hoe kun je dit nou allemaal over je heen laten komen zonder je erin te willen verdiepen? Ik snap dat echt niet.
Ik 1 iemand die denkt dat ze het in het voorjaar gehad heeft en verder ook niet, inderdaad.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ken niemand die het ook maar heeft gehad
In Duitsland mag je dadelijk niet meer dan 15km van je huis vandaan zijn, (uitgezonderd noodzakelijk werk, etc..quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is NL momenteel strenger dan Duitsland of gelijkwaardig? Want dan weten we vast wat ons te wachten staat.
Bron?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:54 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
In Duitsland mag je dadelijk niet meer dan 15km van je huis vandaan zijn, (uitgezonderd noodzakelijk werk, etc..
Dat je nog steeds zo krampachtig vasthoudt aan de startdatum, dat is ook wel treurig hoor.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We zijn de laatste van Europa terwijl hij beloofde dat we er net zo klaar voor waren. Kun je gaan rechtbreien of weet ik wat, maar dat is wel wat het is.
Ik ook niet. Je levert een hoop vrijheden in, er is een gerede kans dat het jou anderszins direct raakt -en dan heb ik het niet eens over het virus zelf, maar over je baanzekerheid, je inkomsten- , de hele wereld is onrustig en dan lees je alleen soms eens een post op Facebook.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik word er ook niet vrolijk van. Maar ik vind het echt ver gaan om het dan maar te negeren. Ik snap gewoon niet dat mensen zo ongeïnteresseerd zijn in wat er zich afspeelt.
en het is nog steeds niet op orde allemaal.....quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We zijn de laatste van Europa terwijl hij beloofde dat we er net zo klaar voor waren. Kun je gaan rechtbreien of weet ik wat, maar dat is wel wat het is.
Blijkbaar ben jij niet in staat je punt te maken zonder op de man te spelen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat je nog steeds zo krampachtig vasthoudt aan de startdatum, dat is ook wel treurig hoor.
In België zijn ze gestart, 500 man hebben een vaccin gekregen. Woepdiedoe. Laten we daar nog meer energie aan gaan verspillen ja. Waarom zouden we ons immers druk maken om een vaccinatiecampagne, als we ook hiermee bezig kunnen blijven. Het gaat maar om mensenlevens toch?
Blijkbaar interesseert het hele vaccineren je niet voldoende, en imago wel. Dat mag je ook gewoon zeggen, maar je mag ook niet verwachten dat een minister zich dan om je zorgen gaat bekommeren.
En dan doet 'ie dat een keer niet en wordt hij er nog door jou op afgerekend.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat De Jonge dingen belooft en dat niet waarmaakt.
Het gras is niet overal veel groener hoor.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://thenationalpulse.(...)m-vaccine-committee/quote:The French government is planning to allow a council of 35 randomly selected citizens to assist in formulating its COVID-19 vaccination program.
Dat zal best. Ik ben het vertrouwen in de beste man inmiddels helemaal kwijt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:58 schreef Caland het volgende:
[..]
En dan doet 'ie dat een keer niet en wordt hij er nog door jou op afgerekend.
In Duitsland is een restrictie van 15km trouwens wel wat heftiger dan hier. Ik bedoel, als ik binnen een straal van 15km moet blijven, kan ik nog steeds de halve randstad bezoeken. In Duitsland betekent het dat je de volgende afslag van je huis niet eens meer redt.quote:
Dat was al een tijdje duidelijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zal best. Ik ben het vertrouwen in de beste man inmiddels helemaal kwijt.
Ik heb het even gemist, maar is er gezegd dat ook als de ziekenhuizen leeg zijn, er bepaalde maatregelen blijven?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Van Haga beet niet door maar De Jonge is dus duidelijk: Het gaat niet meer om het voorkomen dat de ziekenhuizen overstromen, de reden dat er forse inbreuken op onze grondrechten zijn gemaakt, maar we krijgen onze grondrechten pas terug als het virus met al zijn mutaties helemaal weg is.
Dat kan natuurlijk gewoon niet. Noodtoestand voorbij, noodmaatregelen voorbij. Noodmaatregelen zijn er om de noodtoestand zsm te beeindigen.
Nee, natuurlijk is dat niet gezegd.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:00 schreef popje het volgende:
[..]
Ik heb het even gemist, maar is er gezegd dat ook als de ziekenhuizen leeg zijn, er bepaalde maatregelen blijven?
Ligt er, net als hier, aan waar je woont.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
In Duitsland is een restrictie van 15km trouwens wel wat heftiger dan hier. Ik bedoel, als ik binnen een straal van 15km moet blijven, kan ik nog steeds de halve randstad bezoeken. In Duitsland betekent het dat je de volgende afslag van je huis niet eens meer redt.
Van Haga-fan gespot.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Van Haga beet niet door maar De Jonge is dus duidelijk: Het gaat niet meer om het voorkomen dat de ziekenhuizen overstromen, de reden dat er forse inbreuken op onze grondrechten zijn gemaakt, maar we krijgen onze grondrechten pas terug als het virus met al zijn mutaties helemaal weg is.
Dat kan natuurlijk gewoon niet. Noodtoestand voorbij, noodmaatregelen voorbij. Noodmaatregelen zijn er om de noodtoestand zsm te beeindigen.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
In Duitsland is een restrictie van 15km trouwens wel wat heftiger dan hier. Ik bedoel, als ik binnen een straal van 15km moet blijven, kan ik nog steeds de halve randstad bezoeken. In Duitsland betekent het dat je de volgende afslag van je huis niet eens meer redt.
Dat bepaal jij niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:55 schreef VoMy het volgende:
Dat je nog steeds zo krampachtig vasthoudt aan de startdatum, dat is ook wel treurig hoor.
Dat is geen argument, maar oke. Jij je zin!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:04 schreef Da_Sandman het volgende:
Uitstekend argument altijd, dat 'dat bepaal jij niet'.
Het is mij ook een vraag. Maar ik zie in mijn persoonlijke omgeving maar bar weinig mensen die echt op de hoogte zijn. En dan bedoel ik dat ze verder kijken dan nu.nl. Wij denken hier dat we het allemaal weten maar in de buitenwereld leeft het amper joh.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat mensen niet gelijk in december of januari de details van SARS-CoV-2 zijn gaan uitpluizen, of live naar de persconferenties van het WHO zijn gaan kijken kan ik nog begrijpen, maar toen hier eenmaal de maatregelen werden ingevoerd wil je toch weten hoe het zit, lijkt mij? Hoe kun je dit nou allemaal over je heen laten komen zonder je erin te willen verdiepen? Ik snap dat echt niet.
Fijne avond!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is geen argument, maar oke. Jij je zin!
Hij plaatst de maatregelen in het perspectief van de vaccinatiegraad en de groepsimmuniteit, en haalt er de buitenlandse vaccinatieprogramma's bij. Dus ja, de grond voor de grondrechtinbreuken, overstromende ziekenhuizen, is niet langer meer relevant voor de opheffing van de grondrechtinbreuken. Het niet specifiek zo gevraagd, maar daar komt het wel op neer.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:00 schreef popje het volgende:
[..]
Ik heb het even gemist, maar is er gezegd dat ook als de ziekenhuizen leeg zijn, er bepaalde maatregelen blijven?
Hebben ze al aangepast naar: ''Als de winkels open mogen, gaan wij ook open''quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:08 schreef gniffie het volgende:
17 januari wilde de horeca toch open gaan. Spanning
Volgens Hugo niet. Het virus moet eerst compleet verdwenen zijn..quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:09 schreef Hexagon het volgende:
Nou als het een beetje meezit zijn tegen april alle ziekenhuisrisicogevallen ingespoten. Dan kunnen de meeste maatregelen wel weg.
Geen idee, blijkbaar genoeg voor een aantal landen om te besluiten af te wijken van de voorgeschreven tussentijd.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar 3 weken of 6 weken doet natuurlijk heel erg weinig. Dan kun je net 2% van de bevolking eerder inenten ofzo?
Ik gok op maart onder strikte voorwaardenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:09 schreef Luke83 het volgende:
Daarover gesproken (horeca), ben bang dat dat nog heel lang kan gaan duren voordat ze weer geopend worden
Van het voorjaar zal het wel weer kunnen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:09 schreef Luke83 het volgende:
Daarover gesproken (horeca), ben bang dat dat nog heel lang kan gaan duren voordat ze weer geopend worden
Zal wel een beetje gelijktijdig zijn met einde griepseizoen, maart ofzo.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:09 schreef Luke83 het volgende:
Het is sowieso een experiment. Dit vaccin heeft dan ook alleen een voorlopige marktgoedkeuring gekregen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:22 schreef Jane het volgende:
Al met al lijkt het mij gewoon erg onverstandig om te gaan experimenteren op de bevolking alsof het een trial is.
Kun je deze bagger niet gewoon op feesboek houden?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Volgens Hugo niet. Het virus moet eerst compleet verdwenen zijn..
Nee, de vaccinatiegraad moet zijn gehaald. Maar ook daarvoor gaan ze echt wel maatregelen afbouwen zodra de druk op de ziekenhuizen afneemt, net zoals vorig jaar is gebeurd.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Volgens Hugo niet. Het virus moet eerst compleet verdwenen zijn..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |