Zal wel een beetje gelijktijdig zijn met einde griepseizoen, maart ofzo.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:09 schreef Luke83 het volgende:
Daarover gesproken (horeca), ben bang dat dat nog heel lang kan gaan duren voordat ze weer geopend worden
Het is sowieso een experiment. Dit vaccin heeft dan ook alleen een voorlopige marktgoedkeuring gekregen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:22 schreef Jane het volgende:
Al met al lijkt het mij gewoon erg onverstandig om te gaan experimenteren op de bevolking alsof het een trial is.
Kun je deze bagger niet gewoon op feesboek houden?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Volgens Hugo niet. Het virus moet eerst compleet verdwenen zijn..
Nee, de vaccinatiegraad moet zijn gehaald. Maar ook daarvoor gaan ze echt wel maatregelen afbouwen zodra de druk op de ziekenhuizen afneemt, net zoals vorig jaar is gebeurd.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hugo is na de komende verkiezingen gelukkig weg uit politiek Den Haag,quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat bepaalt de horeca dus niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hebben ze al aangepast naar: ''Als de winkels open mogen, gaan wij ook open''
Hopelijk hebben we weer snel een beetje zon, zodat de terrassen open kunnen. Dat moet toch wel enigszins veilig te doen zijn, lijkt mij.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik gok op maart onder strikte voorwaarden
Hier waarschuw ik al weken voor maar het begint steeds meer de realiteit te worden. Het gaat niet meer om te ziekenhuizen, maar het virus moet compleet verdwenen zijn. Zoals de Jonge zegt, zijn ook mutaties weer een reden om de maatregelen van stal te halen. Ook al beland er niemand in het ziekenhuis, we blijven dus nog steeds met maatregelen zitten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Van Haga beet niet door maar De Jonge is dus duidelijk: Het gaat niet meer om het voorkomen dat de ziekenhuizen overstromen, de reden dat er forse inbreuken op onze grondrechten zijn gemaakt, maar we krijgen onze grondrechten pas terug als het virus met al zijn mutaties helemaal weg is.
Dat kan natuurlijk gewoon niet. Noodtoestand voorbij, noodmaatregelen voorbij. Noodmaatregelen zijn er om de noodtoestand zsm te beeindigen.
Dat blijkt echt helemaal nergens uit.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het gaat niet meer om te ziekenhuizen, maar het virus moet compleet verdwenen zijn.
Jah hallo. Wat was dat dan voor een dreigement.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hebben ze al aangepast naar: ''Als de winkels open mogen, gaan wij ook open''
Volgens mij omdat ze nog een groot onderzoek in de VS hebben lopen waarvan ze de resultaten af willen wachten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:16 schreef popje het volgende:
Waarom vraagt Astra Zeneca eigenlijk nog geen toestemming aan de EMA voor het Oxford vaccin?
Hij stelt dat we nog steeds met maatregelen zitten, zelfs als de ziekenhuizen leeg zijn. Dat is genoeg om je wenkbrauwen bij te fronzen. Niemand wordt meer echt ziek. Misschien een paar. Is dat reden om maatregelen in stand te blijven houden, hoe klein dan ook? Hij stelt dat er gestuurd gaat worden op de besmettingen namelijk. Je komt hier echt nooit meer vanaf zo, een virus uitroeien is onmogelijk, dat is nog nooit gebeurd.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, de vaccinatiegraad moet zijn gehaald. Maar ook daarvoor gaan ze echt wel maatregelen afbouwen zodra de druk op de ziekenhuizen afneemt, net zoals vorig jaar is gebeurd.
Dat verwacht ik ook niet maar het zou ze sieren eens met een fatsoenlijke exitstrategie te komen, of in ieder geval een format daarvoor. Er is nogal een grijs gebied tussen de situatie van nu en die met een voldoende vaccinatiegraad, en ik weet zeker dat we voor die tijd al van maatregelen (=1.5 meter) verlost kunnen worden.quote:
Onzin. Echt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hij stelt dat we nog steeds met maatregelen zitten, zelfs als de ziekenhuizen leeg zijn.
Klopt. We blijven dit gehele jaar in een semi lockdown. En bij een volgend griepseizoen weer alles van voor af aan.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hij stelt dat we nog steeds met maatregelen zitten, zelfs als de ziekenhuizen leeg zijn. Dat is genoeg om je wenkbrauwen bij te fronzen. Niemand wordt meer echt ziek. Misschien een paar. Is dat reden om maatregelen in stand te blijven houden, hoe klein dan ook? Hij stelt dat er gestuurd gaat worden op de besmettingen namelijk. Je komt hier echt nooit meer vanaf zo, een virus uitroeien is onmogelijk, dat is nog nooit gebeurd.
Maar de EMA is toch niet afhankelijk van de VS? Daar vragen ze een andere toestemming voor aan bij de FDA.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij omdat ze nog een groot onderzoek in de VS hebben lopen waarvan ze de resultaten af willen wachten.
BNWquote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:21 schreef JosMert het volgende:
[..]
Klopt. We blijven dit gehele jaar in een semi lockdown. En bij een volgend griepseizoen weer alles van voor af aan.
Nee, het heeft niks met de FDA te maken. Ze zijn volgens mij nog gewoon bezig met hun phase 3 trials, dat voornamelijk in de VS loopt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:22 schreef popje het volgende:
[..]
Maar de EMA is toch niet afhankelijk van de VS? Daar vragen ze een andere toestemming voor aan bij de FDA.
ze gebruiken die resultaten en gegevens om een EMA goedkeuring aan te vragenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:22 schreef popje het volgende:
[..]
Maar de EMA is toch niet afhankelijk van de VS? Daar vragen ze een andere toestemming voor aan bij de FDA.
Vrees er ook voor.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:21 schreef JosMert het volgende:
[..]
Klopt. We blijven dit gehele jaar in een semi lockdown. En bij een volgend griepseizoen weer alles van voor af aan.
Het zou in elk geval wel fair zijn naar alle vormen van bedrijvigheid die al kortere of langere tijd hun broodwinning kwijt zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook niet maar het zou ze sieren eens met een fatsoenlijke exitstrategie te komen, of in ieder geval een format daarvoor. Er is nogal een grijs gebied tussen de situatie van nu en die met een voldoende vaccinatiegraad, en ik weet zeker dat we voor die tijd al van maatregelen (=1.5 meter) verlost kunnen worden.
Wat mij betreft mag het afbouwen met hetzelfde gemak gaan als aanscherpingen, nl. meteen doen wanneer daar reden voor is.
Er is echt geen enkele reden om aan te nemen dat de maatregelen komende zomer zwaarder zullen worden dan ze afgelopen zomer waren. Ik verwacht buiten de basisregels (anderhalve meter, etc.) niet veel.quote:
Met als kanttekening dat een minimale vaccinatiegraad verschuift op het moment dat een virus besmettelijker is, dus zal deze hoger moeten liggen dan we in eerste instantie becijferd hadden (rond de 70% toch?).quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, de vaccinatiegraad moet zijn gehaald. Maar ook daarvoor gaan ze echt wel maatregelen afbouwen zodra de druk op de ziekenhuizen afneemt, net zoals vorig jaar is gebeurd.
Dat moet omdat anders hun ouders niet thuis willen blijven.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:26 schreef byah het volgende:
Ik word vrij depressief bij de gedachte dat de scholen nog minimaal een maand dicht blijven
Echt misselijk deze reactie.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wel fijn dat jij precies weet wat voor onderliggende ziekte die baby had en dat die daar niet oud mee had kunnen worden.
Echt misselijk dit ....
Als 75% eind dit jaar is gevaccineerd en alle kwetsbaren. Waarom zou je dan 1,5 meter samenleving in stand houden??!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is echt geen enkele reden om aan te nemen dat de maatregelen komende zomer zwaarder zullen worden dan ze afgelopen zomer waren. Ik verwacht buiten de basisregels (anderhalve meter, etc.) niet veel.
Dus horeca open, winkels open, scholen open, sporten in teamverband, de hele rits. Misschien zelfs publiek bij sportwedstrijden buiten.
Ik schat zelfs nog minder maatregelen. Er zijn dan nog nauwelijks mensen die risico lopen het ziekenhuis in te moeten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is echt geen enkele reden om aan te nemen dat de maatregelen komende zomer zwaarder zullen worden dan ze afgelopen zomer waren. Ik verwacht buiten de basisregels (anderhalve meter, etc.) niet veel.
Dus horeca open, winkels open, scholen open, sporten in teamverband, de hele rits. Misschien zelfs publiek bij sportwedstrijden buiten.
Dat maakt sommige mensen niet uit.quote:
Als de vaccinatiegraad is gehaald, zie ik geen reden waarom ze de 1,5m-maatregel nog in stand zouden houden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:28 schreef JosMert het volgende:
[..]
Als 75% eind dit jaar is gevaccineerd en alle kwetsbaren. Waarom zou je dan 1,5 meter samenleving in stand houden??!
Leg me dat eens uit.
Nou misschien omdat hij het over de zomer heeft.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:28 schreef JosMert het volgende:
[..]
Als 75% eind dit jaar is gevaccineerd en alle kwetsbaren. Waarom zou je dan 1,5 meter samenleving in stand houden??!
Leg me dat eens uit.
Het zou je sieren om met valide argumenten te komen die het tegendeel bewijzen. Je komt nu wel steeds met oneliners dat het onzin is, maar het zijn de letterlijke woorden van De Jonge in het debat, n.a.v. de vragen van Van Haga. Jammer dat hij niet doorvraagt op het ziekenhuis-argument. Lege ziekenhuizen zijn geen enkele reden om maatregelen in stand te houden, hoe klein dan ook. Deze noodsituatie is in stand geroepen wegens de druk op de zorg, is die weg dan is de noodsituatie voorbij en dus ook alle maatregelen. Maar nee, het virus moet helemaal uitgebannen worden wat onbegonnen werk is! Zo blijf je hier inzitten.quote:
Ondertussen zijn daar 2000 personen ingeënt en liggen er 560.000 vaccins te wachten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gras is niet overal veel groener hoor.
Frankrijk heeft er tot 1-1 'maarliefst' 500 ingeënt. En weet ook niet hoe nu verder.
[..]
https://thenationalpulse.(...)m-vaccine-committee/
Gelukkig doen we dat hier niet zo.
Eens, gesloten wordt even medegedeeld en een dag later is je pand op slot.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook niet maar het zou ze sieren eens met een fatsoenlijke exitstrategie te komen, of in ieder geval een format daarvoor. Er is nogal een grijs gebied tussen de situatie van nu en die met een voldoende vaccinatiegraad, en ik weet zeker dat we voor die tijd al van maatregelen (=1.5 meter) verlost kunnen worden.
Wat mij betreft mag het afbouwen met hetzelfde gemak gaan als aanscherpingen, nl. meteen doen wanneer daar reden voor is.
De vraag is om mensen het sociaal dan nog aandurven om de regels los te laten in de wetenschap dat daardoor iemand anders daarbij een risico kan lopen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik schat zelfs nog minder maatregelen. Er zijn dan nog nauwelijks mensen die risico lopen het ziekenhuis in te moeten.
Wat ben je positief. Ik verwacht nog wat meer mutaties waardoor er steeds wijzigingen in het vaccin aangebracht moeten worden waardoor we nog minimaal tot 2025 in een semi lockdown zitten met thuisonderwijs, geen festivals etc. En terecht ook, mensen moeten gewoon hun mond houden en thuis gaan Netflixen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:21 schreef JosMert het volgende:
[..]
Daar hadden ze de afgelopen tijd iig geen moeite meequote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
De vraag is om mensen het sociaal dan nog aandurven om de regels los te laten in de wetenschap dat daardoor iemand anders daarbij een risico kan lopen.
Als het plan doorgaat om alleen toegang te verlenen aan het openbare leven aan mensen die gevaccineerd zijn dan kun je voorlopig nog wel even dicht blijven. Of heb je veel kwetsbare bejaarden met een abonnement?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:30 schreef Noek het volgende:
[..]
Eens, gesloten wordt even medegedeeld en een dag later is je pand op slot.
Dat versoepelen gaat straks echt onnodig gerekt worden ben ik bang.
Terwijl alles al open was, mochten sportscholen als laatste open bijv. Iedereen liep al overal rond en ons pand was nog dicht op boete van 4000 euro, ik kan daar nog verdrietig van worden.
Dan hebben ze in elk geval de keuze.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
De vraag is om mensen het sociaal dan nog aandurven om de regels los te laten in de wetenschap dat daardoor iemand anders daarbij een risico kan lopen.
Nee, de bewijslast ligt bij degene die de stelling poneert. Ik heb niemand horen zeggen dat het virus volledig uitgebannen moet worden. Als je het tegendeel wil bewijzen, dan zul je met bronnen en letterlijke quotes moeten komen waaruit dat blijkt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het zou je sieren om met valide argumenten te komen die het tegendeel bewijzen.
Het is juist die basisregel van 1,5 meter die één van de meest destructieve is. Het lijkt aanvankelijk een omgangsdingetje maar het maakt godsgruwelijk veel onmogelijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oeh, deze bookmark ik even voor latere referenties.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, de bewijslast ligt bij degene die de stelling poneert. Ik heb niemand horen zeggen dat het virus volledig uitgebannen moet worden. Als je het tegendeel wil bewijzen, dan zul je met bronnen en letterlijke quotes moeten komen waaruit dat blijkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |