SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.VBL SC influencer
Left, right, behind
Ik weet het niet eigenlijk. Ik zie iemand die veel fouten maakt, en vooral veelal doorgaat met nieuwe fouten maken. Het domweg doorgaan om te kijken of hij dan in de toekomst minder fouten gaat maken hou ik zelf niet zo van. Dan liever een nieuw iemand die nieuwe fouten maakt (beetje afwisseling in wie we af moeten zeiken is ook wel prettig).quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ben van mening dat iemand anders het niet beter zou doen. Problemen zitten niet alleen bij Mark of Hugo, maar veel en veel dieper. Denk niet dat er veel gaat veranderen als je Hugo weghaalt en Pietje daar neerzet. Ondertussen heb je nog steeds te maken met RIVM, OMT, GGD etc. waar het allemaal ook niet goed loopt.
Is Bruno niet aangesterkt ondertussenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik weet het niet eigenlijk. Ik zie iemand die veel fouten maakt, en vooral veelal doorgaat met nieuwe fouten maken. Het domweg doorgaan om te kijken of hij dan in de toekomst minder fouten gaat maken hou ik zelf niet zo van. Dan liever een nieuw iemand die nieuwe fouten maakt (beetje afwisseling in wie we af moeten zeiken is ook wel prettig).
https://www.medischcontac(...)rissen-intravacc.htmquote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Is Bruno niet aangesterkt ondertussen
Dat is een beetje het punt, Hugo is vaak slechts de messenger, ik kan me niet voorstellen dat hij al z'n beloftes uit z'n duim heeft gezogen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ben van mening dat iemand anders het niet beter zou doen. Problemen zitten niet alleen bij Mark of Hugo, maar veel en veel dieper. Denk niet dat er veel gaat veranderen als je Hugo weghaalt en Pietje daar neerzet. Ondertussen heb je nog steeds te maken met RIVM, OMT, GGD etc. waar het allemaal ook niet goed loopt.
Bruno is toch nu een collega van Fred?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Is Bruno niet aangesterkt ondertussen
Maar dan moet daar toch wat anders uit voortkomen? Een ontslag/verandering van mensen die onder hem vallen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is een beetje het punt, Hugo is vaak slechts de messenger, ik kan me niet voorstellen dat hij al z'n beloftes uit z'n duim heeft gezogen.
Bron?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:34 schreef bianconeri het volgende:
Heel erg natuurlijk maar die baby is natuurlijk gewoon overleden aan die onderliggende ziekte.
Wel fijn dat jij precies weet wat voor onderliggende ziekte die baby had en dat die daar niet oud mee had kunnen worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:34 schreef bianconeri het volgende:
Baby overleden met COVID, grijpen ze natuurlijk direct aan om het veel te erg te wijten aan COVID.
Onzin natuurlijk. Heel erg natuurlijk maar die baby is natuurlijk gewoon overleden aan die onderliggende ziekte.
Dat die ook nog toevallig COVID had gaat natuurlijk niet helpen, maar is echt geen oorzaak.
Baby's zijn natuurlijk gewoon kwetsbaar, onderliggend lijden of niet. Dus inderdaad overdreven.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:34 schreef bianconeri het volgende:
Baby overleden met COVID, grijpen ze natuurlijk direct aan om het veel te erg te wijten aan COVID.
Onzin natuurlijk. Heel erg natuurlijk maar die baby is natuurlijk gewoon overleden aan die onderliggende ziekte.
Dat die ook nog toevallig COVID had gaat natuurlijk niet helpen, maar is echt geen oorzaak.
Hoe dan ook, laat die baby gewoon even met rust.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:34 schreef bianconeri het volgende:
Ik neem ook aan dat ze dat gaan veranderen maar dat zal in een volgende regeerperiode zijnquote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar dan moet daar toch wat anders uit voortkomen? Een ontslag/verandering van mensen die onder hem vallen?
Klopt, veel wordt met onderliggend lijden opgeblazen en onder het tapijt geschoven.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:28 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar er werd hier door een paar mafklappers gesteld dat alleen maar kreupelen of moddervette mensen van 90 jaar doodgaan aan Corona. Daarop gaf ik aan dat wat bij RIVM onder Obesitas geschoven wordt heel wat mensen uit jouw en mijn omgeving kunnen zijn.
Ook dit is belachelijk om te zeggen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:36 schreef skrn het volgende:
[..]
Baby's zijn natuurlijk gewoon kwetsbaar, onderliggend lijden of niet. Dus inderdaad overdreven.
"Ons" decentrale systeem, nekt de directieve aanpak die hier nodig is en veroorzaakt ook dat de zg leiding niet kan/mag prioriteren. Nooit goed om in een "crisis" te moeten polderen tussen belanghebbenden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij is wel veel milder op dit moment. Minder agressief in zijn maniertjes en reacties, lijkt het meer te accepteren en er meer voor open te staan.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik weet het niet eigenlijk. Ik zie iemand die veel fouten maakt, en vooral veelal doorgaat met nieuwe fouten maken. Het domweg doorgaan om te kijken of hij dan in de toekomst minder fouten gaat maken hou ik zelf niet zo van. Dan liever een nieuw iemand die nieuwe fouten maakt (beetje afwisseling in wie we af moeten zeiken is ook wel prettig).
Nu je het zegt, ik download momenteel een spel voor de switch, en ik denk dat de 1e prik eerder gezet is dan dat ik dat spel speel.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:22 schreef Elan het volgende:
Echt heel depressief bij de gedachte dat dit waarschijnlijk nog maanden duurt.
Je kan gewoon geen reet behalve thuis beetje dom gamen.
Hij neemt vooral de rol van messenger op zich. Hij is echter niet de hoogste persvoorlichter, hij is de baas. Hij is meer dan een doorgeefluik, hij zou de mensen moeten aansturen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is een beetje het punt, Hugo is vaak slechts de messenger, ik kan me niet voorstellen dat hij al z'n beloftes uit z'n duim heeft gezogen.
Klopt, en als je in de brief zegt dat je fouten hebt gemaakt, is enige nederigheid ook wel op z'n plaats natuurlijk. Maar het helpt wel, ook voor een eventuele motie van wantrouwen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij is wel veel milder op dit moment. Minder agressief in zijn maniertjes en reacties, lijkt het meer te accepteren en er meer voor open te staan.
Lijkt in elk geval wel dat hij tijdens het reces wat gesprekken met zijn woordvoerder/Rutte heeft gehad over debattechnieken.
Wat nou echt 'de' oorzaak is, is altijd lastig om te zeggen. In principe overlijdt uiteindelijk praktisch iedereen aan zuurstofgebrek in de hersenen, of hoe je het ook maar definieert.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:34 schreef bianconeri het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |