Volgens mij kan je wel zeggen dat een bmi van 30 veel te hoog is en dat je dan veel te veel vet hebt, behalve als je een bodybuilder of een vergelijkbare sporter bent.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is dus ook precies wat ik aanhaal in mijn post?
In normale omstandigheden is dat echt heel hoog. Maar er zijn idd situaties (bv Rico Verhoeven zal er ook wel boven zitten) dat het echt niets zegt.
BMI zegt eigenlijk vrij weinig over vetheid.
Jammer joh, rechts is exact 30 BMI.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gast in periode links bedoel je wss? Dat noem ik aardig vet inderdaad.
Ik kijk naar eigen situatie en als ik een BMI wil halen van 30 dan moet ik echt moddervet worden.
Dan moet ik er nog 20 kilo bij krijgen ofzo lol... En dat terwijl ik echt niet een veertje ben.
Kap nou eens met het herhalen van dit soort onzin. Dat je iets 100 keer zegt wil niet zeggen dat het de waarheid is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Klopt, acceptatie van risico's is verdwenen. Rutte zei ook al dat hij naar 3 IC opnames per dag wil alvorens te versoepelen, daar heb je het al. Het vrije leven van 2019 gaan wij nooit meer terugkrijgen. De geest is echt uit de fles.
BMI gaat over gewicht, maar eigenlijk is je vetpercentage veel relevanter in jouw verhaal.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:16 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Het is de massa waar je hart voor moet werken. Hoe groter je BMI hoe meer moeite je hart heeft om je spieren en organen van bloed te voorzien. Dus tenzij je veel (Cardio) fitness doet is BMI een prima indicator voor Obesitas.
Spieren zijn zwaarder dan vet, dus als je een hoge spiermassa hebt zou je puur op BMI een te hoge hebben in veel gevallen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:16 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Het is de massa waar je hart voor moet werken. Hoe groter je BMI hoe meer moeite je hart heeft om je spieren en organen van bloed te voorzien. Dus tenzij je veel (Cardio) fitness doet is BMI een prima indicator voor Obesitas.
Ik herhaal: dus tenzij je veel (Cardio) fitness doet is BMI een prima indicator voor Obesitas.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Spieren zijn zwaarder dan vet, dus als je een hoge spiermassa hebt zou je puur op BMI een te hoge hebben in veel gevallen.
Maar ik ga er vanuit dat @:Noek hier wel een mooi verhaal over kan vertellen
Wat niet meer dan logisch is. Bedankt voor de aanvulling.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:20 schreef Noordzijde het volgende:
Voor het eerst is in Nederland een baby overleden die was besmet met het coronavirus. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) benadrukt dat het kindje ook leed aan een onderliggende aandoening.
Het kan een heleboel zijn maar nooit logisch.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:21 schreef JosMert het volgende:
[..]
Wat niet meer dan logisch is. Bedankt voor de aanvulling.
Ik haal twee reacties door elkaar, sorry. Het was de bedoeling om te reageren op “BMI van 30 is extreem vet”quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:20 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ik herhaal: dus tenzij je veel (Cardio) fitness doet is BMI een prima indicator voor Obesitas.
Niet zo overdrijven. Je kan prima bij een maat op bezoek met een andere maat. Wat zuipen ofzo.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:22 schreef Elan het volgende:
Echt heel depressief bij de gedachte dat dit waarschijnlijk nog maanden duurt.
Je kan gewoon geen reet behalve thuis beetje dom gamen.
Nee, @Tijnquote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Owja... Pingping...
Wie ook alweer? @:Jordi ?
De waarheid kan soms hard zijn. Je hoort het hem toch zelf zeggen? Op 3 IC opnames per dag zaten wij zelfs in de zomer niet, zeg maar dag tegen die versoepelingen in 2021 dan. Men accepteert de risico's van het leven niet meer!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kap nou eens met het herhalen van dit soort onzin. Dat je iets 100 keer zegt wil niet zeggen dat het de waarheid is.
dit had ik je kunnen vertellen, dus was verstandig geweest om het hier even te vragen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:05 schreef RetepV het volgende:
Ik moest afgelopen weekend in België (Brussel) zijn. Sinds 25 december is het verplicht om een Corona test te doen voordat je naar Belgié reist. Ik ging met de auto, met twee mensen.
Veel gelezen over dat er veel controle zou zijn, in ieder geval aan de grens. Dus sja. Dan maar de test doen. Helaas, test moest max. 72 uur oud zijn, maar ik kon nog maar op één plek terecht, en het zou krap worden. MAar ja, geen keus, dus doen.
Hoppa, twee keer 150 euro aftikken.
Naja. Beide een negatieve test (zoals verwacht), en op naar België. Bij de grens werd het even spannend, want de 72 uur was heel dichtbij, en we verwachtten grenscontroles. Alle papieren op orde, 300 euro lichter, dus alles moet goed komen.
Nou. Bij de grens met België dus geen hond gezien. We konden zo doorrijden.
Halverwege Antwerpen zag ik in mijn achteruitkijkspiegel ineens zwaailichten. Dus ik dacht nog: "goed, dan krijgen we nu de controle ofzo". Maar nope. Politieauto reed met een rotvaart langs ons en verdween in de verte.
In Brussel aangekomen, en nog steeds niks. Mijn passagier zou langer dan 48 uur in België blijven, en kreeg een SMS om een verplichte test te doen, met een code. Dus meteen naar de testplek gereden en getest. Hebben ze daar niks over de code van de SMS gevraagd, maar moest ze een email sturen, waarna de zaken geregeld zouden worden.
Goed. Dus ik voel me flink bekocht, dat ik even 300 euro mocht aftikken voor helemaal niks. Gvd. Dat is 5 weken boodschappen ofzo. Wat een bullshit.
En het ergste? Het blijkt dat die fscking reistest in Nederland dus 150 euro kost, maar als ik hem in België zou nemen, zou het me maar een fscking 64 EURO gekost hebben, met reiscertificaat!
What the fuck! Stelletje vuile afzetters hier in Nederland! En dank je wel België, voor het mij dwingen om nutteloze tests voor 300 euro te laten afnemen.
En nee, het was geen optie om niet naar België te gaan.
Is ie schraal geworden?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:22 schreef Elan het volgende:
BMI is geen percentage.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik haal twee reacties door elkaar, sorry. Het was de bedoeling om te reageren op “BMI van 30% is extreem vet”
BMI van 30% is in een groot aantal van de gevallen te hoog, maar een BMI van 30 zit je redelijk snel aan.
Alleen als-ie dreigt te gaan huilen, he. Ik wil de tranen over z'n wangen zien biggelenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, @:Tijn
Hugo is bezig met de mea culpa. Wilders is verrassend mild.
Dat heb je als je teveel tegelijk doet. Dan ga je BMI en lichaamsvet door elkaar halen. Aangepast.quote:
Al m'n vrienden zijn dood door coronaquote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:22 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Niet zo overdrijven. Je kan prima bij een maat op bezoek met een andere maat. Wat zuipen ofzo.
Lol hadden ze dat er niet bij moeten zeggen dan? Dan had je helemaal de poppen aan het dansen gehad hierquote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:22 schreef Evenstar het volgende:
Ik vind dat "maar had een onderliggende aandoening" zo neerbuigend.
Wat was het? Kon dat kindje er nog oud mee worden of was hij/zij anders volgende week alsnog overleden? Het zegt echt zo weinig.
Je kan een BMI van 30 hebben, inclusief teveel vet en alsnog 80 worden. Dat kan je het overlijden door COVID-19 op 60 jarige leeftijd niet goedpraten met "ja, maar hij had een onderliggende aandoening". Dat zijn 20 jaren die je dan verliest.
Volgens het cdc is bmi 30+ en dus obesitas al een probleem. Denk dat het sowieso raadzaam is daar wel onder te blijven of te komen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hangt er vooral vanaf waar dat "vet" dan zit....... en ik meen mij ter herinneren dat BMI > 35-40 ... doorgaans wordt gezien als aandoening. Wanneer die doorsnee man dan zwaarder is dan zeg 110-120kg.
Zoals alles, is het een combinatie waarbij het één niet op zichzelf staat.
Het probleem is niet zo zeer overgewicht maar dat het immuunsysteem van mensen met overgewicht, doorgaans harder moet werken om gezond te blijven. Ze lopen dat wat meer risico op aandoeningen en zullen meer energie/tijd nodig hebben om ergens van te herstellen.
De stembus is de enige manier om deze doorgeslagen reductie waanzin nog te stoppen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:22 schreef Elan het volgende:
Precies dit ja, er zit een hele range in overliggend lijden. Ook redelijk respectloos sommige reacties op het overlijden van jonge mensen als ze maar een onderliggende aandoening hadden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:22 schreef Evenstar het volgende:
Wat was het? Kon dat kindje er nog oud mee worden of was hij/zij anders volgende week alsnog overleden? Het zegt echt zo weinig.
Je kan een BMI van 30 hebben, inclusief teveel vet en alsnog 80 worden. Dat kan je het overlijden door COVID-19 op 60 jarige leeftijd niet goedpraten met "ja, maar hij had een onderliggende aandoening". Dat zijn 20 jaren die je dan verliest.
Waarom zou dat geen goed idee zijn?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:26 schreef Evenstar het volgende:
Wilders, wat wil je dan? Nu iemand anders op die plek zetten is ook geen goed idee hoor.
Dan moet je lekker voor 4 jaar op Geert stemmen voor de twee a drie maanden dat dit nog duurt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De stembus is de enige manier om deze doorgeslagen reductie waanzin nog te stoppen.
Ja maar dan ontken je dat iemand een aandeel kan hebben in zijn eigen toestand. Er zijn een heleboel aandoeningen die prima overleefbaar zijn tenzij je overgewicht hebt, drugs gebruikt, veel drinkt etc.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:22 schreef Evenstar het volgende:
Babysterfte komt dagelijks voor en is altijd triest, snap vooral niet waarom het wel in het nieuws komt wanneer het corona betreft.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Precies dit ja, er zit een hele range in overliggend lijden. Ook redelijk respectloos sommige reacties op het overlijden van jonge mensen als ze maar onderliggend aandoening hadden.
Nou ja, het hoeft niet, maar men loopt er nu wel steeds mee weg.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:25 schreef Remco het volgende:
[..]
Lol hadden ze dat er niet bij moeten zeggen dan? Dan had je helemaal de poppen aan het dansen gehad hier
Daar heb je gelijk in. Maar er werd hier door een paar mafklappers gesteld dat alleen maar kreupelen of moddervette mensen van 90 jaar doodgaan aan Corona. Daarop gaf ik aan dat wat bij RIVM onder Obesitas geschoven wordt heel wat mensen uit jouw en mijn omgeving kunnen zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volgens het cdc is bmi 30+ en dus obesitas al een probleem. Denk dat het sowieso raadzaam is daar wel onder te blijven of te komen.
Zie ook niemand van de oppositie het beter managen dan VVD goden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:26 schreef Evenstar het volgende:
Wilders, wat wil je dan? Nu iemand anders op die plek zetten is ook geen goed idee hoor.
Ja, ik erger me er rot aan. Alsof je leven al totaal mislukt was en geen zin had omdat je toevallig astma had. Allemachtig, denk eens na. 'Onderliggend lijden' is enorm breed en kan je in de meeste gevallen gewoon heel oud mee worden. En als covid daar dan onverwacht ineens een eind aan maakt terwijl je nog maar 50 bent, dan is dat in en in triest.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:26 schreef Momo het volgende:
Precies dit ja, er zit een hele range in overliggend lijden. Ook redelijk respectloos sommige reacties op het overlijden van jonge mensen als ze maar onderliggend aandoening hadden.
Klussen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:22 schreef Elan het volgende:
e gedachte dat dit waarschijnlijk nog maanden duurt.
Blij dat binnenkort Wopke het roer gaat overnemen daar, tenminste iemand die duidelijk boven hbo-niveau uitstijgt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:27 schreef Xqtress het volgende:
De Jonge lult alsof hij zelf alle prikken moet gaan zetten.
CDA gezwets.
Hugo is van het CDA.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Zie ook niemand van de oppositie het beter managen dan VVD goden.
Omdat het in dit geval nieuws is want voor het eerst.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Babysterfte komt dagelijks voor en is altijd triest, snap vooral niet waarom het wel in het nieuws komt wanneer het corona betreft.
Ben van mening dat iemand anders het niet beter zou doen. Problemen zitten niet alleen bij Mark of Hugo, maar veel en veel dieper. Denk niet dat er veel gaat veranderen als je Hugo weghaalt en Pietje daar neerzet. Ondertussen heb je nog steeds te maken met RIVM, OMT, GGD etc. waar het allemaal ook niet goed loopt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waarom zou dat geen goed idee zijn?
Oh zo.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Exact m'n punt. Beter dictatuur met alleen VVD.
Volgens mij is een vrij zakelijk toevoeging, zonder daarmee te bedoelen dat het minder erg is als die mensen overlijden. Maar veel mensen vinden dit interessant om te weten. Net als de leeftijd. Als ze zeggen dat er mensen van 0, 30, 40, 50 jaar oud zijn overleden willen ze toch ook niet zeggen dat dat niet erg is?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Precies dit ja, er zit een hele range in overliggend lijden. Ook redelijk respectloos sommige reacties op het overlijden van jonge mensen als ze maar een onderliggende aandoening hadden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |